quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 18:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik heb politici er niet bijgehaald. Beetje opletten.
[..]
Je wilt beweren dat de monarchie met beide benen in de samenleving staat? Mag jij mij vertellen waarom ze dan een voorkeursbehandeling krijgen.
[..]
Ik zie de monarchie, het beste van de slechtste optie, als een louter ceremoniële poppenkast voor volwassenen. Lintjes knippen, zwaaien en koekhappen. Dát is hun takenpakket.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 02:34 schreef boyv het volgende:
[..]
Nogmaals, beschrijf onze samenleving en cultuur dan eens? Beschrijf 'de Nederlander' eens? Er zullen altijd mensen zijn, die ook Nederlands zijn, die daarbuiten vallen, hoe echt Nederlands ze ook zijn.
Verder dan stereotypering zul je niet komen, dus heeft Maxima weldegelijk een punt wat betreft dat er niet zoiets is als 'de Nederlander'. Je kunt stellen dat alle mensen met een Nederlands paspoort Nederlanders zijn, maar je kunt niet zeggen dat echte Nederlanders (de Nederlander) zich gedraagt conform x en denkt als y. Iedereen is uniek. We zijn allemaal bewoners van de wereld.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 09:55 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ja dan is er in geen één land maar 1 cultuur .. je zou dan ook elke nederlander een eigen cultuur kunnen toeschrijven.....
is cultuur niet stereotypering??
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 11:47 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik denk dat er maar bar weinig Nederlanders zijn die zich in een simpele stereotypering van een aantal trefwoorden willen plaatsen. Dat iedereen zijn eigen cultuur zou hebben is wel een goede verwoording.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een ongelooflijke mierengeneuk van DE Nederlander en DÉ Nederlander.
De Nederlander bestaat net zogoed als de Duitser, Belg, Deen, Rus, Pygmee , Neger, Chinees, Arabier, hond, kat, olifant of wat je ook verzint. Er zijn altijd bepaalde kenmerken zoals het fysieke, uiterlijk, cultuur, taal, geschiedenis enz. waar je je als individu mee verbonden voelt.
Klets toch niet zo uit je nek, je weet donders goed wat ik er mee bedoel.quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:09 schreef moussie het volgende:
[..]
dus als je fysieke, uiterlijk, cultuur, taal geschiedenis etc niet klopt met de meerderheid kan je per definitie geen Nederlander zijn .. maw, een uit de voormalige koloniën komend persoon verschilt dusdanig van uiterlijk dat die nooit en te nimmer als Nederlander gezien gaat worden ?
en sorry hoor, komt die weer, maar in dit geval dringt die zich bijna op .. volgende stap is blauwe ogen en blond haar ?
Dat is geen gemierenneuk/mierengeneuk!quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 16:07 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een ongelooflijke mierengeneuk van DE Nederlander en DÉ Nederlander.
De Nederlander bestaat net zogoed als de Duitser, Belg, Deen, Rus, Pygmee , Neger, Chinees, Arabier, hond, kat, olifant of wat je ook verzint. Er zijn altijd bepaalde kenmerken zoals het fysieke, uiterlijk, cultuur, taal, geschiedenis enz. waar je je als individu mee verbonden voelt.
Nee, dat is onduidelijk!quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 17:30 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Klets toch niet zo uit je nek, je weet donders goed wat ik er mee bedoel.
De cliché Nederlander bestaat wel.quote:Op zondag 7 oktober 2007 01:34 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is geen gemierenneuk/mierengeneuk!
Maxima bedoelde duidelijk te zeggen dat de stereotiepe Nederlander niet bestaat. En die bestaat natuurlijk ook niet, evenmin als de gemiddelde of de modale Nederlander bestaat. (En dan mogen we nog blij zijn: haar echtgenoot heeft het eens over "onze Hollandse jongens" gehad. De provinciaal!)
Er zijn vast wel gezamenlijke kenmerken, die de Nederlanders vrijwel allemaal hebben. Dat heeft ze ook niet ontkend. Maar kun jij dan benoemen welke kenmerken dat zijn? Niet eens de Nederlandse taal, want Friezen zijn ook Nederlanders. Mijn vriend die uit Iran komt en zijn gezin, zijn ook Nederlanders. Wat heb jij gemeen met hen?
quote:
Nou ja, Dr.Nikita - die eigenlijk Hongaarse is en ook weer niet (ingewikkeld, ingewikkeld) - beantwoordt redelijk aan het idee van de cliché Nederlander (se in dit geval). De hedendaagse Droogstoppel figuur.quote:Op zondag 7 oktober 2007 08:50 schreef popolon het volgende:
[..]
Spreekwoordelijk wel, net zoals de cliché Duitser, Fransman, Amerikaan etc.
quote:Op zondag 7 oktober 2007 08:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, Dr.Nikita - die eigenlijk Hongaarse is en ook weer niet (ingewikkeld, ingewikkeld) - beantwoordt redelijk aan het idee van de cliché Nederlander (se in dit geval). De hedendaagse Droogstoppel figuur.
Zij is de reden waarom ik naar de VS zou kunnen emigreren.
Ik ga niet bij Steef in Texas wonen maar keurig en netjes in Boston.quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:03 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
![]()
Wat zou jij het moeilijk krijgen in de VS.
Volgens mij is de gemiddelde Amerikaan populistischer dan de gemiddelde Wildersstemmer.
Maar een beetje zoals Canada.quote:
quote:
Nee, want duur betekent kwaliteit idd.quote:Op zondag 7 oktober 2007 09:13 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dat mag voor een "hoe linker hoe flinker" figuur als R3 niets uitmaken uit zijn ideologische gedachtengoed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |