Hard fietsenquote:Op dinsdag 18 september 2007 21:32 schreef Huppelei het volgende:
Ik heb geen remmen meer op me fiets. Wat moet ik doen?
Ik vraag het aan Hagelkaas!quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:34 schreef Koenz0r het volgende:
[..]
Hard fietsen.
Het liefst richting een spoorwegovergang wat van die mooie rinkelende belletjes heeft
Ik denk dat het eraan ligt wie betaalt.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:26 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wiens band plak je? Een omaatje met een rollator of een lange blonde meid op een racefiets?
quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:29 schreef LasTeR het volgende:
[..]
Ik denk dat het eraan ligt wie betaalt.
Ik denk dat je 'lange' beter kan veranderen in 'mooie'. Lange blondines hoeven niet per se lekker te zijn.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:43 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ah, foute vraag. Wiens band plak je het liefste?: .... enz.
Dat we de complete fiets nalopen. Spelingen verwijdere, ketting spannen en smeren, wielen richten, remmen stellen etc. Als er dingen vervangen moeten worden bellen we op, maken we een begroting en vragen we om toestemming. Dit is althans bij ons zo.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:14 schreef Muck het volgende:
ik heb toen ik verhuisde naar dit dorp, een boekje met allerlei kortingsbonnen gekregen, waaronder een bon voor een gratis servicebeurt voor mijn tweewieler bij de fietsenmaker.
Wat kan ik daarvoor verwachten?
Als ik het goed begrijp zit je hele crank los, in plaats van alleen de trapper? Daarvoor heb je dopsleutel 14 (soms 15) nodig. De prijs zou ik niet weten. Kijk eens bij je locale doe-het-zelf-zaakquote:Op woensdag 19 september 2007 14:25 schreef jurgen. het volgende:
Hey fietsenmaker: Ik heb een trappedaal die los laat en dat heeft dus te maken met die schroef die in de stang zit. Ik weet dat het versleten kan zijn maar ik zit te overwegen om gewoon nog even te behelpen met zo een sleute' waarmee je het dan tijdelijk kan vastzetten. Het heeft de vorm van die sleutel waarmee je je autoband losmaakt. Hoeveel kost zo een sleutel(gereedschap) ongeveer?
Piept 'ie bij het remmen? Als je handremmen hebt moet je de velgen ontvetten. Als je fiets verder piept is dit meestal slijtage, valt weinig aan te doen. Drupjes olie helpen nooitquote:Op woensdag 19 september 2007 15:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Fietsenmaker, mijn fiets piept aan alle kanten. Ik heb olie geprobeerd, maar dat helpt niet. Nog leuke ideetjes om dat piepen tegen te gaan?
Dan kijk je waarschijnlijk vooral bij fietsenhandels op het platteland? Wij zitten midden in de stad en zijn dan ook gespecialiseerd in stadsfietsen. We hebben een stuk of 30 nieuwe omafietsen staan, en verder een heleboel gewone modelletjes met terugtraprem. Ligt dus vooral aan de regio/specialisatie van een fietsenhandel.quote:Op woensdag 19 september 2007 18:17 schreef DoctorPhil het volgende:
Leuk topicWaarom worden er tegenwoordig zo weinig fietsen meer gemaakt/verkocht met alleen terugtraprem ? De enige keuze daarin lijkt nog de alom aanwezige "omafiets". Ik heb een hekel aan fietsen met versnellingen want daarmee moet ik veel vaker naar de fietsenmaker dan die heerlijk simpele terugtrappers.
Mwa, laatst een enorme zak van die mintpapiertjes voor op je tong gekregen, pennen, stickers, soms een vrijkaartje voor iets. Zitten af en toe leuke dingen tussen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 22:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Krijgen jullie als personeel veel kadootjes/leuke dealtjes van vertegenwoordigers?
Waarom verkopen jullie niet meer mooi, simpel en degelijk singlespeed / fixed gear spul?
Geen vaste prijs. Soms is een slag er zo uit, soms duurt het erg lang (zeker bij alu velgen) en soms kan het helemaal niet. Kom eens bij je plaatstelijke fietsenmaker langs en hij zal je adviseren.quote:Op dinsdag 18 september 2007 21:52 schreef nubie het volgende:
Hoeveel kost het om een slag uit het wiel te halen bij een fietsenmaker?
dat klinkt wel okeequote:Op woensdag 19 september 2007 19:43 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Dat we de complete fiets nalopen. Spelingen verwijdere, ketting spannen en smeren, wielen richten, remmen stellen etc. Als er dingen vervangen moeten worden bellen we op, maken we een begroting en vragen we om toestemming. Dit is althans bij ons zo.
Nee dan zeker nietquote:Op woensdag 19 september 2007 20:10 schreef Muck het volgende:
[..]
dat klinkt wel okee
mijn fiets is al 19 jaar oud, en een naloop-beurt zou hem vast geen kwaad doen
ik heb een toffe gazelle van 19 jaar oud, nooit wat mee aan de hand, zelfs de versnellingen doen het perfect.quote:
Zal wel een warenhuisfietsje zijn geweest? Giant oid?quote:Op woensdag 19 september 2007 20:30 schreef Muck het volgende:
[..]
ik heb een toffe gazelle van 19 jaar oud, nooit wat mee aan de hand, zelfs de versnellingen doen het perfect.
Van mijn ouders kreeg ik 2 jaar geleden een nieuwe fiets, omdat deze toch wel oud begon te worden. Ik heb die gazelle toch maar bewaard, als boodschappenfiets.
en jawel, je raast het al.... die nieuwe fiets mag wat mij betreft naar de schroothoop! elke keer slagen in het wiel, versnellingen naar de klote, gebroken spaken, dynamo kapet, vanalles
dus ik rij weer op mijn goold ol' gazelle
ik zou even moeten kijken, ik weet het zo niet uit mijn hoofdquote:Op woensdag 19 september 2007 20:55 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Zal wel een warenhuisfietsje zijn geweest? Giant oid?
Banden oppompen, ketting smeren, remmen controleren, dat soort dingen lijkt me.quote:Op woensdag 19 september 2007 12:14 schreef Muck het volgende:
ik heb toen ik verhuisde naar dit dorp, een boekje met allerlei kortingsbonnen gekregen, waaronder een bon voor een gratis servicebeurt voor mijn tweewieler bij de fietsenmaker.
Wat kan ik daarvoor verwachten?
Jij hebt het waarschijnlijk over een raceventiel of autoventiel. Deze zijn niet gangbaar, en daarom heb je er een verloopje voor nodig. Het meest gangbare ventiel, wat je vrijwel op elke fiets tegenkomt is het Hollandse Ventiel:quote:Op woensdag 19 september 2007 21:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoe kan ik banden met die moderne ventielen het beste oppompen? Ik heb wel een verloopstukje waar de wasknijper van de fietspomp opgezet kan worden maar dat is zo lucht-ondicht dat ik de band niet goed hard krijg.
Of zijn er nog banden te koop met een ventielslangtje?
Met je knie.quote:Op woensdag 19 september 2007 21:34 schreef Biefstuk het volgende:
Hoe krijg ik een kleine slag uit mn wiel?
Grote slag in m'n achterwiel, 60 hele eurootjes voor een nieuw velg en spaken.
Jep.quote:
Met een spakenspannerquote:Op woensdag 19 september 2007 21:34 schreef Biefstuk het volgende:
Hoe krijg ik een kleine slag uit mn wiel?
Grote slag in m'n achterwiel, 60 hele eurootjes voor een nieuw velg en spaken.
Giant is toch wel een goed merkquote:Op woensdag 19 september 2007 20:55 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
Zal wel een warenhuisfietsje zijn geweest? Giant oid?
Oei de Gazelle uit 1974. Lastig model.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:57 schreef Garbageman het volgende:
Is er nog een handige truuk om vastgeroeste spaken weer los te krijgen?
En een ietwat verbogen voorvork (voorwiel staat een beetje / i.p.v. | als je voor de fiets staat) is dat nog recht te buigen? (Gazelle uit 1974)
Oude model toeclipsquote:Op woensdag 19 september 2007 21:57 schreef 61neorej het volgende:
Waarom zijn 25 inch banden zo moeilijk te krijgen.![]()
Hetzelfde geld voor het oude model toeclips.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |