Nog steeds een aardig bedrag hoor. Maar dan nog: heeft iemand met een tonnensalaris dit werkelijk nodig? Dat is nu mijn punt. Kan dus makkelijk op worden bezuinigd.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:44 schreef Ticootje het volgende:
1.5 modaal is tegenwoordig helemaal niet zo veel hoor.
Trouwens, wat denk je dat je aan kinderbijslag krijgt. Zo'n vetpot is het ook weer niet.
Nee inderdaad.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Tonnensalaris != 1.5 maal modaal
Heb ik dat gesteld?quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
nou ja, ik weet ook wel dat je daar geen kind van kan onderhouden. Maar eerlijk: moet iemand met een inkomen van ¤100.000 daarvoor in aanmerking komen?quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:48 schreef Ticootje het volgende:
Hyperdude, dat vind ik een goede oplossing.
En Echtgaaf, een aardig bedrag?? Voor mijn dochter ontvang ik 250 euro per kwartaal... Zoveel is dat echt niet hoor.
Jij stelt in je eerste post dat gezinnen met een gezamelijk inkomen van meer dan 1,5 modaal geen kinderbijslag meer zouden moeten ontvangen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
nou ja, ik weet ook wel dat je daar geen kind van kan onderhouden. Maar eerlijk: moet iemand met een inkomen van ¤100.000 daarvoor in aanmerking komen?
Als het toch niks is kunnen we het net zo goed ....quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:48 schreef Ticootje het volgende:
Hyperdude, dat vind ik een goede oplossing.
En Echtgaaf, een aardig bedrag?? Voor mijn dochter ontvang ik 250 euro per kwartaal... Zoveel is dat echt niet hoor.
Ik zoek even naar de achterkant van het gelijk. Die 1.5 is maar een voorbeeld. Mag wmb ook gerust 2 x modaal zijn. Het gaat maar even dat er een bovengrens is.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij stelt in je eerste post dat gezinnen met een gezamelijk inkomen van meer dan 1,5 modaal geen kinderbijslag meer zouden moeten ontvangen.
Nu zeg je als iemand 100.000 euro verdient, dat is 3x modaal. Daar zit nogal een verschil hoor.
Ik vind die hardwerkende nederlander zo langszamerhand een karikatuur aan het worden.quote:Helemaal eerlijk is het systeem niet, maar ik vind niet dat je de hard werkende burger overal maar op moet korten.
Modaal= ¤30.000 oftewel NFL456.000 dat geloof je toch niet.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:44 schreef Ticootje het volgende:
Trouwens, wat denk je dat je aan kinderbijslag krijgt. Zo'n vetpot is het ook weer niet.
quote:
Hoewel ik zelf vind dat kinderbijslag beter helemaal kan worden afgeschaft ben ik het hier niet mee eens.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:53 schreef desiredbard het volgende:
...
Ik denk dat men maar eens moet stoppen met het geven van kinderbijslag aan kinderen met een dubbele nationaliteit. (En voor alle duidelijk dat betekend dat ik het zelf ook niet kan aanvragen)
Het stoppen van uitkeren kinderen in het buitenland van ouders met een dubbelle nationaliteit.
...
Was het plan maar is volgens mij intussen van tafel na de politieke beschouwingen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind wel dat arme gezinnen meer toeslag moeten ontvangen dan de niet arme gezinnen.
Dat is nu volgens mij ook het plan.
Die grens is discutabel en wat willekeurig. Het gaat erom dat er ergens wmb een bovengrens moet zijn.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je stelt dat tonnensalarissen het niet nodig hebben en vervolgens stel je als bovengrens 1.5 maal modaal voor.
Dus in ieder geval suggereer je een associatie.
Hoe kom je erbij dat 5% van de bevolking meer dan 100.000 verdient?? Waar is je bron?quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:58 schreef Fides het volgende:
Kan iedereen die het over de hard werkende burger heeft (en denkt dat alleen mensen die 60.000 euro verdienen hard werken) een nekschot krijgen.
Het slaat natuurlijk nergens op dat mensen die een ton verdienen kinderbijslag krijgen, maar het inhouden van kinderbijslag voor die paar procent van de bevolking (5% max denk ik) levert niet zoveel geld op dat de modaal en minder-mensen er iets aan hebben.
Dat lijkt mij ook. dit is iig een inkomensafhankelijke component. Wat mij betreft wordt dan de kinderbijslag helemaal afgeschaft.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind denk het plan van het kind gebonden budget een beter plan is. Ik moet wel even opzoek naar wat het inhoud...
Wat mij betreft prima. Dat gebeurt met de zorgtoeslag nl ook.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:02 schreef Skinkie het volgende:
Waarom maak je het niet lineair afhankelijk dan?
Ik zeg dat maximaal 5% een ton of meer verdiend, waarschijnlijk nog minder. Niemand heeft een leuk tabelletje?quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat 5% van de bevolking meer dan 100.000 verdient?? Waar is je bron?
Ik was druk opzoek, maar ik kan niets vinden...quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:08 schreef Fides het volgende:
[..]
Ik zeg dat maximaal 5% een ton of meer verdiend, waarschijnlijk nog minder. Niemand heeft een leuk tabelletje?
ben even aan het Pollenquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:11 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik was druk opzoek, maar ik kan niets vinden...
Ik denk eigenlijk dat meer dan 5% van de bevolking meer dan een ton verdiend. Nederland heeft wel een groot gat tussen arm en rijk, maar volgens mij heeft een zeer groot deel van de bevolking niets te klagen.
Zo werkt het natuurlijk niet. Je gaat geen subsidies geven aan mensen die er zelf voor betalen...dan zijn die subsidies natuurlijk overbodig.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:16 schreef Liegebeest het volgende:
Mensen die veel verdienen betalen naar vehouding meer belasting, die hebben naar mijn mening ook meer recht op extra's uit de subsidiepot.
Je kan denk ik beter stellen dat mensen met een inkomen rond het bestaansminimum ontmoedigt moeten worden om kinderen te krijgen, die raken door die geldverslindende koters nog meer in financiele problemen.
Mijn idee is dan ook: Loonbelasting voor mensen met kinderen verlagen, en kinderbijslag afschaffen.
zo profiteren alleen de mensen ervan die er ook aan meebetalen.
Is dat op 1, 2 of misschien zelfs 3 (oudere kinderen) inkomens, is divident hierin meegerekend (Geld maakt nu eenmaal geld totdat de SP zijn zin krijgt)quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:17 schreef Fides het volgende:
567.000 huishoudens van de 7 miljoen huishouden verdienen meer dan een ton.
Dus uit mn hoofd...8% ofzo?
Toch is zijn redenering niet onredelijk...quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:19 schreef Fides het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Je gaat geen subsidies geven aan mensen die er zelf voor betalen...dan zijn die subsidies natuurlijk overbodig.
3 miljoen mensen ongeveer. Maargoed, ik weet dat wij thuis in de een na hoogste klasse zitten, en in principe is hier thuis wel overbodig.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:22 schreef Ticootje het volgende:
Je ziet in de tabel wel terug dat het er een hele grote groep is die buiten de kinderbijslag zou vallen als de bovengrens op 1.5 modaal wordt gesteld.
Nouja, wat ik hierboven heb gezegd. Ik weet niet hoe het zit met gezinnen die 45 duizend bruto verdienen en 2 of 3 kinderen hebben, die zullen het nog wel een beetje lastig hebben. Maar alles boven de 75 duizend heeft het echt niet nodig en dat weet ik uit eigen ervaring..quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:22 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Toch is zijn redenering niet onredelijk...
Hogere inkomens betalen in danwel meer in die pot, dus ze mogen er zeker gebruik van maken.
Of wil jij geheel PvdA en en meer laten betalen op hun verdiende gelde en gekochte eigendommen, en ze dan ook nog een sminder geven voor hun kinderen.
(En laten we wel wezen het zijn vaak de kinderen uit die gezinnen die klater weer in dezelfde meer betalende categorie vallen)
verkapt kijk-mij-rijk-zijn postquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:23 schreef Fides het volgende:
[..]
3 miljoen mensen ongeveer. Maargoed, ik weet dat wij thuis in de een na hoogste klasse zitten, en in principe is hier thuis wel overbodig.
Ik denk alleen niet dat dat nou de grote groep mensen is die nog kinderen thuis heeft zitten, zou leuk zijn als aan die tabel een gemiddelde leeftijd van personen per inkomensgroep zou hangen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:22 schreef Ticootje het volgende:
Je ziet in de tabel wel terug dat het er een hele grote groep is die buiten de kinderbijslag zou vallen als de bovengrens op 1.5 modaal wordt gesteld.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:17 schreef desiredbard het volgende:
[..]
ben even aan het Pollen
Modaal Inkomen??? ¤30k = NFL 68.000
Ik geloof namelijk al niets van die modaal grens van 30K (68000 in echt geld)
Dat is het hele basisprincipe van het Nederlandse belastingstelsel: het draagkrachtbeginsel. De breedste schouders dragen de zwaarste lasten.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:27 schreef AlphaOmega het volgende:
'Niveleren door naaien'. Het motto van het huidige kabinet. En sommige fokkers willen dat nog verder doorvoeren.
We hebben al een schijfsysteem in ons belastingstelsel. Daar moet het rijkere deel van de bevolking het minder rijke deel van de bevolking mee steunen. Verder zouden alle maatregelen voor iedereen overeenkomstig moeten zijn. Dat zou eerlijk zijn. Maar daar gaan we steeds verder nat. Het eerlijk zijn. En wat betreft die tonnensalarissen. Naai ze hard, en ze vertrekken wel ergens vlak over de grens. En als ze werkzaam zijn voor commerciele bedrijven, misschien is hun functie dan ook wel heel goed vanuit het buitenland uit te voeren, haal je dat soort functies toch weg uit Nederland. Laat je wat werkpaardjes in Nederland zitten.
Tenzij je misschien meer kinderen hebt, 5 of 6quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:25 schreef Fides het volgende:
[..]
Nouja, wat ik hierboven heb gezegd. Ik weet niet hoe het zit met gezinnen die 45 duizend bruto verdienen en 2 of 3 kinderen hebben, die zullen het nog wel een beetje lastig hebben. Maar alles boven de 75 duizend heeft het echt niet nodig en dat weet ik uit eigen ervaring..
Dat vind ik dan weer een beetje fout. Want in feite straf je dan de kinderen dat hun ouders zo dom waren om hun te krijgen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:54 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Maar ze mogen hem van mij volledig afschaffen die kinderbijslag
het is een beetje het hondje met kerstmis verhaal...
Als je er niet voor kan zorgen...moet je er niet aan beginnen.
Waarom zou iemand ueberhaupt betalen voor kinderen die niet van hem of haar zijn.
Klopt, dat van het schijfsysteem bij de belasting wel. Maar alle andere maatregelen zijn maar extra. En er komen steeds meer extra maatregelen. En daar gaat mede een stuk van het sociale karakter van Nederland verloren.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:44 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat is het hele basisprincipe van het Nederlandse belastingstelsel: het draagkrachtbeginsel. De breedste schouders dragen de zwaarste lasten.
Als beide ouders werken hoeven ze ieder maar 0.75 keer modaal te verdienen om een tonnensalaris te hebben.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:11 schreef Gabry het volgende:
[..]
Als beide ouders werken hoeven ze ieder maar 0.75 keer modaal te verdienen om een tonnensalaris te hebben.![]()
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:11 schreef Gabry het volgende:
[..]
Als beide ouders werken hoeven ze ieder maar 0.75 keer modaal te verdienen om een tonnensalaris te hebben.![]()
quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:59 schreef DustPuppy het volgende:
Afschaffen die handel, waarom zou de maatschappij moeten meebetalen aan de persoonlijke keuze van iemand.
En ik zeg keuze ja, want als je tegenwoordig nog ongewenst zwanger raakt ben je behoorlijk dom bezig. (Daarentegen is het ook weer een keuze om je kind te houden).
Daarbij komt het probleem van de overbevolking er ook nog eens bij. Ik zie niet in waarom we mensen moeten gaan belonen voor hun bijdrage aan dat probleem.
Alleen als de SP aan de macht komt....quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus de hypotheekrente aftrek gaan we ook afschaffen?
Prima! Gaan met die banaan.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Dus de hypotheekrente aftrek gaan we ook afschaffen?
Dan wordt het voor starters helemaal onmogelijk om een woning te kopen...quote:
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rekenen is niet je ding begrijp ik
Jup en wat denk je dat er dan gebeurd?quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:25 schreef Ticootje het volgende:
Dan wordt het voor starters helemaal onmogelijk om een woning te kopen...
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:26 schreef Gabry het volgende:
[..]
Niet echt. Maar welke fout maakte ik?
Ow dat, dat was sarcasme.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:26 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
2* 0,75 = 1,5
en 1,5 maal modaal is geen tonneninkomen.
Nou simpel, die mensen kunnen dan dus geen huis kopen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:26 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Jup en wat denk je dat er dan gebeurd?
Hangt er vanaf ik had dezelfde vraag hierquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Rekenen is niet je ding begrijp ik
Dat zal zeker in eerste instantie het resultaat zijn, maar er zal toch iets van een correctie moeten komen op de huizenprijzen, want het is voor starters nu al bijna niet meer te doen, ondanks de hypotheekrente aftrek.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:33 schreef Ticootje het volgende:
Nou simpel, die mensen kunnen dan dus geen huis kopen.
Koophuizen worden dan dus voor de rijkere mensen. Als de huizenprijzen zouden dalen, dan zijn er minder mensen die hun huis te koop zetten omdat ze geen verlies willen. Dus de krapte op de woningmarkt wordt alleen maar erger.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:39 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Hangt er vanaf ik had dezelfde vraag hier
Is modaal per inkomen of per gezin?
Maar gaat dat beginsel nog wel op.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:11 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Klopt, dat van het schijfsysteem bij de belasting wel. Maar alle andere maatregelen zijn maar extra. En er komen steeds meer extra maatregelen. En daar gaat mede een stuk van het sociale karakter van Nederland verloren.
Ben met je eens dat NL hierin doorslaat. Maar nooit zijn er klachtren geweest over KB, maar nu het in de miljoenennota heeft gestaan valt iedereen er over.quote:Je hoeft iemand die zijn/haar best doet om ver te komen in het leven niet op 101 manieren te naaien. Daarmee ontneem je een categorie mensen uiteindelijk de zin om er voor te gaan. En jammer genoeg zijn de genaaiden vaak de mensen die de karretjes in dit land trekken. Daarom moeten ze ook zoveel mogelijk aan onze staat betalen... er is een omslagpunt. En dat komt steeds dichter bij.
Misschien moet er eens worden gekeken naar verregaande versobering van onze verzorgingsstaat.
quote:Het bruto modaal inkomen is volgens het CPB in 2007: ¤ 30164,- per jaar (vakantietoeslag meegerekend).
Per maand is dat ongeveer ¤ 2.513,- (bruto).
Het brutoloon exclusief vakantietoeslag is ¤ 2250 per maand.
Netto is dat ongeveer ¤ 1637,46 per maand.
Het statistische modale inkomen is de inkomensklasse waarin de meeste mensen vallen. Het door de overheid gebruikte 'modale inkomen' is daaraan niet gelijk, maar een vastgesteld (geprikt) inkomen.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou simpel, die mensen kunnen dan dus geen huis kopen.
Koophuizen worden dan dus voor de rijkere mensen. Als de huizenprijzen zouden dalen, dan zijn er minder mensen die hun huis te koop zetten omdat ze geen verlies willen. Dus de krapte op de woningmarkt wordt alleen maar erger.
Dat beantwoord de vraag niet hebben we het over gecombineerd of per persoonquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
het is een modaal inkomen.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:56 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dat beantwoord de vraag niet hebben we het over gecombineerd of per persoon
Het totaal afschaffen vind ik te verkiezen boven het inkomensafhankelijk maken.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:45 schreef sanger het volgende:
Mensen die roepen dat het afgeschaft moet worden omdat zij niet willen betalen voor andere hun kinderen hebben pech, in NL kennen we nu eenmaal het draagkrachtbeginsel. En als je de KB dan zou afschaffen, en de hra, dan zou je ook bv huursubsidie moeten afschaffen (onder het mom van, als je het niet kan betalen ga je maar ergens anders wonen).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Afgezien dat de regering dat dus anders bekijk naar het schijnt: hernieuwde Inkomens Pollquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:00 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat beantwoord de vraag wel, je vroeg of dat inkomen of gezin was, aarop ik antwoord per inkomen.
Modaal is dus inkomen PER PERSOON. Vaak geldt het direct per gezin omdat het traditioneel nog best vaak voorkomt dat de vrouw thuisblijft als er meer dan 1 kind komt of zeer beperkt werkt.
Dat je je handle eer aandoet omdat dit dus een vertekend beeld geeft, we spreken over "kan" en niet over "is".quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:52 schreef Swetsenegger het volgende:
dat laatste
Kan ook beide zijn. Het is een gezamelijk inkomen. Als je vrouw niets verdiend en je valt wel in die klasse verdiren je het dus als persoon.
Ik begrijp niet wat er moeiljik aan is.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:04 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Het totaal afschaffen vind ik te verkiezen boven het inkomensafhankelijk maken.
Tenslotte mag ik iets terugzien van dat waar ik aan mee betaal, en meer dan iemand op een uitkering/minimumloon ?
Maar met betrekking tot het volledig afschaffen van KB
Zo ken ik een stel op een topsalaris (wel eigenlijk 2) Leuk huis beetje tuin, maar geen kinderen, wel twee honden, waarvoor ook belasting betaald wordt (die beesten schijten nb alleen op eigen terein)
Die honden zijn alles voor ze, eigenlijk hun kinderen,
Nogmaals niet dat ze het financieel nodig hebben...maar er is geen hondenbijslag.....
En als het niet bekostigt kan worden moet je er dus ook niet aan beginnen
Het zou toch onzin zijn om het hondenvoer voor een paar uitkeringstrekker te bekostigen?Misschien een klein detail: honden zorgen niet voor het voortbestaan van de mensheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vergeet niet dat mijn kind (dat op komst is) straks meebetaald aan jouw pensioen. Dan mag jij nu best wat meebetalen aan zijn opvoedingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:59 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dat je je handle eer aandoet omdat dit dus een vertekend beeld geeft, we spreken over "kan" en niet over "is".
Ik denk dat, als jij niet teveel met vuurwerk gespeeld hebt, je op je vingers kan natellen dat de daadwerkelijke salarissen boven de 50k veel minder zijn dan de gezamelijke inkomens boven de 50k.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:05 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien een klein detail: honden zorgen niet voor het voortbestaan van de mensheid
Vergeet niet dat mijn kind (dat op komst is) straks meebetaald aan jouw pensioen. Dan mag jij nu best wat meebetalen aan zijn opvoedingBen ik helemaal met je eens hoor je mag die spoiler wel weglatenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zonder nu diep filosofisch te gaan doen over het voortbestaan van de mensheid welk zijn eigen ondergang is
Maar ik vind dus niet dat je het uitgekeerde bedrag inkomensafhankelijk mag gaan maken zeker niet daar het bijgedragen gedeelte dat als is.
a) geen kinderbijslag
b) iedere nederlander betaald een vast bedrag van ¤x aan "premie" (niet inkomensafhankelijk) maar de uitkering is dat wel
c) iedere nederlander betaald een percentage inkomen aan premie maar de uitkering is voor eenieder gelijk.
Om het even door te trekken de twee personen over wie ik het heb zitten op een 150/160k per jaar, die hebben jouw kind helemaal niet nodig voor hun oude dag (gesteld dat jouw kind aan het werk gaat)
Voordat wij onze kleine kregen en ik zit jammer genoeg niet op dat salaris, hoefde ik me ook geen zorgen te maken over mijn oude dag (hoef ik nu nog niet hoor, maar het feit dat er ¤160 per maand kinderbijslag is helpt daar wel aan)
AOW premie betaal je idd niet voor jezelf maar aan de generatie voor je, misschien een foutje in het systeem maar dat is hoe je het bekijkt. En ik ben bijdehand genoeg om prive een pensioentje te organiseren daar ik zometeen niet van een staat/generatie werkende afhankelijk wil zijn. Was die kinderbijslag er niet geweest was mijn pensioenpremie onder druk gekomen.
Er werd hiervoor geoipperd dat boven een bepaald salaris je echt niet meer wakker ligt van wel of geen kinderbijslag.
het probleem met deze regering is dat er tussen "modaal" en dat salaris zowat een modaal jaarsalaris verschil zit.
En mocht men kinderbijslag inkomensfhankelijk gaan maken dan begint men vanaf korten vanaf modaal niet vanaf dat bedrag.
En zelfs al zou men, mag je iets terugkrijgen voor je bijdragen?Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Maar het systeem zoals NL dat kent is niet toegespitst op de individu, maar op de bevolking als collectief. Wou je overigens zeggen dat jouw werkgever voor jou geen pensioenpremie afdraagt?quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben voor mijn eigen pensioen aan het sparen ik heb dus geen kinderen nodig. Waarom moet ik dan wel kinderbijslag betalen?
Is idd een punt van redenatie je betaalt toch ook geen wegenbelasting voor je fiets omdat de buurman een Mercedes wil rijden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben voor mijn eigen pensioen aan het sparen ik heb dus geen kinderen nodig. Waarom moet ik dan wel kinderbijslag betalen?
Als je bekijkt wat het onderhouden van een kind kost denk ik dat veel mensen daarvan schrikken. Neemt niet weg dat een kind een keuze is, ook al is ze onverwacht zwanger (zoals in ons geval).quote:Op vrijdag 21 september 2007 15:51 schreef desiredbard het volgende:
Voordat wij onze kleine kregen en ik zit jammer genoeg niet op dat salaris, hoefde ik me ook geen zorgen te maken over mijn oude dag (hoef ik nu nog niet hoor, maar het feit dat er ¤160 per maand kinderbijslag is helpt daar wel aan)
AOW premie betaal je idd niet voor jezelf maar aan de generatie voor je, misschien een foutje in het systeem maar dat is hoe je het bekijkt. En ik ben bijdehand genoeg om prive een pensioentje te organiseren daar ik zometeen niet van een staat/generatie werkende afhankelijk wil zijn. Was die kinderbijslag er niet geweest was mijn pensioenpremie onder druk gekomen.
Wat heeft het merk en de prijsklasse te maken met het betalen van wegenbelasting?quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:07 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Is idd een punt van redenatie je betaalt toch ook geen wegenbelasting voor je fiets omdat de buurman een Mercedes wil rijden.
Premies krijg ik gedeeltelijk terug van de belastingen, beetje krom maar wel lekker.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:07 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar het systeem zoals NL dat kent is niet toegespitst op de individu, maar op de bevolking als collectief. Wou je overigens zeggen dat jouw werkgever voor jou geen pensioenpremie afdraagt?
Andere vraag:Ik heb nooit geen politiehulp nodig. Waarom moet ik dan betalen voor politieingrijpen in de voetbalstadions? Ik rook niet, toch wordt mijn zorgpremie ook gebruikt voor die onverstandigen die wel roken en daardoor een longziekte krijgen.
Etc....
Je eigenlijke naam is Maria.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je bekijkt wat het onderhouden van een kind kost denk ik dat veel mensen daarvan schrikken. Neemt niet weg dat een kind een keuze is, ook al is ze onverwacht zwanger (zoals in ons geval).
[/sub]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Idd zo'n kleine kost geld,
Helaas pindakaas
Maar het feit dat iemand een foutje maakt
Nee je kind is niet fout maar het tijdstip en jullie voorzoogsmaatregelen wel......
Daar hoeft een ander toch niet voor op te draaien?
Of alle ouders kinderbijslag, of geen enkeleTe weinig - ongeveer 60 per maandquote:Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik niet eens weet hoeveel de kinderbijslag is, en of en hoe en waar je zoeits aan moet vragen.
het geld wordt verkeerd besteed,
niet tegenstaande wat hierbovenstaat (Ik ben namelijk voor volledig afschaffen of volledig aanhouden
UIT HET CIA FACTBOOKEven afronden 20% kinderen - 60% werkende leeftijd - 20% oude van dagenquote:0-14 years: 17.8% (male 1,505,931/female 1,436,532)
15-64 years: 67.8% (male 5,683,877/female 5,557,745)
65 years and over: 14.4% (male 1,015,731/female 1,370,797) (2007 est.)
Labour Force 7.6 million (2006 est.)
Unemployment rate: 5.5% (2006 est.)
60 % van 17 miljoen = grofweg 10 Miljoen
20% van 17 Miljoen - 3.5 Miljoen
--->>> Let wel dan klopt die 5.5% werklozen niet, maar amerika rekend dan ook alleen mensen die als werkzoekend ingeschreven staan. Vrijwilligers die vrijgesteld zijn van de sollicitatie plicht indien werkzaam bij bepaalde organisaties zijn dus niet meegerekend
Er zijn dus 2x zoveel werkenden als kinderen onder de 18
en om een kind dus 60 Euro per maand te geven betaald indien een flatrate bijdrage van toepassing zou zijn een werkende dus 30 euro per maand......Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
Misschien is voetbal niet helemaal het juiste voorbeeld, maar het hoort natuurlijk wel bij openbare orde handhaven. En daar betalen we allemaal aan mee.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ben er voor dat voetballers en voetbal"liefhebbers" voor hun eigen beveiliging gaan betalen. Hooligans mogen dan extra betalen en als ze het er niet mee eens zijn gewoon niet meer het stadion in. Huisarrest tijdens de wedstrijden.
En ik vind festivals over het algemeen helemaal kut. Waarom moet ik dan meebetalen aan het feit dat andere mensen wel plezier willen hebbenquote:Ik vind een festival wel leuk en ik vind het normaal om wat extra's te betalen ivm beveiliging en verkeersoverlast e.d. En ze mogen drugs van mij gewoon vrijgeven.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:29 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Je eigenlijke naam is Maria.
heb je Rome al gebeld...... ?
Of hebben jullie allebei niet opgelet op Biologieles...
Onverwacht... me hoela
Ongeplanned...da's wat andersIs het niet onverwacht dan als het niet gepland isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ik iets niet plan, en het gebeurt, is dat bij mij onverwacht hoor.
Ik bedoel meer te zeggen dat heel veel mensen bang zullen zijn het zonder de KB nioet meer te kunnen betalen. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat het leven dusdanig duur is dat je niet meer aan het kind kunt.quote:Idd zo'n kleine kost geld,
Helaas pindakaas
Maar het feit dat iemand een foutje maakt
Nee je kind is niet fout maar het tijdstip en jullie voorzoogsmaatregelen wel......
Daar hoeft een ander toch niet voor op te draaien?
Of alle ouders kinderbijslag, of geen enkeleVan mij mag het afgeschafd, maar als het blijft hou ik mijn recht er ook gewoon op (of eigenlijk het kind natuurlijk). Leuk voor op een spaarrekening voor het kind zijn/haar studie later (als het wil studeren).quote:Te weinig - ongeveer 60 per maand
het geld wordt verkeerd besteed,
niet tegenstaande wat hierbovenstaat (Ik ben namelijk voor volledig afschaffen of volledig aanhoudenIk betwijfel of die cijfers ook zo voor NL gelden, maar goed. De berekening hierboven klopt natuurlijk aardig. Maar maak die berekening nu eens voor de kosten van politiemacht, brandweer etc......quote:UIT HET CIA FACTBOOK
[..]
Even afronden 20% kinderen - 60% werkende leeftijd - 20% oude van dagen
60 % van 17 miljoen = grofweg 10 Miljoen
20% van 17 Miljoen - 3.5 Miljoen
--->>> Let wel dan klopt die 5.5% werklozen niet, maar amerika rekend dan ook alleen mensen die als werkzoekend ingeschreven staan. Vrijwilligers die vrijgesteld zijn van de sollicitatie plicht indien werkzaam bij bepaalde organisaties zijn dus niet meegerekend
Er zijn dus 2x zoveel werkenden als kinderen onder de 18
en om een kind dus 60 Euro per maand te geven betaald indien een flatrate bijdrage van toepassing zou zijn een werkende dus 30 euro per maand......Everything you want is on the other side of fear.
quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:48 schreef sanger het volgende:
[..]
Is het niet onverwacht dan als het niet gepland isAls ik iets niet plan, en het gebeurt, is dat bij mij onverwacht hoor.
[..]
Ik bedoel meer te zeggen dat heel veel mensen bang zullen zijn het zonder de KB nioet meer te kunnen betalen. Het is eigenlijk te gek voor woorden dat het leven dusdanig duur is dat je niet meer aan het kind kunt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat jij (en ik ook want wij doen precies hetzelfde) ons daaraan kunnen houden.quote:Van mij mag het afgeschafd, maar als het blijft hou ik mijn recht er ook gewoon op (of eigenlijk het kind natuurlijk). Leuk voor op een spaarrekening voor het kind zijn/haar studie later (als het wil studeren).
Ik ben al gewaarschuwd dat het zo makkelijk is in noodgevallen te "snoepen"[sarcasme]Hoe fout kan de CIA nu zijn [/sarcasme]quote:Ik betwijfel of die cijfers ook zo voor NL gelden, maar goed. De berekening hierboven klopt natuurlijk aardig. Maar maak die berekening nu eens voor de kosten van politiemacht, brandweer etc......
Ben dat wel met je eens maar 690 per maand NLKB werkt toch echt op zo'n bijdrage uit.
Nu zal een minimum inkomen mischien 5 euro betalen en een hoog inkomen 55, maar je kunt dus niet zeggen en 55 euro per maand betalen en geen kinderbijslag krijgen.
Nogmaals is de kleine er al hoe oud/wanneer, jongen/meisje, en gefeliciteerd (hoop ik) ?Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
In onze situatie ging het ongeplande nogal hand-in-hand met het onverwachttequote:Op vrijdag 21 september 2007 17:12 schreef desiredbard het volgende:
[..]Ik vind onverwacht en ongeplanned verschillend.... zolang het maar niet ongewenst is zal alles wel goedkomen hoor
De borsten wassen vanwege borstvoeding? Das meer voor het plezier hoorquote:Is de kleine er al?
de Nederlandse Kinderbijslag zet echt geen zoden aan de dijk hoor.
Die kleine gaat in 3 maanden toch echt door meer kleding en luiers dan dat ... (Ik wil je niet afschrikken hoor)
Dus om die kinderbijslag hoef je hety niet te doen of te laten
OK borstvoeding en katoenen luiers helpen.... maar dan gaat je GWL ook omhoog want die krengen moeten gewassen worden LOL
quote:In Belgie schijnt het nog beter te zijn. Vanaf het zoveelste kind geen belasting meer of zoiets. Volgens de verhalen iig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maak je niet gerust, we kunnen prima zonder. Zeker als we zien hoe mijn schoonzusje het redt zonder ook maar enige vorm van alimentatie en/of subsidie en een inkomen van nog geen EUR 1000 netto per maand.quote:Ik hoop dat jij (en ik ook want wij doen precies hetzelfde) ons daaraan kunnen houden.
Ik ben al gewaarschuwd dat het zo makkelijk is in noodgevallen te "snoepen"Sorry GWBquote:[sarcasme]Hoe fout kan de CIA nu zijn [/sarcasme]Ben ik wel met je eens indd. Als de KB afgeschaft zou worden dan zou er een verlaging in de sociale premies moeten worden doorgevoerd.quote:Ben dat wel met je eens maar 690 per maand NLKB werkt toch echt op zo'n bijdrage uit.
Nu zal een minimum inkomen mischien 5 euro betalen en een hoog inkomen 55, maar je kunt dus niet zeggen en 55 euro per maand betalen en geen kinderbijslag krijgen.Nog niet, maar met een sneltreinvaart onderwegquote:Nogmaals is de kleine er al hoe oud/wanneer, jongen/meisje, en gefeliciteerd (hoop ik) ?2 december is de planning en geslacht is TOPsecret. Enne dank je
Everything you want is on the other side of fear.
Dat het opgaat aan roken en drinken weet je omdat????? Omgevingsinvloeden misschien????quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:08 schreef Refragmental het volgende:
Kinderbijslag compleet afschaffen en volledig besteden aan Onderwijs en Zorg (voor kinderen).
Weet je tenminste dat het geld redelijk nuttig besteed wordt in plaats van aan pap en mam's rook en drink verslaving.
Besteed het liever aan onderwijs zodat die kinderen later niet op de VMBO belanden en later ook weer afhankelijk worden van allerhande subsidies.quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:28 schreef sanger het volgende:
[..]
Dat het opgaat aan roken en drinken weet je omdat????? Omgevingsinvloeden misschien????
In mijn beleving word het in de meeste bevolkingsklassen ook wel gebruikt als " kleedgeld",. Oftewel om het kind te kunnen kleden en voeden.
Onderwijs moet sowieso structureel vernaderd worden in NL. De meesten kunnen niet eens rekenen als ze van de HAVO afkomen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:31 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Besteed het liever aan onderwijs zodat die kinderen later niet op de VMBO belanden en later ook weer afhankelijk worden van allerhande subsidies.
Kleedgeld vind ik verspilling. Kleren zijn wegwerp producten... onderwijs brengt je als samenleving naar een hoger niveau.
Daarom... weg met die kinderbijslag.
zeker niet om een beetje redelijk te leven en te wonenquote:Op vrijdag 21 september 2007 11:44 schreef Ticootje het volgende:
Van mij hoef je ook niet mee te betalen aan mijn festival.quote:Op vrijdag 21 september 2007 16:42 schreef sanger het volgende:
[..]
Misschien is voetbal niet helemaal het juiste voorbeeld, maar het hoort natuurlijk wel bij openbare orde handhaven. En daar betalen we allemaal aan mee.
[..]
En ik vind festivals over het algemeen helemaal kut. Waarom moet ik dan meebetalen aan het feit dat andere mensen wel plezier willen hebben
Omdat we als NL'ers het colelctief kunnen betalen en als individu niet. Vroeger had je die solidariteit nog wel, heden ten dage een stuk minder.
Dus je bedoeld dat alleen de festivalbezoekers dienen mee te betalen aan de kosten van eventuele politie en brandweerdiensten.....quote:Op vrijdag 21 september 2007 20:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Van mij hoef je ook niet mee te betalen aan mijn festival.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |