abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 september 2007 @ 14:25:46 #51
191980 jurgen.
Sarang Mi lobi
pi_53300019
Hey fietsenmaker: Ik heb een trappedaal die los laat en dat heeft dus te maken met die schroef die in de stang zit. Ik weet dat het versleten kan zijn maar ik zit te overwegen om gewoon nog even te behelpen met zo een sleute' waarmee je het dan tijdelijk kan vastzetten. Het heeft de vorm van die sleutel waarmee je je autoband losmaakt. Hoeveel kost zo een sleutel(gereedschap) ongeveer?
  woensdag 19 september 2007 @ 15:49:06 #52
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_53302190
Fietsenmaker, mijn fiets piept aan alle kanten. Ik heb olie geprobeerd, maar dat helpt niet. Nog leuke ideetjes om dat piepen tegen te gaan?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_53306303
Leuk topic Waarom worden er tegenwoordig zo weinig fietsen meer gemaakt/verkocht met alleen terugtraprem ? De enige keuze daarin lijkt nog de alom aanwezige "omafiets". Ik heb een hekel aan fietsen met versnellingen want daarmee moet ik veel vaker naar de fietsenmaker dan die heerlijk simpele terugtrappers.
Blaat het niet, dan schaapt het niet....
  woensdag 19 september 2007 @ 18:35:23 #54
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_53306787
wel een lopend topic dit of niet
pi_53308682
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:14 schreef Muck het volgende:
ik heb toen ik verhuisde naar dit dorp, een boekje met allerlei kortingsbonnen gekregen, waaronder een bon voor een gratis servicebeurt voor mijn tweewieler bij de fietsenmaker.
Wat kan ik daarvoor verwachten?
Dat we de complete fiets nalopen. Spelingen verwijdere, ketting spannen en smeren, wielen richten, remmen stellen etc. Als er dingen vervangen moeten worden bellen we op, maken we een begroting en vragen we om toestemming. Dit is althans bij ons zo.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 14:25 schreef jurgen. het volgende:
Hey fietsenmaker: Ik heb een trappedaal die los laat en dat heeft dus te maken met die schroef die in de stang zit. Ik weet dat het versleten kan zijn maar ik zit te overwegen om gewoon nog even te behelpen met zo een sleute' waarmee je het dan tijdelijk kan vastzetten. Het heeft de vorm van die sleutel waarmee je je autoband losmaakt. Hoeveel kost zo een sleutel(gereedschap) ongeveer?
Als ik het goed begrijp zit je hele crank los, in plaats van alleen de trapper? Daarvoor heb je dopsleutel 14 (soms 15) nodig. De prijs zou ik niet weten. Kijk eens bij je locale doe-het-zelf-zaak
quote:
Op woensdag 19 september 2007 15:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Fietsenmaker, mijn fiets piept aan alle kanten. Ik heb olie geprobeerd, maar dat helpt niet. Nog leuke ideetjes om dat piepen tegen te gaan?
Piept 'ie bij het remmen? Als je handremmen hebt moet je de velgen ontvetten. Als je fiets verder piept is dit meestal slijtage, valt weinig aan te doen. Drupjes olie helpen nooit
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:17 schreef DoctorPhil het volgende:
Leuk topic Waarom worden er tegenwoordig zo weinig fietsen meer gemaakt/verkocht met alleen terugtraprem ? De enige keuze daarin lijkt nog de alom aanwezige "omafiets". Ik heb een hekel aan fietsen met versnellingen want daarmee moet ik veel vaker naar de fietsenmaker dan die heerlijk simpele terugtrappers.
Dan kijk je waarschijnlijk vooral bij fietsenhandels op het platteland? Wij zitten midden in de stad en zijn dan ook gespecialiseerd in stadsfietsen. We hebben een stuk of 30 nieuwe omafietsen staan, en verder een heleboel gewone modelletjes met terugtraprem. Ligt dus vooral aan de regio/specialisatie van een fietsenhandel.
pi_53308842
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:22 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Krijgen jullie als personeel veel kadootjes/leuke dealtjes van vertegenwoordigers?

Waarom verkopen jullie niet meer mooi, simpel en degelijk singlespeed / fixed gear spul?
Mwa, laatst een enorme zak van die mintpapiertjes voor op je tong gekregen, pennen, stickers, soms een vrijkaartje voor iets. Zitten af en toe leuke dingen tussen.

Omdat wij dat wel verkopen. (Zie ook mijn reactie hierboven)
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 21:52 schreef nubie het volgende:
Hoeveel kost het om een slag uit het wiel te halen bij een fietsenmaker?
Geen vaste prijs. Soms is een slag er zo uit, soms duurt het erg lang (zeker bij alu velgen) en soms kan het helemaal niet. Kom eens bij je plaatstelijke fietsenmaker langs en hij zal je adviseren.
  woensdag 19 september 2007 @ 20:10:48 #57
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_53309440
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:43 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Dat we de complete fiets nalopen. Spelingen verwijdere, ketting spannen en smeren, wielen richten, remmen stellen etc. Als er dingen vervangen moeten worden bellen we op, maken we een begroting en vragen we om toestemming. Dit is althans bij ons zo.
dat klinkt wel okee
mijn fiets is al 19 jaar oud, en een naloop-beurt zou hem vast geen kwaad doen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_53309803
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:10 schreef Muck het volgende:

[..]

dat klinkt wel okee
mijn fiets is al 19 jaar oud, en een naloop-beurt zou hem vast geen kwaad doen
Nee dan zeker niet
  woensdag 19 september 2007 @ 20:30:43 #59
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_53309886
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:27 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Nee dan zeker niet
ik heb een toffe gazelle van 19 jaar oud, nooit wat mee aan de hand, zelfs de versnellingen doen het perfect.
Van mijn ouders kreeg ik 2 jaar geleden een nieuwe fiets, omdat deze toch wel oud begon te worden. Ik heb die gazelle toch maar bewaard, als boodschappenfiets.
en jawel, je raast het al.... die nieuwe fiets mag wat mij betreft naar de schroothoop! elke keer slagen in het wiel, versnellingen naar de klote, gebroken spaken, dynamo kapet, vanalles
dus ik rij weer op mijn goold ol' gazelle
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_53310474
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:30 schreef Muck het volgende:

[..]

ik heb een toffe gazelle van 19 jaar oud, nooit wat mee aan de hand, zelfs de versnellingen doen het perfect.
Van mijn ouders kreeg ik 2 jaar geleden een nieuwe fiets, omdat deze toch wel oud begon te worden. Ik heb die gazelle toch maar bewaard, als boodschappenfiets.
en jawel, je raast het al.... die nieuwe fiets mag wat mij betreft naar de schroothoop! elke keer slagen in het wiel, versnellingen naar de klote, gebroken spaken, dynamo kapet, vanalles
dus ik rij weer op mijn goold ol' gazelle
Zal wel een warenhuisfietsje zijn geweest? Giant oid?
  woensdag 19 september 2007 @ 21:13:22 #61
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_53310951
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:55 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Zal wel een warenhuisfietsje zijn geweest? Giant oid?
ik zou even moeten kijken, ik weet het zo niet uit mijn hoofd
een of ander vaag merk ja.... valt echt van ellende uit elkaar
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_53310956
Hoe kan ik banden met die moderne ventielen het beste oppompen? Ik heb wel een verloopstukje waar de wasknijper van de fietspomp opgezet kan worden maar dat is zo lucht-ondicht dat ik de band niet goed hard krijg.
Of zijn er nog banden te koop met een ventielslangtje?
Wie dit leest is gek
  woensdag 19 september 2007 @ 21:20:06 #63
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_53311181
quote:
Op woensdag 19 september 2007 12:14 schreef Muck het volgende:
ik heb toen ik verhuisde naar dit dorp, een boekje met allerlei kortingsbonnen gekregen, waaronder een bon voor een gratis servicebeurt voor mijn tweewieler bij de fietsenmaker.
Wat kan ik daarvoor verwachten?
Banden oppompen, ketting smeren, remmen controleren, dat soort dingen lijkt me.

Mijn vader is al sinds z'n 16e fietsenmaker, zelf heb ik alleen nog maar wat wielen gespaakt dus ik weet er niet zo veel vanaf.


edit; oh was al lang geantwoord, blijkbaar had ie de laatste 10 posts niet geladen.
pi_53311198
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoe kan ik banden met die moderne ventielen het beste oppompen? Ik heb wel een verloopstukje waar de wasknijper van de fietspomp opgezet kan worden maar dat is zo lucht-ondicht dat ik de band niet goed hard krijg.
Of zijn er nog banden te koop met een ventielslangtje?
Jij hebt het waarschijnlijk over een raceventiel of autoventiel. Deze zijn niet gangbaar, en daarom heb je er een verloopje voor nodig. Het meest gangbare ventiel, wat je vrijwel op elke fiets tegenkomt is het Hollandse Ventiel:



Dit zit in vrijwel elke fiets. Ventielen met slangetjes zijn precies hetzelfde, maar dan met een slangetje aan de onderkant. Op een Hollands Ventiel past een gangbare pomp.

Vergeet bij die 'moderne ventielen' niet het dopje op het ventiel open te draaien voordat je het verloopje erop schroeft, trouwens
pi_53311326
Dan bedoel ik denk ik Franse ventielen, die je een slagje los moet draaien
Wie dit leest is gek
  woensdag 19 september 2007 @ 21:26:36 #66
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_53311396
die franse ventielen zijn echt kut
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 19 september 2007 @ 21:34:40 #67
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53311674
Hoe krijg ik een kleine slag uit mn wiel ?
Grote slag in m'n achterwiel, 60 hele eurootjes voor een nieuw velg en spaken.
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
  woensdag 19 september 2007 @ 21:37:56 #68
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_53311779
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:34 schreef Biefstuk het volgende:
Hoe krijg ik een kleine slag uit mn wiel ?
Grote slag in m'n achterwiel, 60 hele eurootjes voor een nieuw velg en spaken.
Met je knie.
pi_53312148
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:26 schreef Muck het volgende:
die franse ventielen zijn echt kut
Jep.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:34 schreef Biefstuk het volgende:
Hoe krijg ik een kleine slag uit mn wiel ?
Grote slag in m'n achterwiel, 60 hele eurootjes voor een nieuw velg en spaken.
Met een spakenspanner


Te koop bij de betere fietsenhandel Allen, als je er geen ervaring mee hebt, zou ik er niet aan beginnen..
  woensdag 19 september 2007 @ 21:57:42 #70
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_53312525
Waarom zijn 25 inch banden zo moeilijk te krijgen.
Hetzelfde geld voor het oude model toeclips.
silence can say more than thousand words
pi_53313296
Hoeveel procent wordt er gezet op de inkoopprijs van een nieuwe fiets?
Wie dit leest is gek
  woensdag 19 september 2007 @ 22:36:01 #72
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53314021
Heb geprobeert m'n spaken aan te draaien met een nijptang, griebus krassen op m'n velg nu
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_53316368
Is er nog een handige truuk om vastgeroeste spaken weer los te krijgen?
En een ietwat verbogen voorvork (voorwiel staat een beetje / i.p.v. | als je voor de fiets staat) is dat nog recht te buigen? (Gazelle uit 1974)

Ik heb trouwens de trapas vervangen, wat een klotekarwei om die spies los te krijgen
...
  donderdag 20 september 2007 @ 01:17:54 #74
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_53317412
vinden jullie ook dat de nieuwere fietsen tegenwoordig veel zwakker/onderhouds gevoeliger zijn ( muv mountain bike's ) oude gazelle's en batavussen zijn niet kapot te krijgen terwijl ik laatst met een orange aan de gang was ( dingen zijn 1200 euro ) en alles is van plastic of licht/zwak metaal
happen naar de baas
pi_53317754
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:55 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Zal wel een warenhuisfietsje zijn geweest? Giant oid?
Giant is toch wel een goed merk Zo niet, kan je lijstje geven met goede 'normale' fietsenmerken?
  donderdag 20 september 2007 @ 02:15:19 #76
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_53317842
Ben je zelf eigenlijk een fietsfanaat? Ik stel me stiekem altijd voor dat fietsenmakers auto's verafschuwen en het hele weekend op hun sportfiets doorbrengen
pi_53324614
Beste fietenmaker. Wat vindt u aan welke kenmerken een goed slot aan moet voldoen ivm diefstal bestendigheid? Zijn er bepaalde sloten die makkelijk te openen zijn or zijn sloten met ijzerdraad makkelijk door te knippen/zagen?
pi_53325002
Is er een opleiding tot fietsenmaker, of is het meer een vorm van beunhazerij wat gedoogd wordt?
pi_53325028
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:57 schreef Garbageman het volgende:
Is er nog een handige truuk om vastgeroeste spaken weer los te krijgen?
En een ietwat verbogen voorvork (voorwiel staat een beetje / i.p.v. | als je voor de fiets staat) is dat nog recht te buigen? (Gazelle uit 1974)
Oei de Gazelle uit 1974. Lastig model.
pi_53325477
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:57 schreef 61neorej het volgende:
Waarom zijn 25 inch banden zo moeilijk te krijgen.
Hetzelfde geld voor het oude model toeclips.
Oude model toeclips Wie fietst daar nou nog mee.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
pi_53325575
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:36 schreef Rouen het volgende:
Beste fietenmaker. Wat vindt u aan welke kenmerken een goed slot aan moet voldoen ivm diefstal bestendigheid? Zijn er bepaalde sloten die makkelijk te openen zijn or zijn sloten met ijzerdraad makkelijk door te knippen/zagen?


Deze is iig niet goed. Als je je frame met dit slot aan een lantaarnpaal bijvoorbeeld vastmaakt, hoeft de dief het frame maar rond te draaien en het slot breekt al.
Live vanuit Frankrijk!
Jongens jongens toch, nou ik geef het je te doen, hoor.
  donderdag 20 september 2007 @ 15:02:00 #82
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_53328236
quote:
Op donderdag 20 september 2007 13:13 schreef maartenducrot het volgende:

[..]

Oude model toeclips Wie fietst daar nou nog mee.
Bijna niemand, maar dan kunnen ze toch nog wel zorgen dat ze te krijgen zijn.
Met die nieuwe modellen kan ik niks.
silence can say more than thousand words
pi_53332027
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:57 schreef 61neorej het volgende:
Waarom zijn 25 inch banden zo moeilijk te krijgen.
Hetzelfde geld voor het oude model toeclips.
Het is gewoon niet echt een gangbare maat. 26" en 28" zijn de standaard maten.
Voor oude modellen toeclips moet je even langs een racefietsspecialist.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:16 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hoeveel procent wordt er gezet op de inkoopprijs van een nieuwe fiets?
Verschilt. Hoe duurder de fiets hoe meer. Bij een goedkope fiets is dit maar 10/15 procent.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:57 schreef Garbageman het volgende:
Is er nog een handige truuk om vastgeroeste spaken weer los te krijgen?
En een ietwat verbogen voorvork (voorwiel staat een beetje / i.p.v. | als je voor de fiets staat) is dat nog recht te buigen? (Gazelle uit 1974)

Ik heb trouwens de trapas vervangen, wat een klotekarwei om die spies los te krijgen
Brunox, of een andere roestoplosser.

Onderdelen van het frame zijn nooit te buigen. Dan krijg je last van metaalmoeheid en haarscheurtjes, en voor je het weet schuif je met je bakkes over een ruw stuk asfalt

Sja, als je geen spietrekker hebt is dat inderdaad een takkewerk
quote:
Op donderdag 20 september 2007 01:17 schreef Hijacking het volgende:
vinden jullie ook dat de nieuwere fietsen tegenwoordig veel zwakker/onderhouds gevoeliger zijn ( muv mountain bike's ) oude gazelle's en batavussen zijn niet kapot te krijgen terwijl ik laatst met een orange aan de gang was ( dingen zijn 1200 euro ) en alles is van plastic of licht/zwak metaal
Mensen willen lichtere fietsjes, meer onzin erop etc. Maar er zijn genoeg stevige, degelijke modellen hoor Maar inderdaad, ik heb de nieuwe lijn gazelles gezien, en het wordt echt steeds erger (Lees: traphulp in het voorwiel, overal draadjes en rommel, alles van plastic)

quote:
Op donderdag 20 september 2007 02:15 schreef Schlumberger het volgende:
Ben je zelf eigenlijk een fietsfanaat? Ik stel me stiekem altijd voor dat fietsenmakers auto's verafschuwen en het hele weekend op hun sportfiets doorbrengen
Nee. Ik fiets zelf op een oude stadsfiets, terwijl sommigen op de meest flitsende downhill fietsen rijden met vorkveringen, schijfremmen en enkelpolige voorvorken. Al zijn sommige fietsen wel echt juweeltjes. Ik doe wel veel op de fiets overigens.
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:36 schreef Rouen het volgende:
Beste fietenmaker. Wat vindt u aan welke kenmerken een goed slot aan moet voldoen ivm diefstal bestendigheid? Zijn er bepaalde sloten die makkelijk te openen zijn or zijn sloten met ijzerdraad makkelijk door te knippen/zagen?
Geen enkel slot is diefstalveilig. Een degelijk kettingslot schrikt echter vaak genoeg af. Neem bij voorkeur sloten van gehard staal, anders kunnen junks ze doorbijten. Een degelijk ringslot en een dikke ketting, en de kans dat je fiets gestolen wordt is miniem. Vermijd echter beugelsloten, zoals maartenducrot hieronder al zegt, door het hefboomeffect kan je zo'n slot makkelijk doorkrijgen. Elke slot van ijzerdraad is met een klein tangetje door te knippen.
quote:
Op donderdag 20 september 2007 12:52 schreef VonHinten het volgende:
Is er een opleiding tot fietsenmaker, of is het meer een vorm van beunhazerij wat gedoogd wordt?
Er is welzeker een opleiding. Je moet naar school en je legt een pittig praktijkexamen af. Je mag geen fietsenhandel beginnen zonder een diploma.
  donderdag 20 september 2007 @ 17:20:25 #84
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_53332102
quote:
Op woensdag 19 september 2007 18:17 schreef DoctorPhil het volgende:
Leuk topic Waarom worden er tegenwoordig zo weinig fietsen meer gemaakt/verkocht met alleen terugtraprem ? De enige keuze daarin lijkt nog de alom aanwezige "omafiets". Ik heb een hekel aan fietsen met versnellingen want daarmee moet ik veel vaker naar de fietsenmaker dan die heerlijk simpele terugtrappers.
Terugtraprem Dat is pas levensgevaarlijk
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_53332360
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:20 schreef Cuegirllie het volgende:

[..]

Terugtraprem Dat is pas levensgevaarlijk
Want?
Een terugtrap rem faalt nooit, een handrem kan doorschieten, breken, snel verslijten en ga zo maar door. Bovendien, als je met één of zonder handen fietst kan je toch altijd snel ingrijpen
pi_53332586
Ik heb een Batavus Blockbuster; zijn dat over het algemeen goede fietsen?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_53333022
Goed topic!
pi_53335037
quote:
Op donderdag 20 september 2007 17:36 schreef Beach het volgende:
Ik heb een Batavus Blockbuster; zijn dat over het algemeen goede fietsen?
Dat zijn zo ongeveer de beste fietsen die er op het moment zijn. Ze vliegen de deur uit. Ze zijn degelijk, fietsen heerlijk, wegen weinig en zien er gelikt uit. Echt een topding En dan halen die gestoorde idioten van Batavus ze nog uit de 2008 collectie ook
pi_53335275
quote:
Op donderdag 20 september 2007 02:02 schreef Rapaille het volgende:

[..]

Giant is toch wel een goed merk Zo niet, kan je lijstje geven met goede 'normale' fietsenmerken?
Giant is heel veel waar voor je geld, maar de fietsen zijn in het algemeen na een jaar of twee afgeschreven. Van garantie heeft men nog nooit gehoord. Daarom verkopen wij ze ook niet, en raden we ze sterk af! Met een goede gazelle kan je tientallen jaren doen.

Degelijke fietsenmerken zijn:
- Gazelle
- Batavus
- Sparta
- BSP (Goedkoop, maar relatief erg goede kwaliteit en een jaar garantie)

Bij al deze merken heb je prima service en garantie, en je doet er lang mee.

Tot mijn grootste ergernis zie je steeds meer fietsen (vaak bakfietsen) van De Fietsfabriek. Dit zijn op zich geen slechte fietsen, maar omdat ze alles zelf op maat maken kan je alleen naar hen terug voor een reparatie, en ze rekenen daar buitensporige bedragen voor!

En natuurlijk alles wat merkloos is en uit china komt, marktfietsen, Giant, Limit (Halfords ) etc. alleen kopen als je heel weinig hersencellen hebt en graag een brakke fiets hebt.

Natuurlijk zijn er nog zat andere goede merken voor racefietsen, downhill fietsen, MTB etc. maar die laat ik maar achterwege. (Alles in het rijtje Cannondale, Koga Miyata etc.)
  donderdag 20 september 2007 @ 19:15:04 #90
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53335341
Ben van plan een Avenue Toledo kopen, heb je enige ervaring met die fietsen?
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_53335486
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:15 schreef Biefstuk het volgende:
Ben van plan een Avenue Toledo kopen, heb je enige ervaring met die fietsen?
Warenhuisfiets. Niet kopen aub
pi_53335789
Wat gebruik jij om je handen schoon te krijgen na het werk?
  donderdag 20 september 2007 @ 19:34:29 #93
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53335946
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:19 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Warenhuisfiets. Niet kopen aub
Staat bij een fietsboer, watser mis mee swa?
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_53335986
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:29 schreef Thorical het volgende:
Wat gebruik jij om je handen schoon te krijgen na het werk?
Americol Hand Cleanser Yellow

Eigenschappen
Kwalitatief hoogwaardige pasteuze handreiniger op basis van D-Limoneen, Aloe Vera extracten, Jojoba Esters en huidvriendelijke schuurmiddelen. Hand Cleaner Yellow is speciaal ontwikkeld voor het verwijderen van extreem zware industriële vervuilingen. Door de unieke product samenstelling wordt vervuiling als smeermiddelen, vet, verf, lak, inkt, teer, bitumen en lijm eenvoudig verwijderd. Hand Cleaner Yellow reinigt, verzorgt en is dermatologisch getest, pH neutraal en biologisch afbreekbaar.

Toepassing
Verwijderen van extreem zware industriële vervuilingen

Karakteristieken
- Biologisch afbreekbaar
- Geformuleerd met Aloe Vera extracten, Jojoba Esters en Lanoline
- Frisse citrus geur van natuurlijke ingrediënten (geen parfum)
- Uiterst effectief door huidvriendelijke korrels en natuurlijke ingrediënten



Heleboel prietpraat enzo, komt erop neer dat je gewoon een laag huidcellen van je handen afschraapt waardoor het schoon wordt
pi_53336017
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:34 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

Staat bij een fietsboer, watser mis mee swa?
Ja, slechte fietsenboer. Garantie stelt niks voor, verslijt extreem snel door goedkope onderdelen, is na 2 jaar afgeschreven.

Hoeveel betaal je er daar voor?
pi_53336080
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:45 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Bandjes plakken vind ik niet zo heel erg vervelend, binnen- en buitenbanden vervangen is echter verschrikkelijk. Daar zie ik echt tegenop. Verder kunnen de meeste amsterdammers zelf hun band plakken, dus heb ik er niet zo gek veel last van. Er komen vooral grotere klussen binnen hier.

Dankje, eindelijk word ik eens gewaardeerd Mensen schijnen altijd neer te kijken op fietsenmakers, totdat er een batterijtje vervangen moet worden, dan zijn we opeens hun redding..


Hebben jullie geen bandentang dan? Ik zet liever een nieuw binnenbandje dan dat ik er eentje moet plakken.
http://www.gransier.nl/index.php?p=shop&s=F&d=73&merk_id=&zoek=bandentang&start=0

Prijzen verschillen nogal per regio zo te zien.
Wij rekenen voor plakken 6,50 en voor nieuwe band zetten 8 euro aan arbeidsloon.
pi_53336245
Wat zijn de beste anti lek banden voor een redelijke prijs?
Vroeger had ik mijn degelijke herenfiets een soort van bandlint dat werkte als anti lek zijn die nog steeds te koop?
  donderdag 20 september 2007 @ 19:56:16 #98
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_53336627
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:36 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Ja, slechte fietsenboer. Garantie stelt niks voor, verslijt extreem snel door goedkope onderdelen, is na 2 jaar afgeschreven.

Hoeveel betaal je er daar voor?
300 euro

Ik vind 700 euries voor een fiets even iets te duur.

Toen ik naar de eerste klas ging kreeg in een batavus van 400 euro. Godskoleertje, dat ding reed fantastisch en ging lang mee. Maar kon helaas niet tegen een schuurbrandje
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_53336779
Beste Fietsenmaker,

Regelmatig na het indrinken voor het stappen probeert een vriend die te lam is om zijn eigen fiets te repareren bij mij achterop te springen (op de bagagedragers ). Ik vertel hem altijd dat hij een heel eind kan oprotten omdat die dingen niet voor niets bagagedragers heten omdat ze niet berekend zijn op het gewicht van een extra persoon en dat daarbij mij achterwiel niet grapig vindt ivm potientele slagen in het wiel.

Die lame ass vriend zegt dat dat helemaal niets uit moet maken.

Kun je ons verblijden met het juiste antwoord?
pi_53337549
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:44 schreef Thorical het volgende:
Wat zijn de beste anti lek banden voor een redelijke prijs?
Vroeger had ik mijn degelijke herenfiets een soort van bandlint dat werkte als anti lek zijn die nog steeds te koop?


Vredestein Perfect
Schwalbe Marathon

Bandlint ken ik niet, alleen velglint maar dat zit aan de verkeerde kant van de binnenband als het tegen lekgaan moet helpen.
quote:
Op donderdag 20 september 2007 19:56 schreef Biefstuk het volgende:

[..]

300 euro

Ik vind 700 euries voor een fiets even iets te duur.

Toen ik naar de eerste klas ging kreeg in een batavus van 400 euro. Godskoleertje, dat ding reed fantastisch en ging lang mee. Maar kon helaas niet tegen een schuurbrandje


TS had het al over BSP. Goede fiets voor een redelijke prijs.
Voor 300 euro heb je echt wel een BSP.

Avenue is bagger. Aluminium velgjes waarmee je na 1x een stoeprandje meepakken al een fikse slag in het wiel hebt.

[ Bericht 28% gewijzigd door swollywood op 20-09-2007 20:28:19 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')