Yep want kijk eens op de gemiddelde parkeerplaats... al die nieuwe auto's.... + luister eens om je heen bijvoorbeeld verhalen van collega's. Iedereen doet maar... nieuwe keuken... nieuwe auto etc. etc. Maar ondertussen 'vergeten' ze wel dat het allemaal betaald moet worden!!quote:Op maandag 24 september 2007 13:09 schreef TNA het volgende:
Ja, die 0 tot 0.25% achteruitgang zal de oorzaak zijn. Mensen moeten eens leren met geld om te gaan i.p.v. consequent reclames van Becam en Lenen.nl te geloven.
quote:Op maandag 24 september 2007 13:09 schreef TNA het volgende:
Mensen moeten eens leren met geld om te gaan i.p.v. consequent reclames van Becam en Lenen.nl te geloven.
Oplossing: Minder kinderen.quote:Op maandag 24 september 2007 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Het lijkt me sterk dat al die 35 ~ 45 consequent niet met geld om kunnen gaan.
Ik verdien zelf een zeer ruim salaris, maar met 1 inkomen en straks 3 kinderen is zelfs dat nog voorzichtig doen.
quote:Op maandag 24 september 2007 13:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oplossing: Minder kinderen.
Blijkbaar kan het niet. Ik wil met mijn salaris ook een villa en een zeiljacht. Maar blijkbaar kan het toch niet dus doe ik het niet.quote:Op maandag 24 september 2007 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, als je met bijna 2 keer modaal nog geen 3 kinderen kan onderhouden lijkt het me toch dat er wellicht wat mis is met het stelselMaar zoals gezegd kan ik prima budgetteren hoor.
Het kan wel vertel ik je net.quote:Op maandag 24 september 2007 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Blijkbaar kan het niet.
quote:Ik wil met mijn salaris ook een villa en een zeiljacht. Maar blijkbaar kan het toch niet dus doe ik het niet.
Goedkoper autootje gaan rijden? Kan zo paarhonderd euro in de maand schelenquote:Op maandag 24 september 2007 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, als je met bijna 2 keer modaal nog geen 3 kinderen kan onderhouden lijkt het me toch dat er wellicht wat mis is met het stelsel![]()
quote:Op maandag 24 september 2007 13:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Goedkoper autootje gaan rijden? Kan zo paarhonderd euro in de maand schelen
Als jij met 2x modaal geen 3 kinderen kan onderhouden, dan is het misschien ook beter als je uberhaupt geen kinderen hebt... (Ze zullen dan iig niet van jou leren hoe je met geld om moet gaanquote:Op maandag 24 september 2007 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
Tja, als je met bijna 2 keer modaal nog geen 3 kinderen kan onderhouden lijkt het me toch dat er wellicht wat mis is met het stelselMaar zoals gezegd kan ik prima budgetteren hoor.
quote:Op maandag 24 september 2007 13:43 schreef The_End het volgende:
[..]
Als jij met 2x modaal geen 3 kinderen kan onderhouden, dan is het misschien ook beter als je uberhaupt geen kinderen hebt... (Ze zullen dan iig niet van jou leren hoe je met geld om moet gaan)
Met 2x modaal en wat kinderen heb je het wel zwaar. Het blijft een feit dat alles gewoon te duur is.quote:Op maandag 24 september 2007 13:43 schreef The_End het volgende:
[..]
Als jij met 2x modaal geen 3 kinderen kan onderhouden, dan is het misschien ook beter als je uberhaupt geen kinderen hebt... (Ze zullen dan iig niet van jou leren hoe je met geld om moet gaan)
Verstandig. Maar ik denk dat veel mensen nogal hardnekkig aan hun te dure auto blijven vasthoudenquote:Op maandag 24 september 2007 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb mijn Seat Altea 2.0 FSI vorig jaar al ingeruild voor een Fiat Grande Punto 1.4.
En is nu ook veel meer te koop dan 10 jaar geleden natuurlijk.quote:Op maandag 24 september 2007 13:46 schreef valek het volgende:
Met 2x modaal en wat kinderen heb je het wel zwaar. Het blijft een feit dat alles gewoon te duur is.
"Tja, als je met bijna 2 keer modaal nog geen 3 kinderen kan onderhouden lijkt het me toch dat er wellicht wat mis is met het stelsel "quote:Op maandag 24 september 2007 13:44 schreef Swetsenegger het volgende:
In ieder geval zal jij eventuele kinderen geen logische gevolgtrekkingen kunnen leren
Niemand verplicht jou om een kind te nemen. Laat staan 3.quote:Op maandag 24 september 2007 13:36 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het kan wel vertel ik je net.
[..]
Ah daar hebben we weer een 'ik ga kinderen met belachelijke luxe gebruiksartikelen vergelijker'
quote:Op maandag 24 september 2007 13:46 schreef The_End het volgende:
[..]
"Tja, als je met bijna 2 keer modaal nog geen 3 kinderen kan onderhouden lijkt het me toch dat er wellicht wat mis is met het stelsel "
Waarom kunnen heel veel mensen dat dan wel?? Misschien moeten mensen eens zelf verantwoordelijkheid nemen en niet altijd ergens anders naar wijzen.
quote:Op maandag 24 september 2007 13:43 schreef The_End het volgende:
[..]
Of de auto wegdoen. Ik rijdt nog een oude opel astra die ik goedkoop van mijn broer kon overnemen. Maar als die "op" is ga is ga ik gewoon vaker met de fiets. Ik heb strax een auto nodig in Costa Rica omdat ik daar een huis laat bouwen aan de kust en daar is het lastig zonder auto.quote:Op maandag 24 september 2007 13:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Goedkoper autootje gaan rijden? Kan zo paarhonderd euro in de maand schelen
quote:Op maandag 24 september 2007 13:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Niemand verplicht jou om een kind te nemen. Laat staan 3.
Je zegt zelfquote:Op maandag 24 september 2007 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En je kan nog steeds geen logische gevolgtrekkingen maken
Kom... lees het topic nog eens rustig.
Zie dan dat IK allang kinderen heb en dat IK wél rond kan komen. Ik merk alleen op dat het met bijna 2 keer modaal nog opletten is.
Dus waar je dit vandaan haalt
[..]
is mij een raadsel.
"Niet kunnen onderhouden" is wel wat anders dan "opletten". The_End heeft dus gewoon een punt en heeft helemaal geen probleem met logische gevolgtrekkingen.quote:Tja, als je met bijna 2 keer modaal nog geen 3 kinderen kan onderhouden lijkt het me toch dat er wellicht wat mis is met het stelsel.
quote:Op maandag 24 september 2007 13:50 schreef Swetsenegger het volgende:
En je kan nog steeds geen logische gevolgtrekkingen maken
Kom... lees het topic nog eens rustig.
Zie dan dat IK allang kinderen heb en dat IK wél rond kan komen. Ik merk alleen op dat het met bijna 2 keer modaal nog opletten is.
Dus waar je dit vandaan haalt
[..]
is mij een raadsel.
Daar reageer ik op... Je schreef het zelf hoor.quote:Tja, als je met bijna 2 keer modaal nog geen 3 kinderen kan onderhouden
quote:Op maandag 24 september 2007 13:46 schreef sungaMsunitraM het volgende:
En is nu ook veel meer te koop dan 10 jaar geleden natuurlijk.
Tegenwoordig heb je in ieder 'normaal' huishouden b.v. breedband internet en 3 mobiele telefoons (o.a.), vroegah had je dat gewoon niet.
Wat is er stelselmatig mis volgens jou ?quote:Op maandag 24 september 2007 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee klopt. Maar in tegenstelling tot een luxe zeiljacht zullen die over 25 jaar stevig bijdragen aan de maatschappij.
Kinderen zijn dus best handig voor een maatschappij. Als je die maatschappij vervolgens zo indeelt dat het hebben van kinderen een keuze wordt die bijna niemand wil maken, denk ik dat er stelselmatig wat mis is.
quote:Op maandag 24 september 2007 13:52 schreef The_End het volgende:
[..]
[..]
Daar reageer ik op... Je schreef het zelf hoor.
quote:Op maandag 24 september 2007 13:52 schreef TNA het volgende:
[..]
Je zegt zelf
[..]
"Niet kunnen onderhouden" is wel wat anders dan "opletten". The_End heeft dus gewoon een punt en heeft helemaal geen probleem met logische gevolgtrekkingen.
quote:Op maandag 24 september 2007 13:54 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Wat is er stelselmatig mis volgens jou ?
Geef je ooit weleens toe dat je ergens naast zit of ga je tot het bittere eind door met jezelf uit dingen kletsen terwijl je weet dat je fout zit?quote:Op maandag 24 september 2007 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Precies...
Moet ik echt uitleggen dat er een overdrachtelijke 'je' in die zin staat of had je hem zelf ondertussen ook al door helder licht?
quote:Op maandag 24 september 2007 13:56 schreef TNA het volgende:
[..]
Geef je ooit weleens toe dat je ergens naast zit of ga je tot het bittere eind door met jezelf uit dingen kletsen terwijl je weet dat je fout zit?
quote:Op maandag 24 september 2007 13:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik direct op jou reageer!!?!? Wat begrijp je nou niet aan wat ik zei?quote:Op maandag 24 september 2007 13:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waar staat dat die post op MIJ van toepassing is?
Toch zie ik dat de meeste mensen kinderen hebben. En de meeste mensen verdienen minder dan 2 x modaal. Dus het ligt aan jou.quote:Op maandag 24 september 2007 13:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee klopt. Maar in tegenstelling tot een luxe zeiljacht zullen die over 25 jaar stevig bijdragen aan de maatschappij.
Kinderen zijn dus best handig voor een maatschappij. Als je die maatschappij vervolgens zo indeelt dat het hebben van kinderen een keuze wordt die bijna niemand wil maken, denk ik dat er stelselmatig wat mis is.
Je quote MIJquote:Op maandag 24 september 2007 13:58 schreef The_End het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ik direct op jou reageer!!?!?
quote:Wat begrijp je nou niet aan wat ik zei?
Jij:
Als je niet kan
Ik
Als je dat niet kan, dan
Jou stelling, mijn reactie. Moeilijk?
quote:Op maandag 24 september 2007 13:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Toch zie ik dat de meeste mensen kinderen hebben. En de mensen mensen verdienen minder dan 2 x modaal. Dus het ligt aan jou.![]()
quote:Op maandag 24 september 2007 14:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Niet zo gek als je als starter voor een gemiddeld rijtjes huis een schuld moet aangaan van meer dan een half miljoen gulden!!!
Om nog maar niet te spreken over de mobiliteitskosten in dit land.
Ja, dat blijktquote:Op maandag 24 september 2007 14:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je quote MIJ
[..]
Je zou jouw post inderdaad overdrachtelijk kunnen lezen. Maar met een specifieke quote erbij vind ik dat er erg lastig uit te halen.
En als het je beter was uitgekomen had je geroepen "Natuurlijk slaat dat op mij, wat een onzin om te doen of dat algemeen bedoeld was, moeilijk hè, lezen?"quote:Op maandag 24 september 2007 13:57 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh, DIT staat er in die specifieke post
[..]
Wijs me even aan waar er staat dat IK problemen heb?
Ik kan het niet helpen dat je niet kan lezen.
Yep, dat denk ik ook. Ook al is de algemene "zolang-het-maar-beter-en-groter-is-dan-dat-van-de-buren"-trend ook flink doorgezetquote:Op maandag 24 september 2007 14:03 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, dat blijktHou er nou maar over op; het is wel duidelijk nu he?
OT: De overheid zou eens moeten beginnen met het verbieden van die achterlijke leningen. Er zijn genoeg mensen die prima rond kunnen komen met een modaal inkomen. Maar tegenwoordig zit je onder de armoede grens als je maar 1 plasma TV hebt, of als ie meer dan 2 jaar oud is. Iedereen moet alles hebben, maar niet iedereen kan alles betalen. Dat laatste blijken heel veel mensen niet te begrijpen.
quote:Op maandag 24 september 2007 14:04 schreef TNA het volgende:
[..]
En als het je beter was uitgekomen had je geroepen "Natuurlijk slaat dat op mij, wat een onzin om te doen of dat algemeen bedoeld was, moeilijk hè, lezen?"Misschien moet je maar statisticus of politicus worden.
quote:Op maandag 24 september 2007 14:00 schreef Revolution-NL het volgende:
Niet zo gek als je als starter voor een gemiddeld rijtjes huis een schuld moet aangaan van meer dan een half miljoen gulden!!!
Om nog maar niet te spreken over de mobiliteitskosten in dit land.
Klinklare onzin.quote:Op maandag 24 september 2007 14:03 schreef The_End het volgende:
[..]
Ja, dat blijktHou er nou maar over op; het is wel duidelijk nu he?
OT: De overheid zou eens moeten beginnen met het verbieden van die achterlijke leningen. Er zijn genoeg mensen die prima rond kunnen komen met een modaal inkomen. Maar tegenwoordig zit je onder de armoede grens als je maar 1 plasma TV hebt, of als ie meer dan 2 jaar oud is. Iedereen moet alles hebben, maar niet iedereen kan alles betalen. Dat laatste blijken heel veel mensen niet te begrijpen.
hier 1x modaal en 2 kinderen die allebei studeren.quote:Op maandag 24 september 2007 13:46 schreef The_End het volgende:
[..]
"Tja, als je met bijna 2 keer modaal nog geen 3 kinderen kan onderhouden lijkt het me toch dat er wellicht wat mis is met het stelsel "
Waarom kunnen heel veel mensen dat dan wel?? Misschien moeten mensen eens zelf verantwoordelijkheid nemen en niet altijd ergens anders naar wijzen.
Juist ja. En maak je verder over mijn leven maar geen zorgen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, ik naam aan dat zijn uitspraak (als hij een post van mij quote) op mij specifiek sloeg. Persoonlijk vind ik dat niet zo'n vreemde veronderstelling.
Omdat er in die post nergens staat dat IK een probleem zou hebben begreep ik zijn reactie dus niet.
Hoeveel uitleg moet je hebbenEn hoe erg trek je je een uitspraak van mij aan? Ik bedoel, ga je altijd schuimbekkend op 1 persoon op een forum in of heb je verder nog wel wat te doen?
Als over een jaartje of 20 de babyboomers doodgaan zakt die wel weer hoorquote:Op maandag 24 september 2007 14:07 schreef DaantjeF het volgende:
De huizenprijzen zijn de boosdoener.
Als je 2 kinderen hebt die allebei studeren heb je vast destijds een huis gekocht voor een habbekrats en heb je nu een riante overwaarde.quote:Op maandag 24 september 2007 14:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hier 1x modaal en 2 kinderen die allebei studeren.
dus dan moet 2x modaal geen probleem zijn
quote:Op maandag 24 september 2007 14:08 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
hier 1x modaal en 2 kinderen die allebei studeren.
dus dan moet 2x modaal geen probleem zijn
Wijs!quote:Op maandag 24 september 2007 14:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klinklare onzin.
Het is werkelijkwaar van den zotte dat ik als modaal verdienende twintiger geen fatsoenlijk huis kan kopen!!!
Je mag krom liggen voor een klein 2 kamer appartementje in een achterstandswijk.
Daar pas ik voor!
jij wilt in de randstad wonen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klinklare onzin.
Het is werkelijkwaar van den zotte dat ik als modaal verdienende twintiger geen fatsoenlijk huis kan kopen!!!
Je mag krom liggen voor een klein 2 kamer appartementje in een achterstandswijk.
Daar pas ik voor!
Zo veel kun je nou ook weer niet met overwaarde... (behalve bij die fijne leenboerenquote:Op maandag 24 september 2007 14:09 schreef Revolution-NL het volgende:
en heb je nu een riante overwaarde.
quote:Op maandag 24 september 2007 14:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jij wilt in de randstad wonen.
(waarom vraag ik mij af)
Nee, als modaal verdienende twintiger moet je natuurlijk die kant en klare moderne villa kunnen kopen! je kan toch niet in een rijtjeshuis wonen!quote:Op maandag 24 september 2007 14:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Klinklare onzin.
Daar pas ik voor!
Ik zei het verkeerd ik ben 1 van die kinderen mijn ouders huren een woning (wel voor belachelijk weinig geld iddquote:Op maandag 24 september 2007 14:09 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Als je 2 kinderen hebt die allebei studeren heb je vast destijds een huis gekocht voor een habbekrats en heb je nu een riante overwaarde.
Google is your friendquote:
idd die moet je toch weer steken in je huis want anders vervalt de HRA.quote:Op maandag 24 september 2007 14:12 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Zo veel kun je nou ook weer niet met overwaarde... (behalve bij die fijne leenboeren)
mwah je kan er ook net buiten gaan wonen ipv het centrum van amsterdamquote:Op maandag 24 september 2007 14:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Tja, als iedereen in schubbekutteveen wilde wonen was schubbekutteveen nu de randstad en de randstad schubbekutteveen. Je moet ook nog eens ergens een inkomen vandaan zien te halen.
quote:Op maandag 24 september 2007 14:17 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mwah je kan er ook net buiten gaan wonen ipv het centrum van amsterdam
Laat me niet lachen ik kan 135.000 euro lenen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:15 schreef The_End het volgende:
[..]
Nee, als modaal verdienende twintiger moet je natuurlijk die kant en klare moderne villa kunnen kopen! je kan toch niet in een rijtjeshuis wonen!
Je kan prima huizen kopen met jou salaris, maar niet overal en alles.
Ja, ik ben blij dat ik niet in de Randstad woon. Huizen zijn vreselijk duur, en als je iets buiten de Randstad gaat kijken voor een goedkoper huis sta je weer alleen maar in de file naar je werk in de Randstad.quote:Op maandag 24 september 2007 14:20 schreef DaantjeF het volgende:
Ons is geleerd en iedereen weet dat, dat huren "geld weggooien is" en de overheid heeft jaren getracht mensen aan te zetten tot het "kopen" van een huis.
Het is natuurlijk overduidelijk dat niemand meteen een luxe villa kan betalen en ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier kost een "gewoon" ruitjeshuis al snel zo'n 230.000 euro.
Hoe ga je dat in godsnaam aflossen? Dat is het probleem.
Om nog maar te zwijgen over beleggingshypotheken en overwaarde onzin.
quote:Op maandag 24 september 2007 14:20 schreef DaantjeF het volgende:
Ons is geleerd en iedereen weet dat, dat huren "geld weggooien is" en de overheid heeft jaren getracht mensne aan te zetten tot het "kopen" van een huis.
Het is natuurlijk overduidelijk dat niemand meteen een luxe villa kan betalen en ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier kost een "gewoon" ruitjeshuis al snel zo'n 230.000 euro.
Hoe ga je dat in godsnaam aflossen? Dat is het probleem.
Om nog maar te zwijgen over beleggingshypotheken en overwaarde onzin.
Modaal is toch 30.000? Dan kan je wel wat meer lenen hoor. Ga ook maar eens met de bank praten, dan blijkt vaak dat er nog wel wat meer bij kanquote:Op maandag 24 september 2007 14:22 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Laat me niet lachen ik kan 135.000 euro lenen.
Dat houd in dat ik een "huis" van 120.000 euro kan kopen![]()
![]()
![]()
In DLD koop ik daar een twee onder een kap voor.
Vroegah kocht men op één modaal inkomen een modaal rijtjeshuis, stond er een modale auto voor de deur en kon men met dat modale salaris een modaal gezin van twee kinderen onderhouden en kon men modaal op met gezin vakantie
Probeer dat anno 2007 eens
quote:Op maandag 24 september 2007 14:31 schreef The_End het volgende:
Vroeger kon men helemaal geen reet. 1 TV, 1 telefoon, 1 (oude) auto, 1 keer per jaar op vakantie.
Nu: 2 - 3 TV's (liefst een beetje nieuw), 4 telefoon abbo's, brederband dan de buren internet, 2 computers, 2 moderne auto's, 2 - 3 keer per jaar op vakantie (iig 1x skieen) enz. enz.
Dat betekend dus dat ik bij een risico volle tophypotheek van 6x mijn maandsalaris (180.000 euro, netto 160.000 te besteden )nog steeds maar een twee / drie kamer appartementje kan betalen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:31 schreef The_End het volgende:
[..]
Modaal is toch 30.000? Dan kan je wel wat meer lenen hoor. Ga ook maar eens met de bank praten, dan blijkt vaak dat er nog wel wat meer bij kanAls je ook wat gespaart hebt, dan gaat het allemaal nog wat makkelijker...
En deze verwende houding zorgt er dus voor dat mensen in de financiele problemen komen... Ik kan mij niet ontplooien in een klein appartementje.quote:Op maandag 24 september 2007 14:36 schreef Revolution-NL het volgende:
Zoals ik al zei.
Ik ga niet krom liggen voor een klein appartementje waar ik mijzelf totaal niet happy voel en waar ik mijzelf niet kan ontplooien.
Je kunt je appartementje natuurlijk na een aantal jaren ook verkopen met winst en iets groters en mooiers kopen. Dus je kunt je wel degelijk ontplooien.quote:Op maandag 24 september 2007 14:39 schreef The_End het volgende:
[..]
En deze verwende houding zorgt er dus voor dat mensen in de financiele problemen komen... Ik kan mij niet ontplooien in een klein appartementje.
Koop dan een oud krot en knap het op. Scheelt een hoop geld.
quote:Op maandag 24 september 2007 14:39 schreef The_End het volgende:
[..]
En deze verwende houding zorgt er dus voor dat mensen in de financiele problemen komen... Ik kan mij niet ontplooien in een klein appartementje.
Hoe kom je erbij dat electronica zoveel duurder was? Dat kan ik mij niet herinneren hoor. Vroeger had niemand een mobiel. Internet vervangt een krant helemaal niet en voor veel mensen ook niet de TV-gids.quote:Op maandag 24 september 2007 14:35 schreef Swetsenegger het volgende:
vroeger kostte consumenten elektronica in verhouding 4 keer zo duur als nu. Een telefoonabonnement bij de KPN was schreeuwend duur, evenals de belkosten. Een mobieltje is tegenwoordig vele malen goedkoper dan 15 jaar geleden een KPN abonnement. Internet kan een krant en tv gids abonnement vervangen en bespaart geld. De meeste mensen die ik ken gaan 1 keer per jaar op vakantie. Al was het maar omdat het werk het niet toelaat vaker te gaan. En degene met 2 moderne auto's hebben er meestal 1 van de baas
Onzin ik wil best in een klein appartement wonen als ik daar maar niet TEVEEL voor hoef te betalen.quote:Op maandag 24 september 2007 14:39 schreef The_End het volgende:
[..]
Koop dan een oud krot en knap het op. Scheelt een hoop geld.
Jij wilt geen genoegen nemen met wat je nu kunt betalen. Jij zal misschien geen rare leningconstructies bedenken om toch een huis met een tuintje te kunnen kopen, maar vele anderen wel.quote:Op maandag 24 september 2007 14:45 schreef Revolution-NL het volgende:
Onzin ik wil best in een klein appartement wonen als ik daar maar niet TEVEEL voor hoef te betalen.
Voor 80k ga ik vandaag nog in een twee kamer appartement wonen.
Maar vertel mij nu eens waarom ik in de financiele problemen ga komen?? Omdat ik niet teveel geld kwijt wil zijn aan woonlasten?? Beetje een rare conclusie als je het mij vraagt.
Dat dacht een kennis van mij inderdaad ook. Na 3 jaar liep zijn relatie stuk.quote:Op maandag 24 september 2007 14:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Je kunt je appartementje natuurlijk na een aantal jaren ook verkopen met winst en iets groters en mooiers kopen. Dus je kunt je wel degelijk ontplooien.
mwah de HRA blijft helemaal overeindquote:Op maandag 24 september 2007 14:46 schreef HarryP het volgende:
Met een modaal inkomen als alleen verdiener kun je geen eengezinswoning kopen.
Ook geen rijtjeshuis.
De kosten aan wonen zijn inderdaad de boosdoener..
Iets waar kopers meer last van hebben dan huurders. En de groep die koopt worden weer eens geplukt door dit kabinet.
idd appartementen renderen niet dan kun je beter dat geld van je hyphotheek in een vastgoed fonds stoppen dat levert je gemiddeld zo`n 10% per jaar opquote:Op maandag 24 september 2007 14:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat dacht een kennis van mij inderdaad ook. Na 3 jaar liep zijn relatie stuk.
Het appartement was gefinancieerd op twee inkomens. Appartement moest verkocht worden en de kosten koper hadden ze nog niet terugverdient.
En toen stonden ze op straat met een schuld en zonder woonruimte.
Nee, de volkshuisvesting is prima geregeld in dit land![]()
Omdat ik toen ook tvs kocht. In 1990 was 2000 gulden voor een TV echt niet gek hoor.quote:Op maandag 24 september 2007 14:44 schreef The_End het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat electronica zoveel duurder was?
Nee, vroeger had iedereen een vast KPN abonnement waar je meer voor betaalde dan dat je nu voor 2 mobieltjes betaald. En dan heb ik het zelfs over absolute getallen.quote:Dat kan ik mij niet herinneren hoor. Vroeger had niemand een mobiel.
quote:Internet vervangt een krant helemaal niet en voor veel mensen ook niet de TV-gids.
Dat is idd ook mijn streven maar uiterst moeilijk te realiseren.quote:Op maandag 24 september 2007 14:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Je moet ook niets op twee inkomens financieren. Wij hebben het zo gedaan dat ieder van ons de kosten op zich kan nemen als er iets gebeurd. Een kwestie van geduldig wachten op buitenkansjes.
quote:Op maandag 24 september 2007 14:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens wat denken jullie dat mijn ouders betalen voor een woning van 100+ m2 op een perceel van zo`n 200 m2 ?
per maand natuurlijk
Dat is dus onmogelijk voor starters.quote:Op maandag 24 september 2007 14:57 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Je moet ook niets op twee inkomens financieren. Wij hebben het zo gedaan dat ieder van ons de kosten op zich kan nemen als er iets gebeurd. Een kwestie van geduldig wachten op buitenkansjes.
quote:Op maandag 24 september 2007 15:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is dus onmogelijk voor starters.
Onzin. Je krijgt dan misschien niet de woning en lokatie die je het liefste hebt.quote:Op maandag 24 september 2007 15:02 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is dus onmogelijk voor starters.
Ik 23, vriendin 21. Samen 2x modaal verdienend, krijgen 1 oktober sleutel van ons rijtjeshuis.quote:Op maandag 24 september 2007 15:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Afhankelijk op welke leeftijd je start
Ik kan op alleen mijn inkomen een huis(je) financieren. 4 maanden geleden hadden we het bijna gedaan, ondanks dat ik ruim 2 maal zo hoge woonlasten zou krijgen voor een kleinere woning als nu. Maar toen kwamen we erachter dat er een 3e op komst is. Tja... die krijg ik niet in dat kleinere huis gepropt.
Is goed. Zoek een huis uit voor 140 duizend euro in mijn dorp. Gewoon een simpel rijtjeshuis.quote:Op maandag 24 september 2007 15:06 schreef gelly het volgende:
[..]
Onzin. Je krijgt dan misschien niet de woning en lokatie die je het liefste hebt.
Waarom moet het perse een rijtjeshuis zijn ?quote:Op maandag 24 september 2007 15:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is goed. Zoek een huis uit voor 140 duizend euro in mijn dorp. Gewoon een simpel rijtjeshuis.
grapjasquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
Ook goed. Zoek iets voor minder dan 150 duizend euro in mijn geboortedorp.quote:Op maandag 24 september 2007 15:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Waarom moet het perse een rijtjeshuis zijn ?
quote:Op maandag 24 september 2007 15:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik 23, vriendin 21. Samen 2x modaal verdienend, krijgen 1 oktober sleutel van ons rijtjeshuis.
Behoorlijk groot huis in de Randstad, dus wel prijzig. Maar we gaan het qua kosten wel makkelijk redden hebben we uitgerekend. We kunnen hier wel lang blijven wonen, zat ruimte voor kids.
quote:Op maandag 24 september 2007 15:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
grapjas![]()
neeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoezo grapjas. Toen mijn ouders studerende kinderen hadden, had mijn OMa haar woning volledig afbetaald hoor.
En 500 gulden of 1000 gulden ook niet. Net zoals nu; je kan een TV voor 300 euro kopen, of eentje van 4000 euro.quote:Op maandag 24 september 2007 14:58 schreef Swetsenegger het volgende:
Omdat ik toen ook tvs kocht. In 1990 was 2000 gulden voor een TV echt niet gek hoor.
Ik kan mij herinneren dat het nog geen 80 gulden per maand was inclusief telkosten. (Dat was rond 1990 geloof ik)quote:Nee, vroeger had iedereen een vast KPN abonnement waar je meer voor betaalde dan dat je nu voor 2 mobieltjes betaald. En dan heb ik het zelfs over absolute getallen.
Alles kan, maar dan moeten veel mensen een laptop met wifi kopen, zodat ze in de trein de krant kunnen lezen... Ik weet niet wat jij onder breedband verstaat, maar mijn ADSL abbo kost rond de 60 euro per maand.quote:Maar het KAN wel, en een breedband abootje heb je voor wat... 10 euro? Een abonnement op een tv gids en de telegraaf kostte in 1990 minstens net zoveel, zeker als je inflatie meerekent. En dan heb je met internet ook nog eens het grootste naslagwerk en entertainment systeem ooit tot je beschikking.
De welvaart is enorm gestegen; hoeveel TV's hadden mensen 20 jaar geleden in huis? Hoeveel computers? Hoeveel mobiele telefoon? Hoeveel auto's? Had iedereen een afwasmachine, droger, magnetron, badkamer met vloerverwarming? Hoeveel stereotorens?quote:Het is dus nogal kort door de bocht om te veronderstellen dat iedereen tegenwoordig verwend is omdat we vroeger geen plasma TV's, mobieltjes en internet hadden.
Ik kan voor 150.000 ook niks kopen in mijn geboortedorp (vlak onder groningen), maar waarom zou ik perse daar moeten wonen ?quote:Op maandag 24 september 2007 15:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ook goed. Zoek iets voor minder dan 150 duizend euro in mijn geboortedorp.
Vind je dat een belachelijke eis? Dat je gewoon in je eigen dorp wilt blijven wonen? Kom op zeg, heb je nou zelf niet door dat het volslagen absurd is om te redeneren dat starters makkelijk op 1 inkomen een huis kunnen kopen?quote:Op maandag 24 september 2007 15:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik kan voor 150.000 ook niks kopen in mijn geboortedorp (vlak onder groningen), maar waarom zou ik perse daar moeten wonen ?
Dat is flauw!!quote:Op maandag 24 september 2007 15:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Is goed. Zoek een huis uit voor 140 duizend euro in mijn dorp. Gewoon een simpel rijtjeshuis.
http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/Resultaat/Default.aspx?typ=fnk&fnkv=0&fnkt=150000&fnpl=Hazerswoude+Rijndijk&er=0&ut=False
Alsjeblieft.
ah daar zit het, het gaat niet over mijn oma maar over mijn ma en zoals je kan zien ben ik pas 21quote:Op maandag 24 september 2007 15:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hoezo grapjas. Toen mijn ouders studerende kinderen hadden, had mijn OMa haar woning volledig afbetaald hoor.
Ja, dan kom je in Alphen terecht. En toegegeven; daar kan je best wat krijgen. Maar dat wil niet zeggen dat elke starter maar even zijn eisenpakket moet aanpassen omdat elke starter per definitie teveel eisen stelt aan zijn eerste woning!quote:Op maandag 24 september 2007 15:18 schreef The_End het volgende:
[..]
Dat is flauw!!Dat plaatsje heeft net 5000 inwoners! Nogal logisch dat er niet zoveel te koop staat; Als je echter je zoekoperatie met +5 km uitvoert, dan krijg je nogal veel woningen voor onder de 150.000 euro.
Je woont in een klein gehucht; dan kan je toch niet verwachten dat ze daar legio huizen te koop hebben staan!?quote:Op maandag 24 september 2007 15:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, dan kom je in Alphen terecht. En toegegeven; daar kan je best wat krijgen. Maar dat wil niet zeggen dat elke starter maar even zijn eisenpakket moet aanpassen omdat elke starter per definitie teveel eisen stelt aan zijn eerste woning!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |