hoe je het ook wendt of keert, door al die media berichten onstaat er misschien eerst consternatie, maar het is ook een feit dat mensen daardoor, gewild of niet, op langere termijn meer van de islam te weten komen en daardoor anders er naar kunnen kijken.quote:Op maandag 17 september 2007 14:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jij bent tof, dat is gewoon een feit.
Je zegt het zelf, je zet moslims tussen aanhalingstekens.. Interpretaties zijn gebonden aan het ware aard van een mens, niet een boek.quote:Op maandag 17 september 2007 14:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
De enigen die de Islam in een verkeerd beeld stellen zijn de "moslims" zelf. Interpretatie etc....
En over wat voor werkelijkheid hebben we het hier? Dat jij denkt dat als een moslim zich opblaast hij 72 maagden krijgt of dat ik het betreur dat er mensen zijn die daar daadwerkelijk in geloven zowel moslims als niet moslims. Ja, het is de media's schuld dat de gematigden niet evenveel aandacht krijgen, mja verkoopt niet hé.quote:Geef de media maar weer de schuld, de werkelijkheid is gewoon hard. Ze verpesten hetzelf door maar een draai te geven aan de Koran zoals dit hun op dat moment het beste uitkomt..
Tuurlijk, kennis schept begrip. Maar zolang er te pas en te onpas dingen uit de Koran verdraaid worden om hoofddoekjes, eerwraak etc te verdedigen terwijl de Koran dat nergens zo stelt, zullen mensen echt niet positiever worden.quote:Op maandag 17 september 2007 14:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe je het ook wendt of keert, door al die media berichten onstaat er misschien eerst consternatie, maar het is ook een feit dat mensen daardoor. gewild of niet op langere termijn meer van de islam te weten komen en daardoor anders er naar kunnen kijken.
Dat sowieso, ik denk dat niemand daar een tegenargument tegenover kan zetten. Maar blijft dat je beeld totaal verkeerd kan lopen, tenslotte ga ik Boedhisme ook niet van de Koran leren.quote:Op maandag 17 september 2007 14:46 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
hoe je het ook wendt of keert, door al die media berichten onstaat er misschien eerst consternatie, maar het is ook een feit dat mensen daardoor, gewild of niet, op langere termijn meer van de islam te weten komen en daardoor anders er naar kunnen kijken.
Net zoals de wetgeving in Iran dat niet is bedoel je? En dat in Afghanistan was? En de afdwinging van de Ramadan in een deel van Maleisie dat niet is?quote:Op maandag 17 september 2007 14:40 schreef slaapvaak het volgende:
Maar het moge duidelijk zijn dat de wetgeving in S-A niet representatief is voor de rest van de islamitische wereld en de opvattingen van moslims in het algemeen.
In Saudie-Arabië. Het meest islamitisch pure land ter wereld.quote:Op maandag 17 september 2007 14:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Vertel eens, waar is die wetgeving dan wel representatief?
Ho ho, dat was niet zo. Tenminste, dat werd hier boven beweerd.quote:Op maandag 17 september 2007 14:52 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
In Saudie-Arabië. Het meest islamitisch pure land ter wereld.
Elke moslim doet maar wat, true, net zoals elke niet-moslim dat doet, maar de loverboy wordt geassocieerd met de Islam, ik heb nog nooit een drugsdealer geassocieerd zien worden met een Westers traditie, sorry, maar als de irrelevante betrekking van de Islam stopt dan zie je dat het allemaal wel mee valt.quote:Op maandag 17 september 2007 14:51 schreef HeatWave het volgende:
Dat is het probleem, grof gezegd: Elke moslim doet maar wat. En dat geeft een fikse teringzooi om het zo maar eens uit te drukken.
Dat bestuur komt zo goed als nooit overeen met de wensen van de meerderheid van de moslims. Politiek radicalisme wordt vaak door de machthebbers gebruikt om het volk te beteugelen/onderdrukken. Dat dit meer voorkomt in islamitische landen dan in andere landen zal ik niet ontkennen. Dit zal voornamelijk culturele oorzaken hebben, er is sprake van een wisselwerking tussen religie en cultuur.quote:Op maandag 17 september 2007 14:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Net zoals de wetgeving in Iran dat niet is bedoel je? En dat in Afghanistan was? En de afdwinging van de Ramadan in een deel van Maleisie dat niet is?
Vertel eens, waar is die wetgeving dan wel representatief?
Ze doen niet alleen 'maar wat'. Ze doen stelsematig datgene wat op dat moment het beste in hun straatje past. Er valt voor een buitenstaander geen enkele consistentie in te ontdekken, tenzij je alleen afgaat op datgene wat de moslim jou persoonlijk vertelt. Echter, datgene komt op geen enkele wijze overeen met de werkelijkheid die je om je heen ziet.quote:Op maandag 17 september 2007 14:51 schreef HeatWave het volgende:
Dat is het probleem, grof gezegd: Elke moslim doet maar wat.
Daarom is de vraag, 'wat maakt iemand een moslim (of een christen)', iemand die zichzelf zo noemt, of iemand die zich daarnaar probeert te gedragen, een interessante.quote:Op maandag 17 september 2007 14:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Elke moslim doet maar wat, true, net zoals elke niet-moslim dat doet, maar de loverboy wordt geassocieerd met de Islam, ik heb nog nooit een drugsdealer geassocieerd zien worden met een Westers traditie, sorry, maar als de irrelevante betrekking van de Islam stopt dan zie je dat het allemaal wel mee valt.
Drugsdealers bidden ook niet tot mekka, doen niet aan de ramadan en gooien het bij aanhouding niet op discriminatiequote:Op maandag 17 september 2007 14:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Elke moslim doet maar wat, true, net zoals elke niet-moslim dat doet, maar de loverboy wordt geassocieerd met de Islam, ik heb nog nooit een drugsdealer geassocieerd zien worden met een Westers traditie, sorry, maar als de irrelevante betrekking van de Islam stopt dan zie je dat het allemaal wel mee valt.
Ja, maar niet door mijquote:Op maandag 17 september 2007 14:53 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Ho ho, dat was niet zo. Tenminste, dat werd hier boven beweerd.
Neuh, gewoon met kut-marokkaantjes. En die gaan doorgaans net zo weinig naar de moskee als ik.quote:Op maandag 17 september 2007 14:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Elke moslim doet maar wat, true, net zoals elke niet-moslim dat doet, maar de loverboy wordt geassocieerd met de Islam,
Moet je me toch eens uitleggen hoe kritiek op een op de Koran gebaseerde wetgeving een 'irrelevante' link legt naar de Islam.quote:ik heb nog nooit een drugsdealer geassocieerd zien worden met een Westers traditie, sorry, maar als de irrelevante betrekking van de Islam stopt dan zie je dat het allemaal wel mee valt.
Wacht even, loverboys bidden tot Mekka, doen mee met de Ramadan? De gemiddelde mocro (hang) jongeren bidden niet, wel de loverboys?quote:Op maandag 17 september 2007 14:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Drugsdealers bidden ook niet tot mekka, doen niet aan de ramadan en gooien het bij aanhouding niet op discriminatie.
Oh, gaan we het 'maar dat is geen echte moslim/christen/jood straatje weer eens proberen? Dat loopt al jaren dood hoor.quote:Op maandag 17 september 2007 14:56 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Daarom is de vraag, 'wat maakt iemand een moslim (of een christen)', iemand die zichzelf zo noemt, of iemand die zich daarnaar probeert te gedragen, een interessante.
Ik ben een moslim, mijn omgeving kent mij als moslim, ik noem mij zelf moslim, maar als ik word uitgedaagd en het eindigt in een vuist van mijn kant, dan zie ik alsnog geen link met de Islam en mijn gedrag.quote:Op maandag 17 september 2007 14:56 schreef slaapvaak het volgende:
[..]
Daarom is de vraag, 'wat maakt iemand een moslim (of een christen)', iemand die zichzelf zo noemt, of iemand die zich daarnaar probeert te gedragen, een interessante.
Dat zal wel, maar intussen meppen ze wel homo's in elkaar omdat die volgens de Koran haram zijn. Of wilde je soms beweren dat ze dat op school geleerd hadden?quote:Op maandag 17 september 2007 14:58 schreef Triggershot het volgende:
De gemiddelde mocro (hang) jongeren bidden niet
Dus de schatting van 1.6 miljoen moslims in Nederland is dan ook ruim overdreven.quote:Op maandag 17 september 2007 14:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wacht even, loverboys bidden tot Mekka, doen mee met de Ramadan? De gemiddelde mocro (hang) jongeren bidden niet, wel de loverboys?
Ik wel. De Koran legitimeert jouw agressieve gedrag.quote:Op maandag 17 september 2007 14:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ben een moslim, mijn omgeving kent mij als moslim, ik noem mij zelf moslim, maar als ik word uitgedaagd en het eindigt in een vuist van mijn kant, dan zie ik alsnog geen link met de Islam en mijn gedrag.
Sluit ik me bij aan.quote:Op maandag 17 september 2007 14:57 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Neuh, gewoon met kut-marokkaantjes. En die gaan doorgaans net zo weinig naar de moskee als ik.
Dat is het nou net, het is niet gebaseerd op de Koran, was dat wel het geval dan stond er geen doodstraf op een 12 jarige.quote:Moet je me toch eens uitleggen hoe kritiek op een op de Koran gebaseerde wetgeving een 'irrelevante' link legt naar de Islam.
quote:Op maandag 17 september 2007 15:00 schreef Jo3pM3lo3n het volgende:
[..]
Ik wel. De Koran legitimeert jouw agressieve gedrag.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |