quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 20:23 schreef Tackleberry het volgende:Het grootse probleem in Zandvoort is de bereikbaarheid. Er zijn maar twee invalswegen naar Zandvoort die ook nog eens veel te weinig capaciteit hebben. Oh en dan moeten al die auto's ook nog ergens parkeren...
TIP: Kom met de trein. Scheelt een flink dosis irritatie. Wij stappen bijvoorbeeld in Lelystad op om 6.16 uur en komen dan om 7.40 uur in Zandvoort aan. Wij doen dit nu al zo sinds het begin van de A1GP op Zandvoort en het bevalt uitstekend. Totaal geen last van files. En de NS heeft het echt zeer goed voor elkaar.
Dan nog even over de tickets:
De ZILVER-tickets geven toegang tot het middenterrein en de tribune die op je kaart vermeld staat. Ze geven dit jaar GEEN toegang tot de officiële paddock. Daarvoor moet je bij de kassa een kaart kopen van 15 euro. Vorig jaar kon je nog apart een paddockkaart kopen bij je bestelling, dat hebben ze dit jaar niet gedaan.
De GOLD-tickets (hoofdtribune) zijn INCLUSIEF paddock toegang.
Wij zitten morgen overigens op de hoofdtribune. Maar we hebben een lading poncho's mee.
Verder is nog bekend gemaakt dat de volgende teams NIET meedoen op Zandvoort:
Canada, Duitsland, Groot-Brittanië, Mexico en India.
Daarnaast zijn er nog vijf landen die afgelopen nacht de auto pas kregen vanuit Engeland. De coureurs van die landen (waaronder China met Ho-Pin Tung) moeten vandaag nog een stoeltje passen en zullen later op de dag de eerste kilometers afleggen.
Laatste nieuws:
Er zijn vier landen die net voor de vrije trainingen van zaterdag hun auto hebben gekregen. Daarom zijn de regels voor de kwalificatie en de sprintrace veranderd. De kwalificatie bestond oorspronkelijk uit vier delen. De eerste twee bepaalden de startgrid voor de Sprintrace en de laatste twee delen bepaalden de startgrid voor de Hoofdrace. Vanmiddag zal de kwalificatie bestaan uit één sessie van 60 minuten, waarbij elkland zelf mag bepalen hoeveel er gereden wordt. De uitslag bepaalt de startgrid voor de Sprintrace. De uitslag van de Sprintrace is vervolgens bepalend voor de startgrid van de Hoofdrace. Verder zou dit jaar een pitstop worden ingevoerd tijdens de Sprintrace. Die pitstop komt tijdens de Sprintrace te vervallen.
[ Bericht 15% gewijzigd door RJD op 04-10-2008 09:55:40 ]