Eigenlijk probeer je zachtomfloerst te zeggen dat de 'gemiddelde' moslim een dom schaap is dat achter een groepje met een grote bek aanhobbelt.quote:Op maandag 17 september 2007 14:54 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Dat bestuur komt zo goed als nooit overeen met de wensen van de meerderheid van de moslims. Politiek radicalisme wordt vaak door de machthebbers gebruikt om het volk te beteugelen/onderdrukken. Dat dit meer voorkomt in islamitische landen dan in andere landen zal ik niet ontkennen. Dit zal voornamelijk culturele oorzaken hebben, er is sprake van een wisselwerking tussen religie en cultuur.
Oh nee?quote:Op maandag 17 september 2007 14:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben een moslim, mijn omgeving kent mij als moslim, ik noem mij zelf moslim, maar als ik word uitgedaagd en het eindigt in een vuist van mijn kant, dan zie ik alsnog geen link met de Islam en mijn gedrag.
Denk eerder dat Brunei het meest pure land is.quote:Op maandag 17 september 2007 14:52 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
In Saudie-Arabië. Het meest islamitisch pure land ter wereld.
Niet?quote:Op maandag 17 september 2007 15:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Sluit ik me bij aan.
[..]
Dat is het nou net, het is niet gebaseerd op de Koran, was dat wel het geval dan stond er geen doodstraf op een 12 jarige.
Volgens Triggershots definitie is er maar één echte moslim in Nederland, en dat is hij zelf. Dat snap je toch wel?quote:Op maandag 17 september 2007 14:59 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Dus de schatting van 1.6 miljoen moslims in Nederland is dan ook ruim overdreven.
Heb je enig idee hoe ze worden opgeteld?quote:Op maandag 17 september 2007 14:59 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Dus de schatting van 1.6 miljoen moslims in Nederland is dan ook ruim overdreven.
De praktijk wijst toch uit dat ze Moslim blijven? Anders moslim dan waar ze vandaan komen (dat het kan is dus al debiel, moslim is moslim lijkt me, als de religie klopt) want waar komen anders die moskeen vandaan? PVDA kantines?quote:Op maandag 17 september 2007 15:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe ze worden opgeteld?
Iedereen die uit een moslimland komt wordt meegeteld als moslim, dus alle Christenen uit Iran, Nigeria, Syrie, Afghanistan etc worden allemaal als 'moslim' bestempeld, vluchten ze van de moslims uit hun vaderland, worden ze hier als moslim gezien.![]()
Nee, de Islam zegt:quote:Op maandag 17 september 2007 15:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh nee?
He tering moslim! Wees het eens met mij eens!
En als je me dan slaat, is het niet uit Islam overwegingen.
Tsja, lullig voor je, maar het is natuurlijk gewoon wel zo.quote:
Geen altruisme zonder zelfhaat.quote:Op maandag 17 september 2007 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Makkelijk roepen, he? Sharia is gebaseerd op de Koran. De Koran geeft moordenaars de mogelijkheid zoengeld te betalen aan de verwanten van het slachtoffer.
Niet zo lang geleden kon dit in ons 'verlichte' Europa ook nog.
Wil je het over de machthebbers in SA hebben, ken je de Islamitische standpunt over een monarchie, een erfelijk bestuur? Meest verachte vorm van bestuur in de Islam.quote:Op maandag 17 september 2007 15:02 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Niet?
De machthebber in S.A. denken daar anders over volgens mij.
Tja, maar als ik dat op straat doe heb ik 100% zeker een probleem.quote:Op maandag 17 september 2007 15:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, de Islam zegt:
'Verdraag geduldig wat ze zeggen'
Ik ervaar dat als een basis voor vrijheid van meningsuiting in de Islamitische kringen.
Je bedoelt natuurlijk: zo'n beetje de enige vorm van bestuur in de islam.quote:Op maandag 17 september 2007 15:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wil je het over de machthebbers in SA hebben, ken je de Islamitische standpunt over een monarchie, een erfelijk bestuur? Meest verachte vorm van bestuur in de Islam.
Exactquote:Op maandag 17 september 2007 15:05 schreef HeatWave het volgende:
Mocro tuig is geen moslim, maar wordt wel boos als ik de Islam beledig, dus effectief voor mij zijn ze Moslim, klaar.
Ik heb het over echte Christenen, Joden etc die zijn gevlucht omdat ze daar vervolgd worden die in NL ook voor uit komen dat ze Christelijk/Joods/vulmaarin zijn, maar toch gaat CBS zo te werken, kijken uit welke land ze komen en dan nog waren volgens mij meest recente cijfers net geen miljoen.quote:Op maandag 17 september 2007 15:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De praktijk wijst toch uit dat ze Moslim blijven? Anders moslim dan waar ze vandaan komen (dat het kan is dus al debiel, moslim is moslim lijkt me, als de religie klopt) want waar komen anders die moskeen vandaan? PVDA kantines?.
Dat zeg ik niet, wel dat wanneer iemand zich een moslim of christen noemt, dat niet betekent dat hij zich er ook naar gedraagt, het gedrag wat hij/zij vertoont kan je dus niet altijd afschuiven op zijn/haar religie.quote:Op maandag 17 september 2007 14:58 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Oh, gaan we het 'maar dat is geen echte moslim/christen/jood straatje weer eens proberen? Dat loopt al jaren dood hoor.
De 'dat zijn geen echte moslims' straat dus.quote:Op maandag 17 september 2007 15:05 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wil je het over de machthebbers in SA hebben, ken je de Islamitische standpunt over een monarchie, een erfelijk bestuur? Meest verachte vorm van bestuur in de Islam.
Al staat er op elke hoek een moskee, zal me worst zijn. Als dat maar gewoon net als kerken gebouwen zijn waar ik geen last van heb, nooit hoef te komen en waar geen haat gepredikt wordt.quote:Op maandag 17 september 2007 15:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb het over echte Christenen, Joden etc die zijn gevlucht omdat ze daar vervolgd worden die in NL ook voor uit komen dat ze Christelijk/Joods/vulmaarin zijn, maar toch gaat CBS zo te werken, kijken uit welke land ze komen en dan nog waren volgens mij meest recente cijfers net geen miljoen.
NL heeft teveel moskeeën, das waar
Ik heb de Koran om mij backup te geven dat ik moet verdragen wat jij zegt, in het zelfde boek wordt zelfs Mohammed op zijn vingers getikt dat hij niemand mag dwingen te geloven, geen macht mag uitoefenen, denk je werkelijk dan dat een doelloos mocroboy het wel mag?quote:Op maandag 17 september 2007 15:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, maar als ik dat op straat doe heb ik 100% zeker een probleem.
En dan hoeft tering moslim nog niet eens. En dat is op zijn zachtst gezegd een tikje tegenstijdig met wat jij beweert.
Mocro tuig is geen moslim, maar wordt wel boos als ik de Islam beledig, dus effectief voor mij zijn ze Moslim, klaar.
Echt, noem mij christenhond, jood, whatever. Lekker belangrijk, want dat ben ik niet, dus word ik niet kwaad.
Dat klopt, het kan niet altijd, maar dat betekent nog niet dat je ongewenst/crimineel gedrag per definitie niet zou kunnen afschuiven op zijn/haar religie. In het geval van de islam zeker niet, lees de Koran er maar op na.quote:Op maandag 17 september 2007 15:08 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, wel dat wanneer iemand zich een moslim of christen noemt, dat niet betekent dat hij zich er ook naar gedraagt, het gedrag wat hij/zij vertoont kan je dus niet altijd afschuiven op zijn/haar religie.
Die bestaan alleen in theorie, krijg ik het idee.quote:Op maandag 17 september 2007 15:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
De 'dat zijn geen echte moslims' straat dus.
Maar wat zijn dan wel echte moslims, en hoe ziet hun wetgeving er dan uit?
Tja, en hij weet vast de Koran zo te interpreteren dat hij en niet jij, gelijk heeft.quote:Op maandag 17 september 2007 15:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik heb de Koran om mij backup te geven dat ik moet verdragen wat jij zegt, in het zelfde boek wordt zelfs Mohammed op zijn vingers getikt dat hij niemand mag dwingen te geloven, geen macht mag uitoefenen, denk je werkelijk dan dat een doelloos mocroboy het wel mag?
Vorig jaar ben ik als gids mee geweest naar maroc+, een jongen heeft daar een niet-moslim geslagen omdat hij Allah beledigde, diegene die sloeg is een communist in hart en nieren.
Ik oordeel niet over geloof, maar er is geen enkel wet in de Islam die een monarchie toe juigt, integendeel het wordt zoals ik eerder zei veracht, dat betekent alsnog niet dat ik kan bepalen wie wel/geen echte moslim is.quote:Op maandag 17 september 2007 15:08 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
De 'dat zijn geen echte moslims' straat dus.
Je hebt genoeg glorie rijke voorbeelden uit de Islamitische geschiedenis wat samen ging met vooruitgang, vrijheid en tolerantie, denk aan Kalifaat van Cordoba, om even toe te voegen, de Islamitische kalifaat is afgeschaft in 1924, in andere woorden sinds 1924 bestaat er geen erkende moslim staat, niet in de Soenitische wereld.quote:Maar wat zijn dan wel echte moslims, en hoe ziet hun wetgeving er dan uit? Tot nu toe zie ik alleen maar landen met een Islamitische wetgeving waar het ronduit een teringzooi is, en als een andere oslim dan zo ver komt om het af te keuren, dan is dat op basis van het 'geen echte moslim' argument.
Ik word daar een beetje moe van.
Je moet je niet laten uitdagen. Je moet vriendelijk glimlachen en weglopen, net zoals westerlingen. Waarom zoek je de confrontatie? Waarom denk je dat je beter bent als je slaat?quote:Op maandag 17 september 2007 14:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben een moslim, mijn omgeving kent mij als moslim, ik noem mij zelf moslim, maar als ik word uitgedaagd en het eindigt in een vuist van mijn kant, dan zie ik alsnog geen link met de Islam en mijn gedrag.
En zijn er ook voorbeelden uit tegenwoordige tijd?quote:Op maandag 17 september 2007 15:12 schreef Triggershot het volgende:
Je hebt genoeg glorie rijke voorbeelden uit de Islamitische geschiedenis wat samen ging met vooruitgang, vrijheid en tolerantie, denk aan Kalifaat van Cordoba, om even toe te voegen, de Islamitische kalifaat is afgeschaft in 1924, in andere woorden sinds 1924 bestaat er geen erkende moslim staat, niet in de Soenitische wereld.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |