Ook dat staat in de Koran. Als je maar goed genoeg leest.quote:Op maandag 17 september 2007 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom denk je dat je beter bent als je slaat?
Het criminele gedrag wat die marocs vertonen heeft niets te maken met teksten in de koran, die lieden hebben vaak geen enkele kennis van wat er staat in de koran. Zij noemen zich moslims, maar als een culturele identiteit, een soort van geuzennaam, zich opstellend tegenover 'het systeem'. Het werkelijke probleem ligt in de mediterrane/macho cultuur en in psycho-sociale oorzaken.quote:Op maandag 17 september 2007 15:10 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Dat klopt, het kan niet altijd, maar dat betekent nog niet dat je ongewenst/crimineel gedrag per definitie niet zou kunnen afschuiven op zijn/haar religie. In het geval van de islam zeker niet, lees de Koran er maar op na.
Nou overdrijf je een beeje, alsof westerlingen nooit mattenquote:Op maandag 17 september 2007 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet je niet laten uitdagen. Je moet vriendelijk glimlachen en weglopen, net zoals westerlingen. Waarom zoek je de confrontatie? Waarom denk je dat je beter bent als je slaat?
Ongetwijfeld, maar ik blijf er bij dat het aan ware aard van betreffende is, of hij aggressief is ingesteld of niet en niet aan een boek, je haalt er uit wat je halen wilt.quote:Op maandag 17 september 2007 15:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, en hij weet vast de Koran zo te interpreteren dat hij en niet jij, gelijk heeft.
Maar je kunt als je benadert wat ik vertel een communist slaat een niet-moslim omdat hij Allah beledigde, kan je toch niet, - is toch irrationeel - als je zegt dat komt door de Islam? Mijn inziens wel iigquote:Dat is het hele probleem. Er is geen enkele uniformiteit, en das met de Bijbel dus OOK zo, maar dat heeft nauwelijks invloed in Nederland. In andere landen misschien wel, en dan is het gelijkwaardig hoor.
Zouden dan de moslims massaal naar het vrije westen komen?quote:Op maandag 17 september 2007 15:14 schreef Flashwin het volgende:
[..]
En zijn er ook voorbeelden uit tegenwoordige tijd?
Het is een voorbeeld om te tonen dat ik dan aggressief zou zijn ingesteld, niet om iets te promoten.quote:Op maandag 17 september 2007 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet je niet laten uitdagen. Je moet vriendelijk glimlachen en weglopen, net zoals westerlingen. Waarom zoek je de confrontatie? Waarom denk je dat je beter bent als je slaat?
Ohnee? Heb je de Koran weleens gelezen?quote:Op maandag 17 september 2007 15:15 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Het criminele gedrag wat die marocs vertonen heeft niets te maken met teksten in de koran
Oorzaken die veroorzaakt, in stand gehouden en versterkt worden door de islam. De islam is een mediterrane/macho religie en overbrenger van psycho-sociale ziektes.quote:Zij noemen zich moslims, maar als een culturele identiteit, een soort van geuzennaam, zich opstellend tegenover 'het systeem'. Het werkelijke probleem ligt in de mediterrane/macho cultuur en in psycho-sociale oorzaken.
Waarom niet? Blijkbaar geeft de hele Islam iemand recht om te slaan, omdat de Islam beledigen zoooooo fout is dat iedereen maar straf moet. En blijkbaar is die communist van mening dat het zo hoort.quote:Op maandag 17 september 2007 15:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar ik blijf er bij dat het aan ware aard van betreffende is, of hij aggressief is ingesteld of niet en niet aan een boek, je haalt er uit wat je halen wilt.
[..]
Maar je kunt als je benadert wat ik vertel een communist slaat een niet-moslim omdat hij Allah beledigde, kan je toch niet, - is toch irrationeel - als je zegt dat komt door de Islam? Mijn inziens wel iig
Noem me extreem arrogant, maar ik kan zeggen met absolute zekerheid dat er niemand tegenover mij kan staan die zegt dat Islam aggressie aanmoedigd als het gaat om woorden, in de Islamitische bronnen that is hé.quote:Op maandag 17 september 2007 15:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom niet? Blijkbaar geeft de hele Islam iemand recht om te slaan, omdat de Islam beledigen zoooooo fout is dat iedereen maar straf moet. En blijkbaar is die communist van mening dat het zo hoort.
Zie het als een kind terug roepen in de bus die een dik wijf hard een dik wijf noemt, het is zo, maar we weten dan je dat soort dingen niet zegt in de bus. Maar waarom eigenlijk niet? Je geeft het kind straf terwijl het kind gewoon de waarheid zegt..
Waarom doet de halve Moslim wereld dat dan wel, met de Koran als excuus? De cartoonrellen, de ophef over de hoerigheid van Madonna. Wel meteen met onthoofding etc dreigen.quote:Op maandag 17 september 2007 15:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Noem me extreem arrogant, maar ik kan zeggen met absolute zekerheid dat er niemand tegenover mij kan staan die zegt dat Islam aggressie aanmoedigd als het gaat om woorden, in de Islamitische bronnen that is hé.
Neuh, als het er op aan komt is die jongen ook tegen de Islam, nogmaals het is een communist, hoort bij zijn puberaal macho gedrag.
Halve moslimwereld. 700 miljoen mensen? Waar haal jij de statistieken vandaan? Het is nog altijd een handvol mensen die het doen, namelijk de extremisten.quote:Op maandag 17 september 2007 15:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom doet de halve Moslim wereld dat dan wel, met de Koran als excuus? De cartoonrellen, de ophef over de hoerigheid van Madonna. Wel meteen met onthoofding etc dreigen.
Het enige wat jou hoort te boeien is hoe ik bij jou over kom als mens, hoe onze contact tegenover elkaar is, of ik verder een goeie of slechte moslim ben is tussen mij en God, niet?quote:Ik snap best dat jij het allemaal niet zo ziet, maar wie zegt dat jij de goeie moslim bent??
Mwah, ik heb anders verdomde weining moslims gehoord die de dreigementen tegen die cartoonist openlijk afkeurden.quote:Op maandag 17 september 2007 15:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Halve moslimwereld. 700 miljoen mensen? Waar haal jij de statistieken vandaan? Het is nog altijd een handvol mensen die het doen, namelijk de extremisten.
Dat ligt er aan wat je bijvoorbeeld moet doen om een echte moslim te zijn. Er zijn nogal wat mensen die er heilig van overtuigd waren dat ze hun plaatsje in de hemel konden verdienen door zichzelf op te blazen en zo veel mogelijk ongelovigen daarbij om te brengen.quote:Het enige wat jou hoort te boeien is hoe ik bij jou over kom als mens, hoe onze contact tegenover elkaar is, of ik verder een goeie of slechte moslim ben is tussen mij en God, niet?
Jawel, maar jij stelt hier dus dat jouw manier de juiste is en dat denkt meneer Ex. tremist te SA ookquote:Op maandag 17 september 2007 15:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Halve moslimwereld. 700 miljoen mensen? Waar haal jij de statistieken vandaan? Het is nog altijd een handvol mensen die het doen, namelijk de extremisten.
[..]
Het enige wat jou hoort te boeien is hoe ik bij jou over kom als mens, hoe onze contact tegenover elkaar is, of ik verder een goeie of slechte moslim ben is tussen mij en God, niet?
Cheppih heeft zich er tegen gekeerd, Reza Aslan heeft 24 lezingen gegeven, Gulen heeft een openlijke fatwa gegeven over dat bedreigen niet bij een moslim past, Soroush is met de dood bedreigd door Al-Qaida omdat hij zei dat het acceptabel was anno 2006. Tariq Ramadan heeft opgeroepen tot het tolereren van vrijheid van meningsuiting en er vreedzaam mee om te gaan, tellen we dat ook mee of niet?quote:Op maandag 17 september 2007 15:39 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Mwah, ik heb anders verdomde weining moslims gehoord die de dreigementen tegen die cartoonist openlijk afkeurden.
Ik meen mij niet termen als 'echte' / 'slechte' moslims gebruikt te hebben... Jij wel?quote:Of is die zwijgende meerderheid ook al geen echte moslim?
Wederom termen als 'echte' moslim, het is niet aan jou en mij om te bepalen wie wel/niet een echte moslim is, niet politiek en ook niet theologisch, wel kan ik daar tegenover zetten dat je geen zelfmoord mag plegen in de Islam, dat geen onschuldig bloed mag vloeien, dat als men vrede wil je het verplicht bent dit te geven. En nee als je je opblaast krijg je geen 72 maagden. Iedereen die de Koran volledig leest ziet dat ook in.quote:Dat ligt er aan wat je bijvoorbeeld moet doen om een echte moslim te zijn. Er zijn nogal wat mensen die er heilig van overtuigd waren dat ze hun plaatsje in de hemel konden verdienen door zichzelf op te blazen en zo veel mogelijk ongelovigen daarbij om te brengen.
Dan is jouw geloof toch echt niet meer iets dat alleen tussen jou en je god speelt.
Nee, hoeft niet, ik kan jou de Koran laten lezen en weten dat we op zelfde conclusie uitkomenquote:Op maandag 17 september 2007 15:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jawel, maar jij stelt hier dus dat jouw manier de juiste is en dat denkt meneer Ex. tremist te SA ook.
Juist door de afwezigheid van zo een figuur kan Bin Laden ook zijn gang gaan..quote:Dat is dus het grote probleem, was er maar een Paus ofzo die wat macht had... 1 dus he? Niet dat ik achter de Paus sta, maar hebt tenminste een leider om te kunnen zeggen "HIj zegt dat het zo is, dus is het zo"
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaliefquote:werden in 1517 bij de verovering van Caïro door het Ottomaanse Rijk afgezet. Sindsdien werd de titel van kalief gedragen door de Ottomaanse sultan. De laatste kalief was Abdülmecit II, de opvolger van de laatste Turkse Sultan. Abdülmecit II regeerde van 19 november 1922 tot 3 maart 1924. De Turkse Grote Nationale Vergadering, die de monarchie had afgeschaft, wilde aanvankelijk het kalifaat laten voortbestaan, maar schafte het anderhalf jaar later al af.
Hoessein ibn Ali, de Sjarif van Mekka, riep zich hierna uit tot kalief, maar dit werd niet geaccepteerd door zijn rivaal Abdoel Aziz al Saoed, die Hoessein vrijwel direct aanviel en versloeg. Al Saoed weigerde de titel van kalief.
In 1926 kwamen afgevaardigden van de verschillende moslimlanden bijeen om te praten over een eventuele nieuwe kalief, maar de besprekingen eindigden zonder resultaat. Tot op heden (2005) is er nog steeds geen (algemeen aanvaarde) kalief gekozen.
Nou, regel dat dan eens! Zorg dat er 1 interpretatie van de Koran komt, zorg dat die in overeenstemming is met het leven in de wereld anno 2007 en de wereld zal in vrede levenquote:Op maandag 17 september 2007 15:48 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, hoeft niet, ik kan jou de Koran laten lezen en weten dat we op zelfde conclusie uitkomen
[..]
Juist door de afwezigheid van zo een figuur kan Bin Laden ook zijn gang gaan..
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kalief
Ik zal kijken wat ik kan doen.quote:Op maandag 17 september 2007 15:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, regel dat dan eens! Zorg dat er 1 interpretatie van de Koran komt, zorg dat die in overeenstemming is met het leven in de wereld anno 2007 en de wereld zal in vrede leven.
Waarom moeten er toch altijd vergelijkingen gemaakt worden. IN hoeverre is onze nederlandse wetgeving bijv te vergelijken mert de amerikaanse. Dat is en blijft appels met peren vergelijken.quote:Op maandag 17 september 2007 14:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Vertel eens, waar is die wetgeving dan wel representatief?
het lijkt er anders meer op dat de Koran jouw agressieve gedrag legitimeertquote:Op maandag 17 september 2007 15:00 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ik wel. De Koran legitimeert jouw agressieve gedrag.
Ja en? Het is dus gewoon klasse justitie en dus fout, of het nou op de "heilige" koram is gebasseerd of niet.quote:Op maandag 17 september 2007 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Makkelijk roepen, he? Sharia is gebaseerd op de Koran. De Koran geeft moordenaars de mogelijkheid zoengeld te betalen aan de verwanten van het slachtoffer.
Niet zo lang geleden kon dit in ons 'verlichte' Europa ook nog.
En klasse justitie gebeurd nergens in onze westerse wereld?quote:Op maandag 17 september 2007 16:09 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Ja en? Het is dus gewoon klasse justitie en dus fout, of het nou op de "heilige" koram is gebasseerd of niet.
Neehoor, ik gedraag me nooit agressief. Ik heb nog nooit in m'n leven iemand geslagen. Komt omdat ik de Koran niet lees.quote:Op maandag 17 september 2007 16:08 schreef moussie het volgende:
[..]
het lijkt er anders meer op dat de Koran jouw agressieve gedrag legitimeert
wel een schattig subscript dan.quote:Op maandag 17 september 2007 16:12 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Neehoor, ik gedraag me nooit agressief. Ik heb nog nooit in m'n leven iemand geslagen. Komt omdat ik de Koran niet lees.
Daarom zijn gelovigen (van welke soort dan ook) nou zulke ruggegraatloze leugenaars, als er negative aspecten van hun geloof naar buiten komen wordt er altijd keihard geroepen dat het om een gebrek aan kennis, verkeerde beeldvorming, of een negative benadering door de media gaat.quote:Op maandag 17 september 2007 14:42 schreef Triggershot het volgende:
Heerlijk zo een naief door de media gevormd beeld van de Islam
Joep Meloen was inderdaad niet altijd even beschaafd.quote:Op maandag 17 september 2007 16:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wel een schattig subscript dan.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |