Wat is jouw wereldbeeld zwart-wit.quote:Op maandag 24 september 2007 09:06 schreef Lambiekje het volgende:
Weet ik niet. Wat heeft dat van doen met zijn terechte constatering (die overigens in de OP mag)?quote:Op maandag 24 september 2007 07:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Wat is het 911 Commission rapport dan ?
Kom op, zeg. Als je geest te open is vallen je hersens eruit.quote:Op zondag 23 september 2007 22:06 schreef poldergeist het volgende:
Wat is complotdenken nu precies?
[..]
http://zapruder.nl/portal(...)otdenken_nu_precies/
Later. Die ''onthulling'' van Lambiekje is typisch een voorbeeld van intellectuele luiheid en slordig taalgebruik.quote:Op maandag 24 september 2007 01:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niet? Wanneer kwam hij dan met de stelling dat het een inside job was, volgens jou?
dacht dat Jones in juli de boel voorspelde. Hij heeft neem ik aan gewoon z'n bronnen..quote:Op maandag 24 september 2007 00:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja? Dat is een enorme revelatie, als dat waar is wmb toch? Heb je er bewijs voor dat Jones het ahw al had aangekondigd? Of iets dergelijks? Want dat bewijst mijn stelling dat het om geloof gaat, niet om kritisch nadenken...
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=MTPe5aCgQKgquote:En wanneer was dat? Als dat een stuk later was dan is dat een stuk authentieker iig.
Het mag wel falen. Maar niet met een apartos dat ettelijke tientallen miljarden kost. En dat dan een vliegtuig zijn transponder uitzet en NORAD op eens het niet meer ziet, tenzij ze alles uitzetten en oldfashioned radar gebruiken. Dat is toch bespottelijk voor woorden. Dan is het voor een aanval wel heel gemakkelijk. Ja geen transponderquote:[..]
Maar eh waarom is 'een falend systeem om adequaat te reageren in die situatie' per se niet een goede theorie dan, inherent? Omdat je ervan uitgaat dat dat systeem niet falend zou moeten zijn, en het faalde en dus is er iets fishy aan de hand? Waarom ga je er niet van uit dat het systeem faalde gewoon? Dat kan toch ook?
[..]
Bewezen aan de hand van verkeerde waardes. Verkeerde smeltpunt waardes. Verkeerde maten staalbalken.quote:Maar dat kan toch ook? Dat is toch inmiddels redelijkerwijze bewezen?
[..]
Toen bij pentagon had ik zo wel het idee er moet hulp zijn van binnen uit. Iets in de trand van insiders binnen vliegtuigmaatschappij. En dat iemand een oogje dicht had geknepen die de radars beheerde. Maar had niet serieus over na gedacht wat voor serieuze complicaties dat met zich meebrengt.quote:Goeie vraag idd en dachten dat het een inside job was.
[..]
Dit is fantasierijker dan dat hollywood kan verzinnen. Toen eerste vliegtuig er in jaste had ik zo iets van whooo beetje miscalculatie met landen. Vroeg of laat zou het wel eens fout kunnen gaan. dat dacht ik. Achterlijk foutje is zo gemaakt. Maar je weet, hoe vliegtuig 1 er was ingegaan was pas duidelijk op de 12e.quote:En toen dacht je?
Ik was trouwens op m'n werk, heb niets live gezien...
Waar baseer je dat op.quote:Op maandag 24 september 2007 09:10 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat is jouw wereldbeeld zwart-wit.
Tja bewijs? Heb het niet op video, mocht ik het ooit 's tegenkomen zal ik het posten.quote:Op zondag 23 september 2007 22:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Echt waar? Is daar bewijs voor? En dan bedoel ik: inside complottheorie hè
Maar ja ze kunnen zoveel zeggen..quote:John Lear – Retired commercial airline pilot with over 19,000+ total hours flown in over 100 different types of planes for 10 different airlines in 60 different countries around the world. Flew for over 40 years. Holds every certificate ever offered by the FAA and has 23 different FAA type ratings.
John Lear: Well, you know, five minutes after it happened, I knew that it was a scam. ...
Commander Ralph Kolstad, U.S. Navy (ret) – Retired commercial airline captain with 27 years experience.
Statement to this website 8/20/07: "I started questioning the Sept 11, 2001 “story” only days after the event.
Robin Hordon – Former Certified Commercial Pilot. Former Certified Flight Instructor and Certified Ground Instructor. Former FAA Air Traffic Controller at the Boston Air Route Traffic Control Center, located in Nashua, NH, 1970 - 1981.
Statement to this website 4/10/07: "I knew within hours of the attacks on 9/11/2001 that it was an inside job.
http://www.patriotsquestion911.com/pilots.html
Uit het feit dat je steevast begint te bazelen over ''De Volkskrant'' wanneer iemand het niet met je eens is.quote:
Je geeft dus aan dat je er niet in wíl verdiepen.quote:Op maandag 24 september 2007 09:55 schreef Floripas het volgende:[Gronk, Iblardi] Kwantiteit is kwaliteit
Samenzweringsdenkers hebben de neiging om je helemaal dood te gooien met een ellenlange woordenbrij en tienduizend linkjes - van delijkaardige sites, overigens - om hun theses kracht bij te zetten. De pagina's-lange essays die je daar tegenkomt zijn bijna niet om doorheen te komen. "Als iemand zoveel toetsaanslagen heeft besteed aan fenomeen X, zal er wel een kern van waarheid in zitten."
Vandaar uitgebreide Lambiekepistels als ''Kan niet'', ''kan niet'', ''ONMOGELIJK''.quote:Op maandag 24 september 2007 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Je geeft dus aan dat je er niet in wíl verdiepen.
De wereld ziet niet in elkaar als boekjes als dit
Dat valt niet samen te vatten in korte zinnetjes. zo dat het begrepen wordt door jan-en-alleman.
Ik wil me er best in verdiepen. In de academische wereld wordt je kwantitatief in kunnen houden en kernachtig kunnen formuleren juist gezien als een deugd. En terecht.quote:Op maandag 24 september 2007 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dat valt niet samen te vatten in korte zinnetjes. zo dat het begrepen wordt door jan-en-alleman.
Nou nou nou. Er hebben massa's mensen gestudeerd op de manier waarop je het efficientste informatie kan overbrengen. Als je een goed verhaal hebt zijn er manieren om dat op een duidelijke manier over te brengen (ook in geschrift) zonder dat mensen in slaap vallen of de weg kwijt raken.quote:Op maandag 24 september 2007 10:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
okee. moet ik dan alle dagbladen gaan opnoemen die een beetje intellectueel zijn. Dacht dat volkskrant wel een dekkend genoeg woord is ervoor om aan te geven dat het journaille in Nederland echt zwaar onder de maat is. Linkslullend en om de waarheid heen pratende media, zo beter dan.quote:Op maandag 24 september 2007 10:00 schreef Apropos het volgende:
[..]
Uit het feit dat je steevast begint te bazelen over ''De Volkskrant'' wanneer iemand het niet met je eens is.
Iedere dag?quote:Op maandag 24 september 2007 10:09 schreef Lambiekje het volgende:
Wanneer is er voor het laatst echt en controversieel item behandeld in de (linkse) media?
Dan snap ik niet waarom de Bijbel zo dik is. Dat is pas afdwalend, slaapverwekkend of weg kwijtrakende materie.quote:Op maandag 24 september 2007 10:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou nou nou. Er hebben massa's mensen gestudeerd op de manier waarop je het efficientste informatie kan overbrengen. Als je een goed verhaal hebt zijn er manieren om dat op een duidelijke manier over te brengen (ook in geschrift) zonder dat mensen in slaap vallen of de weg kwijt raken.
En wat voorspelde hij precies?quote:Op maandag 24 september 2007 09:49 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
dacht dat Jones in juli de boel voorspelde. Hij heeft neem ik aan gewoon z'n bronnen..
[..]
Je verwart beknoptheid met diepgang. Echt, die twee hebben niets met elkaar te maken.quote:Op maandag 24 september 2007 10:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom de Bijbel zo dik is. Dat is pas afdwalend, slaapverwekkend of weg kwijtrakende materie.
Voor mezelf is het zo als er artikel kort is dan heb ik zoiets van. Hier is wat weggelaten, onvolledig, tenminste als het over een serieus onderwerp gaat.
Een item zoals Paris gaat met een pizzabezorger. Dat is 2 zinnen voldoende.
Nou met WMD / olie. Voordat het zoals nu geaccepteerd is dat olie de rede van irakaanval is was het een internetmeme. En werd het belachelijk gemaakt. neeneenee het gaat om WMD. Toen pas Bush/Cheney/rumsfeld zelf heeft gezegd, van nee er is geen WMD. Komt linksemedia met blablabla inval was om olie.quote:Op maandag 24 september 2007 10:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Iedere dag?
Tenzij je "controversieel" gebruikt als "niet te bewijzen internetmeme".
Dat klopt, maar dat was vooral ook omdat men er niet aan wilde en het niet direct te controleren viel.quote:Op maandag 24 september 2007 10:19 schreef Lambiekje het volgende:
En hoe zat het met WO2, gaskamers was ook geen common knowledge tijdens de oorlog. en wasook alleen maar bekend bij de pamfletmeme?
http://www.youtube.com/watch?v=UGtOFudmHG8quote:Op maandag 24 september 2007 10:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En wat voorspelde hij precies?
Iets vaags ergens in de nabije toekomst of dat er op 11 september 2001 vliegtuigen gekaapt zouden worden en dat die gebruikt zouden worden tegen WTC, Pentagon en Witte Huis?
De bijbel is een heilig boek, geen beschrijving van een mogelijke werkelijkheid. Heilige boeken moeten wazig zijn zodat je er in elke tijd en situatie waarheid in kan zien, net als in horoscopen.quote:Op maandag 24 september 2007 10:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Dan snap ik niet waarom de Bijbel zo dik is. Dat is pas afdwalend, slaapverwekkend of weg kwijtrakende materie.
Voor mezelf is het zo als er artikel kort is dan heb ik zoiets van. Hier is wat weggelaten, onvolledig, tenminste als het over een serieus onderwerp gaat.
Wat een totale onzin. De kranten stonden bol van de analyses over olie en de inval in Irak en de afwezigheid van massavernietigingswapens.quote:Op maandag 24 september 2007 10:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nou met WMD / olie. Voordat het zoals nu geaccepteerd is dat olie de rede van irakaanval is was het een internetmeme. En werd het belachelijk gemaakt. neeneenee het gaat om WMD. Toen pas Bush/Cheney/rumsfeld zelf heeft gezegd, van nee er is geen WMD. Komt linksemedia met blablabla inval was om olie.
Kun je het niet even in woorden zettenquote:Op maandag 24 september 2007 10:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=UGtOFudmHG8
nee eerst was het een meme.quote:Op maandag 24 september 2007 10:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat een totale onzin. De kranten stonden bol van de analyses over olie en de inval in Irak en de afwezigheid van massavernietigingswapens.
Wat een bullshit. De SP zei het, Hans Blix zei het. Interne herkauwde de analisten van de klassieke media.quote:
Hier: NRC, 17 maart 2003, drie dagen voor de inval.quote:
"We know oklahoma city and world trade center was terrorism." Hoezo was? Ik denk dat hij verwijst naar een eerdere aanslag op het WTC, namelijk the World Trade Center bombings in 1993.quote:Op maandag 24 september 2007 10:24 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=UGtOFudmHG8
Maar goed, het gaat hier niet over 9/11, daar zijn andere topics voor.quote:Op maandag 24 september 2007 10:38 schreef Aibmi het volgende:
"We know oklahoma city and world trade center was terrorism." Hoezo was? Ik denk dat hij verwijst naar een eerdere aanslag op het WTC, namelijk the World Trade Center bombings in 1993.
Dat is waar, maar het geeft ons ondertussen wel informatie over hoe de mensen die zo heilig van hun gelijk overtuigd zijn dingen verkeerd gaan interpreteren.quote:Op maandag 24 september 2007 10:38 schreef Floripas het volgende:
[..]
Maar goed, het gaat hier niet over 9/11, daar zijn andere topics voor.
En dat waren, bewezen, geen inside jobs toch?quote:Op maandag 24 september 2007 10:38 schreef Aibmi het volgende:
[..]
"We know oklahoma city and world trade center was terrorism." Hoezo was? Ik denk dat hij verwijst naar een eerdere aanslag op het WTC, namelijk the World Trade Center bombings in 1993.
Ja, zeker.quote:Op maandag 24 september 2007 10:40 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Dat is waar, maar het geeft ons ondertussen wel informatie over hoe de mensen die zo heilig van hun gelijk overtuigd zijn dingen verkeerd gaan interpreteren.
Zou ik me in moeten verdiepen, aangezien ik toen 5 was. Maar ik zie geen reden om aan te nemen dat Alex Jones het over 9/11 had. Hij gebruikt de verleden tijd en zegt iets over een aanslag op het WTC. Waarom dat 9/11 zou voorspellen weet ik niet.quote:Op maandag 24 september 2007 10:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat waren, bewezen, geen inside jobs toch?
Hij bedoelt wrs idd Oklahoma (wat uiteindelijk een militia-aanslag was) en WTC aanslag van 93 (schuldigen daarvan zitten vast) in de kelder idd. Maar dat waren dus geen inside jobs, waarom zou je dan een inside job voorspellen en waarom bij het kijken naar de gebeurtenissen op 9/11 meteen al concluderen dat dat wel een inside job is? Dat heeft iets met je wereldbeeld te maken dan toch?quote:Op maandag 24 september 2007 10:49 schreef Aibmi het volgende:
[..]
Zou ik me in moeten verdiepen, aangezien ik toen 5 was. Maar ik zie geen reden om aan te nemen dat Alex Jones het over 9/11 had. Hij gebruikt de verleden tijd en zegt iets over een aanslag op het WTC. Waarom dat 9/11 zou voorspellen weet ik niet.
Jones stelt dat de overheid het zelf op poten zet of bewust niets doet om de aanslagen te voorkomen.quote:Op maandag 24 september 2007 10:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij bedoelt wrs idd Oklahoma (wat uiteindelijk een militia-aanslag was) en WTC aanslag van 93 (schuldigen daarvan zitten vast) in de kelder idd. Maar dat waren dus geen inside jobs, waarom zou je dan een inside job voorspellen en waarom bij het kijken naar de gebeurtenissen op 9/11 meteen al concluderen dat dat wel een inside job is? Dat heeft iets met je wereldbeeld te maken dan toch?
Da's ook precies zijn binnenkomer.quote:Het gaat ervan uit dat de federale regering ism de VN een groot complot op touw zet om een soort wereldregering op te zetten en de mensheid (beginnende bij de Amerikanen) te knechten.
Ja, tip voor 9/11 samenzweerders is dan ook om juist die laatste theorie te bewijzen. Dat zal moeilijk gaan, maar is een betere optie dan dat de overheid zelf de hele boel op poten heeft gezet, lijkt me.quote:Op maandag 24 september 2007 11:01 schreef Apropos het volgende:
[..]
Jones stelt dat de overheid het zelf op poten zet of bewust niets doet om de aanslagen te voorkomen.
[..]
Ja, typisch iemand die naar zijn stelling toe werkt dus.quote:Da's ook precies zijn binnenkomer.
Ik ben het met je eens, maar wees fair en bekijk ook de andere kant. De reageerders van Jan Marijnissens weblog bijvoorbeeld, het zit daar vol conspiracies over het grootkapitaal en het koningshuis. Het is menseigen en staat los van politieke voorkeur.quote:Op maandag 24 september 2007 01:58 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee.
[..]
Nee, ik bedoel wel extreemrechts sorry, maar dat begint wel al als men zegt dat de media/onderwijs/universiteit/linkse elite ons gemanipuleerd hebben. Zoiets moet bewezen worden, en dat wordt het niet.
quote:Op maandag 24 september 2007 08:22 schreef Evil_Jur het volgende:
En dan even over de mensen die heilig overtuigd zijn van alles dat op een spannende manier afwijkt van de officiele lezing:
Laag tot middelbaar opgeleid, man, alleenstaand, weinig vrienden, werkloos of vastgelopen in een vooruitzichtloze baan en betekenisloos bestaan.
Belachelijke complotten aanhangen is dan een soort escapisme, een manier om voor henzelf minder onbelangrijk te doen lijken.
Ben jij (licht) autistisch?quote:Op maandag 24 september 2007 10:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Zegt wie ? De FBI?quote:Op maandag 24 september 2007 10:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En dat waren, bewezen, geen inside jobs toch?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |