De nieuwe vlam is inmiddels verre van nieuw, en die vindt dat geen probleem. Hij was al een vriend van me toen ik nog met de betreffende ex had, was al vóór die tijd bevriend met de ex. Hij heeft alles meegemaakt, hij weet dat wat er is, een goede vriendschap en een berg gedeelde herinneringen zijn. Zelf gaat hij trouwens ook nog met een ex om. Het is uit met een reden, daar voel ik me niet bedreigd door.quote:Op donderdag 27 september 2007 12:17 schreef frien het volgende:
En wat als je beiden een nieuwe partner hebt? Wat vind je nieuwe vlam er dan van als je regelmatig met je ex omgaat? Zou ik in ieder geval liever niet hebben...
En waarom dan wel niet?quote:Op vrijdag 28 september 2007 06:38 schreef Miam het volgende:
Nee, dat werkt niet hoor.
Omdat ik jaloers ben.quote:
Ah, maar dan ligt het aan het feit dat jij jaloers bent en niet aan de rest van de situatie. Mja, is hoe dan ook een goed punt: Als je weet dat je jaloers bent, gaat het niet werken. Als dat niet het geval is, beide partijen hebben er vrede mee dat het uit is en julie zijn zonder ruzie of andere rarigheid uit elkaar gegaan, dan kan het best werken.quote:Op vrijdag 28 september 2007 20:11 schreef Miam het volgende:
[..]
Omdat ik jaloers ben.
Ik zou er niet tegen kunnen om dan te horen dat hij/zij een nieuwe vriend/vriendin heeft.en ik spreek uit ervaring helaas.
Mischien. maar als je jaren een relatie met diegene hebt gehad en je ziet hem/haar voor je ogenquote:Op zaterdag 29 september 2007 10:52 schreef LadyXochi het volgende:
[..]
Ah, maar dan ligt het aan het feit dat jij jaloers bent en niet aan de rest van de situatie. Mja, is hoe dan ook een goed punt: Als je weet dat je jaloers bent, gaat het niet werken. Als dat niet het geval is, beide partijen hebben er vrede mee dat het uit is en julie zijn zonder ruzie of andere rarigheid uit elkaar gegaan, dan kan het best werken.
Tja.. ik vind het over het algemeen vrij moeilijk...maar je leert er op den duur wel mee leven. en dat is hetquote:Op zaterdag 29 september 2007 17:10 schreef LadyXochi het volgende:
Weet ik niet. Afhankelijk van hoe je uit elkaar bent gegaan. En als je nog van de ander houdt, maar dan als gewoon vrienden (wat er ook al jaren geleden ingeslopen kan zijn, en dat dat de reden is dat het nu uit is), dan kun je misschien ook heel blij zijn dat de ander nu zijn/haar geluk bij een ander heeft gevonden. Lijkt me sowieso wel makkelijker als jij dat ook hebt.
Weet ik niet..quote:Op zaterdag 29 september 2007 18:16 schreef LadyXochi het volgende:
Ja, maar als je die knop op een gegeven moment hebt omgezet, dat je ermee hebt leren leven, kun je dan niet alsnog vrienden worden? En blijven?
Wees gerust, het is niet alleen in jouw geval.quote:Op zondag 30 september 2007 13:23 schreef sprunky het volgende:maar mijn standpunt is wel dat mensen/vrouwen in mijn geval onvoorspelbaar zijn.
je moet niet altijd het ergste denken, dat deed mijn laatste vriend ook als ik nog wel eens naar mijn exvriend ging terwijl het al 1.5 jaar uit wasquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 02:07 schreef klutsmuts het volgende:
Mijn nieuwe vlam heeft nog contact met zijn ex-vriendin maar ik ben er niet zo blij mee eigenlijk... Ik heb geen keus zegt hij dus moet ik me er maar bij neerleggen.
Hij gaat er weleens naartoe en achteraf moet ik dan horen dat hij bij haar is geweest, not amusing...
Ik vind het gewoon lastig, kan er niks anders van maken.
Dat denk ik dus ook. Ik denk ook dat niet bij iedereen het onderscheid tussen genegenheid, vriendschap en liefde duidelijk is. Dat is een kwestie van ervaring IMHO.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:22 schreef RM-rf het volgende:
Iemand die kennelijk gewoon probleemloos 'vrienden' kan blijven met een ex-partner, heeft misschien tijdens de relatie ook zelf niet (meer) volledig van de ander gehouden..
Ik heb dat nooit ervaren, zelfs de relaties die ikzelf beeindigt heb was de teleurstelling over het mislukken sterker, waardoor het onmogelijk was genoegen te nemen met een omgang met die ander die kennelijk een stuk 'minder' was dat waar ik eigenlijk voor gegaan was.
Wie zegt dat het probleemloos gaat?quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:22 schreef RM-rf het volgende:
Iemand die kennelijk gewoon probleemloos 'vrienden' kan blijven met een ex-partner, heeft misschien tijdens de relatie ook zelf niet (meer) volledig van de ander gehouden..
dat is althans de enige reden die ik me kan voorstellen dat je na de relatie kennelijk probleemloos ook als 'normale vrienden' door kunt gaan, als er geen enkele behoefte meer is om en diepere emotionele en sexuele omgang te hebben:
Omdat er dowmeg geen liefde meer is of omdat je kennelijk je ex-partner al zover hebt leren kennen dat je ook niet meer de behoefte in 'meer' hebt...
Ik heb dat nooit ervaren, zelfs de relaties die ikzelf beeindigt heb was de teleurstelling over het mislukken sterker, waardoor het onmogelijk was genoegen te nemen met een omgang met die ander die kennelijk een stuk 'minder' was dat waar ik eigenlijk voor gegaan was.
Ik heb ook nooit begrepen waarom dat bij zoveel vrouwen anders is, die er schijnbaar geen enkele moeite mee hebben (of niet willen laten tonen) als een relatie niet blijkt te werken, dan maar genoegen te nemen met iets dat toch een heel stuk minder is... althans waar je voorheen niet voor gekozen heb (als ik iemand zie als 'gewoon-een-vriend' heb ik nl. de neiging er niet mee naar bed te gaan)
Ik weet niet of dat direct duidelijk moet zijn. Als je samen heel bewust het loslaatproces doorloopt, dan kan daar ook vriendschap uit groeien. En een kwestie van ervaring? Ook dat hoeft niet.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:26 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Dat denk ik dus ook. Ik denk ook dat niet bij iedereen het onderscheid tussen genegenheid, vriendschap en liefde duidelijk is. Dat is een kwestie van ervaring IMHO.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |