quote:Op zondag 14 oktober 2007 16:52 schreef Patrick2289 het volgende:
Wat een schande elke keer weer met die reclames en hetzelfde geldt voor die Indier!!!
Jammer Jeroen je hebt goed gereden!!! Op naar Maleisie
			
			
			
			
			
			
			
			Bronquote:Omdat ik veel vragen krijg over de powerboost zal ik eens precies uitleggen hoe het werkt en hoe je ermee omgaat. Aan de reacties te zien lijkt het dat veel mensen denken dat het zo is dat je met een powerboost ineens een stuk harder gaat, alsof je een extra keer kan opschakelen.
Dat is niet het geval. We krijgen iets meer vermogen (zo’n 20 PK) en 500 toeren extra. Dat is precies zo ontwikkeld dat je dan in combinatie met een goede slipstream net naast iemand moet kunnen komen, om een goede kans te hebben om uit te remmen. Als je alleen rijdt, scheelt het denk ik aan het eind van het rechte stuk 3 km/u. Dat vertaalt zich in tijd (een beetje afhankelijk hoe lang het rechte stuk is) in ongeveer 0,1 seconde. Het probleem is echter dat je ook een klein beetje harder aankomt op de bocht, waardoor je rempunt veranderd. Dus als je helemaal alleen rijdt is het zelfs moeilijk om een betere rondetijd te halen, omdat je dan nog moet zoeken naar je ideale rempunt. Je hebt echt een goede slipstream nodig en je moet zorgen dat je iets beter uit de laatste bocht komt dan je voorganger. Dan begint de auto echt in te lopen en in combinatie met die powerboost kun je dan 7 a 8 km/u harder gaan, zodat je ernaast kan komen. En dan inhalen.
Meestal gebruiken we de powerboost bij de start, vooral de rollende start. Dan rij je vol in de slipstream en als je goed weg komt, dan kun je er net mee inhalen. Ik heb hem niet gebruikt bij de stilstaande start afgelopen weekend. Tegen het einde van de race had ik er nog 5 over. Toen kwam ik achter India te zitten, maar nooit goed genoeg in de slipstream om er een te gebruiken om ernaast te komen. En dan kom je er toch niet voorbij, dus heeft het geen zin. Ook zat ik er maar 2 ronden achter, wat helaas wel genoeg was voor Nieuw Zeeland om ons in te halen. Daarna reed ik achter Nieuw Zeeland, maar die was sneller en kon wegrijden bij mij. Met of zonder powerboost had dan weinig uitgemaakt.
Zoals ik al zei, als je niet in de slipstream rijdt is het erg moeilijk om er echt sneller mee te zijn. Ook van achteren had ik geen druk, dus ik besloot ze te bewaren. Het kan namelijk altijd gebeuren dat er nog een safety car gekomen was de laatste paar ronden en dan kun je nog vol in de aanval. Als je er dan nog 5 hebt, kun je ze ieder rechte stuk in de slipstream gebruiken en hadden we nog een kansje gehad om te winnen. Die kwam er helaas niet, dus dan kun je ze de laatste 2 ronden allemaal gebruiken, maar omdat je rempunten net anders liggen is het alleen maar een klein risico om eraf te gaan. Het had het resultaat ook niet meer veranderd, dus heb ik er weinig meer mee gedaan. Helaas kunnen we ze niet meenemen naar de volgende race, dan beginnen we gewoon weer met 4 in de sprintrace en 8 in de hoofdrace. Ik hoop dat het iets duidelijker geworden is hoe zo een powerboost nu precies werkt.
			
			
			
			ik sta er niet speciaal voor op. Tis geen F1quote:Op zondag 16 december 2007 08:38 schreef DutchTrain het volgende:
Kijkt er nog iemand
Voor tijdens de reclame => foto's van de vorige keer in Maleisië
			
			
			
			quote:Team Italy in talks with Rossi
Multiple MotoGP champion Valentino Rossi could make his long-awaited single-seater racing debut in the coming season of A1GP.
A1GP Team Italy have confirmed that negotiations over a drive have taken place with Rossi, but his availability is likely to be limited by his winter testing programme with Yamaha.
Team Italy seat holder Piercarlo Ghinzani made no secret of his desire to encourage Rossi on board.
"It would be a fantastic situation to have him," he said. "I am a friend of Valentino's and we have spoken about it."
A1GP chairman Tony Teixeira believes the seven-time MotoGP champion would do well in the series.
"Rossi, we're looking at him and I think he'd do a good job too," Teixeira told autosport.com.
Rossi, curreantly leading the MotoGP standings, has also proven his speed on four wheel in the past, having driven for Ferrari in a Formula One can and also having competed in the Word Rally Championship.
Autosport.com
			
			
			
			quote:A1GP Team Italy presents new car
23 July 2008
A1GP World Cup of Motorsport held a launch event for A1GP Mugello, Italy on Tuesday afternoon , which included the first public running of the new A1GP Powered by Ferrari car.
A1 Team Italy also proudly displayed its new car for the 2008/09 season at the event.
"At present we are preparing the Italian driver team," said A1 Team Italy seatholder Piercarlo Ghinzani. "Our goal is to run a team of four drivers: two rookies and two official drivers. The targets for this season is to guide A1 Team Italy to victory.
"If the Italian driver market will supply us with good drivers I will certainly provide them with what is needed in order to win."
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Dat was de bedoelingquote:Op dinsdag 23 september 2008 17:20 schreef Ambrosius het volgende:
Kan gewoon hier verder lijkt me, heb iig de TT gewijzigd.
			
			
			
			
			
			
			
			quote:A1GP opener may be non-points event
The first round of the new A1GP season is set to be a non-championship race, reports this week's Autosport magazine.
A delay in the production of the new 'Powered by Ferrari' car means there will not be a full grid available for the races at Zandvoort next weekend.
The opening points race has already been pushed back one, following the cancellation of the round at Mugello (originally scheduled for last weekend) and a maximum of 19 cars will be ready for Zandvoort with 23 nations expected to compete this season.
When asked by Autosport whether the opening race would be a non-points event, an A1GP spokeswoman said: "That is something we have to address and a decision hasn't been made. That fact that we are admitting that we will have to look at it means that it is an option."
It is not yet clear which teams will not make Zandvoort, and the series will not release an official entry list until every nation has launched its team. The Team Monaco launch is scheduled for today.
A1GP's technical and operations director John Wickham says the delay of the cars was caused by "parts coming through late, particularly electrical systems."
A group test for six new cars at Snetterton this week was scrapped in favour of running "12 or 13" cars at the circuit next week, just three days before practice begins at Zandvoort.
			
			
			
			Dat weet ik zo net nog niet. De definitieve deal met Ferrari was vrij laat rond (in termen van tijd hebben om de auto te ontwikkelen, testen, aanpassen en produceren).quote:Op donderdag 25 september 2008 18:01 schreef NED het volgende:
En dat is dus gewoon de schuld van Ferrari dunkt me
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Welke nog meer dan? Die van Doornbos? Dat mag toch een eigen topic zijn/blijven?quote:Op donderdag 2 oktober 2008 11:36 schreef Cryptodome het volgende:
Hier nog maar eens posten, aangezien er 2 topics openstaan
			
			
			
			quote:Op woensdag 1 oktober 2008 11:39 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens Crash.net zou Danica Patrick wel eens voor Team USA gaan rijden op Zandvoort.
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op donderdag 2 oktober 2008 14:59 schreef nicomart het volgende:
en ik ben er
Maar ik ben er dus ook bij. Baal ook een beetje van het weer, ondanks dat dat voor de wedstrijd misschien wel leuk is. Maar heb dus zilver tribunekaarten. Dus ook niet overdekt helaas.
Plan was om eerste instantie met de motor te gaan om geen last te hebben van files, maar daar heb ik dan ook weinig trek in
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Er is maar één hoofdtribune en die is overdekt. Maar als je op de onderste rijen of helemaal aan de zijkant zit kun je nog steeds nat worden...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:24 schreef nicomart het volgende:
alleen de hoofdtribunes zijn overdekt. Ik weet niet voor welke tribune je kaarten hebt?
			
			
			
			Ik zou er niet op hopen dat het circuit nog verlengd gaat worden, want dan gaan de milieu organisaties weer steigeren. Daar zijn ze erg goed in. En anders gaan de bewoners wel weer klagen...quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:52 schreef Cryptodome het volgende:
Het zou leuk zijn als ze er jaarlijks nog 2 grote evenementen bij kunnen/morgen krijgen. Zou ook graag zien dat er een keer een verbouwing komt; oa meer (over)dekte tribunes en een paar honderd meter extra baan, bijv start/finish straigt 100 a 200m langer maken en nog wat modernisatie hier en daar. Maarja dat zal voorlopig wel dromen blijven :-)
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Ik zie een gat in de markt voor een parkeergarage aan de rand van het durp en dan met de shuttlebus tegen 5,- per auto vervoer!quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:23 schreef Tackleberry het volgende:
Het grootse probleem in Zandvoort is de bereikbaarheid. Er zijn maar twee invalswegen naar Zandvoort die ook nog eens veel te weinig capaciteit hebben. Oh en dan moeten al die auto's ook nog ergens parkeren...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 12 oktober 2009 00:26 schreef vosss het volgende:
:*-je voor Sally, gewoon omdat ik haar lief vind :@
			
			
			
			Er was vorig jaar ofzo toch sprake van dat ze ergens in de polder of iets het circuit wilde nabouwen? Dat vond ik wel een goed plan, gewoon Zandvoort compleet en tot in alle details nabouwen op een plek waar niemand er last van heeft en die veel beter te bereiken is.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 19:08 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
Ik zou er niet op hopen dat het circuit nog verlengd gaat worden, want dan gaan de milieu organisaties weer steigeren. Daar zijn ze erg goed in. En anders gaan de bewoners wel weer klagen...
			
			
			
			Hebben we in Nederland nog zoveel ruimte dan om een circuit te bouwen waar niemand er last van heeft?quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 00:14 schreef NED het volgende:
[..]
Er was vorig jaar ofzo toch sprake van dat ze ergens in de polder of iets het circuit wilde nabouwen? Dat vond ik wel een goed plan, gewoon Zandvoort compleet en tot in alle details nabouwen op een plek waar niemand er last van heeft en die veel beter te bereiken is.
Heeft ooit iemand daar nog iets van gehoord?![]()
			
			
			
			
			
			
			
			quote:Op donderdag 2 oktober 2008 21:39 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik zie een gat in de markt voor een parkeergarage aan de rand van het durp en dan met de shuttlebus tegen 5,- per auto vervoer!
Helaas ben ik zelf dan weer niet zo'n ondernemer, maar degene die mijn idee wil gebruiken gaat zijn gang!Waar dan? In zee of de duinen? Denk dat diezelfde milieukwibussen daar ook wel bezwaar tegen makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
			
			
			
			Niet van de A1 als het goed is. Geluidsoverlastquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:23 schreef Atreidez het volgende:
Is er vandaag practice ook? Ik zie wel clojo'tjes rijden op t moment![]()
http://www.circuit-zandvoort.nl/action/pitcam/
			
			
			
			
			
			
			
			Ze rijden niet, alleen het bijprogramma rijdtquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 12:30 schreef nicomart het volgende:
Wel A1GP volgens dit schema: http://www.circuit-zandvoort.nl/info/circuitgebruik/
Misschien rijden ze dan met een demper ofzo, want het is geen ubo dag?
			
			
			
			Eh, iets meer het binnenland in, natuurlijk...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 11:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Waar dan? In zee of de duinen? Denk dat diezelfde milieukwibussen daar ook wel bezwaar tegen maken
			
			
			
			Gewoon grote parkeergarage maken onder het kleverpark in Haarlem, of bij de Extran hal. Daar vandaan dan een gratis (en goede) pendelverbinding naar CPZ.quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 13:41 schreef Sally het volgende:
[..]
Eh, iets meer het binnenland in, natuurlijk...
			
			
			
			nou er staat geen tribune op ofzo....quote:Op donderdag 2 oktober 2008 18:24 schreef nicomart het volgende:
alleen de hoofdtribunes zijn overdekt. Ik weet niet voor welke tribune je kaarten hebt?
Ik lees net dat er 18 auto's aan de start zullen verschijnen. Helemaal niet slecht in de korte periode die ze hebben gehad.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			De tekst was: "Around the world, A1GP"quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 18:23 schreef Sinister-D- het volgende:
Reden die vrachtwagens met al die meiden die het land uit moeten beelden vorig jaar ook nog een rondje over het circuit. Kan me dat hoere deuntje nog al te goed herinneren van in 2006:')
''It's the world of the A1GP''
En dat ook nog eens de hele dag door de speakers
			
			
			
			liedje? vind liever de pics van die meiden op die truckquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:33 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
De tekst was: "Around the world, A1GP"
Kan alleen het liedje niet meer vinden online...
			
			
			
			* Cryptodome kijkt naar de foto's en schrikt zich kapotquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[A1GP] FOK!sport ontmoet A1GP-teams
			
			
			
			Dat kan ook natuurlijkquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 19:33 schreef Tackleberry het volgende:
[..]
De tekst was: "Around the world, A1GP"
Kan alleen het liedje niet meer vinden online...
			
			
			
			Naja thanks anyway...quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 14:16 schreef nicomart het volgende:
dat weet ik ook niet
Ik heb ook zilveren kaarten, maar daar staat gewoon op Tribune: T3
			
			
			
			Het waren niet echte chicks nee, helaasquote:Op vrijdag 3 oktober 2008 20:03 schreef Cryptodome het volgende:
[..]
* Cryptodome kijkt naar de foto's en schrikt zich kapot
			
			
			
			TIP: Kom met de trein. Scheelt een flink dosis irritatie. Wij stappen bijvoorbeeld in Lelystad op om 6.16 uur en komen dan om 7.40 uur in Zandvoort aan. Wij doen dit nu al zo sinds het begin van de A1GP op Zandvoort en het bevalt uitstekend. Totaal geen last van files. En de NS heeft het echt zeer goed voor elkaar.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 20:23 schreef Tackleberry het volgende:
Het grootse probleem in Zandvoort is de bereikbaarheid. Er zijn maar twee invalswegen naar Zandvoort die ook nog eens veel te weinig capaciteit hebben. Oh en dan moeten al die auto's ook nog ergens parkeren...
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Die storm is vanavond, morgenmiddag merk je er niks meer van. Volgens de grafieken tenminste die tot vannacht 20m/s wind laten zien en morgen overdag gewoon 5m/squote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:41 schreef Cryptodome het volgende:
In de streek van zandvoort wordt morgen ook nog eens het slechtste weer verwacht.. het noord-noordwesten krijgt het het zwaarst te verduren. Maar ik ga morgen wel, vind het anders zonde van mijn geld en wie weet wordt het juist de moeite heb en krijgen we nog wat droge periodes waarin ik mooi wat kan filmen:-)
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Achterblijvers inhalenquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 16:47 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Jammer, je kan geen mooie inhaalacties uitvoeren als je eerste ligt
			
			
			
			Die dusquote:Op zaterdag 4 oktober 2008 12:49 schreef nicomart het volgende:
ja.. het wordt wel een memorabel moment als het zo dramatische storm wordt. Gewoon droge kleren in de auto leggen en hopen dat we niet al te zien worden
Oh en die mensen die dat A1GP liedje zochten.
Heb een klein stukje gevonden:
en nog 1tje:
			
			
			
			
			
			
			
			Klopt. Is alleen voor deze race omdat er nog een aantal landen waren die de auto's pas vandaag hebben gekregen. Daardoor kon bijvoorbeeld China niet eens meedoen aan de kwalificatie.quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:12 schreef nicomart het volgende:
Eerste seizoen kwalificeerde je je voor de sprintrace en telde de uitslag van de sprintrace als kwalificatie voor de hoofdrace. Zo is het nu ook.
Als ik me niet vergis, dan is dat alleen deze race.. Maar dat weet ik niet zeker.
Vorig seizoen waren er 2 sessies als kwalificatie voor de sprintrace en 2 sessies voor de kwalificatie voor de hoofdrace. Dat was dit seizoen ook het plan, maar door de korte voorbereiding doen ze dat nu anders.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			[A1GP] FOK!sport ontmoet A1GP-teamsquote:
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			http://www.circuit-zandvo(...)gp/racecam/index.xmlquote:Op zondag 5 oktober 2008 09:16 schreef Dixidito het volgende:
Is de Sprint Race nog ergens live te volgen straks? Die is toch om 11 uur? RTL7 geeft in de gids Business Class aan :s
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |