Wedstrijd begint pas om 22.00, dus vanaf 23.00 op TV.quote:FC Paços - AZ gedeeltelijk live op tv
Het UEFA cup-duel van aanstaande donderdag tegen FC Paços de Ferreira zal deels live worden uitgezonden op de Nederlandse tv. Jack van Gelder verkondigde in Studio Voetbal dat van de eerste helft een samenvatting wordt uitgezonden en dat het tweede bedrijf live te volgen is. De NOS moet kennelijk improviseren om alle in het toernooi strijdende Nederlandse clubs die avond aan bod te laten komen.
quote:Op maandag 17 september 2007 14:39 schreef borisz het volgende:
En goed moment om een directe concurrent voor de uefa ranglijst eruit te knallen
quote:Paços: dorpsclub als uithangbord van meubelboeren
PAÇOS DE FERREIRA, donderdag
In de heuvels op veertig kilometer ten oosten van Porto vinden de inwoners van Paços de Ferreira het deze mooie najaarsochtend nodig om hun afval te verbranden. Dikke pluimen rook vermengen zich met het stof, dat werklui met vrachtwagens en een grote shovel over het trainingsveld van AZ’s komende tegenstander heen laten waaien. Binnen in de kantine van de club drinken de eerste supporters zich om tien uur ’s ochtends al moed in met een glaasje port. Buiten werkt het amateuristische gezelschap toe naar de grootste gebeurtenis in de geschiedenis van de dorpsclub: het Europese debuut.
Wat moet dat worden met deze wonderlijke plattelandsvereniging uit een dorp met 8500 inwoners? „Natuurlijk zijn mijn spelers wat bang en nerveus”, zegt trainer José Mota eerlijk. „Iedereen van ons maakt zijn Europese debuut. Voor mijn vernieuwde team komt deze wedstrijd ook te vroeg. Maar ik heb ze gezegd dat geld in de voetballerij geen enkele garantie geeft. Heb ze op het hart gedrukt, dat ze zich daar niet door moeten laten imponeren. AZ is niet zo sterk als Benfica, Sporting en Porto en die hebben vorig seizoen ook niet van ons kunnen winnen.”
Paços de Ferreira was vorig seizoen met een zesde plek de revelatie van Portugal. En dat met een budget van een kleine drie miljoen euro, iets meer dan tien procent van wat AZ jaarlijks te verteren heeft. „Eigenlijk zijn wij nog een amateurclub. Hier werken veel te weinig mensen om de organisatie voor Europees voetbal op poten te zetten. We zijn er gewoon niet klaar voor. Gelukkig dat we niet naar Moskou hoeven, want dat had veel te veel geld gekost”, laveert secretaris Paulo Gonçalves tussen euforie en wanhoop. „Wij willen er iets speciaals van maken, want we realiseren ons heel goed dat dit een zeldzaam moment is.”
De gezamenlijke meubelboeren van het dorp moeten het in feite opnemen tegen het financiele geweld van Dirk Scheringa. In Paços trappen fans op het trainingsveld vrolijk een balletje rond te midden van hun lokale helden. Als er een speelbal over het hek verdwijnt, geeft de shovelchauffeur hem met een grote peer over het hek retour. Het niveau lijkt uiterst belabberd, maar de sfeer is uitgelaten. „Kijk, ik ben Ronaldinho”, zegt aanvaller Renato Queiro tegen zijn Hollandse bezoek, als hij tijdens de cooling down de bal in zijn nek legt en langzaam probeert op te staan. De rest van de ploeg, trainers incluis, vindt het prachtig.
De ploeg krijgt van voorzitter Fernando Sequeira dezer dagen zelfs een heus clubkostuum aangemeten voor de Europese toer. Hij is tenslotte een grote kledingfabrikant in het dorp. De rest van het dorp is bijna collectief werkzaam in de meubelindustrie. De shirtsponsoring luidt: Capital do Movel. De alliantie van meubelboeren zit erachter en afficheert zich als de hoofdstad van de meubels. „Ook Ikea betrekt ze hier vandaan”, zegt Gonçalves. „Wij zijn één grote familie en daarom is het voor de export ook zo mooi dat we Europees voetbal spelen. Dat is een bonus, één grote reclame voor onze kwaliteitsmeubelen.”
In het eigen krakkemikkige stadion Mata Real verloor Paços vorig seizoen slechts één keer, en wel van Belenenses. De topclubs wisten niet te winnen. De UEFA keurde de accommodatie af en nu moet Paços aan de bak in Estadio Do Bessa van Boavista in Porto. „Thuis kan het bij ons spoken, maar de helft van ons basisteam is alweer verkocht. Dat moet om als club te overleven, wij zijn een springplank voor spelers. We hebben met Boavista een mooie regeling kunnen maken over de kosten, want we betrekken er een spelerstransfer bij. Elk jaar moet onze trainer naar Brazilië om nieuwe spelers te halen. Wij doen dat in het noorden van het land, bij Recife, want daar hebben ze een goede werkmentaliteit en zijn de kosten veel lager dan bijvoorbeeld Rio, waar ze ook veel technischere spelers hebben.”
Veel heeft de kwaliteitsinjectie met vijf Brazilianen echter nog niet geholpen: Paços verkeert stijf onderaan in Portugal. Tot nu toe zijn er slechts 600 tickets verkocht, maar de schoolkinderen mogen gratis naar binnen en dus hoopt Paços op de support van zeker 3000 man…
Blijkbaar leeft het voetbal dan toch niet zo erg in Paços de Ferreiraquote:Buiten werkt het amateuristische gezelschap toe naar de grootste gebeurtenis in de geschiedenis van de dorpsclub: het Europese debuut.
(.......)
Tot nu toe zijn er slechts 600 tickets verkocht, maar de schoolkinderen mogen gratis naar binnen en dus hoopt Paços op de support van zeker 3000 man…
quote:„Kijk, ik ben Ronaldinho”, zegt aanvaller Renato Queiro tegen zijn Hollandse bezoek, als hij tijdens de cooling down de bal in zijn nek legt en langzaam probeert op te staan. De rest van de ploeg, trainers incluis, vindt het prachtig.
Geen gloryhunters daarquote:Toeschouwers: 2.940
Luque en Suárez aan Ajax kant ook nietquote:Op donderdag 20 september 2007 21:55 schreef sjimz het volgende:
Pelle er dus toch niet in
Zit je dan met je 6 miljoen![]()
... en 5 jarig contract. Opportunistisch, kortzichig denken zit er niet bij in 5 jaar.quote:Op donderdag 20 september 2007 21:55 schreef sjimz het volgende:
Pelle er dus toch niet in
Zit je dan met je 6 miljoen![]()
quote:Alle Pacos-supporters zijn in speciale gele shirts uitgedost. De 65 meegereisde AZ-supporters staan op de tweede ring achter het doel bij elkaar
quote:Alle Pacos-supporters zijn in speciale gele shirts uitgedost. De 65 meegereisde AZ-supporters staan op de tweede ring achter het doel bij elkaar
Dat was meer omdat Henk een verdedigend systeem had vandaag.quote:Op donderdag 20 september 2007 21:56 schreef RayMania het volgende:
[..]
Luque en Suárez aan Ajax kant ook niet.
Zonder Koevermansquote:Op donderdag 20 september 2007 22:21 schreef BonJovi het volgende:
hoe spelen ze
Zonder Shotaquote:Op donderdag 20 september 2007 22:21 schreef BonJovi het volgende:
hoe spelen ze
Zonder Cziommerquote:
Stiekum in de rust dan het doel ff vergroten?quote:Op donderdag 20 september 2007 22:33 schreef xFriendx het volgende:
Tis weer over en naast het doel wat de klok slaat volgens mij![]()
quote:Op donderdag 20 september 2007 22:33 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Stiekum in de rust dan het doel ff vergroten?
Lees eens beter.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:42 schreef De_Postbode het volgende:
Pacos mist een kans en ontsnapt?
Niet ontsnappen van gelukkig zijn, maar ontsnappen van eruit komenquote:Op donderdag 20 september 2007 22:42 schreef De_Postbode het volgende:
Pacos mist een kans en ontsnapt?
Geen kutzender die het wil uitzenden, net als bij Groningenquote:
Volgens mij heeft AZ het meeste balbezit maar is tegenstandig gevaarlijk bij de counterquote:Op donderdag 20 september 2007 22:46 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Heb het idee dat de tegenstander betere kansen krijgt dan AZ. Oftewel, tis kut.
ben niet bang, we hebben totaal 1 kans gehad en dinamo 3 ofsow.. niet veel samen te vattenquote:Op donderdag 20 september 2007 22:48 schreef Stereotomy het volgende:
Neeeeeeee waarom samenvatting Ajax![]()
![]()
Ik snap het echt niet.quote:
Edson liep zichzelf vrij(ontsnapte) en kreeg een grote kans op de lat.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:52 schreef De_Postbode het volgende:
[..]
Ik snap het echt niet.![]()
Edson schiet buiten het bereik van Waterman op de lat, en Pacos ontsnapt. Maar da's logisch.
Ja oprotten met dat Ajax!quote:Op donderdag 20 september 2007 22:54 schreef Malibu-06 het volgende:
Rot eens op met Ajax, ik wil AZ zien.
Ja de rust is inderdaad heel boeiend.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:54 schreef Malibu-06 het volgende:
Oh, zo. Bij mij betekend ontsnappen in voetbaljargon meestal 'goed wegkomen', het geluk in je kont hebben dus.quote:Op donderdag 20 september 2007 22:54 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Edson liep zichzelf vrij(ontsnapte) en kreeg een grote kans op de lat.![]()
quote:Op donderdag 20 september 2007 23:06 schreef BonJovi het volgende:
[afbeelding]
DIE DEKSELSE ARI KWAM DAAR TOCH FF MOOI TUSSEN
Geen feyenoord?quote:Op donderdag 20 september 2007 22:54 schreef Malibu-06 het volgende:
Vind het niet eens heel erg, een jaartje geen Feyenoord - [insert willekeurige oostblok-ploeg]. Nu kunnen we ons mooi richten op de beker en competitiequote:
Ariquote:Op donderdag 20 september 2007 23:14 schreef Cheiron het volgende:
De voorhoede is maar matig zo.
AZ zonder Arveladze en Koef =quote:Op donderdag 20 september 2007 23:18 schreef Stereotomy het volgende:
Wahahahaha Ari en Pelle in de spits
Dembele eraf. We are doomed.
Hij had een andere afspraakquote:Op donderdag 20 september 2007 23:18 schreef Geniuz_Nerd het volgende:
BEMBELE is weg waarom?
smsje was voor hemquote:Op donderdag 20 september 2007 23:20 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Hij had een andere afspraak
Wij ookquote:Op donderdag 20 september 2007 23:21 schreef pekel het volgende:
Evert vindt Ari een prutser.
Bwah, om maar met 3000 in zo'n groot stadion dat ze niet gewoon zijn te zitten houden ze er toch nog vrij vlot de sfeer in , vind ik. Ik kan mij voorstellen dat als je die 3000 met die trommels in een klein stadionnetje op hun maat zet dat je toch een vrij aparte sfeer waar het lastig voetballen is krijgt ...quote:
quote:Op donderdag 20 september 2007 23:33 schreef Houniet het volgende:
POEIER DIE BAL ER NOU IN BARRY
Doelde meer op het overenthousiaste gejoel zodra er een speler naar de grond gaat in de 16mquote:Op donderdag 20 september 2007 23:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bwah, om maar met 3000 in zo'n groot stadion dat ze niet gewoon zijn te zitten houden ze er toch nog vrij vlot de sfeer in , vind ik. Ik kan mij voorstellen dat als je die 3000 met die trommels in een klein stadionnetje op hun maat zet dat je toch een vrij aparte sfeer waar het lastig voetballen is krijgt ...
Ik denk toch dat het grootste probleem die plaggen zijn. Net alsof er een dood egeltje elke 2 meter op de grond ligtquote:Op donderdag 20 september 2007 23:33 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bwah, om maar met 3000 in zo'n groot stadion dat ze niet gewoon zijn te zitten houden ze er toch nog vrij vlot de sfeer in , vind ik. Ik kan mij voorstellen dat als je die 3000 met die trommels in een klein stadionnetje op hun maat zet dat je toch een vrij aparte sfeer waar het lastig voetballen is krijgt ...
wie kopieren jullie dan?quote:Op donderdag 20 september 2007 23:32 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Als we kopieren doen we het ook meteen goed![]()
quote:
Ajax natuurlijk, althans, dat is de algemene opvatting. We wachten nu dus op de omhaal in de laatste 10 minuten.quote:
haha klopt, er is nog tijd! go AZquote:Op donderdag 20 september 2007 23:35 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ajax natuurlijk, althans, dat is de algemene opvatting. We wachten nu dus op de omhaal in de laatste 10 minuten.
M'n zus werkt bij de bakker waar Evert regelmatig komt, wie wil me aanraken?quote:Op donderdag 20 september 2007 23:36 schreef mcyodogg het volgende:
Goede wijn en kaas, weten we ook wat Evert graag nuttigt op zn vrije vrijdagavond.
Pacos gaat zo scorenquote:Op donderdag 20 september 2007 23:40 schreef Mr.N het volgende:
Nu graag wat meer actie en een mogelijke goal aub
quote:Op donderdag 20 september 2007 23:40 schreef BonJovi het volgende:
wat zegt die dan tegen je zus
[afbeelding]
DOE MIJ MAAR ZO EEN BROODJE EEN STOKBROODJE HOE DIE FRANSEN HET ZEGGEN. WAT EEN VERUKKELIJKE TOMPOEZEN LIGGEN DAAR ALLEMACHTIG!
volgens mij ook jah, lucky AZquote:Op donderdag 20 september 2007 23:41 schreef Cheiron het volgende:
Nou, hij was er wel een stukkie overheen
quote:Op donderdag 20 september 2007 23:43 schreef vitessezuid113 het volgende:
[..]
Als ze echt zo lucky zijn gaan ze zo ook nog scoren![]()
ik vond hem afgelopen zomer bij jong Italië ook niet erg overtuigendquote:Op donderdag 20 september 2007 23:47 schreef Jnk18 het volgende:
die pelle is ook waardeloos ofniet ?
Kon je op wachten jaquote:
Een Belgische goalquote:Op donderdag 20 september 2007 23:48 schreef RayMania het volgende:
Hoera, goed voor Nederland.
Doe nog esquote:Op donderdag 20 september 2007 23:48 schreef Hertog_Martin het volgende:
hahahaha
ik zat hier van 'jaaaaaaaaaaaa koooomt ie dan heeee' 'komt ie dan heee'' beetje te mompelen half-slaperig... en ja hoor
't was geen omhaal maar dit mag er wel zijn toch?quote:Op donderdag 20 september 2007 23:48 schreef BonJovi het volgende:
whaha netjes gefeliciteerd
quote:Op donderdag 20 september 2007 23:48 schreef Radegast het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
hehe, was ook de 1e keer dat ik het dacht/uitsprak dus was geen gevalletje van ja als je het 100x zegt klopt het wel een keerquote:
joh lijkt veel op een Ajax wedstrijdquote:Op donderdag 20 september 2007 23:50 schreef BonJovi het volgende:
2 ballen op de lat 1 bal die er misschien in zat op de lijn gered door Steinsson en dan scoren in de laatste minuut.![]()
Waar is het misgegaan?quote:Op donderdag 20 september 2007 23:51 schreef Mr.N het volgende:
het wedstrijd
Belooft nie veel goeds dusquote:Op donderdag 20 september 2007 23:52 schreef Jnk18 het volgende:
Feli AZers
wordt nog leuk zondagbeide teams bakten er niks van vanavond
Ajax bakte er wel wat van vanavond, ze gingen alleen een keer voor het resultaat.quote:Op donderdag 20 september 2007 23:52 schreef Jnk18 het volgende:
Feli AZers
wordt nog leuk zondagbeide teams bakten er niks van vanavond
FC Vink zal jullie de gelijkmaker brengen in de 90e minuutquote:Op donderdag 20 september 2007 23:55 schreef Stereotomy het volgende:
Het zal wel 1-1 worden tegen Ajax dit weekend
quote:Op donderdag 20 september 2007 23:57 schreef De_Postbode het volgende:
[afbeelding]
EN ZO PAKT NEERLANDS HOOP IN BANGE DAGEN DAN TOCH NOG HET VOLLE POND IN DEZE ZUID-EUROPESE BETONBAK MET ZIJN O-ZO-GLORIEUZE VERLEDEN EN TOEKOMST! HET ZAL NOG LANG ONRUSTIG BLIJVEN, HIER IN BOAVISTA
wij gaan gewoon winnen!quote:Op donderdag 20 september 2007 23:55 schreef Stereotomy het volgende:
Het zal wel 1-1 worden tegen Ajax dit weekend
Zet daar dan Koevermans neer.quote:Op vrijdag 21 september 2007 00:21 schreef koningdavid het volgende:
Wat was AZ drama joh. Ari vind ik ook niet best... zet daar dan El-Hamdaoui neer.
Ze hebben Arveladze nog.quote:Op vrijdag 21 september 2007 00:31 schreef Nashje het volgende:
[..]
Zet daar dan Koevermans neer.
Oh wacht.
Nelisse dan.quote:Op vrijdag 21 september 2007 00:33 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ze hebben Arveladze nog.
Oh nee...![]()
Nee, da's Koef. Pelle is die mooiboi.quote:Op vrijdag 21 september 2007 00:48 schreef Fetai het volgende:
Die Pelle vond ik helemaal niet zo slecht als ik altijd hoor om mij heen. Erg kopsterk en balvast die jongen.
Hoe kan die mooiboi nu al last van zijn lies hebben?quote:AZ gehavend uit de strijd
PORTO- AZ is de wedstrijd tegen FC Paços de Ferreira (0-1) niet zonder schade uitgekomen. De zware strijd met de Portugezen en het slechte veld hebben ervoor gezorgd dat Louis van Gaal een handvol twijfelgevallen in de aanloop naar AZ-Ajax (zondag) heeft. Dembélé (heup), Agustien, Pellè (beiden lies), Opdam (knie), Waterman (rug) en De Zeeuw (‘total-loss’) hebben last.
Is ook niet zo gek. Hij speelde ook alle wedstrijden van Oranje en bestrijkt altijd het hele veld zowat, lijkt me vrij vermoeiend.quote:
Jenner was vreselijk... Augustien had op zijn plek moeten spelen om te beginnen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:36 schreef -Vaduz- het volgende:
Het was wel AZ onwaardig, fatsoenlijke combinaties waren zeer zeldzaam. Jammer, ik hoopte op een mooi toetje laat op de avond.
In het uitgezonden deel (de tweede left dus) was ie best bagger ja, maar hij scheen in de eerste helft behoorlijk goed bezig te zijn...(alle aanvallen kwamen over zijn kant)quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:42 schreef fuckbuddy het volgende:
Jenner was vreselijk...
Das een feit, ff de boel rechtzetten...quote:
Tjah, 2-0 moeten voorkomen , met die ballen op de lat had het evengoed 2-0 voor de Portugezen kunnen zijn natuurlijk. Ze kregen ook gewoon de betere kansen in de match. Op zich komt AZ daar héél goed weg.quote:Op vrijdag 21 september 2007 10:42 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Jenner was vreselijk... Augustien had op zijn plek moeten spelen om te beginnen.
AZ had de eerste helft op 2-0 moeten komen, dan hadden ze gewoon kunnen voetballen.
Dit was idd een lelijke pot om naar te kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |