abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53874727
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 22:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Rock zegt van wel, dus 1 van jullie liegt.
Ik zou ook van wel zeggen. Jullie geloven er namelijk zelf zo heilig in, dat tegenspreken geen zin heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_53874745
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 22:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Rock zegt van wel, dus 1 van jullie liegt.
Ja, Rock weet ook niet van de hoed en de rand hè, daarom heeft hij de neiging om veel te wissen. .
Jeez, mutant ik dacht dat je nozel was.
I´m back.
pi_53874770
Nozel?
Allah Al Watan Al Malik
pi_53874789
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 22:59 schreef Mutant01 het volgende:
Nozel?
Dit itt onnozel idd. .
I´m back.
pi_53880780
Land of the free verbiedt roken in huis....

Vind het wel een misleidende titel als het over een dorpje gaat.
pi_53881532
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 23:17 schreef TNA het volgende:
Wat een praktische manier om een nieuwe mod in POL te introduceren, echt geweldig
Ik zou een voorstander zijn als ieder nieuwe mod zich voorstelt en iets over zichzelf vertelt. En hoe hij/zij aankijkt tegen hun job. Motivatie etc. Hoe denkt hij of zij dit forum omhoog moet kunnen modereren ipv omlaag.

Ik pleit nog steeds voor een duidelijke profielschets waaraan mod's moeten voldoen alvorens ze kunnen solliciteren. --------> kandidatenlijst. Daarna verkiezing. Een mod moet ook een beetje op draagvlak kunnen rekenen. En hun sporen hebben verdient op dit sub forum.
pi_53881615
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik zou een voorstander zijn als ieder nieuwe mod zich voorstelt en iets over zichzelf vertelt. En hoe hij/zij aankijkt tegen hun job. Motivatie etc. Hoe denkt hij of zij dit forum omhoog moet kunnen modereren ipv omlaag.

Ik pleit nog steeds voor een duidelijke profielschets waaraan mod's moeten voldoen alvorens ze kunnen solliciteren. --------> kandidatenlijst. Daarna verkiezing. Een mod moet ook een beetje op draagvlak kunnen rekenen. En hun sporen hebben verdient op dit sub forum.
Ach, niet zo zeuren. De mensen die al een kleurtje hebben zijn nog altijd beter in staat tot het kiezen van een kandidaat dan de users, en welke eisen zij aan die kandidaat stellen moeten ze zelf weten.

Ook als er zo iets raars uit rolt. Of dacht je dat fok een democratie is, dat je iets te zeggen hebt over wat er boven je hoofd gebeurt?
pi_53881670
Nogmaals echtgaaf je denkt en doet veel en veel te moeilijk.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_53881698
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:54 schreef du_ke het volgende:
Nogmaals echtgaaf je denkt en doet veel en veel te moeilijk.
Professionaliteit inbouwen is zelden eenvoudig.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:56:32 #160
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53881699
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:46 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n democratisch geheel nooit zal komen, maar voorstellen en motivatie lijken me niet meer dan normaal. Dit mysterieuze geheel leidt nergens toe (behalve tot een hilariteit onder de POL-mods).
pi_53881718
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:51 schreef Elseetje het volgende:

[..]

Ach, niet zo zeuren. De mensen die al een kleurtje hebben zijn nog altijd beter in staat tot het kiezen van een kandidaat dan de users, en welke eisen zij aan die kandidaat stellen moeten ze zelf weten.

Ook als er zo iets raars uit rolt. Of dacht je dat fok een democratie is, dat je iets te zeggen hebt over wat er boven je hoofd gebeurt?
In de week van de democratie is het geen gek idee om te pleiten voor meer democratie op dit forum. Dit forum kan zo beter.
pi_53881745
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:56 schreef TNA het volgende:

[..]

Ik denk dat zo'n democratisch geheel nooit zal komen, maar voorstellen en motivatie lijken me niet meer dan normaal. Dit mysterieuze geheel leidt nergens toe (behalve tot een hilariteit onder de POL-mods).
pi_53881746
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Professionaliteit inbouwen is zelden eenvoudig.
Vooral nutteloos in dit geval. Je moet goede mods hebben die er tijd in willen steken. Een hele procedure maakt de mods echt niet beter. Je denkt altijd veel te ingewikkeld terwijl het zo simpel is.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:00:32 #164
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53881764
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dit forum kan zoveel beter.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:01:02 #165
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53881775
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Vooral nutteloos in dit geval. Je moet goede mods hebben die er tijd in willen steken. Een hele procedure maakt de mods echt niet beter. Je denkt altijd veel te ingewikkeld terwijl het zo simpel is.
Jij bent wel blij met onze nieuwe mod die bewust zo mysterieus en irritant mogelijk wordt gepresenteerd?
pi_53881782
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:59 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jij vind het resultaat zo bevredigend dan?
pi_53881789
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:01 schreef TNA het volgende:

[..]

Jij bent wel blij met onze nieuwe mod die bewust zo mysterieus en irritant mogelijk wordt gepresenteerd?
Komop de modjes en fa's mogen toch ook wel een beetje klootzakken? Neem het allemaal toch niet zo verdomde serieus.
pi_53881801
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Jij vind het resultaat zo bevredigend dan?
Zeer.
pi_53881826
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:02 schreef du_ke het volgende:

[..]

Zeer.
Uitgeluld dus.
pi_53881956
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:04 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Uitgeluld dus.
Neem even rustig de tijd en reageer niet overhaast dat is al wat ik je mee wil geven.
pi_53882065
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

In de week van de democratie is het geen gek idee om te pleiten voor meer democratie op dit forum. Dit forum kan zo beter.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:16:59 #172
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53882091
Daar is een subforum voor: Feedback

Daar kun je een pleidooi plaatsen, lijkt mij.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_53882177
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:16 schreef Gabry het volgende:

Is hier uitgelachen worden dan nog niet genoeg voor hem?
pi_53882219
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:20 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is hier uitgelachen worden dan nog niet genoeg voor hem?
Zegt dan meer over het IQ van de lachers, maar daar kunnen ze verder ook weinig aan doen.
pi_53882255
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Zegt meer over het iq van de lachers, maar daar kunnen ze verder ook weinig aan doen.
Ok laat ik het zo zeggen democratisch verkiezen van mods is al eens geprobeerd en bleek geen succes.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 11:24:09 #176
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_53882275
quote:

Ik wilde net hetzelfde aandragen. Commentaar graag in FEEDBACK.

Het heeft weinig zin om verder te speculeren. Er zullen nog nadere verklaringen volgen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_53882660
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok laat ik het zo zeggen democratisch verkiezen van mods is al eens geprobeerd en bleek geen succes.
Natuurlijk gaat dat niet werken, want daar zijn de persoonlijke belangen te groot voor. Maar is het nou zo moeilijk een mod te zoeken die bij het merendeel van de users goed ligt, en niet alleen bij jou en Sidekick? Als jullie zo graag plezier hebben met elkaar, zoek je maar een peeskamertje op.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53882744
Lees het bericht van Rock boven je .
pi_53882962
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:24 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik wilde net hetzelfde aandragen. Commentaar graag in FEEDBACK.
Eens dat het daar thuishoort. Blijkbaar leeft dit wel en verdient denk ik een topic in FB.
quote:
Het heeft weinig zin om verder te speculeren. Er zullen nog nadere verklaringen volgen.
Een verklaring mbt de keuze van Montov, of het verkiezingssyteem iha? Dit ivm de timing van een dergelijk topic.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:00:49 #180
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_53883052
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 11:56 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Eens dat het daar thuishoort. Blijkbaar leeft dit wel en verdient denk ik een topic in FB.
[..]

Een verklaring mbt de keuze van Montov, of het verkiezingssyteem iha? Dit ivm de timing van een dergelijk topic.
De keuze van Montov.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_53883109
Interessant. *tvp*.
pi_53890501
Hé kabinet, zijn wij nu opeens kleuters?
Kabinet wil winkeltijdenwet aanscherpen.
Misschien niet de bedoeling van het eerste topic, maar beide topics gaan over de koopzondag.

'Minister komt met verbod op verkoop paddo's'
PvdA bedriegt kiezer weer
Gaat allebei over het paddoverbod.

[ Bericht 31% gewijzigd door Elseetje op 12-10-2007 18:10:53 ]
pi_53890835
Het eerste topic heeft een geheel andere insteek, dus die vlieger gaat niet op.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_53891037
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:04 schreef Elseetje het volgende:
Misschien niet de bedoeling van het eerste topic, maar beide topics gaan over de koopzondag.
Tja, dat heb je nou met topics die elkaar wel eens (momentaan) overlappen. Zeker als je een topic hebt met een brede insteek v.s eentje die een specifiek onderwerp behandeld.

Dit komt oozoo vaak voor...... Non-issue dus.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 18:33:38 #185
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_53891197
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 18:04 schreef Elseetje het volgende:
De tweede helft van het eerste topic al niet meer. Mocht het generieke topic zich toch weer (teveel) toespitsen op de aanleiding, dan kan er nog wel wat bijgestuurd worden.
quote:
Dezelfde situatie als die andere twee, waar een algemeen topic en een specifiek topic best naast elkaar kunnen bestaan omdat 1 aanleiding diverse discussiepunten kan hebben. Aan de TT kan het niet liggen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_53891214
Grappig. Ik breng iets onder de aandacht van mods, word gelijk voor modje wannabe uitgemaakt, maar er reageren alleen maar niet modjes.

-edit- newbie mod is langsgeweest.
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:56:28 #187
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53893168
quote:

Waarom wordt de nieuwe POL Mod niet gemeld in [MED]?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:06:20 #188
139330 TNA
For the stars that shine
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:42:39 #189
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_53894143
Ik heb de TT wat duidelijker gemaakt, zodat het chitchat achterwege kan blijven in dit topic. Ik verwijs graag door naar het slowchat topic, of topics in Feedback voor algemene kritiek.
Géén kloon van tvlxd!
pi_53943287
Het is wel jammer dat POL op deze manier verder naar de kloten wordt geholpen.
pi_53943544
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:16 schreef SCH het volgende:
Guerilla. Snel.
pi_53944007
quote:
Ach, til er nou niet zo zwaar aan. Geef die Montov nou eens een kans, wie hij ook dan mag zijn. Als hij kan modereren in de beste zin van het woord, dan heeft ie mijn zegen.

Maar hij is wel opvallend afwezig.......

Ik hoop dat er een verklaring komt over de keuze en achtergrond van Montov.
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:12:51 #193
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53947184
quote:
Misschien moeten wij als users zorgen dat dat niet gaat gebeuren
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar hij is wel opvallend afwezig.......
Idd, en mijn feedback op dat is dat er zijn mods geweest die meer aanwezig waren als hij die weggegaan zijn omdat ze er te weinig waren
quote:
Ik hoop dat er een verklaring komt over de keuze en achtergrond van Montov.
Ik ook
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 15 oktober 2007 @ 14:56:47 #194
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_53949147
quote:

Geef die Montov nou eens een kans, wie hij ook dan mag zijn. Als hij kan modereren in de beste zin van het woord, dan heeft ie mijn zegen.
Deze steunverklaring van een breed gewaardeerde user doet mij goed. Wij intellectuelen weten dat we op elkaar kunnen vertrouwen. De afgelopen dagen is mij opgevallen dat jij en ik niet alleen staan; ik zie dagelijks goede users posten voor een gezond discussieklimaat. Het verklaart waarom ik zo weinig heb hoeven in te grijpen, ondanks dat ik dagelijks de boel in de gaten heb gehouden. Laten we hopen dat mijn aanwezigheid zo weinig mogelijk nodig is, dat zou betekenen dat wij volwassen met elkaar om kunnen gaan.
Géén kloon van tvlxd!
pi_53950008
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 14:56 schreef Montov het volgende:
Laten we hopen dat mijn aanwezigheid zo weinig mogelijk nodig is, dat zou betekenen dat wij volwassen met elkaar om kunnen gaan.
Mee discusieren wordt op prijs gesteld.

Komt er nog een voorstel topic? In Pol ben je geloof ik niet zo bekend.
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:42:25 #196
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_53952149
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:41 schreef Chewie het volgende:

[..]

Mee discusieren wordt op prijs gesteld.
Gelukkig heb ik de vrijheid genomen om een voorschot te nemen op deze goede suggestie, getuige mijn orgaandonatietopic. Ik zal proberen het debat te stimuleren door middel van het openen van topics, het plaatsen van mijn gedegen kennis en de deelnemers informeren via actuele nieuwsberichten. Ik draai er mijn hand niet voor om. Toch blijf ik ingetogen en terughoudend in topics om mijn positie als onafhankelijke en onpartijdige discussieleider te versterken.
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:37:57 #197
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_53966682
Dag Montov, welkom.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_53967072
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 18:42 schreef Montov het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik de vrijheid genomen om een voorschot te nemen op deze goede suggestie, getuige mijn orgaandonatietopic. Ik zal proberen het debat te stimuleren door middel van het openen van topics, het plaatsen van mijn gedegen kennis en de deelnemers informeren via actuele nieuwsberichten. Ik draai er mijn hand niet voor om. Toch blijf ik ingetogen en terughoudend in topics om mijn positie als onafhankelijke en onpartijdige discussieleider te versterken.
Als dat laatste zo blijft, ben ik blij met je komst.
pi_53971891
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 18:42 schreef Montov het volgende:

[..]

Hmmmmm ik zie je rol niet als die van een discussie leider. Eigenlijk vind dat TS de eerste verantwoordelijkheid heeft om de discussie te entameren en te leiden. Dus TS is wmb discussieleider; het is tenslotte zijn of haar topic die zoekt naar antwoorden in een hopelijk socratisch debat.

Ik zie de rol van mod als volgt: nl. die van een politieagent. Er zijn regels op dit forum, verwoord in de policy. Een mod grijpt in als users over de schreef gaan, zoals zwaar off-topic reageren, zwaar op de persoon spelen en sluit topics die dubbel zijn of niet binnen de kaders van het subforum passen etc.

De scheiding van de de taken zoals discussie leiden en het toezien dat het proces binnen de kaders (uiteengezet in de policy) plaatsvindt , maakt m.i. mogelijk dat moderator in beginsel onbeperkt kan meedoen aan de debatten. Als je dat goed weet te scheiden hoeft het ene proces het andere niet te bijten.....

Wat mij betreft mag je gerust gezellig meedoen als je dat wilt.

Anders dan de mening van Zwaardvisch kan je, als je de genoemde zaken inderdaad gescheiden kan houden, gewoon (fors) je mening neerplempen als je dat wilt.

Chewie heeft bewezen dat het kan.

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 16-10-2007 17:43:58 ]
pi_53971997
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 17:14 schreef EchtGaaf het volgende:

Ik zie de rol van mod als volgt: nl. die van een politieagent. Er zijn regels op dit forum, verwoord in de policy. Een mod grijpt in als users over de schreef gaan, zoals zwaar off-topic reageren, zwaar op de persoon spelen en sluit topics die dubbel zijn of niet binnen de kaders van het subforum passen etc.
Zwaar ingrijpen kan je eerst proberen te voorkomen door de discussie te sturen. Eerst proberen het weer ontopic te krijgen dus, dmv een sterke inhoudelijk post of extra informatie. TS kan dat proberen, maar soms maakt het meer 'indruk' als een moderator dat doet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')