abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53905877
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:46 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Misschien dat de aantallen er mee te maken hebben. Er zijn veel christenen, een behoorlijk aantal moslims, weinig joden en Hindoestanen. En in een democratie regeert de meerderheid.
Ongelovigen vormen de meerderheid in dit land. Het blijft me verbazen dat we ongeveer een miljoen moslims hebben, maar dat ze vaak het gesprek van de dag vormen. Ze zijn machtiger dan ze zouden moeten zijn.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53905966
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:29 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ongelovigen vormen de meerderheid in dit land. Het blijft me verbazen dat we ongeveer een miljoen moslims hebben, maar dat ze vaak het gesprek van de dag vormen. Ze zijn machtiger dan ze zouden moeten zijn.
Ik zou het geen macht noemen hoor. Ze zijn die aandacht liever kwijt dan rijk en zijn er ook zelf niet verantwoordelijk voor. Je moet bij degenen zijn die ze die aandacht schenken, de meneer in de TT bv.
pi_53905982
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 21:55 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ook niet.
Gaat Wilders ook kamervragen over kerstmis stellen?
pi_53906021
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zou het geen macht noemen hoor. Ze zijn die aandacht liever kwijt dan rijk en zijn er ook zelf niet verantwoordelijk voor. Je moet bij degenen zijn die ze die aandacht schenken, de meneer in de TT bv.
Ze zijn de negatieve aandacht inderdaad graag kwijt. Maar geef het toch toe: Ze zijn sinds 2002 veel machtiger geworden dan voorheen. Juist omdat "zij" op de politieke agenda zijn gekomen.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_53906052
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:29 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het blijft me verbazen dat we ongeveer een miljoen moslims hebben, maar dat ze vaak het gesprek van de dag vormen.
Ligt dat niet een beetje aan figuren als jij ? Uit niets blijkt enige macht die moslims hebben.
pi_53906092
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ze zijn de negatieve aandacht inderdaad graag kwijt. Maar geef het toch toe: Ze zijn sinds 2002 veel machtiger geworden dan voorheen. Juist omdat "zij" op de politieke agenda zijn gekomen.
Ik denk niet dat macht het goede woord is. Welke macht ontlenen ze hier dan aan. Het is eerder zo dat anderen macht aan ze ontlenen.
pi_53906110
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:36 schreef SCH het volgende:

[..]

Gaat Wilders ook kamervragen over kerstmis stellen?
Kerstmis is een christelijk feest dat de laatste decennia is veranderd in een "gezellige tijd" voor iedere Nederlander.
pi_53906114
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:41 schreef gelly het volgende:

[..]

Ligt dat niet een beetje aan figuren als jij ? Uit niets blijkt enige macht die moslims hebben.
Figuren als ik .
pi_53906179
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:44 schreef cultheld het volgende:

[..]

Figuren als ik .
Inderdaad. Waaruit blijkt die macht van moslims in Nederland precies ? Toch niet uit het feit dat ze gewoon gebruik maken van rechten die jij en ik ook hebben mag ik hopen ...
pi_53906224
Bijna elke scheet die een moslim laat wordt breed uitgemeten in de media. iedere avond is er wel een (discussie)programma op de televisie of radio waar het onderwerp immigratie/moslims/islam etc centraal staat. Doodmoe kan ik er van worden. Mensen als Wilders die constant moslims/islam in een negatief daglicht proberen te zetten en een media die er blijkbaar van smult.
Er zijn problemen met bepaalde wijken (delen van steden) en de bevolkinsgroepen die daar wonen, maar een machtspositie hebben de moslims zeker niet. Er wordt alleen zo onzettend veel aandacht (vaak negatief) aan gegeven door de media dat het soms zo lijkt.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_53906235
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik denk niet dat macht het goede woord is. Welke macht ontlenen ze hier dan aan. Het is eerder zo dat anderen macht aan ze ontlenen.
Veel vaker dan vroeger zie je dat islamitische hoogwaardigheidsbekleders een podium krijgen van met name radio- en televisieprogramma's.

Overheidsdiensten nemen tegenwoordig liever islamitische allochtonen aan dan voorheen.

Moslims zijn tegenwoordig beter verenigd dan vóór 2002.
pi_53906249
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:48 schreef gelly het volgende:

[..]

Inderdaad. Waaruit blijkt die macht van moslims in Nederland precies ? Toch niet uit het feit dat ze gewoon gebruik maken van rechten die jij en ik ook hebben mag ik hopen ...
Waarom dat laatste zinnetje? Dat tekent jouw zwakte.
pi_53906258
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:44 schreef cultheld het volgende:

[..]

Kerstmis is een christelijk feest dat de laatste decennia is veranderd in een "gezellige tijd" voor iedere Nederlander.
Dat kan toch ook met het suikerfeest.
pi_53906283
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:53 schreef cultheld het volgende:

[..]

Waarom dat laatste zinnetje? Dat tekent jouw zwakte.
Leg eens uit ?
pi_53906309
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:54 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat kan toch ook met het suikerfeest.
De vraag is: Is er massaal behoefte aan? Ik denk van niet.

Kijk dat moslims het Suikerfeest vieren, vind ik prima. Maar behandel het dan net zoals een werknemer die vrij neemt om naar de tandarts te gaan. Ik ken veel hindoestanen, maar geen van hen krijgt altijd vrij voor Divali, terwijl dat een belangrijk feest is binnen de hindoestaanse gemeenschap.
pi_53906315
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Leg eens uit ?
Met dat zinnetje wil je mij in een bepaalde hoek zetten. Echt triest.
pi_53906408
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik kan niet anders concluderen dan dat je daar op doelt, maar als het niet zo is mag je gerust uitleggen wat je dan wel bedoelt.
pi_53906410
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

De vraag is: Is er massaal behoefte aan? Ik denk van niet.

Kijk dat moslims het Suikerfeest vieren, vind ik prima. Maar behandel het dan net zoals een werknemer die vrij neemt om naar de tandarts te gaan. Ik ken veel hindoestanen, maar geen van hen krijgt altijd vrij voor Divali, terwijl dat een belangrijk feest is binnen de hindoestaanse gemeenschap.
We moeten er maar gewoon aan wennen dat er steeds meer mensen zijn voor wie die feesten belangrijk zijn en er zjin nu zoveel moslims dat het me eigenlijk logisch lijkt daar iets mee te gaan doen.
pi_53906418
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 13:57 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je kan toch niet ontkennen dat jij ook nogal vaak incidenten over islam en moslims belangrijk maakt.
pi_53906438
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:01 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik kan niet anders concluderen dan dat je daar op doelt, maar als het niet zo is mag je gerust uitleggen wat je dan wel bedoelt.
Ik heb "wat ik bedoel" zojuist gepost, maar opvallend genoeg is die post nog niet gequote.
pi_53906489
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:02 schreef SCH het volgende:

[..]

We moeten er maar gewoon aan wennen dat er steeds meer mensen zijn voor wie die feesten belangrijk zijn en er zjin nu zoveel moslims dat het me eigenlijk logisch lijkt daar iets mee te gaan doen.
Zoveel moslims? 1 miljoen moslims op 16 miljoen inwoners vind jij veel? Dat lijkt mij eerlijk gezegd geen criterium.
pi_53906512
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kan toch niet ontkennen dat jij ook nogal vaak incidenten over islam en moslims belangrijk maakt.
Het is maar wat je onder incidenten verstaat...
pi_53906527
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:04 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik heb "wat ik bedoel" zojuist gepost, maar opvallend genoeg is die post nog niet gequote.
Heb je ook enige onderbouwing voor die punten ? Dat er meer moslims op tv zijn lijkt mij duidelijk, het gaat immers over hen. Die andere 2 punten zui je uit je duim. Het lijkt alsof moslims meer verenigd zijn omdat men een geluid van "ze" verlangt. Alleen al het feit dat er tig belangenclubs zijn is een ontkrachting van jouw punt.
pi_53906536
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:07 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zoveel moslims? 1 miljoen moslims op 16 miljoen inwoners vind jij veel? Dat lijkt mij eerlijk gezegd geen criterium.
Nu zijn het er ineens niet veel ?
pi_53906594
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:10 schreef gelly het volgende:

[..]

Heb je ook enige onderbouwing voor die punten ? Dat er meer moslims op tv zijn lijkt mij duidelijk, het gaat immers over hen. Die andere 2 punten zui je uit je duim. Het lijkt alsof moslims meer verenigd zijn omdat men een geluid van "ze" verlangt. Alleen al het feit dat er tig belangenclubs zijn is een ontkrachting van jouw punt.
En daardoor zijn ze machtiger. Als "de islam" niet op de publieke agenda stond, dan hadden zij net zoveel macht als hindoestanen en jehova's: Geen macht dus.

En op de rest van je letterdiarree ga ik niet eens in: Zo'n lage beschuldiging verdient geen reactie.
pi_53906622
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:11 schreef gelly het volgende:

[..]

Nu zijn het er ineens niet veel ?
Wat wil je hier nou mee zeggen? Stop je ad hominems en valse beschuldigingen maar weer in je hol, want ik heb nergens beweerd dat er absoluut gezien veel moslims in dit land wonen.
pi_53906646
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:09 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het is maar wat je onder incidenten verstaat...
Ja inderdaad.
pi_53906658
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:14 schreef cultheld het volgende:

[..]

En daardoor zijn ze machtiger. Als "de islam" niet op de publieke agenda stond, dan hadden zij net zoveel macht als hindoestanen en jehova's: Geen macht dus.
Dus moslims hebben macht omdat ze in de belangstelling staan van critici en op tv weerwoord komen geven ? Ja ja ... Nou, dan is het toch heel simpel om die " macht" weer af te pakken lijkt me. Besteed er niet zoveel aandacht meer aan. Maar dan is het denk ik ineens "je mag er niks over zeggen !". Zo'n spagaat in je gedachtengang moet op een gegeven moment erg pijnlijk worden denk ik ?
pi_53906687
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:18 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus moslims hebben macht omdat ze in de belangstelling staan van critici en op tv weerwoord komen geven ? Ja ja ... Nou, dan is het toch heel simpel om die " macht" weer af te pakken lijkt me. Besteed er niet zoveel aandacht meer aan. Maar dan is het denk ik ineens "je mag er niks over zeggen !". Zo'n spagaat in je gedachtengang moet op een gegeven moment erg pijnlijk worden denk ik ?
Ga je nou soms ontkennen dat een grote hoeveelheid media-aandacht nooit macht oplevert ?
pi_53906701
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:14 schreef cultheld het volgende:

[..]

Maar welke macht hebben moslims dan? Ik vind 1 miljoen trouwens niet weinig hoor.
quote:
En op de rest van je letterdiarree ga ik niet eens in: Zo'n lage beschuldiging verdient geen reactie.
De reactie van Gelly was wel wat flauw maar je reageert nu wel weer erg defensief. Het komt niet helemaal uit de lucht vallen. Je bent zelf nogal een islambasher en dan is dit verhaal op zijn zachtst gezegd wat merkwaardig.
pi_53906759
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:16 schreef cultheld het volgende:

[..]

Wat wil je hier nou mee zeggen? Stop je ad hominems en valse beschuldigingen maar weer in je hol, want ik heb nergens beweerd dat er absoluut gezien veel moslims in dit land wonen.
Nou, als je van mening bent dat moslims de macht overnemen of veel macht hebben (of dat uberhaupt kunnen hebben) dan heb je het over een significante groep lijkt me. Dus wat is het nou, maken moslims zo'n groot deel van de samenleving uit dat ze macht hebben of is het zo'n klein gedeelte en moet je daarom niet toegeven aan hun wensen omdat we dat bij hindoestanen en joden ook niet doen ?
pi_53906796
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:20 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ga je nou soms ontkennen dat een grote hoeveelheid media-aandacht nooit macht oplevert ?
Vast wel, dat zie je bij Wilders. Maar waar bestaat die macht bij moslims uit, wat hebben ze eraan ?
pi_53906811
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar welke macht hebben moslims dan? Ik vind 1 miljoen trouwens niet weinig hoor.
[..]

De reactie van Gelly was wel wat flauw maar je reageert nu wel weer erg defensief. Het komt niet helemaal uit de lucht vallen. Je bent zelf nogal een islambasher en dan is dit verhaal op zijn zachtst gezegd wat merkwaardig.
Ten opzichte van andere minderheden hebben moslims echt veel meer macht. Dat valt toch niet te ontkennen?

Ik zie mezelf niet als basher.
pi_53906821
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou, als je van mening bent dat moslims de macht overnemen of veel macht hebben (of dat uberhaupt kunnen hebben) dan heb je het over een significante groep lijkt me. Dus wat is het nou, maken moslims zo'n groot deel van de samenleving uit dat ze macht hebben of is het zo'n klein gedeelte en moet je daarom niet toegeven aan hun wensen omdat we dat bij hindoestanen en joden ook niet doen ?
Laat je valse dilemma ook maar achterwege. Ik zeg dat moslims veel meer macht hebben in dit land dan hun aantal zou moeten hebben.
pi_53906834
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:27 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ten opzichte van andere minderheden hebben moslims echt veel meer macht. Dat valt toch niet te ontkennen?
Relatief gezien? Ik denk dat het redelijk past bij het aantal in verhouding. Maar macht vind ik niet zo'n passend woord in dit verband.
pi_53906846
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:26 schreef gelly het volgende:

[..]

Vast wel, dat zie je bij Wilders. Maar waar bestaat die macht bij moslims uit, wat hebben ze eraan ?
Tegenwoordig komen ze op de politieke agenda (mede dankzij de persmuskieten). Veel meer dan vroeger. In 1995 sprak men niet eens over het eventueel invoeren van een (verplichte) vrije dag omtrent het Suikerfeest op openbare scholen en in het bedrijfsleven. Dat is slechts één van de vele voorbeelden.
pi_53906854
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:28 schreef cultheld het volgende:

[..]

Laat je valse dilemma ook maar achterwege. Ik zeg dat moslims veel meer macht hebben in dit land dan hun aantal zou moeten hebben.
En je geeft maar geen antwoord op de vraag waaruit die macht dan blijkt... Misschien verwar je macht met aandacht.
pi_53906873
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:29 schreef SCH het volgende:

[..]

Relatief gezien? Ik denk dat het redelijk past bij het aantal in verhouding. Maar macht vind ik niet zo'n passend woord in dit verband.
Het klopt dat ze geen absolute politieke macht hebben (er is geen grote islampartij die bestuurt en regeert), dus zo bezien heb je volkomen gelijk.

Ze hebben echter wel een behoorlijke invloed gekregen: Hun issues zijn belangrijk gemaakt door pers en politiek. Dat is indirect ook een vorm van macht.
pi_53906889
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het klopt dat ze geen absolute politieke macht hebben (er is geen grote islampartij die bestuurt en regeert), dus zo bezien heb je volkomen gelijk.

Ze hebben echter wel een behoorlijke invloed gekregen: Hun issues zijn belangrijk gemaakt door pers en politiek. Dat is indirect ook een vorm van macht.
Eigenlijk bedoel je dus dat moslims door Wilders macht hebben gekregen. Want hij is bij uitstek degene die ze op de agenda zet en belangrijk maakt. Misschien moet je daar wezen met je kritiek.
pi_53906915
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Eigenlijk bedoel je dus dat moslims door Wilders macht hebben gekregen. Want hij is bij uitstek degene die ze op de agenda zet en belangrijk maakt. Misschien moet je daar wezen met je kritiek.
Ik wist niet dat Wilders in 2002 ook al media-invloed had... Als de NOS opent met een bericht over het Suikerfeest, dan kun je dat moeilijk op het conto van Wilders schrijven.
pi_53907017
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:34 schreef cultheld het volgende:
Als de NOS opent met een bericht over het Suikerfeest, dan kun je dat moeilijk op het conto van Wilders schrijven.
Hij is toch degene die het roept?

Maar je stelt je weer zo kinderachtig op dat ik geen zin meer heb in deze discussie. Dat gedraai
pi_53907025
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:34 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik wist niet dat Wilders in 2002 ook al media-invloed had... Als de NOS opent met een bericht over het Suikerfeest, dan kun je dat moeilijk op het conto van Wilders schrijven.
Daarvoor had je Fortuyn natuurlijk.. En een feest waar 1 miljoen Nederlanders aan mee doen is misschien geen nieuws maar wel relevant op dat moment. Er komen onbelangrijkere zaken aan bod in het nieuws ..

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2007 14:44:20 ]
pi_53907037
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:42 schreef SCH het volgende:

[..]

Hij is toch degene die het roept?

Maar je stelt je weer zo kinderachtig op dat ik geen zin meer heb in deze discussie. Dat gedraai
Wilders reageert vooral op media-uitingen. Dat is geen grote onderzoeker.
pi_53907061
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:43 schreef gelly het volgende:

[..]

Daarvoor had je Fortuyn natuurlijk.. En een feest waar 1 miljoen Nederlanders aan mee doen is misschien geen nieuws maar wel relevant op dat moment. Er komen onbelangrijkere zaken aan bod in het nieuws ..
Toch opmerkelijk dat daar voor 2002 nauwelijks (of geen) melding van werd gedaan. Waren het er toen 100.000 of zo ???
pi_53907065
quote:
Film "An inconvenient truth" misleidend - Kamervragen
woensdag 10 oktober 2007
Schriftelijke vragen van de leden Madlener en Bosma (beiden PVV) aan de ministers van VROM en Onderwijs, betreffende de uitspraken van het British High Court, waarin de film “An inconvenient truth” van Al Gore als misleidend is gekwalificeerd *.
1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht “Schools must warn of Gore climate film bias”?
2.)
Is de berichtgeving juist, dat een Britse rechtbank de film van Al Gore als misleidend heeft gekwalificeerd en dat scholen de film slechts mogen gebruiken met een waarschuwing vanwege het misleidende karakter en de vele wetenschappelijke onjuistheden?
3.)
Wordt deze film ook in Nederland als lesmateriaal gebruikt? Worden de leerlingen verplicht gewaarschuwd voor de onjuistheden in de film? Deelt u onze mening dat deze misleidende propagandafilm niet meer op Nederlandse scholen mag worden vertoond?
4.)
Is het kabinetsbeleid ook beïnvloed door deze misleidende film?

* Daily Mail : Schools must warn of Gore climate film bias.
Ze weten niet eens of ie op scholen wordt getoond maar stellen er toch maar vast vragen over
pi_53907081
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:46 schreef cultheld het volgende:

[..]

Toch opmerkelijk dat daar voor 2002 nauwelijks (of geen) melding van werd gedaan. Waren het er toen 100.000 of zo ???
Het maatschappelijk klimaat is sinds 2001 nogal veranderd. Dat is je ontgaan ofzo?
pi_53907139
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Het maatschappelijk klimaat is sinds 2001 nogal veranderd. Dat is je ontgaan ofzo?
Nee joh, wat was er toen eigenlijk gebeurd? Iets met paars 2 of zo?

Onze persmuskieten hebben er flink aan bijgedragen dat dit effect zo doorwerkte op de Nederlandse maatschappij. Zij bepalen wat er naar buiten wordt gebracht en op welke manier dit gebeurt.
pi_53907142
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:46 schreef cultheld het volgende:

[..]

Voglens mij wordt er echt al jaren en jaren aandacht besteed aan de ramadan en het suikerfeest.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53907183
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voglens mij wordt er echt al jaren en jaren aandacht besteed aan de ramadan en het suikerfeest.
Je hebt aandacht en aandacht. Kun je mij een bron geven van het feit dat er in 1995 in Nederland nieuwsbulletins geopend werden met nieuws omtrent het Suikerfeest?
pi_53907226
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je hebt aandacht en aandacht. Kun je mij een bron geven van het feit dat er in 1995 in Nederland nieuwsbulletins geopend werden met nieuws omtrent het Suikerfeest?
Nee maar dat is vooral omdat ik geen zin heb om dat nu na te zoeken. Maar zaken als de ramadan en de mekkabedevaart komen echt al in het nieuws zolang ik me kan herinneren.
pi_53907254
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:52 schreef cultheld het volgende:

[..]

Uhm, wie eist bewijst. Zover ik weet is het al jaren een item in het journaal.
pi_53907262
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nee maar dat is vooral omdat ik geen zin heb om dat nu na te zoeken. Maar zaken als de ramadan en de mekkabedevaart komen echt al in het nieuws zolang ik me kan herinneren.
Volgens mij had ik het niet over de ramadan en de mekkabedevaart: Dat haal jij er nu weer bij. Dat is bovendien wereldwijd; Tegenwoordig gaat de berichtgeving van de Nederlandse staatspers omtrent het Suikerfeest vooral over de Nederlandse invulling daarvan.
pi_53907271
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Uhm, wie eist bewijst. Zover ik weet is het al jaren een item in het journaal.
Fout: Wie beweert, bewijst.
pi_53907283
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

Fout: Wie beweert, bewijst.
Umh , juist. Jij beweert dat het iets van de laatste jaren is ?
pi_53907297
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:57 schreef gelly het volgende:

[..]

Umh , juist. Jij beweert dat het iets van de laatste jaren is ?
Het?
pi_53907315
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:56 schreef cultheld het volgende:

[..]

Volgens mij had ik het niet over de ramadan en de mekkabedevaart: Dat haal jij er nu weer bij. Dat is bovendien wereldwijd; Tegenwoordig gaat de berichtgeving van de Nederlandse staatspers omtrent het Suikerfeest vooral over de Nederlandse invulling daarvan.
Het suikerfeest is de feestelijke afsluiting van de ramadan een mediageniek moment om er aandacht aan te besteden lijkt me .

Overigens is het NOS journaal niet iets wat ik staatspers zou noemen. Is een verkeerde term volgens mij.
pi_53907325
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:58 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het?
Ga je nu constant doen of je achterlijk bent ? Het suikerfeest in het journaal.
pi_53907389
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het suikerfeest is de feestelijke afsluiting van de ramadan een mediageniek moment om er aandacht aan te besteden lijkt me
Ik snap dus niet dat het überhaupt de media-aandacht waard is. De staatspers opent ook niet met een enorm item over de viering van eerste Paasdag in Geffen.
pi_53907432
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 14:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Ga je nu constant doen of je achterlijk bent ? Het suikerfeest in het journaal.
De vraag is: Waarom zou je er aandacht aan besteden? Waarom wil de NOS zo graag dat de Nederlandse kijker hier over geïnformeerd wordt? En ik kan me niet voorstellen dat de NOS in 1995 nieuwsbulletins opende met een items over het Suikerfeest.
pi_53907475
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 15:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik snap dus niet dat het überhaupt de media-aandacht waard is. De staatspers opent ook niet met een enorm item over de viering van eerste Paasdag in Geffen.
De paasboodschap van de paus wordt echter wel elk jaar uitgezonden. En wat bedoel je precies met staatspers? Dat Balkenende bepaalt wat er op het journaal komt ofzo?
pi_53907571
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 15:02 schreef cultheld het volgende:
De staatspers
pi_53907855
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 15:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

De paasboodschap van de paus wordt echter wel elk jaar uitgezonden. En wat bedoel je precies met staatspers? Dat Balkenende bepaalt wat er op het journaal komt ofzo?
De pers heeft aardig wat invloed op de overheid. Daarom noem ik pers ook wel eens staatspers. Ik zal het niet meer doen .
pi_53910857
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 15:34 schreef cultheld het volgende:

[..]

De pers heeft aardig wat invloed op de overheid. Daarom noem ik pers ook wel eens staatspers. Ik zal het niet meer doen .
Da's wel waar. Wilders haalt zo'n beetje al zijn kamervragen uit de Telegraaf.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 18:56:12 #264
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_53911276
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 18:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de Telegraafredactie er een sport van gemaakt. Hoe schrijf ik een bericht zodanig, dat Wilders er vragen over gaat stellen
Pugna Pro Patria
pi_53911305
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 18:33 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarna jij er weer een leuk item van kan maken bij stand.nl. Eigenlijk vreten we dus allemaal van de straat, niewaar?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53911349
quote:
Op zaterdag 13 oktober 2007 18:57 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Waarna jij er weer een leuk item van kan maken bij stand.nl. Eigenlijk vreten we dus allemaal van de straat, niewaar?
Zo is het. We houden elkaar gezellig bezig
pi_53918771
Het jeugdjournaal en het Klokhuis berichten ook al jarenlang over Chinees nieuwjaar. Zijn er wel een miljoen Chinezen in Nederland? Zo nee, krijgen die geringe aantallen Chinezen geen overmatige aandacht en macht?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 14 oktober 2007 @ 11:14:46 #268
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_53921721
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 01:08 schreef Kees22 het volgende:
Het jeugdjournaal en het Klokhuis berichten ook al jarenlang over Chinees nieuwjaar. Zijn er wel een miljoen Chinezen in Nederland? Zo nee, krijgen die geringe aantallen Chinezen geen overmatige aandacht en macht?
Dhimmi! Cultuurrelativist!
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_53924415
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 01:08 schreef Kees22 het volgende:
Deze vergelijking is zelfs nog drogreden-onwaardig .
pi_53927812
pi_53928118
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 14:11 schreef cultheld het volgende:

[..]

Deze vergelijking is zelfs nog drogreden-onwaardig .
Omdat het je niet echt uitkomt ?
pi_53928309
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 17:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Omdat het je niet echt uitkomt ?
Omdat het een belachelijke vergelijking is.
pi_53928427
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 17:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

Leg eens uit ?
pi_53937547
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 17:39 schreef cultheld het volgende:

[..]

Hoezo dat dan?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  maandag 15 oktober 2007 @ 00:25:21 #275
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_53938549
quote:
We moeten gewoon steekpartijen op scholen verbieden, dan gebeurt het niet meer volgens het CDA.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_53938848
Laten we nou maar hopen dat er een kaaskop achter die aanslag op het politiebureau zat, want anders wordt die Wilders weer groter en groter.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:17:03 #277
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53943293
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 00:34 schreef JohnDope het volgende:
Laten we nou maar hopen dat er een kaaskop achter die aanslag op het politiebureau zat, want anders wordt die Wilders weer groter en groter.
En als het een blanke was, wordt dan de AEL groter en groter?
pi_53943410
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Want Chachacha is de laatste die lacht?
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53943479
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 00:25 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

We moeten gewoon steekpartijen op scholen verbieden, dan gebeurt het niet meer volgens het CDA.
Steekpartijen zijn, volgens mij, sinds 1881 verboden. Maar ik zal wel iets gemist hebben.
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:29:14 #280
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53943556
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:23 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Want Chachacha is de laatste die lacht?
Pardon?
pi_53943745
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:29 schreef Floripas het volgende:

[..]

Pardon?
Eh, jij denkt dat de AEl zou profiteren wanneer de dader uit de Jordaan blijkt te komen? Dat is een redenatie in de trant: Marijnissen laat de helft uit een lullig partijblaadje scheuren, en de VVD profiteert.

Volgens camerageile Marcouch kan er 'niets over de identiteit van de dader gezegd worden', dus dan weet je zo langzamerhand wel hoe laat het is. !
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:40:37 #282
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53943784
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:38 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Eh, jij denkt dat de AEl zou profiteren wanneer de dader uit de Jordaan blijkt te komen? Dat is een redenatie in de trant: Marijnissen laat de helft uit een lullig partijblaadje scheuren, en de VVD profiteert.
Ik snap dit nog steeds niet. Hebben we het nog steeds over mijn absurdisering van JohnDope's aanname?
quote:
Volgens camerageile Marcouch kan er 'niets over de identiteit van de dader gezegd worden', dus dan weet je zo langzamerhand wel hoe laat het is. !
Marcouch heeft niks te maken met justitie op dit niveau. De politie zegt dit ook, naast dat het een blanke is.
pi_53943907
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:40 schreef Floripas het volgende:

Ik snap dit nog steeds niet. Hebben we het nog steeds over mijn absurdisering van JohnDope's aanname?
Het lijkt me tamelijk sadistisch om aan te nemen dat de aanhangers van de AEL graag een blanke met een mes zien spelen op het politiebureau. Dus als absurdering van JD's post werkt hij niet echt.
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:49:40 #284
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53943962
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:47 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Het lijkt me tamelijk sadistisch om aan te nemen dat de aanhangers van de AEL graag een blanke met een mes zien spelen op het politiebureau. Dus als absurdering van JD's post werkt hij niet echt.
Waarom zou dat voor Wildersstemmers mutatis mutandis dan wel gelden?
pi_53944032
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Waarom zou dat voor Wildersstemmers mutatis mutandis dan wel gelden?
Omdat het wellicht de cijfertjes en statistieken omtrent allochtone misdadigers ondersteunt.
pi_53944178
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:17 schreef Floripas het volgende:

[..]

Het is ook al lang gebleken dat de stekert een blanke is. Ze doen zo een persconferentie over die witman.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:06:50 #287
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53944298
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:53 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Omdat het wellicht de cijfertjes en statistieken omtrent allochtone misdadigers ondersteunt.
Dus dan mag het wel, maar andersom niet? Is dat niet een beetje hypocriet?
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:07:12 #288
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53944308
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is ook al lang gebleken dat de stekert een blanke is. Ze doen zo een persconferentie over die witman.
Nogmaals. "Witman" is cocaïne.
pi_53944320
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:07 schreef Floripas het volgende:

[..]

Nogmaals. "Witman" is cocaïne.
Nogmaals. Een Witman is gewoon een blanke pauper.

[ Bericht 8% gewijzigd door JohnDope op 15-10-2007 11:15:59 ]
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:38:04 #290
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53944956
hoe des FOK!s
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_53950353
quote:
Dader steekpartij contact met Hofstadgroep - Kamervragen
maandag 15 oktober 2007
Vragen van het lid Wilders (PVV) aan de ministers van Justitie, voor Wonen, Wijken en Integratie en van Binnenlandse Zaken over het bericht dat een criminele, ernstig psychisch gestoorde Marokkaan die in het verleden contact heeft gehad met leden van de Hofstadgroep twee agenten heeft neergestoken in een politiebureau in Amsterdam.
U kunt hier klikken om het bijbehorende artikel te lezen.
U kunt hier klikken om het bijbehorende artikel te lezen.
1.)
Heeft u kennis genomen van het bericht ‘Dader steekpartij had contact met hofstadgroep’ (*) en ‘Politiesteker liep rond bij Hofstadgroep’(**)?
2.)
Klopt het dat deze persoon in het verleden contacten heeft gehad met leden van de Hofstadgroep? Zo ja, werd deze persoon in het oog gehouden door de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst of andere inlichtingendiensten? Zo neen, waarom niet?
3.)
Bent u met mij van mening dat deze psychisch ernstig gestoorde criminele Marokkaan, die nota bene banden heeft gehad met een terreurorganisatie zoals de Hofstadgroep, al tien jaar bekend is bij de politie en al op zeer jonge leeftijd iemand heeft neergestoken met een schroevendraaier, nooit de straat op had gemogen, ook niet met een begeleider? Zo neen, waarom niet?
4.)
Bent u bereid om het systeem van administratieve detentie in te voeren, zodat dergelijke straatterroristen die mogelijke banden hebben met terreurorganisaties langere tijd achter de tralies gehouden kunnen worden? Zo neen, waarom niet?
5.)
Bent u bereid om dergelijke criminele harde-kern Marokkanen, pure straatterroristen die voor zoveel ellende zorgen in de Nederlandse samenleving, te denaturaliseren en het land uit te zetten? Zo neen, waarom niet?
Hier is vast vantevoren veel onderzoek naar gedaan
  maandag 15 oktober 2007 @ 16:06:59 #292
262 Re
Kiss & Swallow
pi_53950413
mijn god wat een lijkenpikkerij
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_53954225
quote:
Bent u bereid om dergelijke criminele harde-kern Marokkanen, pure straatterroristen die voor zoveel ellende zorgen in de Nederlandse samenleving, te denaturaliseren en het land uit te zetten?
Je zal maar de minister zijn die elke keer die domme vragen moet beantwoorden
  maandag 15 oktober 2007 @ 20:56:41 #294
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53954352
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 16:03 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Hier is vast vantevoren veel onderzoek naar gedaan
Hij heeft ook echt gewacht tot uitkwam dat 't een Marokkaan betrof
pi_53956056
De familie heeft de vragen al beantwoord
quote:
Familie:Bilal leed aan schizofrenie

` De man die gistermiddag in Amsterdam
twee agenten neerstak en daarna werd
doodgeschoten,leed al enkele jaren aan
schizofrenie.Dat schrijft zijn familie
in een verklaring die de NOS ontving.

Vanmorgen maakte het OM de identiteit
van de man bekend.Het is de 22-jarige
Bilal B.,die geregeld vastzat sinds hij
op zijn dertiende iemand had verwond
met een schroevendraaier.Hij had ook
contacten met de Hofstadgroep.

Volgens de familie werd de schizofrenie
vastgesteld toen Bilal in april onder
dwang werd opgenomen in een kliniek.Een
paar maanden later werd hij ontslagen.
De familie vond dat veel te vroeg.
Hoe pijnlijk zijn die vragen dan. Laten we schizofrenen denaturaliseren inderdaad
pi_53957290
quote:
3.) Bent u met mij van mening dat deze psychisch ernstig gestoorde criminele Marokkaan...
Het standaardrepertoire van negatieve bijvoeglijke naamwoorden van de PVV is toepasselijk in dit geval.
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_53960782
Godverdomme! Wat een uitstekende gezondheidszorg hebben we hier dan! Echt iets om trots op te zijn! Niks om kamervragen over te stellen!
pi_53961199
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 01:44 schreef Kees22 het volgende:
Godverdomme! Wat een uitstekende gezondheidszorg hebben we hier dan! Echt iets om trots op te zijn! Niks om kamervragen over te stellen!
Schizofrenie is dan ook niet behandelbaar.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 03:24:46 #299
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_53961350
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 02:48 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Schizofrenie is dan ook niet behandelbaar.
Sinds wanneer niet?
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_53961378
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 03:24 schreef DarkManta het volgende:

[..]

Sinds wanneer niet?
Je kunt patiënten er mee leren leven, lees: de sociale symptomen bestrijden door ze naar een praatclubje te sturen. Maar dat heeft met geneeskunde weinig meer te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')