Ook een goede.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:21 schreef Autodidact het volgende:
Kinderbijslag VOLLEDIG afschaffen.
Daar zijn instanties voor. Hier in Helmond in elk geval wel. Weet even niet meer hoe het heet.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:41 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat klopt wel. Maar ik denk dan gelijk aan de eerlijke kansen voor kinderen uit een gezin dat rond de armoede grens leeft.
Kijk, wij kunnen ons een computer permiteren. Onze dochter maakt met behulp van de computer haar huiswerk, spreekbeurt, werkstuk en noem maar op. Maar er zijn ook genoeg gezinnen die zich zoiets simpels als een goede computer (met internet) niet kunnen permiteren. Dat soort gezinnen moeten (vind ik) wat extra steun krijgen om zo die kinderen gelijke kansen te geven.
1500 netto is toch al snel 2200-2300 bruto.quote:
Op de basisschool van Cil is het niet gebruikelijk dat de kinderen daar na schooltijd alleen achter gaan zitten werken. Die zijn bedoeld voor de lessen en verder niet.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:45 schreef E.T. het volgende:
Op elke school staan computers voor algemeen gebruik en daar kunnen en mogen de kinderen hun huiswerk op maken als er thuis geen computer voor handen is.
Heeft meer met de instelling van het kind te maken dan met het materiaal dat voorhanden is
Hier sluit ik me bij aan. Ergens houdt het op met de gelijke kansen, en bovendien is er inderdaad een alternatief voor de computer in huis.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:45 schreef E.T. het volgende:
Op elke school staan computers voor algemeen gebruik en daar kunnen en mogen de kinderen hun huiswerk op maken als er thuis geen computer voor handen is.
Dus? Ik heb het steeds gehad over netto bedragen, niet over bruto bedragen.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:46 schreef sanger het volgende:
[..]
1500 netto is toch al snel 2200-2300 bruto.
quote:Op woensdag 26 september 2007 13:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Op de basisschool van Cil is het niet gebruikelijk dat de kinderen daar na schooltijd alleen achter gaan zitten werken. Die zijn bedoeld voor de lessen en verder niet.
Mar als je uitgaat van 33% dan gaan de minima en Jan Modaal er niet op vooruit maar achteruit, terwijl de rijkeren er in verhouding op vooruit gaan. Dan is het hele idee van nivelleren weg.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:36 schreef Coelho het volgende:
Eigenlijk zouden we allemaal gewoon 33% (1/3e voor ons allen, 2/3 voor jezelf) belasting moeten betalen. Geen subsidies meer en geen aftrekposten meer. De rijkeren betalen meer, want 33% over veel is meer dan 33% over weinig, dus geen klaagzang meer. Bovendien was dat ook de groep die het meeste uit de subsidieruif at (bijv. HRA), dus ze leveren zowel relatief als absoluut het meeste in bij deze regeling.
Omdat de rekensom door iedere nitwit te maken is, kan de halve overheid op de schop en besparen we miljarden, die we vervolgens kunnen stoppen in zorg en onderwijs (kwaliteitverhoging en prijsverlaging). Hier profiteert iedereen van. Winwin situatie als je het mij vraagt.
Maar de bedragen die de anderen noemden waren allemaal bruto. vANDAAR HET VERSCHIL IN HOOGTE.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus? Ik heb het steeds gehad over netto bedragen, niet over bruto bedragen.
Nee dit kabinet plukt vooral van de middeninkomens..quote:Op woensdag 26 september 2007 14:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Mar als je uitgaat van 33% dan gaan de minima en Jan Modaal er niet op vooruit maar achteruit, terwijl de rijkeren er in verhouding op vooruit gaan. Dan is het hele idee van nivelleren weg.
Rekensom:
Oude situatie
Bruto per maand ¤ 2350
Netto per maand ¤ 1649
HRA per maand ¤ 200
Nieuwe situatie
Bruot per maand ¤ 2350
Netto per maand ¤ 1551
Geen HRA
Oftewel; Jan Modaal levert in terwijl de rijkeren steeds rijker worden. Met het huidige kabinet zie ik dit niet gebeuren.
Behalve de netheid van het werk....quote:Op woensdag 26 september 2007 13:49 schreef E.T. het volgende:
[..]
Dan kan en mag een school niet verlangen dat er huiswerk gemaakt wordt waar een computer en/of internet voor nodig is.
Boeken uit de bieb en een geschreven werkstuk zullen derhalve hetzelfde gewaardeerd worden
De mens bestaat niet ten behoeve van de economie, meneer de havenarbeider.quote:Op woensdag 26 september 2007 13:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja! Want........ehm........ja..........ehm......dan is over 50 jaar het hele land vergrijsd en is er niemand om de economie draaiende te houden![]()
Maar zonder die economie wordt het voor de mens wel moeilijker om te leven.....quote:Op woensdag 26 september 2007 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De mens bestaat niet ten behoeve van de economie, meneer de havenarbeider.
Laat ik voorop stellen dat 33% een fictief getal was dat me mooi leek vanwege het 1/3e 2/3e principe. Kan ook 30 of 25 zijn. Of er kan gewerkt worden met een belastingvrije voet die gelijk ligt aan een werkeloosheidsuitkering of zo. Het enige wat ik wil aangeven is dat het m.i. te vereenvoudigen is. Nu maken we moeilijke sommen om geld af te geven (belastingaangifte) en vervolgens hebben we nog complexere tabellen om daar weer zoveel mogelijk van terug te krijgen (subsidies).quote:Op woensdag 26 september 2007 14:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Mar als je uitgaat van 33% dan gaan de minima en Jan Modaal er niet op vooruit maar achteruit, terwijl de rijkeren er in verhouding op vooruit gaan. Dan is het hele idee van nivelleren weg.
Rekensom:
Oude situatie
Bruto per maand ¤ 2350
Netto per maand ¤ 1649
HRA per maand ¤ 200
Nieuwe situatie
Bruot per maand ¤ 2350
Netto per maand ¤ 1551
Geen HRA
Oftewel; Jan Modaal levert in terwijl de rijkeren steeds rijker worden. Met het huidige kabinet zie ik dit niet gebeuren.
Baas betaald pensioenpremie en excl. netto toeslag. Deze berekening komt van de loonstrook van een collegaquote:Op woensdag 26 september 2007 14:12 schreef Coelho het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat 33% een fictief getal was dat me mooi leek vanwege het 1/3e 2/3e principe. Kan ook 30 of 25 zijn. Of er kan gewerkt worden met een belastingvrije voet die gelijk ligt aan een werkeloosheidsuitkering of zo. Het enige wat ik wil aangeven is dat het m.i. te vereenvoudigen is. Nu maken we moeilijke sommen om geld af te geven (belastingaangifte) en vervolgens hebben we nog complexere tabellen om daar weer zoveel mogelijk van terug te krijgen (subsidies).
Overigens, vraag ik me af of je van 2350 niet minder overhoudt nu. Of betaalt je baas je pensioenpremie en heb je netto toeslagen etc.? Ik houdt met mijn (parttime) salaris van dat om en nabij jouw genoemde salaris ligt slechts 62,5% over terwijl mijn pensioenpremie door de baas betaalt wordt, jij houdt 70% over.
quote:Op woensdag 26 september 2007 14:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De mens bestaat niet ten behoeve van de economie, meneer de havenarbeider.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |