abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53584438
Waarom? Ik vind dat de huidige besturing van de nederlandse politiek, het meest te vergelijken is met een criminele-onderneming als die van de maffia. Zo vertoont de nederlandse politiek gemeenschappelijke eigenschappen als voorliegen en bedriegen met de maffia. Om mijn persoonlijke mening over de nederlandse politiek te ondergronden met bevindingen, zal ik het volgende voorbeeld geven:

Drie jaar geleden is door de politiek ons het mooie oer-hollandse spreekwoord “Na bitter komt zoet” voorgelegd. Wat feitelijk inhield dat we ‘de broekriem nog even moesten aanhalen’. Om vervolgens na de economisch mindere jaren ons welverdiende koekje bij de koffie te verkrijgen.
Vervolgens drie jaar later als wij in een economisch gunstigere situatie verkeren dan voorheen, en het eindelijk weer goed lijkt te gaan met de economie. Verdraait de politiek het spreekwoord “Hooit als de zonne schijnt” in “Als de zon schijnt moet je het dak repareren”. Hoogstwaarschijnlijk omdat er met spreekwoord één bedoeld word dat je datgene hooit dat van jezelf is, maar de poltiek ook datgene hooit dat hen niet toebehoort. Wat dus betekend dat ons dat beloofde koekje bij de koffie ontnomen word. Zodat wij ook in de jaren dat het economisch goed gaat zullen inleveren.

Ik vind dit een duidelijk voorbeeld van een belofte maken. Maar op het moment dat die belofte nagekomen moet worden. De dingen zo dusdanig in een andere context worden gezet, waardoor er weer een nieuw belofte ontstaat. Die op zijn beurt uiteraard weer verdraaid zal worden, om de belofteschuld te ontlopen.

Dit vind ik een duidelijke situatie waarin de mensen voorgelogen worden over de daadwerkelijke plannen. En bedrogen worden in de daadwerkelijke ontvangsten.

Ik zeg: Het dak is nog niet aan reparatie toe!!
pi_53584511
quote:
Drie jaar geleden is door de politiek ons het mooie oer-hollandse spreekwoord “Na bitter komt zoet” voorgelegd. Wat feitelijk inhield dat we ‘de broekriem nog even moesten aanhalen’.
En zelf geven die achterlijke kloothommels in Den Haag zich 30% loonverhoging. 30%!!!!

Dat kan je toch niet verkopen aan jan met de pet !
pi_53584642
Jij bedoelt dat de afpersingpraktijken wel lijken op het aloude beschermgeld van de Maffia???
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:20 schreef infinium het volgende:
[..]
En zelf geven die achterlijke kloothommels in Den Haag zich 30% loonverhoging. 30%!!!!
Dat kan je toch niet verkopen aan jan met de pet !
Nee 10% en dat was vorig jaar al afgesproken. En niet ten onrechte hoor.
  † In Memoriam † zondag 30 september 2007 @ 11:34:43 #4
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53584794
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:27 schreef henkway het volgende:
Jij bedoelt dat de afpersingpraktijken wel lijken op het aloude beschermgeld van de Maffia???
Je wil zeggen dat dat niet zo is?
Carpe Libertatem
pi_53585066
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je wil zeggen dat dat niet zo is?
Nee ik zeg toch dat dit zo is, en of het nu PVDA is of de VVD die de zorgverzekaars kartel ook wat gunt.
Het is Maffia.
Steeds verder de internationals ontlasten en daarmee de aandeelhouders die gezeteld in Dubai ook niets betalen en Jan met de Pet verder uitknijpen, om in opdracht van Bush oorlog te kunnen voeren en dus een toffe Job te krijgen ala Jaap de Hoop Keffer
pi_53585160
Ik vraag het me ook al een tijdje af; We worden bestuurd door corrupte politici die hun eigen wetten hebben, criminelen en ander gespuis maken de dienst uit in de maatschappij, maar de hardwerkende Burger wordt om het minste geringste keihard aangepakt.

Geef mij 1 reden, waarom ik en velen Burgers met mij niet ook asociaal moeten gaan worden
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53585236
quote:
[..]

http://www.zeeburg.nu/ind(...)oogd_in_de_toekomst/

Niks 10%, voor de minister president ja, maar de rest krijgt 30% erbij
pi_53585275
Anyway, en of het nou 30 of 10 procent is, het is beide belachelijk.

Als het land nou eens bestuurd werd door mensen die het ook daadwerkelijk fatsoenlijk deden, okay, maar daar is toch ook niet echt sprake van dunkt me
pi_53585321
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:59 schreef NED het volgende:

[..]

http://www.zeeburg.nu/ind(...)oogd_in_de_toekomst/

Niks 10%, voor de minister president ja, maar de rest krijgt 30% erbij
Nee dat is niet waar, er is een commissie die dat gaat onder zoeken.
10% is het vorig jaar al besloten en wordt nu uitgevoerd
http://www.nu.nl/news/124(...)ter_gaat_omhoog.html

pi_53585329
Zie mn vorige post
pi_53585383
quote:
Op zondag 30 september 2007 12:03 schreef NED het volgende:
Zie mn vorige post
nee een ministerpresident mag best 200.000 euro verdienen, daarmee zijn we de laagste in Nederland, aan de andre kant zit in de beloning ook een stukje erebaan beloning, en er zijn capabele mensen genoeg die die baan willen doen en hoef je niet overdreven te belonen, al was het maar als voorbeeldfunctie tot loonmatiging

Eeen directeur van een corporatie die alleen de huur van sociale huurwoningen ophaalt, dus zelf niets presteert verdient al 330.000 euro dat is schandalig
  zondag 30 september 2007 @ 14:29:20 #12
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53589041
quote:
[..]

Ja en jan modaal gaat er op achteruit Dat is toch rond uit schandalig te noemen!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53589562
quote:
Op zondag 30 september 2007 14:29 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja en jan modaal gaat er op achteruit Dat is toch rond uit schandalig te noemen!!
Ja omdat Jan Modaal de enige is die ze kunnen pakken, de rest is in Dubai of parkeert de gelden via Zwitserland of kaaimaneilanden, maar dit is al een jaar of tien bezig hoor.

Jan Modaal kan van twintig kanten legaal bestolen worden, van BUMA STEMRA tot de Waterschappen en de directeuren van de voormalige Nutsbedrijven, allemaal mogen ze legaal stelen en plukken
pi_53597808
Verschil met de camora is inderdaad klein. Weinig nederlanders die het inzien dus je wordt al gauw uit gelachen als je deze mening er op na houdt
  zondag 30 september 2007 @ 23:05:59 #15
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53603947
Het doet me deugd dat steeds meer fokkers blijken in te zien dat er geen wezenlijk verschil is tussen de maffia en de staat. velen kijken met afschuw naar de beelden uit Birma waar een clubje maffiosi openlijk de macht heeft gegrepen, corruptie het hoogst ter wereld is en onbewapende demonstranten in elkaar worden geslagen en beschoten. Hier is het veel meer bedekt maar feitelijk zitten we in eenzelfde schuitje zolang we in de staat blijven geloven en ons niet verlichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door digitaLL op 30-09-2007 23:41:55 ]
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_53611649
quote:
Op zondag 30 september 2007 11:55 schreef JohnDope het volgende:
Geef mij 1 reden, waarom ik en velen Burgers met mij niet ook asociaal moeten gaan worden
Als iemand het weet, mag diegene het zeggen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53613609
wat zeur je nou, iedereen weet toch dat politici alleen maar leugenaars zijn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')