Gaat de premie dan ook omlaag ? Wishfull thinking I know....quote:Op woensdag 19 september 2007 21:18 schreef morpheus_at_work het volgende:
je 2007 krijg je weer rond maart april , vanaf 1 januari krijg je 150 euro eigen risico
quote:Op woensdag 19 september 2007 21:18 schreef morpheus_at_work het volgende:
je 2007 krijg je weer rond maart april , vanaf 1 januari krijg je 150 euro eigen risico
Yep dat zijn de nieuwe regels. No claim vervalt en in ruil daarvoor krijgt iedereen verplicht 150 euro eigen risico. De eerste 150 kun je dus zelf lappen, daarna gaat de verzekering pas betalen.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:07 schreef Qwea het volgende:
[..]iedereen? Dus de 1ste 150 euro zelf dokken?
quote:Op woensdag 19 september 2007 23:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep dat zijn de nieuwe regels. No claim vervalt en in ruil daarvoor krijgt iedereen verplicht 150 euro eigen risico. De eerste 150 kun je dus zelf lappen, daarna gaat de verzekering pas betalen.
De Vieze vuige geldwolven!!!!!!!!!!!quote:Op woensdag 19 september 2007 23:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep dat zijn de nieuwe regels. No claim vervalt en in ruil daarvoor krijgt iedereen verplicht 150 euro eigen risico. De eerste 150 kun je dus zelf lappen, daarna gaat de verzekering pas betalen.
Ik las net dat de pil ook onder je eigen risico valt. Dus wij vrouwen zijn zowel al genaaidquote:Op woensdag 19 september 2007 23:24 schreef Hare het volgende:
En dat ook nog eens met een premieverhoging die we kunnen verwachten.
Ik snap echt nog steeds niet hoe dat voordelig voor ons kan zijn?? Ik heb de No-Claim altijd als een leuke bijkomstigheid gezien die de kosten van de ziektekosten wat drukten, maar nu krijgen we én no-claim niet meer én ook nog eens eigen risico. Vind het echt helemaal van de zotte.
We moeten wel iets meer zorgtoeslag krijgen als het goed is, maar dat zal vast niet veel zijn.
quote:Op woensdag 19 september 2007 23:39 schreef marcb1974 het volgende:
Alleen chronisch zieken krijgen een stukje minder eigen risico. Dat is een euro of 40
je bent pas genaaid als je om die reden geen pil meer gaat slikken, vervolgens een kind krijgt en als nog met torenhoge kinderkosten te maken krijgtquote:Op woensdag 19 september 2007 23:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik las net dat de pil ook onder je eigen risico valt. Dus wij vrouwen zijn zowel al genaaid
Er zijn alternatieven hoor. Als alleen de pil onder het eigen risico valt, dan neem ik wel een spiraal.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:43 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
je bent pas genaaid als je om die reden geen pil meer gaat slikken, vervolgens een kind krijgt en als nog met torenhoge kinderkosten te maken krijgt![]()
Nou dat valt dan weer mee. Ik ben niet iemand die altijd het onderste uit de kan wil halen, maar ik ga me nu dus wel mooi beroepen op het feit dat ik officieel chronisch ziek ben. Toch weer ¤ 110 euro meegenomen.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:39 schreef marcb1974 het volgende:
Alleen chronisch zieken krijgen een stukje minder eigen risico. Dat is een euro of 40
De pil komt in de basisverzekering.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik las net dat de pil ook onder je eigen risico valt. Dus wij vrouwen zijn zowel al genaaid
Aso is het zeker, maar ik weet niet wat er aan te doen is. Het no claim systeem had ook zijn nadelen, maar daar kon ik nog mee leven. Maar een verplicht eigen risico gaat ook mij te ver.quote:
Wat is nou wezenlijk het verschil?quote:Op donderdag 20 september 2007 08:42 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Aso is het zeker, maar ik weet niet wat er aan te doen is. Het no claim systeem had ook zijn nadelen, maar daar kon ik nog mee leven. Maar een verplicht eigen risico gaat ook mij te ver.
Dat je bij een no claim wel vrij wel alles vergoed kreeg, terwijl je bij een eigen risico de eerste 150 euro zelf mag lappen. Het voordeel is dat je niet meer betaald voor de no claim korting die je terug kreeg, vandaar mijn vraag of de premie dan ook omlaag gaat. Maar die zal eerder gaan stijgen ben ik bang omdat verzekeraars geen winst maken op de ziektekostenverzekering. Ik snap ook niet waarom ze winst moeten maken, maar dat is een hele andere discussie.quote:Op donderdag 20 september 2007 08:46 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat is nou wezenlijk het verschil?
't Komt toch op hetzelfde neer. Of ik nou mijn no-claim niet terug krijg, of de eerste 150 euro zelf moet betalen. In beide gevallen komt 't geld toch uit je eigen portemonnee.quote:Op donderdag 20 september 2007 08:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat je bij een no claim wel vrij wel alles vergoed kreeg, terwijl je bij een eigen risico de eerste 150 euro zelf mag lappen. Het voordeel is dat je niet meer betaald voor de no claim korting die je terug kreeg, vandaar mijn vraag of de premie dan ook omlaag gaat. Maar die zal eerder gaan stijgen ben ik bang omdat verzekeraars geen winst maken op de ziektekostenverzekering. Ik snap ook niet waarom ze winst moeten maken, maar dat is een hele andere discussie.
Uiteindelijk komt het op hetzelfde neer, dat ben ik met je eens. Betalen moeten we toch wel, hoe het ook berekend wordt.quote:Op donderdag 20 september 2007 08:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
't Komt toch op hetzelfde neer. Of ik nou mijn no-claim niet terug krijg, of de eerste 150 euro zelf moet betalen. In beide gevallen komt 't geld toch uit je eigen portemonnee.
De premie gaat wel omlaag omdat de no claim verdwijnt, maar er komt een fiks percentage bij omdat de kosten uit de pan rijzen.
En zelfs die zorgtoeslag krijg ik niet eens meerquote:Op woensdag 19 september 2007 23:24 schreef Hare het volgende:
En dat ook nog eens met een premieverhoging die we kunnen verwachten.
Ik snap echt nog steeds niet hoe dat voordelig voor ons kan zijn?? Ik heb de No-Claim altijd als een leuke bijkomstigheid gezien die de kosten van de ziektekosten wat drukten, maar nu krijgen we én no-claim niet meer én ook nog eens eigen risico. Vind het echt helemaal van de zotte.
We moeten wel iets meer zorgtoeslag krijgen als het goed is, maar dat zal vast niet veel zijn.
Gefeliciteerd. Dan verdien je toch best aardig.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:29 schreef Slasher het volgende:
[..]
En zelfs die zorgtoeslag krijg ik niet eens meer
Als ze dat van tevoren hadden gezegd had ik nu geen 300 uuro hoeven terug te betalenquote:Op donderdag 20 september 2007 09:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Dan verdien je toch best aardig.
Je bedoelt dat je dat van tevoren had kunnen weten.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:50 schreef Brupje het volgende:
[..]
Als ze dat van tevoren hadden gezegd had ik nu geen 300 uuro hoeven terug te betalen1/6 van wat ik bruto teveel verdient heb
Ik ook niet, aangezien mijn verzekering al iets van 4500 euro heeft gelapt voor mij.quote:Op woensdag 19 september 2007 22:53 schreef Sjeen het volgende:
Ik in elk geval niet meer...
Ja maar niet alles uit de basisverzekering wordt vergoedt. In de basis verzekering zit namelijk ook ziekenhuisverblijf. Dat wordt dus vanaf 01-01-08 niet meer vergoedt.quote:Op donderdag 20 september 2007 08:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De pil komt in de basisverzekering.
Hoe kom je daar nou bij? Natuurlijk wordt ziekenhuisverblijf vergoed.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar niet alles uit de basisverzekering wordt vergoedt. In de basis verzekering zit namelijk ook ziekenhuisverblijf. Dat wordt dus vanaf 01-01-08 niet meer vergoedt.
Precies, de eerste 150 euro betaal je zelf, alles daarboven betaald de verzekering en voor zo ver ik weet valt een dokters of ziekenhuisbezoek daar gewoon onder.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:01 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Natuurlijk wordt ziekenhuisverblijf vergoed.
Wat jij ws. bedoelt is wat onder dat eigen risico gaat vallen. Als je straks die eerste 150 euro hebt betaald, krijg je alles wat daar bovenop komt, gewoon vergoed.
Als je geen zorgtoeslag krijgt verdien je dus voldoende om zelf je premies te betalen. Ik heb van mijn leven nog geen zorgpremie gehad, maar ik heb er ook geen moeite mee om te betalen voor mijn verzekering.quote:Op donderdag 20 september 2007 09:29 schreef Slasher het volgende:
[..]
En zelfs die zorgtoeslag krijg ik niet eens meer
Het is wel zeker dat de premies volgend jaar stijgen... nota bene door een fout van de zorgvezekeraars zelf...quote:Op donderdag 20 september 2007 08:49 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat je bij een no claim wel vrij wel alles vergoed kreeg, terwijl je bij een eigen risico de eerste 150 euro zelf mag lappen. Het voordeel is dat je niet meer betaald voor de no claim korting die je terug kreeg, vandaar mijn vraag of de premie dan ook omlaag gaat. Maar die zal eerder gaan stijgen ben ik bang omdat verzekeraars geen winst maken op de ziektekostenverzekering. Ik snap ook niet waarom ze winst moeten maken, maar dat is een hele andere discussie.
Ja.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:11 schreef Ticootje het volgende:
Dus ik ga volgends jaar 150 euro meer betalen voor mijn verzekering en de eerste 150 euro moet ik ook zelf nog eens betalen.....
Ik vrees van wel ja.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:11 schreef Ticootje het volgende:
Dus ik ga volgends jaar 150 euro meer betalen voor mijn verzekering en de eerste 150 euro moet ik ook zelf nog eens betalen.....
Dat ligt eraan of je volgend jaar ziektekosten maakt en zo ja, of je die eerdere jaren niet had.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Dat is dus in mijn ogen toch 300 euro extra uitgaven voor volgend jaar...
quote:Op donderdag 20 september 2007 10:11 schreef Ticootje het volgende:
1 2 3 4 5 6 7 8 | Verdwijnen no-claim +255 Totaal +405 erop achteruit Bij gebruik van verzekering: Eigen risico +150 Totaal +555 |
Er moet alleen wel een minnetje voor die no claim.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
[ code verwijderd ]
In het ergste geval kost je dat dus 555 euro meer dan in 2007...
Precies, aangezien je de no claim zelf al betaalde door een gedeelte van je premie, die je dan aan het eind van het jaar weer terug kreeg.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Er moet alleen wel een minnetje voor die no claim.
Als je in een jaar geen gebruik maakt van de gezondheidszorg dan kost het je alleen de premiestijging. Ik ben al in geen jaren bij een huisarts geweest, gebruik geen medicijnen etc dus mij kost het alleen die 150 euro extra.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:17 schreef Ticootje het volgende:
Dat is dus in mijn ogen toch 300 euro extra uitgaven voor volgend jaar...
Ik heb niks schokkends, maar heb inderdaad door medicijnen nog nooit iets van mijn no claim teruggezien. Die 150 zal ik volgend jaar zeker moeten betalen.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:36 schreef Ticootje het volgende:
Huisarts gaat niet van eigen risico toch? Net als kraamzorg en verloskundige hulp...
Maar inderdaad als je medicijnen nodig hebt ga je zeker betalen.
quote:Op woensdag 19 september 2007 23:16 schreef Qwea het volgende:
[...]
Net als bij de no-claim geldt het verplichte eigen risico alleen voor de basisverzekering en verzekerden van 18 jaar en ouder. Ook tellen kosten voor de huisarts, verloskundige zorg en kraamzorg niet mee bij het verplichte eigen risico. Chronisch zieken en gehandicapten krijgen een financiële compensatie.
[...]
Ik denk dat het zo gaat (1.150 euro is voorbeeldpremie)quote:Op donderdag 20 september 2007 10:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Precies, aangezien je de no claim zelf al betaalde door een gedeelte van je premie, die je dan aan het eind van het jaar weer terug kreeg.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | premie 1.150 1.150 premiestijging 150 no-claim -255 0 subtotaal 895 1300 verschil: + 405 bij gebruik: eigen bijdrage 255 150 totaalkosten 1.150 1.450 verschil: + 300 |
Toch is het zo.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik denk dat het zo gaat (1.150 euro is voorbeeldpremie)
[ code verwijderd ]
Kan me niet voorstellen dat ze bij de premieberekening van 2008 de no-claim van de premie 2007 aftrekken.
Altijd zo geweest ook. De no claim van het voorgaande jaar wordt verrekend in het nieuwe jaar.quote:
Nee, dat bedoel ik niet. De noclaim over 2007 krijg je gewoon; geen twijfel. Maar het is m.i. niet zo dat de premie van 2008 255 euro euro lager gaat worden omdat de noclaimregeling is afgeschaft.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:18 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Altijd zo geweest ook. De no claim van het voorgaande jaar wordt verrekend in het nieuwe jaar.
Daar zie je niks van terug omdat de premies enorm stijgen.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. De noclaim over 2007 krijg je gewoon; geen twijfel. Maar het is m.i. niet zo dat de premie van 2008 255 euro euro lager gaat worden omdat de noclaimregeling is afgeschaft.
Die 255 euro krijg je echt niet terug. Op deze manier kan de premie ongemerkt worden verhoogd..quote:Op donderdag 20 september 2007 11:19 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet. De noclaim over 2007 krijg je gewoon; geen twijfel. Maar het is m.i. niet zo dat de premie van 2008 255 euro euro lager gaat worden omdat de noclaimregeling is afgeschaft.
Daarom... Feitelijk stijgen de premies dus met 255 (verdwijnen noclaim) + 150 (verwachte premiestijging) = 405 euro, zie hierboven.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Daar zie je niks van terug omdat de premies enorm stijgen.
Als je 't niet erg vindt, wacht ik gewoon af waar de verzekeraars straks mee komen.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Daarom... Feitelijk stijgen de premies dus met 255 (verdwijnen noclaim) + 150 (verwachte premiestijging) = 405 euro, zie hierboven.
Het zal iig niet meevallen....quote:Op donderdag 20 september 2007 11:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je 't niet erg vindt, wacht ik gewoon af waar de verzekeraars straks mee komen.
Qua het kunnen betalen, ik ook niet...quote:Op donderdag 20 september 2007 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik til er niet zo zwaar aan.
Als me dat > 400 euro méér gaat kosten (zonder dat ik van de gezondheidszorg gebruik heb gemaakt!!!) til ik daar wèl zwaar aan.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat is een keuze.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:51 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als me dat > 400 euro méér gaat kosten (zonder dat ik van de gezondheidszorg gebruik heb gemaakt!!!) til ik daar wèl zwaar aan.
Jij gebruik gezondheidszorg blijkbaar; ik niet.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:40 schreef Ticootje het volgende:
Pff, verzekeren moet je toch. Ik kan me er maar beter niet al te druk om maken.
De no claim heb ik nog nooit teruggehad. Dus dat zal ik niet zo merken.
Maar goed, voorlopig betekent de premieverhoging een extra +- 30 euro per maand (2 polissen).
Omdat ze toen slechts een klein deel van jou kregen en de rest van de overheid kregen. Nu betaal jij alles en zie je dus voor het eerst hoeveel je eigenlijk kwijt bent aan gezondheidszorg.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:46 schreef OA het volgende:
[..]
Qua het kunnen betalen, ik ook niet...
Maar qua kosten in het algemeen wel... Nog geen 5 jaar geleden betaalde ik ¤25/mnd...![]()
Nu betalen we al bijna 5x zoveel en het wordt volgend jaar ruim 5x zoveel...![]()
Ik snap wel dat er allerlei kosten zijn gestegen, maar je maakt mij niet wijs dat die in 5 jaar tijd met 500% zijn gestegen!
Of beter gezegd: hoe kan het dat de zorgverzekeraars 5 jaar geleden nog met 5x minder uitkwamen?![]()
Ik zal er in ieder geval geen seconde van wakker liggen. Mijn gezondheid vind ik te belangrijk om daar geld op te gaan besparen.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Mensen die er helemaal geen gebruik van maken naai nog meer. Die betalen en betalen en zien nooit iets van diensten daarvoor terug.quote:Op donderdag 20 september 2007 11:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat ze toen slechts een klein deel van jou kregen en de rest van de overheid kregen. Nu betaal jij alles en zie je dus voor het eerst hoeveel je eigenlijk kwijt bent aan gezondheidszorg.
Het is bedoeld om mensen te stimuleren minder snel gebruik te maken van gezondheidszorg. Mensen die met elk kuchje of een sneetje in de vinger al meteen bij de huisarts zitten pak je hier helaas niet mee, maar mensen die in verhouding meer gebruik maken van de gezondheidszorg betalen er dan ook voor.
Ah, zit dat zo. Had ik natuurlijk ook zelf even kunnen uitzoeken....quote:Op donderdag 20 september 2007 11:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Omdat ze toen slechts een klein deel van jou kregen en de rest van de overheid kregen. Nu betaal jij alles en zie je dus voor het eerst hoeveel je eigenlijk kwijt bent aan gezondheidszorg.
Het is bedoeld om mensen te stimuleren minder snel gebruik te maken van gezondheidszorg. Mensen die met elk kuchje of een sneetje in de vinger al meteen bij de huisarts zitten pak je hier helaas niet mee, maar mensen die in verhouding meer gebruik maken van de gezondheidszorg betalen er dan ook voor.
Files..quote:Op donderdag 20 september 2007 12:10 schreef Rubend het volgende:
Het is gewoon de pan aan het uitrijzen...
Het slaat nergens meer op...
Ik vind de vergelijk van 500% super!!
Zo kun je idd zien dat je in 5 jaar tijd gruwelijk omhoog gegaan bent!
Ik betaalde 5 jaar terug 60 of 70 euro en dat was al veel!
Die 255 euri die je terugkreeg was altijd ffies lekker...
Ze ontnemen je alle pleziertjes!! Niets hou je meer over! Alleen nog maar betalen...
Wat krijg je ervoor terug?? Weinig tot niets....!
O ja... gelukkig! daar zijn we nog wel blij mee!quote:
daarentegen slik je de pil ook als je genaaid wil wordenquote:Op woensdag 19 september 2007 23:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Yup, zie dit rekenvoorbeeld.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:43 schreef RJD het volgende:
Mooi voorbeeld:
Ik maak, behalve de huisarts, geen ziektekosten. Dus ik kreeg altijd steeds de volledige 255 euro no-claim terug. Aangezien de no-claim komt te vervallen, gaat mij dat 255 euro extra kosten (die krijg ik namelijk niet meer uitbetaald) + de aangekondigde premieverhoging van 150 euro. In totaal ben ik dus 405 euro meer kwijt op jaarbasis.
Mijn vrouw moet elk jaar voor controle naar de longarts, dus zij gebruikt de no-claim volledig. In haar geval krijgt ze de no-claim dus niet uitbetaald, omdat het volledig wordt gebruikt. Vanaf komend jaar moet zij eerst de aangekondigde premieverhoging van 150 euro betalen + het eigen risico van 150 euro. In totaal is zij dus 300 euro per jaar meer kwijt.
Nee, je maakt dezelde denkfout als sommige anderen. Die 255 die je terugkreeg, had je zelf 'voorgeschoten' in de premie van dat jaar. De no-claim komt te vervallen en dus wordt die 255 ook niet meer verrekend in je premie.quote:Op donderdag 20 september 2007 12:43 schreef RJD het volgende:
Mooi voorbeeld:
Ik maak, behalve de huisarts, geen ziektekosten. Dus ik kreeg altijd steeds de volledige 255 euro no-claim terug. Aangezien de no-claim komt te vervallen, gaat mij dat 255 euro extra kosten (die krijg ik namelijk niet meer uitbetaald) + de aangekondigde premieverhoging van 150 euro. In totaal ben ik dus 405 euro meer kwijt op jaarbasis.
Mijn vrouw moet elk jaar voor controle naar de longarts, dus zij gebruikt de no-claim volledig. In haar geval krijgt ze de no-claim dus niet uitbetaald, omdat het volledig wordt gebruikt. Vanaf komend jaar moet zij eerst de aangekondigde premieverhoging van 150 euro betalen + het eigen risico van 150 euro. In totaal is zij dus 300 euro per jaar meer kwijt.
Het totale kostenplaatje levert op dat ons gezin ruim 700 euro meer moet betalen aan ziektekosten vanaf volgend jaar.
We mogen nu alvast wel gaan sparen...
Dat denk ik niet hoor. Ik denk dat je volgend jaar gewoon 150 euro meer gaat betalen. Ik denk niet dat de premie 105 euro goedkoper wordt.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, je maakt dezelde denkfout als sommige anderen. Die 255 die je terugkreeg, had je zelf 'voorgeschoten' in de premie van dat jaar. De no-claim komt te vervallen en dus wordt die 255 ook niet meer verrekend in je premie.
Vergeet dat maar.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, je maakt dezelde denkfout als sommige anderen. Die 255 die je terugkreeg, had je zelf 'voorgeschoten' in de premie van dat jaar. De no-claim komt te vervallen en dus wordt die 255 ook niet meer verrekend in je premie.
Die denkfout maakt iedereen. Die 255 euro die je terugkrijgt heb je eerst al zelf betaald, dit is dus geen extraatje, maar gewoon je eigen geld dat je terugkrijgt.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Op basis van het liegen dat ze de afgelopen jaren hebben gedaan...quote:Op donderdag 20 september 2007 13:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En op welke feiten baseer je dat?
Ja, zoiets dacht ik al.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op basis van het liegen dat ze de afgelopen jaren hebben gedaan...
De no claim is niet meer nodig, omdat het een zogenaamd oneerlijk systeem was t.o.v. chronisch zieken enzo. Dat heeft nog nooit iemand mij kunnen verklaren, maar dit is een van de redenen dat het afgeschaft is.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:10 schreef Hare het volgende:
Deze voorbeelden spreken natuurlijk voor zich, maar dit moet de overheid toch ook wel zien?
Hoe kunnen ze dit dan allemaal goedkeuren? En hoe kunnen ze zeggen dat de No-Claim niet meer nodig is???
Sterk argument ookquote:Op donderdag 20 september 2007 13:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op basis van het liegen dat ze de afgelopen jaren hebben gedaan...
Ben ik met je eens. Iedereen schreeuwt moord en brand en uiteindelijk blijkt het allemaal hard mee te vallen. Op basis van wat kreten in de media kun je nog niets zeggen over je premie volgend jaar.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:23 schreef Ticootje het volgende:
We moeten eerst maar eens zien waar de verzekeraars mee komen. Wellicht valt het allemaal best mee. Vorig jaar zou er ook 10% verhoging komen. ik heb daar niets van gemerkt. Ik betaal dit jaar hetzelfde als in 2006.
Als ik die 255 euro niet meer terugkrijg én ook nog 150 euro éxtra moet betalen (bovenop de het premiebedrag van 2007), ga ik er 405 euro achteruit. Dat is geen denkfout.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:24 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die denkfout maakt iedereen. Die 255 euro die je terugkrijgt heb je eerst al zelf betaald, dit is dus geen extraatje, maar gewoon je eigen geld dat je terugkrijgt.
'Als', ja. Dat is nog steeds een veronderstelling en geen feit.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als ik die 255 euro niet meer terugkrijg én ook nog 150 euro éxtra moet betalen (bovenop de het premiebedrag van 2007), ga ik er 405 euro achteruit. Dat is geen denkfout.
Die 255 euro zou je dus in mijn mening ook minder moeten gaan betalen omdat je het niet meer terugkrijgt. Maar dat zie ik er nog niet van komen.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:28 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Als ik die 255 euro niet meer terugkrijg én ook nog 150 euro éxtra moet betalen (bovenop de het premiebedrag van 2007), ga ik er 405 euro achteruit. Dat is geen denkfout.
Net zoals dat het een vooronderstelling is dat die noclaim van de premie wordt afgetrokken...quote:Op donderdag 20 september 2007 13:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Als', ja. Dat is nog steeds een veronderstelling en geen feit.
Nee want dat is een feit. de no claim betaal je met je premie, maar het no claim deel krijg je in het nieuwe jaar weer terug, zodat je effectief in het oude jaar 255 minder betaald, of in het nieuwe jaar minder betaald omdat je dat met de no claim kunt verrekenen.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:36 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Net zoals dat het een vooronderstelling is dat die noclaim van de premie wordt afgetrokken...
De pil gaat inderdaad van de Aanvullende verzekering naar basispakketquote:Op woensdag 19 september 2007 23:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Er zijn toch ook alternatieven voor de pil?quote:Op donderdag 20 september 2007 15:22 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
De pil gaat inderdaad van de Aanvullende verzekering naar basispakket
Precies, ik had het al zelf betaald via de premie. Probleem is echter dat de premie volgens jaar niet eerst 255 euro goedkoper wordt en vervolgens 150 euro duurder. Men neemt gewoon de premie van dit jaar en daar komt gemiddeld 150 euro bij. Die 255 euro no-claim is voor de verzekeraars mooi meegenomen dat ze dat voortaan niet meer hoeven uit te keren.quote:Op donderdag 20 september 2007 13:12 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat vind ik dus helemaal nergens over gaan. Ik wil geen kinderen dus ik slik de pil dus ik moet dat maar betalen óf ervoor zorgen dat ik voldoende aanvullend verzekerd ben. Vanaf volgend jaar moet ik dus de pil zelf gaan betalen (want andere kosten maak ik zelden tot nooit) en m'n aanvullende verzekering wordt dus ook "minder voordelig".quote:Op donderdag 20 september 2007 15:22 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
De pil gaat inderdaad van de Aanvullende verzekering naar basispakket
een "meisje" die nog een beugel heeft, mag echt niet aan " de pil"quote:Op donderdag 20 september 2007 10:42 schreef Ticootje het volgende:
Hoeveel kost nu eigenlijk de pil?? Want dat soort dingen gaat dus wel eerst van je eigen risico. In dat geval zouden alle vrouwen die de pil slikken gewoon dat ding zelf moeten betalen.
Dat eigen risico, is dat alleen voor de polissen vanaf 18 jaar? Mijn dochter is verzekerd met hetzelfde pakket als ik heb. Ze heeft nu een beugel en die is er niet uit voor volgend jaar. Moet ik nu ook de eerste 150 euro betalen die zij aan ziektekosten maakt?
En geldt de eigen risco alleen voor de basisverzekering of geldt het ook voor de aanvullende verzekering? In dat geval maak ik me niet zo'n zorgen, bijna al mijn ziektekosten worden betaalt uit de aanvullende verzekering.
Nou ik vroeg het ook niet voor mn dochter hoor..quote:Op vrijdag 21 september 2007 08:38 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
een "meisje" die nog een beugel heeft, mag echt niet aan " de pil"
Ha ha, wat een kulberekening weer. Dat zie ik als totale wiskundeleek ook nog wel. Ze vergeten dat bij dat gemiddelde van 103 euro risico óók de 1,6 miljoen chronisch zieken meegeteld worden die het gemiddelde sterk omhoog trekken omdat ze altijd aan die 150 euro komen.quote:#
Hoe hoog is de compensatie voor mensen met meerjarige, onvermijdbare zorgkosten?
De compensatie bedraagt naar verwachting 47 euro. Volgens de laatste inzichten betalen verzekerden gemiddeld 103 euro aan eigen risico. Uitgangspunt is dat mensen met meerjarige, onvermijdbare zorgkosten gemiddeld net zoveel aan het eigen risico betalen als mensen zonder deze kosten. Omdat mensen met meerjarige, onvermijdbare zorgkosten het eigen risico van 150 euro altijd opmaken, zouden zij 47 euro te veel betalen. Daarom bedraagt de compensatie 47 euro. Op deze manier zijn mensen met meerjarige, onvermijdbare zorgkosten niet slechter af dan de gemiddelde Nederlander.
Ja, das fijn dan. Probeer je zo zuinig mogelijk te doen met je medicijnen, die no-claim is er toch niet voor niets, en dan zal je zien dat je net niet aan de 180 doseringen komt. Wat een totaal niet over nagedacht willekeurig kutsysteem weerquote:#
‘Mensen met meerjarige onvermijdbare zorgkosten’ ontvangen een financiële compensatie voor het verplicht eigen risico. Wie worden precies hiermee bedoeld?
Het gaat om chronisch zieken en gehandicapten die in 2006 én 2007 in een farmaceutische kostengroep (FKG) zaten (met uitzondering van de FKG ‘hoog cholesterol’). Bij deze methodiek zijn verzekerden chronisch ziek wanneer zij minimaal 180 dagdoseringen van een medicijn voorgeschreven hebben gekregen.
Joepie, nog meer administratieve rompslomp. Zou het misschien toch niet handig en overzichtelijker zijn als zorgverzekeraars gewoon vanaf het begin die 103 euro maximaal in rekening brengen.quote:Wanneer krijg ik de compensatie uitbetaald?
De uitbetaling gebeurt in het laatste kwartaal van 2008
Het eigen risico geldt alleen voor het basispakket. Aanvullende tandverzekering valt daar dus niet onder.quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:00 schreef Zweefvliegje het volgende:
Dus eigenlijk heeft het ook geen zin meer om een aanvullende tandverzekerng o.i.d. te nemen? Aangezien je toch de eerste 150 euro zelf betaald of zit de tandarts nog steeds niet in het basispakket volgend jaar?
Grrrrr... en het was al zo duur die klote zorgverzekering!
Kijk eens aan!quote:Op zaterdag 22 september 2007 11:07 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik had dus gehoopt dat tandartsbezoek in het basispakket kwam..
Maar ach, ik heb altijd alleen de controle dus misschien laat ik die aanvullende verzekering volgend jaar wel gewoon weg.
Bronquote:De tandarts en de pil komen definitief terug in het basispakket. Per 1 januari 2008 zullen de jaarlijkse preventieve controle voor volwassenen, de pil en een aantal uren kraamzorg uit de aanvullende verzekering worden gehaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |