abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53244942
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je moet je niet laten uitdagen. Je moet vriendelijk glimlachen en weglopen, net zoals westerlingen. Waarom zoek je de confrontatie? Waarom denk je dat je beter bent als je slaat?
Het is een voorbeeld om te tonen dat ik dan aggressief zou zijn ingesteld, niet om iets te promoten.
  maandag 17 september 2007 @ 15:17:40 #82
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53244956
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:15 schreef slaapvaak het volgende:

[..]

Het criminele gedrag wat die marocs vertonen heeft niets te maken met teksten in de koran
Ohnee? Heb je de Koran weleens gelezen?
quote:
Zij noemen zich moslims, maar als een culturele identiteit, een soort van geuzennaam, zich opstellend tegenover 'het systeem'. Het werkelijke probleem ligt in de mediterrane/macho cultuur en in psycho-sociale oorzaken.
Oorzaken die veroorzaakt, in stand gehouden en versterkt worden door de islam. De islam is een mediterrane/macho religie en overbrenger van psycho-sociale ziektes.
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
pi_53244984
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ongetwijfeld, maar ik blijf er bij dat het aan ware aard van betreffende is, of hij aggressief is ingesteld of niet en niet aan een boek, je haalt er uit wat je halen wilt.
[..]

Maar je kunt als je benadert wat ik vertel een communist slaat een niet-moslim omdat hij Allah beledigde, kan je toch niet, - is toch irrationeel - als je zegt dat komt door de Islam? Mijn inziens wel iig
Waarom niet? Blijkbaar geeft de hele Islam iemand recht om te slaan, omdat de Islam beledigen zoooooo fout is dat iedereen maar straf moet. En blijkbaar is die communist van mening dat het zo hoort.

Zie het als een kind terug roepen in de bus die een dik wijf hard een dik wijf noemt, het is zo, maar we weten dan je dat soort dingen niet zegt in de bus. Maar waarom eigenlijk niet? Je geeft het kind straf terwijl het kind gewoon de waarheid zegt. .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_53245057
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom niet? Blijkbaar geeft de hele Islam iemand recht om te slaan, omdat de Islam beledigen zoooooo fout is dat iedereen maar straf moet. En blijkbaar is die communist van mening dat het zo hoort.

Zie het als een kind terug roepen in de bus die een dik wijf hard een dik wijf noemt, het is zo, maar we weten dan je dat soort dingen niet zegt in de bus. Maar waarom eigenlijk niet? Je geeft het kind straf terwijl het kind gewoon de waarheid zegt. .
Noem me extreem arrogant, maar ik kan zeggen met absolute zekerheid dat er niemand tegenover mij kan staan die zegt dat Islam aggressie aanmoedigd als het gaat om woorden, in de Islamitische bronnen that is hé.

Neuh, als het er op aan komt is die jongen ook tegen de Islam, nogmaals het is een communist, hoort bij zijn puberaal macho gedrag.
pi_53245211
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Noem me extreem arrogant, maar ik kan zeggen met absolute zekerheid dat er niemand tegenover mij kan staan die zegt dat Islam aggressie aanmoedigd als het gaat om woorden, in de Islamitische bronnen that is hé.

Neuh, als het er op aan komt is die jongen ook tegen de Islam, nogmaals het is een communist, hoort bij zijn puberaal macho gedrag.
Waarom doet de halve Moslim wereld dat dan wel, met de Koran als excuus? De cartoonrellen, de ophef over de hoerigheid van Madonna. Wel meteen met onthoofding etc dreigen.

Ik snap best dat jij het allemaal niet zo ziet, maar wie zegt dat jij de goeie moslim bent??
Get woke, go broke!
pi_53245280
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom doet de halve Moslim wereld dat dan wel, met de Koran als excuus? De cartoonrellen, de ophef over de hoerigheid van Madonna. Wel meteen met onthoofding etc dreigen.
Halve moslimwereld. 700 miljoen mensen? Waar haal jij de statistieken vandaan? Het is nog altijd een handvol mensen die het doen, namelijk de extremisten.
quote:
Ik snap best dat jij het allemaal niet zo ziet, maar wie zegt dat jij de goeie moslim bent??
Het enige wat jou hoort te boeien is hoe ik bij jou over kom als mens, hoe onze contact tegenover elkaar is, of ik verder een goeie of slechte moslim ben is tussen mij en God, niet?
pi_53245494
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Halve moslimwereld. 700 miljoen mensen? Waar haal jij de statistieken vandaan? Het is nog altijd een handvol mensen die het doen, namelijk de extremisten.
Mwah, ik heb anders verdomde weining moslims gehoord die de dreigementen tegen die cartoonist openlijk afkeurden.

Of is die zwijgende meerderheid ook al geen echte moslim?
quote:
Het enige wat jou hoort te boeien is hoe ik bij jou over kom als mens, hoe onze contact tegenover elkaar is, of ik verder een goeie of slechte moslim ben is tussen mij en God, niet?
Dat ligt er aan wat je bijvoorbeeld moet doen om een echte moslim te zijn. Er zijn nogal wat mensen die er heilig van overtuigd waren dat ze hun plaatsje in de hemel konden verdienen door zichzelf op te blazen en zo veel mogelijk ongelovigen daarbij om te brengen.

Dan is jouw geloof toch echt niet meer iets dat alleen tussen jou en je god speelt.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_53245576
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Jawel, maar jij stelt hier dus dat jouw manier de juiste is en dat denkt meneer Ex. tremist te SA ook .

Dat is dus het grote probleem, was er maar een Paus ofzo die wat macht had... 1 dus he? Niet dat ik achter de Paus sta, maar hebt tenminste een leider om te kunnen zeggen "HIj zegt dat het zo is, dus is het zo"
Get woke, go broke!
pi_53245693
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Mwah, ik heb anders verdomde weining moslims gehoord die de dreigementen tegen die cartoonist openlijk afkeurden.
Cheppih heeft zich er tegen gekeerd, Reza Aslan heeft 24 lezingen gegeven, Gulen heeft een openlijke fatwa gegeven over dat bedreigen niet bij een moslim past, Soroush is met de dood bedreigd door Al-Qaida omdat hij zei dat het acceptabel was anno 2006. Tariq Ramadan heeft opgeroepen tot het tolereren van vrijheid van meningsuiting en er vreedzaam mee om te gaan, tellen we dat ook mee of niet?
quote:
Of is die zwijgende meerderheid ook al geen echte moslim?
Ik meen mij niet termen als 'echte' / 'slechte' moslims gebruikt te hebben... Jij wel?
quote:
Dat ligt er aan wat je bijvoorbeeld moet doen om een echte moslim te zijn. Er zijn nogal wat mensen die er heilig van overtuigd waren dat ze hun plaatsje in de hemel konden verdienen door zichzelf op te blazen en zo veel mogelijk ongelovigen daarbij om te brengen.

Dan is jouw geloof toch echt niet meer iets dat alleen tussen jou en je god speelt.
Wederom termen als 'echte' moslim, het is niet aan jou en mij om te bepalen wie wel/niet een echte moslim is, niet politiek en ook niet theologisch, wel kan ik daar tegenover zetten dat je geen zelfmoord mag plegen in de Islam, dat geen onschuldig bloed mag vloeien, dat als men vrede wil je het verplicht bent dit te geven. En nee als je je opblaast krijg je geen 72 maagden. Iedereen die de Koran volledig leest ziet dat ook in.

En ja, mijn geloof in God speelt tussen mij en God, verder niemand.
pi_53245742
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jawel, maar jij stelt hier dus dat jouw manier de juiste is en dat denkt meneer Ex. tremist te SA ook .
Nee, hoeft niet, ik kan jou de Koran laten lezen en weten dat we op zelfde conclusie uitkomen
quote:
Dat is dus het grote probleem, was er maar een Paus ofzo die wat macht had... 1 dus he? Niet dat ik achter de Paus sta, maar hebt tenminste een leider om te kunnen zeggen "HIj zegt dat het zo is, dus is het zo"
Juist door de afwezigheid van zo een figuur kan Bin Laden ook zijn gang gaan..
quote:
werden in 1517 bij de verovering van Caïro door het Ottomaanse Rijk afgezet. Sindsdien werd de titel van kalief gedragen door de Ottomaanse sultan. De laatste kalief was Abdülmecit II, de opvolger van de laatste Turkse Sultan. Abdülmecit II regeerde van 19 november 1922 tot 3 maart 1924. De Turkse Grote Nationale Vergadering, die de monarchie had afgeschaft, wilde aanvankelijk het kalifaat laten voortbestaan, maar schafte het anderhalf jaar later al af.

Hoessein ibn Ali, de Sjarif van Mekka, riep zich hierna uit tot kalief, maar dit werd niet geaccepteerd door zijn rivaal Abdoel Aziz al Saoed, die Hoessein vrijwel direct aanviel en versloeg. Al Saoed weigerde de titel van kalief.

In 1926 kwamen afgevaardigden van de verschillende moslimlanden bijeen om te praten over een eventuele nieuwe kalief, maar de besprekingen eindigden zonder resultaat. Tot op heden (2005) is er nog steeds geen (algemeen aanvaarde) kalief gekozen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalief

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2007 15:50:25 ]
pi_53245838
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:48 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nee, hoeft niet, ik kan jou de Koran laten lezen en weten dat we op zelfde conclusie uitkomen
[..]

Juist door de afwezigheid van zo een figuur kan Bin Laden ook zijn gang gaan..
[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalief
Nou, regel dat dan eens! Zorg dat er 1 interpretatie van de Koran komt, zorg dat die in overeenstemming is met het leven in de wereld anno 2007 en de wereld zal in vrede leven .
Get woke, go broke!
pi_53246013
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou, regel dat dan eens! Zorg dat er 1 interpretatie van de Koran komt, zorg dat die in overeenstemming is met het leven in de wereld anno 2007 en de wereld zal in vrede leven .
Ik zal kijken wat ik kan doen.
pi_53246028
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Vertel eens, waar is die wetgeving dan wel representatief?
Waarom moeten er toch altijd vergelijkingen gemaakt worden. IN hoeverre is onze nederlandse wetgeving bijv te vergelijken mert de amerikaanse. Dat is en blijft appels met peren vergelijken.

Het enigste wat we hieraan kunen doen is de induvuduele landen die in onze westerse optiek te ver gaan met hun wetgeving aan proberen aan te pakken mbv de VN. Ook zouden we nog wel een handelsboycot kunnen afkondigen alhoewel we dan bij SA de ongeveer 4 miljoen vaten olie per dag die ze produceren als een groot probleem zien. Aangezien SA verder netjes luisteren en hun olie voor dollars verkopen vind big brother amerika de wetgeving in SA geen probleem.
pi_53246296
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:00 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Ik wel. De Koran legitimeert jouw agressieve gedrag.
het lijkt er anders meer op dat de Koran jouw agressieve gedrag legitimeert
pleased to meet you
pi_53246329
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Makkelijk roepen, he? Sharia is gebaseerd op de Koran. De Koran geeft moordenaars de mogelijkheid zoengeld te betalen aan de verwanten van het slachtoffer.

Niet zo lang geleden kon dit in ons 'verlichte' Europa ook nog.
Ja en? Het is dus gewoon klasse justitie en dus fout, of het nou op de "heilige" koram is gebasseerd of niet.
pi_53246366
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:09 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Ja en? Het is dus gewoon klasse justitie en dus fout, of het nou op de "heilige" koram is gebasseerd of niet.
En klasse justitie gebeurd nergens in onze westerse wereld?
  maandag 17 september 2007 @ 16:12:04 #97
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53246390
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:08 schreef moussie het volgende:

[..]

het lijkt er anders meer op dat de Koran jouw agressieve gedrag legitimeert
Neehoor, ik gedraag me nooit agressief. Ik heb nog nooit in m'n leven iemand geslagen. Komt omdat ik de Koran niet lees.
  maandag 17 september 2007 @ 16:13:03 #98
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53246403
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:12 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:

[..]

Neehoor, ik gedraag me nooit agressief. Ik heb nog nooit in m'n leven iemand geslagen. Komt omdat ik de Koran niet lees.
wel een schattig subscript dan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53246417
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:42 schreef Triggershot het volgende:
Heerlijk zo een naief door de media gevormd beeld van de Islam
Daarom zijn gelovigen (van welke soort dan ook) nou zulke ruggegraatloze leugenaars, als er negative aspecten van hun geloof naar buiten komen wordt er altijd keihard geroepen dat het om een gebrek aan kennis, verkeerde beeldvorming, of een negative benadering door de media gaat.

Slap en zwak is het.

maandag 17 september 2007 @ 16:14:12 #100
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53246428
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wel een schattig subscript dan.
Joep Meloen was inderdaad niet altijd even beschaafd.
  maandag 17 september 2007 @ 16:15:10 #101
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_53246457
* Pietverdriet moet denken aan de ophef die er was over de ophef over die peuter die in de UK vermoord werd door 2 jochies.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_53246458
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En klasse justitie gebeurd nergens in onze westerse wereld?
Jawel en dat is dus ook fout.

In het voorbeeld uit dit topic is het nog even wat erger omdat het zulke extreme gevolgen heeft.
pi_53246474
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet moet denken aan de ophef die er was over de ophef over die peuter die in de UK vermoord werd door 2 jochies.
Toen riepen er idd ook een heleboel kneuzen om zwaardere straffen.
  maandag 17 september 2007 @ 16:16:46 #104
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53246494
Zolang ze daar blijven en enkel elkaars kinderen onthoofden word ik er niet warm of koud van.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_53246736
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Cheppih heeft zich er tegen gekeerd, Reza Aslan heeft 24 lezingen gegeven, Gulen heeft een openlijke fatwa gegeven over dat bedreigen niet bij een moslim past, Soroush is met de dood bedreigd door Al-Qaida omdat hij zei dat het acceptabel was anno 2006. Tariq Ramadan heeft opgeroepen tot het tolereren van vrijheid van meningsuiting en er vreedzaam mee om te gaan, tellen we dat ook mee of niet?
Het blijven er verdomd weinig.
quote:
Ik meen mij niet termen als 'echte' / 'slechte' moslims gebruikt te hebben... Jij wel?
Oh, kom op, je impliceert dat continue, al is het maar door uitspraken als 'Als je de Koran helemaal leest zie je dat...'. Daarmee implicerend dat die anderen dat dus niet gedaan hebben, en dat hun conclusies betreffende de wensen van Allah niet kloppen.
quote:
Wederom termen als 'echte' moslim, het is niet aan jou en mij om te bepalen wie wel/niet een echte moslim is, niet politiek en ook niet theologisch, wel kan ik daar tegenover zetten dat je geen zelfmoord mag plegen in de Islam, dat geen onschuldig bloed mag vloeien, dat als men vrede wil je het verplicht bent dit te geven. En nee als je je opblaast krijg je geen 72 maagden. Iedereen die de Koran volledig leest ziet dat ook in.
Nogmaals: Er zijn legio mensen die daar anders over denken, en dat uitgebreid uitdragen.
quote:
En ja, mijn geloof in God speelt tussen mij en God, verder niemand.
Zoals ik al zei: Dat ligt aan wat je voor c.q. volgens dat geloof moet doen.
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom moeten er toch altijd vergelijkingen gemaakt worden. IN hoeverre is onze nederlandse wetgeving bijv te vergelijken mert de amerikaanse. Dat is en blijft appels met peren vergelijken.
Nou, op het moment dat diverse 'wetgevingen' claimen een gezamelijke religieuze basis te hebben valt er wel degelijk iets te vergelijken.
quote:
Het enigste wat we hieraan kunen doen is de induvuduele landen die in onze westerse optiek te ver gaan met hun wetgeving aan proberen aan te pakken mbv de VN.
Elke keer wanneer er weer eens zo'n achterlijke wet (of gevolg daarvan) naar boven komt, komt dezelfde theekrans-reactie weer: "Nou, de meerderheid van de Moslims denkt er niet zo over hoor!"

Ik zou graag eens die meerderheid horen, in plaats van een paar wereldvreemde (westerse) knakkers met meer vrije tijd en subsidie dan goed voor ze is.

Maar die geclaimde meerderheid hult zich in zwijgen. En ja, nadat dat voor de zoveelste keer gebeurt begin ik te geloven dat die meerderheid er helemaal niet is.
quote:
Ook zouden we nog wel een handelsboycot kunnen afkondigen alhoewel we dan bij SA de ongeveer 4 miljoen vaten olie per dag die ze produceren als een groot probleem zien. Aangezien SA verder netjes luisteren en hun olie voor dollars verkopen vind big brother amerika de wetgeving in SA geen probleem.
Allemaal irrelevant. Ik wil best geloven dat al die voorbeelden allemaal excessen zijn, toevalligheden en noem maar op. Alleen.. Ik heb zo weinig redenen over om dat aan te nemen, want de groep die zich er druk over zou moeten maken omdat ze er direct mee geassocieerd worden houdt z'n kop stug dicht.

Verwacht van mij dan ook geen begrip meer.
pi_53246858
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het blijven er verdomd weinig.
Nou, ik vind het verdomd heel veel, vooral als je er vanuit gaat hoeveel aanhangers die mensen hebben, wat ze doen, er gebeurt meer in de moslimwereld dan aanslagen.
quote:
Oh, kom op, je impliceert dat continue, al is het maar door uitspraken als 'Als je de Koran helemaal leest zie je dat...'. Daarmee implicerend dat die anderen dat dus niet gedaan hebben, en dat hun conclusies betreffende de wensen van Allah niet kloppen.
Dat ziet puur in jouw interpretatie, misschien bedoel ik met 'je' wel jouw persoon en daag ik jouw mening van de Koran wel uit, weet jij veel. Jij bent nog steeds diegene die de termen gebruikt en gezien ik me meerdere keren de rug toe heb gekeerd om zulke termen te gebruiken lijkt het bijna alsof er woorden in mijn mond worden gelegd.
quote:
Nogmaals: Er zijn legio mensen die daar anders over denken, en dat uitgebreid uitdragen.
Niemand heeft ontkend dat er zulke mensen zijn, vind het dan ook een zwakke reactie.
quote:
Zoals ik al zei: Dat ligt aan wat je voor c.q. volgens dat geloof moet doen.
En ook niemand ontkende dat.
pi_53247020
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:30 schreef Triggershot het volgende:
Dat ziet puur in jouw interpretatie, misschien bedoel ik met 'je' wel jouw persoon en daag ik jouw mening van de Koran wel uit, weet jij veel. Jij bent nog steeds diegene die de termen gebruikt en gezien ik me meerdere keren de rug toe heb gekeerd om zulke termen te gebruiken lijkt het bijna alsof er woorden in mijn mond worden gelegd.
Je bent nog beter in kontengedraai dan Bos.

Kom op:
1) Er zijn legio mensen die absoluut 100% overtuigd zijn van het feit dat je door jezelf en een zwik ongelovigen op te blazen in de hemel komt. En is bereid dat te doen uit naam van zijn geloof.
2) jij beweert dat als je de Koran goed leest je inziet dat dat niet zo is.

Maar dan heb je het (misschien wel) over mij, in plaats van te refereren naar zelfmoordterroristen? .

Kom op, geef nou gewoon eens rechtstreeks antwoord: Zijn dat moslims of niet? En waarom wel of niet?

[ Bericht 5% gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 17-09-2007 16:41:30 (toevoeging aan 1)) ]
pi_53247179
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Je bent nog beter in kontengedraai dan Bos.
Ieder zijn talenten, laten we maar niet beginnen over wat jij allemaal bent.
quote:
Kom op:
1) Er zijn legio mensen die absoluut 100% overtuigd zijn van het feit dat je door jezelf en een zwik ongelovigen op te blazen in de hemel komt.
De Koran is daar heel duidelijk in:
quote:
Pleeg geen zelfmoord. Voorwaar God is voor jullie Meest Barmhartige. (Koran 4:29)
quote:
2) jij beweert dat als je de Koran goed leest je inziet dat dat niet zo is.
Klopt, zie bovenstaande.
quote:
Maar dan heb je het (misschien wel) over mij, in plaats van te refereren naar zelfmoordterroristen? .
Zoals ik al zei, het licht aan je interpretatie, je legt woorden in mijn mond zonder dat je weet wat ik werkelijk bedoel en is het nog steeds een feit dat jij de enige bent geweest die termen als 'echte' moslims gebruikte.
quote:
Kom op, geef nou gewoon eens rechtstreeks antwoord: Zijn dat moslims of niet? En waarom wel of niet?
Heb ik reeds gedaan.
quote:
het is niet aan jou en mij om te bepalen wie wel/niet een echte moslim is, niet politiek en ook niet theologisch,
Je kunt je vragen blijven herhalen, je krijgt dezelfde antwoorden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2007 16:46:03 ]
pi_53248375
een kind van 12 onthoofden
hoe achterlijk kan je zijn
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  maandag 17 september 2007 @ 17:40:35 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53248412
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:39 schreef Het_hupt het volgende:
een kind van 12 onthoofden
hoe achterlijk kan je zijn
amerika laat debielen verplicht inslapen. ja ik weet dat je het niet met elkaar mag vergelijken, maar toch heb ik in deze gewoon geen gevoel meer. het zit in de cutluur, blijkbarbaars.
pi_53248419
Uit onderzoek (uitgevoerd door Foquz, doen etno-marktonderzoek) in opdracht van Nova is gebleken:
30% van de Nederlandse moslims zou de sharia willen ingevoerd zien.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_53248439
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

amerika laat debielen verplicht inslapen. ja ik weet dat je het niet met elkaar mag vergelijken, maar toch heb ik in deze gewoon geen gevoel. het zit in de culuur, blijkbarbaars.
in amerika hangen ze geen 12 jarig kind aan de naald. punt.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53248497
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:14 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

Dan kon juist toen Euroa nog niet 'verlicht' was, omdat dit juist klasse-justitie in de hand werkt, alleen mensen met geld kunnen zo hun straf ontlopen
Correct me if I'm wrong; de familie van de slachtoffer kan het geld ook weigeren en er voor kiezen de straf door te laten gaan.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 17 september 2007 @ 17:45:21 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53248517
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:42 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

weet je dat zeker? en zo nee, is dat erger dan een zwakbegaafde in laten slapen?

wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat culturen soms hele rare dingen doen, die wij niet snappen en die ik ook niet wil snappen. kop in het zand? ach? ja misschien, maar ter bescherming van een werelddenkbeeld waar ik geen onderdeel van uitmaak. en bovendien in europa niet zie komen.
  maandag 17 september 2007 @ 17:47:42 #115
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_53248574
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:42 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Het land wat claimt 'God's own people' te zijn, lapt nog steeds het gebod 'Gij zult niet doden' aan zijn laars.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_53249386
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Nou, op het moment dat diverse 'wetgevingen' claimen een gezamelijke religieuze basis te hebben valt er wel degelijk iets te vergelijken.
Volgens mij hoorde ik een wilders vorige week nog roepen dat we een christelijk joodse traditie hebben en als ik me niet vergis heeft de VS toch ook wel iets met dezelfde soort godsdiensten
quote:
Elke keer wanneer er weer eens zo'n achterlijke wet (of gevolg daarvan) naar boven komt, komt dezelfde theekrans-reactie weer: "Nou, de meerderheid van de Moslims denkt er niet zo over hoor!"
Dat je mij ook al moslim durft te noemen. Ik probeer alleen zulke excessen in het juiste perspectief voor mijzelf te plaatsen en jullie hierbij mijn gedachtengang weer te geven
quote:
Ik zou graag eens die meerderheid horen, in plaats van een paar wereldvreemde (westerse) knakkers met meer vrije tijd en subsidie dan goed voor ze is.

Maar die geclaimde meerderheid hult zich in zwijgen. En ja, nadat dat voor de zoveelste keer gebeurt begin ik te geloven dat die meerderheid er helemaal niet is.
Dus wij als nederlanders die tegen een doodstraf in zijn algemeen zijn zouden ook elke keer dat in de VS een executie op stapel staat met 10 miljoen nederlanders die tegen de doodstraf zijn de straat op gaan?
quote:
Allemaal irrelevant. Ik wil best geloven dat al die voorbeelden allemaal excessen zijn, toevalligheden en noem maar op. Alleen.. Ik heb zo weinig redenen over om dat aan te nemen, want de groep die zich er druk over zou moeten maken omdat ze er direct mee geassocieerd worden houdt z'n kop stug dicht.

Verwacht van mij dan ook geen begrip meer.
Als je niet naar het grote plaatje wilt kijken zijn dat voor jou inderdaad irrelevante punten. Wanneer we maar zwart wit naar de moslim wereld kijken dan klopt je plaatje precies. Maar dan moet je ook eens zwart wit van een afstandje naar onze eigen maatschappij en andere westerse landen durven te kijken.

Hoe was het (crhitelijke) spreekwoord ook alweer?
Wie zonder zonde is werpt de eerste steen.
pi_53250576
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij hoorde ik een wilders vorige week nog roepen dat we een christelijk joodse traditie hebben en als ik me niet vergis heeft de VS toch ook wel iets met dezelfde soort godsdiensten
In de VS geldt nog steeds een grondwettelijke scheiding tussen kerk en staat.
quote:
Dat je mij ook al moslim durft te noemen. Ik probeer alleen zulke excessen in het juiste perspectief voor mijzelf te plaatsen en jullie hierbij mijn gedachtengang weer te geven
Misschien moet je eens leren lezen, want ik noem je nergens Moslim.
quote:
Dus wij als nederlanders die tegen een doodstraf in zijn algemeen zijn zouden ook elke keer dat in de VS een executie op stapel staat met 10 miljoen nederlanders die tegen de doodstraf zijn de straat op gaan?
Eh, nee?
Of je nu voor of tegen de doodstraf bent, die straf wordt in de VS pas uitgesproken na een fatsoenlijke procesgang, en niet binnen een paar weken, door een paar geloofsfanatici.

Bovendien doet de VS naar mijn weten nog steeds geen oproepen tot het omleggen van mensen puur omdat ze een cartoon getekend hebben. Al helemaal niet vanuit een geloofsovertuiging gekoppeld aan een staatsinrichting.

ALS ik een gelovige zou zijn van wat voor godsdienst dan ook, zou ik me er toch hard tegen uitspreken wanneer iemand UIT NAAM van dat geloof aan dat soort idioterie begint. En ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer slechts enkelen dat doen, de rest van de weldenkende wereld na talloze van dat soort incidentjes toch het vermoeden begint te krijgen dat die gelovigen dat allemaal niet zo'n probleem vinden.
quote:
Als je niet naar het grote plaatje wilt kijken zijn dat voor jou inderdaad irrelevante punten. Wanneer we maar zwart wit naar de moslim wereld kijken dan klopt je plaatje precies. Maar dan moet je ook eens zwart wit van een afstandje naar onze eigen maatschappij en andere westerse landen durven te kijken.
Dat doe ik regelmatig. Maar ja, dan ben ik natuurlijk een links zwijn. En kijk ik kritisch naar de walgelijke interpretaties van de Koran, en het uitblijven van een duidelijke weerstand daartegen vanuit dat geloof zelf, dan ben ik natuurlijk weer een rechtse bal.

het zal wel. Ik vind dit soort zaken gewoon te zot voor woorden, en zolang die uit naam van een geloof gebeuren zonder dat er vanuit dat geloof een duidelijke weerwoord tegen komt, kan ik niets anders dan langzaamaan de conclusie trekken dat dat soort barbaarse praktijken kennelijk bij dat geloof horen.
quote:
Hoe was het (crhitelijke) spreekwoord ook alweer?
Wie zonder zonde is werpt de eerste steen.
Ja, laten we vooral geen kritiek hebben, want we zijn zelf niet zo braaf. Dus we houden ons mond maar bij het onthoofden van kinderen, oproepen tot het omleggen van cartoonisten en schrijvers en vrouwen besnijdenissen...

Heel erg te vergelijken met westerse praktijken ja. Flikker toch op met je cultuurrelativisme .
pi_53250705
POL -> NWS
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 17 september 2007 @ 19:11:57 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53250772
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het land wat claimt 'God's own people' te zijn, lapt nog steeds het gebod 'Gij zult niet doden' aan zijn laars.
misschien wil een soort god dat juist wel en is religie zijn groote vijand omdat het nog enigzins een doel in het leven geeft?
  maandag 17 september 2007 @ 19:17:57 #120
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53250939
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

In de VS geldt nog steeds een grondwettelijke scheiding tussen kerk en staat.
quote:
Misschien moet je eens leren lezen, want ik noem je nergens Moslim.
[..]

Eh, nee?
Of je nu voor of tegen de doodstraf bent, die straf wordt in de VS pas uitgesproken na een fatsoenlijke procesgang, en niet binnen een paar weken, door een paar geloofsfanatici.
quote:

Bovendien doet de VS naar mijn weten nog steeds geen oproepen tot het omleggen van mensen puur omdat ze een cartoon getekend hebben. Al helemaal niet vanuit een geloofsovertuiging gekoppeld aan een staatsinrichting.

ALS ik een gelovige zou zijn van wat voor godsdienst dan ook, zou ik me er toch hard tegen uitspreken wanneer iemand UIT NAAM van dat geloof aan dat soort idioterie begint. En ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer slechts enkelen dat doen, de rest van de weldenkende wereld na talloze van dat soort incidentjes toch het vermoeden begint te krijgen dat die gelovigen dat allemaal niet zo'n probleem vinden.
[..]

Dat doe ik regelmatig. Maar ja, dan ben ik natuurlijk een links zwijn. En kijk ik kritisch naar de walgelijke interpretaties van de Koran, en het uitblijven van een duidelijke weerstand daartegen vanuit dat geloof zelf, dan ben ik natuurlijk weer een rechtse bal.

het zal wel. Ik vind dit soort zaken gewoon te zot voor woorden, en zolang die uit naam van een geloof gebeuren zonder dat er vanuit dat geloof een duidelijke weerwoord tegen komt, kan ik niets anders dan langzaamaan de conclusie trekken dat dat soort barbaarse praktijken kennelijk bij dat geloof horen.
[..]

Ja, laten we vooral geen kritiek hebben, want we zijn zelf niet zo braaf. Dus we houden ons mond maar bij het onthoofden van kinderen, oproepen tot het omleggen van cartoonisten en schrijvers en vrouwen besnijdenissen...

Heel erg te vergelijken met westerse praktijken ja. Flikker toch op met je cultuurrelativisme .
Die Amerikanen gedragen zich ook als een stelletje reli-idioten. Ze zijn wat mij betreft net zo erg als extremistische moslims. Dat het ondertussen stiekum om geld (olie) gaat maakt het alleen maar erger.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')