quote:Op maandag 17 september 2007 17:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
amerika laat debielen verplicht inslapen.
Merci Cherryquote:Op maandag 17 september 2007 21:45 schreef paddy het volgende:
Oh ja, en even tegen Thriggershot in dit topic. Knap hoe jij je niet laat uitlokken tot dezelfde persoonlijke, hatelijke trollopmerkingen als die tot jou persoonlijk gericht zijn.
met inslapen bedoel ik de doodstraf popje. dat mocht toch duidelijk zijn?quote:Op maandag 17 september 2007 21:45 schreef paddy het volgende:
[..]
Waar haal je die nu weer vandaan? Een tante van ijn vriendin heeft een mongooltje en woont in Amerika. Leeft gewoon hoor.
Wil je ontkennen dat er in de VS geen scheiding is tusssn kerk en staat?quote:Op maandag 17 september 2007 19:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[afbeelding]
[..]
[afbeelding][afbeelding]
[..]
Die Amerikanen gedragen zich ook als een stelletje reli-idioten. Ze zijn wat mij betreft net zo erg als extremistische moslims. Dat het ondertussen stiekum om geld (olie) gaat maakt het alleen maar erger.
Is die in de hele VS van kracht?quote:Op dinsdag 18 september 2007 07:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
met inslapen bedoel ik de doodstraf popje. dat mocht toch duidelijk zijn?
Onzin de media heeft er ook een hand in. het hangt er maar net vanaf wat je belicht in de media. De imam die Jami een hand geeft en hem vriendelijk groet of mensen die hem uitjouwen.quote:Op maandag 17 september 2007 14:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De enigen die de Islam in een verkeerd beeld stellen zijn de "moslims" zelf. Interpretatie etc....
Geef de media maar weer de schuld, de werkelijkheid is gewoon hard. Ze verpesten hetzelf door maar een draai te geven aan de Koran zoals dit hun op dat moment het beste uitkomt..
lees de volgende link eens door.quote:Op dinsdag 18 september 2007 11:58 schreef TC03 het volgende:
Wil je ontkennen dat er in de VS geen scheiding is tusssn kerk en staat?
Wil je ontkennen dat er in de VS geen fatsoenlijke rechtspraak is?
nogmaals. ik wilde alleen maar aangeven dat we hier culturen ingaan die we niet kennen of niet willen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Is die in de hele VS van kracht?.
Ik kan nu niet zeggen dat ik een voorstander ben van een jury rechtsysteem. Waarbij straffen ook vaak nog gebaseerd zijn op een "afgedwongen" bekentenis, als men niet bekend zal de straf een flink stuk hoger uitvallen als men schuldig wordt verklaard.quote:Op maandag 17 september 2007 19:03 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Of je nu voor of tegen de doodstraf bent, die straf wordt in de VS pas uitgesproken na een fatsoenlijke procesgang, en niet binnen een paar weken, door een paar geloofsfanatici.
Daarom hebbwen we in europa ook de refomatie en de verlichting gehad waarbij genoeg strijd geleverd is tussen verschillende stromingen binnen het katholieke geloof. Zijn hierbij toendertijd geen doden gevallen? Dat speelde alleen al wat eeuwen terug in dat geloof. In de tijd dat dat spoeelde was het hier ook nog heel gewoon dat mannen met 12 jarige meisjes trouwden.quote:Bovendien doet de VS naar mijn weten nog steeds geen oproepen tot het omleggen van mensen puur omdat ze een cartoon getekend hebben. Al helemaal niet vanuit een geloofsovertuiging gekoppeld aan een staatsinrichting. {/q] Hebben saudische politice dan wel deze opreoepn gedaan of kwamen die voro0namelijk van extremistische moslim bischoppen
[q]ALS ik een gelovige zou zijn van wat voor godsdienst dan ook, zou ik me er toch hard tegen uitspreken wanneer iemand UIT NAAM van dat geloof aan dat soort idioterie begint. En ik kan me ook goed voorstellen dat wanneer slechts enkelen dat doen, de rest van de weldenkende wereld na talloze van dat soort incidentjes toch het vermoeden begint te krijgen dat die gelovigen dat allemaal niet zo'n probleem vinden.
Ik blijf het vreemd vinden dat we zo afgeven op SA en hun beleid maar er niets tegen ondernemen onder het mom van verspreiding van democratie en vrijheid. De hypocrisie strooomt mijns inziens gewoon altijd van veel westerse beweegredenen om oorlogen te voeren of sancties op te leggen afquote:Dat doe ik regelmatig. Maar ja, dan ben ik natuurlijk een links zwijn. En kijk ik kritisch naar de walgelijke interpretaties van de Koran, en het uitblijven van een duidelijke weerstand daartegen vanuit dat geloof zelf, dan ben ik natuurlijk weer een rechtse bal.
het zal wel. Ik vind dit soort zaken gewoon te zot voor woorden, en zolang die uit naam van een geloof gebeuren zonder dat er vanuit dat geloof een duidelijke weerwoord tegen komt, kan ik niets anders dan langzaamaan de conclusie trekken dat dat soort barbaarse praktijken kennelijk bij dat geloof horen.
Nee het is totaal niet te vergelijken met westerse praktijken, wil je dat horen goed hoor.quote:Ja, laten we vooral geen kritiek hebben, want we zijn zelf niet zo braaf. Dus we houden ons mond maar bij het onthoofden van kinderen, oproepen tot het omleggen van cartoonisten en schrijvers en vrouwen besnijdenissen...
Heel erg te vergelijken met westerse praktijken ja. Flikker toch op met je cultuurrelativisme.
Zo zou het horen te zijn. Helaas is dat beoordelen van anderen of ze een goed moslim zijn vooral onderling in de islamitische wereld schering en inslag. Als elke moslim leefde zolas jij hier aanstipt zou je dus geen boetes hoeven geven voor het niet volgen van de ramadan, geen cartoonisten/ schrijvers hoeven te bedreigen, geen hoeren te hoeven onthoofden, geen afvalligen te hoeven doden, geen eerwraak te hoeven uitvoeren, geen andere religies hoeven te vrebieden. Dat zijn immers allemaal zaken die later wel tussen die persoon en jou Allah beoordeeld zullen worden. Toch is het allemaal gemeengoed in de islamitsche wereld.quote:Op maandag 17 september 2007 15:32 schreef Triggershot het volgende:
Het enige wat jou hoort te boeien is hoe ik bij jou over kom als mens, hoe onze contact tegenover elkaar is, of ik verder een goeie of slechte moslim ben is tussen mij en God, niet?
je bedoeld het christenDOM dat ook het het midden oosten komtquote:Op maandag 17 september 2007 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Makkelijk roepen, he? Sharia is gebaseerd op de Koran. De Koran geeft moordenaars de mogelijkheid zoengeld te betalen aan de verwanten van het slachtoffer.
Niet zo lang geleden kon dit in ons 'verlichte' Europa ook nog.
In de war met christendom?quote:Op maandag 17 september 2007 14:48 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
Moslims kletsen maar wat, en liegen desnoods de hele boel bij elkaar, als ze maar niet toe hoeven te geven dat er allerlei nare, vervelende, mensonterende rottigheid uit hun religie voortkomt. En het mooie is, ze zien het zelf niet eens als 'liegen', want het verdraaien van de werkelijkheid en misleiden van ongelovigen is binnen de islam volkomen geaccepteerd.
Jeetje...quote:Op donderdag 20 september 2007 00:59 schreef Samuray het volgende:
[..]
In de war met christendom?
Bush die met leugens Irak binnenviel en er honderdduizenden de klos van zijn geworden is een reborn christen.
(andere rottigheden van het christendom zoals kolonialisme, wereldoorlogen en dergelijke doen we voor het gemak maar negeren)
Je bent getuige van het begin van de wereldwijde transformatie en revolutie binnen de Moslimwereld. Over 200 jaar ziet de Moslimwereld er misschien wel zo uit:quote:Op maandag 17 september 2007 15:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, regel dat dan eens! Zorg dat er 1 interpretatie van de Koran komt, zorg dat die in overeenstemming is met het leven in de wereld anno 2007 en de wereld zal in vrede leven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |