quote:Op woensdag 3 oktober 2007 08:43 schreef innovative het volgende:
[..]
Wie zegt dat het probleemloos gaat?
[..]
Ik weet niet of dat direct duidelijk moet zijn. Als je samen heel bewust het loslaatproces doorloopt, dan kan daar ook vriendschap uit groeien. En een kwestie van ervaring? Ook dat hoeft niet.
quote:Op zaterdag 6 oktober 2007 19:57 schreef Salvad0R het volgende:
als allebei opeens een andere partner hebben, tegelijk... Dan kan het in principe wel.
Maar mijn vuistregel is relatie over ..? --> Opgerot.
Als je kennelijk vooraf weet dat het 'vriendenblijven' niet probleemloos zal gaan, en waarschijnlijk tot een pijnlijke situatie waar veel gevraagd wordt van beide ex-partners ...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 08:43 schreef innovative het volgende:
[..]
Wie zegt dat het probleemloos gaat?
Is ook,... maar hoeveel moeite moet je daar voor over hebben zonder, dat het een altruïstische relatie gaat worden?quote:Op maandag 8 oktober 2007 12:35 schreef RM-rf het volgende:
[..]
*cut*
Ik zou het een enorme belediging van de andere partner vinden als men kennelijk geen moeite wil doen voor het behoud van de relatie, maar dan een vriendschap wél best vind en er kennelijk zelfs nog veel moeite in wil steken..
*cut*
dat is iemand die eenieder voor zichzelf bepaald en waar niemand anders veel over kan zeggen (alhoewel ik me soms kan voorstellen dat een ex-partner zwaar teleurgesteld is als iemand de relatie opgeeft zonder er verder veel voor te doen deze te behouden;)quote:Op maandag 8 oktober 2007 13:22 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Is ook,... maar hoeveel moeite moet je daar voor over hebben zonder, dat het een altruïstische relatie gaat worden?
Okee... dan verschillen we daarin van mening, maar even goede vriendenquote:Op maandag 8 oktober 2007 14:12 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dat is iemand die eenieder voor zichzelf bepaald en waar niemand anders veel over kan zeggen (alhoewel ik me soms kan voorstellen dat een ex-partner zwaar teleurgesteld is als iemand de relatie opgeeft zonder er verder veel voor te doen deze te behouden;)
als echter het over is, is het gewoon over, maar ik zou dr dan werkelijk niet tegenkunnen als mn partner die kennelijk geen verdere moeite wil doen de relatie te behouden wel aangeeft 'maar we kunnen toch vrienden blijven' en kennelijk zelfs bereid is om wel onderlinge problemen uit te spreken om 'vrienden te blijven' maar die bereidheid niet meer heeft voor een relatie...
nee sorry, maar op dat punt ben ik van mening dat een relatie voor mij eerder 'alles of niets' is en ik zou geen genoegen nemen met een 'ik-neuk-als-de-konijnen-met-jan-en-alleman, maar voor een goed gesprek mag jij me ook wel bellen'.
nee, dan bespaar je beide partners veel moeite en nutteloze problemen als je dan ook consequent alles afsluit en géén 'vriendjes-nblijverij' gaat zitten naspelen (wat meestal sowieso niet echt 'gemeend' is, maar waaruit bij de meeste vrouwen wel degelijk een soort van dubbele agenda en controle-dwang zit, te willen weten dat hun ex-vriend nog altijd stiekem aan hen denkt, desnoods ze hem regelmatig eraan herinnert)
Hij liever dan ik:quote:
Het ligt er aan hoe je een relatie definieert. Waarschijnlijk - en hopelijk - zijn voor ons beiden twee zaken essentieel in een relatie: seksualiteit en vriendschap. Het relatieve belang dat we aan beiden hechten verschilt vermoedelijk echter. Voor mij is vriendschap verreweg het belangrijkste in een relatie. Verreweg de meeste tijd die je samen doorbrengt neuk je immers niet.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 12:27 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Hij liever dan ik:
"steentjes stuiteren en herfstbeestjes knutselen" is niet datgene wat ik onder een relatie zou willen verstaan,
dat is ook niet meer dan gewoon een vriendschap (wat daarbinnen verder leuk kan zijn) en de sex en de 'claim' op elkaar had kennelijk ook niks erbinnen te zoeken, iets dat uiteindelijk gecorrigeerd is....
Wat me dan hooguit een beetje vreemd voorkomt is dat je drie jaar nodig hebt om tot die conclusie te komen ....
Is dat niet doodzonde van je eigen tijd en leven, als je kennelijk drie jaar lang een doodnormale vriendschap niet kunt onderscheiden van het hebben van een vaste relatie?
Jongen, doe toch niet zo puberaal.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 11:54 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Het stelde al weinig voor, ... inderdaad... briljant voorbeeld.
ja, klinkt heel geloofwaardig ... dus de relatie is nog steeds aan?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 13:56 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Het ligt er aan hoe je een relatie definieert. Waarschijnlijk - en hopelijk - zijn voor ons beiden twee zaken essentieel in een relatie: seksualiteit en vriendschap. Het relatieve belang dat we aan beiden hechten verschilt vermoedelijk echter. Voor mij is vriendschap verreweg het belangrijkste in een relatie. Verreweg de meeste tijd die je samen doorbrengt neuk je immers niet.
Nou, nee. De vriendschap is anders geworden sinds de relatie voorbij is. Bepaalde - niet-seksuele - dingen "kunnen" simpelweg niet meer. Die dingen wogen weliswaar niet op tegen de redenen dat de relatie over ging, maar dat wil niet zeggen dat ze niet speciaal of waardevol waren. (Anders zou een relatie die voorbij is nooit speciaal of waardevol kunnen zijn geweest.). Jij ziet een relatie enkel als "normale vriendschap" + seks. Ik niet. Er zijn gewoon veel niet-seksuele dingen die enkel binnen een relatie bestaan. Kriebels in je buik als ze haar ogen van mascara voorziet. Een penis in een infantiele stemming van dequote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:07 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ja, klinkt heel geloofwaardig ... dus de relatie is nog steeds aan?
oh nee, die is dus uit en sex had je daarvoor al niet ... mag ik daaruit de conclusie trekken dat jullie beiden eigenlijk tot dezelfde conclusie kwamen hoe je de term 'vaste relatie' definieert, als ik eerder stelde ...?
Dat datgene wat jullie hadden, dus de naam relatie niet waard was?
en dat je daarom eigenlijk nu ook makkelijk vrienden kunt blijven, omdat datgene wat 'weg' is, ook eigenlijk niet zo heel speciaal en waardevol was, maar ook al voordat jullie het uitmaakten niet veel meer dan gewoon een vriendschap was, met wat hinderlijke 'claims' op elkaar....
komt dat nu juist als beschrijving niet een beetje overeen met een relatie die zo gezapig is, en waar zo weinig pit in zit, dat die uitdooft als een kaars die niet voldoende zuurstof ontvangt...quote:Op woensdag 18 juli 2007 10:18 schreef Petertje81 het volgende:
In mijn vorige relatie was ik het soms oneens met mijn vriendin, omdat ze op dat moment van me wilde dat ik het oneens met haar was. Door het bewust oneens met haar te zijn, was ik het echter eens met haar, besefte ze na een tijdje. Ze verweet me dientengevolge slechts te zijn wie zij wilde dat ik was. Wanneer ik vervolgens stelde dat bonen en broccoli tijdens het avondmaal tot niet significant verschillende hoeveelheden levensethos zouden leiden, doch dat ik me realiseerde dat de groenten slechts een metafoor waren voor de plannen van morgen en de keuze dus "broccoli en Brugge" zou worden, zei ze zich zo onmachtig te voelen in mijn bijzijn en soms behoefte te hebben aan alledaagse spontane scheldpartijen om de woede daarna in zinderende orgasmes om te zetten.
De frequentie van dit soort uitingen nam in de loop van de tijd toe.
Jongen, waar heb je het over?quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:00 schreef Petertje81 het volgende:
[..]
Jongen, doe toch niet zo puberaal.
Jup. Werkt inderdaad voor geen meter. De mijne stalkte me nog(quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 01:00 schreef Koskettimet het volgende:
Wat betreft de topic titel: lukt niet. Mijn ex hoef ik in ieder geval nooit meer te zien. Ze mag doen en laten wat ze wil, al neukt ze alle FOKkers hiero, kan me geen moer schelen, als ik maar niet hoef te merken dat ze bestaat op deze planeet.
quote:Toen we wel nog seks hadden plachten we dat zo nu en dan incest te noemen. (Wat wel weer opwindend was.)
Zij beëindigde inderdaad de betreffende relatie. Dat gebeurde echter, omdat ik tot onattente klootzak was geworden. In de laatste maanden wenste ik haar vaak nog slechts een keer per week te zien. En dan nog enkel voor een lunch, of iets dergelijks. Ik waardeerde haar nog slechts als statisch begrip, niet als protagonist in het verhaaltje mijns levens.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:43 schreef RM-rf het volgende:
tja, het komt nu eerder over alsof jij nog steeds dr niet helemaal overheen bent en zij kennelijk die relatie uitgemaakt heeft, met het aloude 'wijven-excuus' van 'laten we vrienden blijven' om het voor jou niet te hard te laten lijken..
met als resultaat dat jij vooral in het verleden bent blijven rondhangen..
is het dan voor jezelf niet veel zinniger om er gewoon een duidelijk punt achter te zetten?
Ik ga nooit conflicten aan. Ik vind conflicten overbodig, een belediging aan het adres van de evolutie en een teken van emotionele onvolwassenheid. Ik besef echter dat zulks een niet onomstreden visie is.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:43 schreef RM-rf het volgende:
ik ben eventjes zo vrij geweest om in je postgeschiedenis te kijken, en je post nog veelvuldig over 'je vorige relatie' ... is dat allemaal over dezelfde ? en is bv die post waar je het hebt over dat je vriendin opmerkte dat ze behoefte had aan gewone lekkere ruzie met jou, ipv gezapige intellectuele prietpraat .... gaat die ook die betreffende relatie?
[..]
komt dat nu juist als beschrijving niet een beetje overeen met een relatie die zo gezapig is, en waar zo weinig pit in zit, dat die uitdooft als een kaars die niet voldoende zuurstof ontvangt...
zonder pit en vuur.
is het niet veel beter om _tijdens_ de periode dat je een relatie met iemand hebt dit gewoon vol vuur te doen en je dan helemaal te geven, ook de conflicten aan te gaan... zelfs als dat betekent dat nadat de relatie uitgaat er geen grond meer voor 'gezapige vriendschap' is.....
Dan een soort van 'vluchtroute' open te houden in het idee dat 'we toch altijd vrienden blijven'?
Uit je opmerking (b)leek een unidimensionale visie op relaties die verband zou kunnen houden met een testosteronoverschot. Als ik er naast zat: excuses.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:53 schreef Verloren_onschuld het volgende:
[..]
Jongen, waar heb je het over?
kleuter-ideeen .... een sociaal omgeving bestaande uit meerdere levensvormen kan niet zonder conflict-situaties ... Dat is niet 'een keuze' die je domweg kunt ontkennen (alleen al omdat je dus met meerdere personen in die relatie zit, en jouw vriendin al duidelijk had aangegeven wél die conflicten nodig te hebben)quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:19 schreef Petertje81 het volgende:
Ik ga nooit conflicten aan. Ik vind conflicten overbodig ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |