Ja want die uitkering is vast net zo hoog als jouw salaris....quote:Op donderdag 1 november 2007 11:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mensen die niet kunnen werken krijgen een uitkering en kunnen daar de premie van betalen. Simpel opgelost dus.
Ten eerste is de discussie niet zinloos, maar zeer nuttig. Ten tweede hebben we deze discussie al talloze malen gevoerd en beland het altijd in een welles nietes discussie, waarbij ik neergezet wordt als egoistisch, terwijl vrijwel iedereen hetzelfde denkt maar niemand het durft te zeggen.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:55 schreef Troel het volgende:
Is het trouwens wellicht een idee om deze zinloze discussie in een ander topic te voeren? De posts over de premies en dergelijke sneeuwen zo wel gigantisch onderMisschien knippen en plakken ofzo of een omgekeerde merge
Ik weet zeker dat je je vreselijk vergistquote:Op donderdag 1 november 2007 12:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
terwijl vrijwel iedereen hetzelfde denkt maar niemand het durft te zeggen.
Hé wat jammer nou. Ik geef je net zo'n mooi voorbeeld over autoverzekeringen. Was al zeer benieuwd hoe je je daar uit ging lullen?? Maar het wordt nu te moeilijk voor je begrijp ik.quote:Wat mij betreft einde discussie.
Je eindigt wel met een perfecte dooddoenerquote:Op donderdag 1 november 2007 12:04 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ten eerste is de discussie niet zinloos, maar zeer nuttig. Ten tweede hebben we deze discussie al talloze malen gevoerd en beland het altijd in een welles nietes discussie, waarbij ik neergezet wordt als egoistisch, terwijl vrijwel iedereen hetzelfde denkt maar niemand het durft te zeggen.
Wat mij betreft einde discussie.
Joh, was het maar zo simpel.quote:Op donderdag 1 november 2007 11:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Veel mensen beweerden ook dat de nieuwe zorgpremie niet op te brengen zou zijn, toch betaald (vrijwel) iedereen er braaf voor. Als dat kan, dan kan mijn systeem ook.
Maar je kunt wel iemand bevruchten, dat lijkt mij dan ook jouw zaak, of vergis ik me daarin?quote:Op donderdag 1 november 2007 09:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik ben geen haar, ik ben een hem. Dus de kans dat ik per ongeluk zwanger raak lijkt me vrijwel nihil.
Of ik het zou kunnen of niet, dat weet ik niet en dat boeit me ook niet aangezien ik er niet achter wens te komen.quote:Op donderdag 1 november 2007 20:05 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar je kunt wel iemand bevruchten, dat lijkt mij dan ook jouw zaak, of vergis ik me daarin?
Daar hoef ik me niet uit te lullen aangezien ik geen auto in mijn bezit heb. Maar mocht ik die hebben, dan zou daar hetzelfde principe voor gelden inderdaad.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:15 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik weet zeker dat je je vreselijk vergist
[..]
Hé wat jammer nou. Ik geef je net zo'n mooi voorbeeld over autoverzekeringen. Was al zeer benieuwd hoe je je daar uit ging lullen?? Maar het wordt nu te moeilijk voor je begrijp ik.
Niemand kiest er voor om ziek te worden, dat kan ik ook nog wel begrijpen. Maar feit is wel dat iemand die ziek is bovenmatig gebruik maakt van de zorg terwijl daar in verhouding minder voor betaald wordt (zorgtoeslag etc.) En dat is in mijn mening niet eerlijk, aangezien ik denk dat de persoon die er meer gebruik van maakt ook verhoudingsgewijs meer zou moeten betalen dan iemand die nooit gebruikt maakt van zorg.quote:Op donderdag 1 november 2007 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
Je maakt een denkfout: mensen kiezen er niet voor om ziek te worden, het is geen dure hobby, ofzo! (m.u.v. kinderen)
Zo iemand betaalt al een hoge prijs, hoor. Met zijn verminderde energie en mobiliteit. En hij kan bijv. de rest van zijn leven niet meer werken. Vind ik ook niet erg eerlijk.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niemand kiest er voor om ziek te worden, dat kan ik ook nog wel begrijpen. Maar feit is wel dat iemand die ziek is bovenmatig gebruik maakt van de zorg terwijl daar in verhouding minder voor betaald wordt (zorgtoeslag etc.) En dat is in mijn mening niet eerlijk, aangezien ik denk dat de persoon die er meer gebruik van maakt ook verhoudingsgewijs meer zou moeten betalen dan iemand die nooit gebruikt maakt van zorg.
Nee dat is het ook niet en het is ook allemaal erg naar enzo, maar het principe blijft staan. Mensen die meer gebruik maken van de zorg zouden daar meer voor moeten betalen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zo iemand betaalt al een hoge prijs, hoor. Met zijn verminderde energie en mobiliteit. En hij kan bijv. de rest van zijn leven niet meer werken. Vind ik ook niet erg eerlijk.
Maar waarvan dan? Een chronisch zieke met een WAO-uitkering is een kale kip waarvan je niet meer kunt plukken, hoor.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:36 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nee dat is het ook niet en het is ook allemaal erg naar enzo, maar het principe blijft staan. Mensen die meer gebruik maken van de zorg zouden daar meer voor moeten betalen.
Ik bedoel dan ook verhoudingsgewijs meer betalen. Of laat de no claim in stand voor mensen die er geen gebruik van maken, sterker nog, gooi deze flink omhoog zodat het de moeite waard wordt om zo gezond mogelijk te leven.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar waarvan dan? Een chronisch zieke met een WAO-uitkering is een kale kip waarvan je niet meer kunt plukken, hoor.
Zo klinkt het toch als mensen straffen voor het gegeven dat ze ziek zijn geworden, wat toch vaak iets is waar een mens zelf weinig invloed op heeft.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik bedoel dan ook verhoudingsgewijs meer betalen. Of laat de no claim in stand voor mensen die er geen gebruik van maken, sterker nog, gooi deze flink omhoog zodat het de moeite waard wordt om zo gezond mogelijk te leven.
En dat argument wordt nu altijd gebruikt door bv de chronisch zieken, ze doen het voorkomen alsof ze het slachtoffer van het systeem zijn, terwijl dat gewoon echt niet zo is. Ze betalen net zoveel voor de ziektekosten als ieder ander, maar krijgen toevallig geen geld terug aan het einde van het jaar omdat ze dat geld en zelfs meer opgebruikt hebben.quote:Op vrijdag 2 november 2007 08:49 schreef Lienekien het volgende:
Zo klinkt het toch als mensen straffen voor het gegeven dat ze ziek zijn geworden, wat toch vaak iets is waar een mens zelf weinig invloed op heeft.
Omdat ze zelf niet op die zorg zitten te wachten, ze kiezen er zelf niet voor, is dat zo moeilijk te begrijpen?quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat argument wordt nu altijd gebruikt door bv de chronisch zieken, ze doen het voorkomen alsof ze het slachtoffer van het systeem zijn, terwijl dat gewoon echt niet zo is. Ze betalen net zoveel voor de ziektekosten als ieder ander, maar krijgen toevallig geen geld terug aan het einde van het jaar omdat ze dat geld en zelfs meer opgebruikt hebben.
Daar heb je toch ook je zorg voor ontvangen, dus wat is dan het probleem?
Het probleem is dat jij ze nóg meer op kosten wil jagen. En ze vaak de middelen niet hebben om dat te bekostigen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En dat argument wordt nu altijd gebruikt door bv de chronisch zieken, ze doen het voorkomen alsof ze het slachtoffer van het systeem zijn, terwijl dat gewoon echt niet zo is. Ze betalen net zoveel voor de ziektekosten als ieder ander, maar krijgen toevallig geen geld terug aan het einde van het jaar omdat ze dat geld en zelfs meer opgebruikt hebben.
Daar heb je toch ook je zorg voor ontvangen, dus wat is dan het probleem?
Nee natuurlijk kies je er niet zelf voor, niemand kiest er voor om ziek te zijn. Maar als je dan ziek bent, ontvang je wel alle zorg die je nodig hebt tegen een fractie van de werkelijke kosten. Dat je dan moet gaan zeuren over 255 euro die je niet ontvangt, terwijl jemisschien wel voor tienduizenden aan zorg ontvangt, ontgaat mij even.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:03 schreef ruud.nl het volgende:
[..]
Omdat ze zelf niet op die zorg zitten te wachten, ze kiezen er zelf niet voor, is dat zo moeilijk te begrijpen?![]()
Ik jaag ze niet op extra kosten, ik zeg alleen dat ze naar verhouding meer betalen. Dat kan al door de no claim in stand te laten en deze te verhogen.quote:Op vrijdag 2 november 2007 09:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het probleem is dat jij ze nóg meer op kosten wil jagen. En ze vaak de middelen niet hebben om dat te bekostigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |