abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53246458
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:11 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En klasse justitie gebeurd nergens in onze westerse wereld?
Jawel en dat is dus ook fout.

In het voorbeeld uit dit topic is het nog even wat erger omdat het zulke extreme gevolgen heeft.
pi_53246474
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:15 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet moet denken aan de ophef die er was over de ophef over die peuter die in de UK vermoord werd door 2 jochies.
Toen riepen er idd ook een heleboel kneuzen om zwaardere straffen.
  maandag 17 september 2007 @ 16:16:46 #104
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53246494
Zolang ze daar blijven en enkel elkaars kinderen onthoofden word ik er niet warm of koud van.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_53246736
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Cheppih heeft zich er tegen gekeerd, Reza Aslan heeft 24 lezingen gegeven, Gulen heeft een openlijke fatwa gegeven over dat bedreigen niet bij een moslim past, Soroush is met de dood bedreigd door Al-Qaida omdat hij zei dat het acceptabel was anno 2006. Tariq Ramadan heeft opgeroepen tot het tolereren van vrijheid van meningsuiting en er vreedzaam mee om te gaan, tellen we dat ook mee of niet?
Het blijven er verdomd weinig.
quote:
Ik meen mij niet termen als 'echte' / 'slechte' moslims gebruikt te hebben... Jij wel?
Oh, kom op, je impliceert dat continue, al is het maar door uitspraken als 'Als je de Koran helemaal leest zie je dat...'. Daarmee implicerend dat die anderen dat dus niet gedaan hebben, en dat hun conclusies betreffende de wensen van Allah niet kloppen.
quote:
Wederom termen als 'echte' moslim, het is niet aan jou en mij om te bepalen wie wel/niet een echte moslim is, niet politiek en ook niet theologisch, wel kan ik daar tegenover zetten dat je geen zelfmoord mag plegen in de Islam, dat geen onschuldig bloed mag vloeien, dat als men vrede wil je het verplicht bent dit te geven. En nee als je je opblaast krijg je geen 72 maagden. Iedereen die de Koran volledig leest ziet dat ook in.
Nogmaals: Er zijn legio mensen die daar anders over denken, en dat uitgebreid uitdragen.
quote:
En ja, mijn geloof in God speelt tussen mij en God, verder niemand.
Zoals ik al zei: Dat ligt aan wat je voor c.q. volgens dat geloof moet doen.
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Waarom moeten er toch altijd vergelijkingen gemaakt worden. IN hoeverre is onze nederlandse wetgeving bijv te vergelijken mert de amerikaanse. Dat is en blijft appels met peren vergelijken.
Nou, op het moment dat diverse 'wetgevingen' claimen een gezamelijke religieuze basis te hebben valt er wel degelijk iets te vergelijken.
quote:
Het enigste wat we hieraan kunen doen is de induvuduele landen die in onze westerse optiek te ver gaan met hun wetgeving aan proberen aan te pakken mbv de VN.
Elke keer wanneer er weer eens zo'n achterlijke wet (of gevolg daarvan) naar boven komt, komt dezelfde theekrans-reactie weer: "Nou, de meerderheid van de Moslims denkt er niet zo over hoor!"

Ik zou graag eens die meerderheid horen, in plaats van een paar wereldvreemde (westerse) knakkers met meer vrije tijd en subsidie dan goed voor ze is.

Maar die geclaimde meerderheid hult zich in zwijgen. En ja, nadat dat voor de zoveelste keer gebeurt begin ik te geloven dat die meerderheid er helemaal niet is.
quote:
Ook zouden we nog wel een handelsboycot kunnen afkondigen alhoewel we dan bij SA de ongeveer 4 miljoen vaten olie per dag die ze produceren als een groot probleem zien. Aangezien SA verder netjes luisteren en hun olie voor dollars verkopen vind big brother amerika de wetgeving in SA geen probleem.
Allemaal irrelevant. Ik wil best geloven dat al die voorbeelden allemaal excessen zijn, toevalligheden en noem maar op. Alleen.. Ik heb zo weinig redenen over om dat aan te nemen, want de groep die zich er druk over zou moeten maken omdat ze er direct mee geassocieerd worden houdt z'n kop stug dicht.

Verwacht van mij dan ook geen begrip meer.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_53246858
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Het blijven er verdomd weinig.
Nou, ik vind het verdomd heel veel, vooral als je er vanuit gaat hoeveel aanhangers die mensen hebben, wat ze doen, er gebeurt meer in de moslimwereld dan aanslagen.
quote:
Oh, kom op, je impliceert dat continue, al is het maar door uitspraken als 'Als je de Koran helemaal leest zie je dat...'. Daarmee implicerend dat die anderen dat dus niet gedaan hebben, en dat hun conclusies betreffende de wensen van Allah niet kloppen.
Dat ziet puur in jouw interpretatie, misschien bedoel ik met 'je' wel jouw persoon en daag ik jouw mening van de Koran wel uit, weet jij veel. Jij bent nog steeds diegene die de termen gebruikt en gezien ik me meerdere keren de rug toe heb gekeerd om zulke termen te gebruiken lijkt het bijna alsof er woorden in mijn mond worden gelegd.
quote:
Nogmaals: Er zijn legio mensen die daar anders over denken, en dat uitgebreid uitdragen.
Niemand heeft ontkend dat er zulke mensen zijn, vind het dan ook een zwakke reactie.
quote:
Zoals ik al zei: Dat ligt aan wat je voor c.q. volgens dat geloof moet doen.
En ook niemand ontkende dat.
pi_53247020
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:30 schreef Triggershot het volgende:
Dat ziet puur in jouw interpretatie, misschien bedoel ik met 'je' wel jouw persoon en daag ik jouw mening van de Koran wel uit, weet jij veel. Jij bent nog steeds diegene die de termen gebruikt en gezien ik me meerdere keren de rug toe heb gekeerd om zulke termen te gebruiken lijkt het bijna alsof er woorden in mijn mond worden gelegd.
Je bent nog beter in kontengedraai dan Bos.

Kom op:
1) Er zijn legio mensen die absoluut 100% overtuigd zijn van het feit dat je door jezelf en een zwik ongelovigen op te blazen in de hemel komt. En is bereid dat te doen uit naam van zijn geloof.
2) jij beweert dat als je de Koran goed leest je inziet dat dat niet zo is.

Maar dan heb je het (misschien wel) over mij, in plaats van te refereren naar zelfmoordterroristen? .

Kom op, geef nou gewoon eens rechtstreeks antwoord: Zijn dat moslims of niet? En waarom wel of niet?

[ Bericht 5% gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 17-09-2007 16:41:30 (toevoeging aan 1)) ]
pi_53247179
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:37 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Je bent nog beter in kontengedraai dan Bos.
Ieder zijn talenten, laten we maar niet beginnen over wat jij allemaal bent.
quote:
Kom op:
1) Er zijn legio mensen die absoluut 100% overtuigd zijn van het feit dat je door jezelf en een zwik ongelovigen op te blazen in de hemel komt.
De Koran is daar heel duidelijk in:
quote:
Pleeg geen zelfmoord. Voorwaar God is voor jullie Meest Barmhartige. (Koran 4:29)
quote:
2) jij beweert dat als je de Koran goed leest je inziet dat dat niet zo is.
Klopt, zie bovenstaande.
quote:
Maar dan heb je het (misschien wel) over mij, in plaats van te refereren naar zelfmoordterroristen? .
Zoals ik al zei, het licht aan je interpretatie, je legt woorden in mijn mond zonder dat je weet wat ik werkelijk bedoel en is het nog steeds een feit dat jij de enige bent geweest die termen als 'echte' moslims gebruikte.
quote:
Kom op, geef nou gewoon eens rechtstreeks antwoord: Zijn dat moslims of niet? En waarom wel of niet?
Heb ik reeds gedaan.
quote:
het is niet aan jou en mij om te bepalen wie wel/niet een echte moslim is, niet politiek en ook niet theologisch,
Je kunt je vragen blijven herhalen, je krijgt dezelfde antwoorden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 17-09-2007 16:46:03 ]
pi_53248375
een kind van 12 onthoofden
hoe achterlijk kan je zijn
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  maandag 17 september 2007 @ 17:40:35 #110
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53248412
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:39 schreef Het_hupt het volgende:
een kind van 12 onthoofden
hoe achterlijk kan je zijn
amerika laat debielen verplicht inslapen. ja ik weet dat je het niet met elkaar mag vergelijken, maar toch heb ik in deze gewoon geen gevoel meer. het zit in de cutluur, blijkbarbaars.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53248419
Uit onderzoek (uitgevoerd door Foquz, doen etno-marktonderzoek) in opdracht van Nova is gebleken:
30% van de Nederlandse moslims zou de sharia willen ingevoerd zien.
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_53248439
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

amerika laat debielen verplicht inslapen. ja ik weet dat je het niet met elkaar mag vergelijken, maar toch heb ik in deze gewoon geen gevoel. het zit in de culuur, blijkbarbaars.
in amerika hangen ze geen 12 jarig kind aan de naald. punt.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_53248497
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:14 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

Dan kon juist toen Euroa nog niet 'verlicht' was, omdat dit juist klasse-justitie in de hand werkt, alleen mensen met geld kunnen zo hun straf ontlopen
Correct me if I'm wrong; de familie van de slachtoffer kan het geld ook weigeren en er voor kiezen de straf door te laten gaan.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  maandag 17 september 2007 @ 17:45:21 #114
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53248517
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:42 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

weet je dat zeker? en zo nee, is dat erger dan een zwakbegaafde in laten slapen?

wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat culturen soms hele rare dingen doen, die wij niet snappen en die ik ook niet wil snappen. kop in het zand? ach? ja misschien, maar ter bescherming van een werelddenkbeeld waar ik geen onderdeel van uitmaak. en bovendien in europa niet zie komen.
  maandag 17 september 2007 @ 17:47:42 #115
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_53248574
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:42 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Het land wat claimt 'God's own people' te zijn, lapt nog steeds het gebod 'Gij zult niet doden' aan zijn laars.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_53249386
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:26 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Nou, op het moment dat diverse 'wetgevingen' claimen een gezamelijke religieuze basis te hebben valt er wel degelijk iets te vergelijken.
Volgens mij hoorde ik een wilders vorige week nog roepen dat we een christelijk joodse traditie hebben en als ik me niet vergis heeft de VS toch ook wel iets met dezelfde soort godsdiensten
quote:
Elke keer wanneer er weer eens zo'n achterlijke wet (of gevolg daarvan) naar boven komt, komt dezelfde theekrans-reactie weer: "Nou, de meerderheid van de Moslims denkt er niet zo over hoor!"
Dat je mij ook al moslim durft te noemen. Ik probeer alleen zulke excessen in het juiste perspectief voor mijzelf te plaatsen en jullie hierbij mijn gedachtengang weer te geven
quote:
Ik zou graag eens die meerderheid horen, in plaats van een paar wereldvreemde (westerse) knakkers met meer vrije tijd en subsidie dan goed voor ze is.

Maar die geclaimde meerderheid hult zich in zwijgen. En ja, nadat dat voor de zoveelste keer gebeurt begin ik te geloven dat die meerderheid er helemaal niet is.
Dus wij als nederlanders die tegen een doodstraf in zijn algemeen zijn zouden ook elke keer dat in de VS een executie op stapel staat met 10 miljoen nederlanders die tegen de doodstraf zijn de straat op gaan?
quote:
Allemaal irrelevant. Ik wil best geloven dat al die voorbeelden allemaal excessen zijn, toevalligheden en noem maar op. Alleen.. Ik heb zo weinig redenen over om dat aan te nemen, want de groep die zich er druk over zou moeten maken omdat ze er direct mee geassocieerd worden houdt z'n kop stug dicht.

Verwacht van mij dan ook geen begrip meer.
Als je niet naar het grote plaatje wilt kijken zijn dat voor jou inderdaad irrelevante punten. Wanneer we maar zwart wit naar de moslim wereld kijken dan klopt je plaatje precies. Maar dan moet je ook eens zwart wit van een afstandje naar onze eigen maatschappij en andere westerse landen durven te kijken.

Hoe was het (crhitelijke) spreekwoord ook alweer?
Wie zonder zonde is werpt de eerste steen.
pi_53250576
quote:
Op maandag 17 september 2007 18:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij hoorde ik een wilders vorige week nog roepen dat we een christelijk joodse traditie hebben en als ik me niet vergis heeft de VS toch ook wel iets met dezelfde soort godsdiensten
In de VS geldt nog steeds een grondwettelijke scheiding tussen kerk en staat.
quote:
Dat je mij ook al moslim durft te noemen. Ik probeer alleen zulke excessen in het juiste perspectief voor mijzelf te plaatsen en jullie hierbij mijn gedachtengang weer te geven
Misschien moet je eens leren lezen, want ik noem je nergens Moslim.
quote:
Dus wij als nederlanders die tegen een doodstraf in zijn algemeen zijn zouden ook elke keer dat in de VS een executie op stapel staat met 10 miljoen nederlanders die tegen de doodstraf zijn de straat op gaan?
Eh, nee?
Of je nu voor of tegen de doodstraf bent, die straf wordt in de VS pas uitgesproken na een fatsoenlijke procesgang, en niet binnen een paar weken, door een paar geloofsfanatici.

Bovendien doet de VS naar mijn weten nog steeds geen oproepen tot het omleggen van mensen puur omdat ze een cartoon getekend hebben. Al helemaal niet vanuit een geloofsovertuiging gekoppeld aan een staatsinrichting.

ALS ik een gelovige zou zijn van wat voor godsdienst dan ook, zou ik me er toch hard tegen uitspreken wanneer iemand UIT NAAM van dat geloof aan dat soort idioterie begint. En ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer slechts enkelen dat doen, de rest van de weldenkende wereld na talloze van dat soort incidentjes toch het vermoeden begint te krijgen dat die gelovigen dat allemaal niet zo'n probleem vinden.
quote:
Als je niet naar het grote plaatje wilt kijken zijn dat voor jou inderdaad irrelevante punten. Wanneer we maar zwart wit naar de moslim wereld kijken dan klopt je plaatje precies. Maar dan moet je ook eens zwart wit van een afstandje naar onze eigen maatschappij en andere westerse landen durven te kijken.
Dat doe ik regelmatig. Maar ja, dan ben ik natuurlijk een links zwijn. En kijk ik kritisch naar de walgelijke interpretaties van de Koran, en het uitblijven van een duidelijke weerstand daartegen vanuit dat geloof zelf, dan ben ik natuurlijk weer een rechtse bal.

het zal wel. Ik vind dit soort zaken gewoon te zot voor woorden, en zolang die uit naam van een geloof gebeuren zonder dat er vanuit dat geloof een duidelijke weerwoord tegen komt, kan ik niets anders dan langzaamaan de conclusie trekken dat dat soort barbaarse praktijken kennelijk bij dat geloof horen.
quote:
Hoe was het (crhitelijke) spreekwoord ook alweer?
Wie zonder zonde is werpt de eerste steen.
Ja, laten we vooral geen kritiek hebben, want we zijn zelf niet zo braaf. Dus we houden ons mond maar bij het onthoofden van kinderen, oproepen tot het omleggen van cartoonisten en schrijvers en vrouwen besnijdenissen...

Heel erg te vergelijken met westerse praktijken ja. Flikker toch op met je cultuurrelativisme .
pi_53250705
POL -> NWS
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 17 september 2007 @ 19:11:57 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53250772
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Het land wat claimt 'God's own people' te zijn, lapt nog steeds het gebod 'Gij zult niet doden' aan zijn laars.
misschien wil een soort god dat juist wel en is religie zijn groote vijand omdat het nog enigzins een doel in het leven geeft?
  maandag 17 september 2007 @ 19:17:57 #120
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53250939
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

In de VS geldt nog steeds een grondwettelijke scheiding tussen kerk en staat.
quote:
Misschien moet je eens leren lezen, want ik noem je nergens Moslim.
[..]

Eh, nee?
Of je nu voor of tegen de doodstraf bent, die straf wordt in de VS pas uitgesproken na een fatsoenlijke procesgang, en niet binnen een paar weken, door een paar geloofsfanatici.
quote:

Bovendien doet de VS naar mijn weten nog steeds geen oproepen tot het omleggen van mensen puur omdat ze een cartoon getekend hebben. Al helemaal niet vanuit een geloofsovertuiging gekoppeld aan een staatsinrichting.

ALS ik een gelovige zou zijn van wat voor godsdienst dan ook, zou ik me er toch hard tegen uitspreken wanneer iemand UIT NAAM van dat geloof aan dat soort idioterie begint. En ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer slechts enkelen dat doen, de rest van de weldenkende wereld na talloze van dat soort incidentjes toch het vermoeden begint te krijgen dat die gelovigen dat allemaal niet zo'n probleem vinden.
[..]

Dat doe ik regelmatig. Maar ja, dan ben ik natuurlijk een links zwijn. En kijk ik kritisch naar de walgelijke interpretaties van de Koran, en het uitblijven van een duidelijke weerstand daartegen vanuit dat geloof zelf, dan ben ik natuurlijk weer een rechtse bal.

het zal wel. Ik vind dit soort zaken gewoon te zot voor woorden, en zolang die uit naam van een geloof gebeuren zonder dat er vanuit dat geloof een duidelijke weerwoord tegen komt, kan ik niets anders dan langzaamaan de conclusie trekken dat dat soort barbaarse praktijken kennelijk bij dat geloof horen.
[..]

Ja, laten we vooral geen kritiek hebben, want we zijn zelf niet zo braaf. Dus we houden ons mond maar bij het onthoofden van kinderen, oproepen tot het omleggen van cartoonisten en schrijvers en vrouwen besnijdenissen...

Heel erg te vergelijken met westerse praktijken ja. Flikker toch op met je cultuurrelativisme .
Die Amerikanen gedragen zich ook als een stelletje reli-idioten. Ze zijn wat mij betreft net zo erg als extremistische moslims. Dat het ondertussen stiekum om geld (olie) gaat maakt het alleen maar erger.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53256194
quote:
Op maandag 17 september 2007 17:40 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

amerika laat debielen verplicht inslapen.
Waar haal je die nu weer vandaan? Een tante van ijn vriendin heeft een mongooltje en woont in Amerika. Leeft gewoon hoor.

Oh ja, en even tegen Thriggershot in dit topic. Knap hoe jij je niet laat uitlokken tot dezelfde persoonlijke, hatelijke trollopmerkingen als die tot jou persoonlijk gericht zijn.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_53260034
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:45 schreef paddy het volgende:
Oh ja, en even tegen Thriggershot in dit topic. Knap hoe jij je niet laat uitlokken tot dezelfde persoonlijke, hatelijke trollopmerkingen als die tot jou persoonlijk gericht zijn.
Merci Cherry
  dinsdag 18 september 2007 @ 00:01:08 #123
189810 Jo3pM3lo3n
Ik ben Joep Meloen
pi_53260390
-edit- Die hou je maar voor thuis.

[ Bericht 92% gewijzigd door paddy op 19-09-2007 12:03:23 ]
"Kop houwe, anders sla ik hem er af."
  dinsdag 18 september 2007 @ 07:17:05 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53262561
quote:
Op maandag 17 september 2007 21:45 schreef paddy het volgende:

[..]

Waar haal je die nu weer vandaan? Een tante van ijn vriendin heeft een mongooltje en woont in Amerika. Leeft gewoon hoor.
met inslapen bedoel ik de doodstraf popje. dat mocht toch duidelijk zijn?
pi_53263322
Als je op FoK een willekeurig topci ziet over een incest, pedofilie, kindermoord, kinder-op-kindermoord in NL dan staat het al vol met wilders types die ophanging, openbare nekschot in een stadium willen zien voor de dader. Dezelfden zijn nu oppeens zo aangeslagen van dit nieuws?

Wees dan gewoon niet hypocriet, zoals Johndope bijvoorbeeld die voor doodstraffen in NL is en consequent doodstraffen in Iran ook goedkeurt
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:58:06 #126
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_53267021
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[afbeelding]
[..]

[afbeelding][afbeelding]
[..]

Die Amerikanen gedragen zich ook als een stelletje reli-idioten. Ze zijn wat mij betreft net zo erg als extremistische moslims. Dat het ondertussen stiekum om geld (olie) gaat maakt het alleen maar erger.
Wil je ontkennen dat er in de VS geen scheiding is tusssn kerk en staat?

Wil je ontkennen dat er in de VS geen fatsoenlijke rechtspraak is?

Wil je erkennen dat je een zielige VS-basher bent?
Ten percent faster with a sturdier frame
  dinsdag 18 september 2007 @ 12:03:10 #127
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_53267124
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 07:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

met inslapen bedoel ik de doodstraf popje. dat mocht toch duidelijk zijn?
Is die in de hele VS van kracht? .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_53267178
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De enigen die de Islam in een verkeerd beeld stellen zijn de "moslims" zelf. Interpretatie etc....

Geef de media maar weer de schuld, de werkelijkheid is gewoon hard. Ze verpesten hetzelf door maar een draai te geven aan de Koran zoals dit hun op dat moment het beste uitkomt..
Onzin de media heeft er ook een hand in. het hangt er maar net vanaf wat je belicht in de media. De imam die Jami een hand geeft en hem vriendelijk groet of mensen die hem uitjouwen.

verder kunnen mensen nog steeds geen verschil maken tussen wat d eislam zegt en wat de moslims doen. Soms staan deze twee dingen haaks op elkaar .
pi_53268136
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:58 schreef TC03 het volgende:

Wil je ontkennen dat er in de VS geen scheiding is tusssn kerk en staat?

Wil je ontkennen dat er in de VS geen fatsoenlijke rechtspraak is?
lees de volgende link eens door.
http://www.verenigdestaten.info/nieuws/de%2010%20Geboden.html

Een rechter die het nodig vindt om zijn rechtspraak aan de hand van de 10 geboden te voeren. Hij is wel na wat strijd uit zijn ambt gezet. Maar dan nog heeft hij dus al een hele hoop mensen veroordeeld met kerkelijke logica. Ik kan me niet voorstellen dat alle rechtzaken die deze rechter gedaan heeft opnieuw gevoerd zijn. Als de staat dat wel gedaan zou hebben zou de staat ook een duidelijk afstand gedaan hebben van de fouyte logica die deze rechter erop na gehoude heeft.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:20:22 #130
53267 TC03
pi_53270428
Eén rechter maakt nog geen kerkelijke staat.
  dinsdag 18 september 2007 @ 14:24:06 #131
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53270506
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Is die in de hele VS van kracht? .
nogmaals. ik wilde alleen maar aangeven dat we hier culturen ingaan die we niet kennen of niet willen.
pi_53271718
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

Ik kan nu niet zeggen dat ik een voorstander ben van een jury rechtsysteem. Waarbij straffen ook vaak nog gebaseerd zijn op een "afgedwongen" bekentenis, als men niet bekend zal de straf een flink stuk hoger uitvallen als men schuldig wordt verklaard.
quote:
Bovendien doet de VS naar mijn weten nog steeds geen oproepen tot het omleggen van mensen puur omdat ze een cartoon getekend hebben. Al helemaal niet vanuit een geloofsovertuiging gekoppeld aan een staatsinrichting. {/q] Hebben saudische politice dan wel deze opreoepn gedaan of kwamen die voro0namelijk van extremistische moslim bischoppen

[q]ALS ik een gelovige zou zijn van wat voor godsdienst dan ook, zou ik me er toch hard tegen uitspreken wanneer iemand UIT NAAM van dat geloof aan dat soort idioterie begint. En ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer slechts enkelen dat doen, de rest van de weldenkende wereld na talloze van dat soort incidentjes toch het vermoeden begint te krijgen dat die gelovigen dat allemaal niet zo'n probleem vinden.
Daarom hebbwen we in europa ook de refomatie en de verlichting gehad waarbij genoeg strijd geleverd is tussen verschillende stromingen binnen het katholieke geloof. Zijn hierbij toendertijd geen doden gevallen? Dat speelde alleen al wat eeuwen terug in dat geloof. In de tijd dat dat spoeelde was het hier ook nog heel gewoon dat mannen met 12 jarige meisjes trouwden.
quote:

Ik blijf het vreemd vinden dat we zo afgeven op SA en hun beleid maar er niets tegen ondernemen onder het mom van verspreiding van democratie en vrijheid. De hypocrisie strooomt mijns inziens gewoon altijd van veel westerse beweegredenen om oorlogen te voeren of sancties op te leggen af
quote:

Nee het is totaal niet te vergelijken met westerse praktijken, wil je dat horen goed hoor.

Ik ben van mening dat je best wel kritiek mag geven maar ook wel eens even in je eigen achtertuin moet kijken voordat je gegronde kritiek geeft. Zolang we ons zelf nog schuldig maken aan feiten waarvan we anderen betichten dan is dat toch echt vreemd in mijn optiek.

En om even op die besnijdenis terug te komen dat is ook weer een exces van de koran interpretatie die bijna alleen uitgevoerd wordt in somalie. Dus ook de interpretatie van de koran verschild nogal van land tot land. Om dan meteen te zeggen dat alle moslims vrouwen besnijden dat is totale nonsens . Ik kan me goed voorstellen dat moslims die zulke ongenuanceerde praatjes dagelijk horen op den duur ook zoiets heben van die verschillende ga ik die vuige ongelovingen niet eens meer uitleggen. En al helemaal niet door het stof kruipen omdat er andere geloofsgenoten er een totaal ander interpretatie op na houden.
pi_53272145
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:32 schreef Triggershot het volgende:
Het enige wat jou hoort te boeien is hoe ik bij jou over kom als mens, hoe onze contact tegenover elkaar is, of ik verder een goeie of slechte moslim ben is tussen mij en God, niet?
Zo zou het horen te zijn. Helaas is dat beoordelen van anderen of ze een goed moslim zijn vooral onderling in de islamitische wereld schering en inslag. Als elke moslim leefde zolas jij hier aanstipt zou je dus geen boetes hoeven geven voor het niet volgen van de ramadan, geen cartoonisten/ schrijvers hoeven te bedreigen, geen hoeren te hoeven onthoofden, geen afvalligen te hoeven doden, geen eerwraak te hoeven uitvoeren, geen andere religies hoeven te vrebieden. Dat zijn immers allemaal zaken die later wel tussen die persoon en jou Allah beoordeeld zullen worden. Toch is het allemaal gemeengoed in de islamitsche wereld.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_53295643
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Makkelijk roepen, he? Sharia is gebaseerd op de Koran. De Koran geeft moordenaars de mogelijkheid zoengeld te betalen aan de verwanten van het slachtoffer.

Niet zo lang geleden kon dit in ons 'verlichte' Europa ook nog.
je bedoeld het christenDOM dat ook het het midden oosten komt
"It's better to rule in hell than to serve in heaven."
-Milton, Paradise Lost
pi_53317254
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:48 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Moslims kletsen maar wat, en liegen desnoods de hele boel bij elkaar, als ze maar niet toe hoeven te geven dat er allerlei nare, vervelende, mensonterende rottigheid uit hun religie voortkomt. En het mooie is, ze zien het zelf niet eens als 'liegen', want het verdraaien van de werkelijkheid en misleiden van ongelovigen is binnen de islam volkomen geaccepteerd.
In de war met christendom?
Bush die met leugens Irak binnenviel en er honderdduizenden de klos van zijn geworden is een reborn christen.
(andere rottigheden van het christendom zoals kolonialisme, wereldoorlogen en dergelijke doen we voor het gemak maar negeren)
  donderdag 20 september 2007 @ 01:00:48 #136
53267 TC03
pi_53317265
quote:
Op donderdag 20 september 2007 00:59 schreef Samuray het volgende:

[..]

In de war met christendom?
Bush die met leugens Irak binnenviel en er honderdduizenden de klos van zijn geworden is een reborn christen.
(andere rottigheden van het christendom zoals kolonialisme, wereldoorlogen en dergelijke doen we voor het gemak maar negeren)
Jeetje...
  vrijdag 21 september 2007 @ 00:45:47 #137
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_53345728
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou, regel dat dan eens! Zorg dat er 1 interpretatie van de Koran komt, zorg dat die in overeenstemming is met het leven in de wereld anno 2007 en de wereld zal in vrede leven .
Je bent getuige van het begin van de wereldwijde transformatie en revolutie binnen de Moslimwereld. Over 200 jaar ziet de Moslimwereld er misschien wel zo uit:

60 + plus landen verenigd in één unie, het Islamitische Rijk.
Het rijk heeft een sterke economie, en alle volkeren leven binnen het Rijk door mekaar.
Elke Moslim aanbidt God zonder vervolging en de rechten van de minderheden worden gerespecteerd. Iedereen leeft vreedzaam, er is geen racisme en nauwelijks corruptie en onrecht. Wetenschap wordt op hoog niveau bedreven en doorbraken in de geneeskunde en techniek gebeuren op een regelmatige basis.
Unies en mogendheden buiten deze Moslimwereld azen al lange tijd op het Khalifaat. Om dit gevaar af te wenden beschikt de Islamitische Unie over een uitgebreid militair apparaat om zijn Rijksgrenzen te verdedigen. Tegen invasies en ter verdediging beschikt de Islamitische Unie geavanceerde kernwapens en lange-afstandsraketten, inclusief biologische en chemische wapens. Ook in de Islamitische protectoraten, zoals Bosnie, Albanie, Thailand, India en de Filipijnen is er een sterke militaire aanwezigheid. Geen enke land of mogendheid heeft tot dusverre de Islamitische wereld durven aanvallen, daarvoor beschikt de Islamitische Unie over te veel soldaten (50 miljoen) en honderdduizenden tanks, vliegtuigen, schepen en onderzeeboten, alsmede vele satelieten en het belangrijkste: een uitgebreid en sterk raketschild.

Kortgezegd: er wordt hier hard aan gewerkt.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  vrijdag 21 september 2007 @ 00:58:00 #138
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53345909
Misschien wel ja, maar de toekomst is onvoorspelbaar. En er zijn projecten om landen een supermacht te laten worden aan de gang op vrijwel ieder continent.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')