Nooit. Je hoort het wel eens dat fietsenmakers hun eigen fietsen jatten, zodat de verzekering het volle bedrag uitkeert en de fietsenmaker weer 40% winst maakt. Maar dat is bij ons echt een no-go.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:44 schreef Gamer_V het volgende:
Naaien jullie nou vaak klanten, door te hoog te rekenen voor simpele zaken en andere onderdelen van de fiets te saboteren zodat jullie een maand later weer klandizie hebben?
Ik zou het niet weten, het zal me eerlijk gezegd ook worst wezen. Het bekt gewoon lekkerder, dat zal het zijnquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:46 schreef FredvZ het volgende:
Waarom heet het beroep eigen fietsenmaker, terwijl het taalkundige correcte woord fietsenreparateur of fietsmonteur had moeten zijn?
Zoiets doen alleen de grootste amateurs. Als we zien dat er bijvoorbeeld een handvat los zit of iets anders kleins, repareren we dat wel eventjes, maar gewoon als service. De klant hoeft daar uiteraard niets voor te betalen, dat zou belachelijk zijn. Maar het komt voor inderdaad.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:47 schreef unioz het volgende:
Waarom moeten jullie per se overbodige dingen repareren als mensen maar een kleine reparatie nodig hebben?
Je leest ook KLBquote:Op dinsdag 18 september 2007 17:48 schreef Meddo het volgende:
Verkopen fietsenmakers ook schilderstape?
Wat mankeert er dan aan je fiets. De ene fietsenmaker hanteert natuurlijk andere tarieven, maar dit verschil lijkt me wel idioot. Waarschijnlijk matst die kennis je heel erg, hij rekent alleen de onderdelen oid.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:48 schreef McFarmer het volgende:
Waarom kan een fietsemaker, die toevallig een kennis van mij is, mijn hele fiets repareren voor ¤ 22,50, en kost het bij een fietsemaker die ik niet ken rond de ¤100,- ??
Zie hierboven.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:48 schreef LasTeR het volgende:
Waarom gaan jullie aan van alles prutsen terwijl daar niet om gevraagd is?
Wat is alles? Fietsen zijn nou eenmaal dure dingen. Mensen weigeren gewoon te begrijpen dat je voor 200 euro geen goede fiets hebt met 7 versnellingen en handremmen. Goedkoop is duurkoop, die chinese rommel moet je al helemaal niet aan beginnen. Een echte goede fiets wordt van hoogwaardige onderdelen gemaakt en met de hand in elkaar gezet. Dat is prijzig.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:53 schreef Olep het volgende:
Waarom is alles zo duur?
de 100 euro fietsenmaker:quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:48 schreef McFarmer het volgende:
Waarom kan een fietsemaker, die toevallig een kennis van mij is, mijn hele fiets repareren voor ¤ 22,50, en kost het bij een fietsemaker die ik niet ken rond de ¤100,- ??
Volgensmij haal je een aantal dingen door elkaar?quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:54 schreef Rapaille het volgende:
[..]
de 100 euro fietsenmaker:
-Werkplaats
-BTW, belastingen
-Geen winstoogmerk
-Hoeft geen premies/belastingen te betalen voor personeel
-Garantie op geleverde werk
-Betere producten gebruikt?
Als ze vierkant zouden zijn zouden de spaken allemaal verschillende lengtes moeten hebben, en dat maakt het erg lastig voor een fabriekswerker om ze in elkaar te zetten.. (Zucht..quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:11 schreef Tollywood het volgende:
Waarom zijn de wielen van een fiets rond?
Eehh, wat voor versnelling is het, merk, aantal versnellingen, modelnr, typenr, jaartal etc.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:11 schreef Byte_Me het volgende:
hoe werkt zo'n naafversnelling?
Ja hier kan ik weer niks mee, wat voor versnelling etc.. Algemene benadering: Haal de kabel los bij de versnelling zelf los, leg hem dan goed in je versteller op je stuur en span dan de hele handel weer aan bij je versnelling.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:17 schreef s0k het volgende:
Op mijn opoe-fiets (don't ask..) is die kabel uit dat versnellingsding op het stuur geschoten. En ik krijg hem er niet meer terug erin, en nu blijft mn fiets hangen in de 3de versnelling.. Nogal vervelend om mee te fietsen, gezien we overal stoplichten hebben in NL![]()
Dus, fietsenmaker, hoe maak ik dat
"Zal ik jouw bandje effe plakken?quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:20 schreef meisterfens het volgende:
Hoe neuk ik lekkere wijven?
Is het niet mogelijk om gewoon met een tang zo'n versnelling is stukje lager te zetten?quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:20 schreef Hagelkaas het volgende:
Ja hier kan ik weer niks mee, wat voor versnelling etc.. Algemene benadering: Haal de kabel los bij de versnelling zelf los, leg hem dan goed in je versteller op je stuur en span dan de hele handel weer aan bij je versnelling.
Waarschijnlijk zal hij dan terug schieten. Je kunt de kabel wel ergens aan vastknopen, zodat hij strak staat.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:22 schreef s0k het volgende:
[..]
Is het niet mogelijk om gewoon met een tang zo'n versnelling is stukje lager te zetten?
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Een kettingscherm is bijna altijd los te maken zonder iets anders los te hoeven draaien. Als een fietsenmaker de asmoer ervoor moet losschroeven kost dat weinig extra trouwens, het wiel hoeft er nl niet uit.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:35 schreef Cuegirllie het volgende:
Mijn ketting is van de tandwielen af aan de voorkant. MAar ik heb zo'n halve kettingkast erom zitten. (hierdoor heb ik niet de mogelijkheid om de ketting met me vingers erom te leggen) Deze krijg ik er niet vanaf mits ik de achterwiel ook los maak (zit aand e zelfde schoef dacht ik)..
Moet ik hiermee naar de fietsenmaker of zijn er speciale trucjes? En hoe duur gaat me dat geintje kosten?
Ja wiel hoeft er niet uit, maar volgens mij zit ie aan de zelfde schroef vast ofzo.. achter zo'n dopding.. (ja ben ook maar vrouw haha).. Hij zit tenminste nog ergens aan vast wat ik liever niet losschroef.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:39 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Daar heb ik nog nooit van gehoord. Een kettingscherm is bijna altijd los te maken zonder iets anders los te hoeven draaien. Als een fietsenmaker de asmoer ervoor moet losschroeven kost dat weinig extra trouwens, het wiel hoeft er nl niet uit.
Dat lijkt wel.quote:Op dinsdag 18 september 2007 17:44 schreef Gamer_V het volgende:
Naaien jullie nou vaak klanten, door te hoog te rekenen voor simpele zaken en andere onderdelen van de fiets te saboteren zodat jullie een maand later weer klandizie hebben?
Lijkt me gewoon toeval. Of een hele illegale turk.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:42 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Dat lijkt wel.
Namelijk bij mijn mountainbike, spaken vervangen, maandje later weer een spaak eruit.
Dus zelf maar gereedschap aangeschaft en een paar spaken, toen een paar weken later wederom een spaak knapte heb ik het zelf gemaakt en tot op heden (4 maanden later) is alles heel gebleven (ook na het fietsen op wat ruiger terrein).
Dan heb je zo te horen een versnellingsnaaf? Is dat het plastic dopding wat je bedoelt? In ieder geval, wat voor fiets is het.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:40 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Ja wiel hoeft er niet uit, maar volgens mij zit ie aan de zelfde schroef vast ofzo.. achter zo'n dopding.. (ja ben ook maar vrouw haha).. Hij zit tenminste nog ergens aan vast wat ik liever niet losschroef.
Maar ong de kosten? enige indicatie
Het is ook waarschijnlijk toeval omdat ik 'm liet repareren bij een betrouwbare profielwinkel.quote:Op dinsdag 18 september 2007 18:45 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Lijkt me gewoon toeval. Of een hele illegale turk.
Als je de reiskosten vergoed. Plakken kost 8 euro.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:19 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wil je m'n band komen plakken?
Bandjes plakken vind ik niet zo heel erg vervelend, binnen- en buitenbanden vervangen is echter verschrikkelijk. Daar zie ik echt tegenop. Verder kunnen de meeste amsterdammers zelf hun band plakken, dus heb ik er niet zo gek veel last van. Er komen vooral grotere klussen binnen hier.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:40 schreef Schlumberger het volgende:
Word je soms niet moe van steeds weer dezelfde klusjes? Ik bedoel, na honderd lekke banden is daar de lol ook wel van af, denk ik.
Verder alle respect voor fietsenmakers. Mooi beroep
Mensen in een fabriek dan?quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:40 schreef Schlumberger het volgende:
Word je soms niet moe van steeds weer dezelfde klusjes? Ik bedoel, na honderd lekke banden is daar de lol ook wel van af, denk ik.
Verder alle respect voor fietsenmakers. Mooi beroep
Jazeker, maar dan moeten ze altijd hun ID laten zien. Daar maak ik een kopie van en die gaat in een dikke map. Het framenummer van de fiets wordt opgeschreven en direct nagetrokken. Als de fiets gestolen blijkt wordt er aangifte gedaan, indien niet slijpen we het slot door voor 8 euro.quote:Op dinsdag 18 september 2007 19:47 schreef LasTeR het volgende:
Maar goed, mijn fietsen zijn nog nooit bij een fietsenmaker geweest, doe ik altijd zelf.
Trouwens hé, heb je wel eens iemand geholpen met iemand die het verhaal ophing dat hij zijn sleutels kwijt was en zijn slot niet open kreeg?
die junks zorgen juist voor een bloeiende fietsenhandelquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:12 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Jazeker, maar dan moeten ze altijd hun ID laten zien. Daar maak ik een kopie van en die gaat in een dikke map. Het framenummer van de fiets wordt opgeschreven en direct nagetrokken. Als de fiets gestolen blijkt wordt er aangifte gedaan, indien niet slijpen we het slot door voor 8 euro.
We hebben wel eens junks in de zaak gehad met een moederfiets, of we even de stoeltjes eraf konden halen![]()
Je rem loopt aan.quote:Op dinsdag 18 september 2007 20:50 schreef liesell het volgende:
O en nog een echte vraag: ik heb een fiets waarvan er iets met de versnelling is, maar ik kan niet achterhalen wat.
Het gaat om een multicycle; als ik optrek dan lijkt het of iemand tegelijk aan mijn fiets trekt, ik wordt tegengehouden als het ware. Als ik eenmaal fiets (opgetrokken ben) dan gaat het weer.
Het is bij elke stand van de versnelling.
Bij voorbaat dank
![]()
Met een slijptolquote:Op dinsdag 18 september 2007 20:47 schreef liesell het volgende:
mmm ik ben een keer mn fietssleutel verloren en toen heeft een fietsenmaker het slot doorge zaagd met van dat vuur, hoe heet dat ook al weer? Gratis, en ook hoefde hij mijn ID niet!
Plak je banden op dezelfde manier als wij amateurs het doen? Of is er een handigere snellere manier voor?
Elke keer als ik mijn band plak denk ik dat er toch een uitvinding gedaan had moeten zijn voor banden die gewoon banden zijn zonder al dag gedoe met binnenband en blehhh.
Dus een soort van dikke rubberen band, vol met lucht en licht.
Hard fietsenquote:Op dinsdag 18 september 2007 21:32 schreef Huppelei het volgende:
Ik heb geen remmen meer op me fiets. Wat moet ik doen?
Ik vraag het aan Hagelkaas!quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:34 schreef Koenz0r het volgende:
[..]
Hard fietsen.
Het liefst richting een spoorwegovergang wat van die mooie rinkelende belletjes heeft
Ik denk dat het eraan ligt wie betaalt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wiens band plak je? Een omaatje met een rollator of een lange blonde meid op een racefiets?
quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:29 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik denk dat het eraan ligt wie betaalt.
Ik denk dat je 'lange' beter kan veranderen in 'mooie'. Lange blondines hoeven niet per se lekker te zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ah, foute vraag. Wiens band plak je het liefste?: .... enz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |