abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53709596
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 23:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Politici die nog nooit hebben gewerkt kunnen inderdaad wel vergeleken worden met leden van de monarchie. Er zijn niet voor niets zoveel problemen zonder structurele (politieke) oplossingen.
je zegt dus dat iedere politicus door de klei moet hebben gewoeld oid ?

en structurele oplossingen, wat klinkt dat toch altijd leuk .. vertel, hoe wil je een structurele oplossing vinden voor iets dat constant aan het veranderen is .. verandering verbieden ?
quote:
Maar dan nog staat de monarchie daar nog verder vandaan.
nou, dan is dat een redelijk objectieve mening toch .. een buitenstaander op zoek naar iets wat er volgens sommigen schijnt te bestaan .. DE nederlandse identiteit
pleased to meet you
pi_53709700
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 23:51 schreef boyv het volgende:

[..]

Dus ze kan geen goede uitspraak daarover doen?

Ik ben geen politicus en sta niet met beide benen in de politiek. Toch kan ik me er vrij goed in oriënteren en er een degelijke eigen mening over vormen.
Ja daar kan zij geen goede uitspraken over doen. Die mensen leven volkomen afgezonderd van de werkelijkheid. Het enige contact met de samenleving gaat via werkbezoeken en dat soort geënsceneerde situaties. Dan denk jij dat je aan de hand van die zaken dit soort uitspraken kan doen?
pi_53709769
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 00:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja daar kan zij geen goede uitspraken over doen. Die mensen leven volkomen afgezonderd van de werkelijkheid. Het enige contact met de samenleving gaat via werkbezoeken en dat soort geënsceneerde situaties. Dan denk jij dat je aan de hand van die zaken dit soort uitspraken kan doen?
yup .. de objectieve buitenstaander op zoek naar ..
quote:
ob·jec·tief2 (bn.)
1 zich bepalend tot de feiten, niet beïnvloed door eigen gevoel of door vooroordelen
quote:
bui·ten·staan·der (de ~ (m.))
1 iem. die de dingen niet van nabij kent => outsider
pleased to meet you
pi_53709821
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 00:03 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat je niet in dezelfde gemeenschap leeft als jij en ik, neemt nog niet weg dat je goede verstand en mogelijkheid tot redeneren en conclusies trekken totaal anders is. Je zegt dat ze per definitie niet mag oordelen, omdat ze prinses is. Dat slaat echt nergens op.
pi_53709871
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 23:57 schreef moussie het volgende:
je zegt dus dat iedere politicus door de klei moet hebben gewoeld oid ?

en structurele oplossingen, wat klinkt dat toch altijd leuk .. vertel, hoe wil je een structurele oplossing vinden voor iets dat constant aan het veranderen is .. verandering verbieden ?
Veel politici zouden eens kunnen beginnen om uit het overheidswezen te stappen en een baan te zoeken. Maar daar gaat het hier helemaal niet om. Dit is nog een stap erger. Iemand die volstrekt buiten de werkelijkheid staat en die even haar visie geeft hoe de vork in de steel steekt. Wat moet ik met haar visie?
quote:
nou, dan is dat een redelijk objectieve mening toch .. een buitenstaander op zoek naar iets wat er volgens sommigen schijnt te bestaan .. DE nederlandse identiteit
Ik zit niet te wachten op een mening van iemand van de monarchie. Valt buiten hun takenpakket.
pi_53709937
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 00:09 schreef boyv het volgende:

[..]

Dat je niet in dezelfde gemeenschap leeft als jij en ik, neemt nog niet weg dat je goede verstand en mogelijkheid tot redeneren en conclusies trekken totaal anders is. Je zegt dat ze per definitie niet mag oordelen, omdat ze prinses is. Dat slaat echt nergens op.
Je vindt het wenselijk dat zo iemand haar mening geeft? Vind je dat de monarchie zich moet bemoeien met de samenleving/politiek? Zo ja wat moeten we met haar visie doen?
pi_53710101
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 00:14 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je vindt het wenselijk dat zo iemand haar mening geeft? Vind je dat de monarchie zich moet bemoeien met de samenleving/politiek? Zo ja wat moeten we met haar visie doen?
Ze is toch inwoner van Nederland. Ze mag net zoveel zeggen en doen als dat wij mogen, behoudens eigen verantwoordelijkheid. En hoewel ik in eerste instantie tegen een monarchie ben, vind ik het wel belangrijk dat iemand die in de toekomst van belang kan zijn bij het beleid van dit land, haar mening mag uitten.
pi_53710169
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 00:11 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Veel politici zouden eens kunnen beginnen om uit het overheidswezen te stappen en een baan te zoeken. Maar daar gaat het hier helemaal niet om.
waarom begin je er dan over ?
quote:
Dit is nog een stap erger. Iemand die volstrekt buiten de werkelijkheid staat en die even haar visie geeft hoe de vork in de steel steekt. Wat moet ik met haar visie?
volstrekt buiten de werkelijkheid staat .. waar tf heb je het over .. teveel Sissi-films gekeken toen je klein was of zo ? Of zit je nou te propageren dat er maar een werkelijkheid bestaat en dat is de jouwe .. ?
quote:
Ik zit niet te wachten op een mening van iemand van de monarchie. Valt buiten hun takenpakket.
nou nee .. juist niet ..
het is alleen dat meneer Wilders deze oerhollandse morele watchdog niet zo op prijs stelt sindsdien HM niet alleen iets zei over de achterlijkheid van "beledigen mag" maar ook nog eens vrijwillig afzag van het schudden van handen uit respect voor de andere godsdienst, en besloten heeft dat het buiten het takenpakket valt
pleased to meet you
pi_53711322
Wat betreft het uiten van haar mening: dat mag ze. Net als iedereen. Of je daar belang aan hecht, is een tweede: dat mag je helemaal zelf weten. Beide rechten zijn verankerd in wetten.

Verder: DE Nederlander bestaat inderdaad niet.
Ikzelf ben een zoon van boeren en daar ben ik trots op. Ik ben een Brabander van geboorte, een Gelderlander van woonplaats en ik word boos als ik uitgescholden word voor Hollander. Ik kan spitten en maaien. Ik ben te dom voor boer, maar wel afgestudeerd als ingenieur. Ik ben een goede vriend, maar een lastige partner. En van afstamming Nederlander vanaf pakweg 1600.
Mijn vriend/baas is winkelier en zoon van een ambtenaar. Hij heeft een goedlopende winkel, een mooie vrouw en mooie, slimme, aardige kinderen. Die studeren, die kinderen. Hij is lid van de Rotary en graag gezien in vele kringen in de stad. Evenals zijn vrouw. Niet gelovig. Van afstamming Iraniër.
Mijn leukste vriendin is 22 jaar jonger dan ik. Ze heeft HBO maar werkt onder haar niveau. Is erg eenkenning en heeft twee katten, die nooit buiten mogen. Vindt het fijn om lichamelijk actief te zijn. Haar vader is Indisch, haar moeder Nederlands.
Mijn oudste vriendin is 92 en wil onderhand wel eens opgehaald worden, want ze vindt het hier niet leuk meer. Maar als ik dan voorstel om te gaan roken en drinken, wimpelt ze dat af. Haar broer heeft voor de kolonie Indië een heel aparte ploeg ontworpen.

En dan hebben we nog duizenden gebruikers van FOK!

Geen van ons allen is DE Nederlander. Maar wel zijn we allemaal Nederlanders.

Dus wat is dat nou voor gezeik over Maxima? Ze had toch gewoon gelijk!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 02:55:48 #210
46960 StefanP
polemicist
pi_53711609
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 17:42 schreef boyv het volgende:

[..]

Okeeeee een president kan dan ook wel opstappen, samen met veel politici, bedrijfsleiders en aandeelhouders... die leven tenslotte allemaal in een andere wereld dan jij.

[afbeelding]
Die mensen wonen in een achterbuurt vergeleken met die clowns van het koninklijk huis, en hebben meer kennis van de samenleving en 'de Nederlander' dan heel die monarchie in honderd jaar vergaart.

Het is gewoon ontzettend lachwekkend van Maxima om zo'n uitspraak te doen terwijl ze donders goed weet dat ze eigenlijk helemaal niet weet waarover ze het heeft. Wilders verwoordt het goed: politiek correcte prietpraat, die vast door de rijkspropagandadienst is geschreven om toch vooral maar aan te tonen hoe 'normaal' en 'sociaal bewogen' en 'middenin de samenleving' die Oranjes zijn c.q. staan.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53711624
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 02:55 schreef StefanP het volgende:

[..]

Die mensen wonen in een achterbuurt vergeleken met die clowns van het koninklijk huis, en hebben meer kennis van de samenleving en 'de Nederlander' dan heel die monarchie in honderd jaar vergaart.

Het is gewoon ontzettend lachwekkend van Maxima om zo'n uitspraak te doen terwijl ze donders goed weet dat ze eigenlijk helemaal niet weet waarover ze het heeft. Wilders verwoordt het goed: politiek correcte prietpraat, die vast door de rijkspropagandadienst is geschreven om toch vooral maar aan te tonen hoe 'normaal' en 'sociaal bewogen' en 'middenin de samenleving' die Oranjes zijn c.q. staan.
Nee, Maxima heeft donders goed door waar ze het over heeft; zij is een expat, iemand die verder is gegaan dan haar eigen kleine kringetje en daardoor meer oog heeft gekregen voor overeenkomsten dan verschillen tussen verschillende mensen; en daardoor tegenwicht wil geven aan de mensen die wel altijd in hun kleine kringetje zijn gebleven en hun overeenkomsten met andere mensen die ook altijd in hun eigen kleine kringetje zijn gebleven verabsolutiseren. Maar ja, jij als expat, zal dat wel begrijpen, niet waar?
I´m back.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 03:32:04 #212
9902 Lestat
the vampire...
pi_53711685
Ik ben nooit een fan van Maxima (of van het koningshuis uberhaupt) geweest, maar zoals ik in pagina 1 van deze discussie al verwoordde, slaat ze wel de spijker op zijn kop. Wie volhoudt dat er wel 1 cultuur in Nederland bestaat is nog nooit buiten zijn/haar eigen woonwijk geweest en blaat gewoon de fascistische horde na.
Memento Mori
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 03:34:45 #213
9902 Lestat
the vampire...
pi_53711692
Ik begrijpt trouwens bij god niet wat een StefanP met dit onderwerp te maken heeft, hou het lekker bij het land waarin je woont, en niet het land wat je al jaren geleden verlaten hebt, want daar snap je de ballen van.
Memento Mori
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 03:38:41 #214
46960 StefanP
polemicist
pi_53711703
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 03:34 schreef Lestat het volgende:
Ik begrijpt trouwens bij god niet wat een StefanP met dit onderwerp te maken heeft, hou het lekker bij het land waarin je woont, en niet het land wat je al jaren geleden verlaten hebt, want daar snap je de ballen van.
Wat schattig... ze bestaan nog: kneusjes die jammeren dat mensen die niet meer in NL wonen, niet meer op Fok mogen komen. Woon je in NL en ben je geen politiek correcte idioot dan moet je je mond houden en maar emigreren, en doe je dat dan mag je niet meer reageren. Tegenspraak is namelijk niet gewenst, of je nu in of buiten NL woont.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53711710
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 03:38 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat schattig... ze bestaan nog: kneusjes die jammeren dat mensen die niet meer in NL wonen, niet meer op Fok mogen komen. Woon je in NL en ben je geen politiek correcte idioot dan moet je je mond houden en maar emigreren, en doe je dat dan mag je niet meer reageren. Tegenspraak is namelijk niet gewenst, of je nu in of buiten NL woont.
Jij verwijt Maxima toch ook dat ze uitspraken doet over een milieu waar ze zich helemaal niet in begeeft?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_53711712
quote:

[..]

Je geeft gewoon geen antwoord op mijn post hè schalk. .
I´m back.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 03:57:34 #217
9902 Lestat
the vampire...
pi_53711751
quote:

[..]

Ik zou zeggen dat Seneca al afdoende op gereageerd heeft, maar toch wil ik een persoonlijke reactie plaatsen: Mensen die niet meer in NL wonen, mogen uiteraard wel op Fok! komen! Graag zelfs. Verandering van spijs doet eten, en een andere invalshoek op bepaalde onderwerpen kan een verhelderend licht werpen op de zaak. Helaas koppel je dit meteen, conform je politieke overtuiging, aan het begrip 'politiek correcte idioot', met welk taalgebruik je je helaas (en voorspelbaar) buiten de discussie plaatst.

Mensen die buiten NL wonen mogen wat mij betreft best een mening hebben over de politiek in NL, maar laat ze dat dan niet doen op de toon van een taxichauffeur, die ook met een buitenproportionele autoriteit praat over zaken waar hij absoluut geen verstand van heeft. Ken je plaats.
Memento Mori
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 03:57:59 #218
9902 Lestat
the vampire...
pi_53711753

[ Bericht 100% gewijzigd door Lestat op 05-10-2007 03:58:21 ]
Memento Mori
pi_53711767
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 03:57 schreef Lestat het volgende:

[..]

Ik zou zeggen dat Seneca al afdoende op gereageerd heeft, maar toch wil ik een persoonlijke reactie plaatsen: Mensen die niet meer in NL wonen, mogen uiteraard wel op Fok! komen! Graag zelfs. Verandering van spijs doet eten, en een andere invalshoek op bepaalde onderwerpen kan een verhelderend licht werpen op de zaak. Helaas koppel je dit meteen, conform je politieke overtuiging, aan het begrip 'politiek correcte idioot', met welk taalgebruik je je helaas (en voorspelbaar) buiten de discussie plaatst.

Mensen die buiten NL wonen mogen wat mij betreft best een mening hebben over de politiek in NL, maar laat ze dat dan niet doen op de toon van een taxichauffeur, die ook met een buitenproportionele autoriteit praat over zaken waar hij absoluut geen verstand van heeft. Ken je plaats.
Een redelijk eloquente taxichauffeur dan.
Hij weet iig redelijk goed Nederlands te vervaardigen.
I´m back.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 04:11:18 #220
9902 Lestat
the vampire...
pi_53711777
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 04:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een redelijk eloquente taxichauffeur dan.
Hij weet iig redelijk goed Nederlands te vervaardigen.
Er bestaat een taalkundige stoornis die in het engels 'chatterbox syndrome' wordt genoemd; het kind kan grammaticaal gezien een lange reeks perfecte zinnen vormen, die helaas qua inhoud vrijwel leeg zijn; semantisch gezien is zo'n uiting even waardevol als een compleet willekeurige reeks wiskundige tekens en getallen.
Memento Mori
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 04:12:54 #221
46960 StefanP
polemicist
pi_53711779
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 03:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je geeft gewoon geen antwoord op mijn post hè schalk. .
Ik vind het heel leuk dat je van mening bent dat expats zoveel ervaring hebben, en zal dat onthouden wanneer ik weer eens het tegenovergestelde te horen krijg , maar het is niet van toepassing op Maxima omdat die ergens in een paleisje leeft. Wat heeft zij nou in Nederland gezien? Wat heeft ze hier zelf moeten regelen? Wat heeft ze hier voor werkervaring? Is ze uberhaupt al eens gewoon buiten geweest? Als ze hier nou vijf jaar gewoond had ergens in een normaal huis, als ze gewoon een baan had, als ze met het OV reisde en zich gewoon onder Nederlanders bevond dan had ik volop respect voor haar mening. Nu kan ik mijn hoofd echter alleen maar schudden.
-Mark Steyn
pi_53711782
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 04:11 schreef Lestat het volgende:

[..]

Er bestaat een taalkundige stoornis die in het engels 'chatterbox syndrome' wordt genoemd; het kind kan grammaticaal gezien een lange reeks perfecte zinnen vormen, die helaas qua inhoud vrijwel leeg zijn; semantisch gezien is zo'n uiting even waardevol als een compleet willekeurige reeks wiskundige tekens en getallen.
. Kijken wat Steef zegt.
I´m back.
pi_53711809
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 04:12 schreef StefanP het volgende:

[..]

Omdat die totaal niet relevant is. Ik vind het heel leuk dat je van mening bent dat expats zoveel ervaring hebben, en zal dat onthouden wanneer ik weer eens het tegenovergestelde te horen krijg, maar het is totaal niet van toepassing op Maxima omdat die ergens in een paleisje leeft. Wat heeft zij nou in Nederland gezien? Wat heeft ze hier zelf moeten regelen? Wat heeft ze hier voor werkervaring? Is ze uberhaupt al eens gewoon buiten geweest? Zoals ik al zei: volkomen irrelevant.
Ja, ze is naar buiten geweest ja en heeft oa via Victor Halberstadt kennis gemaakt met Het Volk van Nederland, voor de rest beziet ze de wereld als elke andere redelijk intelligente expat in de Westerse wereld. Niet de verschillen maar de overeenkomsten gelden. Dat moet jij, en daar draait mijn post een beetje om, als expat nb toch weten. Ik bedoel jouw wieg heeft ook niet in Texas gestaan toch? En jij apprecieert die lui wel... of ik moet het mis hebben natuurlijk, maar dat denk ik niet. En aangezien zowel Maxima als jij zo maar kunnen aarden in een in principe wezensvreemde cultuur, of iig een andere cultuur, dat geeft aan dat er overeenkomsten zijn in alle diversiteit. En dat is haar boodschap; Nederlanders zijn verschillend, ze hebbe geen eenduidige identiteit, maar zijn toch een geheel...
I´m back.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 04:26:44 #224
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_53711822
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 04:11 schreef Lestat het volgende:

[..]

Marokkaanse achterstandsrappers zijn daar inderdaad erg goed in.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_53718660
maar volgens haar bestaat de turk de marokkaan de afrikaan zeker wel

hypocriet mensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')