Ja want die uitkering is vast net zo hoog als jouw salaris....quote:Op donderdag 1 november 2007 11:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen werken krijgen een uitkering en kunnen daar de premie van betalen. Simpel opgelost dus.
Ten eerste is de discussie niet zinloos, maar zeer nuttig. Ten tweede hebben we deze discussie al talloze malen gevoerd en beland het altijd in een welles nietes discussie, waarbij ik neergezet wordt als egoistisch, terwijl vrijwel iedereen hetzelfde denkt maar niemand het durft te zeggen.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:55 schreef Troel het volgende:
Is het trouwens wellicht een idee om deze zinloze discussie in een ander topic te voeren? De posts over de premies en dergelijke sneeuwen zo wel gigantisch onderMisschien knippen en plakken ofzo of een omgekeerde merge
Ik weet zeker dat je je vreselijk vergistquote:Op donderdag 1 november 2007 12:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
terwijl vrijwel iedereen hetzelfde denkt maar niemand het durft te zeggen.
Hé wat jammer nou. Ik geef je net zo'n mooi voorbeeld over autoverzekeringen. Was al zeer benieuwd hoe je je daar uit ging lullen?? Maar het wordt nu te moeilijk voor je begrijp ik.quote:Wat mij betreft einde discussie.
Je eindigt wel met een perfecte dooddoenerquote:Op donderdag 1 november 2007 12:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ten eerste is de discussie niet zinloos, maar zeer nuttig. Ten tweede hebben we deze discussie al talloze malen gevoerd en beland het altijd in een welles nietes discussie, waarbij ik neergezet wordt als egoistisch, terwijl vrijwel iedereen hetzelfde denkt maar niemand het durft te zeggen.
Wat mij betreft einde discussie.
Joh, was het maar zo simpel.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Veel mensen beweerden ook dat de nieuwe zorgpremie niet op te brengen zou zijn, toch betaald (vrijwel) iedereen er braaf voor. Als dat kan, dan kan mijn systeem ook.
Maar je kunt wel iemand bevruchten, dat lijkt mij dan ook jouw zaak, of vergis ik me daarin?quote:Op donderdag 1 november 2007 09:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben geen haar, ik ben een hem. Dus de kans dat ik per ongeluk zwanger raak lijkt me vrijwel nihil.
Of ik het zou kunnen of niet, dat weet ik niet en dat boeit me ook niet aangezien ik er niet achter wens te komen.quote:Op donderdag 1 november 2007 20:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar je kunt wel iemand bevruchten, dat lijkt mij dan ook jouw zaak, of vergis ik me daarin?
Daar hoef ik me niet uit te lullen aangezien ik geen auto in mijn bezit heb. Maar mocht ik die hebben, dan zou daar hetzelfde principe voor gelden inderdaad.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat je je vreselijk vergist
[..]
Hé wat jammer nou. Ik geef je net zo'n mooi voorbeeld over autoverzekeringen. Was al zeer benieuwd hoe je je daar uit ging lullen?? Maar het wordt nu te moeilijk voor je begrijp ik.
Niemand kiest er voor om ziek te worden, dat kan ik ook nog wel begrijpen. Maar feit is wel dat iemand die ziek is bovenmatig gebruik maakt van de zorg terwijl daar in verhouding minder voor betaald wordt (zorgtoeslag etc.) En dat is in mijn mening niet eerlijk, aangezien ik denk dat de persoon die er meer gebruik van maakt ook verhoudingsgewijs meer zou moeten betalen dan iemand die nooit gebruikt maakt van zorg.quote:Op donderdag 1 november 2007 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
Je maakt een denkfout: mensen kiezen er niet voor om ziek te worden, het is geen dure hobby, ofzo! (m.u.v. kinderen)
Zo iemand betaalt al een hoge prijs, hoor. Met zijn verminderde energie en mobiliteit. En hij kan bijv. de rest van zijn leven niet meer werken. Vind ik ook niet erg eerlijk.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niemand kiest er voor om ziek te worden, dat kan ik ook nog wel begrijpen. Maar feit is wel dat iemand die ziek is bovenmatig gebruik maakt van de zorg terwijl daar in verhouding minder voor betaald wordt (zorgtoeslag etc.) En dat is in mijn mening niet eerlijk, aangezien ik denk dat de persoon die er meer gebruik van maakt ook verhoudingsgewijs meer zou moeten betalen dan iemand die nooit gebruikt maakt van zorg.
Nee dat is het ook niet en het is ook allemaal erg naar enzo, maar het principe blijft staan. Mensen die meer gebruik maken van de zorg zouden daar meer voor moeten betalen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo iemand betaalt al een hoge prijs, hoor. Met zijn verminderde energie en mobiliteit. En hij kan bijv. de rest van zijn leven niet meer werken. Vind ik ook niet erg eerlijk.
Maar waarvan dan? Een chronisch zieke met een WAO-uitkering is een kale kip waarvan je niet meer kunt plukken, hoor.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dat is het ook niet en het is ook allemaal erg naar enzo, maar het principe blijft staan. Mensen die meer gebruik maken van de zorg zouden daar meer voor moeten betalen.
Ik bedoel dan ook verhoudingsgewijs meer betalen. Of laat de no claim in stand voor mensen die er geen gebruik van maken, sterker nog, gooi deze flink omhoog zodat het de moeite waard wordt om zo gezond mogelijk te leven.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar waarvan dan? Een chronisch zieke met een WAO-uitkering is een kale kip waarvan je niet meer kunt plukken, hoor.
Zo klinkt het toch als mensen straffen voor het gegeven dat ze ziek zijn geworden, wat toch vaak iets is waar een mens zelf weinig invloed op heeft.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook verhoudingsgewijs meer betalen. Of laat de no claim in stand voor mensen die er geen gebruik van maken, sterker nog, gooi deze flink omhoog zodat het de moeite waard wordt om zo gezond mogelijk te leven.
En dat argument wordt nu altijd gebruikt door bv de chronisch zieken, ze doen het voorkomen alsof ze het slachtoffer van het systeem zijn, terwijl dat gewoon echt niet zo is. Ze betalen net zoveel voor de ziektekosten als ieder ander, maar krijgen toevallig geen geld terug aan het einde van het jaar omdat ze dat geld en zelfs meer opgebruikt hebben.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:49 schreef Lienekien het volgende:
Zo klinkt het toch als mensen straffen voor het gegeven dat ze ziek zijn geworden, wat toch vaak iets is waar een mens zelf weinig invloed op heeft.
Omdat ze zelf niet op die zorg zitten te wachten, ze kiezen er zelf niet voor, is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat argument wordt nu altijd gebruikt door bv de chronisch zieken, ze doen het voorkomen alsof ze het slachtoffer van het systeem zijn, terwijl dat gewoon echt niet zo is. Ze betalen net zoveel voor de ziektekosten als ieder ander, maar krijgen toevallig geen geld terug aan het einde van het jaar omdat ze dat geld en zelfs meer opgebruikt hebben.
Daar heb je toch ook je zorg voor ontvangen, dus wat is dan het probleem?
Het probleem is dat jij ze nóg meer op kosten wil jagen. En ze vaak de middelen niet hebben om dat te bekostigen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat argument wordt nu altijd gebruikt door bv de chronisch zieken, ze doen het voorkomen alsof ze het slachtoffer van het systeem zijn, terwijl dat gewoon echt niet zo is. Ze betalen net zoveel voor de ziektekosten als ieder ander, maar krijgen toevallig geen geld terug aan het einde van het jaar omdat ze dat geld en zelfs meer opgebruikt hebben.
Daar heb je toch ook je zorg voor ontvangen, dus wat is dan het probleem?
Nee natuurlijk kies je er niet zelf voor, niemand kiest er voor om ziek te zijn. Maar als je dan ziek bent, ontvang je wel alle zorg die je nodig hebt tegen een fractie van de werkelijke kosten. Dat je dan moet gaan zeuren over 255 euro die je niet ontvangt, terwijl jemisschien wel voor tienduizenden aan zorg ontvangt, ontgaat mij even.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:03 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Omdat ze zelf niet op die zorg zitten te wachten, ze kiezen er zelf niet voor, is dat zo moeilijk te begrijpen?![]()
Ik jaag ze niet op extra kosten, ik zeg alleen dat ze naar verhouding meer betalen. Dat kan al door de no claim in stand te laten en deze te verhogen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij ze nóg meer op kosten wil jagen. En ze vaak de middelen niet hebben om dat te bekostigen.
Daar gaat de discussie niet over, over zeurende chronisch zieken.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk kies je er niet zelf voor, niemand kiest er voor om ziek te zijn. Maar als je dan ziek bent, ontvang je wel alle zorg die je nodig hebt tegen een fractie van de werkelijke kosten. Dat je dan moet gaan zeuren over 255 euro die je niet ontvangt, terwijl jemisschien wel voor tienduizenden aan zorg ontvangt, ontgaat mij even.
Het is een aanverwant verschijnsel, maar je hebt gelijk, daar gaat het hier niet over.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar gaat de discussie niet over, over zeurende chronisch zieken.
Extra kosten = naar verhouding meer betalen. Toch?quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik jaag ze niet op extra kosten, ik zeg alleen dat ze naar verhouding meer betalen. Dat kan al door de no claim in stand te laten en deze te verhogen.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Daar hoef ik me niet uit te lullen aangezien ik geen auto in mijn bezit heb. Maar mocht ik die hebben, dan zou daar hetzelfde principe voor gelden inderdaad.
Beetje onrealistische situatieschets, maar ik snap wat je bedoeld. Dat is zoals het nu werkt, maar dat zou kunnen veranderen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:14 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
Situatieschets:
'Hallo meneer van de verzekering, ik heb net een zwaar ongeluk gehad, mijn auto is totall-loss. Kan ik me nu even verzekeren alstublieft??
' Hoe duur was uw auto meneer?'
' Ehm, aanschafwaarde was 18.000 euro'
' Goed meneer, dan is de premie 18.050 euro'
Pffff, jij begrijpt echt niets van het principe van verzekeren. Een maatschappij wil winst maken ja! Die rekenen dus met allerlei verdeelsleutels uit hoeveel die premies gaan kosten. Het aantal verzekerden dat ze hebben, de waarde van de verzekerde spullen, de risicofactoren dat er iets gaat gebeuren. Dat gooien ze in een grote emmer, dan komt daar een gemiddelde premie uit die bij schades de maatschappij er toch van verzekert dat ze winst maakt.
Hoe moeilijk kan het zijn zeg.
Nee, ze betalen net zoveels als dat ze nu betalen, maar krijgen alleen minder terug aan het einde van het jaar. Toch?quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Extra kosten = naar verhouding meer betalen. Toch?
Wacht even, hoor. Jouw lumineuze idee was toch om mensen meer premie te gaan laten betalen vanaf het moment dat ze zorg nodig hebben?quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee, ze betalen net zoveels als dat ze nu betalen, maar krijgen alleen minder terug aan het einde van het jaar. Toch?
Nee, je snapt niet echt wat ik bedoel. Want ik beschrijf precies de situatie die jij wenst. Je kunnen verzekeren op het moment dat je een verzekering pas nodig hebt. Dat jij niet wenst te begrijpen dat zoiets enorme premieconsequenties heeft is niet mijn manco.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Beetje onrealistische situatieschets, maar ik snap wat je bedoeld. Dat is zoals het nu werkt, maar dat zou kunnen veranderen.
Nee ze betalen niet meer premie, ze betalen dezelfde premie als nu maar pas vanaf het moment dat ze zorg nodig hebben.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wacht even, hoor. Jouw lumineuze idee was toch om mensen meer premie te gaan laten betalen vanaf het moment dat ze zorg nodig hebben?
Jij bent de enige die die enorme premieconsequenties ziet, ik zie ze niet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:20 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, je snapt niet echt wat ik bedoel. Want ik beschrijf precies de situatie die jij wenst. Je kunnen verzekeren op het moment dat je een verzekering pas nodig hebt. Dat jij niet wenst te begrijpen dat zoiets enorme premieconsequenties heeft is niet mijn manco.
En zo eindigen we dus altijd. We kunnen geen argumenten meer verzinnen en dus verlagen we onszelf maar tot beledigingen. Heel jammer....quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:23 schreef DennisMoore het volgende:
Jammer dat karr-1 dit topic blijkbaar mag kapen met z'n wereldvreemde geneuzel.
Evenheel serieus dan hoor. Stel jouw soort van verzekeren komt erdoor. Je betaalt dus niets voor je autoverzekering, immers je hebt hem nu niet nodig, en dan krijg je inderdaad dat ongeluk en je bolide is totall-loss.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jij bent de enige die die enorme premieconsequenties ziet, ik zie ze niet.
Dan gaan mensen dus in jouw plan stelselmatig minder betalen. Dat is gewoon niet reëel. Dan is er niet genoeg geld om de huidige zorg te bekostigen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:14 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee ze betalen niet meer premie, ze betalen dezelfde premie als nu maar pas vanaf het moment dat ze zorg nodig hebben.
hetzelfde als nu, aangezien je de aanschafkosten van je auto als een lening krijgt en die lening afbetaald door middel van je premie.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Evenheel serieus dan hoor. Stel jouw soort van verzekeren komt erdoor. Je betaalt dus niets voor je autoverzekering, immers je hebt hem nu niet nodig, en dan krijg je inderdaad dat ongeluk en je bolide is totall-loss.
Dan bel je met de verzekering, en je vraagt om op dat moment een verzekering af te kunnen sluiten vanwege het totall-loss zijn van je auto en het feit dat jij er toch wel graag centen voor terug had om een nieuwe bolide te kunnen kopen. Wat denk jij dat je dan aan premie zult moeten betalen, als je tot op dat moment nog nooit iets hebt betaald??
Je wil de argumenten niet lezen, en vindt het blijkbaar vreemd dat het uitdraait op 'jij tegen de rest'.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:15 schreef karr-1 het volgende:
En zo eindigen we dus altijd. We kunnen geen argumenten meer verzinnen en dus verlagen we onszelf maar tot beledigingen. Heel jammer....
De huidige zorg is uberhaupt een wangedrocht van hier tot aan de overkant. Het zou geen kwaad kunnen om daar eens flink door heen te gaan.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:18 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan gaan mensen dus in jouw plan stelselmatig minder betalen. Dat is gewoon niet reëel. Dan is er niet genoeg geld om de huidige zorg te bekostigen.
Ik lees alle argumenten wel degelijk, ze zijn alleen vrij simpel te ontkrachten. Maar goed, ik ben er wel klaar mee, mijn mening is duidelijk.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:19 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je wil de argumenten niet lezen, en vindt het blijkbaar vreemd dat het uitdraait op 'jij tegen de rest'.
M'goed, een modje kan beter de TT veranderen nu.
En dat werkt dus niet! Want die mensen die er gebruik van maken kunnen nooit die kosten opbrengen. Dat wil er bij jou kennelijk gewoon maar niet in.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
De huidige zorg is uberhaupt een wangedrocht van hier tot aan de overkant. Het zou geen kwaad kunnen om daar eens flink door heen te gaan.
En ja mensen gaan dan minder betalen, dat is ook de bedoeling. Alleen de mensen die er gebruik van maken betalen.
Je betaalt toch nog niksquote:
Daar zijn andere instellingen voor dan verzekeringsmaatschappijen, die heten 'bank'. Jouw constructie heeft niets met verzekeren te maken, maar is gewoon een lening, met afbetalingen, geen premie. Je hebt dus geen nieuw wiel uitgevonden hoor. Jij verzekert je gewoon niet, rijdt je je auto in de soep dan ga je dus gewoon naar een bank en sluit een lening af voor een nieuwe.quote:aangezien je de aanschafkosten van je auto als een lening krijgt en die lening afbetaald door middel van je premie.
Ik heb werkelijk waar nog niet één ontkrachting gezien van een van de tegenargumenten op jouw stelling.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik lees alle argumenten wel degelijk, ze zijn alleen vrij simpel te ontkrachten.
quote:Maar goed, ik ben er wel klaar mee, mijn mening is duidelijk.
Dus mensen die er nu wel gebruik van maken, betalen ook geen verzekeringspremie? Hoe krijgen ze nu hun zorg vergoed dan?quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En dat werkt dus niet! Want die mensen die er gebruik van maken kunnen nooit die kosten opbrengen. Dat wil er bij jou kennelijk gewoon maar niet in.
Je betaald pas als je er gebruik van maakt, eerder niet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:23 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je betaalt toch nog niks
[..]
Daar zijn andere instellingen voor dan verzekeringsmaatschappijen, die heten 'bank'. Jouw constructie heeft niets met verzekeren te maken, maar is gewoon een lening, met afbetalingen, geen premie. Je hebt dus geen nieuw wiel uitgevonden hoor. Jij verzekert je gewoon niet, rijdt je je auto in de soep dan ga je dus gewoon naar een bank en sluit een lening af voor een nieuwe.
Mag, maar is oneindig veel duurder dan een verzekering, immers, je bent de totale waarde van je in de soep gereden auto volledig kwijt, je moet geld lenen om een nieuwe te betalen en dan moet je die lening aflossen met de rente erbovenop
Slim plan![]()
Dus ik moet jullie argumenten wel zien, maar mijn ontkrachtingen worden genegeerd. Nee zo komen we verder in een discussie.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:24 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar nog niet één ontkrachting gezien van een van de tegenargumenten op jouw stelling.
[..]
![]()
Hè? Hoe kom je aan die rare gevolgtrekking?quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dus mensen die er nu wel gebruik van maken, betalen ook geen verzekeringspremie? Hoe krijgen ze nu hun zorg vergoed dan?
Wie betaal je dan, en waar maak je precies gebruik van??quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je betaald pas als je er gebruik van maakt, eerder niet.
Blijkbaar niet, want het is nog steeds niet te snappen. De behandeling kost evenveel als hij nu zou kosten, de premie blijft hetzelfde, dus waarom zouden de kosten dan stijgen?quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:27 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hè? Hoe kom je aan die rare gevolgtrekking?
Als je alleen de mensen laat betalen die de zorg afnemen, dan worden de kosten voor die mensen veel en veel te hoog. Kan ik het nog duidelijker zeggen?
Er is niets om toe te geven, anders had ik dat allang gedaan. En of je het een verzekering of een bank noemt, het idee is hetzelfde. Je betaald vanaf het moment van gebruik aan de verzekering/bank en niet eerder.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wie betaal je dan, en waar maak je precies gebruik van??
Ga nou eens inhoudelijk in op mijn opmerking. Je hebt het niet over verzekeringen maar over een lening.
Moeilijk om toe te geven ofzo??
Omdat jij de premie schrapt van de mensen die geen gebruik maken van de zorg. Dus dan worden de resterende kosten over een kleinere groep mensen verdeeld.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want het is nog steeds niet te snappen. De behandeling kost evenveel als hij nu zou kosten, de premie blijft hetzelfde, dus waarom zouden de kosten dan stijgen?
Je betaald niet voor een groep, je betaald voor je zelf.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat jij de premie schrapt van de mensen die geen gebruik maken van de zorg. Dus dan worden de resterende kosten over een kleinere groep mensen verdeeld.
En hoe moet dat dan? Stel ik heb een WAO-uitkering van 800 euro in de maand en ik krijg medicijnen van 1100 euro in de maand?quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Je betaald niet voor een groep, je betaald voor je zelf.
Goed, we zijn eruit, jij haalt een verzekeringsmaatschappij en een bank door elkaar. En jij begrijpt niets van het fenomeen premie, want je ziet de terugbetalingen van een lening als premie.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Er is niets om toe te geven, anders had ik dat allang gedaan. En of je het een verzekering of een bank noemt, het idee is hetzelfde. Je betaald vanaf het moment van gebruik aan de verzekering/bank en niet eerder.
Dan betaal je die 1100 euro in voor jou betaalbare termijnen af. Je betaald nu ook premie voor je verzekering, datzelfde bedrag zou je kunnen gebruiken voor de aflossing.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En hoe moet dat dan? Stel ik heb een WAO-uitkering van 800 euro in de maand en ik krijg medicijnen van 1100 euro in de maand?
Ik ben blij dat je inziet dat dit een zinloze discussie geworden is. Beiden weten we dat we gelijk hebben, dus laten we er maar over ophouden.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:35 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Goed, we zijn eruit, jij haalt een verzekeringsmaatschappij en een bank door elkaar. En jij begrijpt niets van het fenomeen premie, want je ziet de terugbetalingen van een lening als premie.
Premie is een bedrag dat men moet betalen aan een verzekeringsmaatschaapij om recht op uitkering van een verzekering te krijgen.
Een betaaltermijn van een lening (jouw constructie dus) is een gedeeltelijke afbetaling + een renteaandeel aan een financiele instelling die jou van geld heeft voorzien.
I rest my case.
ben jij hypotheekadviseur ofzo?quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan betaal je die 1100 euro in voor jou betaalbare termijnen af. Je betaald nu ook premie voor je verzekering, datzelfde bedrag zou je kunnen gebruiken voor de aflossing.
Die medicijnen moet ik elke maand spuiten, voor de rest van mijn leven. En daar komen nog kosten bij van huisarts, specialisten, etc.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan betaal je die 1100 euro in voor jou betaalbare termijnen af. Je betaald nu ook premie voor je verzekering, datzelfde bedrag zou je kunnen gebruiken voor de aflossing.
Aaarghhhhhhhhhhhhh!!!! HOE kun je in godsnaam 1000 euro PER MAAND aan medicijnen aflossen van een WAO uitkering van 800 per maand.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee, gewoon stronteigenwijs is ie. Weet goed dat hij helemaal verkeerd zit te denken maar blijft halstarrig om zich heen schoppen met ridicule posts om vooral maar niet toe te hoeven geven dat zijn 'constructie' never nooit gaat werken.quote:
Toegeven dat ik gelijk heb is veel makkelijker hoor. En zolang er mensen op mij blijven reageren ben ik genoodzaakt om terug te keren aangezien ik mijn mening moet verdedigen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee, gewoon stronteigenwijs is ie. Weet goed dat hij helemaal verkeerd zit te denken maar blijft halstarrig om zich heen schoppen met ridicule posts om vooral maar niet toe te hoeven geven dat zijn 'constructie' never nooit gaat werken.
Ik lees en mijn antwoord was duidelijk genoeg denk ik.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Aaarghhhhhhhhhhhhh!!!! HOE kun je in godsnaam 1000 euro PER MAAND aan medicijnen aflossen van een WAO uitkering van 800 per maand.
Leer eerst eens lezen!!!!!!!!!!!!
Ik zal wel moeten zolang mensen blijven beweren dat ik verkeerd zie omdat ze bang zijn om toe te geven dat mijn systeem net zo goed zou kunnen werken als het huidige systeem.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:38 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Dat heb je nu al enkele keren gezegd, alleen blijf je terugkomen.
Ik vond dit anders ook wel duidelijk:quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik lees en mijn antwoord was duidelijk genoeg denk ik.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die medicijnen moet ik elke maand spuiten, voor de rest van mijn leven. En daar komen nog kosten bij van huisarts, specialisten, etc.
Dat kan ik toch nooit aflossen?
Dan zijn we allebei duidelijk, alleen snappen we elkaar niet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:51 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vond dit anders ook wel duidelijk:
[..]
Wat snap je dan niet aan het niet kunnen aflossen van die ziektekosten?quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan zijn we allebei duidelijk, alleen snappen we elkaar niet.
Dat er geen sprake is van niet kunnen aflossen, maar van niet willen aflossen. Je betaald gewoon door net zoals vroeger. Ik zie het probleem niet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat snap je dan niet aan het niet kunnen aflossen van die ziektekosten?
Dan betaal ik dus 120 euro per maand (premie die ik nu kwijt ben) maar ik kost meer dan 1100 euro per maand.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat er geen sprake is van niet kunnen aflossen, maar van niet willen aflossen. Je betaald gewoon door net zoals vroeger. Ik zie het probleem niet.
Dat antwoord is zo eenvoudig dat ik dat niet eens ga beantwoorden.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan betaal ik dus 120 euro per maand (premie die ik nu kwijt ben) maar ik kost meer dan 1100 euro per maand.
Wie gaat het verschil betalen?
Ja? Doe es? Ik zie het niet!quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat antwoord is zo eenvoudig dat ik dat niet eens ga beantwoorden.
Jijzelf natuurlijk....quote:
Ik wacht ook vol spanning op het ongetwijfeld briljante antwoord wat er nu weer zal komen.............quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan betaal ik dus 120 euro per maand (premie die ik nu kwijt ben) maar ik kost meer dan 1100 euro per maand.
Wie gaat het verschil betalen?
Maar hoe dan? Ik heb toch uitgelegd dat ik die medicijnen voor de rest van mijn leven moet nemen, dus elke maand weer een rekening van 1100 euro.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Jijzelf natuurlijk....
Moet ik nu echt dat soort domme vragen gaan beantwoorden.....
Laten we maar weer teruggaan naar het topic, tegen zoveel domheid kan ik niet op.
Ik doe in mijn beroep niets anders dan rekenen, dus dat zit wel goed.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar hoe dan? Ik heb toch uitgelegd dat ik die medicijnen voor de rest van mijn leven moet nemen, dus elke maand weer een rekening van 1100 euro.
Kun jij wel rekenen, eigenlijk?
het doet er niet toe welk antwoord ik geef, jullie zijn vooringenomen om mij tot de grond af te branden, zonder zelfs serieus te overwegen naar mijn antwoord te kijken.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik wacht ook vol spanning op het ongetwijfeld briljante antwoord wat er nu weer zal komen.............
Zou mooi zijn zeg! Jij bent laten we zeggen 25 jaar, en je leeft tot je 85 bent. Dat houdt in dat jij op het einde van je leven nog 980 x 12 x 60 = 705.600 euro's aan schuld hebt staan. Want van Kar hoef jij alleen maar je premie van 120 euro in de maand te betalen
Ik ben benieuwd welke verzekeringsmaatschappij daar in trapt
quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
tegen zoveel domheid kan ik niet op.
Sorry, maar als jij mij de rekensom kan laten zien, dan geef ik gaarne en volmondig mijn ongelijk toe.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
het doet er niet toe welk antwoord ik geef, jullie zijn vooringenomen om mij tot de grond af te branden, zonder zelfs serieus te overwegen naar mijn antwoord te kijken.
Ik dom? Ha ha dat is wel het laatste wat ik toe zou geven, aangezien het gewoon niet zo is. Maar goed, als jij dat wilt denken, ik hou je niet tegen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ik lig helemaal dubbel hier!!! Je houdt het nu in stand om te stangen hé?? Oké hoor, ik begrijp het. Maar je mag nu wel ophouden en gewoon zeggen dat je een beetje dom was, dan hebben we het er niet meer over.
Nee hoor, ik geef heel doordacht antwoord op jouw stelling dat iemand met een uitkering van 800 in de maand en een medicijngebruik van 1100 in de maand slechts een premie hoeft te betalen van 120 in de maand en de rest van zijn medicijngebruik naar draagkracht mag aflossen. Ik reken het je zelfs voor, en vraag je hoe je dat ziet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:13 schreef karr-1 het volgende:
[..]
het doet er niet toe welk antwoord ik geef, jullie zijn vooringenomen om mij tot de grond af te branden, zonder zelfs serieus te overwegen naar mijn antwoord te kijken.
en mijn antwoord heb je, ik ga niet mezelf herhalen hier.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:16 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geef heel doordacht antwoord op jouw stelling dat iemand met een uitkering van 800 in de maand en een medicijngebruik van 1100 in de maand slechts een premie hoeft te betalen van 120 in de maand en de rest van zijn medicijngebruik naar draagkracht mag aflossen. Ik reken het je zelfs voor, en vraag je hoe je dat ziet.
Preciesquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sorry, maar als jij mij de rekensom kan laten zien, dan geef ik gaarne en volmondig mijn ongelijk toe.
Nee, je hebt geen antwoord gegeven.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
en mijn antwoord heb je, ik ga niet mezelf herhalen hier.
Die geldt alleen voor de basisverzekering.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:18 schreef xxjosjex het volgende:
Ik heb een vraagje, die 150 eigen risico he. Moet je die alleen betalen als je gebruik maakt van de basisverzekering of ook als je declareert van de aanvullende verzekering?
Las wel dat de huisarts en verloskundige niet meetelt voor de eigen risico.
Ok dat is dan wel beter.....Dan hoef ik het dus niet te betalen als ik tandarts(aanvullend) en acupunctuur enzo declareer....quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:19 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Die geldt alleen voor de basisverzekering.![]()
Elizabeth, Lienekien, hou er maar over op. Het wordt m echt niet, hij begrijpt het gewoon niet.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Precies
Maar Karr-1 kan daar geen antwoord op geven en doet het af met onbegrip van ons.![]()
ik heb een antwoord gegeven, jullie begrijpen dat niet of willen het niet begrijpen en dus ben ik er klaar mee.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:18 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Precies
Maar Karr-1 kan daar geen antwoord op geven en doet het af met onbegrip van ons.![]()
ik ben blij dat jij kunt beoordelen of ik iets wel of niet snap zonder dat je me kent, maar dat terzijde. Ik hoef niet naar de VS te verhuizen omdat ik het ergens niet mee eens ben, de laatste keer dat ik keek woonden we nog steeds in een democratie en mag iedereen zijn eigen mening hebben. En die heb ik dan ook, maar blijkbaar zijn jullie het daar niet mee eens en wordt dat afgedaan met beledigingen en nietszeggende berekeningen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:27 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Elizabeth, Lienekien, hou er maar over op. Het wordt m echt niet, hij begrijpt het gewoon niet.
Karr-1, laat ik je zeggen, persoonlijk vind ik het geen probleem om 120 euro per maand op te hoesten, ookal gebruik ik nog niet eens de helft daarvan aan zorg. De rest gaat in de grote pot waar o.m. mijn beste vriend zijn niermedicijnen van worden betaald, en een heleboel andere dingen voor mensen die het ook nodig hebben. En als ik ineens hartklachten krijg, kan ik onderzoeken ondergaan. Of wat dan ook.
Als ik jou was, zou ik naar de VS verhuizen![]()
Nee, ik snap inderdaad niet hoe ik van 800 euro inkomen in de maand en 1100 euro zorgkosten in de maand, en dat beide voor de rest van mijn leven, mijn éigen ziektekosten kan aflossen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
ik heb een antwoord gegeven, jullie begrijpen dat niet of willen het niet begrijpen en dus ben ik er klaar mee.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Blijf dan weg uit dit topic, troll.
I rest my casequote:En die heb ik dan ook, maar blijkbaar zijn jullie het daar niet mee eens en wordt dat afgedaan met beledigingen en nietszeggende berekeningen
Een nietszeggende berekening?quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
ik ben blij dat jij kunt beoordelen of ik iets wel of niet snap zonder dat je me kent, maar dat terzijde. Ik hoef niet naar de VS te verhuizen omdat ik het ergens niet mee eens ben, de laatste keer dat ik keek woonden we nog steeds in een democratie en mag iedereen zijn eigen mening hebben. En die heb ik dan ook, maar blijkbaar zijn jullie het daar niet mee eens en wordt dat afgedaan met beledigingen en nietszeggende berekeningen.
Karr-1, ik zit al pagina's lang jouw reacties te lezen met een glimlach.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:34 schreef karr-1 het volgende:
[..]
ik ben blij dat jij kunt beoordelen of ik iets wel of niet snap zonder dat je me kent, maar dat terzijde. Ik hoef niet naar de VS te verhuizen omdat ik het ergens niet mee eens ben, de laatste keer dat ik keek woonden we nog steeds in een democratie en mag iedereen zijn eigen mening hebben. En die heb ik dan ook, maar blijkbaar zijn jullie het daar niet mee eens en wordt dat afgedaan met beledigingen en nietszeggende berekeningen.
Dat zijn jou woorden, niet de mijne. Niemand kiest er voor om ziek te worden, niemand hoeft dood te gaan als dat niet nodig is. Ik zeg alleen dat mensen die meer gebruik maken van de zorg ook meer moeten betalen. En dat is alles wat ik te zeggen heb, dus ik bemoei me er niet meer mee. Althans niet met deze discussie, wel met het topic zelf.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:45 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Karr-1, ik zit al pagina's lang jouw reacties te lezen met een glimlach.
Maar nu even praktisch, wat vind je, mensen die meer zorg nodig hebben dan ze ooit kunnen betalen, zullen we die maar gewoon dood laten gaan?
Chronisch ziek? Sorry, nooit een vakantie voor jou. Had je maar niet ziek moeten worden.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |