abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53351888
Ik begrijp niet dat de kinderbijslag nog steeds niet volledig inkomensafhankelijk is gemaakt. Ik begrijp al helemaal niet dat mensen met een tonnensalaris nog uberhaupt voor kinderbijslag in aanmerking komen

Kan iemand mij uitleggen waarom we dit stelsel zo lang in stand willen houden? Het is toch gewoon onbetaalbaar aan het worden?

Mijn voorstel is deze: maak het stelsel volledig inkomensafhankelijk. En geen kinderbijslag meer voor gezinnen met een (gezamenlijk) inkomen vanaf 1.5 modaal. Naast het argument van redelijkheid en betaalbaarheid vind ik het nog steeds een eigen verantwoordelijkheid als mensen kinderen nemen.

Hoe denkt u over dit vraagstuk? Heeft u alternatieven?
pi_53352010
1.5 modaal is tegenwoordig helemaal niet zo veel hoor.

Trouwens, wat denk je dat je aan kinderbijslag krijgt. Zo'n vetpot is het ook weer niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_53352044
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:44 schreef Ticootje het volgende:

Trouwens, wat denk je dat je aan kinderbijslag krijgt. Zo'n vetpot is het ook weer niet.
Nog steeds een aardig bedrag hoor. Maar dan nog: heeft iemand met een tonnensalaris dit werkelijk nodig? Dat is nu mijn punt. Kan dus makkelijk op worden bezuinigd.
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:46:44 #4
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_53352067
Voor max 3 kinderen kinderbijslag, en daarboven zoek je het zelf maar uit.
Of is het ter discussie stellen van deze door de Duitsers in 1941 geīntroduceerde fokpermie een taboe?

En nivelleren is voer voor jaloerse dommen.

Hoeveel mensen verdienen er nu 'tonnen"?
Al deze regeltjes zijn er om ambtenaren aan het werk/aan de macht te houden, die geld schuiven van mensen die ¤40000 verdienen: vieze vuile kapitalisten, aso's (bijna net zo erg als de Joden in 1941!? ) naar mensen die ¤20000 per jaar verdienen: aardige bloemenmensjes die het allemaal niet meer aankunnen( bvk. al generaties lang hulpbehoevend)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 11:46:55 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53352071
Tonnensalaris != 1.5 maal modaal
pi_53352106
Hyperdude, dat vind ik een goede oplossing.

En Echtgaaf, een aardig bedrag?? Voor mijn dochter ontvang ik 250 euro per kwartaal... Zoveel is dat echt niet hoor.
pi_53352127
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee inderdaad.

Laat ik de vraag maar stellen -> Wat is een modaal inkomen?
pi_53352139
quote:
Heb ik dat gesteld?
pi_53352168
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:48 schreef Ticootje het volgende:

En Echtgaaf, een aardig bedrag?? Voor mijn dochter ontvang ik 250 euro per kwartaal... Zoveel is dat echt niet hoor.
nou ja, ik weet ook wel dat je daar geen kind van kan onderhouden. Maar eerlijk: moet iemand met een inkomen van ¤100.000 daarvoor in aanmerking komen?
pi_53352179
Ik vind wel dat arme gezinnen meer toeslag moeten ontvangen dan de niet arme gezinnen.
Dat is nu volgens mij ook het plan.
pi_53352231
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

nou ja, ik weet ook wel dat je daar geen kind van kan onderhouden. Maar eerlijk: moet iemand met een inkomen van ¤100.000 daarvoor in aanmerking komen?
Jij stelt in je eerste post dat gezinnen met een gezamelijk inkomen van meer dan 1,5 modaal geen kinderbijslag meer zouden moeten ontvangen.

Nu zeg je als iemand 100.000 euro verdient, dat is 3x modaal. Daar zit nogal een verschil hoor.

Helemaal eerlijk is het systeem niet, maar ik vind niet dat je de hard werkende burger overal maar op moet korten.
pi_53352255
Hoewel ik kan zien waar kje vandaan komt ben ik het niet met je eens.
net zoals stufie , basisbeurs niet inkomensafhankelijk is kun je dit niet doen uit een gelijkheidsbeginsel.

Ook hier in Irl is kinderbijslag gelijk over alle inkomens, maar huursubsidie ed toewijzing van woonruimte is wel inkomens en aantal kinderen afhankelijk.

Kortom hier hebben we nu het verschijnsel Neucken voor een groter huis.
Eeen kind meer betekend een groter huis toegewezen krijgen.

Nu is de kinderbijslag in NL echt een lachertje (zeker gezien de prijsstijgingen bij jullie sinds de euro)
Maar ik zie bepaalde figuren toch echt in staat 8 kinderen te nemen als financiering.

Voor welk je toch in iedergeval niet weer een kinderwagen hoeft te kopen, welk prima in de babykleertjes van de eerste passen , zo niet peuter en kleuterkleertjes)

Ik denk dat men maar eens moet stoppen met het geven van kinderbijslag aan kinderen met een dubbele nationaliteit. (En voor alle duidelijk dat betekend dat ik het zelf ook niet kan aanvragen)

Het stoppen van uitkeren kinderen in het buitenland van ouders met een dubbelle nationaliteit.

En een algemene betere besteding van belastinggeld (stoppen met het financieren van allerlij kunstzinnigen en minderheden)

Ik ben van mening dat een kind het beste af is, zeker de eerstre paar jaar, met een van de ouders thuis, maar financieel is dat voor velen niet een haalbaar.
Een-inlomens geziinen zouden ook beter zijn voor de werkgelegenheid over het complete spectrum genomen, maar dan moegen die gezinnen (thuisblijvende ouder) best een beetje vanuit de overheid gesponsord worden)

Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:54:01 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeīne is ook maar een drug.
pi_53352258
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:48 schreef Ticootje het volgende:

Als het toch niks is kunnen we het net zo goed ....

Afschaffen!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53352306
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:52 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jij stelt in je eerste post dat gezinnen met een gezamelijk inkomen van meer dan 1,5 modaal geen kinderbijslag meer zouden moeten ontvangen.

Nu zeg je als iemand 100.000 euro verdient, dat is 3x modaal. Daar zit nogal een verschil hoor.
Ik zoek even naar de achterkant van het gelijk. Die 1.5 is maar een voorbeeld. Mag wmb ook gerust 2 x modaal zijn. Het gaat maar even dat er een bovengrens is.

Maar dan nog kan je wel vinden in 3 x modaal als bovengrens. Uberhaupt een bovengrens?
quote:
Helemaal eerlijk is het systeem niet, maar ik vind niet dat je de hard werkende burger overal maar op moet korten.
Ik vind die hardwerkende nederlander zo langszamerhand een karikatuur aan het worden.
pi_53352315
quote:

Modaal= ¤30.000 oftewel NFL456.000 dat geloof je toch niet.

Ik denk dat ik eens een polletje start
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 11:56:26 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53352330
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Heb ik dat gesteld?

Je stelt dat tonnensalarissen het niet nodig hebben en vervolgens stel je als bovengrens 1.5 maal modaal voor.
Dus in ieder geval suggereer je een associatie.
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:56:48 #17
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_53352346
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:53 schreef desiredbard het volgende:
...
Ik denk dat men maar eens moet stoppen met het geven van kinderbijslag aan kinderen met een dubbele nationaliteit. (En voor alle duidelijk dat betekend dat ik het zelf ook niet kan aanvragen)

Het stoppen van uitkeren kinderen in het buitenland van ouders met een dubbelle nationaliteit.
...
Hoewel ik zelf vind dat kinderbijslag beter helemaal kan worden afgeschaft ben ik het hier niet mee eens.
Zolang je in NL belasting betaalt, heb je oa. recht op kinderbijslag; of je kinderen nu in Monaco of Marokko leven.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_53352348
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind wel dat arme gezinnen meer toeslag moeten ontvangen dan de niet arme gezinnen.
Dat is nu volgens mij ook het plan.
Was het plan maar is volgens mij intussen van tafel na de politieke beschouwingen.
pi_53352386
Kan iedereen die het over de hard werkende burger heeft (en denkt dat alleen mensen die 60.000 euro verdienen hard werken) een nekschot krijgen.
Het slaat natuurlijk nergens op dat mensen die een ton verdienen kinderbijslag krijgen, maar het inhouden van kinderbijslag voor die paar procent van de bevolking (5% max denk ik) levert niet zoveel geld op dat de modaal en minder-mensen er iets aan hebben.
pi_53352447
Ik vind denk het plan van het kind gebonden budget een beter plan is. Ik moet wel even opzoek naar wat het inhoud...
pi_53352521
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je stelt dat tonnensalarissen het niet nodig hebben en vervolgens stel je als bovengrens 1.5 maal modaal voor.
Dus in ieder geval suggereer je een associatie.
Die grens is discutabel en wat willekeurig. Het gaat erom dat er ergens wmb een bovengrens moet zijn.
pi_53352528
Waarom maak je het niet lineair afhankelijk dan?
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_53352555
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:58 schreef Fides het volgende:
Kan iedereen die het over de hard werkende burger heeft (en denkt dat alleen mensen die 60.000 euro verdienen hard werken) een nekschot krijgen.
Het slaat natuurlijk nergens op dat mensen die een ton verdienen kinderbijslag krijgen, maar het inhouden van kinderbijslag voor die paar procent van de bevolking (5% max denk ik) levert niet zoveel geld op dat de modaal en minder-mensen er iets aan hebben.
Hoe kom je erbij dat 5% van de bevolking meer dan 100.000 verdient?? Waar is je bron?
pi_53352565
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind denk het plan van het kind gebonden budget een beter plan is. Ik moet wel even opzoek naar wat het inhoud...
Dat lijkt mij ook. dit is iig een inkomensafhankelijke component. Wat mij betreft wordt dan de kinderbijslag helemaal afgeschaft.
pi_53352567
dit is niet zozeer een financiele keuze wat mij betreft, maar meer een principiele keuze.

de vraag die men zich dient te stellen is of men een belastingstelsel wil waarin op basis van inkomen/vermogen/etc een keuze wordt gemaakt voor een bepaald belastingpercentage, zonder dat verder enige zaken inkomensafhankelijk zijn, ofwel dat een keuze wordt gemaakt voor een (veelal lager) belastingpercentage, waarbij vervolgens veel zaken zoals ziektekosten, kinderbijslag, etc inkomensafhankelijk zijn.

mijns inziens is dit laatste geen goed idee, omdat het onhelderheid schept met betrekking tot de werkelijke belastingen. immers kan men het inkomensafhankelijk maken van de belastingdienst en de zorgkosten zonder enige bezwaren zien als een belastingverhoging voor rijkeren. wanneer men dit doel nastreeft is het daarom logischer om gewoon de belastingen te verhogen.
pi_53352593
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:02 schreef Skinkie het volgende:
Waarom maak je het niet lineair afhankelijk dan?
Wat mij betreft prima. Dat gebeurt met de zorgtoeslag nl ook.
pi_53352663
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:03 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hoe kom je erbij dat 5% van de bevolking meer dan 100.000 verdient?? Waar is je bron?
Ik zeg dat maximaal 5% een ton of meer verdiend, waarschijnlijk nog minder. Niemand heeft een leuk tabelletje?
pi_53352745
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:08 schreef Fides het volgende:

[..]

Ik zeg dat maximaal 5% een ton of meer verdiend, waarschijnlijk nog minder. Niemand heeft een leuk tabelletje?
Ik was druk opzoek, maar ik kan niets vinden...

Ik denk eigenlijk dat meer dan 5% van de bevolking meer dan een ton verdiend. Nederland heeft wel een groot gat tussen arm en rijk, maar volgens mij heeft een zeer groot deel van de bevolking niets te klagen.
pi_53352881
Mensen die veel verdienen betalen naar vehouding meer belasting, die hebben naar mijn mening ook meer recht op extra's uit de subsidiepot.

Je kan denk ik beter stellen dat mensen met een inkomen rond het bestaansminimum ontmoedigt moeten worden om kinderen te krijgen, die raken door die geldverslindende koters nog meer in financiele problemen.

Mijn idee is dan ook: Loonbelasting voor mensen met kinderen verlagen, en kinderbijslag afschaffen.
zo profiteren alleen de mensen ervan die er ook aan meebetalen.
pi_53352919
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:11 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik was druk opzoek, maar ik kan niets vinden...

Ik denk eigenlijk dat meer dan 5% van de bevolking meer dan een ton verdiend. Nederland heeft wel een groot gat tussen arm en rijk, maar volgens mij heeft een zeer groot deel van de bevolking niets te klagen.
ben even aan het Pollen
Modaal Inkomen??? ¤30k = NFL 68.000

Ik geloof namelijk al niets van die modaal grens van 30K (68000 in echt geld)
pi_53352927
567.000 huishoudens van de 7 miljoen huishouden verdienen meer dan een ton.
Dus uit mn hoofd...8% ofzo?
pi_53352962
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:16 schreef Liegebeest het volgende:
Mensen die veel verdienen betalen naar vehouding meer belasting, die hebben naar mijn mening ook meer recht op extra's uit de subsidiepot.

Je kan denk ik beter stellen dat mensen met een inkomen rond het bestaansminimum ontmoedigt moeten worden om kinderen te krijgen, die raken door die geldverslindende koters nog meer in financiele problemen.

Mijn idee is dan ook: Loonbelasting voor mensen met kinderen verlagen, en kinderbijslag afschaffen.
zo profiteren alleen de mensen ervan die er ook aan meebetalen.
Zo werkt het natuurlijk niet. Je gaat geen subsidies geven aan mensen die er zelf voor betalen...dan zijn die subsidies natuurlijk overbodig.
pi_53352970
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:17 schreef Fides het volgende:
567.000 huishoudens van de 7 miljoen huishouden verdienen meer dan een ton.
Dus uit mn hoofd...8% ofzo?
Is dat op 1, 2 of misschien zelfs 3 (oudere kinderen) inkomens, is divident hierin meegerekend (Geld maakt nu eenmaal geld totdat de SP zijn zin krijgt)
pi_53353027
Je ziet in de tabel wel terug dat het er een hele grote groep is die buiten de kinderbijslag zou vallen als de bovengrens op 1.5 modaal wordt gesteld.
pi_53353046
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:19 schreef Fides het volgende:

[..]

Zo werkt het natuurlijk niet. Je gaat geen subsidies geven aan mensen die er zelf voor betalen...dan zijn die subsidies natuurlijk overbodig.
Toch is zijn redenering niet onredelijk...
Hogere inkomens betalen in danwel meer in die pot, dus ze mogen er zeker gebruik van maken.
Of wil jij geheel PvdA en en meer laten betalen op hun verdiende gelde en gekochte eigendommen, en ze dan ook nog een sminder geven voor hun kinderen.
(En laten we wel wezen het zijn vaak de kinderen uit die gezinnen die klater weer in dezelfde meer betalende categorie vallen)
pi_53353091
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:22 schreef Ticootje het volgende:
Je ziet in de tabel wel terug dat het er een hele grote groep is die buiten de kinderbijslag zou vallen als de bovengrens op 1.5 modaal wordt gesteld.
3 miljoen mensen ongeveer. Maargoed, ik weet dat wij thuis in de een na hoogste klasse zitten, en in principe is hier thuis wel overbodig.
pi_53353133
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:22 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Toch is zijn redenering niet onredelijk...
Hogere inkomens betalen in danwel meer in die pot, dus ze mogen er zeker gebruik van maken.
Of wil jij geheel PvdA en en meer laten betalen op hun verdiende gelde en gekochte eigendommen, en ze dan ook nog een sminder geven voor hun kinderen.
(En laten we wel wezen het zijn vaak de kinderen uit die gezinnen die klater weer in dezelfde meer betalende categorie vallen)
Nouja, wat ik hierboven heb gezegd. Ik weet niet hoe het zit met gezinnen die 45 duizend bruto verdienen en 2 of 3 kinderen hebben, die zullen het nog wel een beetje lastig hebben. Maar alles boven de 75 duizend heeft het echt niet nodig en dat weet ik uit eigen ervaring..
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:26:03 #39
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53353138
Ik ben het, als aanstaande vader, volkomen met je eens.

Alleen de grens van 1,5 keer modaal vind ik ietwat aan de lage kant. Zou je vanaf 2 x modaal doen ben ik helemaal voor.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53353151
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:23 schreef Fides het volgende:

[..]

3 miljoen mensen ongeveer. Maargoed, ik weet dat wij thuis in de een na hoogste klasse zitten, en in principe is hier thuis wel overbodig.
verkapt kijk-mij-rijk-zijn post
pi_53353173
'Niveleren door naaien'. Het motto van het huidige kabinet. En sommige fokkers willen dat nog verder doorvoeren.

We hebben al een schijfsysteem in ons belastingstelsel. Daar moet het rijkere deel van de bevolking het minder rijke deel van de bevolking mee steunen. Verder zouden alle maatregelen voor iedereen overeenkomstig moeten zijn. Dat zou eerlijk zijn. Maar daar gaan we steeds verder nat. Het eerlijk zijn. En wat betreft die tonnensalarissen. Naai ze hard, en ze vertrekken wel ergens vlak over de grens. En als ze werkzaam zijn voor commerciele bedrijven, misschien is hun functie dan ook wel heel goed vanuit het buitenland uit te voeren, haal je dat soort functies toch weg uit Nederland. Laat je wat werkpaardjes in Nederland zitten.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_53353255
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:22 schreef Ticootje het volgende:
Ik denk alleen niet dat dat nou de grote groep mensen is die nog kinderen thuis heeft zitten, zou leuk zijn als aan die tabel een gemiddelde leeftijd van personen per inkomensgroep zou hangen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 12:36:35 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53353393
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:17 schreef desiredbard het volgende:

[..]

ben even aan het Pollen
Modaal Inkomen??? ¤30k = NFL 68.000

Ik geloof namelijk al niets van die modaal grens van 30K (68000 in echt geld)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Modaal_inkomen
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:44:47 #44
65960 sanger
pi_53353598
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:27 schreef AlphaOmega het volgende:
'Niveleren door naaien'. Het motto van het huidige kabinet. En sommige fokkers willen dat nog verder doorvoeren.

We hebben al een schijfsysteem in ons belastingstelsel. Daar moet het rijkere deel van de bevolking het minder rijke deel van de bevolking mee steunen. Verder zouden alle maatregelen voor iedereen overeenkomstig moeten zijn. Dat zou eerlijk zijn. Maar daar gaan we steeds verder nat. Het eerlijk zijn. En wat betreft die tonnensalarissen. Naai ze hard, en ze vertrekken wel ergens vlak over de grens. En als ze werkzaam zijn voor commerciele bedrijven, misschien is hun functie dan ook wel heel goed vanuit het buitenland uit te voeren, haal je dat soort functies toch weg uit Nederland. Laat je wat werkpaardjes in Nederland zitten.
Dat is het hele basisprincipe van het Nederlandse belastingstelsel: het draagkrachtbeginsel. De breedste schouders dragen de zwaarste lasten.
pi_53353878
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:25 schreef Fides het volgende:

[..]

Nouja, wat ik hierboven heb gezegd. Ik weet niet hoe het zit met gezinnen die 45 duizend bruto verdienen en 2 of 3 kinderen hebben, die zullen het nog wel een beetje lastig hebben. Maar alles boven de 75 duizend heeft het echt niet nodig en dat weet ik uit eigen ervaring..
Tenzij je misschien meer kinderen hebt, 5 of 6
En dan is het ook weer afhankelijk wat voor andere lasten je hebt,
Ik denk dat je niet zo maar kan stellen, oh u zit boven de grens ... u krijgt niets meer

Maar ze mogen hem van mij volledig afschaffen die kinderbijslag
het is een beetje het hondje met kerstmis verhaal...
Als je er niet voor kan zorgen...moet je er niet aan beginnen.

Waarom zou iemand ueberhaupt betalen voor kinderen die niet van hem of haar zijn.
  vrijdag 21 september 2007 @ 12:59:10 #46
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_53354019
Afschaffen die handel, waarom zou de maatschappij moeten meebetalen aan de persoonlijke keuze van iemand.

En ik zeg keuze ja, want als je tegenwoordig nog ongewenst zwanger raakt ben je behoorlijk dom bezig. (Daarentegen is het ook weer een keuze om je kind te houden).

Daarbij komt het probleem van de overbevolking er ook nog eens bij. Ik zie niet in waarom we mensen moeten gaan belonen voor hun bijdrage aan dat probleem.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_53354081
Ik ben tegen iedere vorm van differentiatie op basis van inkomen.
pi_53354171
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:54 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Maar ze mogen hem van mij volledig afschaffen die kinderbijslag
het is een beetje het hondje met kerstmis verhaal...
Als je er niet voor kan zorgen...moet je er niet aan beginnen.

Waarom zou iemand ueberhaupt betalen voor kinderen die niet van hem of haar zijn.
Dat vind ik dan weer een beetje fout. Want in feite straf je dan de kinderen dat hun ouders zo dom waren om hun te krijgen.
pi_53354314
kinderbijslag is gewoon een soort fokpremie.

Als we nu inderdaad zouden zeggen, als je het niet kan betalen moet je er inderdaad niet aan beginnen, tja dat loopt de vergrijzing helemaal de spuigaten uit.

Bedenk wel dat de kinderen van nu, later jouw uitkering betalen.
pi_53354371
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:44 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat is het hele basisprincipe van het Nederlandse belastingstelsel: het draagkrachtbeginsel. De breedste schouders dragen de zwaarste lasten.
Klopt, dat van het schijfsysteem bij de belasting wel. Maar alle andere maatregelen zijn maar extra. En er komen steeds meer extra maatregelen. En daar gaat mede een stuk van het sociale karakter van Nederland verloren.

Je hoeft iemand die zijn/haar best doet om ver te komen in het leven niet op 101 manieren te naaien. Daarmee ontneem je een categorie mensen uiteindelijk de zin om er voor te gaan. En jammer genoeg zijn de genaaiden vaak de mensen die de karretjes in dit land trekken. Daarom moeten ze ook zoveel mogelijk aan onze staat betalen... er is een omslagpunt. En dat komt steeds dichter bij.

Misschien moet er eens worden gekeken naar verregaande versobering van onze verzorgingsstaat.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:11:34 #51
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53354386
quote:
Als beide ouders werken hoeven ze ieder maar 0.75 keer modaal te verdienen om een tonnensalaris te hebben.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 13:14:09 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53354453
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:11 schreef Gabry het volgende:

[..]

Als beide ouders werken hoeven ze ieder maar 0.75 keer modaal te verdienen om een tonnensalaris te hebben.

Rekenen is niet je ding begrijp ik
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:17:21 #53
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53354542
Ik vind dat rijke mensen inderdaad meer kinderbijslag moeten krijgen, ze betalen ten slotte ook meer belasting en die kinderen kunnen sociaal gezien ook niet in de goedkoopste kleren lopen, die willen allemaal Nike Air enzo.
zzz
pi_53354595
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:11 schreef Gabry het volgende:

[..]

Modaal = 30.000 Euro p.j. bruto....
1 iemand dubbel modaal en 1 iemand modaal is geneens genoeg...

edit: Doet me denken aan Marco van Basten, hij voetbalde bij AC Milan (rond 1989 ofzo), en toen werd hem gevraagd was een modaal salaris was in Nederland, toen zei hij: 'euh..tonnetje ofzo?'
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 13:19:23 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53354605
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 12:59 schreef DustPuppy het volgende:
Afschaffen die handel, waarom zou de maatschappij moeten meebetalen aan de persoonlijke keuze van iemand.

En ik zeg keuze ja, want als je tegenwoordig nog ongewenst zwanger raakt ben je behoorlijk dom bezig. (Daarentegen is het ook weer een keuze om je kind te houden).

Daarbij komt het probleem van de overbevolking er ook nog eens bij. Ik zie niet in waarom we mensen moeten gaan belonen voor hun bijdrage aan dat probleem.

Dus de hypotheekrente aftrek gaan we ook afschaffen?
pi_53354643
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Alleen als de SP aan de macht komt....
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:22:47 #57
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_53354718
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Prima! Gaan met die banaan.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_53354793
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:22 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Prima! Gaan met die banaan.
Dan wordt het voor starters helemaal onmogelijk om een woning te kopen...
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:26:07 #59
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53354833
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Niet echt. Maar welke fout maakte ik?
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:26:54 #60
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_53354858
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:25 schreef Ticootje het volgende:
Dan wordt het voor starters helemaal onmogelijk om een woning te kopen...
Jup en wat denk je dat er dan gebeurd?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 13:26:58 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53354863
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:26 schreef Gabry het volgende:

[..]

Niet echt. Maar welke fout maakte ik?

2* 0,75 = 1,5
en 1,5 maal modaal is geen tonneninkomen.
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:28:01 #62
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53354901
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

2* 0,75 = 1,5
en 1,5 maal modaal is geen tonneninkomen.
Ow dat, dat was sarcasme.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 13:28:55 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53354928
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:28 schreef Gabry het volgende:

[..]

Ow dat, dat was sarcasme.

Eh ja...
pi_53355074
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:26 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Jup en wat denk je dat er dan gebeurd?
Nou simpel, die mensen kunnen dan dus geen huis kopen.

Koophuizen worden dan dus voor de rijkere mensen. Als de huizenprijzen zouden dalen, dan zijn er minder mensen die hun huis te koop zetten omdat ze geen verlies willen. Dus de krapte op de woningmarkt wordt alleen maar erger.
pi_53355248
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:14 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hangt er vanaf ik had dezelfde vraag hier

Is modaal per inkomen of per gezin?
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:42:52 #66
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_53355364
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:33 schreef Ticootje het volgende:

Koophuizen worden dan dus voor de rijkere mensen. Als de huizenprijzen zouden dalen, dan zijn er minder mensen die hun huis te koop zetten omdat ze geen verlies willen. Dus de krapte op de woningmarkt wordt alleen maar erger.
Dat zal zeker in eerste instantie het resultaat zijn, maar er zal toch iets van een correctie moeten komen op de huizenprijzen, want het is voor starters nu al bijna niet meer te doen, ondanks de hypotheekrente aftrek.

Wat je met het afschaffen van de hypotheekrente aftrek bereikt is dat je deze correctie bespoedigd. En ja dat gaat zeer doen voor sommige mensen, maar ik denk dat het wel degelijk bittere noodzaak wordt zo langzamerhand.

Maar goed das een andere discussie.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 13:43:51 #67
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53355401
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:39 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Hangt er vanaf ik had dezelfde vraag hier

Is modaal per inkomen of per gezin?

het is een modaal inkomen.
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:45:20 #68
65960 sanger
pi_53355441
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:11 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Klopt, dat van het schijfsysteem bij de belasting wel. Maar alle andere maatregelen zijn maar extra. En er komen steeds meer extra maatregelen. En daar gaat mede een stuk van het sociale karakter van Nederland verloren.
Maar gaat dat beginsel nog wel op.
quote:
Je hoeft iemand die zijn/haar best doet om ver te komen in het leven niet op 101 manieren te naaien. Daarmee ontneem je een categorie mensen uiteindelijk de zin om er voor te gaan. En jammer genoeg zijn de genaaiden vaak de mensen die de karretjes in dit land trekken. Daarom moeten ze ook zoveel mogelijk aan onze staat betalen... er is een omslagpunt. En dat komt steeds dichter bij.

Misschien moet er eens worden gekeken naar verregaande versobering van onze verzorgingsstaat.
Ben met je eens dat NL hierin doorslaat. Maar nooit zijn er klachtren geweest over KB, maar nu het in de miljoenennota heeft gestaan valt iedereen er over.

Mensen die roepen dat het afgeschaft moet worden omdat zij niet willen betalen voor andere hun kinderen hebben pech, in NL kennen we nu eenmaal het draagkrachtbeginsel. En als je de KB dan zou afschaffen, en de hra, dan zou je ook bv huursubsidie moeten afschaffen (onder het mom van, als je het niet kan betalen ga je maar ergens anders wonen).

Wat ik me overigens afvraag is waarom het in Belgie allemaal wel kan met veel minder belastinginkomsten. Als je hoort wat je in Belgie aan KB krijgt krijg je de neiging te gaan verhuizen.
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:46:32 #69
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53355477
quote:
Het bruto modaal inkomen is volgens het CPB in 2007: ¤ 30164,- per jaar (vakantietoeslag meegerekend).
Per maand is dat ongeveer ¤ 2.513,- (bruto).

Het brutoloon exclusief vakantietoeslag is ¤ 2250 per maand.
Netto is dat ongeveer ¤ 1637,46 per maand.

Het statistische modale inkomen is de inkomensklasse waarin de meeste mensen vallen. Het door de overheid gebruikte 'modale inkomen' is daaraan niet gelijk, maar een vastgesteld (geprikt) inkomen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 13:46:57 #70
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53355492
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Een krapte of doorstroming in de huizenmarkt wordt niet veroorzaakt noch voorkomen door een kromme subsidie regeling.
pi_53355741
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

het is een modaal inkomen.
Dat beantwoord de vraag niet hebben we het over gecombineerd of per persoon
pi_53355774
per huishouden lijkt mij..

edit- in het geval wel of niet 1.5 modaal inkomen grens bij afschaffen kinderbijslag.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 14:00:12 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53355863
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:56 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dat beantwoord de vraag niet hebben we het over gecombineerd of per persoon

Dat beantwoord de vraag wel, je vroeg of dat inkomen of gezin was, aarop ik antwoord per inkomen.
Modaal is dus inkomen PER PERSOON. Vaak geldt het direct per gezin omdat het traditioneel nog best vaak voorkomt dat de vrouw thuisblijft als er meer dan 1 kind komt of zeer beperkt werkt.
pi_53355983
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:45 schreef sanger het volgende:

Mensen die roepen dat het afgeschaft moet worden omdat zij niet willen betalen voor andere hun kinderen hebben pech, in NL kennen we nu eenmaal het draagkrachtbeginsel. En als je de KB dan zou afschaffen, en de hra, dan zou je ook bv huursubsidie moeten afschaffen (onder het mom van, als je het niet kan betalen ga je maar ergens anders wonen).
Het totaal afschaffen vind ik te verkiezen boven het inkomensafhankelijk maken.
Tenslotte mag ik iets terugzien van dat waar ik aan mee betaal, en meer dan iemand op een uitkering/minimumloon ?

Maar met betrekking tot het volledig afschaffen van KB
Zo ken ik een stel op een topsalaris (wel eigenlijk 2) Leuk huis beetje tuin, maar geen kinderen, wel twee honden, waarvoor ook belasting betaald wordt (die beesten schijten nb alleen op eigen terein)
Die honden zijn alles voor ze, eigenlijk hun kinderen,
Nogmaals niet dat ze het financieel nodig hebben...maar er is geen hondenbijslag.....
En als het niet bekostigt kan worden moet je er dus ook niet aan beginnen

Het zou toch onzin zijn om het hondenvoer voor een paar uitkeringstrekker te bekostigen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_53356047
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:00 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat beantwoord de vraag wel, je vroeg of dat inkomen of gezin was, aarop ik antwoord per inkomen.
Modaal is dus inkomen PER PERSOON. Vaak geldt het direct per gezin omdat het traditioneel nog best vaak voorkomt dat de vrouw thuisblijft als er meer dan 1 kind komt of zeer beperkt werkt.
Afgezien dat de regering dat dus anders bekijk naar het schijnt: hernieuwde Inkomens Poll

27000 HUISHOUDENS boven de 50K
Zijn die huishoudens 27k Huismoeders (m/v) en 27k Werkvaders (m/v)
of hebben we het hier over 54000 Mensen die dus per persoon 25000+ (bruto) krijgen?

[ Bericht 22% gewijzigd door desiredbard op 21-09-2007 14:12:51 ]
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 14:52:25 #76
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53357157
dat laatste
Kan ook beide zijn. Het is een gezamelijk inkomen. Als je vrouw niets verdiend en je valt wel in die klasse verdiren je het dus als persoon.

Ik begrijp niet wat er moeiljik aan is.
pi_53357384
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:52 schreef Swetsenegger het volgende:
dat laatste
Kan ook beide zijn. Het is een gezamelijk inkomen. Als je vrouw niets verdiend en je valt wel in die klasse verdiren je het dus als persoon.

Ik begrijp niet wat er moeiljik aan is.
Dat je je handle eer aandoet omdat dit dus een vertekend beeld geeft, we spreken over "kan" en niet over "is".
Ik denk dat, als jij niet teveel met vuurwerk gespeeld hebt, je op je vingers kan natellen dat de daadwerkelijke salarissen boven de 50k veel minder zijn dan de gezamelijke inkomens boven de 50k.
  vrijdag 21 september 2007 @ 15:05:39 #78
65960 sanger
pi_53357527
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:04 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Het totaal afschaffen vind ik te verkiezen boven het inkomensafhankelijk maken.
Tenslotte mag ik iets terugzien van dat waar ik aan mee betaal, en meer dan iemand op een uitkering/minimumloon ?

Maar met betrekking tot het volledig afschaffen van KB
Zo ken ik een stel op een topsalaris (wel eigenlijk 2) Leuk huis beetje tuin, maar geen kinderen, wel twee honden, waarvoor ook belasting betaald wordt (die beesten schijten nb alleen op eigen terein)
Die honden zijn alles voor ze, eigenlijk hun kinderen,
Nogmaals niet dat ze het financieel nodig hebben...maar er is geen hondenbijslag.....
En als het niet bekostigt kan worden moet je er dus ook niet aan beginnen

Het zou toch onzin zijn om het hondenvoer voor een paar uitkeringstrekker te bekostigen?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Misschien een klein detail: honden zorgen niet voor het voortbestaan van de mensheid

Vergeet niet dat mijn kind (dat op komst is) straks meebetaald aan jouw pensioen. Dan mag jij nu best wat meebetalen aan zijn opvoeding
SPOILER
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 15:09:10 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_53357614
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:59 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Dat je je handle eer aandoet omdat dit dus een vertekend beeld geeft, we spreken over "kan" en niet over "is".
Ik denk dat, als jij niet teveel met vuurwerk gespeeld hebt, je op je vingers kan natellen dat de daadwerkelijke salarissen boven de 50k veel minder zijn dan de gezamelijke inkomens boven de 50k.

Leuk, maar nogmaals dat vroeg je niet. En waarom probeer je me te beledigen. Modaal INKOMEN (persoonlijk dus) is 30K. Niet zo gek dat er dus veel HUISHOUDENS (gezamleijk dus) boven de 50K zitten.

Nogmaals... wat snap je nu niet?
pi_53358429
En het over een tijdje gek vinden dat hoger opgeleide mensen steeds minder kinderen krijgen.
Wie zijn dan de toekomstige modaal verdieners die de bijstand moeten betalen?
pi_53358729
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Misschien een klein detail: honden zorgen niet voor het voortbestaan van de mensheid

Vergeet niet dat mijn kind (dat op komst is) straks meebetaald aan jouw pensioen. Dan mag jij nu best wat meebetalen aan zijn opvoeding
SPOILER
Ben ik helemaal met je eens hoor je mag die spoiler wel weglaten
Zonder nu diep filosofisch te gaan doen over het voortbestaan van de mensheid welk zijn eigen ondergang is

Maar ik vind dus niet dat je het uitgekeerde bedrag inkomensafhankelijk mag gaan maken zeker niet daar het bijgedragen gedeelte dat als is.

a) geen kinderbijslag
b) iedere nederlander betaald een vast bedrag van ¤x aan "premie" (niet inkomensafhankelijk) maar de uitkering is dat wel
c) iedere nederlander betaald een percentage inkomen aan premie maar de uitkering is voor eenieder gelijk.

Om het even door te trekken de twee personen over wie ik het heb zitten op een 150/160k per jaar, die hebben jouw kind helemaal niet nodig voor hun oude dag (gesteld dat jouw kind aan het werk gaat)

Voordat wij onze kleine kregen en ik zit jammer genoeg niet op dat salaris, hoefde ik me ook geen zorgen te maken over mijn oude dag (hoef ik nu nog niet hoor, maar het feit dat er ¤160 per maand kinderbijslag is helpt daar wel aan)

AOW premie betaal je idd niet voor jezelf maar aan de generatie voor je, misschien een foutje in het systeem maar dat is hoe je het bekijkt. En ik ben bijdehand genoeg om prive een pensioentje te organiseren daar ik zometeen niet van een staat/generatie werkende afhankelijk wil zijn. Was die kinderbijslag er niet geweest was mijn pensioenpremie onder druk gekomen.

Er werd hiervoor geoipperd dat boven een bepaald salaris je echt niet meer wakker ligt van wel of geen kinderbijslag.
het probleem met deze regering is dat er tussen "modaal" en dat salaris zowat een modaal jaarsalaris verschil zit.

En mocht men kinderbijslag inkomensfhankelijk gaan maken dan begint men vanaf korten vanaf modaal niet vanaf dat bedrag.

En zelfs al zou men, mag je iets terugkrijgen voor je bijdragen?
  vrijdag 21 september 2007 @ 15:59:15 #82
pi_53358942
Ik ben voor mijn eigen pensioen aan het sparen ik heb dus geen kinderen nodig. Waarom moet ik dan wel kinderbijslag betalen?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  vrijdag 21 september 2007 @ 16:07:20 #83
65960 sanger
pi_53359182
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben voor mijn eigen pensioen aan het sparen ik heb dus geen kinderen nodig. Waarom moet ik dan wel kinderbijslag betalen?
Maar het systeem zoals NL dat kent is niet toegespitst op de individu, maar op de bevolking als collectief. Wou je overigens zeggen dat jouw werkgever voor jou geen pensioenpremie afdraagt?

Andere vraag:

• Ik heb nooit geen politiehulp nodig. Waarom moet ik dan betalen voor politieingrijpen in de voetbalstadions?
  • Ik rook niet, toch wordt mijn zorgpremie ook gebruikt voor die onverstandigen die wel roken en daardoor een longziekte krijgen.

Etc....
  • Everything you want is on the other side of fear.
    pi_53359192
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
    Is idd een punt van redenatie je betaalt toch ook geen wegenbelasting voor je fiets omdat de buurman een Mercedes wil rijden.

suggestie D !!!!!

Kinderbijslag als een soort pensioen,,, bij menopauze, impotentie, krijgt men het gespaarde bedrag uigekeerd...
      vrijdag 21 september 2007 @ 16:09:25 #85
    65960 sanger
    pi_53359248
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 15:51 schreef desiredbard het volgende:
    Voordat wij onze kleine kregen en ik zit jammer genoeg niet op dat salaris, hoefde ik me ook geen zorgen te maken over mijn oude dag (hoef ik nu nog niet hoor, maar het feit dat er ¤160 per maand kinderbijslag is helpt daar wel aan)

AOW premie betaal je idd niet voor jezelf maar aan de generatie voor je, misschien een foutje in het systeem maar dat is hoe je het bekijkt. En ik ben bijdehand genoeg om prive een pensioentje te organiseren daar ik zometeen niet van een staat/generatie werkende afhankelijk wil zijn. Was die kinderbijslag er niet geweest was mijn pensioenpremie onder druk gekomen.
    Als je bekijkt wat het onderhouden van een kind kost denk ik dat veel mensen daarvan schrikken. Neemt niet weg dat een kind een keuze is, ook al is ze onverwacht zwanger (zoals in ons geval).

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet eens weet hoeveel de kinderbijslag is, en of en hoe en waar je zoeits aan moet vragen.
      vrijdag 21 september 2007 @ 16:11:02 #86
    65960 sanger
    pi_53359288
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 16:07 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Is idd een punt van redenatie je betaalt toch ook geen wegenbelasting voor je fiets omdat de buurman een Mercedes wil rijden.
    Wat heeft het merk en de prijsklasse te maken met het betalen van wegenbelasting?
      FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 september 2007 @ 16:11:04 #87
    1972 Swetsenegger
    Egocentrische Narcist
    pi_53359289
    Kinderbijslag is een kleine 200 euro per kwartaal per kind en vraag je aan bij de centrale nog iets
      vrijdag 21 september 2007 @ 16:17:58 #88
    pi_53359468
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 16:07 schreef sanger het volgende:

[..]

Maar het systeem zoals NL dat kent is niet toegespitst op de individu, maar op de bevolking als collectief. Wou je overigens zeggen dat jouw werkgever voor jou geen pensioenpremie afdraagt?

Andere vraag:

• Ik heb nooit geen politiehulp nodig. Waarom moet ik dan betalen voor politieingrijpen in de voetbalstadions?
  • Ik rook niet, toch wordt mijn zorgpremie ook gebruikt voor die onverstandigen die wel roken en daardoor een longziekte krijgen.

Etc....
  • Premies krijg ik gedeeltelijk terug van de belastingen, beetje krom maar wel lekker.

Ik ben er voor dat voetballers en voetbal"liefhebbers" voor hun eigen beveiliging gaan betalen. Hooligans mogen dan extra betalen en als ze het er niet mee eens zijn gewoon niet meer het stadion in. Huisarrest tijdens de wedstrijden.

Ik vind een festival wel leuk en ik vind het normaal om wat extra's te betalen ivm beveiliging en verkeersoverlast e.d. En ze mogen drugs van mij gewoon vrijgeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 21-09-2007 16:23:09 ]
    pi_53359793
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 16:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Als je bekijkt wat het onderhouden van een kind kost denk ik dat veel mensen daarvan schrikken. Neemt niet weg dat een kind een keuze is, ook al is ze onverwacht zwanger (zoals in ons geval).
    [/sub]
    Je eigenlijke naam is Maria.
    heb je Rome al gebeld...... ?

Of hebben jullie allebei niet opgelet op Biologieles...

Onverwacht... me hoela
    Ongeplanned...da's wat anders
    SPOILER
    Idd zo'n kleine kost geld,
    Helaas pindakaas

Maar het feit dat iemand een foutje maakt
    Nee je kind is niet fout maar het tijdstip en jullie voorzoogsmaatregelen wel......
    Daar hoeft een ander toch niet voor op te draaien?
    Of alle ouders kinderbijslag, of geen enkele
    quote:
    Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet eens weet hoeveel de kinderbijslag is, en of en hoe en waar je zoeits aan moet vragen.
    Te weinig - ongeveer 60 per maand
    het geld wordt verkeerd besteed,
    niet tegenstaande wat hierbovenstaat (Ik ben namelijk voor volledig afschaffen of volledig aanhouden

UIT HET CIA FACTBOOK
    quote:
    0-14 years: 17.8% (male 1,505,931/female 1,436,532)
    15-64 years: 67.8% (male 5,683,877/female 5,557,745)
    65 years and over: 14.4% (male 1,015,731/female 1,370,797) (2007 est.)
    Labour Force 7.6 million (2006 est.)
    Unemployment rate: 5.5% (2006 est.)
    Even afronden 20% kinderen - 60% werkende leeftijd - 20% oude van dagen
    60 % van 17 miljoen = grofweg 10 Miljoen
    20% van 17 Miljoen - 3.5 Miljoen

--->>> Let wel dan klopt die 5.5% werklozen niet, maar amerika rekend dan ook alleen mensen die als werkzoekend ingeschreven staan. Vrijwilligers die vrijgesteld zijn van de sollicitatie plicht indien werkzaam bij bepaalde organisaties zijn dus niet meegerekend

Er zijn dus 2x zoveel werkenden als kinderen onder de 18
    en om een kind dus 60 Euro per maand te geven betaald indien een flatrate bijdrage van toepassing zou zijn een werkende dus 30 euro per maand......
      vrijdag 21 september 2007 @ 16:42:46 #90
    65960 sanger
    pi_53360113
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik ben er voor dat voetballers en voetbal"liefhebbers" voor hun eigen beveiliging gaan betalen. Hooligans mogen dan extra betalen en als ze het er niet mee eens zijn gewoon niet meer het stadion in. Huisarrest tijdens de wedstrijden.
    Misschien is voetbal niet helemaal het juiste voorbeeld, maar het hoort natuurlijk wel bij openbare orde handhaven. En daar betalen we allemaal aan mee.
    quote:
    Ik vind een festival wel leuk en ik vind het normaal om wat extra's te betalen ivm beveiliging en verkeersoverlast e.d. En ze mogen drugs van mij gewoon vrijgeven.
    En ik vind festivals over het algemeen helemaal kut. Waarom moet ik dan meebetalen aan het feit dat andere mensen wel plezier willen hebben

Omdat we als NL'ers het colelctief kunnen betalen en als individu niet. Vroeger had je die solidariteit nog wel, heden ten dage een stuk minder.
      vrijdag 21 september 2007 @ 16:48:03 #91
    65960 sanger
    pi_53360238
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 16:29 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Je eigenlijke naam is Maria.
    heb je Rome al gebeld...... ?

Of hebben jullie allebei niet opgelet op Biologieles...

Onverwacht... me hoela
    Ongeplanned...da's wat anders
    SPOILER
    Is het niet onverwacht dan als het niet gepland is Als ik iets niet plan, en het gebeurt, is dat bij mij onverwacht hoor.
    quote:
    Idd zo'n kleine kost geld,
    Helaas pindakaas

Maar het feit dat iemand een foutje maakt
    Nee je kind is niet fout maar het tijdstip en jullie voorzoogsmaatregelen wel......
    Daar hoeft een ander toch niet voor op te draaien?
    Of alle ouders kinderbijslag, of geen enkele
    Ik bedoel meer te zeggen dat heel veel mensen bang zullen zijn het zonder de KB nioet meer te kunnen betalen. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat het leven dusdanig duur is dat je niet meer aan het kind kunt.
    quote:
    Te weinig - ongeveer 60 per maand
    het geld wordt verkeerd besteed,
    niet tegenstaande wat hierbovenstaat (Ik ben namelijk voor volledig afschaffen of volledig aanhouden
    Van mij mag het afgeschafd, maar als het blijft hou ik mijn recht er ook gewoon op (of eigenlijk het kind natuurlijk). Leuk voor op een spaarrekening voor het kind zijn/haar studie later (als het wil studeren).
    quote:
    UIT HET CIA FACTBOOK
    [..]

Even afronden 20% kinderen - 60% werkende leeftijd - 20% oude van dagen
    60 % van 17 miljoen = grofweg 10 Miljoen
    20% van 17 Miljoen - 3.5 Miljoen

--->>> Let wel dan klopt die 5.5% werklozen niet, maar amerika rekend dan ook alleen mensen die als werkzoekend ingeschreven staan. Vrijwilligers die vrijgesteld zijn van de sollicitatie plicht indien werkzaam bij bepaalde organisaties zijn dus niet meegerekend

Er zijn dus 2x zoveel werkenden als kinderen onder de 18
    en om een kind dus 60 Euro per maand te geven betaald indien een flatrate bijdrage van toepassing zou zijn een werkende dus 30 euro per maand......
    Ik betwijfel of die cijfers ook zo voor NL gelden, maar goed. De berekening hierboven klopt natuurlijk aardig. Maar maak die berekening nu eens voor de kosten van politiemacht, brandweer etc......
    pi_53360796
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 16:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Is het niet onverwacht dan als het niet gepland is Als ik iets niet plan, en het gebeurt, is dat bij mij onverwacht hoor.
    [..]

Ik bedoel meer te zeggen dat heel veel mensen bang zullen zijn het zonder de KB nioet meer te kunnen betalen. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat het leven dusdanig duur is dat je niet meer aan het kind kunt.
    Ik vind onverwacht en ongeplanned verschillend.... zolang het maar niet ongewenst is zal alles wel goedkomen hoor

Is de kleine er al?
    de Nederlandse Kinderbijslag zet echt geen zoden aan de dijk hoor.
    Die kleine gaat in 3 maanden toch echt door meer kleding en luiers dan dat ... (Ik wil je niet afschrikken hoor)
    Dus om die kinderbijslag hoef je hety niet te doen of te laten
    OK borstvoeding en katoenen luiers helpen.... maar dan gaat je GWL ook omhoog want die krengen moeten gewassen worden LOL
    SPOILER
    quote:
    Van mij mag het afgeschafd, maar als het blijft hou ik mijn recht er ook gewoon op (of eigenlijk het kind natuurlijk). Leuk voor op een spaarrekening voor het kind zijn/haar studie later (als het wil studeren).
    Ik hoop dat jij (en ik ook want wij doen precies hetzelfde) ons daaraan kunnen houden.
    Ik ben al gewaarschuwd dat het zo makkelijk is in noodgevallen te "snoepen"
    quote:
    Ik betwijfel of die cijfers ook zo voor NL gelden, maar goed. De berekening hierboven klopt natuurlijk aardig. Maar maak die berekening nu eens voor de kosten van politiemacht, brandweer etc......
    [sarcasme]Hoe fout kan de CIA nu zijn [/sarcasme]
    Ben dat wel met je eens maar 690 per maand NLKB werkt toch echt op zo'n bijdrage uit.
    Nu zal een minimum inkomen mischien 5 euro betalen en een hoog inkomen 55, maar je kunt dus niet zeggen en 55 euro per maand betalen en geen kinderbijslag krijgen.

Nogmaals is de kleine er al hoe oud/wanneer, jongen/meisje, en gefeliciteerd (hoop ik) ?
      vrijdag 21 september 2007 @ 19:05:46 #93
    65960 sanger
    pi_53363214
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 17:12 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Ik vind onverwacht en ongeplanned verschillend.... zolang het maar niet ongewenst is zal alles wel goedkomen hoor
    In onze situatie ging het ongeplande nogal hand-in-hand met het onverwachtte

Ongewenst is het echter niet, alleen twee jaar te vroeg
    quote:
    Is de kleine er al?
    de Nederlandse Kinderbijslag zet echt geen zoden aan de dijk hoor.
    Die kleine gaat in 3 maanden toch echt door meer kleding en luiers dan dat ... (Ik wil je niet afschrikken hoor)
    Dus om die kinderbijslag hoef je hety niet te doen of te laten
    OK borstvoeding en katoenen luiers helpen.... maar dan gaat je GWL ook omhoog want die krengen moeten gewassen worden LOL
    De borsten wassen vanwege borstvoeding? Das meer voor het plezier hoor

De kleine is er over een maandje of 2 als alles goed gaat. We doen het ook niet voor de KB hoor We kunnen zelfs prima zonder. Maar zolang ik er recht op heb wil ik het wel hebben ook.
    quote:
    SPOILER
    In Belgie schijnt het nog beter te zijn. Vanaf het zoveelste kind geen belasting meer of zoiets. Volgens de verhalen iig.
    quote:
    Ik hoop dat jij (en ik ook want wij doen precies hetzelfde) ons daaraan kunnen houden.
    Ik ben al gewaarschuwd dat het zo makkelijk is in noodgevallen te "snoepen"
    Maak je niet gerust, we kunnen prima zonder. Zeker als we zien hoe mijn schoonzusje het redt zonder ook maar enige vorm van alimentatie en/of subsidie en een inkomen van nog geen EUR 1000 netto per maand.
    quote:
    [sarcasme]Hoe fout kan de CIA nu zijn [/sarcasme]
    Sorry GWB
    quote:
    Ben dat wel met je eens maar 690 per maand NLKB werkt toch echt op zo'n bijdrage uit.
    Nu zal een minimum inkomen mischien 5 euro betalen en een hoog inkomen 55, maar je kunt dus niet zeggen en 55 euro per maand betalen en geen kinderbijslag krijgen.
    Ben ik wel met je eens indd. Als de KB afgeschaft zou worden dan zou er een verlaging in de sociale premies moeten worden doorgevoerd.
    quote:
    Nogmaals is de kleine er al hoe oud/wanneer, jongen/meisje, en gefeliciteerd (hoop ik) ?
    Nog niet, maar met een sneltreinvaart onderweg 2 december is de planning en geslacht is TOPsecret. Enne dank je
    pi_53363295
    Kinderbijslag compleet afschaffen en volledig besteden aan Onderwijs en Zorg (voor kinderen).
    Weet je tenminste dat het geld redelijk nuttig besteed wordt in plaats van aan pap en mam's rook en drink verslaving.
      vrijdag 21 september 2007 @ 19:28:57 #95
    65960 sanger
    pi_53363837
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 19:08 schreef Refragmental het volgende:
    Kinderbijslag compleet afschaffen en volledig besteden aan Onderwijs en Zorg (voor kinderen).
    Weet je tenminste dat het geld redelijk nuttig besteed wordt in plaats van aan pap en mam's rook en drink verslaving.
    Dat het opgaat aan roken en drinken weet je omdat????? Omgevingsinvloeden misschien????

In mijn beleving word het in de meeste bevolkingsklassen ook wel gebruikt als " kleedgeld",. Oftewel om het kind te kunnen kleden en voeden.
    pi_53363893
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 19:28 schreef sanger het volgende:

[..]

Dat het opgaat aan roken en drinken weet je omdat????? Omgevingsinvloeden misschien????

In mijn beleving word het in de meeste bevolkingsklassen ook wel gebruikt als " kleedgeld",. Oftewel om het kind te kunnen kleden en voeden.
    Besteed het liever aan onderwijs zodat die kinderen later niet op de VMBO belanden en later ook weer afhankelijk worden van allerhande subsidies.
    Kleedgeld vind ik verspilling. Kleren zijn wegwerp producten... onderwijs brengt je als samenleving naar een hoger niveau.

Daarom... weg met die kinderbijslag.
      vrijdag 21 september 2007 @ 19:34:50 #97
    65960 sanger
    pi_53363986
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 19:31 schreef Refragmental het volgende:

[..]

Besteed het liever aan onderwijs zodat die kinderen later niet op de VMBO belanden en later ook weer afhankelijk worden van allerhande subsidies.
    Kleedgeld vind ik verspilling. Kleren zijn wegwerp producten... onderwijs brengt je als samenleving naar een hoger niveau.

Daarom... weg met die kinderbijslag.
    Onderwijs moet sowieso structureel vernaderd worden in NL. De meesten kunnen niet eens rekenen als ze van de HAVO afkomen.

Kleren zijn wegwerpproducten ja, maar wel noodzakelijk. Dat denk jij ook als je naar al die overgewicht meisjes/vrouwen in je omgeving kijkt.

Gelukkig moet je nu al doorleren tot je 18de of minimaal HAVO hebben. Dat is een eerste stap in de goede richting. Da veel scholieren op het VMBO terechtkomen is ook dels aan de opvoeding en de kinderen zelf te wijten imo.
      vrijdag 21 september 2007 @ 19:50:39 #98
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_53364402
    quote:
    zeker niet om een beetje redelijk te leven en te wonen
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
      vrijdag 21 september 2007 @ 20:04:02 #99
    pi_53364814
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 16:42 schreef sanger het volgende:

[..]

Misschien is voetbal niet helemaal het juiste voorbeeld, maar het hoort natuurlijk wel bij openbare orde handhaven. En daar betalen we allemaal aan mee.
    [..]

En ik vind festivals over het algemeen helemaal kut. Waarom moet ik dan meebetalen aan het feit dat andere mensen wel plezier willen hebben

Omdat we als NL'ers het colelctief kunnen betalen en als individu niet. Vroeger had je die solidariteit nog wel, heden ten dage een stuk minder.
    Van mij hoef je ook niet mee te betalen aan mijn festival.
      maandag 24 september 2007 @ 08:57:03 #100
    65960 sanger
    pi_53424454
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Van mij hoef je ook niet mee te betalen aan mijn festival.
    Dus je bedoeld dat alleen de festivalbezoekers dienen mee te betalen aan de kosten van eventuele politie en brandweerdiensten.....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')