abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:41:16 #101
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_53370688
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:05 schreef simmu het volgende:
weet iemand een goede "ik-wil-ook-handelen-maar-heb-geen-echt-geld-simulatie site? dat lijkt me onderhand wel leuk
http://beursspel.iex.nl/vtrader/beursspel.asp?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
pi_53370894
Bestaat er al een FOK! poule ?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  vrijdag 21 september 2007 @ 23:51:41 #103
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_53370926
Op het moment hangt de dollar-koers een beetje rond de, inmiddels niet meer zo boeiende, waarde van $ 1.4090 per euro.

$ 1.4118 / ¤ was de top vandaag... het was wel even spannend iig.
pi_53375866
Wat voor positieve gevolgen heeft het eigenlijk als dit scenario zich zal voltrekken?

Ik stel me voor dat mensen veel zuiniger met spullen zijn. Even de auto pakken om bij Pietje op bezoek te gaan zal ook minder snel gebeuren, dus voor het milieu zou het goed zijn om even op adem te komen.
pi_53375985
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:41 schreef w8jij17 het volgende:
Wat voor positieve gevolgen heeft het eigenlijk als dit scenario zich zal voltrekken?

Ik stel me voor dat mensen veel zuiniger met spullen zijn. Even de auto pakken om bij Pietje op bezoek te gaan zal ook minder snel gebeuren, dus voor het milieu zou het goed zijn om even op adem te komen.
Als de Amerikaanse economie in elkaar flikkert blijft er een machtsblok minder over. Dat betekent dat Europa op lange termijjn belangrijker wordt als we India, China en de overige Oosterse landen aankunnen
pi_53376067
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:52 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Als de Amerikaanse economie in elkaar flikkert blijft er een machtsblok minder over. Dat betekent dat Europa op lange termijjn belangrijker wordt als we India, China en de overige Oosterse landen aankunnen
kan de rest van de wereld echter een tweede uiteengevallen USSR wel verdragen?
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:15:50 #110
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53376372
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 10:52 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Ik denk dat dit meer een wens-scenario is dan relatistisch. Sowieso vergeet je Rusland in het hele geheel, en europa zal nooit een wereldblok vormen puur omdat we zelf geen eenheid zijn. We zullen hooguit lekker rustig voortkabbelen in de schaduw van de wereldpolitiek.

En eigenlijk denk ik dat je dat ook moet willen, want alle aandacht op je gericht hebben is nooit positief, je wordt vanzelf geminacht en dat moet je zien te voorkomen. Lekker in luwte blijven dus qua wereldpolitiek.
pi_53376572
Komt de VS eindelijk te staan waar het hoort.. naast de andere mensen op deze aardkloot en niet er boven.
pi_53376764
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:15 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik denk dat dit meer een wens-scenario is dan relatistisch. Sowieso vergeet je Rusland in het hele geheel, en europa zal nooit een wereldblok vormen puur omdat we zelf geen eenheid zijn. We zullen hooguit lekker rustig voortkabbelen in de schaduw van de wereldpolitiek.

En eigenlijk denk ik dat je dat ook moet willen, want alle aandacht op je gericht hebben is nooit positief, je wordt vanzelf geminacht en dat moet je zien te voorkomen. Lekker in luwte blijven dus qua wereldpolitiek.
Leuk ideaal, maar de EU is echt wel voortbestemd om een (leidende) wereldmacht te gaan worden. Dat proces is al tientallen jaren in ontwikkeling. Ik zie het ook liever op jouw manier aflopen, maar feit is dat de mensen die wat hoger zitten nu eenmaal zo machtsgeil zijn dat ze gewoon de scepter overnemen en op de oude manier verder gaan. Of zou het toch een keer anders kunnen? Europese idealen, of 'De Europese Droom', is toch een heel stuk prettiger, vreedzamer en beter voor iedereen dan alle andere 'dromen', inclusief de Amerikaanse, vind ik. Anderen niet ws.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:45:22 #113
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53376955
Dat vind je inderdaad als europiaan

Maar toch moet je Rusland niet vergeten in het geheel. Het land heeft meer inwoners dan europa, veel meer grondstoffen, en ook veel meer lef dan europa. Indien de wereldmarkt beetje instort zal de economie van rusland best wel eens kunnen gaan groeien als kool (met china en india als nabije afzetmarkten). Misschien dat het stokje tijdelijk wel door europa wordt overgenomen, maar dat daarna gewoon Azie het centrum wordt. Zolang we nog geen president van Europa hebben zie ik het nog positief in, die rustige plek in de schaduw
pi_53376992
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:15 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Ik denk dat dit meer een wens-scenario is dan relatistisch. Sowieso vergeet je Rusland in het hele geheel
Rusland is - netals het midden-oosten - alleen relevant qua grondstoffen. Hoogwaardige industrie e.d.? Niet echt. Die grondstoffen zijn op korte termijn op en worden vervangen door iets wat technologisch-intensief is. Iets Europees of Aziatisch dus.
quote:
, en europa zal nooit een wereldblok vormen puur omdat we zelf geen eenheid zijn. We zullen hooguit lekker rustig voortkabbelen in de schaduw van de wereldpolitiek.
Daar vergis je je lelijk in. Kijk maar 's hoeveel mensen de laatste tijd in een ander Europees land wonen/werken. Een fors deel van de hoogopgeleiden doet dat en zo integreer je buitengewoon snel. Los daarvan, hoe groot is de eenheid van een Texaan op de prairie en een New-Yorkse kledingontwerpen
pi_53377012
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:45 schreef Grumpey het volgende:

Maar toch moet je Rusland niet vergeten in het geheel. Het land heeft meer inwoners dan europa, veel meer grondstoffen, en ook veel meer lef dan europa. Indien de wereldmarkt beetje instort zal de economie van rusland best wel eens kunnen gaan groeien als kool (met china en india als nabije afzetmarkten). Misschien dat het stokje tijdelijk wel door europa wordt overgenomen, maar dat daarna gewoon Azie het centrum wordt. Zolang we nog geen president van Europa hebben zie ik het nog positief in, die rustige plek in de schaduw
Klopt , toch is Rusland behoorlijk afhankelijk van de EU en andersom ook. Ik zie ze in de toekomst eerder samenwerken dan elkaar tegenwerken. Los van dat, zodra er een alternatief is voor het gas dat wij nodig hebben van Rusland, hebben zij ook niet veel meer om mee te dreigen. Een atoombom zullen ze toch niet op Europa afvuren.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_53377028
quote:

Volgens David S Landes (goede schrijver, doe maar 's lezen) is de enige voorwaarde voor een goed groeiende economie een welvarende en vooral stabiele middenklasse. Die bestaat niet in Rusland, daar heb je alleen maar superrijk en superarm. Dat betekent ook dat het grootste deel van de bevolking laagopgeleid is. Economische groei kan, wereldheerschappij absoluut niet.
pi_53377046
quote:

Rusland heeft maar 141 miljoen inwoners hoor en zeer snel krimpend. In vijf jaar tijd zijn er 4 miljoen mensen 'verdwenen'. Europa heeft er 496 miljoen.
pi_53377058
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:48 schreef Autoreply het volgende:

[..]

Volgens David S Landes (goede schrijver, doe maar 's lezen) is de enige voorwaarde voor een goed groeiende economie een welvarende en vooral stabiele middenklasse. Die bestaat niet in Rusland, daar heb je alleen maar superrijk en superarm. Dat betekent ook dat het grootste deel van de bevolking laagopgeleid is. Economische groei kan, wereldheerschappij absoluut niet.
Wealth and Poverty of Nations
  zaterdag 22 september 2007 @ 12:00:21 #119
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53377244
ok ok, heb me niet echt goed ingelezen wat betreft rusland, sorry daarvoor. Maar komt volgens jullie de machtcentra te liggen? Doe eens uitleggen...
pi_53377615
Sinds wanneer is het goed dat een grote handelspartner schade oploopt of zoals door velen hier gehoopt wordt ten onder gaat? Dat de VS zo'n groot handelstekort heeft (wat het afgelopen jaar btw al met 1.5 procent punt gedaald is) komt door een combinatie van een aantal factoren die elkaar versterken en waar nu eindelijk een verandering in komt. Zonder grote triggers zal dit geleidelijk gaan, en daar hebben veel meer partijen (vooral China maar ook Japan, EU, etc.) belang bij dan dat met schokken zou gaan.
pi_53377745
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:00 schreef Grumpey het volgende:
ok ok, heb me niet echt goed ingelezen wat betreft rusland, sorry daarvoor. Maar komt volgens jullie de machtcentra te liggen? Doe eens uitleggen...
Brazilië, snel groeiende en goed opgeleide middenklasse, groot afzetland, tof klimaat. India is precies hetzelfde verhaal, plus een gangbare taal.
In China breekt vast nog wel een keer een crisis uit door de gigantische verschillen tussen rijk en arm, maar ze zijn veerkrachtig genoeg om dat op te vangen. Japan en Korea zullen door de welvarende omgeving nog wel een tijdje vooruitkunnen, maar gaan volgens mij rap terrein verliezen aan goedkopere landen.
En Europa? Tsjah, met name op technologisch gebied zullen we toch nog wel een tijdje wereldleidend zijn lijkt mij zo
pi_53377764
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:20 schreef NightH4wk het volgende:
Sinds wanneer is het goed dat een grote handelspartner schade oploopt of zoals door velen hier gehoopt wordt ten onder gaat? Dat de VS zo'n groot handelstekort heeft (wat het afgelopen jaar btw al met 1.5 procent punt gedaald is) komt door een combinatie van een aantal factoren die elkaar versterken en waar nu eindelijk een verandering in komt. Zonder grote triggers zal dit geleidelijk gaan, en daar hebben veel meer partijen (vooral China maar ook Japan, EU, etc.) belang bij dan dat met schokken zou gaan.
Ik zeg nergens dat het goed is. Ondanks dat ik het lang niet eens ben met wat de VS doet, heb ik liever hun als bondgenoot dan iemand anders. Maar ik vind het als amateur-historicus spannend wat er met de wereld gaat gebeuren als de VS in elkaar kakt.
  zaterdag 22 september 2007 @ 12:43:18 #124
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53378132
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:27 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat het goed is. Ondanks dat ik het lang niet eens ben met wat de VS doet, heb ik liever hun als bondgenoot dan iemand anders. Maar ik vind het als amateur-historicus spannend wat er met de wereld gaat gebeuren als de VS in elkaar kakt.
wat hij zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')