abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 oktober 2007 @ 18:06:42 #201
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53698135
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:46 schreef digitaLL het volgende:

[..]

De ECB laat de rente voorlopig toch hetzelfde of zie ik iets over't hoofd ?
Sorry, mijn fout: rente-gelijkhouding.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53698223
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:46 schreef digitaLL het volgende:

[..]

De ECB laat de rente voorlopig toch hetzelfde of zie ik iets over't hoofd ?
volgens mij ook inderdaad... toch?
pi_53699086
vanavond om 2030 of NGC the moneymakers kun je zien hoe het gebeurd
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 4 oktober 2007 @ 20:09:54 #204
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53701579
vietnam stopt met inkopen en gaat een beetje zelfs wegdoen, saoedi arabie heeft neigingen. Koeweit is al gestopt, Venezuela/Irak/Iran waren al lang gestopt...

het kraakt het kraakt....
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:21:57 #206
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_53713215
Meer over de eventuele nieuwe munt van Noord-Amerika:
"De Amero komt er binnen 10 jaar"
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 09:25:01 #207
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_53713281
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 04:01 schreef indahnesia.com het volgende:
Irak gestopt? Nah, ik denk het niet
Ik dacht dat voor de 2e Golfoorlog Irak hun olie aan de Euro had gekoppeld. Of zit ik er naast?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_53713312
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:25 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik dacht dat voor de 2e Golfoorlog Irak hun olie aan de Euro had gekoppeld. Of zit ik er naast?
owh, dat weet ik niet, maar nu is de VS er de baas, dus doe maar een gok
pi_53713502
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:25 schreef Mr.J het volgende:

[..]

ja klopt, in 2000 ging Irak over op de euro in plaats van de dollar.
dat is een groot gevaar voor Amerika, want de petrodollar voedt Amerika's creditcard.
daarom moest Irak worden aangevallen.
9/11 was daar een goede aanleiding voor vonden o.a. Cheney en Rumsfeld, maar het was niet te verkopen om Afghanistan niet aan te vallen.

meteen ook een waarschuwing voor andere landen om niet van de petrodollar af te stappen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_53713600
nou, die waaschuwing is nu wel achterhaald geloof ik. Of de VS krijgen het druk als er straks 10 landen ineens van de dollar afstappen
pi_53713624
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:58 schreef Perrin het volgende:
Sterker nog, een sterke munt is een flinke rem op de economische groei..
natuurlijk is het niet zo heel eenzijdig, omdat de munt die gedragen wordt door een zeer sterke economie, per definitie sterker zal staan:
Een sterke munt is tevens een teken dat die economie er heel goed en stevig voorstaat.
Dat effect is (normalerwijze) een duidelijk middelende kracht, een munt die daalt zal zijn economie versterken en daardoor mogelijk ook veredere groei hinderen.. andersom daalt de munt is economisch herstel makkelijker.

Het gaat echter mis zodra een economie zeer structureel fout zit en zelfs een zwakke munt dat niet meer kan redden... ook bv als de markt te lang een positivo-houding had tov de munt en deze eigenlijk overgewaardeerd was (daarvor bestaan en hoop indexen om de 'werkelijke' kracht of soliditeit van een munteenheid pogen vast te leggen, meetal gaan die idnexen echter de mist in zodra ze zélf een 'speler' in de markt worden en niet enkel objectief registreren: een soort van 'kat van schrödinger')...

Bij de dollar bestaat het vermoeden dat de amerikanen te lang eigenlijk hun economie extra hebben ondersteund enkel op basis van de kracht van hun munt en het marktvertrouwen in de dollar ... dat is een trucje zolang er ook internationaal instemming is dat 'andere' landen feitelijk de economische groei van de amerikanen bekostigen omdat ze een te hoge waardering van de dollar hebben (of geen alternatief; een andere muntsoort) en kan in elkaar stortten zodra er wél een alternatief is én er genoeg politieke behofte is daartoe over te gaan....
dat momentum lijkt er nu te bestaan en dat kan functioneren als een 'middelende' kracht die opeens uit de band brengt en dan als een boomerang zou kunnenwegschieten (nog steeds ook wel terugkomen, maar dat kan een langere tijd duren en gedurende die tijd zijn eventuele dollarreserves waardeloos, iets dat zeer gevaarlijk is als deze ook functioneren om de eigen validiteit te garanderen; dat is ook de grond dat niemand, zelfs geen verklaarde amerika-hatende landen zo dol zijn op een dollar-crash)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53713744
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:43 schreef indahnesia.com het volgende:
nou, die waaschuwing is nu wel achterhaald geloof ik. Of de VS krijgen het druk als er straks 10 landen ineens van de dollar afstappen
ik zie dat zo snel niet gebeuren.
Iran en Venezuela hebben het er al jaren over om over te stappen op de euro.
Iran heeft dit wel gedeeltelijk gedaan, maar olie is nog wel geprijsd in dollars daar.
officieel moeten OPEC landen ook in dollars olie verkopen.
Iran zou ook met een eigen olie-beurs komen. maar die opening wordt ook al jaren uitgesteld.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_53714059
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:50 schreef Caesu het volgende:

[..]

ik zie dat zo snel niet gebeuren.
Iran en Venezuela hebben het er al jaren over om over te stappen op de euro.
Iran heeft dit wel gedeeltelijk gedaan, maar olie is nog wel geprijsd in dollars daar.
officieel moeten OPEC landen ook in dollars olie verkopen.
Iran zou ook met een eigen olie-beurs komen. maar die opening wordt ook al jaren uitgesteld.
OPEC in dollars was inderdaad de afspraak na het verlaten van de goud-standaard (toch?)
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:18:05 #215
38496 Perrin
pi_53714324
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 09:45 schreef RM-rf het volgende:
goed verhaal
Vanochtend las ik iets vergelijkbaars op een website in de VS (wel wat dramatisch verwoord, en 't gaat uit van een flinke daling van de dollar):
quote:
The US got rich exploiting its own resources and labor. Its most valuable resource—oil—went into decline forty years ago; since then, we Americans have tried to stay rich by exploiting other nations’ labor and resources, using leveraged trade rules, dollar hegemony, and military threats. All this time, we congratulated ourselves: we were living in a post-industrial information economy; they were doing the dreary, obsolete work of actually making things. They sweated and saved; it was up to us to spend and borrow. We served an indispensable function in the global economy as the consumer of last resort, as the engine of new debt creation (more debt equals more money in circulation—i.e., more GDP growth), and as the global cop keeping order in an unruly world (while also sneaking donuts and taking bribes). The Chinese burned their coal and poisoned their workers and environment to make our stuff, enabling us to enjoy a cleaner environment by keeping our coal in the ground, while they loaned us the money to buy cheap Chinese stuff with. Such a deal!

Life in bubble world was grand while it lasted. First there was the Third World debt bubble of the ’80s; then came the tech bubbles of the ’90s; and finally the real estate bubble of the ’00s. Along the way, Wall Street hoped for a little extra hot air from the privatization of Social Security, but even Americans weren’t stupid enough to sign onto that particular leveraged buyout. All during this time, suburbanites got used to having more gadgets and bigger cars and houses, even if they couldn’t actually afford them.

But now we’re at the end of the line. At last the rest of the world is coming to realize that it doesn’t really need Americans: the Chinese can consume, too, after all. And the Asians can’t really justify loaning us more money; we’re not going to pay it back—or if we do, it will be in devalued dollars. But those loans can also be looked at as investments: other nations have in effect bought US assets, which means that the wealth created from those assets will flow to the new overseas owners, not to Americans. What’s left to buy—other than a lot of soon-to-be-foreclosed real estate? And how much wealth will those assets produce once the bubble deflates?

It’s also clear now that there are alternatives to the dollar, including the euro, the yen, and the yuan. Not that the dollar won’t be missed; when it tanks, there will be as many financial casualties in Mumbai as Manhattan. But currency traders are clearly heading for the exits, and the last one out gets the booby prize—a bag of wooden nickels.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 12:24:09 #216
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_53717604
Cool stuk zeg. Lijkt me erg waar. Maar als de dollar valt en de rest gaat meecrashen wat zijn dan veiligie investereringen. Met zijn allen weer land gaan kopen en noten en fruitbomen om ons eigen voedsel te verbouwen? Wordt het tijd dat we weer in strategische overlevingsgerichte zaken gaan beleggen? eigen voedselvoorziening, zelfstandige energievoorziening. Zonnepanelen kopen?.... Iemand tips waar ik mijn spaargeld het beste in kan stoppen? Walnotenbomen, goud, windmolen, kunst?...
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
pi_53717984
mwah ... als je dat wilt doen moet je dat vooral doen...

Maar een eventuele val van de dollar betekent allerminst dat hele economie in elkaar knalt, en je opeens zou moeten leven van geplukt fruit ...
Het zal zeker bv betekenen dat er een liquiditeitsprobleem komt en bv het vinden van onderpand voor leningen of kredietinstituten opeens lastig wordt... doordat er een enorm berg aan theoretische geldwaarde is verdwenen, die echter nooit zozeer werd gebruikt in economisch verkeer zelf, maar bestond als 'onderpand' voor andere leningen.

Als je hard nodig geld wilt lenen heb je dus waarschijnlijk wel een probleem, dat zal enkel gaan tegen zeer hoge rente, gedurende een lange periode en dat zal zeker economisch gezien op de lange termijn tot een moeilijke periode leiden (hoge rente betekent uitblijvende investeringen en haperende bestedingen)

Maar het is en beetje voorbarig om te denken dat je dan je eigen voedsel moet gaan aanbouwen, alhoewel het je volste recht is een moestuintje aan te leggen... bij mij deden de worteltjes het dit jaar echter erg matigjes, heb dr maar iets van vijf half verwrongen en driekwart weggevroten stompjes aan over gehouden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53719028
quote:
bij mij deden de worteltjes het dit jaar echter erg matigjes, heb dr maar iets van vijf half verwrongen en driekwart weggevroten stompjes aan over gehouden

Over een maand of twee heb ik weer honderden kilo's rambutans aan de boom hangen
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:32:28 #219
38496 Perrin
pi_53719274
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 12:24 schreef vero-legata het volgende:
Cool stuk zeg. Lijkt me erg waar. Maar als de dollar valt en de rest gaat meecrashen wat zijn dan veiligie investereringen. Met zijn allen weer land gaan kopen en noten en fruitbomen om ons eigen voedsel te verbouwen? Wordt het tijd dat we weer in strategische overlevingsgerichte zaken gaan beleggen? eigen voedselvoorziening, zelfstandige energievoorziening. Zonnepanelen kopen?.... Iemand tips waar ik mijn spaargeld het beste in kan stoppen? Walnotenbomen, goud, windmolen, kunst?...
Gezien de goudprijs, gokken veel mensen op goud.. En om nu meteen voorbereidingen te treffen om met je survivalgear de bossen in te duiken, lijkt me wat paranoide. Dat het een magere periode zal worden waarin er flinke onderhoudswerkzaamheden aan het economisch bestel zullen moeten plaatsvinden, dat lijkt me zeker.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:43:39 #220
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53719555
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:22 schreef indahnesia.com het volgende:

Over een maand of twee heb ik weer honderden kilo's rambutans aan de boom hangen
Nadeel: dronken olifanten in je tuin.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_53721117
quote:
Dollar trouble
De afgelopen weken zagen we een forse daling van de dollar tegenover de meeste valuta. De dollarindex een mandje van valuta daalde tot het laagste niveau sinds in 1973 deze index wordt berekend. De euro daalde tegenover de dollar tot een all time low. De afgelopen dagen zien we enige consolidatie van de dollar. Is de rust teruggekeerd en komt de dollar nu in rustiger vaarwater?

De recente renteverlaging door de Federal Reserve wordt altijd gevolg door landen waarvan de valuta gekoppeld zijn aan de dollar. Maar dat was dit keer anders. Saoedi- Arabie volgde ditmaal niet in de voetstappen van de Fed. Een duidelijk signaal dat deze oliestaat haar valuta wil ontkoppelen van de dollar om zo import inflatie tegen te gaan. Het zal duidelijk zijn dat dit een zeer gevaarlijke situatie is voor de dollar omdat wellicht meer oliestaten dit voorbeeld gaan volgen.

Als er een schaap is over de dam volgen er meer. Mensen zijn kuddedieren. Maar ook landen hebben de neiging om elkaar te volgen. Golfstaat Qatar maakte eind deze week bekend dat het haar dollarbelang in een fonds ter grootte van $50 mrd gaat verlagen van 99% tot 40%. Opnieuw een duidelijk signaal uit het Midden-Oosten dat men minder en minder vertrouwen krijgt in de dollar en Amerikaanse economie.

Het rommelt dus in het Midden-Oosten behoorlijk voor de dollar. Zijn er soms nog andere gebieden waar dollar onrust heerst? Laten we eens een kijkje nemen in Azië.

Ook eind deze week werd bekend dat Vietnam haar beleggingen in Amerikaanse dollarobligaties fors gaat verminderen. De Vietnamese economie raakt oververhit en de inflatie stijgt snel. Boosdoener is de dollar die gekoppeld is aan de Vietnamese valuta. Vietnam wil nu haar eigen valuta laten appreciëren om de inflatie in eigen land een halt toe te roepen.

Het bastion van de dollar brokkelt verder en verder af. De kans is groot dat de komende weken meerdere landen het voorbeeld gaan volgen van Saoedi- Arabie, Qatar en Vietnam. Wie volgt?

Jan van Gemeren. Van Gemeren is werkzaam bij GannTrader, uitgever van 2 wekelijkse analyserapporten: GannTrader Market Analysis en GannTrader Astro . Meer informatie op www.ganntrader.nl
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 14:52:49 #222
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53721410
Ik zag net de dollar een hele cent omhoog stuiteren. Heb ik een economisch nieuwtje gemist?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:06:00 #223
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53721713
de job-report van de amerikaanse economie geeft minder aanleiding om te denken dat er nog een keer een renteverlaging komt.
pi_53722598
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik zag net de dollar een hele cent omhoog stuiteren. Heb ik een economisch nieuwtje gemist?
Ik heb het ook gemist denk ik, maar geeft niks Die cent is al weer weg... 1,413 nu
pi_53722733
Ja, maar inmiddels is de dollar weer helemaal terug omlaag gezakt... naar 1,4150 ongeveer. De beurzen lijken een renteverlaging ook nog niet uit te sluiten gezien de hogere koers.

edit: oh lekker op tijd
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 15:52:25 #226
pi_53722773
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 15:45 schreef StonedKinG het volgende:

[..]

Ik heb het ook gemist denk ik, maar geeft niks Die cent is al weer weg... 1,413 nu
Hij stuiterd net zo hard weer terug
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 16:05:08 #227
38496 Perrin
pi_53723083
Flinke schommeling op zo'n korte termijn..
pi_53725452
Wat zijn ze daar met die munt aan het doen man.
Ich bin der Führer.
pi_53742892
Zelfs onze oosterbuuren zitten nu te pushen voor een renteverlaging. Maandag en later deze maand bij de G7 kan de US$ nog wel wat steun krijgen versus de euro. Iig, weer een paar steunpunten waardoor de terkorten waarschijnlijk langer in stand blijven.
pi_53747856
Ik ben benieuwd waar deze toekomstige gebeurtenis tot toe zal leiden. Ik houd echt alles voor mogelijk.
pi_53756817
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 17:53 schreef Xenwolfie het volgende:
Wat zijn ze daar met die munt aan het doen man.

steunaankopen
  zondag 7 oktober 2007 @ 16:20:06 #232
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53767263
quote:
Europese zorgen over dure euro
Uitgegeven: 7 oktober 2007 13:44
Laatst gewijzigd: 7 oktober 2007 13:45

AMSTERDAM - De Europese politiek roert zich steeds meer om de stijgende euro. De reden is simpel: de oplopende koers van de munt kan een rem zetten op de economische groei. Maandag en dinsdag praten de Europese ministers van Financiën hierover.

De vergadering vormt de opmaat naar een bijeenkomst later deze maand van de ministers van Financiën van de rijkste zeven industrielanden, de G7.

Sarkozy

Verschillende politici hebben zich de afgelopen tijd al met de eurokoers bemoeid. De Franse president Sarkozy ging het verst en riep de Europese Centrale Bank (ECB) op de rente in de eurozone te verlagen.

Ook de Europese werkgevers hebben hun bezorgdheid geuit over de dure euro. Zij zijn bang dat de Europese export in het gedrang komt als de waarde van de munt zo hoog blijft.

Dollar

De euro doorbrak onlangs voor het eerst de grens van 1,40 dollar en staat daar nu iets boven. De stijging had vooral te maken met de renteverwachtingen in de eurozone en de Verenigde Staten.

Analisten hielden rekening met een rentedaling in de VS terwijl in de eurozone juist een hogere rente werd voorzien. Dat laatste maakt de euro interessanter voor beleggers.

Renteverhoging

Nieuwe renteverhogingen in de eurozone lijken voorlopig even niet aan de orde. Donderdag liet de ECB de rente overanderd staan op 4 procent. De ECB liet in een toelichting doorschemeren geen haast te hebben met nieuwe renteverhogingen.

In eerdere verklaringen werd daar wel op gezinspeeld. De financiële markten gaan er nu vanuit dat de rente voor de rest van dit jaar op het huidige tarief blijft staan.

Een renteverlaging in de Verenigde Staten behoort echter nog steeds tot de mogelijkheden. De bezorgdheid over de afnemende groei van de Amerikaanse economie - die te kampen heeft met een afkoelende huizenmarkt - blijft namelijk overheersen.

Tegen die achtergrond is het de vraag is of de EU en de G7 in staat zullen zijn de koers van de dollar op te krikken.

Voor de VS kan een lage dollar aantrekkelijk zijn voor de export. Een te snelle daling van de Amerikaanse munt kan echter nadelig uitpakken. Obligaties worden minder aantrekkelijk.

Het gevolg daarvan kan zijn dat bedrijven, overheid en ook burgers hun bestedingen en investeringen terugbrengen. Dat kan weer ten koste gaan van de economische groei.

Een afnemende groei in de VS heeft ook weer effect op de rest van de wereld, ook al lijken Europa en Azië er steeds meer in te slagen zelf economische groei te genereren.

"Europa en Azië lijken wel een beetje zonder de VS te kunnen, maar als Amerika in een recessie belandt, hebben ze daar toch last van", zegt econoom Joost van Leenders, Amerika-deskundige bij ABN Amro.

Herstel

Europa is momenteel bezig aan een periode van economisch herstel. De export zit in de lift, de investeringen trekken aan en het gaat steeds beter met de werkgelegenheid. Het enige dat nog wat achterblijft zijn de consumentenbestedingen.

Het is volgens Van Leenders maar afwachten of zij het stokje overnemen als de westerse economie verder afzwakt. "Dat wordt dan onzekerder", aldus de econoom.

Nu
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_53782965
nieuwe week nieuwe kansen we zullen zien
pi_53798122
Goeiedag, hij is bijna onder de 1.40.
Ich bin der Führer.
pi_53806193
Zeker met de onzekerheid of de Amerikaanse rente na de banencijfers wel verder omlaag kan, en de zekerheid dat de Euro-rente niet omhoog gaat.
pi_53811709
Hm, spanning is er wel weer een beetje af

Kom wel terug als ie op 1,50 zit
pi_53812585
is er eigenlijk een harde grens waar de dollar echt valt?
pi_53813185
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:30 schreef athlonkmf het volgende:
Eerst was het 1,40.. toen zou er vreemde dingen gebeuren op 1,41.. yeah right.. ik geloof er geen bal meer van
Er is geen harde grens
pi_53814430
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:49 schreef Spacemonkeh het volgende:

[..]

Eerst was het 1,40.. toen zou er vreemde dingen gebeuren op 1,41.. yeah right.. ik geloof er geen bal meer van
Er is geen harde grens
In het topic is iig wel een bubbel geknapt. Een week geleden werd elke tick nog gepost door oa DemonRage en DonGorgon maar nu is het wat kalmer.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 14:47:57 #241
38496 Perrin
pi_53814465
Iedereen is de schuilkelder weer even uit
pi_53814594
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 13:30 schreef athlonkmf het volgende:
nee, die is er niet ... 'vallen' is gewoon een neerwaartse beweging...

de 'angst' die bestaat is dat er echter een bepaalde moment komt dat de 'plunge protection' domweg stopt omdat het te duur wordt en geen effect meer zal hebben .... met 'plunge protection' wordt gedoeld op gerichtte steunaankopen om koersen te steunen..
Er zijn veel aanleidingen om te geloven (onder meer uitlatingen van een belangrijke adviseur in 2000) dat dit in amerika domweg gebeurt door geld 'bij te drukken' en meer kredieten te verstekken... wat een levensgroot gevaar van hyperinflatie oplevert omdat het een domino-effect kan geven als de validiteit van de kredietverlenende instanties 'breekt', iets wat men recentelijk dus ook op de 'short-prime'-markt gezien heeft, de marjkt van risicovolle hypotheken.

Maar niemand kan precies voorspellen wanneer dat moment bereikt is, omdat het geen 'vaste grens' is.
behalve mensen die contacten hebben _binnen_ de centrale banken, en die eerder zouden kunnen doorkrijgen dat de VS ophoudt met 'plunge protection'...
Juist daarom zijn veel beleggers doodzenuwachtig, want _als_ dat gebeurt moet je als de donder uit die markt zijn want dan kunnene r klappen gaan vallen (echter, ook te vroeg uitstappen betekent veelal verlies nemen en dus zullen beleggers graag 'tot het gaatje' meegaan)
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 15:05:47 #243
pi_53814792
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:46 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

In het topic is iig wel een bubbel geknapt. Een week geleden werd elke tick nog gepost door oa DemonRage en DonGorgon maar nu is het wat kalmer.
1.4043 (15.05uurCET)
pi_53815842
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

nee, die is er niet ... 'vallen' is gewoon een neerwaartse beweging...

Maar niemand kan precies voorspellen wanneer dat moment bereikt is, omdat het geen 'vaste grens' is.
behalve mensen die contacten hebben _binnen_ de centrale banken, en die eerder zouden kunnen doorkrijgen dat de VS ophoudt met 'plunge protection'...
Juist daarom zijn veel beleggers doodzenuwachtig, want _als_ dat gebeurt moet je als de donder uit die markt zijn want dan kunnene r klappen gaan vallen (echter, ook te vroeg uitstappen betekent veelal verlies nemen en dus zullen beleggers graag 'tot het gaatje' meegaan)

En wat betekent dat nou voor de aaseters? Alle beurzen donderen naar beneden. Als je nou al je geld nu opspaart en dan aandelen gaat kopen nadat het dal is bereikt, kan je dan flink winst maken?
Of worden de resterende valuta ook minder waard?

Wat als de dollar valt, en de euro hoog, kunnen bedrijven met de hoge eurowaarde veel amerikaanse aandelen opkopen of zo?
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 16:17:23 #245
40566 Ericr
Livewrong
pi_53816190
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:56 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Er zijn veel aanleidingen om te geloven (onder meer uitlatingen van een belangrijke adviseur in 2000) dat dit in amerika domweg gebeurt door geld 'bij te drukken' en meer kredieten te verstekken... wat een levensgroot gevaar van hyperinflatie oplevert omdat het een domino-effect kan geven als de validiteit van de kredietverlenende instanties 'breekt', iets wat men recentelijk dus ook op de 'short-prime'-markt gezien heeft, de marjkt van risicovolle hypotheken.

Zo'n vreemde lijn volgt de valutagrafiek niet als onderdeel van de M1-component van de monetaire volumes in de USA.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 17:39:38 #246
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53817826

Zo te zien is er nog steeds sprake van een hoge geldgroei in de VS. Dit zal denk ik niemand erg verbazen.
De VS draaien op cheap: oil, credit en grondstoffen.
Het tijdperk van goedkope olie en grondstoffen is over dus dan maar nog meer goedkoop crediet daarvoor in de plaats.
Het is imo de laatste stuiptrekking van een failliete staat.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_53818099
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 14:46 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

1.4088!
pi_53818661
Inmiddels de 1.41 weer bereikt, einde daling?
Ich bin der Führer.
  dinsdag 9 oktober 2007 @ 18:28:22 #249
38496 Perrin
pi_53818929
Daar is even een flinke terugval, idd.
pi_53823318
Een klein beetje off-topic, maar ik zit hier in Turkije aan te kijken tegen een waardevermindering van de euro van inmiddels tegen de 10% ten opzichte van de Turkse Lira. Ik heb daar wat dubbele gevoelens over, want de waarde van mijn pand stijgt daardoor wel fors, maar tegelijkertijd kan ik minder doen van de huuropbrengst want mijn huurovereenkomsten zijn in euro.
pi_53823957
De eu is denk ik opgehouden dollars op te kopen het gaat weer hard de 1.42 komt weer in zicht maar zal denk ik minder hard gaan (of juis heel rap)
pi_53829338
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:39 schreef digitaLL het volgende:
Volledig mee eens. Zoals al 's eerder opgemerkt, interessant om te zien hoe een supermacht ten onder gaat; zonder dat ze het zelf door hebben.
pi_53829733
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 22:00 schreef japojapo16 het volgende:
De eu is denk ik opgehouden dollars op te kopen het gaat weer hard de 1.42 komt weer in zicht maar zal denk ik minder hard gaan (of juis heel rap)
ik denk niet dat het de EU is geweest, want stiekem is de stijgende euro nog geen echt probleem.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 07:09:17 #254
38496 Perrin
pi_53830122
Ter vergelijking, Dollarkoers van de Austrialian Dollar:
pi_53830162
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 02:09 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Zoals al 's eerder opgemerkt, interessant om te zien hoe een supermacht ten onder gaat; zonder dat ze het zelf door hebben.
zo'n vaart loopt het niet.
en als het wel gebeurt gaan Europa en China er in mee als afzetmarkt V.S. wegvalt.
dus als het echt moet zal de hele wereld proberen een failliet van Amerika te voorkomen.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 08:33:21 #256
19479 Mr.J
pi_53830599
Maar is dat failliet wel te voorkomen en is al de moeite die erin wordt gestoken niet alleen maar uitstel van de executie?
pi_53830706
dat is niet te verkomen het zal gebeuren want amirika wil niet veranderen
pi_53830731
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 02:09 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Kun je dat ook onderbouwen? Er zijn behoorlijk wat (Westerse) landen die er slechter voor staan en de VS heeft natuurlijk ook al veel ergere periodes dan deze overleeft.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 09:02:26 #259
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53830975
Een groot gedeelte van de groei van de VS kun je toeschrijven aan demografische ontwikkelingen (meer inwoners->meer consumptie, dus meer groei). Als je BBP per hoofd van de bevolking uitrekent dan ziet de situatie EU-VS er heel anders uit.
pi_53834710
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 09:02 schreef gronk het volgende:
Een groot gedeelte van de groei van de VS kun je toeschrijven aan demografische ontwikkelingen (meer inwoners->meer consumptie, dus meer groei). Als je BBP per hoofd van de bevolking uitrekent dan ziet de situatie EU-VS er heel anders uit.
en vervolgens nog eens naar gewerkt uur
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 10 oktober 2007 @ 13:47:19 #261
pi_53837730
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 11:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

en vervolgens nog eens naar gewerkt uur
Ik heb ergens gelezen dat ze in Amerika geen vakanties hebben. In ieder geval geen betaalde.
pi_53839762
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 13:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen dat ze in Amerika geen vakanties hebben. In ieder geval geen betaalde.
Jawel, maar meestal maar 2 weken per jaar.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 15:29:26 #263
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53840224
ze hebben overigens wel meer losse vrije dagen dacht ik.
pi_53842599
De TT klopt weer.
pi_53842715
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 07:27 schreef Caesu het volgende:

[..]

zo'n vaart loopt het niet.
en als het wel gebeurt gaan Europa en China er in mee als afzetmarkt V.S. wegvalt.
dus als het echt moet zal de hele wereld proberen een failliet van Amerika te voorkomen.
Ik neig toch meer naar een beeld dat dat voor de EU wel mee gaat vallen, aangezien ruim 80% binnen de EU verhandeld wordt. Ik zie niet in waarom van de 20% die buiten de EU gaat, waarvan dus een deel naar de VS, wij net zo hard een trap in de ballen krijgen als de VS? Of heeft dat te maken met alle AEX bedrijven die grote belangen in de VS hebben en de pensioenfondsen enzo die daar geïnvesteerd hebben?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  woensdag 10 oktober 2007 @ 18:33:12 #266
pi_53843959
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 17:31 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik neig toch meer naar een beeld dat dat voor de EU wel mee gaat vallen, aangezien ruim 80% binnen de EU verhandeld wordt. Ik zie niet in waarom van de 20% die buiten de EU gaat, waarvan dus een deel naar de VS, wij net zo hard een trap in de ballen krijgen als de VS? Of heeft dat te maken met alle AEX bedrijven die grote belangen in de VS hebben en de pensioenfondsen enzo die daar geïnvesteerd hebben?
Dat is toch maar fictief geld. Als je die pensioenen nu wilt cashen dan kan dat niet omdat heel Amerika leeft op leningen. Ik denk dat het weinig uitmaakt of Amerika economisch in elkaar klapt of overleeft op fictief kapitaal.

Een crash maakt duidelijk dat we minder rijk zijn dan we dachten en zet iedereen misschien weer flink aan het werk. Als je het goed aanpakt kan het voordelig uitpakken voor de EU.
pi_53850583
1.4147op dit moment hij stijgt weer rap naar een snelle daling
pi_53851963
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:39 schreef digitaLL het volgende:

Zo te zien is er nog steeds sprake van een hoge geldgroei in de VS. Dit zal denk ik niemand erg verbazen.
De VS draaien op cheap: oil, credit en grondstoffen.
Het tijdperk van goedkope olie en grondstoffen is over dus dan maar nog meer goedkoop crediet daarvoor in de plaats.
Deze cijfers zijn ziek. Sinds de Amerikaanse overheid gestopt is met het officieel publiceren van de geldgroeicijfers is het bijdrukken van geld de fucking pan uitgerezen. Bijna een verdubbeling ten opzichte van anderhalf jaar gelden.
pi_53852083
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 23:07 schreef pberends het volgende:

[..]

Deze cijfers zijn ziek. Sinds de Amerikaanse overheid gestopt is met het officieel publiceren van de geldgroeicijfers is het bijdrukken van geld de fucking pan uitgerezen. Bijna een verdubbeling ten opzichte van anderhalf jaar gelden.
quote:
The Federal Reserve ceased publishing M3 statistics in March 2006, ostensibly because it costs a lot to collect the data but doesn't provide significantly useful information.[1] The other three money supply measures continue to be provided in detail.

In an effort to reverse this change, Congressman Ron Paul introduced the now expired H.R.4892[2] on March 7th, 2006, and subsequently sponsored H.R.2754[3][4] on June 15th, 2007 which has been referred to the House Committee on Financial Services.
http://en.wikipedia.org/wiki/M1_monetary_aggregate#United_States
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:21:45 #270
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53852453
Eui, pberends, hou je huizentopic eens in de gaten. De pleuris begint nu zo'n beetje *echt* uit te breken op de amerikaanse huizenmarkt.
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:39:13 #271
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53852968
quote:
Op woensdag 10 oktober 2007 23:21 schreef gronk het volgende:
Eui, pberends, hou je huizentopic eens in de gaten. De pleuris begint nu zo'n beetje *echt* uit te breken op de amerikaanse huizenmarkt.
Heb je een linkje daarvan ofzoiets?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:41:16 #272
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53853019
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:48:42 #273
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53853190
quote:
quote:
Ramsey adds this comment:

719 REOs in San Diego during the last 4 weeks, comparing to just 1,239 sales reported so far by the MLS for September, are we going to see over 50% REO prevalence next quarter?

It's about to get ugly.
Als ik het goed begrijp zijn REO's, huizen die door de bank weer doorverkocht worden, nadat de vorige bewoners eruit gekickt zijn. Het ergste moet dus nog gaan komen .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 10 oktober 2007 @ 23:53:20 #274
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53853275
Yep. 't is een beetje lastig om dingen te vertalen naar de nederlandse situatie, maar het komt erop neer dat er een hausse van executieverkopen op komst is. Overigens, d'r worden prijsdalingen gemeld van 20% tov de oorspronkelijke verkoopprijs, wat voor eigenaren een flinke aderlating is, maar wat ik voor een executieverkoop nog steeds heel netjes vind. Ik heb begrepen dat executieverkopen in nederland vaak 'afgesproken werk' zijn, waar je als voormalig eigenaar ontzettend door de mangel wordt gehaald...
  donderdag 11 oktober 2007 @ 00:10:35 #275
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53853596
Nog een andere reconstructie van M3.
Deze geeft trouwens een vergelijkbaar hoge geldgroei aan als de M3 van SGS
quote:
We did some sleuthing and data extraction and put M3 back together from various weekly Federal Reserve reports that are still available.

The formula we're using has five 9s correlation to the original data back to 1980.

There is only one missing element that is apparently no longer available (Eurodollars) and an adjustment has been applied to generate it. Its only about 3% of total M3 so should not have a material effect on the total.
Bron
pi_53858343
* StonedKinG zwaait dollar uit
  donderdag 11 oktober 2007 @ 11:08:46 #279
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53858843
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 08:07 schreef indahnesia.com het volgende:
En we zijn weer langzaam op weg naar de 1.420
Bloomberg
EUR-USD 1.4213
Nu over de 1.42
pi_53859041
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:08 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Bloomberg
EUR-USD 1.4213
Nu over de 1.42
maar eerder vanochtend nog niet
  donderdag 11 oktober 2007 @ 11:27:21 #281
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53859283
quote:
NEW YORK: The biggest quarterly rally for U.S. government securities in five years is getting an extraordinary lift from the burgeoning reinvestment of petrodollars by the Organization of Petroleum Exporting Countries.

OPEC members increased their holdings of Treasury securities 12 percent this year through July to $123.8 billion, Treasury Department data show. Oil prices have risen 31 percent since December, which will raise OPEC revenue 4 percent, to $630 billion, this year and 9 percent, to $688 billion, in 2008, according to estimates by the U.S. Department of Energy.

Petroleum exporters are adding to holdings of U.S. debt three times as fast as other foreign investors, the Treasury data show. Yields on 10-year notes are 21 basis points lower because of the additional petrodollar reinvestment, the consulting company McKinsey in New York said last week.

"Oil revenues are up; they're still in dollars and it has to be put to work," said David Ader, the head of U.S. government bond strategy for RBS Greenwich Capital in Greenwich, Connecticut. "It bodes well for U.S. debt."

Demand from oil exporters may help drive yields lower, even as signs that the U.S. economy is weathering the worst housing market in 16 years reduce investors' expectations for lower interest rates.
Bron
Wat de $ en de US-bonds nog overeind houdt zijn de OPEC landen die het merendeel van de bonds opkopen. In Azie groeit de locale economie en er zijn vollop investeringsmogelijkheden die veel beter performen. Het lijkt een laatste pilaar waarop het $-bouwwerk nog staat. Dit betekent ook dat de macht van OPEC over de US enorm is geworden. Verder zou peak-oil deze pilaar uiteindelijk ten val kunnen brengen.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 11:33:39 #282
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_53859444
oeh spannnend spannend spannend, want ondertussen zijn het ook die landjes die nu stuk voor stuk overstappen naar andere betalingen. Hoe lang nog 1 maand? 1 jaar? Hoe lang geven we de dollar buble nog?
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
pi_53859638
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 11:33 schreef vero-legata het volgende:
oeh spannnend spannend spannend, want ondertussen zijn het ook die landjes die nu stuk voor stuk overstappen naar andere betalingen. Hoe lang nog 1 maand? 1 jaar? Hoe lang geven we de dollar buble nog?
dat het maar over een jaar of tien - 20 langzaam mag wegzakken.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 13:41:14 #284
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53862318
ik ga nu ook steeds meer die oorlog in irak begrijpen.
pi_53864432
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 13:41 schreef Grumpey het volgende:
ik ga nu ook steeds meer die oorlog in irak begrijpen.
Saddam wilde z'n olie in euro's gaan verhandelen...
  donderdag 11 oktober 2007 @ 15:57:06 #287
19479 Mr.J
pi_53865006
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Saddam wilde z'n olie in euro's gaan verhandelen...
Deed hij al een periode hoor. Toen viel de VS binnen.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 16:23:53 #288
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_53865575
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 15:31 schreef pberends het volgende:
Man betaalt met biljet van 1 miljoen dollar

Ja, jongens, de dollar is definitief gevallen.
[bottom]
'Waarom wil niemand mijn biljet van 27 pond accepteren>?!
[/bottom]
  donderdag 11 oktober 2007 @ 16:25:37 #289
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53865615
Wehehe was dat briefje ook niet een driehoek ofzo?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_53866095
hij blijft wat hangen rond de 1.4230 het gaat wel weer hard naar die daling

Wat is het record nu 1.43 Zulk iets tog?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 16:54:07 #292
19479 Mr.J
pi_53866113
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 08:07 schreef indahnesia.com het volgende:
En we zijn weer langzaam op weg naar de 1.420

[ afbeelding ]
Zo! Wat is er om 15.15 gebeurt? Grafiek schiet wel bruut omhoog. Daar moet toch een reden voor zijn?
pi_53866137
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:54 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Zo! Wat is er om 15.15 gebeurt? Grafiek schiet wel bruut omhoog. Daar moet toch een reden voor zijn?
sow.. er hebben mensen lopen verkopen, en flink ook
pi_53866192
http://www.fxstreet.com/rates-charts/forex-rates/

leuk om te zien nu als die omhoog gaat komt er meteen weer een tegenreactie!
pi_53866224
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:58 schreef japojapo16 het volgende:
http://www.fxstreet.com/rates-charts/forex-rates/

leuk om te zien nu als die omhoog gaat komt er meteen weer een tegenreactie!
jah, vraag en aanbod heet dat. Niets bijzonders verder.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 17:05:46 #296
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53866307
De dollar is weer "back on track"... op weg naar de ondergang.
pi_53866338
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 17:05 schreef DemonRage het volgende:
De dollar is weer "back on track"... op weg naar de ondergang.
ja, de richting die het nu op gaat waren we gewend inmiddels
pi_53867197
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:54 schreef Mr.J het volgende:

[..]

[topsecret mode aan]
Toen waren de dollars van het plunge protection team op
[topsecretmode uit]
pi_53867263
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_53868923
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 16:53 schreef japojapo16 het volgende:
hij blijft wat hangen rond de 1.4230 het gaat wel weer hard naar die daling

Wat is het record nu 1.43 Zulk iets tog?
1.4283 dacht ik ...
pi_53875472
Slotje. Maakt iemand even een nieuwe aan? dan post ik daar weer even een terug vind dollar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')