Daarom gaf ik haar die ook. Soms. En onder protest.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:24 schreef RM-rf het volgende:
[..]
kleuter-ideeen .... een sociaal omgeving bestaande uit meerdere levensvormen kan niet zonder conflict-situaties ... Dat is niet 'een keuze' die je domweg kunt ontkennen (alleen al omdat je dus met meerdere personen in die relatie zit, en jouw vriendin al duidelijk had aangegeven wél die conflicten nodig te hebben)
Dat vind jij. Persoonlijk heb ik geen conflicten nodig. Ik vind cola zonder prik prima smaken.quote:En een relatie is nu wel het optimale voorbeeld van zulke een sociaal voorgeprogrammeerd conflict... een relatie zonder conflicten willen is als cola zonder prik drinken.
Ik vind conflicten niet nodig "om verder te komen in het leven". De evolutie van het taalvermogen heeft de mens de mogelijkheid gegeven potentiële conflictsituaties te vermijden door het vergelijken van argumenten. Het probleem is dat een meerderheid der mensen in conflictsituaties een egocentrisch perspectief inneemt: de eigen argumenten krijgen standaard een zwaarder gewicht dan die van anderen. Doe je dat echter niet, dan is prima vast te stellen wie "gelijk" heeft. Wiens voorstel zou moeten worden gekozen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 15:38 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Een relatie zonder conflicten, je bent gewoon een mama's kindje die het conflict uit de weg gaat. Je verschuilt je achter een heel mooi bedacht paradigma, maar eigenlijk ben je gewoon een schijterd. Conflicten zijn nodig om verder te komen in het leven.
Een objectieve benadering van mogelijke conflictsituaties impliceert niet dat je de ander altijd gelijk geeft. Ik ben het op dit punt eenvoudigweg niet met je eens. Niet vanuit een subjectieve, noch vanuit een objectieve zienswijze. Zowel voor mezelf als in het algemeen zie ik meer nadelen dan voordelen van conflicten. Dat ik het niet met je eens ben wil echter niet zeggen dat er nu een conflict tussen ons dient te volgen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 16:18 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik merk dat je alles wil rationaliseren en jouw argumentatie vooral boven elk ook maar lichtelijk dierlijk gedrag wil stellen. Je zoekt de ontwijkende vorm in conflictsituaties en beseft niet dat je daarmee een eigen achterstand creert waarin je steeds meer in jouw rationele wereld blijft hangen en het contact verliest met jezelf en je omgeving. Kortom, je zit op een one way road die niet veel beter is dan het door jou genoemde volharden in het eigen gelijk. Je doet zelf exact hetzelfde, dus later we elkaar geen mietrje noemen.
quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 17:34 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Hier weer verder on-topic lijkt me.
Is alleen een goed idee als je denkt dat er mogelijk qua seks nog wat inzit. Anders: niet doen.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Nohochacyum het volgende:
Relatie uit? vrienden blijven?
Relatie uit en vrienden blijven?
Zelf lijkt het mij niet zo een goed idee.
Deel hier je mening!
Neen.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Nohochacyum het volgende:
Nee. Het is louter een lapmiddel om te proberen je minder kut over de situatie te voelen, en bovendien heeft het ook een negatieve invloed op het 'herstelproces'.quote:Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Nohochacyum het volgende:
Zelf lijkt het mij niet zo een goed idee.
Deel hier je mening!
Denk dat het contact nog steeds mogelijk is, je moet alleen accepteren je veel, maar soms niet alles te horen krijgt van wat er in je ex zijn leven gebeurd.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 01:07 schreef Blapiet het volgende:
Ja, wat betreft die venijnige woorden: ik heb vanavond gehoord dat m'n beste vriend m'n ex zo af en toe neukt.
Ik verander mijn mening dus bij deze,..... niet mogelijk zonder een mes in je rug
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |