Je hebt natuurlijk wel een record opgebouwd waar je voortdurend Nederland afzeikt... dan krijg je dat he.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 03:38 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wat schattig... ze bestaan nog: kneusjes die jammeren dat mensen die niet meer in NL wonen, niet meer op Fok mogen komen. Woon je in NL en ben je geen politiek correcte idioot dan moet je je mond houden en maar emigreren, en doe je dat dan mag je niet meer reageren. Tegenspraak is namelijk niet gewenst, of je nu in of buiten NL woont.
Nee, volgens haar bestaan die ook niet. Ter geruststelling kon ze ons immers melden, dat dé Argentijn ook niet bestaat.quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:10 schreef TheRamones het volgende:
maar volgens haar bestaat de turk de marokkaan de afrikaan zeker wel
hypocriet mensch
Kijk, iemand die in de truc van Ramones trapt!quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 13:16 schreef Strolie75 het volgende:
Wat een draaikont is ze.
Sinds wanneer houden leden van de monarchie zich bezig met beleid?quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 00:22 schreef boyv het volgende:
[..]
Ze is toch inwoner van Nederland. Ze mag net zoveel zeggen en doen als dat wij mogen, behoudens eigen verantwoordelijkheid. En hoewel ik in eerste instantie tegen een monarchie ben, vind ik het wel belangrijk dat iemand die in de toekomst van belang kan zijn bij het beleid van dit land, haar mening mag uitten.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 00:26 schreef moussie het volgende:
waarom begin je er dan over ?
quote:volstrekt buiten de werkelijkheid staat .. waar tf heb je het over .. teveel Sissi-films gekeken toen je klein was of zo ? Of zit je nou te propageren dat er maar een werkelijkheid bestaat en dat is de jouwe .. ?
quote:nou nee .. juist niet ..
het is alleen dat meneer Wilders deze oerhollandse morele watchdog niet zo op prijs stelt sindsdien HM niet alleen iets zei over de achterlijkheid van "beledigen mag" maar ook nog eens vrijwillig afzag van het schudden van handen uit respect voor de andere godsdienst, en besloten heeft dat het buiten het takenpakket valt
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 00:03 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja daar kan zij geen goede uitspraken over doen. Die mensen leven volkomen afgezonderd van de werkelijkheid. Het enige contact met de samenleving gaat via werkbezoeken en dat soort geënsceneerde situaties. Dan denk jij dat je aan de hand van die zaken dit soort uitspraken kan doen?
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb politici er niet bijgehaald. Beetje opletten.
quote:Je wilt beweren dat de monarchie met beide benen in de samenleving staat? Mag jij mij vertellen waarom ze dan een voorkeursbehandeling krijgen.
quote:Ik zie de monarchie, het beste van de slechtste optie, als een louter ceremoniële poppenkast voor volwassenen. Lintjes knippen, zwaaien en koekhappen. Dát is hun takenpakket.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:28 schreef moussie het volgende:
mijn excuses
quote:ik heb ze nog nooit op een been zien huppelen dus ja .. dat zij zich in andere kringen bewegen dan jij en ik betekent namelijk niet dat ze buiten de samenleving staan .. of sluit jij iedereen uit bij wie jij niet geregeld over de vloer komt omdat het buiten je league valt ? Binnenkort mogen alleen nog maar bewoners van de randstad hun zegje doen over wat wel of niet bij de "samenleving" hoort ? Of mag de Drenthse boer dat voor ons bepalen, zo'n jonkie, net uit de klei getrokken ?
en tja, voor die voorkeursbehandeling werken ze dan ook bikkelhard, zowat van geboorte af aan, tot bepaalde hoogte zijn ze eigendom van het volk
quote:dan onderschat je ons koningshuis dus geweldig ..
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 20:58 schreef MrX1982 het volgende:
Ze bewegen zich in andere kringen? Dat is nogal eufemistisch uitgedrukt. Ze bewegen zich in een aparte kring zonder enige binding met de kringen waaruit de samenleving bestaat.
quote:Dat bikkelharde werken voor die voorkeursbehandeling lijkt me zwaar overdreven. Ze krijgen een riante uitkering van de staat en die voorkeursbehandeling daar worden ze gewoon mee geboren zonder ook maar iets te doen om dat te verdienen. Met recht een luizenleven.
quote:Helaas. Ik had ze liever overschat.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 02:55 schreef StefanP het volgende:
[..]
Die mensen wonen in een achterbuurt vergeleken met die clowns van het koninklijk huis, en hebben meer kennis van de samenleving en 'de Nederlander' dan heel die monarchie in honderd jaar vergaart.
Het is gewoon ontzettend lachwekkend van Maxima om zo'n uitspraak te doen terwijl ze donders goed weet dat ze eigenlijk helemaal niet weet waarover ze het heeft. Wilders verwoordt het goed: politiek correcte prietpraat, die vast door de rijkspropagandadienst is geschreven om toch vooral maar aan te tonen hoe 'normaal' en 'sociaal bewogen' en 'middenin de samenleving' die Oranjes zijn c.q. staan.
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb politici er niet bijgehaald. Beetje opletten.
[..]
Je wilt beweren dat de monarchie met beide benen in de samenleving staat? Mag jij mij vertellen waarom ze dan een voorkeursbehandeling krijgen.
[..]
Ik zie de monarchie, het beste van de slechtste optie, als een louter ceremoniële poppenkast voor volwassenen. Lintjes knippen, zwaaien en koekhappen. Dát is hun takenpakket.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 02:34 schreef boyv het volgende:
[..]
Nogmaals, beschrijf onze samenleving en cultuur dan eens? Beschrijf 'de Nederlander' eens? Er zullen altijd mensen zijn, die ook Nederlands zijn, die daarbuiten vallen, hoe echt Nederlands ze ook zijn.
Verder dan stereotypering zul je niet komen, dus heeft Maxima weldegelijk een punt wat betreft dat er niet zoiets is als 'de Nederlander'. Je kunt stellen dat alle mensen met een Nederlands paspoort Nederlanders zijn, maar je kunt niet zeggen dat echte Nederlanders (de Nederlander) zich gedraagt conform x en denkt als y. Iedereen is uniek. We zijn allemaal bewoners van de wereld.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 09:55 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja dan is er in geen één land maar 1 cultuur .. je zou dan ook elke nederlander een eigen cultuur kunnen toeschrijven.....
is cultuur niet stereotypering??
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik denk dat er maar bar weinig Nederlanders zijn die zich in een simpele stereotypering van een aantal trefwoorden willen plaatsen. Dat iedereen zijn eigen cultuur zou hebben is wel een goede verwoording.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een ongelooflijke mierengeneuk van DE Nederlander en DÉ Nederlander.
De Nederlander bestaat net zogoed als de Duitser, Belg, Deen, Rus, Pygmee , Neger, Chinees, Arabier, hond, kat, olifant of wat je ook verzint. Er zijn altijd bepaalde kenmerken zoals het fysieke, uiterlijk, cultuur, taal, geschiedenis enz. waar je je als individu mee verbonden voelt.
Klets toch niet zo uit je nek, je weet donders goed wat ik er mee bedoel.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:09 schreef moussie het volgende:
[..]
dus als je fysieke, uiterlijk, cultuur, taal geschiedenis etc niet klopt met de meerderheid kan je per definitie geen Nederlander zijn .. maw, een uit de voormalige koloniën komend persoon verschilt dusdanig van uiterlijk dat die nooit en te nimmer als Nederlander gezien gaat worden ?
en sorry hoor, komt die weer, maar in dit geval dringt die zich bijna op .. volgende stap is blauwe ogen en blond haar ?
Dat is geen gemierenneuk/mierengeneuk!quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een ongelooflijke mierengeneuk van DE Nederlander en DÉ Nederlander.
De Nederlander bestaat net zogoed als de Duitser, Belg, Deen, Rus, Pygmee , Neger, Chinees, Arabier, hond, kat, olifant of wat je ook verzint. Er zijn altijd bepaalde kenmerken zoals het fysieke, uiterlijk, cultuur, taal, geschiedenis enz. waar je je als individu mee verbonden voelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |