En al heb je wel een Mac, als je een leuke stage wilt hebben kun je nog beter met een ingevette bips in de Bijlmerbajes rond gaan lopen.quote:Op zondag 16 september 2007 21:06 schreef DamianDDDDD het volgende:
Dit schooljaar moet ik een week stage lopen. Is het een idee om bij de HTR in Utrecht stage te lopen, terwijl je geen Mac hebt? Want ik twijfel tussen een gameswinkel op de Amsterdamse Straatweg en de HTR in Utrecht.
Inderdaad, hoe kun je anders advies geven?quote:Op zondag 16 september 2007 21:10 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Als je geen mac hebt, dan moet je niet in een Mac Store gaan werken
Het is een hele fijne computer, ik heb 'm zelf ook niet.quote:Op zondag 16 september 2007 21:24 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe kun je anders advies geven?
Het scherm niet inderdaad, maar de achterkant toch wel, lijkt me?quote:Op zondag 16 september 2007 21:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Schijnbaar krast hij niet zo erg. Enkel vingerafdrukken, daar zit een doekje bij.
Ik heb laatst wel een handig hoesje voor de iPhone gezien, een rubben omtrek voor de achterkant, zodat het niet meer zo'n soap bar is. Zeg er ook orgineel uit, en het maakte de iPhone niet dikker.
De achterkant is helaas weer shiny, iets zegt mij dat dat gaat krassen. Vandaar dat ik hoop dat het hoesje dat ik hierboven beschreef ook naar de iTouch zal komen.quote:Op zondag 16 september 2007 22:25 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Het scherm niet inderdaad, maar de achterkant toch wel, lijkt me?
Nee.quote:Op zondag 16 september 2007 22:43 schreef Swetsenegger het volgende:
als er een hoesje voor de iphone is, is hij er toch ook voor de touch....
iPhoto?quote:Op zondag 16 september 2007 23:13 schreef Flipper01 het volgende:
Hoe kan ik het beste m'n foto's roteren? M'n Mac doet dit automatisch, maar als ik m'n foto's ergens wil uploaden staan ze verkeerd..
Photoshop lijkt me een beetje overdreven, ik heb het al met voorvertoning geprobeerd, maar dit werkt ook niet...
Deze heeft ze ook al automatisch geroteerd..quote:Op zondag 16 september 2007 23:13 schreef Tijn het volgende:
iPhoto?
Nou ja, ik weet niet hoe jij werkt, maar ik archiveer sowieso al m'n foto's in iPhoto.quote:Op zondag 16 september 2007 23:19 schreef Flipper01 het volgende:
[..]
Deze heeft ze ook al automatisch geroteerd..
Ik wil het gebruiken voor een mapje met verkleinde foto's, leek me erg omslachtig om deze eerst in iPhoto te moeten importeren
Dat doe ik ook, maar als ik foto's online wil zetten verklein ik ze liever eerst tot een max grootte van 1024px zodat het uploaden geen eeuwen hoeft te duren. Maar nu zie ik na het uploaden ineens dat m'n foto's niet geroteerd zijnquote:Op zondag 16 september 2007 23:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Nou ja, ik weet niet hoe jij werkt, maar ik archiveer sowieso al m'n foto's in iPhoto.
Openen in Preview, roteren, opslaan als?quote:Op zondag 16 september 2007 23:26 schreef Flipper01 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar als ik foto's online wil zetten verklein ik ze liever eerst tot een max grootte van 1024px zodat het uploaden geen eeuwen hoeft te duren. Maar nu zie ik na het uploaden ineens dat m'n foto's niet geroteerd zijn![]()
werkt ook niet...quote:Op zondag 16 september 2007 23:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Openen in Preview, roteren, opslaan als?
Maar als je 'em vanuit iPhoto exporteert met een maximale grootte van 1024px en ze zijn in iPhoto goed gedraaid, dan is het resultaat toch ook goed gedraaid?quote:Op zondag 16 september 2007 23:26 schreef Flipper01 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook, maar als ik foto's online wil zetten verklein ik ze liever eerst tot een max grootte van 1024px zodat het uploaden geen eeuwen hoeft te duren. Maar nu zie ik na het uploaden ineens dat m'n foto's niet geroteerd zijn![]()
Als het goed is wel ja...quote:Op maandag 17 september 2007 00:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Maar als je 'em vanuit iPhoto exporteert met een maximale grootte van 1024px en ze zijn in iPhoto goed gedraaid, dan is het resultaat toch ook goed gedraaid?
Tja het is precies zoals je zegt. Bovendien zal de restwaarde van de 2,4 ook weer wat hoger liggen, als je'm op een gegeven moment doorverkoopt. Ik zou het er persoonlijk wel voor over hebben.quote:Op maandag 17 september 2007 10:49 schreef Horloge het volgende:
Hi!
Ik heb besloten dat ik van PC naar Mac ga overstappen, en mijn keus is gevallen op de iMac. Maar ik zit te twijfelen tussen twee modellen: de 2 Ghz versie en de 2,4 Ghz - beide van 20". Mijn vraag is of het laatstgenoemdee model die 250 euro extra waard is (in mijn geval dan). Wat ik ermee ga doen...internetten, webdesign/scripten, muziek luisteren, Photoshoppen en af en toe een spelletje (vooral RTS en managers).
Mijn redenatie was dat het duurdere model ook wat langer zal 'meegaan', dat die niet zo snel veroudert als het goedkopere. Maar ik ben daar zelf over gaan twijfelen...
Ik denk een Apple megafoon.quote:Op maandag 17 september 2007 11:10 schreef Swetsenegger het volgende:
Dinsdag een persdag van Apple in Londen. Europese iPhone?
Ditoquote:Op maandag 17 september 2007 11:23 schreef Jarno het volgende:
http://www.iphoneclub.nl/t-mobile-aanbieder-iphone-nederland/
Da's mooi. Hoef ik 'm iig niet te unlocken want ik zit al bij die club..
Too much informations!quote:Op maandag 17 september 2007 11:30 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Dito![]()
Ik hoop overigens wel dat ze die plee in die Applestore hebben schoongemaakt. Die espresso en venti cappucino van de Starbucks deden hun werk nl. prima.
Fucking homo's.quote:Op maandag 17 september 2007 11:23 schreef Jarno het volgende:
http://www.iphoneclub.nl/t-mobile-aanbieder-iphone-nederland/
Da's mooi. Hoef ik 'm iig niet te unlocken want ik zit al bij die club..
Omdat Vodafone kut is... ik heb het liefst kpn majaquote:Op maandag 17 september 2007 12:07 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Fucking homo's.
Waarom nou weer geen Vodafone.
ga maar lekker in een gamewinkel werken want je verdient een Mac winkel niet als je geen Mac hebt..quote:Op zondag 16 september 2007 21:06 schreef DamianDDDDD het volgende:
Dit schooljaar moet ik een week stage lopen. Is het een idee om bij de HTR in Utrecht stage te lopen, terwijl je geen Mac hebt? Want ik twijfel tussen een gameswinkel op de Amsterdamse Straatweg en de HTR in Utrecht.
Ik had volgens mij een keertje gelezen dat Apple dat absoluut niet wou. En dat is ook wel te begrijpen.quote:Op maandag 17 september 2007 12:13 schreef Jarno het volgende:
Vodafone maakt VIEZE gebrande telefoons. Altijd lelijk op de voorkant opgeplakte logo's, bah. En verneukte menu's. Bij T-Mobile hoefde ik alleen maar een nieuw batterijklepje te bestellen en ik had een foon (N95) zonder logo's en verdere meuk.
Of mag de iPhone niet gebrand worden van Apple?
iPodRip..?quote:Op maandag 17 september 2007 13:03 schreef Godlike02 het volgende:
Vraagje
Ipod Gesynct bij vriend(in) om foto's er op te zetten van vakantie.
Ipod mee naar huis ......... hoe krijg je de foto's er weer af.?![]()
Ik was niet bekend met de exporteren functie..quote:Op maandag 17 september 2007 00:28 schreef Tijn het volgende:
Maar als je 'em vanuit iPhoto exporteert met een maximale grootte van 1024px en ze zijn in iPhoto goed gedraaid, dan is het resultaat toch ook goed gedraaid?
Of diskgebruik aanvinken, en iPod opzoeken in Explorer (of Finderquote:Op maandag 17 september 2007 13:03 schreef Godlike02 het volgende:
Vraagje
Ipod Gesynct bij vriend(in) om foto's er op te zetten van vakantie.
Ipod mee naar huis ......... hoe krijg je de foto's er weer af.?![]()
quote:
quote:Op maandag 17 september 2007 13:39 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Of diskgebruik aanvinken, en iPod opzoeken in Explorer (of Finder)
Een stereoversterker en 2 hifi speakers. Beste optie, zeker voor muziek, by far.quote:Op maandag 17 september 2007 15:02 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Wat zijn prima speakertjes voor aan de iMac..? Ik wil af van die 5.1 set; 6 speakers is iets teveel van het goede voor mn studeerkamer....
Apart phono-voorversterkertje is ook nog een optiequote:Op maandag 17 september 2007 15:35 schreef Maidenfan het volgende:
Vergeet dan niet te zorgen dat je een phono-in hebt of anders lukt 't misschien nog niet (helemaal niet vanzelfsprekend met de huidige hifi-ketens).
Wat zou dan een goede set zijn..? Ik heb zo'n 5.1 set van Creative: prima spul vind ik, maar ik heb dan ook 0.0 verstand van muziek, geluid en bijbehorende randapparaat om dat adequate te testenquote:Op maandag 17 september 2007 15:09 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een stereoversterker en 2 hifi speakers. Beste optie, zeker voor muziek, by far.
Voor onderweg:quote:Op maandag 17 september 2007 17:56 schreef Daklem het volgende:
Maakt er hier ook iemand gebruik van het bedienen van een iPod via je autoradio?
Ik wil een Pioneer autoradio kopen met Bluetooth, maar ik hoorde van een vriend van mij, dat dit niet gaat werken icm de nieuwste ipods (ben vanplan de 80gb classic te kopen voor in de auto).
Op internet kan ik niks vinden, misschien dat ik verkeerd zoek dus jullie hulp is graag welkom
Volgens mij heeft alleen de Touch Bluetooth aan boord, maar zelfs dan weet ik niet of dat gaat lukken.quote:Op maandag 17 september 2007 17:56 schreef Daklem het volgende:
Maakt er hier ook iemand gebruik van het bedienen van een iPod via je autoradio?
Ik wil een Pioneer autoradio kopen met Bluetooth, maar ik hoorde van een vriend van mij, dat dit niet gaat werken icm de nieuwste ipods (ben vanplan de 80gb classic te kopen voor in de auto).
Op internet kan ik niks vinden, misschien dat ik verkeerd zoek dus jullie hulp is graag welkom
Dat is dus iets wat ik niet wil. Daarbij moet je je ipod bedienen in de auto. Ik wil dat ding gewoon in een handschoenenkastje hebben liggen zodat ik hem via de autoradio zelf kan bedienen.quote:Op maandag 17 september 2007 18:43 schreef JoMo0 het volgende:
In de nieuwere auto's zit een 3.5 mm aansluiting . Kwestie van een stekkertje dus.![]()
Harman Kardon Drive Playquote:Op maandag 17 september 2007 18:58 schreef Daklem het volgende:
[..]
Dat is dus iets wat ik niet wil. Daarbij moet je je ipod bedienen in de auto. Ik wil dat ding gewoon in een handschoenenkastje hebben liggen zodat ik hem via de autoradio zelf kan bedienen.
congrats toepsquote:Op maandag 17 september 2007 20:05 schreef Toeps het volgende:
Vandaag komt mijn allereerste Apple desktop!
En welgeteld een:
iMac G5 2.0 Ghz 20"
Processor: G5 - 2000 MHz Geheugen: 2048 MB Harddisk: 250 GB
Poorten: USB FireWire UTP VGA
Natuurlijk ben in extreem n00b, dus ik zal jullie de komende tijd wel even stalken met een hele hoop domme vragen.
Goedbezig!quote:Op maandag 17 september 2007 20:05 schreef Toeps het volgende:
En welgeteld een:
iMac G5 2.0 Ghz 20"
Natuurlijk ben in extreem n00b, dus ik zal jullie de komende tijd wel even stalken met een hele hoop domme vragen.
Een woord: Quicksilver. Niks meer, niks minder: Quicksilver.quote:Op maandag 17 september 2007 20:05 schreef Toeps het volgende:
En welgeteld een:
iMac G5 2.0 Ghz 20"
Wat hij zegtquote:Op maandag 17 september 2007 20:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Een woord: Quicksilver. Niks meer, niks minder: Quicksilver.
Wat nou goed bezig, t is potdomme net de Berlijnse muur hier op het buro gestald..lekker gezellig hierquote:
Koop er ook 1 en ga gezellig iChatten met elkaar.quote:Op maandag 17 september 2007 20:43 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Wat nou goed bezig, t is potdomme net de Berlijnse muur hier op het buro gestald..lekker gezellig hier![]()
Jij bent Toeps toyboy?quote:Op maandag 17 september 2007 20:43 schreef ArthurvanderVelden het volgende:
[..]
Wat nou goed bezig, t is potdomme net de Berlijnse muur hier op het buro gestald..lekker gezellig hier![]()
nope... hier ligt ie op de voet van de iMacquote:Op maandag 17 september 2007 20:57 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Krijg de hik. De remote is niet meer aan de nieuwe iMac te hangen. Er zit geen magneet meer aan de iMac.
quote:Verzonden op: Sep 17, 2007
Product
IPOD CLASSIC 80G BLACK-ZDD
quote:Estimated Delivery Date 18 Sep 2007 (Subject to change)
Serieus? Zo ja, doctor in de watquote:Op maandag 17 september 2007 20:07 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...ook dit probleem heb ik weer zelf opgelost. Damn, ik ben mijn doctors-titel echt meer dan waard
Klinkt eerder als de ontwikkelomgeving voor X11.quote:Op maandag 17 september 2007 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:
ik heb een X11SDK.pkg op de installatie DVD, is dat de X11 omgeving?
quote:Op maandag 17 september 2007 22:18 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klinkt eerder als de ontwikkelomgeving voor X11.
Hey, hoe doe je dat nou..? Ik merk daar wel wat magnetische werking, maar hij blijft niet hangen.quote:
Yup. Doctoraat in de Gezondheidswetenschappen.quote:Op maandag 17 september 2007 22:13 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Serieus? Zo ja, doctor in de wat?
Op een Macje:quote:Op maandag 17 september 2007 22:47 schreef Steve-O het volgende:
Hoe converteer/plaats ik het snelst video's op mijn Ipod?
Heb helaas Office nodig vanwege compatibiliteitseisenquote:Op maandag 17 september 2007 23:48 schreef broer het volgende:
iWork is je antwoord, Maidenfan.
Ik had ook nooit problemen met Office. Het is me alleen te duur. Maar als het om compatibiliteit gaat ben je snel uitgepraat, natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 september 2007 00:00 schreef Maidenfan het volgende:
maar Office en vooral Excel is in mijn ogen eigenlijk prima stuff.
quote:Op maandag 17 september 2007 23:58 schreef Battlefan het volgende:
Wie weet een goede, liefst niet al te dure, externe hdd met firewire 800 (Zonder voeding, als dat kan)?
Thnx maar ik heb windowsquote:Op maandag 17 september 2007 23:03 schreef Junkie het volgende:
[..]
Op een Macje:
Geripte DVD Folder:
Handbrake
Losse Bestanden:
FFmpegX
Meestal duurt het encoden evenlang als het bestand is. Soms iets langer. (met de huidige macjes/pc's)
Kennismaking met de iPod: Video's bekijken
The Complete Guide to iPod, Apple TV and iPhone Video Formats
quote:
Selecteer je postbus en dan op [cmd]+5 drukkenquote:Op dinsdag 18 september 2007 05:44 schreef Toeps het volgende:
[..]![]()
Het is idd nogal een ding, ik kan er haast niet overheen kijken.
Ben gisteren overigens een half uur bezig geweest opzoek naar de trash in mijn mailbox... Nog steeds niet gevonden trouwens, ik laat het nu maar in dezelfde map staan.Verder doet ie het vooralsnog als een zonnetje.
Ne rien. Geen mailbox geselecteerd zegt ie dan. Ik heb een POP account, en alles komt gewoon lekker in de inbox binnen.quote:Op dinsdag 18 september 2007 06:27 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Selecteer je postbus en dan op [cmd]+5 drukken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |