abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 september 2007 @ 23:50:09 #51
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53208780
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:45 schreef Ippon het volgende:

[..]

Vorig jaar hebben ze op een school alle leraren en een aantal leerlingen gedood omdat op die school vrouwelijke leerkrachten les gaven.

En jij wilt aan zulke mensen vragen wat ze willen?
De Taliban zijn een losse coalitie van terreurcellen die de voorlopige regering willen destabiliseren.

Vraag ze naar hun plannen met Afghanistan, teken een staakt-het-vuren, en kijk hoe ver je komt.
pi_53209145
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 23:50 schreef Floripas het volgende:

[..]

De Taliban zijn een losse coalitie van terreurcellen die de voorlopige regering willen destabiliseren.

Vraag ze naar hun plannen met Afghanistan, teken een staakt-het-vuren, en kijk hoe ver je komt.
Dit meen je toch niet echt.

De Taliban is al aan de macht geweest, en heeft diepe sporen na gelaten in het land.
OK voor de gelovige man is het mischien tedoen, maar voor de vrouw en de afvallige is het een hel.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 16 september 2007 @ 03:35:33 #53
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_53212311
quote:

[..]

pi_53212914
Zat die joker niet in Darfur? Had ie niet daar kunnen blijven.

Dat we nog tijd aan dit fossiel besteden...
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_53212964
quote:
Op zondag 16 september 2007 07:30 schreef Lyrebird het volgende:
Zat die joker niet in Darfur? Had ie niet daar kunnen blijven.

Dat we nog tijd aan dit fossiel besteden...
Werd ie ook al ge-Alt+F4
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zondag 16 september 2007 @ 08:17:57 #56
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_53212986
quote:

[..]

Onvoorstelbaar.

In 1944 had jij zeker aan Hitler ook gevraagd wat zijn plannen waren voor Europa en de mensheid?
pi_53212989
-verkeerde topic-
pi_53213135
quote:
Pat:
Should U.S. soldiers die for democracy in the Islamic world, when democracy may produce victory for the political progeny of the Muslim Brotherhood? Is that worth the lives of America’s young?
http://www.amconmag.com/2007/2007_08_27/buchanan.html
Nee dus. Er is een eenvoudige manier om te winnen van de islam. Terugtrekken uit Afghanistan en de rest van het Midden Oosten. Een "unilateral disengagement", dus ook geen hulp meer en dergelijke. En vervolgens de islam net als het communisme de kans geven om de wereld te bewijzen dat het niet werkt en niets dan ellende voortbrengt.
pi_53213639
quote:
Op zondag 16 september 2007 08:17 schreef Ippon het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar.

In 1944 had jij zeker aan Hitler ook gevraagd wat zijn plannen waren voor Europa en de mensheid?
Op een gegeven moment zul je toch moeten toegeven dat vechten geen zin meer heeft, welke andere opties blijven er over als geweld niet de oplossing blijkt?
Onderhandelen is iets anders dan toe/opgeven.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_53213798
Met reli-idioten valt niet te onderhandelen. Enige oplossing is om het land te verlaten, alle humanitaire hulp stoppen, economische boycotten en het land totaal isoleren.

Het is hard maar die mensen willen eenmaal in het stenen tijdperk leven, laat ze dat ook maar doen.
pi_53214896
quote:
Op zondag 16 september 2007 10:34 schreef Dr.Nikita het volgende:
Met reli-idioten valt niet te onderhandelen. Enige oplossing is om het land te verlaten, alle humanitaire hulp stoppen, economische boycotten en het land totaal isoleren.

Het is hard maar die mensen willen eenmaal in het stenen tijdperk leven, laat ze dat ook maar doen.
Tering, ik ben bang dat je dit nog meent ook

Laat de Afghaanse kinderen lekker de hongerdood sterven inderdaad
pi_53215432
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Of vrouwen die zichzelf in brand steken, zoals onder de fundi-Soennieten.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zondag 16 september 2007 @ 12:32:01 #63
191651 YellowBanana
Hoe een banaan moet zijn
pi_53215605
quote:

Very smart moron
Go bananas!
pi_53215638
Weg met z'n allen uit het midden oosten. Wat doen we daar nog? Ik snap het niet.

De Taliban is verdomme door de Amerikanen in Afghanistan aan de macht geholpen. En nu zoveel jaren later valt er opeens niet meer met hen te onderhandelen? En blijkbaar waren ze wel goed genoeg om mee te onderhandelen toen ze ingezet werden tegen de Sovjets.
  zondag 16 september 2007 @ 12:37:34 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53215690
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:34 schreef xman het volgende:
Weg met z'n allen uit het midden oosten. Wat doen we daar nog? Ik snap het niet.

De Taliban is verdomme door de Amerikanen in Afghanistan aan de macht geholpen. En nu zoveel jaren later valt er opeens niet meer met hen te onderhandelen? En blijkbaar waren ze wel goed genoeg om mee te onderhandelen toen ze ingezet werden tegen de Sovjets.
Zelfde verhaal als Irak. Amerika is de grootste producent van (moslim) terrorisme. Ze profiteren er van en vragen vervolgens hulp aan hun vriendjes om de rotzooi op te ruimen.

Ondertussen word er alleen maar geklaagt over die "boze en slechte" moslims.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53215716
quote:
Op zondag 16 september 2007 11:55 schreef SCH het volgende:

[..]

Niet zo hypocriet doen beste SCH.

Je hebt toch ook anders de bek van vol dat we respect moeten hebben voor andermans religie en gebruiken.

Waarom nu niet nu er respect wordt gegeven zoals ik stel voor HUN religie c.q. normen en waarden?
pi_53215741
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je hebt toch ook anders de bek van vol dat we respect moeten hebben voor andermans religie en gebruiken.

Waarom nu niet nu er respect wordt gegeven zoals ik stel voor HUN religie c.q. normen en waarden?
Omdat ze hun normen en waarden niet of nauwelijks in de praktijk brengen. Overheden die ver bezijden de werkelijkheid leven, zoals de Taliban, zijn altijd een gevaar voor hun bevolking.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_53215779
Als de Amerikanen uit Afghanistan zou vertrekken, zouden al die Jihad strijders dan ook vertrekken?
Ik vrees het niet.
Dan zal er weer zo'n middeleeuws achterlijk bewind aan de macht komen wat mensenrechten met handen en voeten gaat schenden.
pi_53215793
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:40 schreef retteketet het volgende:

[..]

Omdat ze hun normen en waarden niet of nauwelijks in de praktijk brengen. Overheden die ver bezijden de werkelijkheid leven, zoals de Taliban, zijn altijd een gevaar voor hun bevolking.
En wie zijn wij om ze dit bij te brengen?

Draai het eens om. De Taliban komt ons even vertellen hoe wij moeten leven.
pi_53215938
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:42 schreef Het_hupt het volgende:
Als de Amerikanen uit Afghanistan zou vertrekken, zouden al die Jihad strijders dan ook vertrekken?
Ik vrees het niet.
Dan zal er weer zo'n middeleeuws achterlijk bewind aan de macht komen wat mensenrechten met handen en voeten gaat schenden.
De Afghaanse volk moet het oplossen. Dat kunnen ze zelf best wel!
pi_53215984
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:43 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

En wie zijn wij om ze dit bij te brengen?

Draai het eens om. De Taliban komt ons even vertellen hoe wij moeten leven.
Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken, eerlijk gezegd. Op Westerse invasies volgt veelal een pro-Westerse dictatuur, en geenszins de beloofde democratie en vrijheid. Aan de andere kant waren de Taliban erger dan een dictator à la Mubarak of de shah van Iran.

Het geheel wordt dan nog gecompliceerder door het feit dat de 'centrale regering' van Karzay nauwelijks invloed uitoefent op de gebieden búiten de provincie Kabul, waardoor de rest van Afghanistan in feite weer terugvalt naar de anarchistische situatie zoals die na het vertrek van de Russen was.
"...en toen spuugde ze die piemel uit, récht in het gezicht van die nazi-officier! jaah, daar moet je bij de nazi's niet mee aankomen."
pi_53216014
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:49 schreef xman het volgende:

[..]

De Afghaanse volk moet het oplossen. Dat kunnen ze zelf best wel!
Met al die jihadstrijders daar?
Ik vrees het niet
pi_53216079
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:52 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Met al die jihadstrijders daar?
Ik vrees het niet
En hoe denk je dat die daar gekomen zijn?

Hint: http://www.youtube.com/watch?v=9ezz6XVECZA
pi_53216148
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:54 schreef xman het volgende:

[..]

En hoe denk je dat die daar gekomen zijn?

Hint: http://www.youtube.com/watch?v=9ezz6XVECZA
Die gingen er massaal heen voor dat de VS die middeleeuwse idioten er uit kickten
Remember die 2 Mocro's die door Indiaase grenstroepen naar hun beloofde 70 maagden werden gezonden
pi_53216272
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:57 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Die gingen er massaal heen voor dat de VS die middeleeuwse idioten er uit kickten
Remember die 2 Mocro's die door Indiaase grenstroepen naar hun beloofde 70 maagden werden gezonden
Nee? Waar heb je het over?
  zondag 16 september 2007 @ 13:02:49 #76
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_53216280
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zelfde verhaal als Irak. Amerika is de grootste producent van (moslim) terrorisme. Ze profiteren er van en vragen vervolgens hulp aan hun vriendjes om de rotzooi op te ruimen.

Ondertussen word er alleen maar geklaagt over die "boze en slechte" moslims.
Ze zijn as-we-speak van allerlei groeperingen in Irak te bewapenen "voor de veiligheid van Irak". Je kan je nu al bedenken dat die wapens ooit weer tegen de VS worden in gezet. Dat is namelijk al tig keer meer gebeurd de afgelopen 50 jaar.

OT:
Je moet met iedereen onderhandelen. Er komt waarschijnlijk in dit geval niets uit, maar je moet het toch proberen. Je hebt toch niets te verliezen.
lege ton
pi_53216301
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:02 schreef xman het volgende:

[..]

Nee? Waar heb je het over?
Nee? laat me ff wat info verzamelen
pi_53216332
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:03 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Nee? laat me ff wat info verzamelen
Ok
pi_53216366
quote:
Op zondag 16 september 2007 12:38 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Je laat die mensen die geteisterd worden door de Taliban dus gewoon stikken. Dat je een egokip bent weet ik, maar zo egocentrisch zal toch ook wel weer niet.
pi_53216452
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:05 schreef xman het volgende:

[..]

Ok
quote:
Een deel van de islamitische jongeren in het Westen begeeft zich in de broeierige sfeer van extremistische internetgemeenschappen. Daar klinkt luid de lokroep om naar Afghanistan, Kashmir, of een ander land waar volop de strijd woedt, te reizen.

Pas een paar uur is bekend dat twee jonge Marokkanen uit Eindhoven zijn doodgeschoten door Indiase grenswachten, omdat zij die met messen zouden hebben aangevallen. 'Farid26' schrijft één zin op het forum van de website Maghreb Online: ,,Velen zijn hen voorgegaan''. Hij voegt er een link bij naar verhalen van 'martelaren' op de site van de Engelse uitgeverij Azzam. Wie zich afvraagt waar een aantal extremistische moslimjongeren in Nederland hun radicale uitspraken vandaan heeft, vindt hier de bron.
bron
  zondag 16 september 2007 @ 13:12:23 #81
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53216506
Wat hebben die linkse mensen toch met onderhandelen met terroristen........?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_53216527
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:12 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat hebben die linkse mensen toch met onderhandelen met terroristen........? het zoeken naar oplossingen
pi_53216545
quote:
Heel simpel, alle vijanden van de VS zijn onze bondgenoten
pi_53216643
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:10 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

[..]

bron
Ja dat versterkt toch mijn betoog? Doordat we daar zijn zorgen we voor meer problemen. We versterken de terreurbewegingen aldaar doordat bepaalde jongeren zich identificeren met de moslims die aangevallen worden door de Christenen/ het Westen.

Voordat wij daar waren, waren er ook geen jongeren die naar Afghanistan afreisden.
We creeren een moeras voor onszelf door daar te blijven.
pi_53216685
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:16 schreef xman het volgende:

[..]

Ja dat versterkt toch mijn betoog? Doordat we daar zijn zorgen we voor meer problemen. We versterken de terreurbewegingen aldaar doordat bepaalde jongeren zich identificeren met de moslims die aangevallen worden door de Christenen/ het Westen.

Voordat wij daar waren, waren er ook geen jongeren die naar Afghanistan afreisden.
We creeren een moeras voor onszelf door daar te blijven.
Neh, zolang er oorlogen zijn waar Moslims bij zijn betrokken zullen ze er heen gaan, zie ook Bosnië.
pi_53216799
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:18 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Neh, zolang er oorlogen zijn waar Moslims bij zijn betrokken zullen ze er heen gaan, zie ook Bosnië.
Ja maar dit juist het punt. Er is geen oorlog verklaard tegen Afghanistan door de Verenigde Staten.
Ze zijn er gewoon naartoe gegaan en hebben het land bezet.

En als reden is opgegeven 9/11 en Bin Laden.
80% van de 9/11 kapers kwamen uit Saudie Arabie en Bin Laden zijn ze nooit achteraan gegaan.

Dus nogsteeds is de vraag.. wat doen we daar?
  zondag 16 september 2007 @ 13:24:09 #87
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53216842
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:13 schreef SCH het volgende:

[..]
Toch op vallend hoe bepaalde mensen zulke foute dingen toch altijd recht proberen te praten
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:13 schreef Het_hupt het volgende:
Daar lijkt het wel op met de Hamas deden ze dat toch ook?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 16 september 2007 @ 13:32:36 #88
pi_53217048
quote:
Je kan natuurlijk meteen en alleen geweld gebruiken tegen mensen met een andere mening maar dat veroorzaakt juist terrorisme. De meeste terroristen verzetten zich tegen een dominante egoïstische staat, meestal Amerika tegenwoordig. Als je tegen terrorisme bent moet je in de eerste plaats op zoek gaan naar de oorzaak.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_53217119
quote:
Omdat het vechten zo succesvol is! Overigens ken ik maar weinig voorbeelden van linkse mensen die willen onderhandelen met terroristen. Hamas en Hezbollah, bijvoorbeeld, kun je daar niet toe rekenen.
pi_53217125
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Je laat die mensen die geteisterd worden door de Taliban dus gewoon stikken. Dat je een egokip bent weet ik, maar zo egocentrisch zal toch ook wel weer niet.
2e keer een flame.

Nogmaals de vraag: Wie zijn wij om onze normen en waarden in een vreemd land op te dringen?

Houd svp je laffe flames achterwege. Als je niet normaal een discussie kan voeren heb ik liever dat je niet reageert dombo.
  zondag 16 september 2007 @ 13:35:17 #91
pi_53217131
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:22 schreef xman het volgende:

[..]

Ja maar dit juist het punt. Er is geen oorlog verklaard tegen Afghanistan door de Verenigde Staten.
Ze zijn er gewoon naartoe gegaan en hebben het land bezet.

En als reden is opgegeven 9/11 en Bin Laden.
80% van de 9/11 kapers kwamen uit Saudie Arabie en Bin Laden zijn ze nooit achteraan gegaan.

Dus nogsteeds is de vraag.. wat doen we daar?
Amerika wil de drugshandel (anti-deprerssieva) in handen hebben. Daarom moeten alle andere drugs weggevaagd worden. Daarom is het oorlog in colombia, Afghanistan en daarom wil het huidige kabinet de nederwiet en XTC-industrie uitroeien.
  zondag 16 september 2007 @ 13:36:49 #92
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53217169
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Je kan natuurlijk meteen en alleen geweld gebruiken tegen mensen met een andere mening maar dat veroorzaakt juist terrorisme.
Dat zeg ik ook niet. Maar ik vind onderhandelen wel gelijk het andere uiterste
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 16 september 2007 @ 13:38:11 #93
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_53217195
quote:

Eens.

Eens er zijn 3 opties:
1. Terugtrekken
2. Twee miljoen soldaten legeren in Afghanistan
3. Onderhandelen

Optie 2 is te duur. Optie 3 heeft geen zin.

Dus ..... Afghanistan verlaten. Die mensen willen geen democratie en vrijheid. Zij willen alleen maar de godganse dag Allah vrezen en op hun gemakkie papaver verbouwen. Laat ze dan, zou ik zeggen.
pi_53217214
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk meteen en alleen geweld gebruiken tegen mensen met een andere mening maar dat veroorzaakt juist terrorisme. De meeste terroristen verzetten zich tegen een dominante egoïstische staat, meestal Amerika tegenwoordig. Als je tegen terrorisme bent moet je in de eerste plaats op zoek gaan naar de oorzaak.
Precies! We voeden juist het terrorisme en laten zien dat het werkt om een terrorist te zijn.

Voorbeeld: Madrid werd gebombardeerd paar weken voor de verkiezingen. Dit heeft er voor gezorgd dat de Spanjaarden opeens massaal voor de Socialisten kozen en die daarna Spaanse stroepen uit Irak hebben teruggetrokken.
  zondag 16 september 2007 @ 13:49:54 #95
pi_53217498
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:38 schreef xman het volgende:

[..]

Precies! We voeden juist het terrorisme en laten zien dat het werkt om een terrorist te zijn.

Voorbeeld: Madrid werd gebombardeerd paar weken voor de verkiezingen. Dit heeft er voor gezorgd dat de Spanjaarden opeens massaal voor de Socialisten kozen en die daarna Spaanse stroepen uit Irak hebben teruggetrokken.
Dat klinkt bijna logisch. Je kan wel heel blij je millitairen naar een vreemd land sturen maar dan moet je niet schrikken als er mensen naar jouw land komen om rare dingen te doen. Je kan het dan wel niet eens zijn met de reden en de manier waarop, maar je had ook kunnen beginnen met praten.
  zondag 16 september 2007 @ 15:27:23 #96
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53219924
quote:

[..]

Nee, dat was de reactie van de rechtse regering, die er heel inadequaat mee omging, en meteen de ETA de schuld gaf.
  zondag 16 september 2007 @ 15:28:51 #97
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53219968
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:36 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet. Maar ik vind onderhandelen wel gelijk het andere uiterste
Heb jij een beter idee?

De cynici in dit topic willen helemaal terugtrekken. Wat gebeurt er dan met de schoolgaande meisjes en de homo's, denk je?

Onderhandelen met de IRA en de ETA werkte ook.
pi_53219999
quote:

[..]

Het is wel een vrijbrief voor die gestoorde idioten
Straks volgt overal een bomaanslag als ze ergens niet mee eens zijn.
  zondag 16 september 2007 @ 15:30:00 #99
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53220002
quote:
Op zondag 16 september 2007 13:13 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Nee joh, wat dacht je. De Talib staat zo haaks op mijn normen en waarden dat de wereld er bijna van ontploft.
  zondag 16 september 2007 @ 15:31:19 #100
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53220040
quote:
Op zondag 16 september 2007 15:29 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Het is wel een vrijbrief voor die gestoorde idioten
Straks volgt overal een bomaanslag als ze ergens niet mee eens zijn.
Onderhandelen /= toegeven.

De IRA was structureel geweld, ondersteund door een flink deel van de Noord-Ierse bevolking. Ga je onderhandelen, dan neem je ze de wind uit de zeilen - en zie hoe het er nu is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')