Is er al een topic over dit onderwerp?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:55 schreef boem-dikkie het volgende:
Volgens mij is hier al een topic over, maar dat weet ik niet zeker.
Het werkte bij mij in iedergeval zeer zeker niet. Blijft gevoelens oproepen als we elkaar zien..
Dat is een ding wat ik dus niet kon accepteren.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:07 schreef Underdoggy het volgende:
als je kan accepteren dat ze met anderen neukt en dit gaan moeilijke gevoelens oproept kan het prima
Met al je exen?quote:Op woensdag 19 september 2007 10:23 schreef MrTorture het volgende:
Ik heb met vrijwel al m'n exen nog goed contact
Same here...beloftes van elkaar blijven zien en contact blijven houden ondanks de grote afstand werd na een week of 2 ineens waardeloos... eerst was het dus ja, daarna werd het al snel nee tot misschien ( het hoefde voor haar allemaal niet zo .. etc.. ) ... na een halfjaar de knoop doorgehakt omdat ik contact wou bljiven houden en zij helemaal nietquote:Op woensdag 19 september 2007 10:28 schreef Gitarist het volgende:
Heb erg m'n best gedaan (m'n ex helaas niet zo), maar merk nu (na 1,5 jaar) dat het tòch langzaamaan verwaterd.
Met een ex van daarvoor heb ik al bijna helemaal geen contact meer, alhoewel we (toen het net uit ging, in goede verstandhouding) hadden afgesproken contact te houden.
Kanttekening hierbij is wel dat zij in Zuid-Limburg woont en ik in de Randstad.
Ik denk dat je alleen contact kunt houden als je èn in goede verstandhouding uit elkaar bent gegaan èn je er allebei aan werkt.
Overigens, beide relaties duurden langer dan 2 jaar.
Ik heb een nieuwe relatie en mijn ex ook, maar toch werkt het niet om vrienden te blijven ...quote:Op woensdag 19 september 2007 10:10 schreef rival het volgende:
het kan....
maar niet als 1 de ander mist...
dan zit de vriendschap toch scheef!
dit kan alleen als beide geen relatie oid meer willen.
Met mijn ex had ik op een gegeven moment alleen maar seks.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:29 schreef teh_m0nkey het volgende:
Niet doen, tenzij je d'r blijft neuken en de enige bent die dat doet.![]()
Heel misschien na lange tijd, maar afstand lijkt me nogal belangerijk in de eerste instantie, denk niet da ik veel zin heb in kusje kroel als deze relatie overgaat, daarvoor is het iets te lang en iets te intens geweest, dat gaat nooit meer echt helemaal over denk ik.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Nohochacyum het volgende:
Relatie uit? vrienden blijven?
Relatie uit en vrienden blijven?
Zelf lijkt het mij niet zo een goed idee.
Deel hier je mening!
Hij is ook mijn beste vriend, maar fokking 15 jaar zet je niet zomaar even weg in je hoofd en gaat over op vriendschap, als ik daaraan denk zou dat echt heel raar voelen.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:39 schreef As_33 het volgende:
Ik ben momenteel 'vrienden' met mijn ex, maar dat komt door omstandigheden (naast elkaar wonen, elkaar niet kunnen ontlopen, en aantal gevallen waarin ik nog afhankelijk van hem ben) en het feit dat we hopen er misschien nog uit te kunnen komen over een tijdje. Het is dus ook totaal geen zuivere vriendschap, en als op een gegeven moment blijkt dat hij verder gaat kijken naar andere vrouwen, dan ben ik ook vertrokken, hopelijk ook letterlijk omdat ik dan andere woonruimte heb.
Misschien dat vriendschap na een half jaartje geen contact zou kunnen, als mijn gevoelens weg geëbt zijn en ik ook weer lekker aan het rondkijken ben.
Ik denk dat vrienden blijven ook afhangt van het soort relatie dat je hebt gehad. Voor mij is het belangrijk dat mijn partner ook mijn beste vriend is, en dus is het logischer om na het verbreken van een relatie uieindelijk wel een vriendschap na te streven. Voor andere mensen is het vriendschapsaspect minder belangrijk in een relatie, en draait het meer om zaken als passie enz. Tja, als die dan weg is, dan blijft er ook weinig meer over dat een basis voor een vriendschap kan zijn.
Vrijwel allenquote:Op woensdag 19 september 2007 10:25 schreef Nohochacyum het volgende:
[..]
Met al je exen?
Waren dat echt relaties van langere duur?
Mij lukt dat dus ook niet nu, maar ik hoop dat als definitief blijkt dat we als partners het niet kunnen redden, we op de lange termijn, nadat ik een tijd afstand heb genomen, wél goede vrienden kunnen zijn, want de basis is er nou eenmaal.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Hij is ook mijn beste vriend, maar fokking 15 jaar zet je niet zomaar even weg in je hoofd en gaat over op vriendschap, als ik daaraan denk zou dat echt heel raar voelen.
Ik denk dat het daarmee heeft te maken!quote:Op woensdag 19 september 2007 11:19 schreef MrTorture het volgende:
[..]
Vrijwel allenEn lange duur is voor mij ongeveer een half jaar
misschien is dat niet lang genoeg voor een echt drama
Daarom dump ik ze op tijdquote:Op woensdag 19 september 2007 12:02 schreef Nohochacyum het volgende:
[..]
Ik denk dat het daarmee heeft te maken!![]()
Ja, we zijn nog wel vrienden, maar hebben erg weinig contact. Af en toe op MSN ofzo, verder niet. Zijn 2,5 jaar samen geweest.quote:Op woensdag 19 september 2007 10:03 schreef Nohochacyum het volgende:
Ondanks ik het had uitgemaakt met mijn ex vond ik het moeilijk te bevatten en miste ik haar enorm.
Aangezien we op dezelfde school en in de zelfde klas zaten was het voor mij moeilijk om het hoofdstuk af te sluiten.
We besloten toen om vrienden te blijven.
Ik vraag me af of er mensen hier op fok zijn die het wel is gelukt om vrienden te blijven met zijn of haar ex.
wat een onzin zegquote:Op donderdag 27 september 2007 11:53 schreef Shitonya het volgende:
Impossible, behalve als je relatie niets voorstelde ( iets van een paar weken of maanden ), maar zelfs dan is het lastig en bloed het vaak dood.
Vind ik dus ook. Ik vind het juist raar om elkaar na een jarenlange relatie opeens te negeren en dood te zwijgen enzo.quote:Op donderdag 27 september 2007 19:30 schreef saaw het volgende:
[..]
wat een onzin zeg
als het niet uitgaat door vreemdgang oid en je bent een tijd later er allebei overheen kan het prima
mijn vriend was 5 jaar samen met zijn ex. oke toen het uitging hebben ze elkaar eerst een half jaar oid niet gezien [zij wilde hem terug] maar daarna ging alles weer prima
ik kan het ook goed met haar vinden, en haar nieuwe vriend is ook oke
we zien elkaar echt niet iedere dag of zelfs week [mede doordat ze in een andere stad woont] maar toch best vaak!
dat je nietmeer een relatie wilt samen betekent niet dat je geen vrienden meer kunt zijn. je hebt zoveel gedeeld in die tijd samen en bent toch ook gewoon maatjes
De nieuwe vlam is inmiddels verre van nieuw, en die vindt dat geen probleem. Hij was al een vriend van me toen ik nog met de betreffende ex had, was al vóór die tijd bevriend met de ex. Hij heeft alles meegemaakt, hij weet dat wat er is, een goede vriendschap en een berg gedeelde herinneringen zijn. Zelf gaat hij trouwens ook nog met een ex om. Het is uit met een reden, daar voel ik me niet bedreigd door.quote:Op donderdag 27 september 2007 12:17 schreef frien het volgende:
En wat als je beiden een nieuwe partner hebt? Wat vind je nieuwe vlam er dan van als je regelmatig met je ex omgaat? Zou ik in ieder geval liever niet hebben...
En waarom dan wel niet?quote:Op vrijdag 28 september 2007 06:38 schreef Miam het volgende:
Nee, dat werkt niet hoor.
Omdat ik jaloers ben.quote:
Ah, maar dan ligt het aan het feit dat jij jaloers bent en niet aan de rest van de situatie. Mja, is hoe dan ook een goed punt: Als je weet dat je jaloers bent, gaat het niet werken. Als dat niet het geval is, beide partijen hebben er vrede mee dat het uit is en julie zijn zonder ruzie of andere rarigheid uit elkaar gegaan, dan kan het best werken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:11 schreef Miam het volgende:
[..]
Omdat ik jaloers ben.
Ik zou er niet tegen kunnen om dan te horen dat hij/zij een nieuwe vriend/vriendin heeft.en ik spreek uit ervaring helaas.
Mischien. maar als je jaren een relatie met diegene hebt gehad en je ziet hem/haar voor je ogenquote:Op zaterdag 29 september 2007 10:52 schreef LadyXochi het volgende:
[..]
Ah, maar dan ligt het aan het feit dat jij jaloers bent en niet aan de rest van de situatie. Mja, is hoe dan ook een goed punt: Als je weet dat je jaloers bent, gaat het niet werken. Als dat niet het geval is, beide partijen hebben er vrede mee dat het uit is en julie zijn zonder ruzie of andere rarigheid uit elkaar gegaan, dan kan het best werken.
Tja.. ik vind het over het algemeen vrij moeilijk...maar je leert er op den duur wel mee leven. en dat is hetquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:10 schreef LadyXochi het volgende:
Weet ik niet. Afhankelijk van hoe je uit elkaar bent gegaan. En als je nog van de ander houdt, maar dan als gewoon vrienden (wat er ook al jaren geleden ingeslopen kan zijn, en dat dat de reden is dat het nu uit is), dan kun je misschien ook heel blij zijn dat de ander nu zijn/haar geluk bij een ander heeft gevonden. Lijkt me sowieso wel makkelijker als jij dat ook hebt.
Weet ik niet..quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:16 schreef LadyXochi het volgende:
Ja, maar als je die knop op een gegeven moment hebt omgezet, dat je ermee hebt leren leven, kun je dan niet alsnog vrienden worden? En blijven?
Wees gerust, het is niet alleen in jouw geval.quote:Op zondag 30 september 2007 13:23 schreef sprunky het volgende:maar mijn standpunt is wel dat mensen/vrouwen in mijn geval onvoorspelbaar zijn.
je moet niet altijd het ergste denken, dat deed mijn laatste vriend ook als ik nog wel eens naar mijn exvriend ging terwijl het al 1.5 jaar uit wasquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 02:07 schreef klutsmuts het volgende:
Mijn nieuwe vlam heeft nog contact met zijn ex-vriendin maar ik ben er niet zo blij mee eigenlijk... Ik heb geen keus zegt hij dus moet ik me er maar bij neerleggen.
Hij gaat er weleens naartoe en achteraf moet ik dan horen dat hij bij haar is geweest, not amusing...
Ik vind het gewoon lastig, kan er niks anders van maken.
Dat denk ik dus ook. Ik denk ook dat niet bij iedereen het onderscheid tussen genegenheid, vriendschap en liefde duidelijk is. Dat is een kwestie van ervaring IMHO.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:22 schreef RM-rf het volgende:
Iemand die kennelijk gewoon probleemloos 'vrienden' kan blijven met een ex-partner, heeft misschien tijdens de relatie ook zelf niet (meer) volledig van de ander gehouden..
Ik heb dat nooit ervaren, zelfs de relaties die ikzelf beeindigt heb was de teleurstelling over het mislukken sterker, waardoor het onmogelijk was genoegen te nemen met een omgang met die ander die kennelijk een stuk 'minder' was dat waar ik eigenlijk voor gegaan was.
Wie zegt dat het probleemloos gaat?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:22 schreef RM-rf het volgende:
Iemand die kennelijk gewoon probleemloos 'vrienden' kan blijven met een ex-partner, heeft misschien tijdens de relatie ook zelf niet (meer) volledig van de ander gehouden..
dat is althans de enige reden die ik me kan voorstellen dat je na de relatie kennelijk probleemloos ook als 'normale vrienden' door kunt gaan, als er geen enkele behoefte meer is om en diepere emotionele en sexuele omgang te hebben:
Omdat er dowmeg geen liefde meer is of omdat je kennelijk je ex-partner al zover hebt leren kennen dat je ook niet meer de behoefte in 'meer' hebt...
Ik heb dat nooit ervaren, zelfs de relaties die ikzelf beeindigt heb was de teleurstelling over het mislukken sterker, waardoor het onmogelijk was genoegen te nemen met een omgang met die ander die kennelijk een stuk 'minder' was dat waar ik eigenlijk voor gegaan was.
Ik heb ook nooit begrepen waarom dat bij zoveel vrouwen anders is, die er schijnbaar geen enkele moeite mee hebben (of niet willen laten tonen) als een relatie niet blijkt te werken, dan maar genoegen te nemen met iets dat toch een heel stuk minder is... althans waar je voorheen niet voor gekozen heb (als ik iemand zie als 'gewoon-een-vriend' heb ik nl. de neiging er niet mee naar bed te gaan)
Ik weet niet of dat direct duidelijk moet zijn. Als je samen heel bewust het loslaatproces doorloopt, dan kan daar ook vriendschap uit groeien. En een kwestie van ervaring? Ook dat hoeft niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:26 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Dat denk ik dus ook. Ik denk ook dat niet bij iedereen het onderscheid tussen genegenheid, vriendschap en liefde duidelijk is. Dat is een kwestie van ervaring IMHO.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 08:43 schreef innovative het volgende:
[..]
Wie zegt dat het probleemloos gaat?
[..]
Ik weet niet of dat direct duidelijk moet zijn. Als je samen heel bewust het loslaatproces doorloopt, dan kan daar ook vriendschap uit groeien. En een kwestie van ervaring? Ook dat hoeft niet.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:57 schreef Salvad0R het volgende:
als allebei opeens een andere partner hebben, tegelijk... Dan kan het in principe wel.
Maar mijn vuistregel is relatie over ..? --> Opgerot.
Als je kennelijk vooraf weet dat het 'vriendenblijven' niet probleemloos zal gaan, en waarschijnlijk tot een pijnlijke situatie waar veel gevraagd wordt van beide ex-partners ...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 08:43 schreef innovative het volgende:
[..]
Wie zegt dat het probleemloos gaat?
Is ook,... maar hoeveel moeite moet je daar voor over hebben zonder, dat het een altruïstische relatie gaat worden?quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
*cut*
Ik zou het een enorme belediging van de andere partner vinden als men kennelijk geen moeite wil doen voor het behoud van de relatie, maar dan een vriendschap wél best vind en er kennelijk zelfs nog veel moeite in wil steken..
*cut*
dat is iemand die eenieder voor zichzelf bepaald en waar niemand anders veel over kan zeggen (alhoewel ik me soms kan voorstellen dat een ex-partner zwaar teleurgesteld is als iemand de relatie opgeeft zonder er verder veel voor te doen deze te behouden;)quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:22 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Is ook,... maar hoeveel moeite moet je daar voor over hebben zonder, dat het een altruïstische relatie gaat worden?
Okee... dan verschillen we daarin van mening, maar even goede vriendenquote:Op maandag 8 oktober 2007 14:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is iemand die eenieder voor zichzelf bepaald en waar niemand anders veel over kan zeggen (alhoewel ik me soms kan voorstellen dat een ex-partner zwaar teleurgesteld is als iemand de relatie opgeeft zonder er verder veel voor te doen deze te behouden;)
als echter het over is, is het gewoon over, maar ik zou dr dan werkelijk niet tegenkunnen als mn partner die kennelijk geen verdere moeite wil doen de relatie te behouden wel aangeeft 'maar we kunnen toch vrienden blijven' en kennelijk zelfs bereid is om wel onderlinge problemen uit te spreken om 'vrienden te blijven' maar die bereidheid niet meer heeft voor een relatie...
nee sorry, maar op dat punt ben ik van mening dat een relatie voor mij eerder 'alles of niets' is en ik zou geen genoegen nemen met een 'ik-neuk-als-de-konijnen-met-jan-en-alleman, maar voor een goed gesprek mag jij me ook wel bellen'.
nee, dan bespaar je beide partners veel moeite en nutteloze problemen als je dan ook consequent alles afsluit en géén 'vriendjes-nblijverij' gaat zitten naspelen (wat meestal sowieso niet echt 'gemeend' is, maar waaruit bij de meeste vrouwen wel degelijk een soort van dubbele agenda en controle-dwang zit, te willen weten dat hun ex-vriend nog altijd stiekem aan hen denkt, desnoods ze hem regelmatig eraan herinnert)
Hij liever dan ik:quote:
Het ligt er aan hoe je een relatie definieert. Waarschijnlijk - en hopelijk - zijn voor ons beiden twee zaken essentieel in een relatie: seksualiteit en vriendschap. Het relatieve belang dat we aan beiden hechten verschilt vermoedelijk echter. Voor mij is vriendschap verreweg het belangrijkste in een relatie. Verreweg de meeste tijd die je samen doorbrengt neuk je immers niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Hij liever dan ik:
"steentjes stuiteren en herfstbeestjes knutselen" is niet datgene wat ik onder een relatie zou willen verstaan,
dat is ook niet meer dan gewoon een vriendschap (wat daarbinnen verder leuk kan zijn) en de sex en de 'claim' op elkaar had kennelijk ook niks erbinnen te zoeken, iets dat uiteindelijk gecorrigeerd is....
Wat me dan hooguit een beetje vreemd voorkomt is dat je drie jaar nodig hebt om tot die conclusie te komen ....
Is dat niet doodzonde van je eigen tijd en leven, als je kennelijk drie jaar lang een doodnormale vriendschap niet kunt onderscheiden van het hebben van een vaste relatie?
Jongen, doe toch niet zo puberaal.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:54 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Het stelde al weinig voor, ... inderdaad... briljant voorbeeld.
ja, klinkt heel geloofwaardig ... dus de relatie is nog steeds aan?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:56 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Het ligt er aan hoe je een relatie definieert. Waarschijnlijk - en hopelijk - zijn voor ons beiden twee zaken essentieel in een relatie: seksualiteit en vriendschap. Het relatieve belang dat we aan beiden hechten verschilt vermoedelijk echter. Voor mij is vriendschap verreweg het belangrijkste in een relatie. Verreweg de meeste tijd die je samen doorbrengt neuk je immers niet.
Nou, nee. De vriendschap is anders geworden sinds de relatie voorbij is. Bepaalde - niet-seksuele - dingen "kunnen" simpelweg niet meer. Die dingen wogen weliswaar niet op tegen de redenen dat de relatie over ging, maar dat wil niet zeggen dat ze niet speciaal of waardevol waren. (Anders zou een relatie die voorbij is nooit speciaal of waardevol kunnen zijn geweest.). Jij ziet een relatie enkel als "normale vriendschap" + seks. Ik niet. Er zijn gewoon veel niet-seksuele dingen die enkel binnen een relatie bestaan. Kriebels in je buik als ze haar ogen van mascara voorziet. Een penis in een infantiele stemming van dequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ja, klinkt heel geloofwaardig ... dus de relatie is nog steeds aan?
oh nee, die is dus uit en sex had je daarvoor al niet ... mag ik daaruit de conclusie trekken dat jullie beiden eigenlijk tot dezelfde conclusie kwamen hoe je de term 'vaste relatie' definieert, als ik eerder stelde ...?
Dat datgene wat jullie hadden, dus de naam relatie niet waard was?
en dat je daarom eigenlijk nu ook makkelijk vrienden kunt blijven, omdat datgene wat 'weg' is, ook eigenlijk niet zo heel speciaal en waardevol was, maar ook al voordat jullie het uitmaakten niet veel meer dan gewoon een vriendschap was, met wat hinderlijke 'claims' op elkaar....
komt dat nu juist als beschrijving niet een beetje overeen met een relatie die zo gezapig is, en waar zo weinig pit in zit, dat die uitdooft als een kaars die niet voldoende zuurstof ontvangt...quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:18 schreef Petertje81 het volgende:
In mijn vorige relatie was ik het soms oneens met mijn vriendin, omdat ze op dat moment van me wilde dat ik het oneens met haar was. Door het bewust oneens met haar te zijn, was ik het echter eens met haar, besefte ze na een tijdje. Ze verweet me dientengevolge slechts te zijn wie zij wilde dat ik was. Wanneer ik vervolgens stelde dat bonen en broccoli tijdens het avondmaal tot niet significant verschillende hoeveelheden levensethos zouden leiden, doch dat ik me realiseerde dat de groenten slechts een metafoor waren voor de plannen van morgen en de keuze dus "broccoli en Brugge" zou worden, zei ze zich zo onmachtig te voelen in mijn bijzijn en soms behoefte te hebben aan alledaagse spontane scheldpartijen om de woede daarna in zinderende orgasmes om te zetten.
De frequentie van dit soort uitingen nam in de loop van de tijd toe.
Jongen, waar heb je het over?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:00 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Jongen, doe toch niet zo puberaal.
Jup. Werkt inderdaad voor geen meter. De mijne stalkte me nog(quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 01:00 schreef Koskettimet het volgende:
Wat betreft de topic titel: lukt niet. Mijn ex hoef ik in ieder geval nooit meer te zien. Ze mag doen en laten wat ze wil, al neukt ze alle FOKkers hiero, kan me geen moer schelen, als ik maar niet hoef te merken dat ze bestaat op deze planeet.
quote:Toen we wel nog seks hadden plachten we dat zo nu en dan incest te noemen. (Wat wel weer opwindend was.)
Zij beëindigde inderdaad de betreffende relatie. Dat gebeurde echter, omdat ik tot onattente klootzak was geworden. In de laatste maanden wenste ik haar vaak nog slechts een keer per week te zien. En dan nog enkel voor een lunch, of iets dergelijks. Ik waardeerde haar nog slechts als statisch begrip, niet als protagonist in het verhaaltje mijns levens.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:43 schreef RM-rf het volgende:
tja, het komt nu eerder over alsof jij nog steeds dr niet helemaal overheen bent en zij kennelijk die relatie uitgemaakt heeft, met het aloude 'wijven-excuus' van 'laten we vrienden blijven' om het voor jou niet te hard te laten lijken..
met als resultaat dat jij vooral in het verleden bent blijven rondhangen..
is het dan voor jezelf niet veel zinniger om er gewoon een duidelijk punt achter te zetten?
Ik ga nooit conflicten aan. Ik vind conflicten overbodig, een belediging aan het adres van de evolutie en een teken van emotionele onvolwassenheid. Ik besef echter dat zulks een niet onomstreden visie is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:43 schreef RM-rf het volgende:
ik ben eventjes zo vrij geweest om in je postgeschiedenis te kijken, en je post nog veelvuldig over 'je vorige relatie' ... is dat allemaal over dezelfde ? en is bv die post waar je het hebt over dat je vriendin opmerkte dat ze behoefte had aan gewone lekkere ruzie met jou, ipv gezapige intellectuele prietpraat .... gaat die ook die betreffende relatie?
[..]
komt dat nu juist als beschrijving niet een beetje overeen met een relatie die zo gezapig is, en waar zo weinig pit in zit, dat die uitdooft als een kaars die niet voldoende zuurstof ontvangt...
zonder pit en vuur.
is het niet veel beter om _tijdens_ de periode dat je een relatie met iemand hebt dit gewoon vol vuur te doen en je dan helemaal te geven, ook de conflicten aan te gaan... zelfs als dat betekent dat nadat de relatie uitgaat er geen grond meer voor 'gezapige vriendschap' is.....
Dan een soort van 'vluchtroute' open te houden in het idee dat 'we toch altijd vrienden blijven'?
Uit je opmerking (b)leek een unidimensionale visie op relaties die verband zou kunnen houden met een testosteronoverschot. Als ik er naast zat: excuses.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:53 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Jongen, waar heb je het over?
kleuter-ideeen .... een sociaal omgeving bestaande uit meerdere levensvormen kan niet zonder conflict-situaties ... Dat is niet 'een keuze' die je domweg kunt ontkennen (alleen al omdat je dus met meerdere personen in die relatie zit, en jouw vriendin al duidelijk had aangegeven wél die conflicten nodig te hebben)quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:19 schreef Petertje81 het volgende:
Ik ga nooit conflicten aan. Ik vind conflicten overbodig ...
Daarom gaf ik haar die ook. Soms. En onder protest.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
kleuter-ideeen .... een sociaal omgeving bestaande uit meerdere levensvormen kan niet zonder conflict-situaties ... Dat is niet 'een keuze' die je domweg kunt ontkennen (alleen al omdat je dus met meerdere personen in die relatie zit, en jouw vriendin al duidelijk had aangegeven wél die conflicten nodig te hebben)
Dat vind jij. Persoonlijk heb ik geen conflicten nodig. Ik vind cola zonder prik prima smaken.quote:En een relatie is nu wel het optimale voorbeeld van zulke een sociaal voorgeprogrammeerd conflict... een relatie zonder conflicten willen is als cola zonder prik drinken.
Ik vind conflicten niet nodig "om verder te komen in het leven". De evolutie van het taalvermogen heeft de mens de mogelijkheid gegeven potentiële conflictsituaties te vermijden door het vergelijken van argumenten. Het probleem is dat een meerderheid der mensen in conflictsituaties een egocentrisch perspectief inneemt: de eigen argumenten krijgen standaard een zwaarder gewicht dan die van anderen. Doe je dat echter niet, dan is prima vast te stellen wie "gelijk" heeft. Wiens voorstel zou moeten worden gekozen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:38 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Een relatie zonder conflicten, je bent gewoon een mama's kindje die het conflict uit de weg gaat. Je verschuilt je achter een heel mooi bedacht paradigma, maar eigenlijk ben je gewoon een schijterd. Conflicten zijn nodig om verder te komen in het leven.
Een objectieve benadering van mogelijke conflictsituaties impliceert niet dat je de ander altijd gelijk geeft. Ik ben het op dit punt eenvoudigweg niet met je eens. Niet vanuit een subjectieve, noch vanuit een objectieve zienswijze. Zowel voor mezelf als in het algemeen zie ik meer nadelen dan voordelen van conflicten. Dat ik het niet met je eens ben wil echter niet zeggen dat er nu een conflict tussen ons dient te volgen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:18 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik merk dat je alles wil rationaliseren en jouw argumentatie vooral boven elk ook maar lichtelijk dierlijk gedrag wil stellen. Je zoekt de ontwijkende vorm in conflictsituaties en beseft niet dat je daarmee een eigen achterstand creert waarin je steeds meer in jouw rationele wereld blijft hangen en het contact verliest met jezelf en je omgeving. Kortom, je zit op een one way road die niet veel beter is dan het door jou genoemde volharden in het eigen gelijk. Je doet zelf exact hetzelfde, dus later we elkaar geen mietrje noemen.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:34 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Hier weer verder on-topic lijkt me.
Is alleen een goed idee als je denkt dat er mogelijk qua seks nog wat inzit. Anders: niet doen.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Nohochacyum het volgende:
Deel hier je mening!
Neen.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Nohochacyum het volgende:
Nee. Het is louter een lapmiddel om te proberen je minder kut over de situatie te voelen, en bovendien heeft het ook een negatieve invloed op het 'herstelproces'.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Nohochacyum het volgende:
Deel hier je mening!
Denk dat het contact nog steeds mogelijk is, je moet alleen accepteren je veel, maar soms niet alles te horen krijgt van wat er in je ex zijn leven gebeurd.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:07 schreef Blapiet het volgende:
Ja, wat betreft die venijnige woorden: ik heb vanavond gehoord dat m'n beste vriend m'n ex zo af en toe neukt.
Ik verander mijn mening dus bij deze,..... niet mogelijk zonder een mes in je rug
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |