abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53332019
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:22 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

De pil gaat inderdaad van de Aanvullende verzekering naar basispakket
Dat vind ik dus helemaal nergens over gaan. Ik wil geen kinderen dus ik slik de pil dus ik moet dat maar betalen óf ervoor zorgen dat ik voldoende aanvullend verzekerd ben. Vanaf volgend jaar moet ik dus de pil zelf gaan betalen (want andere kosten maak ik zelden tot nooit) en m'n aanvullende verzekering wordt dus ook "minder voordelig".

*gaat opzoeken waarom hiervoor gekozen is/wordt.
  vrijdag 21 september 2007 @ 08:38:48 #102
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_53348135
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:42 schreef Ticootje het volgende:
Hoeveel kost nu eigenlijk de pil?? Want dat soort dingen gaat dus wel eerst van je eigen risico. In dat geval zouden alle vrouwen die de pil slikken gewoon dat ding zelf moeten betalen.

Dat eigen risico, is dat alleen voor de polissen vanaf 18 jaar? Mijn dochter is verzekerd met hetzelfde pakket als ik heb. Ze heeft nu een beugel en die is er niet uit voor volgend jaar. Moet ik nu ook de eerste 150 euro betalen die zij aan ziektekosten maakt?

En geldt de eigen risco alleen voor de basisverzekering of geldt het ook voor de aanvullende verzekering? In dat geval maak ik me niet zo'n zorgen, bijna al mijn ziektekosten worden betaalt uit de aanvullende verzekering.
een "meisje" die nog een beugel heeft, mag echt niet aan " de pil"
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_53348549
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 08:38 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

een "meisje" die nog een beugel heeft, mag echt niet aan " de pil"
Nou ik vroeg het ook niet voor mn dochter hoor..
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 22 september 2007 @ 03:13:51 #104
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_53374167
quote:
#
Hoe hoog is de compensatie voor mensen met meerjarige, onvermijdbare zorgkosten?

De compensatie bedraagt naar verwachting 47 euro. Volgens de laatste inzichten betalen verzekerden gemiddeld 103 euro aan eigen risico. Uitgangspunt is dat mensen met meerjarige, onvermijdbare zorgkosten gemiddeld net zoveel aan het eigen risico betalen als mensen zonder deze kosten. Omdat mensen met meerjarige, onvermijdbare zorgkosten het eigen risico van 150 euro altijd opmaken, zouden zij 47 euro te veel betalen. Daarom bedraagt de compensatie 47 euro. Op deze manier zijn mensen met meerjarige, onvermijdbare zorgkosten niet slechter af dan de gemiddelde Nederlander.
Ha ha, wat een kulberekening weer. Dat zie ik als totale wiskundeleek ook nog wel. Ze vergeten dat bij dat gemiddelde van 103 euro risico óók de 1,6 miljoen chronisch zieken meegeteld worden die het gemiddelde sterk omhoog trekken omdat ze altijd aan die 150 euro komen.

Op deze manier zijn mensen met onvermijdbare zorgkosten dus wel degelijk slechter af dan de andere Nederlanders, ook na de eigenrisicocompensatie. Die zitten namelijk lager dan 103 euro gemiddeld, dat kan gewoon statistisch gezien niet anders.

Dat nou iedere voorstemmer in de Tweede Kamer daar intrapt, ongelooflijk.
quote:
#
‘Mensen met meerjarige onvermijdbare zorgkosten’ ontvangen een financiële compensatie voor het verplicht eigen risico. Wie worden precies hiermee bedoeld?

Het gaat om chronisch zieken en gehandicapten die in 2006 én 2007 in een farmaceutische kostengroep (FKG) zaten (met uitzondering van de FKG ‘hoog cholesterol’). Bij deze methodiek zijn verzekerden chronisch ziek wanneer zij minimaal 180 dagdoseringen van een medicijn voorgeschreven hebben gekregen.
Ja, das fijn dan. Probeer je zo zuinig mogelijk te doen met je medicijnen, die no-claim is er toch niet voor niets, en dan zal je zien dat je net niet aan de 180 doseringen komt. Wat een totaal niet over nagedacht willekeurig kutsysteem weer
quote:
Wanneer krijg ik de compensatie uitbetaald?
De uitbetaling gebeurt in het laatste kwartaal van 2008
Joepie, nog meer administratieve rompslomp. Zou het misschien toch niet handig en overzichtelijker zijn als zorgverzekeraars gewoon vanaf het begin die 103 euro maximaal in rekening brengen.
Dus in plaats van dat de no-claim afgehandeld wordt door de zorgverzekeraars, gaan we weer miljoenen aan belastinggeld spenderen om het door het Centraal Administratie Kantoor Bijzondere Zorgkosten (CAK-BZ) af te laten handelen, waarbij de zorgverzekeraars ook nog steeds personeel moeten inhuren om de gegevens aan het CAK-BZ te leveren.

(FAQ van VWS

Al een hele tijd geleden voor gewaarschuwd dat de no-claim afschaffen niets zou opleveren omdat die toch vervangen zou worden door een ordinair eigen risico, ze kunnen toch niets inventievers bedenken, wat in feite niets anders is dan een no-claim vooraf. Ik zie ook GEEN ENKEL voordeel aan het nieuwe systeem.

Het is nooit leuk om gelijk te krijgen.
pi_53376088
Dus eigenlijk heeft het ook geen zin meer om een aanvullende tandverzekerng o.i.d. te nemen? Aangezien je toch de eerste 150 euro zelf betaald of zit de tandarts nog steeds niet in het basispakket volgend jaar?
Grrrrr... en het was al zo duur die klote zorgverzekering!
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:00:43 #106
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53376104
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:00 schreef Zweefvliegje het volgende:
Dus eigenlijk heeft het ook geen zin meer om een aanvullende tandverzekerng o.i.d. te nemen? Aangezien je toch de eerste 150 euro zelf betaald of zit de tandarts nog steeds niet in het basispakket volgend jaar?
Grrrrr... en het was al zo duur die klote zorgverzekering!
Het eigen risico geldt alleen voor het basispakket. Aanvullende tandverzekering valt daar dus niet onder.
The love you take is equal to the love you make.
pi_53376220
Ik had dus gehoopt dat tandartsbezoek in het basispakket kwam..
Maar ach, ik heb altijd alleen de controle dus misschien laat ik die aanvullende verzekering volgend jaar wel gewoon weg.
  zaterdag 22 september 2007 @ 11:10:32 #108
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_53376280
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:07 schreef Zweefvliegje het volgende:
Ik had dus gehoopt dat tandartsbezoek in het basispakket kwam..
Maar ach, ik heb altijd alleen de controle dus misschien laat ik die aanvullende verzekering volgend jaar wel gewoon weg.
Kijk eens aan!
quote:
De tandarts en de pil komen definitief terug in het basispakket. Per 1 januari 2008 zullen de jaarlijkse preventieve controle voor volwassenen, de pil en een aantal uren kraamzorg uit de aanvullende verzekering worden gehaald.
Bron

Ik houd trouwens mijn aanvullende verzekering. Ik had de pech van een ontstoken wortelkanaal. Dat kun je niet voorzien en ook niet voorkomen, maar 't kostte handenvol geld, dus ik was maar wat blij met mijn aanvullende verzekering.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:32:22 #109
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53381756
Ik heb ook een aanvullende tandarts verzekering en die laat ik zoals hij is. Je weet maar nooit wat voor problemen je tegenkomt en ik heb geen zin om het allemaal zelf te gaan betalen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')