abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 04:12:54 #221
46960 StefanP
polemicist
pi_53711779
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 03:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je geeft gewoon geen antwoord op mijn post hč schalk. .
Ik vind het heel leuk dat je van mening bent dat expats zoveel ervaring hebben, en zal dat onthouden wanneer ik weer eens het tegenovergestelde te horen krijg , maar het is niet van toepassing op Maxima omdat die ergens in een paleisje leeft. Wat heeft zij nou in Nederland gezien? Wat heeft ze hier zelf moeten regelen? Wat heeft ze hier voor werkervaring? Is ze uberhaupt al eens gewoon buiten geweest? Als ze hier nou vijf jaar gewoond had ergens in een normaal huis, als ze gewoon een baan had, als ze met het OV reisde en zich gewoon onder Nederlanders bevond dan had ik volop respect voor haar mening. Nu kan ik mijn hoofd echter alleen maar schudden.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53711782
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 04:11 schreef Lestat het volgende:

[..]

Er bestaat een taalkundige stoornis die in het engels 'chatterbox syndrome' wordt genoemd; het kind kan grammaticaal gezien een lange reeks perfecte zinnen vormen, die helaas qua inhoud vrijwel leeg zijn; semantisch gezien is zo'n uiting even waardevol als een compleet willekeurige reeks wiskundige tekens en getallen.
. Kijken wat Steef zegt.
I´m back.
pi_53711809
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 04:12 schreef StefanP het volgende:

[..]

Omdat die totaal niet relevant is. Ik vind het heel leuk dat je van mening bent dat expats zoveel ervaring hebben, en zal dat onthouden wanneer ik weer eens het tegenovergestelde te horen krijg, maar het is totaal niet van toepassing op Maxima omdat die ergens in een paleisje leeft. Wat heeft zij nou in Nederland gezien? Wat heeft ze hier zelf moeten regelen? Wat heeft ze hier voor werkervaring? Is ze uberhaupt al eens gewoon buiten geweest? Zoals ik al zei: volkomen irrelevant.
Ja, ze is naar buiten geweest ja en heeft oa via Victor Halberstadt kennis gemaakt met Het Volk van Nederland, voor de rest beziet ze de wereld als elke andere redelijk intelligente expat in de Westerse wereld. Niet de verschillen maar de overeenkomsten gelden. Dat moet jij, en daar draait mijn post een beetje om, als expat nb toch weten. Ik bedoel jouw wieg heeft ook niet in Texas gestaan toch? En jij apprecieert die lui wel... of ik moet het mis hebben natuurlijk, maar dat denk ik niet. En aangezien zowel Maxima als jij zo maar kunnen aarden in een in principe wezensvreemde cultuur, of iig een andere cultuur, dat geeft aan dat er overeenkomsten zijn in alle diversiteit. En dat is haar boodschap; Nederlanders zijn verschillend, ze hebbe geen eenduidige identiteit, maar zijn toch een geheel...
I´m back.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 04:26:44 #224
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53711822
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 04:11 schreef Lestat het volgende:

[..]

Er bestaat een taalkundige stoornis die in het engels 'chatterbox syndrome' wordt genoemd; het kind kan grammaticaal gezien een lange reeks perfecte zinnen vormen, die helaas qua inhoud vrijwel leeg zijn; semantisch gezien is zo'n uiting even waardevol als een compleet willekeurige reeks wiskundige tekens en getallen.
Marokkaanse achterstandsrappers zijn daar inderdaad erg goed in.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_53718660
maar volgens haar bestaat de turk de marokkaan de afrikaan zeker wel

hypocriet mensch
pi_53718747
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 03:38 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat schattig... ze bestaan nog: kneusjes die jammeren dat mensen die niet meer in NL wonen, niet meer op Fok mogen komen. Woon je in NL en ben je geen politiek correcte idioot dan moet je je mond houden en maar emigreren, en doe je dat dan mag je niet meer reageren. Tegenspraak is namelijk niet gewenst, of je nu in of buiten NL woont.
Je hebt natuurlijk wel een record opgebouwd waar je voortdurend Nederland afzeikt... dan krijg je dat he.
pi_53718757
Dat zijn mensen met een Turks of Marokkaans paspoort ja.

Je kunt wel stellen dat Turken bijvoorbeeld een plat achterhoofd hebben, maar dat is stereotypering en dat hebben ze niet allemaal. Dat geeft dus niet de 'echte Turk' weer, maar slechts een bevooroordeeld beeld.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 13:16:20 #228
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_53718831
Wat een draaikont is ze.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_53718894
moet ze eens in een ander land proberen te zeggen, dat de turk of de marokkaan of de arabier niet bestaat

mag ze blij zijn als ze het land kan ontvluchten
pi_53719113
Dat zegt gelukkig meer over (de inwoners van) dat land, dan over haar.
pi_53722717
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:10 schreef TheRamones het volgende:
maar volgens haar bestaat de turk de marokkaan de afrikaan zeker wel

hypocriet mensch
Nee, volgens haar bestaan die ook niet. Ter geruststelling kon ze ons immers melden, dat dé Argentijn ook niet bestaat.

Aardige truc heb je wel: je veronderstelt eerst zelf dat zij iets vindt en daarna beschuldig je haar van een kwalijke eigenschap. Wie is hier nou hypocriet (en dom!)?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53722740
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 13:16 schreef Strolie75 het volgende:
Wat een draaikont is ze.
Kijk, iemand die in de truc van Ramones trapt!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_53725621
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 00:22 schreef boyv het volgende:

[..]

Ze is toch inwoner van Nederland. Ze mag net zoveel zeggen en doen als dat wij mogen, behoudens eigen verantwoordelijkheid. En hoewel ik in eerste instantie tegen een monarchie ben, vind ik het wel belangrijk dat iemand die in de toekomst van belang kan zijn bij het beleid van dit land, haar mening mag uitten.
Sinds wanneer houden leden van de monarchie zich bezig met beleid?
pi_53725700
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 00:26 schreef moussie het volgende:
waarom begin je er dan over ?

Ik heb politici er niet bijgehaald. Beetje opletten.
quote:
volstrekt buiten de werkelijkheid staat .. waar tf heb je het over .. teveel Sissi-films gekeken toen je klein was of zo ? Of zit je nou te propageren dat er maar een werkelijkheid bestaat en dat is de jouwe .. ?

Je wilt beweren dat de monarchie met beide benen in de samenleving staat? Mag jij mij vertellen waarom ze dan een voorkeursbehandeling krijgen.
quote:
nou nee .. juist niet ..
het is alleen dat meneer Wilders deze oerhollandse morele watchdog niet zo op prijs stelt sindsdien HM niet alleen iets zei over de achterlijkheid van "beledigen mag" maar ook nog eens vrijwillig afzag van het schudden van handen uit respect voor de andere godsdienst, en besloten heeft dat het buiten het takenpakket valt

Ik zie de monarchie, het beste van de slechtste optie, als een louter ceremoniële poppenkast voor volwassenen. Lintjes knippen, zwaaien en koekhappen. Dát is hun takenpakket.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:10:31 #235
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53725766
Beweren dat er ooit 1 cultuur geweest is. Hoe komt men erop. Allemachtig.

Ik vind het een sig-aanpassing waardig.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 18:17:11 #236
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_53725911
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 00:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja daar kan zij geen goede uitspraken over doen. Die mensen leven volkomen afgezonderd van de werkelijkheid. Het enige contact met de samenleving gaat via werkbezoeken en dat soort geënsceneerde situaties. Dan denk jij dat je aan de hand van die zaken dit soort uitspraken kan doen?

Helemaal niet verkeerd als mensen die nooit gewerkt hebben politicus worden. Dan zijn ze tenminste gemotiveerd met rede, in plaats van emotie.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_53729104
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 18:07 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik heb politici er niet bijgehaald. Beetje opletten.

mijn excuses
[..]
quote:
Je wilt beweren dat de monarchie met beide benen in de samenleving staat? Mag jij mij vertellen waarom ze dan een voorkeursbehandeling krijgen.

ik heb ze nog nooit op een been zien huppelen dus ja .. dat zij zich in andere kringen bewegen dan jij en ik betekent namelijk niet dat ze buiten de samenleving staan .. of sluit jij iedereen uit bij wie jij niet geregeld over de vloer komt omdat het buiten je league valt ? Binnenkort mogen alleen nog maar bewoners van de randstad hun zegje doen over wat wel of niet bij de "samenleving" hoort ? Of mag de Drenthse boer dat voor ons bepalen, zo'n jonkie, net uit de klei getrokken ?
en tja, voor die voorkeursbehandeling werken ze dan ook bikkelhard, zowat van geboorte af aan, tot bepaalde hoogte zijn ze eigendom van het volk
quote:
Ik zie de monarchie, het beste van de slechtste optie, als een louter ceremoniële poppenkast voor volwassenen. Lintjes knippen, zwaaien en koekhappen. Dát is hun takenpakket.

dan onderschat je ons koningshuis dus geweldig ..
pleased to meet you
pi_53729904
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 20:28 schreef moussie het volgende:
mijn excuses

Geaccepteerd .
quote:
ik heb ze nog nooit op een been zien huppelen dus ja .. dat zij zich in andere kringen bewegen dan jij en ik betekent namelijk niet dat ze buiten de samenleving staan .. of sluit jij iedereen uit bij wie jij niet geregeld over de vloer komt omdat het buiten je league valt ? Binnenkort mogen alleen nog maar bewoners van de randstad hun zegje doen over wat wel of niet bij de "samenleving" hoort ? Of mag de Drenthse boer dat voor ons bepalen, zo'n jonkie, net uit de klei getrokken ?
en tja, voor die voorkeursbehandeling werken ze dan ook bikkelhard, zowat van geboorte af aan, tot bepaalde hoogte zijn ze eigendom van het volk

Ze bewegen zich in andere kringen? Dat is nogal eufemistisch uitgedrukt. Ze bewegen zich in een aparte kring zonder enige binding met de kringen waaruit de samenleving bestaat. Dat bikkelharde werken voor die voorkeursbehandeling lijkt me zwaar overdreven. Ze krijgen een riante uitkering van de staat en die voorkeursbehandeling daar worden ze gewoon mee geboren zonder ook maar iets te doen om dat te verdienen. Met recht een luizenleven.
quote:
dan onderschat je ons koningshuis dus geweldig ..

Helaas. Ik had ze liever overschat.
pi_53730756
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 20:58 schreef MrX1982 het volgende:
Ze bewegen zich in andere kringen? Dat is nogal eufemistisch uitgedrukt. Ze bewegen zich in een aparte kring zonder enige binding met de kringen waaruit de samenleving bestaat.

en wat is dan volgens jouw een samenleving .. alleen het groepje dat jij goedkeurt mag meedoen of wij allemaal .. samen ?
quote:
Dat bikkelharde werken voor die voorkeursbehandeling lijkt me zwaar overdreven. Ze krijgen een riante uitkering van de staat en die voorkeursbehandeling daar worden ze gewoon mee geboren zonder ook maar iets te doen om dat te verdienen. Met recht een luizenleven.

ze doen gewoon dagelijks hun werk, net als ieder ander .. en dat lintjesgeknip van ze legt de nederlandse staat zeker geen windeieren .. als je voor hetzelfde baantje topmanagers zou moeten aannemen ben je denk ik meer kwijt, en die hebben die soms eeuwenoude vriendschapsbanden met andere naties/koningshuizen niet
quote:
Helaas. Ik had ze liever overschat.

als het geen monarchen waren zouden het mensen zijn met topfuncties in bedrijfsleven en/of politiek .. dus je onderschat ze wel degelijk
pleased to meet you
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 21:46:46 #240
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_53731080
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 02:55 schreef StefanP het volgende:

[..]

Die mensen wonen in een achterbuurt vergeleken met die clowns van het koninklijk huis, en hebben meer kennis van de samenleving en 'de Nederlander' dan heel die monarchie in honderd jaar vergaart.

Het is gewoon ontzettend lachwekkend van Maxima om zo'n uitspraak te doen terwijl ze donders goed weet dat ze eigenlijk helemaal niet weet waarover ze het heeft. Wilders verwoordt het goed: politiek correcte prietpraat, die vast door de rijkspropagandadienst is geschreven om toch vooral maar aan te tonen hoe 'normaal' en 'sociaal bewogen' en 'middenin de samenleving' die Oranjes zijn c.q. staan.

Heerlijk antwoord idd van Wilders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')