quote:
Tuurlijk, maar het blijft een takkewerkje omdat ik het zo vaak moet doen
![]()
Wij rekenen 8 euro voor plakken, 10 euro voor nieuwe BiB.
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:44 schreef Thorical het volgende:Wat zijn de beste anti lek banden voor een redelijke prijs?
Vroeger had ik mijn degelijke herenfiets een soort van bandlint dat werkte als anti lek zijn die nog steeds te koop?
Schwalbe Marathon en Vredestein Perfect. Zoals mijn collega al noemt
![]()
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:56 schreef Biefstuk het volgende:[..]
300 euro
Ik vind 700 euries voor een fiets even iets te duur.
Toen ik naar de eerste klas ging kreeg in een batavus van 400 euro. Godskoleertje, dat ding reed fantastisch en ging lang mee. Maar kon helaas niet tegen een schuurbrandje
![]()
Doe wat je wilt, maar ik raad het je af.
Je hebt voor 200 euro al een simpele fiets die een stuk langer meegaat (BSP)
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:00 schreef Herr_Munk het volgende:Beste Fietsenmaker,
Regelmatig na het indrinken voor het stappen probeert een vriend die te lam is om zijn eigen fiets te repareren bij mij achterop te springen (op de bagagedragers
![]()
). Ik vertel hem altijd dat hij een heel eind kan oprotten omdat die dingen niet voor niets bagagedragers heten omdat ze niet berekend zijn op het gewicht van een extra persoon en dat daarbij mij achterwiel niet grapig vindt ivm potientele slagen in het wiel.
Die lame ass vriend zegt dat dat helemaal niets uit moet maken.
Kun je ons verblijden met het juiste antwoord?
Een bagagedrager en een wiel zijn gebouwd voor een bepaald gewicht. En tenzij jouw vriend <30 kilo weegt, niet voor personen. Je frame kan moe worden als er vaak iemand achterop zit en er komen makkelijker slagen in het wiel door het extra gewicht. Je buitenband wordt er ook niet blij van. Echter, af en toe iemand achterop nemen kan weinig kwaad.
quote:
Op donderdag 20 september 2007 20:23 schreef swollywood het volgende:[..]
Vredestein Perfect
Schwalbe Marathon
Bandlint ken ik niet, alleen velglint maar dat zit aan de verkeerde kant van de binnenband als het tegen lekgaan moet helpen.
![]()
[..]
TS had het al over BSP. Goede fiets voor een redelijke prijs.
Voor 300 euro heb je echt wel een BSP.
Avenue is bagger.
![]()
Aluminium velgjes waarmee je na 1x een stoeprandje meepakken al een fikse slag in het wiel hebt.
Voor 199 euro heb je een BSP omafietsje. Voor 260 een BSP Basic (stevigere met meer extra's) en voor een euro of 300 heb je een mooie fiets met 3 versnellingen en handremmen, ook BSP. Dit is al 20 keer beter dan jouw warenhuismerk (Avenue
![]()
!! ). En sja, als je niet bereid bent iets meer te betalen voor een fiets moet je het zelf weten, maar als jij over een jaartje met een verbogen frame, kapotte remkabels, keihard ratelende versnellingsnaaf en weet ik veel wat bij mij komt aankloppen, heb ik je gewaarschuwd..
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:45 schreef Biefstuk het volgende:Ik heb mijn achterwiel bij de fietsboer gedropped, moet een nieuwe velg omheen + spaken.
Voorheen zat er al een aluminium velg op, zou hij er nu weer een aluminium velg opzetten ofniet?
Ja. Als je er niet bijverteld dat je een stalen velg wilt zal hij gewoon dezelfde velg nemen. (Althans, zo doen wij dat
![]()
)
quote:
Ze zijn stevig, en vrij makkelijk te onderhouden. Alleen gaan ze na een tijdje afschuwelijk rammelen
![]()
Als je er weinig voor gaat betalen, gewoon doen
![]()
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:45 schreef liesell het volgende:dank voor je vorige antwoord,
nog een vraag, ik ben mn fiets aan het plakken en ik zie dat er een gaatje zit bij de plaats van het ventiel, dus een scheur waar het ronde van het ventielopzetstukje op houdt.
Heeft het zin om dat met zo een plakdingetje te plakken of is dat te zwak?
Bij voorbaat dank weeer!
Nee. Als er een lek bij het ventiel zit, dichtbij een andere plakker, op de naad of een lange scheur zit, meteen de binnenband vervangen. Oh en, vergeet niet altijd even je buitenband van binnen na te lopen op stukjes glas, roest e.d.
Succes!
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:50 schreef kareltje_de_grote het volgende:Zeg fietsenmaker, kun je voor mij zo'n cool oldscool tandwiel van ikgazelle regelen waar vier gazelles in staan?
zo eentje:
[
afbeelding]
Ik kan ze iig niet meer bestellen. Moet je even bij een verzamelaar kijken oid.. (Je hebt mensen die hebben elk gazelle model en elk onderdeel apart
![]()
)
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 13:55 schreef Daywalk3r het volgende:[..]
Even een stanleymesje er tussen.. Vinger op het "opgewipte plasticje" en je hebt hem er gelijk af.
Fout. Op de plakkers zit een vrijwel onzichtbaar geperforeerd lijntje in het midden. Zoek deze op. Als je de plakker op de band hebt zitten, meteen met je duimen aan beide kanten van het naadje drukken en uit elkaar trekken, de binnenband ook meenemen. Dan trek je het plasticje er zo af. Als je met een stanleymesje gaat klooien heb je kans dat je een klein sneetje maakt in je plakker. Dit zie je niet, maar als je de band oppompt wordt 'ie groter en groter totdat je band leegloopt.
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:00 schreef Daywalk3r het volgende:[..]
haha kleine day had bij opa gezien hoe een spakenspanner werkte.. Day zelf ook proberen totdat de spaak door de velg in de binnenband stak
![]()
opa boos
Haha
![]()
Altijd stoppen als hij begint te schokken
![]()
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:04 schreef Daywalk3r het volgende:[..]
Een terugtraprem faalt nooit? Als dat gekke dingetje achter aan bij je wiel kapot is dan kun je op de trappers staan maar dan gaan je trappers gewoon door hoor.. Dan valt er niks aan te remmen... schiet je omhoog en heb je veel pijn. (ervaring)
@ Carbageman.. Een goede manier om een vastgeroeste spaak los te krijgen is om het vastgeroeste stuk (als het kan) in een bak cola te leggen.. door het koolzuur lost het roest op. 1 dag en hij kan zeker los.
Dat heet een rembeugel ja. Als dat kapot is heb je er óf met een zaag op zitten rossen, of je hebt een slechte remzekering gebruikt, óf je hebt je remzekering niet aangedraaid.
Geloof mij nou maar, handremmen zijn veel gevoeliger voor defecten dan een terugtraprem
![]()
Jouw cola-truukje zal niet werken trouwens, aangezien de oppvervlaktespanning van de cola zal voorkomen dat er cola tussen de spaak en de nippel komt
![]()
Daar kom je alleen met kruipolien e.d.
Het idee is orgineel, trouwens
![]()
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 14:13 schreef liesell het volgende:O en wat vind je van het merk Multicycle? Ik heb daar sinds kort een fiets van en vind m best goed, niet zo van de plastic dingen enzo erop maar goed degelijk en toch licht. Ik had er nog nooit van gehoord.
Goed om te lezen dat je, als fietsenmaker, ook dat plastic spul in al die nieuwe fietsen niet kan waarderen. Toch raar dat ze er maar mee doorgaan, ook qua uiterlijk vond ik het "vroeger" mooier.
Als je een Gazelle en een Multicycle naast elkaar zet, zie je bijna geen verschil. Daarom zijn Multicycles prima fietsen, ze komen uit dezelfde fabriek. Echter is de kwaliteit van sommige onderdelen iets minder, maar daarom betaal je er ook minder voor
![]()
Sja, ik vind het de grootste onzin.. Daarom is die Blockbuster ook zo tof, sportief, stads en tour in één en toch degelijk zonder al te veel plastic troep