Het aantal kansen kun je ook meten, en zegt wat mij betreft ook verschrikkelijk veel over het voetbal van een team. Over de laatste 2 wedstrijden gezien, zijn dat er precies 3 geweest. De grootte van de teams waar de spelers voor spelen kun je ook meten trouwens, dan zul jij toch ook zien hoe groot de verschillen daar tussen zijn? Dan is 3 kansen toch helemaal niks eigenlijk?quote:Op donderdag 13 september 2007 09:19 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ik kan niet anders dan weer persoonijk worden, sorry. Luister nou... Dat JIJ iets als waar en werkelijkheid ZIET, betekent niet per definitie dat dat ook waar en werkelijkheid IS. Jij bent niet de maat van alle dingen, je bent een mens, je kan het ook mis hebben. Dat Johan Derksen het in dit geval met je eens is, of andersom, doet er niets toe, ook Johan Derksen is niet de maat der dingen. De enige meetbare werkelijkheid die we hebben is het behaalde resultaat. En die was op het WK06 helemaal in overeenstemming met wat er vantevoren door o.a. de Bondscoach over was gezegd (geen hoge verwachtingen hebben) en nu zijn we op weg naar de EK08 (met prima cijfers) en moeten we afwachten wat Marco the Magician allemaal voor ons uit zijn hoed gaat toveren. En mensen als Derksen moeten gewoon niet meer op de televisie komen, die man is een sfeerverpestende clown, al moet ik toegeven dat het wel grappig is, vooral ook die reacties van Van Hanegem op hem...
Het vertoonde spel is natuurlijk ook een meetbare werkelijkheid alhoewel het niet zo objectief te meten is als de uitslag.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:19 schreef Tennessee het volgende:
De enige meetbare werkelijkheid die we hebben is het behaalde resultaat.
ben nog even bezig met een reactie op je vorige post... heel evenquote:Op donderdag 13 september 2007 09:26 schreef Solstice het volgende:
[..]
Het aantal kansen kun je ook meten, en zegt wat mij betreft ook verschrikkelijk veel over het voetbal van een team. Over de laatste 2 wedstrijden gezien, zijn dat er precies 3 geweest. De grootte van de teams waar de spelers voor spelen kun je ook meten trouwens, dan zul jij toch ook zien hoe groot de verschillen daar tussen zijn? Dan is 3 kansen toch helemaal niks eigenlijk?
Iedere blinde kip ziet dat het voor geen meter loopt, maar aangezien de cijfers ook na deze twee interlands voortreffelijk blijven, mogen we van sommige mensen geen kritiek hebben. Maar zij vergeten dat het niet over nu gaat, het gaat over de zomer van 2008, dán moeten we presteren!quote:Op donderdag 13 september 2007 09:26 schreef Solstice het volgende:
[..]
Het aantal kansen kun je ook meten, en zegt wat mij betreft ook verschrikkelijk veel over het voetbal van een team. Over de laatste 2 wedstrijden gezien, zijn dat er precies 3 geweest. De grootte van de teams waar de spelers voor spelen kun je ook meten trouwens, dan zul jij toch ook zien hoe groot de verschillen daar tussen zijn? Dan is 3 kansen toch helemaal niks eigenlijk?
Lineaire extrapolatie.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:30 schreef M0NTANA het volgende:
Noem mij één reden waarom ik zou moeten verwachten dat we ook dan blijven winnen?
Nederland verdiende, op basis van het vertoonde spel, de overwinning niet eens. Tegen Albanië!quote:Op donderdag 13 september 2007 09:26 schreef FJD het volgende:
[..]
Het vertoonde spel is natuurlijk ook een meetbare werkelijkheid alhoewel het niet zo objectief te meten is als de uitslag.
Dit is gewoon heel slecht en nog geen incidident ook, Slovenië-uit was ook al zo'n gelukkig 0-1 in de slotfase.quote:Daarnaast kun je ook aan de score afleiden of het goed gaat. 2-0 tegen Bulgarije is niets mis mee, 0-0 tegen Roemenie zou je nog af kunnen doen als een missertje maar met maar 0-1 winnen van Albanie blijft een wanprestatie. Alleen focussen op de behaalde punten is te simpel, winnen van landen als Brazilie is moeilijker dan winnen van landen als Albanie. Met de spelers die bij Oranje op het veld lopen is 0-1 in de 90e minuut simpelweg te mager, dat ziet iedereen zelfs zonder de wedstrijd te bekijken.
Tijdens komend EK kom je geen tegenstanders tegen van het niveau van Albanië en Oranje zal wel héél veel geluk nodig hebben om op deze wijze overeind te blijven tegen Polen, Finland, Portugal, Servië, Schotland, Italië, Frankrijk, Griekenland, Turkije, Noorwegen, Duitsland, Tsjechië, Kroatië, Engeland, Rusland, Zweden en/of Spanje.quote:Als je dan tenslotte toch de wedstrijd bekijkt dan weet je dat je gelijk hebtEen bondscoach alleen maar afrekenen op de behaalde punten heeft naar mijn idee weinig zin in een kwalificatie reeks waarin je ook speelt tegen Belarus en Luxemburg.
Rechtstreeks.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:37 schreef M0NTANA het volgende:
Plaatst de nummer twee zich rechtstreeks of krijgen we play-offs?
Wat een geluk weer, want ik zie ons nog wel tweede worden.quote:
Hij wordt ook zeker niet ontslagen. Na t EK stapt hij zelf op. Tijd voor een buitenlander.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:38 schreef Urquhart het volgende:
Allemaal leuk die verhalen over het ontslaan, maar voorlopig heeft hij weer drie punten gepakt gisteren.
Natuurlijk wordt Marco van Basten niet ontslagen, ten tijde van het begin van deze topicreeks zou het nog gekund hebben (kans was echter 0,000001%) maar nu gebeurt dat niet meer.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:38 schreef Urquhart het volgende:
Allemaal leuk die verhalen over het ontslaan, maar voorlopig heeft hij weer drie punten gepakt gisteren.
Terecht dat v. Hanegem of Derksen(weet niet meer wie), daarover zei dat dat wel een hele arrogante houding is. Die spelers spelen elke 2 jaar een nieuwe kwalificatiepoule, en zijn al veel meer grotere spelers tegenkomen dan die van Nederland alleen. Vond hem verder ook weer aardig uit z'n nek lullen trouwens. Objectiviteit is toch niet het sterkste punt van spelers als Sneijder en v. Persie, net zoals je in weten te houden tegen een lastige tegenstander. Heb wat dat betreft veel meer respect voor v. Nistelrooij.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:47 schreef M0NTANA het volgende:
"Die jongens (Albaniërs) spelen tegen ons hun wedstrijd van het jaar, misschien zelfs van hun leven!"
Dat waren de woorden van Wesley Sneijder, maar in principe geeft hij dus ook zelf al aan dat de mentaliteit bij de tegenstander vele malen beter was dan bij Oranje. Misschien dus voortaan ook maar de wedstrijd ingaan met het gevoel dat het de wedstrijd van het jaar en misschien wel leven is?
quote:Op donderdag 13 september 2007 08:44 schreef Tennessee het volgende:
[..]
om maar een voorbeeld te noemen... Alle 20 veldspelers staan weer eens in of vlakbij het strafschopgebied van de tegenstander, schot op doel, redding, bal komt in onze laatste linie op zo'n 35 meter van het doel... dan kan je gaan passen, maar met 16 man tussen jou en het doel heb je meer aan een poeier op doel... en in die spelsituatie (die regelmatig voorkomt) hebben we op dit moment helaas geen spelers die erg recht schieten. In het verleden werden vrij veel goals op die manier gemaakt.
Helder... Ik was niet duidelijk in mijn uitspraak. Ik bedoelde vooral in rebound situaties na corners en vrije trappen.quote:Op donderdag 13 september 2007 09:07 schreef Solstice het volgende:
[..]
Dat is ook het probleem, 4-3-3 is ontworpen zodat alle 20 veldspelers per definitie niet in de 16 meter van de tegenstander staan. Het hele doel van 4-3-3 is dat vleugelspelers het veld breed houden waardoor d'r ruimte komt in het midden voor de spits en de opkomende middenvelder om in te bewegen. Als je echte vleugelspelers hebt trek je de links en de rechtsback naar buiten, waardoor je 2 of tegen een land als Albanië 3 centrale verdedigers over hebt. Daar kun je dan met bewegende spitsen of middenvelders tussenkomen terwijl de buiten z'n man voorbij gaat en voorzet.
Ik denk dat passen in het algemeen een beetje moeizaam gaat, in de hele opbouw en afwerking, al was die van Emmanuelson en Nistelrooy gisteravond wel prachtig mooi, laten we eerlijk zijn? Smullen toch? En dat in de 90ste minuut... Ik vind dat we echt Duits gaan spelen. Ik heb daar al eerder iets over gezegd, maar ik wil daar toch nog even op terugkomen. Duitsland heeft sinds 1970 een aantal goede spelers gehad, maar qua sterren zijn ze daar hardstikke jaloers op ons. Tóch winnen zij wél steeds toernooien en wij alleen die ene. Hoe komt dat nou? Ik denk dat dat met discipline te maken heeft, dáár winnen die Duitsers toernooien mee en verliezen wij steeds op. Van Basten ziet dat volgens mij en heeft discipline boven alles gesteld en dat werpt vruchten af lijkt me. Die wedstrijd tegen Portugal is hét perfecte voorbeeld van waar het fout ging met die discipline en gisteravond is hét perfecte voorbeeld van waar die discipline (weer) 3 punten opleverde. Speltechnisch is mijn kennis gewoon zó beperkt dat ik écht geen zinnige kritiek op Van Basten's systeem kan geven, alleen maar toegeven dat ik het ook niet begrijp maar er wél van geniet.quote:De manier waarop v. Basten het speelt is eigenlijk van alles niets. De buitenspelers hebben zogenaamd vrijheid, om onvoorspelbaar te blijven, maar ze moeten wel iedere keer naar binnen om voor hun goede been te komen, waardoor d'r erg weinig verrassing meer in zit, en zelfs een land als Albanië zich daar op in kan stellen. D'r komt verder geen voorzet van af.
Persoonlijk heb ik het gevoel dat, zoals ik al zei, op de een of andere manier de passing over het hele veld gewoon stroef is en te vaak tot balverlies leidt. Maar hoe dat nou komt, ik zou het echt niet weten. En ik weet ook niet of ik dat wel goed zie.quote:De kracht van de middenvelders is normaal in het 4-3-3 systeem dat ze van positie wisselen en in de 16 meter opduiken, nou, je hebt gezien wat er gebeurt, de buitens komen naar binnen zodat er zo weinig ruimte in het midden van het veld is, dat het waanzin is om de 16 meter binnen te komen. De ruimte om door het midden van het veld te combineren is er gewoon niet, en de kans om op een voorzet van de flanken te wachten heb je ook niet, waardoor je het middenveld eigenlijk al uitschakeld. En van positie wisselen kan met dit materiaal gewoon niet, stel dat Sneijder bijvoorbeeld de positie van rechtshalf overneemt en Melchiot komt mee op en raakt de bal kwijt, dan zou Sneijder zijn positie moeten overnemen, dan ben je dus nat, en staat de tegenstander praktisch al voor je goal.
Dat we kwalitatief niet de beste verdedigende linie ooit hebben staan ben ik met je eens, maar tóch hebben we nog nooit zó weinig tegendoelpunten gehad. We scoren misschien niet zo heel veel, maar we krijgen er nóg minder om onze oren. Ik vind de zwakte van de verdedigende linie dat de middenvelders té vaak de bal moeten gaan halen en dat áls een verdediger in het huidige Oranje de bal een keer krijgt in de buurt van het vijandige doel er dan vaak te weinig uitkomt, maar dat dus vooral in rebound situaties en dan weer vooral na dode spelmomenten.quote:Dan de backs of centrale verdedigers, in het 4-3-3 van Cruijff waren het de backs die op kwamen, in het 4-3-3 van van Gaal de centrale verdedigers die inschoven. Eerst met de backs beginnen, ten eerste heb je geen Krol en Suurbier meer, die een mannetje voorbij kwamen en dan voorzetten. Ten tweede is die ruimte er ook niet, normaal als die backs op kwamen maakten de rechtsbuiten en de rechtshalf ruimte door terug te zakken, waardoor de back 1:1 met de andere back kwam, die hij dan uitkapte en voorzette. Dit gebeurt bij dit Nederlands elftal meestal helemaal niet, en als het wel gebeurt is de timing helemaal verkeerd. Waardoor de back aardig simpel afgeschermd wordt van de voorzet. Centrale verdedigers die doorschuiven bestaan in dit systeem niet meer, daar heb je geen spelers voor trouwens(misschien Ooijer), en wordt ook geen ruimte voor gemaakt, doordat je met de punt naar achteren speelt.
Die van seizoen 2007/08 is nu al van hem, moet je nagaan.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:24 schreef BliksemSchigt het volgende:
De man met de gouden piemel.
Waar zat ik fout mee dan?quote:Op donderdag 13 september 2007 10:27 schreef Tennessee het volgende:
MONTANA, ik ben erg benieuwd; Heb jij in de 25 delen van deze topic tot nu toe ooit wel eens een keer een heel klein beetje toegegeven dat je iets niet helemaal juist had of zag? En dan bedoel ik niét dat het eigenlijk allemaal nóg erger was dan je al dacht en riep? En als ik nou zeg dat je bijna continu heel erg overdrijft en dat dat je geloofwaardigheid aantast... Kan je dat dan misschien met me eens zijn?
Die hebben genoemde spelers.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:54 schreef De_Postbode het volgende:
[..]
Als je zo gaat denken kun je Sjaak Polak volgende maand ook wel laten debuteren, maar bepaalde voetbalkwaliteiten zijn toch echt een vereiste.
Of je speelt met 3 verdedigers (opkomende backs) en 5 (waarvan 2 controlerende) middenvelders!quote:Op donderdag 13 september 2007 01:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
Als je Mario Melchiot en Urby Emanuelson in jouw opstelling echt op wilt laten komen aan de flank, dan hou je maar één verdediger over en wat defensieve middenvelders, één foutje en hij hangt.
Die opstelling van jou klopt voor geen meter, want óf je speelt met drie verdedigers en dus zónder opkomende backs op de flank óf je speelt met vier verdedigers, waarbij de backs op kunnen komen.
doet er niet toe wat, gewoon iets, ik ga niet 7000 posts lezen om te zoeken of je wel eens toegegeven hebt dat je iets niet helemaal goed had gezien of je verkeerd had uitgedrukt, wat dan ook... dat zou je je toch moeten herinneren?quote:
Dus je hebt in 25 delen alles helemaal juist gehad en gezien? Heeft er nooit iemand iets gezegd waarvan je dacht, goh, zo had ik het nou nog niet bekeken?quote:Volgens mij kan je pas toegeven dat je iets niet helemaal juist had of zag, als dat ook daadwerkelijk zo is.
Wat voor gevoel heb je daarbij als ik vragen mag?quote:In de 25 delen tot nu toe zijn er steeds meer mensen met me eens geworden dat Marco van Basten ongeschikt is als bondscoach en ik weet dat dit niet door mij persoonlijk komt, maar wel een leuk gegeven!
Zou zo niets weten, maar als iemand gelijkheeft, kan ik dat best toegeven. Voel me daar niet te trots voor, heb ook niet het idee dat ik gezichsverlies lijd als ik concessies doe ofzo.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:35 schreef Tennessee het volgende:
[..]
doet er niet toe wat, gewoon iets, ik ga niet 7000 posts lezen om te zoeken of je wel eens toegegeven hebt dat je iets niet helemaal goed had gezien of je verkeerd had uitgedrukt, wat dan ook... dat zou je je toch moeten herinneren?
Zou het serieus waar niet weten, als je je verveelt moet je maar even gaan zoeken!quote:[..]
Dus je hebt in 25 delen alles helemaal juist gehad en gezien? Heeft er nooit iemand iets gezegd waarvan je dacht, goh, zo had ik het nou nog niet bekeken?
Dat ik blij ben dat ik als één van de eerste mijn bek opentrok en achteraf niet als papegaai kan worden betiteld.quote:[..]
Wat voor gevoel heb je daarbij als ik vragen mag?
en je vind ook niet dat je overdrijft?quote:Op donderdag 13 september 2007 10:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat ik blij ben dat ik als één van de eerste mijn bek opentrok en achteraf niet als papegaai kan worden betiteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |