Nog steeds een aardig bedrag hoor. Maar dan nog: heeft iemand met een tonnensalaris dit werkelijk nodig? Dat is nu mijn punt. Kan dus makkelijk op worden bezuinigd.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:44 schreef Ticootje het volgende:
1.5 modaal is tegenwoordig helemaal niet zo veel hoor.
Trouwens, wat denk je dat je aan kinderbijslag krijgt. Zo'n vetpot is het ook weer niet.
Nee inderdaad.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Tonnensalaris != 1.5 maal modaal
Heb ik dat gesteld?quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:46 schreef Swetsenegger het volgende:
Tonnensalaris != 1.5 maal modaal
nou ja, ik weet ook wel dat je daar geen kind van kan onderhouden. Maar eerlijk: moet iemand met een inkomen van ¤100.000 daarvoor in aanmerking komen?quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:48 schreef Ticootje het volgende:
Hyperdude, dat vind ik een goede oplossing.
En Echtgaaf, een aardig bedrag?? Voor mijn dochter ontvang ik 250 euro per kwartaal... Zoveel is dat echt niet hoor.
Jij stelt in je eerste post dat gezinnen met een gezamelijk inkomen van meer dan 1,5 modaal geen kinderbijslag meer zouden moeten ontvangen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:50 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
nou ja, ik weet ook wel dat je daar geen kind van kan onderhouden. Maar eerlijk: moet iemand met een inkomen van ¤100.000 daarvoor in aanmerking komen?
Als het toch niks is kunnen we het net zo goed ....quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:48 schreef Ticootje het volgende:
Hyperdude, dat vind ik een goede oplossing.
En Echtgaaf, een aardig bedrag?? Voor mijn dochter ontvang ik 250 euro per kwartaal... Zoveel is dat echt niet hoor.
Ik zoek even naar de achterkant van het gelijk. Die 1.5 is maar een voorbeeld. Mag wmb ook gerust 2 x modaal zijn. Het gaat maar even dat er een bovengrens is.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:52 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jij stelt in je eerste post dat gezinnen met een gezamelijk inkomen van meer dan 1,5 modaal geen kinderbijslag meer zouden moeten ontvangen.
Nu zeg je als iemand 100.000 euro verdient, dat is 3x modaal. Daar zit nogal een verschil hoor.
Ik vind die hardwerkende nederlander zo langszamerhand een karikatuur aan het worden.quote:Helemaal eerlijk is het systeem niet, maar ik vind niet dat je de hard werkende burger overal maar op moet korten.
Modaal= ¤30.000 oftewel NFL456.000 dat geloof je toch niet.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:44 schreef Ticootje het volgende:
1.5 modaal is tegenwoordig helemaal niet zo veel hoor.
Trouwens, wat denk je dat je aan kinderbijslag krijgt. Zo'n vetpot is het ook weer niet.
quote:
Hoewel ik zelf vind dat kinderbijslag beter helemaal kan worden afgeschaft ben ik het hier niet mee eens.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:53 schreef desiredbard het volgende:
...
Ik denk dat men maar eens moet stoppen met het geven van kinderbijslag aan kinderen met een dubbele nationaliteit. (En voor alle duidelijk dat betekend dat ik het zelf ook niet kan aanvragen)
Het stoppen van uitkeren kinderen in het buitenland van ouders met een dubbelle nationaliteit.
...
Was het plan maar is volgens mij intussen van tafel na de politieke beschouwingen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind wel dat arme gezinnen meer toeslag moeten ontvangen dan de niet arme gezinnen.
Dat is nu volgens mij ook het plan.
Die grens is discutabel en wat willekeurig. Het gaat erom dat er ergens wmb een bovengrens moet zijn.quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je stelt dat tonnensalarissen het niet nodig hebben en vervolgens stel je als bovengrens 1.5 maal modaal voor.
Dus in ieder geval suggereer je een associatie.
Hoe kom je erbij dat 5% van de bevolking meer dan 100.000 verdient?? Waar is je bron?quote:Op vrijdag 21 september 2007 11:58 schreef Fides het volgende:
Kan iedereen die het over de hard werkende burger heeft (en denkt dat alleen mensen die 60.000 euro verdienen hard werken) een nekschot krijgen.
Het slaat natuurlijk nergens op dat mensen die een ton verdienen kinderbijslag krijgen, maar het inhouden van kinderbijslag voor die paar procent van de bevolking (5% max denk ik) levert niet zoveel geld op dat de modaal en minder-mensen er iets aan hebben.
Dat lijkt mij ook. dit is iig een inkomensafhankelijke component. Wat mij betreft wordt dan de kinderbijslag helemaal afgeschaft.quote:Op vrijdag 21 september 2007 12:00 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind denk het plan van het kind gebonden budget een beter plan is. Ik moet wel even opzoek naar wat het inhoud...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |