abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53537001
Prima idee, je moet er alleen wel allebei je best voor doen, maar mogelijk is het zeker.
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:17 schreef frien het volgende:
En wat als je beiden een nieuwe partner hebt? Wat vind je nieuwe vlam er dan van als je regelmatig met je ex omgaat? Zou ik in ieder geval liever niet hebben...
De nieuwe vlam is inmiddels verre van nieuw, en die vindt dat geen probleem. Hij was al een vriend van me toen ik nog met de betreffende ex had, was al vóór die tijd bevriend met de ex. Hij heeft alles meegemaakt, hij weet dat wat er is, een goede vriendschap en een berg gedeelde herinneringen zijn. Zelf gaat hij trouwens ook nog met een ex om. Het is uit met een reden, daar voel ik me niet bedreigd door.
pi_53538159
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 06:38 schreef Miam het volgende:
Nee, dat werkt niet hoor.
En waarom dan wel niet?
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_53552874
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 10:39 schreef LadyXochi het volgende:

[..]

En waarom dan wel niet?
Omdat ik jaloers ben.
Ik zou er niet tegen kunnen om dan te horen dat hij/zij een nieuwe vriend/vriendin heeft.
en ik spreek uit ervaring helaas.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_53558573
lijkt op legaal neuken met je ex. of t zo is ? niet doen, uit is uit.
De Puta Madre
pi_53560126
Het is onmogelijk als mensen nog steeds wat voor elkaar voelen. Als allebei de partijen serieus verder gaan is het wel mogelijk, al komt dat zelden in de praktijk voor.
pi_53563393
quote:
Op vrijdag 28 september 2007 20:11 schreef Miam het volgende:

[..]

Omdat ik jaloers ben.
Ik zou er niet tegen kunnen om dan te horen dat hij/zij een nieuwe vriend/vriendin heeft.
en ik spreek uit ervaring helaas.
Ah, maar dan ligt het aan het feit dat jij jaloers bent en niet aan de rest van de situatie. Mja, is hoe dan ook een goed punt: Als je weet dat je jaloers bent, gaat het niet werken. Als dat niet het geval is, beide partijen hebben er vrede mee dat het uit is en julie zijn zonder ruzie of andere rarigheid uit elkaar gegaan, dan kan het best werken.
pi_53564196
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 10:52 schreef LadyXochi het volgende:

[..]

Ah, maar dan ligt het aan het feit dat jij jaloers bent en niet aan de rest van de situatie. Mja, is hoe dan ook een goed punt: Als je weet dat je jaloers bent, gaat het niet werken. Als dat niet het geval is, beide partijen hebben er vrede mee dat het uit is en julie zijn zonder ruzie of andere rarigheid uit elkaar gegaan, dan kan het best werken.
Mischien. maar als je jaren een relatie met diegene hebt gehad en je ziet hem/haar voor je ogen
zoenen met een ander steekt dat best wel. lijkt me sterk als het je niets meer zou doen..
je hebt tenslotte lief en leed met elkaar gedeeld.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_53570701
Weet ik niet. Afhankelijk van hoe je uit elkaar bent gegaan. En als je nog van de ander houdt, maar dan als gewoon vrienden (wat er ook al jaren geleden ingeslopen kan zijn, en dat dat de reden is dat het nu uit is), dan kun je misschien ook heel blij zijn dat de ander nu zijn/haar geluk bij een ander heeft gevonden. Lijkt me sowieso wel makkelijker als jij dat ook hebt.
pi_53571484
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 17:10 schreef LadyXochi het volgende:
Weet ik niet. Afhankelijk van hoe je uit elkaar bent gegaan. En als je nog van de ander houdt, maar dan als gewoon vrienden (wat er ook al jaren geleden ingeslopen kan zijn, en dat dat de reden is dat het nu uit is), dan kun je misschien ook heel blij zijn dat de ander nu zijn/haar geluk bij een ander heeft gevonden. Lijkt me sowieso wel makkelijker als jij dat ook hebt.
Tja.. ik vind het over het algemeen vrij moeilijk...maar je leert er op den duur wel mee leven. en dat is het
voornaamste. denk ik dan.
pi_53572162
Ja, maar als je die knop op een gegeven moment hebt omgezet, dat je ermee hebt leren leven, kun je dan niet alsnog vrienden worden? En blijven?
pi_53573230
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 18:16 schreef LadyXochi het volgende:
Ja, maar als je die knop op een gegeven moment hebt omgezet, dat je ermee hebt leren leven, kun je dan niet alsnog vrienden worden? En blijven?
Weet ik niet..
Vrienden worden is mischien niet eens zo'n kunst, maar het te blijven is andere koek..
Het hangt ook helemaal van de situatie af natuurlijk.
pi_53576421
Ja hoor, dat kan heel goed.
Ik heb 3 exen en dat zijn ook alledrie vrienden. De 1 een wat betere vriend dan de andere, maar dat mag de pret niet drukken. Ik vind het belangrijk dat je na de breakup op een bepaald moment weer met elkaar kunt praten en een vriendschap kan hebben. In het begin is dat misschien moeilijk, maar dat heelt en dan hou je er gewoon iets heel fijns en moois aan over.
pi_53577189
Ik heb drie jaar een relatie gehad, sinds februari uit en hebben best goed contact spreken elkaar op msn/bellen af en toe. Ook was ze op m'n moeders verjaardag. Hebben allebei wel 'scharrels' gehad sinds het uit is en vinden we niet echt erg ofzo. Zijn eigenlijk gewoon echt vrienden
pi_53583378
Ik heb ook vrienden die jaren getrouwd zijn geweest en kinderen hebben. Die zijn op een gegeven moment gescheiden, maar ze gaan nog op een goeie manier met elkaar om. Niet alleen voor de kinderen, maar ze gaan nog regelmatig bij elkaar op de koffie en omdat ze dezelfde vrienden hebben, zien ze elkaar regelmatig op verjaardagen en zo. En dat is helemaal geen probleem! Ze gaan echt leuk met elkaar om.
pi_53587228
Dit is idd een heel breed onderwerp

Ik heb 1,5 jaar met mijn ex gehad. We gingen er vanuit dat we elkaar goed kende. we bouwden constant op en we dachten al goed na over later. en ik was voor 100% open en eerlijk tegen haar. dat kon ik ook gewoon voor mijn gevoel tegen haar.
Op een gegeven kwam uit het niets dat zei het uitmaakte. zonder dat we ooit over schijnbare problemen gesproken hebben of gevraagd hebben iets anders te doen. binnen 3minuten ging er voor mij iets verloren wat ik toch heel lang had willen bewaren en waar ik heel veel voor over had.
In het begin was ik er kapot van maar had wel de gedachten van die draait warschijnlijk wel bij dit zit gewoon ergens mee. maar na een periode dat ze me ging negeren, en rare argumenten gaf begon ik boos te worden. op de persoon waar ik al die tijd zoveel van hield. Ik wist ook niet echt wat ik moest denken, want ik kreeg mijn antwoorden niet.

Voor mij was het idee heel raar. ik miste iemand heel veel terwijl die ander gewoon doorgaat zonder een gevoel van leegte. terwijl ik toch 1,5 jaar alles met haar deelde. alles met haar plande en waar ik alles voor haar was of wilde zijn.

Ik wist niet echt wat ik moest, we wonen niet bij elkaar in de buurt. dus elkaar tegen komen zal niet gebeuren. zal je elkaar dan nooit meer zien? terwijl je toch zo intiem en altijd bij elkaar was.
Mischien heb ik dat geforceerd omdat ik woede had. de manier van uitmaken was niet normaal, plus dat ze de gedachtes nooit met mij deelde of besproken heeft.. en het voor haar gewoon pijnloos over kwam terwijl ze wist dat ik verdriet en moeite had. daarbij kwam niet alle woede vanuit mij maar heeft zei ook hele rare beslissingen genomen.
Het hoeft geen spel te zijn van wie begon er eerst?

Ik zou eerder het verleden "vergeten" om alsnog nog normaal met elkaar om tegaan. dat zal alleen voor haar tegen haar eigen principes in zijn. Helaas dat het zo gelopen is dus.

Achteraf moet ik maar denken nog genoeg andere leuke meiden op de wereld wat ik toen opgebouwd had, kan ik absoluut ook met iemand anders opbouwen. je leert ervan en je weet het voor de volgende relatie.
maar mijn standpunt is wel dat mensen/vrouwen in mijn geval onvoorspelbaar zijn.
pi_53612738
quote:
Op zondag 30 september 2007 13:23 schreef sprunky het volgende:maar mijn standpunt is wel dat mensen/vrouwen in mijn geval onvoorspelbaar zijn.
Wees gerust, het is niet alleen in jouw geval.
pi_53632568
Mijn nieuwe vlam heeft nog contact met zijn ex-vriendin maar ik ben er niet zo blij mee eigenlijk... Ik heb geen keus zegt hij dus moet ik me er maar bij neerleggen.
Hij gaat er weleens naartoe en achteraf moet ik dan horen dat hij bij haar is geweest, not amusing...

Ik vind het gewoon lastig, kan er niks anders van maken.
Ja toch? Of nie?
pi_53633033
Misschien ligt het wezenlijke verschil ook wel of je het verleden mee hebt gemaakt.
Je weet dan precies hoe ze met elkaar omgingen, hoe de laatste periode was, en hoe het uitging.

Als een jongen mij alleen maar zou vertellen: "wa pasten niet meer bij elkaar". Houd je toch ergens in je achterhoofd: en als hij/zij zich nou bedenkt?

Als je de laatste periode meegemaakt hebt, dan heb je een beter idee van beide personen en de (voormalige) relatie, en ben je dan beter gerustgesteld.
And the druids turn to stone...
pi_53633925
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 02:07 schreef klutsmuts het volgende:
Mijn nieuwe vlam heeft nog contact met zijn ex-vriendin maar ik ben er niet zo blij mee eigenlijk... Ik heb geen keus zegt hij dus moet ik me er maar bij neerleggen.
Hij gaat er weleens naartoe en achteraf moet ik dan horen dat hij bij haar is geweest, not amusing...

Ik vind het gewoon lastig, kan er niks anders van maken.
je moet niet altijd het ergste denken, dat deed mijn laatste vriend ook als ik nog wel eens naar mijn exvriend ging terwijl het al 1.5 jaar uit was
ze kunnen toch ook gewoon vrienden zijn? denk maar zo, het is niet voor nix uit
ik zou me eerder zorgen maken als hij naar gewone vriendinnen toegaat, zeker als je een beetje flirtgedrag opmerkt
dit is vaker een groter gevaar dan een ex
don't look to deep into my eyes, it might scare you off
pi_53634093
Iemand die kennelijk gewoon probleemloos 'vrienden' kan blijven met een ex-partner, heeft misschien tijdens de relatie ook zelf niet (meer) volledig van de ander gehouden..

dat is althans de enige reden die ik me kan voorstellen dat je na de relatie kennelijk probleemloos ook als 'normale vrienden' door kunt gaan, als er geen enkele behoefte meer is om en diepere emotionele en sexuele omgang te hebben:
Omdat er dowmeg geen liefde meer is of omdat je kennelijk je ex-partner al zover hebt leren kennen dat je ook niet meer de behoefte in 'meer' hebt...

Ik heb dat nooit ervaren, zelfs de relaties die ikzelf beeindigt heb was de teleurstelling over het mislukken sterker, waardoor het onmogelijk was genoegen te nemen met een omgang met die ander die kennelijk een stuk 'minder' was dat waar ik eigenlijk voor gegaan was.

Ik heb ook nooit begrepen waarom dat bij zoveel vrouwen anders is, die er schijnbaar geen enkele moeite mee hebben (of niet willen laten tonen) als een relatie niet blijkt te werken, dan maar genoegen te nemen met iets dat toch een heel stuk minder is... althans waar je voorheen niet voor gekozen heb (als ik iemand zie als 'gewoon-een-vriend' heb ik nl. de neiging er niet mee naar bed te gaan)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_53634156
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:22 schreef RM-rf het volgende:
Iemand die kennelijk gewoon probleemloos 'vrienden' kan blijven met een ex-partner, heeft misschien tijdens de relatie ook zelf niet (meer) volledig van de ander gehouden..

Ik heb dat nooit ervaren, zelfs de relaties die ikzelf beeindigt heb was de teleurstelling over het mislukken sterker, waardoor het onmogelijk was genoegen te nemen met een omgang met die ander die kennelijk een stuk 'minder' was dat waar ik eigenlijk voor gegaan was.
Dat denk ik dus ook. Ik denk ook dat niet bij iedereen het onderscheid tussen genegenheid, vriendschap en liefde duidelijk is. Dat is een kwestie van ervaring IMHO.
Verbaal terrorist
pi_53654202
k heb relate gehad van 3 jaar, is nu al tijdje afgelopen, maar zit ik alweer 3 jaar bij in de klas, is goede vriending van me. andere had k het een maand mee ofsow en die heb k nooit meer gesproken (en daar zat k ook nog 2 jaar bij in de klas
pi_53660046
Dat werkt niet. .
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_53660479
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:22 schreef RM-rf het volgende:

dat is althans de enige reden die ik me kan voorstellen dat je na de relatie kennelijk probleemloos ook als 'normale vrienden' door kunt gaan, als er geen enkele behoefte meer is om en diepere emotionele en sexuele omgang te hebben:
Omdat er dowmeg geen liefde meer is of omdat je kennelijk je ex-partner al zover hebt leren kennen dat je ook niet meer de behoefte in 'meer' hebt...

Ik heb ook nooit begrepen waarom dat bij zoveel vrouwen anders is, die er schijnbaar geen enkele moeite mee hebben (of niet willen laten tonen) als een relatie niet blijkt te werken, dan maar genoegen te nemen met iets dat toch een heel stuk minder is... althans waar je voorheen niet voor gekozen heb (als ik iemand zie als 'gewoon-een-vriend' heb ik nl. de neiging er niet mee naar bed te gaan)
Wie zegt dat het probleemloos gaat?
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:26 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Dat denk ik dus ook. Ik denk ook dat niet bij iedereen het onderscheid tussen genegenheid, vriendschap en liefde duidelijk is. Dat is een kwestie van ervaring IMHO.
Ik weet niet of dat direct duidelijk moet zijn. Als je samen heel bewust het loslaatproces doorloopt, dan kan daar ook vriendschap uit groeien. En een kwestie van ervaring? Ook dat hoeft niet.
pi_53676308
6 jaar samengewoond, nu zo een anderhalf jaar uit. Zij wil/wou graag vrienden blijven. Ik doe mijn best, ik het lukt niet altijd evengoed. Samen iets doen (biertje drinken, lunchen enz) is altijd top gezellig, maar toch vreemd.

Ik heb geen idee of het op de lange termijn gaat werken, ik zie het wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')