abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 september 2007 @ 21:45:27 #101
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53340208
Ik heb mijn achterwiel bij de fietsboer gedropped, moet een nieuwe velg omheen + spaken.
Voorheen zat er al een aluminium velg op, zou hij er nu weer een aluminium velg opzetten ofniet?
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_53345850
Wat is jouw mening over Kronan fietsen (ik kan er goedkoop eentje overnemen)
pi_53355431
dank voor je vorige antwoord,

nog een vraag, ik ben mn fiets aan het plakken en ik zie dat er een gaatje zit bij de plaats van het ventiel, dus een scheur waar het ronde van het ventielopzetstukje op houdt.
Heeft het zin om dat met zo een plakdingetje te plakken of is dat te zwak?

Bij voorbaat dank weeer!
pi_53355590
Zeg fietsenmaker, kun je voor mij zo'n cool oldscool tandwiel van ikgazelle regelen waar vier gazelles in staan?

zo eentje:

[ Bericht 20% gewijzigd door kareltje_de_grote op 21-09-2007 13:57:04 ]
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  vrijdag 21 september 2007 @ 13:55:59 #105
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_53355733
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:02 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Je rem loopt aan.
[..]

Met een slijptol

Ja, wij doen het praktisch op dezelfde manier. Enige verschil is dat wij een takel heben, en het dus een stuk makkelijker werkt. Plus, wij schijnen de enigen op aard te zijn die weten hoe je de plasticjes van plakkers afhaalt !

Die zijn er ook, Tubeless banden. Maar dat is eigenlijk nog rottiger, als je dan een gaatje hebt kan je het namelijk niet plakken. Bovendien zijn ze alleen voor offroad-fietsen verkrijgbaar.
Even een stanleymesje er tussen.. Vinger op het "opgewipte plasticje" en je hebt hem er gelijk af.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  vrijdag 21 september 2007 @ 14:00:29 #106
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_53355871
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:48 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Jep.
[..]

Met een spakenspanner
[afbeelding]

Te koop bij de betere fietsenhandel Allen, als je er geen ervaring mee hebt, zou ik er niet aan beginnen..
haha kleine day had bij opa gezien hoe een spakenspanner werkte.. Day zelf ook proberen totdat de spaak door de velg in de binnenband stak

opa boos
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
  vrijdag 21 september 2007 @ 14:04:42 #107
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_53356000
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:28 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Want?
Een terugtrap rem faalt nooit, een handrem kan doorschieten, breken, snel verslijten en ga zo maar door. Bovendien, als je met één of zonder handen fietst kan je toch altijd snel ingrijpen
Een terugtraprem faalt nooit? Als dat gekke dingetje achter aan bij je wiel kapot is dan kun je op de trappers staan maar dan gaan je trappers gewoon door hoor.. Dan valt er niks aan te remmen... schiet je omhoog en heb je veel pijn. (ervaring)

@ Carbageman.. Een goede manier om een vastgeroeste spaak los te krijgen is om het vastgeroeste stuk (als het kan) in een bak cola te leggen.. door het koolzuur lost het roest op. 1 dag en hij kan zeker los.
pi_53356238
O en wat vind je van het merk Multicycle? Ik heb daar sinds kort een fiets van en vind m best goed, niet zo van de plastic dingen enzo erop maar goed degelijk en toch licht. Ik had er nog nooit van gehoord.

Goed om te lezen dat je, als fietsenmaker, ook dat plastic spul in al die nieuwe fietsen niet kan waarderen. Toch raar dat ze er maar mee doorgaan, ook qua uiterlijk vond ik het "vroeger" mooier.
pi_53367616
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:38 schreef swollywood het volgende:

[..]

Hebben jullie geen bandentang dan? Ik zet liever een nieuw binnenbandje dan dat ik er eentje moet plakken.
http://www.gransier.nl/index.php?p=shop&s=F&d=73&merk_id=&zoek=bandentang&start=0

Prijzen verschillen nogal per regio zo te zien.
Wij rekenen voor plakken 6,50 en voor nieuwe band zetten 8 euro aan arbeidsloon.
Tuurlijk, maar het blijft een takkewerkje omdat ik het zo vaak moet doen

Wij rekenen 8 euro voor plakken, 10 euro voor nieuwe BiB.
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:44 schreef Thorical het volgende:
Wat zijn de beste anti lek banden voor een redelijke prijs?
Vroeger had ik mijn degelijke herenfiets een soort van bandlint dat werkte als anti lek zijn die nog steeds te koop?
Schwalbe Marathon en Vredestein Perfect. Zoals mijn collega al noemt
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:56 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

300 euro

Ik vind 700 euries voor een fiets even iets te duur.

Toen ik naar de eerste klas ging kreeg in een batavus van 400 euro. Godskoleertje, dat ding reed fantastisch en ging lang mee. Maar kon helaas niet tegen een schuurbrandje
Doe wat je wilt, maar ik raad het je af.

Je hebt voor 200 euro al een simpele fiets die een stuk langer meegaat (BSP)
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:00 schreef Herr_Munk het volgende:
Beste Fietsenmaker,

Regelmatig na het indrinken voor het stappen probeert een vriend die te lam is om zijn eigen fiets te repareren bij mij achterop te springen (op de bagagedragers ). Ik vertel hem altijd dat hij een heel eind kan oprotten omdat die dingen niet voor niets bagagedragers heten omdat ze niet berekend zijn op het gewicht van een extra persoon en dat daarbij mij achterwiel niet grapig vindt ivm potientele slagen in het wiel.

Die lame ass vriend zegt dat dat helemaal niets uit moet maken.

Kun je ons verblijden met het juiste antwoord?
Een bagagedrager en een wiel zijn gebouwd voor een bepaald gewicht. En tenzij jouw vriend <30 kilo weegt, niet voor personen. Je frame kan moe worden als er vaak iemand achterop zit en er komen makkelijker slagen in het wiel door het extra gewicht. Je buitenband wordt er ook niet blij van. Echter, af en toe iemand achterop nemen kan weinig kwaad.
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:23 schreef swollywood het volgende:

[..]

Vredestein Perfect
Schwalbe Marathon

Bandlint ken ik niet, alleen velglint maar dat zit aan de verkeerde kant van de binnenband als het tegen lekgaan moet helpen.
[..]

TS had het al over BSP. Goede fiets voor een redelijke prijs.
Voor 300 euro heb je echt wel een BSP.

Avenue is bagger. Aluminium velgjes waarmee je na 1x een stoeprandje meepakken al een fikse slag in het wiel hebt.
Voor 199 euro heb je een BSP omafietsje. Voor 260 een BSP Basic (stevigere met meer extra's) en voor een euro of 300 heb je een mooie fiets met 3 versnellingen en handremmen, ook BSP. Dit is al 20 keer beter dan jouw warenhuismerk (Avenue !! ). En sja, als je niet bereid bent iets meer te betalen voor een fiets moet je het zelf weten, maar als jij over een jaartje met een verbogen frame, kapotte remkabels, keihard ratelende versnellingsnaaf en weet ik veel wat bij mij komt aankloppen, heb ik je gewaarschuwd..
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:45 schreef Biefstuk het volgende:
Ik heb mijn achterwiel bij de fietsboer gedropped, moet een nieuwe velg omheen + spaken.
Voorheen zat er al een aluminium velg op, zou hij er nu weer een aluminium velg opzetten ofniet?
Ja. Als je er niet bijverteld dat je een stalen velg wilt zal hij gewoon dezelfde velg nemen. (Althans, zo doen wij dat )
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 00:53 schreef Rapaille het volgende:
Wat is jouw mening over Kronan fietsen (ik kan er goedkoop eentje overnemen)
Ze zijn stevig, en vrij makkelijk te onderhouden. Alleen gaan ze na een tijdje afschuwelijk rammelen Als je er weinig voor gaat betalen, gewoon doen
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:45 schreef liesell het volgende:
dank voor je vorige antwoord,

nog een vraag, ik ben mn fiets aan het plakken en ik zie dat er een gaatje zit bij de plaats van het ventiel, dus een scheur waar het ronde van het ventielopzetstukje op houdt.
Heeft het zin om dat met zo een plakdingetje te plakken of is dat te zwak?

Bij voorbaat dank weeer!
Nee. Als er een lek bij het ventiel zit, dichtbij een andere plakker, op de naad of een lange scheur zit, meteen de binnenband vervangen. Oh en, vergeet niet altijd even je buitenband van binnen na te lopen op stukjes glas, roest e.d.

Succes!
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:50 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Zeg fietsenmaker, kun je voor mij zo'n cool oldscool tandwiel van ikgazelle regelen waar vier gazelles in staan?

zo eentje:

[afbeelding]
Ik kan ze iig niet meer bestellen. Moet je even bij een verzamelaar kijken oid.. (Je hebt mensen die hebben elk gazelle model en elk onderdeel apart )
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:55 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Even een stanleymesje er tussen.. Vinger op het "opgewipte plasticje" en je hebt hem er gelijk af.
Fout. Op de plakkers zit een vrijwel onzichtbaar geperforeerd lijntje in het midden. Zoek deze op. Als je de plakker op de band hebt zitten, meteen met je duimen aan beide kanten van het naadje drukken en uit elkaar trekken, de binnenband ook meenemen. Dan trek je het plasticje er zo af. Als je met een stanleymesje gaat klooien heb je kans dat je een klein sneetje maakt in je plakker. Dit zie je niet, maar als je de band oppompt wordt 'ie groter en groter totdat je band leegloopt.
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:00 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

haha kleine day had bij opa gezien hoe een spakenspanner werkte.. Day zelf ook proberen totdat de spaak door de velg in de binnenband stak

opa boos
Haha Altijd stoppen als hij begint te schokken
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:04 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Een terugtraprem faalt nooit? Als dat gekke dingetje achter aan bij je wiel kapot is dan kun je op de trappers staan maar dan gaan je trappers gewoon door hoor.. Dan valt er niks aan te remmen... schiet je omhoog en heb je veel pijn. (ervaring)

@ Carbageman.. Een goede manier om een vastgeroeste spaak los te krijgen is om het vastgeroeste stuk (als het kan) in een bak cola te leggen.. door het koolzuur lost het roest op. 1 dag en hij kan zeker los.
Dat heet een rembeugel ja. Als dat kapot is heb je er óf met een zaag op zitten rossen, of je hebt een slechte remzekering gebruikt, óf je hebt je remzekering niet aangedraaid.

Geloof mij nou maar, handremmen zijn veel gevoeliger voor defecten dan een terugtraprem

Jouw cola-truukje zal niet werken trouwens, aangezien de oppvervlaktespanning van de cola zal voorkomen dat er cola tussen de spaak en de nippel komt Daar kom je alleen met kruipolien e.d.
Het idee is orgineel, trouwens
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:13 schreef liesell het volgende:
O en wat vind je van het merk Multicycle? Ik heb daar sinds kort een fiets van en vind m best goed, niet zo van de plastic dingen enzo erop maar goed degelijk en toch licht. Ik had er nog nooit van gehoord.

Goed om te lezen dat je, als fietsenmaker, ook dat plastic spul in al die nieuwe fietsen niet kan waarderen. Toch raar dat ze er maar mee doorgaan, ook qua uiterlijk vond ik het "vroeger" mooier.
Als je een Gazelle en een Multicycle naast elkaar zet, zie je bijna geen verschil. Daarom zijn Multicycles prima fietsen, ze komen uit dezelfde fabriek. Echter is de kwaliteit van sommige onderdelen iets minder, maar daarom betaal je er ook minder voor

Sja, ik vind het de grootste onzin.. Daarom is die Blockbuster ook zo tof, sportief, stads en tour in één en toch degelijk zonder al te veel plastic troep
pi_53372618
Erg leuk al die inside informatie
  zaterdag 22 september 2007 @ 02:49:55 #111
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_53373983
quote:
Fout. Op de plakkers zit een vrijwel onzichtbaar geperforeerd lijntje in het midden. Zoek deze op. Als je de plakker op de band hebt zitten, meteen met je duimen aan beide kanten van het naadje drukken en uit elkaar trekken, de binnenband ook meenemen. Dan trek je het plasticje er zo af. Als je met een stanleymesje gaat klooien heb je kans dat je een klein sneetje maakt in je plakker. Dit zie je niet, maar als je de band oppompt wordt 'ie groter en groter totdat je band leegloopt.
Right.. maar als je zelf een plakkert knipt uit zo'n vel dan wil dat niet want dat is eigenlijk gewoon een groot stuk plakkend rubber met een beschermingsvel.
quote:
Dat heet een rembeugel ja. Als dat kapot is heb je er óf met een zaag op zitten rossen, of je hebt een slechte remzekering gebruikt, óf je hebt je remzekering niet aangedraaid.

Geloof mij nou maar, handremmen zijn veel gevoeliger voor defecten dan een terugtraprem

Jouw cola-truukje zal niet werken trouwens, aangezien de oppvervlaktespanning van de cola zal voorkomen dat er cola tussen de spaak en de nippel komt Daar kom je alleen met kruipolien e.d.
Het idee is orgineel, trouwens
Geen zaag en geen slechte remzekering. M'n opa had altijd het beste spul alleen wou deze jongen toen hij jong was nogal veel slippen enzo met zijn fiets en ik denk dat daarom de rembeugel het op een gegeven moment niet meer zo leuk vond. Wel een keer vaker gehad maar dat was denk ik wel vanwege een slechte rembeugel aangezien die hele fiets niks was.

Hoe werkt een "roestoplosser" dan? Aangezien je inderdaad wel te makken hebt met oppervlaktespanning. Is dat dan een soort kruipolie wat roest week maakt o.i.d?
pi_53374912
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 02:49 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Right.. maar als je zelf een plakkert knipt uit zo'n vel dan wil dat niet want dat is eigenlijk gewoon een groot stuk plakkend rubber met een beschermingsvel.
[..]
Ooh, ja dan niet inderdaad. Maar daar werken wij nooit mee
quote:
Geen zaag en geen slechte remzekering. M'n opa had altijd het beste spul alleen wou deze jongen toen hij jong was nogal veel slippen enzo met zijn fiets en ik denk dat daarom de rembeugel het op een gegeven moment niet meer zo leuk vond. Wel een keer vaker gehad maar dat was denk ik wel vanwege een slechte rembeugel aangezien die hele fiets niks was.
Sja, zo'n fiets is inderdaad niet gebouwd op hendig sjieke slips en dat soort capriolen, dan moet je bij een BMX/Downhill fiets zijn..
quote:
Hoe werkt een "roestoplosser" dan? Aangezien je inderdaad wel te makken hebt met oppervlaktespanning. Is dat dan een soort kruipolie wat roest week maakt o.i.d?
Het is gewone kruipolie, met toegevoegde koolwaterstoffen en enkele sterke weekmakers voor roest. Werkt perfect, 2 spuitjes, even wachten en los
pi_53375461
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 18:20 schreef meisterfens het volgende:
Hoe neuk ik lekkere wijven?
"Mooie fiets, Neuken?" of
"Wa voor kleur fiets hedde jij ?"
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zaterdag 22 september 2007 @ 10:07:34 #114
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53375478
quote:
"Goa’j met fiets'n kiek’n?"
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  zaterdag 22 september 2007 @ 12:04:54 #115
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_53377314
quote:
Ze keihard neerslaan en dan neuken want ander wil een "Lekker" wijf niet met jou neuken
pi_53385865
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 12:04 schreef Daywalk3r het volgende:

[..]

Ze keihard neerslaan en dan neuken want ander wil een "Lekker" wijf niet met jou neuken
dsfsdfsdfds
pi_53386285
oja, ik had de band al geplakt (vraag van ventielopzetstukje scheur binnenband vervangen beter enz), dus ik zie wel hoe lang ie het houdt.
Maar, dit is je bijbaan? wat wil je over een tijdje doen ?
  zaterdag 22 september 2007 @ 19:09:04 #118
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_53386492
Heeft blowen een positief effect op hoe je banden plakt?
@fb
pi_53411288
hoeveel rotten vissen zitten er in een binnenband verwerkt?
Back to the 70's
  zondag 23 september 2007 @ 18:26:41 #120
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_53411544
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:12 schreef Hagelkaas het volgende:
Alles in het rijtje Cannondale, Koga Miyata etc.
Gemakshalve ga ik er maar even van uit dat je Trek ook in dit rijtje schaart :-)
Neerkomen wel!
  zondag 23 september 2007 @ 20:37:21 #121
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_53414603
als je je band plakt moet je het plakkertje dan op een volle of lege binnenband plakken?
pi_53415760
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:58 schreef liesell het volgende:
oja, ik had de band al geplakt (vraag van ventielopzetstukje scheur binnenband vervangen beter enz), dus ik zie wel hoe lang ie het houdt.
Maar, dit is je bijbaan? wat wil je over een tijdje doen ?
Dit is een bijbaan, ik hoop over een tijdje aan een studie te gaan beginnen (Industrial Design @ TU). Ondertussen leg ik zo wel een fijne basis voor mijn latere leven, naar een ambacht is altijd vraag. Dus mocht ik ooit in de goot belanden, kan ik altijd nog aan de slag bij een fietsenmaker
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 19:09 schreef PiRANiA het volgende:
Heeft blowen een positief effect op hoe je banden plakt?
@fb
Whehe, nee, maar het maakt het wel heel leuk om het wiel keer op keer een slinger te geven en de spaken uitgebreid te bestuderen terwijl ze aan je neus voorbij vliegen
quote:
Op zondag 23 september 2007 18:11 schreef arnold-d het volgende:
hoeveel rotten vissen zitten er in een binnenband verwerkt?
Stuk of 3, misschien 4. Hangt een beetje van het formaat vis.
quote:
Op zondag 23 september 2007 18:26 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Gemakshalve ga ik er maar even van uit dat je Trek ook in dit rijtje schaart :-)
Stiekum niet, maar dat komt door persoonlijke ervaringen (Vooral op het gebied van nalevering..)
quote:
Op zondag 23 september 2007 20:37 schreef borbit het volgende:
als je je band plakt moet je het plakkertje dan op een volle of lege binnenband plakken?
Lege binneband. Anders krimpt de binnenband als je hem weer leeg laat lopen, maar de plakker kan niet verder krimpen dus schiet hij los
pi_53418178
Wat ben ik ongeveer kwijt voor een nieuwe binnen- en buitenband voor een mountainbike (achterband, weet niet of daar nog verschil in zit)?

vraag 2. Als ik wat kracht zet op de pedalen trapt hij af en toe door. Heb je enige idee hoe dit kan?

[ Bericht 29% gewijzigd door PteV op 24-09-2007 11:32:58 ]
  zondag 23 september 2007 @ 22:42:02 #124
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_53418615
Gaat nog steeds lekker dit topic Blijkbaar is het beroep van fietsenmaker gehuld in raadselen en mysteries

Waarom heb je eigenlijk voor deze job gekozen?
  zondag 23 september 2007 @ 22:49:57 #125
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_53418879
Ik ben ook een soort van fietsenmaker, ik weet alleen niet altijd hoe sommige onderdelen heten. Maar ik ken ze wel hendig maken
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')