Dat vermoedde ik dus ookquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:40 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Het is gewoon een geprikt inkomen. Vroeger was het altijd ongeveer de ziekenfondsgrens.
Aantonen dat zie reactie hierboven.... 30k een uit de lucht gegrepen getal isquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:47 schreef Hephaistos. het volgende:
Nogmaals, wat wil je nou precies hiermee?
Toon jij eerst maar aan dat de populatie op Fok! overeenkomt met de populatie in Nederland.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wat een hoop leugenaars op Fok! Iedereen zit boven modaal
Dat is het, dat is namelijk de definitie van het CBSquote:Op vrijdag 21 september 2007 12:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Aantonen dat zie reactie hierboven.... 30k een uit de lucht gegrepen getal is
Dus het modaal inkomen betreft gewoon een Haags verzinsel.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Bruto modaal inkomen
Dit betreft een geprikt niveau, dicht onder de premie-inkomensgrens voor het ziekenfonds en vanaf 2006 de nieuwe ZVW (de grens waarbij de werkgever het maximum aan ziekenfondspremie betaalt). Dit is niet gelijk aan het statistisch modaal (= meest voorkomende) inkomen.
Wist ik trouwens ook niet, dacht dat het de statistisch modaal was
Ik vind het niet hoog of laag hoor. Maar anders wordt het gewoon een opsomtopic, zou natuurlijk zonde zijn.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:57 schreef BretsiG het volgende:
Nee. Is het zo bijzonder dan? Ik 3000 bruto en mijn vriend 2490 bruto.
Verzinsel is wat anders, maar er wordt gewoon een inkomen geprikt, ieder jaar opnieuw, en daar wordt naar gekeken wat de effecten daarop zijn van allerlei inkomstenpolitiek.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dus het modaal inkomen betreft gewoon een Haags verzinsel.![]()
Muts het inkomen is per persoon niet per huishouden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:57 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Het vorige topic ging wel over het huishoudensinkomen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Muts het inkomen is per persoon niet per huishouden.
Dat dacht ik ook, maar vond het erg hoog in vergelijk met wat Modaal was in '99 '98, ok Inflatie, MonopoliegeldEuro, etc. En ik heb de prijzen in NL omhoog zien gaan (|De guldentekentjes in de winkel door ¤ vervangen zien worden) maar niet op je salarisstrookje.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
voorkomende) inkomen.
Daar ben ik niet zeker van ....quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het vorige topic ging wel over het huishoudensinkomen.
Maakt dat wat uit dan?quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:01 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Muts het inkomen is per persoon niet per huishouden.
Is dat zo, ik ben niet zeker, is modaal niet per gezin/huishoudenquote:
Ja de overheid kijkt naar gezinsinkomen.quote:
Dan maakt het dus niets uit of je gezin uit 2 personen bestaat die elk modaal verdienen, of 1 persoon die 2 keer modaal verdient.quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:09 schreef HarryP het volgende:
[..]
Ja de overheid kijkt naar gezinsinkomen.
Dus dan zit je al snel boven modaal en mag je dus betalen voor uitkerinstrekkers.
Nee, alleen of het de modus is van de antwoorden die die de stemmers gevenquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:08 schreef GlowMouse het volgende:
Met de uitslag van deze poll kun je trouwens ook niet zien of een inkomen van 30k de modus is.
het is toch niet te hopen.......een huishouden kan daar toch niet van rond komen............quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:07 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Is dat zo, ik ben niet zeker, is modaal niet per gezin/huishouden
Ik zou wel eens een bell curve willen zien van de inkomens in NL, die heb ik nog niet gevonden, op de horizontale as de inkomsten, op de vertikale de hoeveelheid huishoudensquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:19 schreef Orval het volgende:
[..]
het is toch niet te hopen.......een huishouden kan daar toch niet van rond komen............
tenminste mijn huishouden niet![]()
die gegevens zullen gewoon op de site van centraalbureau van de statestiek staan lijkt me......quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik zou wel eens een bell curve willen zien van de inkomens in NL, die heb ik nog niet gevonden, op de horizontale as de inkomsten, op de vertikale de hoeveelheid huishoudens
Heb ze nog niet gevondenquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:26 schreef Orval het volgende:
[..]
die gegevens zullen gewoon op de site van centraalbureau van de statestiek staan lijkt me......
Ik was er al bang voorquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:09 schreef HarryP het volgende:
[..]
Ja de overheid kijkt naar gezinsinkomen.
Dus dan zit je al snel boven modaal en mag je dus betalen voor uitkerinstrekkers.
Die volg ik even niet, deze reactiequote:Op vrijdag 21 september 2007 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan maakt het dus niets uit of je gezin uit 2 personen bestaat die elk modaal verdienen, of 1 persoon die 2 keer modaal verdient.
Nee, dat is het nietquote:Op vrijdag 21 september 2007 13:49 schreef sanger het volgende:
Overigens is het modale inkomen niet het gemiddelde inkomen in NL. Het is het inkomen dat het meeste voorkomt (is afgeleid van de statistische modus).
quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is het, dat is namelijk de definitie van het CBS
http://www.cpb.nl/nl/prognoses/begrippen_prijzen_lonen.html
Bruto modaal inkomen
Dit betreft een geprikt niveau, dicht onder de premie-inkomensgrens voor het ziekenfonds en vanaf 2006 de nieuwe ZVW (de grens waarbij de werkgever het maximum aan ziekenfondspremie betaalt). Dit is niet gelijk aan het statistisch modaal (= meest voorkomende) inkomen.
Waarom?quote:Op vrijdag 21 september 2007 13:54 schreef desiredbard het volgende:
kortom als morgen een of andere overheidsbetaalde korsakovpatient met parkinson weer eens 5 getallen intypt op de computer en dit als grenzen zet hebben we het weer over een ander bedrag?!
Je zou toch verwachten dat het modaal inkomen, danwel de bijdrages etc, aan een bepaalde koopkracht gelieerd zijn?
27000 HUISHOUDENS boven de 50Kquote:
2,7 Miljoen Huishoudens, dat zijn niet per definitie meerdere personen, een single is ook een huishouden.quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
27000 HUISHOUDENS boven de 50K
Zijn die huishoudens 27k Huismoeders (m/v) en 27k Werkvaders (m/v)
of hebben we het hier over 54000 Mensen die dus per persoon 25000+ (bruto) krijgen?
Ja, als je dat bij elkaar op gaat tellen, er staat toch niet hoeveel verdienen jij en je partner samen?quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:57 schreef BretsiG het volgende:
[..]
Dat grafiekje van Hephaistos is erg goed:quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:12 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja, als je dat bij elkaar op gaat tellen, er staat toch niet hoeveel verdienen jij en je partner samen?![]()
En ook 20quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:12 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Huishoudens, dat zijn niet per definitie meerdere personen, een single is ook een huishouden.
Het gaat over huishoudens. Die kunnen uiteraard verschillende samenstellingen hebben. De getallen op de as zijn trouwens x1000 he, dus we hebben het hier dan over 2.7 miljoen huishoudens.quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:09 schreef desiredbard het volgende:
[..]
27000 HUISHOUDENS boven de 50K
Zijn die huishoudens 27k Huismoeders (m/v) en 27k Werkvaders (m/v)
of hebben we het hier over 54000 Mensen die dus per persoon 25000+ (bruto) krijgen?
Nee, Huishoudens, Fiscale eenheden dus.quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:14 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Dat grafiekje van Hephaistos is erg goed:
[afbeelding]
En de overheid kijkt dus naar gezin![]()
Is toch ook logisch?quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:14 schreef desiredbard het volgende:
[..]
[afbeelding]
Wat een rare manier van doen, als ik samen met mijn vriendin maar 36000 euro per jaar zou verdienen zijn wij dus nog 'boven modaal', maar als je in je eentje 28000 euro per jaar verdient niet, terwijl je relatief natuurlijk veel rijker bent.quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:14 schreef desiredbard het volgende:
[..]
[afbeelding]
Zo werk ons belastingstelsel nu eenmaal.quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:19 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat een rare manier van doen, als ik samen met mijn vriendin maar 36000 euro per jaar zou verdienen zijn wij dus nog 'boven modaal', maar als je in je eentje 28000 euro per jaar verdient niet, terwijl je relatief natuurlijk veel rijker bent.Het slaat nergens op om qua salaris per huishouden te kijken, als je met meer mensen bent heb je ook meerdere inkomens en meer kosten, dus je kunt niets concluderen uit het getal.
![]()
Lijkt me een uitstekend idee, dan wordt er ten eerste zwaar gekort op de uitkering, en komen ze in de hoogste belastingschaal terecht.quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:20 schreef desiredbard het volgende:
Als ik in een commune leeft dat is het huishoudinkomen 20x bijstand .... en alsnog bovenmodaal
Zo lust ik er nog wel eentje
Als we alle uitkeringstrekkers laten samenwonen op..... Wilhelminastraat 16, Arnhem... hebben wee een hoop benedenmodale inkomens minder
En dat moet dus maar eens herzien worden.....quote:Op vrijdag 21 september 2007 14:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo werk ons belastingstelsel nu eenmaal.
Gewoon een vlaktax invoeren, veel eenvoudigerquote:Op vrijdag 21 september 2007 14:29 schreef desiredbard het volgende:
[..]
En dat moet dus maar eens herzien worden.....
Een veel realistischer / socialere oplossing zou zijn om het gemiddeld grootste salaris per hoofd per adres als modaal te nemen en daarop te belasten.
Additionele inkomens per financieel meerderjarigen (thuiswonende kinderen onder 21 niet meegerekend dus) kunnen dus meteen de hoogste belastingschaal in.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |