Ik ben momenteel 'vrienden' met mijn ex, maar dat komt door omstandigheden (naast elkaar wonen, elkaar niet kunnen ontlopen, en aantal gevallen waarin ik nog afhankelijk van hem ben) en het feit dat we hopen er misschien nog uit te kunnen komen over een tijdje. Het is dus ook totaal geen zuivere vriendschap, en als op een gegeven moment blijkt dat hij verder gaat kijken naar andere vrouwen, dan ben ik ook vertrokken, hopelijk ook letterlijk omdat ik dan andere woonruimte heb.
Misschien dat vriendschap na een half jaartje geen contact zou kunnen, als mijn gevoelens weg geëbt zijn en ik ook weer lekker aan het rondkijken ben.
Ik denk dat vrienden blijven ook afhangt van het soort relatie dat je hebt gehad. Voor mij is het belangrijk dat mijn partner ook mijn beste vriend is, en dus is het logischer om na het verbreken van een relatie uieindelijk wel een vriendschap na te streven. Voor andere mensen is het vriendschapsaspect minder belangrijk in een relatie, en draait het meer om zaken als passie enz. Tja, als die dan weg is, dan blijft er ook weinig meer over dat een basis voor een vriendschap kan zijn.
Arseen (As), atoomnummer 33