abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53815281
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

kleuter-ideeen .... een sociaal omgeving bestaande uit meerdere levensvormen kan niet zonder conflict-situaties ... Dat is niet 'een keuze' die je domweg kunt ontkennen (alleen al omdat je dus met meerdere personen in die relatie zit, en jouw vriendin al duidelijk had aangegeven wél die conflicten nodig te hebben)
Daarom gaf ik haar die ook. Soms. En onder protest.
quote:
En een relatie is nu wel het optimale voorbeeld van zulke een sociaal voorgeprogrammeerd conflict... een relatie zonder conflicten willen is als cola zonder prik drinken.
Dat vind jij. Persoonlijk heb ik geen conflicten nodig. Ik vind cola zonder prik prima smaken.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_53815370
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:08 schreef Just_Shut_Up het volgende:

[..]
WTF?
Ach toe, niet zo bekrompen. Beetje absurditeit moet kunnen.
pi_53815377
Beter een testosteronoverschot dan een testosterontekort zal ik maar zeggen.

Een relatie zonder conflicten, je bent gewoon een mama's kindje die het conflict uit de weg gaat. Je verschuilt je achter een heel mooi bedacht paradigma, maar eigenlijk ben je gewoon een schijterd. Conflicten zijn nodig om verder te komen in het leven.
Verbaal terrorist
pi_53815724
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 15:38 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Een relatie zonder conflicten, je bent gewoon een mama's kindje die het conflict uit de weg gaat. Je verschuilt je achter een heel mooi bedacht paradigma, maar eigenlijk ben je gewoon een schijterd. Conflicten zijn nodig om verder te komen in het leven.
Ik vind conflicten niet nodig "om verder te komen in het leven". De evolutie van het taalvermogen heeft de mens de mogelijkheid gegeven potentiële conflictsituaties te vermijden door het vergelijken van argumenten. Het probleem is dat een meerderheid der mensen in conflictsituaties een egocentrisch perspectief inneemt: de eigen argumenten krijgen standaard een zwaarder gewicht dan die van anderen. Doe je dat echter niet, dan is prima vast te stellen wie "gelijk" heeft. Wiens voorstel zou moeten worden gekozen.

Ik merk in de praktijk dat mensen op een dergelijke conflictpolitiek veelal reageren door een soortgelijke handelswijze te gaan hanteren. Vaak zal men er zelfs toe geneigd zijn de eigen argumenten een minder gewicht toe te kennen dan de mijne.

Maar ach, mijn ideeën zullen wel anachronistisch zijn. De wereld is immers een slagveld, niet?
pi_53816211
Ik merk dat je alles wil rationaliseren en jouw argumentatie vooral boven elk ook maar lichtelijk dierlijk gedrag wil stellen. Je zoekt de ontwijkende vorm in conflictsituaties en beseft niet dat je daarmee een eigen achterstand creert waarin je steeds meer in jouw rationele wereld blijft hangen en het contact verliest met jezelf en je omgeving. Kortom, je zit op een one way road die niet veel beter is dan het door jou genoemde volharden in het eigen gelijk. Je doet zelf exact hetzelfde, dus later we elkaar geen mietrje noemen.
Verbaal terrorist
pi_53817174
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 16:18 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Ik merk dat je alles wil rationaliseren en jouw argumentatie vooral boven elk ook maar lichtelijk dierlijk gedrag wil stellen. Je zoekt de ontwijkende vorm in conflictsituaties en beseft niet dat je daarmee een eigen achterstand creert waarin je steeds meer in jouw rationele wereld blijft hangen en het contact verliest met jezelf en je omgeving. Kortom, je zit op een one way road die niet veel beter is dan het door jou genoemde volharden in het eigen gelijk. Je doet zelf exact hetzelfde, dus later we elkaar geen mietrje noemen.
Een objectieve benadering van mogelijke conflictsituaties impliceert niet dat je de ander altijd gelijk geeft. Ik ben het op dit punt eenvoudigweg niet met je eens. Niet vanuit een subjectieve, noch vanuit een objectieve zienswijze. Zowel voor mezelf als in het algemeen zie ik meer nadelen dan voordelen van conflicten. Dat ik het niet met je eens ben wil echter niet zeggen dat er nu een conflict tussen ons dient te volgen.

Mocht het van enig belang voor me zijn, dan zou ik je vragen aan te geven waarom jij conflicten belangrijk vindt. Vervolgens zou ik die argumenten afwegen tegen de mijne en het resultaat van die afweging met je bespreken. Mocht je het niet met dat resultaat eens zijn, dan zou ik je vragen waar mijn afweging volgens jou fout liep. Enzovoorts. Ik geloof er in dat als twee personen exact dezelfde informatie hebben, ze er exact hetzelfde standpunt op zullen nahouden. En dat des te completer deze informatie is, des te juister dat standpunt zal zijn. Door het vermogen van mensen om informatie uit te wisselen kunnen ze derhalve tot een juister en compatibeler standpunt komen.

Het kan me echter verdomd weinig schelen of wij het met elkaar eens zijn op dit punt.
pi_53817197
Nou ja, verdomd, verdomd. Niet genoeg om er nog een serie off-topic posts aan te wijden.
pi_53817724
En waar is de mens in deze rationele uiteenzetting? Nergens.

Ik geloof je niet zo Petertje81, analyseer jij maar verder in je dagboek. Hier weer verder on-topic lijkt me.
Verbaal terrorist
pi_53818040
quote:
Op dinsdag 9 oktober 2007 17:34 schreef Verloren_onschuld het volgende:
Hier weer verder on-topic lijkt me.
pi_53826130
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:54 schreef Nohochacyum het volgende:
Relatie uit? vrienden blijven?

Relatie uit en vrienden blijven?
Zelf lijkt het mij niet zo een goed idee.
Deel hier je mening!
Is alleen een goed idee als je denkt dat er mogelijk qua seks nog wat inzit. Anders: niet doen.
If the shoe doesn't fit, the shoe must be a Nazi.
pi_53919031
Van mijn mama moet je altijd vrienden zijn met andere mensen
pi_53919832
quote:

Neen.
Neen.
Masculine
pi_53950287
quote:

Zelf lijkt het mij niet zo een goed idee.
Deel hier je mening!
Nee. Het is louter een lapmiddel om te proberen je minder kut over de situatie te voelen, en bovendien heeft het ook een negatieve invloed op het 'herstelproces'.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 22:34:26 #114
194813 DaRitchie
Zwaar verpauperd
pi_53999181
.. ik zeg nee

ik zit nou in zo'n periode.. dat het al welliswaar een tijdje uit is.. maar we vrienden proberen te blijven..
slecht idee

ik voel nog steeds iets voor haar.. zij waarschijnlijk niet meer voor mij en dat is echt een kutgevoel al zeg ik het zelf..
pi_54039534
Ik zeg ja,.. ik ben momenteel druk aan 't MSN'en met m'n ex (relatie van bijna 9 jaar). Het onderwerp is exen, fuck-buddy's en waarom ik toch zo woest-aantrekkelijk wordt gevonden door vrouwen.

Stoei-Poes
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:04:41 #116
37201 Stoei-poes
Purrrr,.........
pi_54039751
Ja moet kunnen, met zo nu en dan wat venijnige woorden, wat ruzie en daarna kan het allemaal weer wat kalmeren.
Normaal gesproken niet,maar voor een beetje melk,........[br]"have titties, will bounce"
pi_54045328
Ja, wat betreft die venijnige woorden: ik heb vanavond gehoord dat m'n beste vriend m'n ex zo af en toe neukt.

Ik verander mijn mening dus bij deze,..... niet mogelijk zonder een mes in je rug
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:07:27 #118
37201 Stoei-poes
Purrrr,.........
pi_54053233
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:07 schreef Blapiet het volgende:
Ja, wat betreft die venijnige woorden: ik heb vanavond gehoord dat m'n beste vriend m'n ex zo af en toe neukt.

Ik verander mijn mening dus bij deze,..... niet mogelijk zonder een mes in je rug
Denk dat het contact nog steeds mogelijk is, je moet alleen accepteren je veel, maar soms niet alles te horen krijgt van wat er in je ex zijn leven gebeurd.

En delen van je reactie begrijp ik wel, ben het niet met alles eens. Moet je iets, waarvan het uiteindelijk over was voordat het echt begon gaan delen met je ex? Ben je daar verplicht toe? De twijfel daarover heb ik ook gevoeld, maar eigenlijk sta jij er buiten. Als ik zeker van mijn zaak was had ik het meteen gezegd, maar dat was ik niet. Ben in een welbekende valkuil van genegenheid en verkeerde gevoelens gestapt, de twijfel voortdurend gevoeld en door alle onzekerheden die in mijn hoofd waren heb ik het bij mij gehouden. Of dit goed of fout was weet ik niet. In iedergeval niet de intentie gehad om je te kwetsen, sorry hiervoor

[ Bericht 17% gewijzigd door Stoei-poes op 20-10-2007 16:34:44 ]
Normaal gesproken niet,maar voor een beetje melk,........[br]"have titties, will bounce"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')