Ik zou zeggen, probeer de grens uit. Dan kom je het te weten.quote:Op maandag 24 september 2007 12:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, in hoeverre is iemand gematigd als hij of zij door Wilders over het randje wordt gepushed? En dan nog, waar ligt de grens? Spotprenten over Mohammed de volgende stap? En daarna?
Jawel, natuurlijk is er een causaal verband, maar je moet dat niet al te overdreven zien. En nogmaals het punt is zo wat bereikt waarop bijna niemand Wilders meer als een serieuze partner ziet in het debat. Mocht Verdonk een partij vormen, zal er ook heel wat polarisatie blijven, maar niet meer op de wanhopige manier van Wilders.quote:Op maandag 24 september 2007 12:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar je hoeft het ook niet erger te maken door hen extra motivatie te geven. Of door uiteindelijk de rest van de gematigden toch ook net over die rand te pushen. Maar goed, van mij mag ie zeggen wat hij wil. Het causale verband is er gewoon en dat is ook wat Wilders in mijn ogen beoogd. Een gespleten maatschappij waarin mensen elkaar gaan haten door vooroordelen die op het hoogste politieke niveau worden voorgelegd.
Ik vind de grens die we nu hebben best aardig. En als bepaalde Moslims zich daardoor genoodzaakt voelen geweld te gebruiken hoor je wat mij betreft niet thuis in deze samenleving.quote:Op maandag 24 september 2007 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zou zeggen, probeer de grens uit. Dan kom je het te weten.
Uit het verleden is gebleken dat een boek, een film en een tekening de grens is...quote:Op maandag 24 september 2007 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 september 2007 11:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Een ieder die belediging als een excuus voor moord ziet is geen haar beter dan de moordenaar en moet IMNSHO ook gewoon opgesloten worden met TBS.
In een normale samenleving houdt iedereen rekening met elkaar. In Nederland niet.quote:Spare the rod, spoil the child.
Maar wat jij vind is irrelevant. Net als wat ik daarvan vind. Wij zijn slechts 2 van de 16+ miljoen.quote:Op maandag 24 september 2007 12:22 schreef nikk het volgende:
[..]
Ik vind de grens die we nu hebben best aardig. En als bepaalde Moslims zich daardoor genoodzaakt voelen geweld te gebruiken hoor je wat mij betreft niet thuis in deze samenleving.
In Nederland? Of ben je nu weer je wereldse visie aan het projecteren op NL?quote:Op maandag 24 september 2007 12:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Uit het verleden is gebleken dat een boek, een film en een tekening de grens is...
Dat zou kunnen. Maar zolang andere partijen het probleem dat Wilders op een overdreven manier probeert aan te kaarten niet oppikken, zal de steun niet zomaar afnemen. Daarbij komt dat het gemiddelde niveau van de Nederlander niet bijster hoog ligt.quote:Op maandag 24 september 2007 12:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Jawel, natuurlijk is er een causaal verband, maar je moet dat niet al te overdreven zien. En nogmaals het punt is zo wat bereikt waarop bijna niemand Wilders meer als een serieuze partner ziet in het debat. Mocht Verdonk een partij vormen, zal er ook heel wat polarisatie blijven, maar niet meer op de wanhopige manier van Wilders.
Beschaving houd ook in dat je een fatsoenlijk debat hebt, met fatsoenlijke gesprekken. Je houdt in dat debat rekening met elkaars standpunten om zo open te kunnen zijn. Een gesloten debat is geen debat. Als mensen hun vingers in hun oren stoppen en gaan schreeuwen, is het geen debat. En is het evengoed geen teken van beschaving. We hebben het over de politiek, niet over grappen, spotprenten of wat dan ook. We hebben het over wetsvoorstellen, ideeén binnen de grootste macht binnen de overheid. Ideeén die de grondrechten van personen schaden, dat zijn geen grappen.quote:Op maandag 24 september 2007 12:25 schreef Kugari-Ken het volgende:
Waarom zou iemand moeten sterven omdat het taboe is om een relativeringsvermogen te hebben binnen bepaalde bevolkingsgroepen?
Wiens probleem is het nu eigenlijk? Mijn probleem omdat jij een mongool bent die als een doorgedraaide gorilla zijn dierlijke impulsen niet onder controle heeft als hij een of andere grap hoort, of een spotprent te zien krijgt... of is het jouw probleem omdat je die bovengenoemde mongoloide gorilla bent die geen zelfbeheersing kent en relativeringsvermogen een vies woord vind?
Moet de beschaving buigen voor barbarij?
Wat pikt WIlders op, wat bijvoorbeeld de VVD niet oppikt?quote:Op maandag 24 september 2007 12:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Maar zolang andere partijen het probleem dat Wilders op een overdreven manier probeert aan te kaarten niet oppikken, zal de steun niet zomaar afnemen. Daarbij komt dat het gemiddelde niveau van de Nederlander niet bijster hoog ligt.
Richt wat meer op de bal en niet op de man! En de problemen rondom islam en integratie beperken zich niet enkel tot Nederland. Dit is feitelijk een Europees vraagstuk.quote:Op maandag 24 september 2007 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In Nederland? Of ben je nu weer je wereldse visie aan het projecteren op NL?
Beschaving houdt vooral respect voor ieders persoonlijke integriteit in.quote:Op maandag 24 september 2007 12:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Beschaving houd ook in dat je een fatsoenlijk debat hebt, met fatsoenlijke gesprekken. Je houdt in dat debat rekening met elkaars standpunten om zo open te kunnen zijn. Een gesloten debat is geen debat. Als mensen hun vingers in hun oren stoppen en gaan schreeuwen, is het geen debat. En is het evengoed geen teken van beschaving. We hebben het over de politiek, niet over grappen, spotprenten of wat dan ook. We hebben het over wetsvoorstellen, ideeén binnen de grootste macht binnen de overheid. Ideeén die de grondrechten van personen schaden, dat zijn geen grappen.
Het onderwerp in dit topic is beperkt tot Nederland, je hebt de OP gelezen neem ik aan?quote:Op maandag 24 september 2007 12:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Richt wat meer op de bal en niet op de man! En de problemen rondom islam en integratie beperken zich niet enkel tot Nederland. Dit is feitelijk een Europees vraagstuk.
De grens gaat heen en weer en komt uiteindelijk steeds verder te liggen. Op het moment dat Submission op tv kwam of er ergens spotprenten over Mohammed rondzwerven roepen een hoop beledigde moslims moord en brand, maar op het moment dat een redicaal inderdaad brand sticht of iemand vermoord, schrikken de meeste mensen weer terug want dat kan ook weer niet.quote:Op maandag 24 september 2007 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
'Het Marokkanenprobleem.'quote:Op maandag 24 september 2007 12:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat pikt WIlders op, wat bijvoorbeeld de VVD niet oppikt?
Niemand ondersteunt tribalisme alhier, of " het recht van de sterksten ". Zonder open debat, is er geen beschaving mogelijk, wat je zegt is dus exact in lijn met wat ik zeg. Extremisten willen alleen geen open debat, dat ondermijnt hun visie op het land namelijk. Wilders doet dat door elke uitnodiging van moslims af te slaan en gewoon door te blijven schreeuwen. Imams doen exact hetzelfde in bepaalde moskeeén en de Bouyeries hebben ook geen zin in debat en gaan voor gruwelijkere oplossingen.quote:Op maandag 24 september 2007 12:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Beschaving houdt vooral respect voor ieders persoonlijke integriteit in.
Tribalisme en het recht van de sterkten is juist barbarij.
Ik bracht een nieuw element, dat ook een raakvlak met Nederland heeft, in deze discussie. Daarbij vraag ik geenszins dat dit een nadere uitweiding behoeft.quote:Op maandag 24 september 2007 12:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het onderwerp in dit topic is beperkt tot Nederland, je hebt de OP gelezen neem ik aan?
Ik zie daarnaast echter een probleem van opkomende hypocrisie binnen de maatschappij. Vrijheid van meningsuiting eisen, maar niet geven. Dat gebeurd nu op een zeer grote schaal, die kennelijk niet te doorbreken valt. In dit topic zien we al een aantal reacties daarvan. Waarom zou een persoon de maatschappij bijvoorbeeld niet mogen haten? Of het Westen bespotten? Vaak worden ze gezien als landverraders en die moeten dan terug naar hun "eigen land".quote:Op maandag 24 september 2007 12:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De grens gaat heen en weer en komt uiteindelijk steeds verder te liggen. Op het moment dat Submission op tv kwam of er ergens spotprenten over Mohammed rondzwerven roepen een hoop beledigde moslims moord en brand, maar op het moment dat een redicaal inderdaad brand sticht of iemand vermoord, schrikken de meeste mensen weer terug want dat kan ook weer niet.
Het kost misschien een paar doden maar uiteindelijk zullen de moslims gewoon moeten leren leven met een maatschappij waarin ieders geloof en cultuur bespot kan worden. Er is geen ander keuze. De westerse wereld zal nooit zijn vrijheid van meningsuiting opgeven omdat dat 1 van de belangrijkste barriéres is tegen een totalitair regime.
Democratie en de daarbij horende vrijheden (pers, mening) zijn in de eerste plaats een wapen tegen de overheid. Deze zaken zijn het enige alternatief voor een gewapende opstand tegen een overheid die alles voor ons bepaald. Dit belang is veel groter dan wat integratieprobleempjes van wat overgevoelige moslims.
Niemand ondersteunt tribalisme alhierquote:Op maandag 24 september 2007 12:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Niemand ondersteunt tribalisme alhier, of " het recht van de sterksten ". Zonder open debat, is er geen beschaving mogelijk, wat je zegt is dus exact in lijn met wat ik zeg. Extremisten willen alleen geen open debat, dat ondermijnt hun visie op het land namelijk. Wilders doet dat door elke uitnodiging van moslims af te slaan en gewoon door te blijven schreeuwen. Imams doen exact hetzelfde in bepaalde moskeeén en de Bouyeries hebben ook geen zin in debat en gaan voor gruwelijkere oplossingen.
Ik richt me constant op de discussie, als er dan iemand binnenkomt walsen om vervolgens het van onderwerp te laten veranderen, dan schiet het niet op. Wil je het over Europa hebben, open er een topic over. Hier gaat het over NL en het Nederlandse debat, a.d.h.v een nieuwsbericht waarin iets staat over de mening van een Nederlandse veiligheidscoordinator. Dat het probleem ook elders een rol speelt, weet iedereen inmiddels wel. Jij voelt je alleen nogal snel persoonlijk aangesproken, dat weet ik ook en daar had ik rekening mee moeten houden.quote:Op maandag 24 september 2007 12:47 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik bracht een nieuw element, dat ook een raakvlak met Nederland heeft, in deze discussie. Daarbij vraag ik geenszins dat dit een nadere uitweiding behoeft.
Het enige dat ik vraag is, dat jij je wat meer richt op de discussie in plaats van de persoon.
Dat is natuurlijk óók slechts een mening.quote:Op maandag 24 september 2007 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie daarnaast echter een probleem van opkomende hypocrisie binnen de maatschappij. Vrijheid van meningsuiting eisen, maar niet geven. Dat gebeurd nu op een zeer grote schaal, die kennelijk niet te doorbreken valt. In dit topic zien we al een aantal reacties daarvan. Waarom zou een persoon de maatschappij bijvoorbeeld niet mogen haten? Of het Westen bespotten? Vaak worden ze gezien als landverraders en die moeten dan terug naar hun "eigen land".
quote:Op maandag 24 september 2007 12:30 schreef Mutant01 het volgende:
Beschaving houd ook in dat je een fatsoenlijk debat hebt, met fatsoenlijke gesprekken.
Inderdaad, twee kanten, wat nou als de ene kant van het debat bekend staat om zijn overtrokken reacties op kritiek? De bedreigingen omdat iemand zich voelt aangevallen, omdat iemand geen enkel greintje relativeringsvermogen kent, en zelfspot vreemd is. Want dat is ook wat je in een debat moet hebben, wat je in iedere sociale discussie nodig hebt.quote:Je houdt in dat debat rekening met elkaars standpunten om zo open te kunnen zijn.
Je bedoelt als iemand roept dat 30% maar een minderheid is?quote:Een gesloten debat is geen debat. Als mensen hun vingers in hun oren stoppen en gaan schreeuwen, is het geen debat.
Geen grappen? Soms moeten bepaalde onwenselijke uitingen aan banden worden gelegd. Juist omdat ze de vrijheid en veiligheid van anderen garanderen.quote:En is het evengoed geen teken van beschaving. We hebben het over de politiek, niet over grappen, spotprenten of wat dan ook. We hebben het over wetsvoorstellen, ideeén binnen de grootste macht binnen de overheid. Ideeén die de grondrechten van personen schaden, dat zijn geen grappen.
Voor de mensen in dit topic.quote:Op maandag 24 september 2007 12:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Niemand ondersteunt tribalisme alhier
Voor wie spreek jij eigenlijk? Of voor wie denk jij te spreken?
Jij bent dus hardleers.quote:Op maandag 24 september 2007 12:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik richt me constant op de discussie, als er dan iemand binnenkomt walsen om vervolgens het van onderwerp te laten veranderen, dan schiet het niet op. Wil je het over Europa hebben, open er een topic over. Hier gaat het over NL en het Nederlandse debat, a.d.h.v een nieuwsbericht waarin iets staat over de mening van een Nederlandse veiligheidscoordinator. Dat het probleem ook elders een rol speelt, weet iedereen inmiddels wel. Jij voelt je alleen nogal snel persoonlijk aangesproken, dat weet ik ook en daar had ik rekening mee moeten houden.
Tja, het is een beetje dezelfde discussie als bij tolerantie. We zien tolerantie als hoogste goed maar betekent dat ook dat we intolerantie moeten tolereren? Vrijheid van meningsuiting werkt inderdaad twee kanten op. Maar je kan niet gebruik maken van die vrijheid om diezelfde vrijheid aan te vallen. Dát is pas hypocriet.quote:Op maandag 24 september 2007 12:47 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zie daarnaast echter een probleem van opkomende hypocrisie binnen de maatschappij. Vrijheid van meningsuiting eisen, maar niet geven. Dat gebeurd nu op een zeer grote schaal, die kennelijk niet te doorbreken valt. In dit topic zien we al een aantal reacties daarvan. Waarom zou een persoon de maatschappij bijvoorbeeld niet mogen haten? Of het Westen bespotten? Vaak worden ze gezien als landverraders en die moeten dan terug naar hun "eigen land".
Natuurlijk en ik heb ook nergens gemeld dat die verboden dient te worden of iets dergelijks. Ik toon slechts de enorme hypocrisie aan.quote:Op maandag 24 september 2007 12:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk óók slechts een mening.
Waarom zou dat niet kunnen. Volgens de wet is het anders heel goed mogelijk. Fysiek aanvallen natuurlijk niet, maar je mag best van mening zijn dat vrijheid van meningsuiting niet moet gelden. Het is enorm hypocriet inderdaad, maar binnen het stelsel mag het.quote:Op maandag 24 september 2007 12:51 schreef nikk het volgende:
[..]
Tja, het is een beetje dezelfde discussie als bij tolerantie. We zien tolerantie als hoogste goed maar betekent dat ook dat we intolerantie moeten tolereren? Vrijheid van meningsuiting werkt inderdaad twee kanten op. Maar je kan niet gebruik maken van die vrijheid om diezelfde vrijheid aan te vallen. Dát is pas hypocriet.
Ik heb ook nergens beweerd, dat jij dat beweerd zou hebben. Het is een vaststelling en elke waardeoordeel die jij daaraan vastplak vind ik irrelevant voor die vaststelling.quote:Op maandag 24 september 2007 12:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Natuurlijk en ik heb ook nergens gemeld dat die verboden dient te worden of iets dergelijks. Ik toon slechts de enorme hypocrisie aan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |