abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2007 @ 13:44:08 #221
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_53485794
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:21 schreef Autodidact het volgende:
Kinderbijslag VOLLEDIG afschaffen.
Ook een goede.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:45:16 #222
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53485826
Op elke school staan computers voor algemeen gebruik en daar kunnen en mogen de kinderen hun huiswerk op maken als er thuis geen computer voor handen is.

Heeft meer met de instelling van het kind te maken dan met het materiaal dat voorhanden is
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:46:18 #223
3542 Gia
User under construction
pi_53485857
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat klopt wel. Maar ik denk dan gelijk aan de eerlijke kansen voor kinderen uit een gezin dat rond de armoede grens leeft.

Kijk, wij kunnen ons een computer permiteren. Onze dochter maakt met behulp van de computer haar huiswerk, spreekbeurt, werkstuk en noem maar op. Maar er zijn ook genoeg gezinnen die zich zoiets simpels als een goede computer (met internet) niet kunnen permiteren. Dat soort gezinnen moeten (vind ik) wat extra steun krijgen om zo die kinderen gelijke kansen te geven.
Daar zijn instanties voor. Hier in Helmond in elk geval wel. Weet even niet meer hoe het heet.
Daarvan krijgen kinderen op hun 13de een fiets, ze krijgen een computer, schoolreisjes worden betaald, sportkleding en dergelijke. Sommige dingen worden volledig betaald, anderen voor 75 %.

Deze stichting wordt gesubsidieerd door de staat en giften. (geloof ik) Enige vervelende is dat deze hulp aangevraagd moet worden en dat je dus inzage moet geven in je inkomen en uitgaven patroon, alsook je spaartegoeden.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:46:28 #224
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53485861
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:24 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, netto. En ik ongeveer 1100.
1500 netto is toch al snel 2200-2300 bruto.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53485899
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:45 schreef E.T. het volgende:
Op elke school staan computers voor algemeen gebruik en daar kunnen en mogen de kinderen hun huiswerk op maken als er thuis geen computer voor handen is.

Heeft meer met de instelling van het kind te maken dan met het materiaal dat voorhanden is
Op de basisschool van Cil is het niet gebruikelijk dat de kinderen daar na schooltijd alleen achter gaan zitten werken. Die zijn bedoeld voor de lessen en verder niet.

Om maar een simpel voorbeeldje te noemen. Priscil was 17 en 18 sept vrij (prinsjesdag). Voor de woensdag stond er een proefwerkje geplant over prinsjesdag. Ze hadden een stencil mee gekregen met vragen waar ze een antwoord op moesten weten. Zoals noem 4 ministers met hun bijbehorende ministeries. Of wat staat er in de troonrede, wie zitten er in de gouden koets. Veel vragen waren wel voor de hand liggend, maar sommige wist ik ook niet. Ze heeft ze toen allemaal opgezocht op het internet.

Maar er zullen vast kinderen zijn waar dat thuis opzoeken geen mogelijkheid is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53485930
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:45 schreef E.T. het volgende:
Hier sluit ik me bij aan. Ergens houdt het op met de gelijke kansen, en bovendien is er inderdaad een alternatief voor de computer in huis.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:48:23 #227
3542 Gia
User under construction
pi_53485933
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:46 schreef sanger het volgende:

[..]

1500 netto is toch al snel 2200-2300 bruto.
Dus? Ik heb het steeds gehad over netto bedragen, niet over bruto bedragen.
  woensdag 26 september 2007 @ 13:49:26 #228
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53485966
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Op de basisschool van Cil is het niet gebruikelijk dat de kinderen daar na schooltijd alleen achter gaan zitten werken. Die zijn bedoeld voor de lessen en verder niet.

Dan kan en mag een school niet verlangen dat er huiswerk gemaakt wordt waar een computer en/of internet voor nodig is.
Boeken uit de bieb en een geschreven werkstuk zullen derhalve hetzelfde gewaardeerd worden
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 26 september 2007 @ 14:01:00 #229
65960 sanger
pi_53486322
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:36 schreef Coelho het volgende:
Eigenlijk zouden we allemaal gewoon 33% (1/3e voor ons allen, 2/3 voor jezelf) belasting moeten betalen. Geen subsidies meer en geen aftrekposten meer. De rijkeren betalen meer, want 33% over veel is meer dan 33% over weinig, dus geen klaagzang meer. Bovendien was dat ook de groep die het meeste uit de subsidieruif at (bijv. HRA), dus ze leveren zowel relatief als absoluut het meeste in bij deze regeling.

Omdat de rekensom door iedere nitwit te maken is, kan de halve overheid op de schop en besparen we miljarden, die we vervolgens kunnen stoppen in zorg en onderwijs (kwaliteitverhoging en prijsverlaging). Hier profiteert iedereen van. Winwin situatie als je het mij vraagt.
Mar als je uitgaat van 33% dan gaan de minima en Jan Modaal er niet op vooruit maar achteruit, terwijl de rijkeren er in verhouding op vooruit gaan. Dan is het hele idee van nivelleren weg.

Rekensom:

Oude situatie

Bruto per maand ¤ 2350
Netto per maand ¤ 1649
HRA per maand ¤ 200

Nieuwe situatie

Bruot per maand ¤ 2350
Netto per maand ¤ 1551
Geen HRA

Oftewel; Jan Modaal levert in terwijl de rijkeren steeds rijker worden. Met het huidige kabinet zie ik dit niet gebeuren.
  woensdag 26 september 2007 @ 14:02:48 #230
65960 sanger
pi_53486370
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:48 schreef Gia het volgende:

[..]

Dus? Ik heb het steeds gehad over netto bedragen, niet over bruto bedragen.
Maar de bedragen die de anderen noemden waren allemaal bruto. vANDAAR HET VERSCHIL IN HOOGTE.
pi_53486385
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Mar als je uitgaat van 33% dan gaan de minima en Jan Modaal er niet op vooruit maar achteruit, terwijl de rijkeren er in verhouding op vooruit gaan. Dan is het hele idee van nivelleren weg.

Rekensom:

Oude situatie

Bruto per maand ¤ 2350
Netto per maand ¤ 1649
HRA per maand ¤ 200

Nieuwe situatie

Bruot per maand ¤ 2350
Netto per maand ¤ 1551
Geen HRA

Oftewel; Jan Modaal levert in terwijl de rijkeren steeds rijker worden. Met het huidige kabinet zie ik dit niet gebeuren.
Nee dit kabinet plukt vooral van de middeninkomens..
  woensdag 26 september 2007 @ 14:03:24 #232
65960 sanger
pi_53486391
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:49 schreef E.T. het volgende:

[..]

Dan kan en mag een school niet verlangen dat er huiswerk gemaakt wordt waar een computer en/of internet voor nodig is.
Boeken uit de bieb en een geschreven werkstuk zullen derhalve hetzelfde gewaardeerd worden
Behalve de netheid van het werk....
  woensdag 26 september 2007 @ 14:03:51 #233
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53486402
quote:
Op woensdag 26 september 2007 13:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja! Want........ehm........ja..........ehm......dan is over 50 jaar het hele land vergrijsd en is er niemand om de economie draaiende te houden
De mens bestaat niet ten behoeve van de economie, meneer de havenarbeider.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53486444
Idd, de leraren, agenten ed. gaan er op achter uit
pi_53486455
De mens is er om te werken en voort te planten!
  woensdag 26 september 2007 @ 14:11:39 #236
65960 sanger
pi_53486637
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar zonder die economie wordt het voor de mens wel moeilijker om te leven.....
pi_53486678
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:01 schreef sanger het volgende:

[..]

Rekensom:

Oude situatie

Bruto per maand ¤ 2350
Netto per maand ¤ 1649
HRA per maand ¤ 200

Nieuwe situatie

Bruot per maand ¤ 2350
Netto per maand ¤ 1551
Geen HRA

Laat ik voorop stellen dat 33% een fictief getal was dat me mooi leek vanwege het 1/3e 2/3e principe. Kan ook 30 of 25 zijn. Of er kan gewerkt worden met een belastingvrije voet die gelijk ligt aan een werkeloosheidsuitkering of zo. Het enige wat ik wil aangeven is dat het m.i. te vereenvoudigen is. Nu maken we moeilijke sommen om geld af te geven (belastingaangifte) en vervolgens hebben we nog complexere tabellen om daar weer zoveel mogelijk van terug te krijgen (subsidies).

Overigens, vraag ik me af of je van 2350 niet minder overhoudt nu. Of betaalt je baas je pensioenpremie en heb je netto toeslagen etc.? Ik houdt met mijn (parttime) salaris van dat om en nabij jouw genoemde salaris ligt slechts 62,5% over terwijl mijn pensioenpremie door de baas betaalt wordt, jij houdt 70% over.
pi_53486730
Ik wil gewoon geen belasting betalen.... Kan dat ook? Ieder voor zich. (maar dat gaat weer niet op met mijn verhaal voor arme gezinnen)
  woensdag 26 september 2007 @ 14:16:30 #239
65960 sanger
pi_53486789
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:12 schreef Coelho het volgende:

[..]

Laat ik voorop stellen dat 33% een fictief getal was dat me mooi leek vanwege het 1/3e 2/3e principe. Kan ook 30 of 25 zijn. Of er kan gewerkt worden met een belastingvrije voet die gelijk ligt aan een werkeloosheidsuitkering of zo. Het enige wat ik wil aangeven is dat het m.i. te vereenvoudigen is. Nu maken we moeilijke sommen om geld af te geven (belastingaangifte) en vervolgens hebben we nog complexere tabellen om daar weer zoveel mogelijk van terug te krijgen (subsidies).

Overigens, vraag ik me af of je van 2350 niet minder overhoudt nu. Of betaalt je baas je pensioenpremie en heb je netto toeslagen etc.? Ik houdt met mijn (parttime) salaris van dat om en nabij jouw genoemde salaris ligt slechts 62,5% over terwijl mijn pensioenpremie door de baas betaalt wordt, jij houdt 70% over.
Baas betaald pensioenpremie en excl. netto toeslag. Deze berekening komt van de loonstrook van een collega
pi_53486804
quote:
Op woensdag 26 september 2007 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ga je nou nog eens antwoorden wat voor werk jij doet, knuppel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')