Die hebben genoemde spelers.quote:Op donderdag 13 september 2007 00:54 schreef De_Postbode het volgende:
[..]
Als je zo gaat denken kun je Sjaak Polak volgende maand ook wel laten debuteren, maar bepaalde voetbalkwaliteiten zijn toch echt een vereiste.
Of je speelt met 3 verdedigers (opkomende backs) en 5 (waarvan 2 controlerende) middenvelders!quote:Op donderdag 13 september 2007 01:06 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
Als je Mario Melchiot en Urby Emanuelson in jouw opstelling echt op wilt laten komen aan de flank, dan hou je maar één verdediger over en wat defensieve middenvelders, één foutje en hij hangt.
Die opstelling van jou klopt voor geen meter, want óf je speelt met drie verdedigers en dus zónder opkomende backs op de flank óf je speelt met vier verdedigers, waarbij de backs op kunnen komen.
doet er niet toe wat, gewoon iets, ik ga niet 7000 posts lezen om te zoeken of je wel eens toegegeven hebt dat je iets niet helemaal goed had gezien of je verkeerd had uitgedrukt, wat dan ook... dat zou je je toch moeten herinneren?quote:
Dus je hebt in 25 delen alles helemaal juist gehad en gezien? Heeft er nooit iemand iets gezegd waarvan je dacht, goh, zo had ik het nou nog niet bekeken?quote:Volgens mij kan je pas toegeven dat je iets niet helemaal juist had of zag, als dat ook daadwerkelijk zo is.
Wat voor gevoel heb je daarbij als ik vragen mag?quote:In de 25 delen tot nu toe zijn er steeds meer mensen met me eens geworden dat Marco van Basten ongeschikt is als bondscoach en ik weet dat dit niet door mij persoonlijk komt, maar wel een leuk gegeven!
Zou zo niets weten, maar als iemand gelijkheeft, kan ik dat best toegeven. Voel me daar niet te trots voor, heb ook niet het idee dat ik gezichsverlies lijd als ik concessies doe ofzo.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:35 schreef Tennessee het volgende:
[..]
doet er niet toe wat, gewoon iets, ik ga niet 7000 posts lezen om te zoeken of je wel eens toegegeven hebt dat je iets niet helemaal goed had gezien of je verkeerd had uitgedrukt, wat dan ook... dat zou je je toch moeten herinneren?
Zou het serieus waar niet weten, als je je verveelt moet je maar even gaan zoeken!quote:[..]
Dus je hebt in 25 delen alles helemaal juist gehad en gezien? Heeft er nooit iemand iets gezegd waarvan je dacht, goh, zo had ik het nou nog niet bekeken?
Dat ik blij ben dat ik als één van de eerste mijn bek opentrok en achteraf niet als papegaai kan worden betiteld.quote:[..]
Wat voor gevoel heb je daarbij als ik vragen mag?
en je vind ook niet dat je overdrijft?quote:Op donderdag 13 september 2007 10:38 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Dat ik blij ben dat ik als één van de eerste mijn bek opentrok en achteraf niet als papegaai kan worden betiteld.
Op welke punten overdrijf ik precies? Het slechte spel? Het slechte systeem? Het feit dat niets erop wijst dat er volgend jaar wél een team staat dat zich kan meten met landen die driemaal zo goed zijn als Albanië?quote:Op donderdag 13 september 2007 10:39 schreef Tennessee het volgende:
[..]
en je vind ook niet dat je overdrijft?
ik zeg niet dat je overdrijft, ik vraag je of je zélf vind dat je overdrijft... maakt niet uit waarmeequote:Op donderdag 13 september 2007 10:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Op welke punten overdrijf ik precies? Het slechte spel? Het slechte systeem? Het feit dat niets erop wijst dat er volgend jaar wél een team staat dat zich kan meten met landen die driemaal zo goed zijn als Albanië?
Ik zie dat je mijn post van gister hebt behandeld?quote:Op donderdag 13 september 2007 08:32 schreef Tennessee het volgende:
[..]
interessant! Inderdaad zou de doelpuntproductie van Nederland wel wat omhoog mogen, en dat is misschien wel ons zwakste punt. We creeëren niet heel erg veel kansen en te veel kansen blijven misschien ook wel onbenut.
Dat was een mooie, beetje gelukkige goal(pompen op goed geluk), verder was het een draak van een wedstrijd waarin Albanië het mooiste voetbal liet zien, op het passen kom ik zo terug. Nu eerst waarom Duitsers toernooien winnen en bijvoorbeeld afgelopen toernooi ook weer boven verwachting presteerden. Nou heb ik me toevallig verdiept in de mentale training in het voetbal(Maaskant/Chin methode voor geinteresseerden). Ik kan nu wel alle onderdelen van het mentale coachen(wat trouwens door de coach zelf, en niet door een mental coach moet gebeuren), gaan bespreken maar dat is niet interessant. Een paar punten die erg belangrijk zijn voor de mentale toestand van je team zijn, dat je mag doen waar je goed in bent, afmaken, van de 16 schieten, mandekken etc. Bij de Duitsers zie je dit ook altijd terug, een mandekker wordt niet als wingback gebruikt en een spits niet als buitenspeler, de spelers staan altijd op de juiste plek. Een ander belangrijk punt is dat je elkaars sterke punten benut, en zwakke punten compenseert, dan ga je je als team sterker voelen, en wordt het spelen leuker, waardoor je ook weer fanatieker wordt. Hoef je geen expert voor te zijn om te zien dat dit niet gebeurt. De Duitsers vliegen bijvoorbeeld over het veld, terwijl d'r bij Nederland in bepaalde duels de onvrede en onwil vanaf straalt. Duitsers zijn bijvoorbeeld altijd minstens zo fanatiek als de tegenstander, terwijl Nederland op dat gebied regelmatig overklast wordt. Discipline is in verdedigend opzicht trouwens wel belangrijk, in aanvallend opzicht is het juist belangrijk dat je vrijheid krijgt, dat maakt het voor tegenstanders juist moeilijk om zich op je in te stellen. Als je gisteravond trouwens een perfect voorbeeld van discipline vindt, dan vraag ik me af of je de reactie van van Persie, en de trappen van Sneijder hebt gezien. Ik ben trouwens ook wel erg benieuwd wat je met discipline bedoelt, dat je blind je coach volgt, of dat je je verdedigende taken in het veld uitvoert.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:17 schreef Tennessee het volgende:
Ik denk dat passen in het algemeen een beetje moeizaam gaat, in de hele opbouw en afwerking, al was die van Emmanuelson en Nistelrooy gisteravond wel prachtig mooi, laten we eerlijk zijn? Smullen toch? En dat in de 90ste minuut... Ik vind dat we echt Duits gaan spelen. Ik heb daar al eerder iets over gezegd, maar ik wil daar toch nog even op terugkomen. Duitsland heeft sinds 1970 een aantal goede spelers gehad, maar qua sterren zijn ze daar hardstikke jaloers op ons. Tóch winnen zij wél steeds toernooien en wij alleen die ene. Hoe komt dat nou? Ik denk dat dat met discipline te maken heeft, dáár winnen die Duitsers toernooien mee en verliezen wij steeds op. Van Basten ziet dat volgens mij en heeft discipline boven alles gesteld en dat werpt vruchten af lijkt me. Die wedstrijd tegen Portugal is hét perfecte voorbeeld van waar het fout ging met die discipline en gisteravond is hét perfecte voorbeeld van waar die discipline (weer) 3 punten opleverde. Speltechnisch is mijn kennis gewoon zó beperkt dat ik écht geen zinnige kritiek op Van Basten's systeem kan geven, alleen maar toegeven dat ik het ook niet begrijp maar er wél van geniet.
Je ziet dat wel goed, en het is ook heel makkelijk te verklaren, gebrek aan beweging. D'r wordt op een verschrikkelijk statische en voorspelbare manier gevoetbald, waardoor het voor de verdedigers heel simpel is overal een poot tussen te krijgen.quote:Persoonlijk heb ik het gevoel dat, zoals ik al zei, op de een of andere manier de passing over het hele veld gewoon stroef is en te vaak tot balverlies leidt. Maar hoe dat nou komt, ik zou het echt niet weten. En ik weet ook niet of ik dat wel goed zie.
Het ligt meer aan de kwaliteit(gebrek aan, is het meer) van de tegenstanders dat er zo weinig tegen Nederland gescoord wordt, Bulgarije heeft 5/6 doelrijpe kansen om zeep geholpen, en Albanië scoorde gisteren zelfs, maar die werd onterecht afgekeurd. Maar over het algemeen missen de meeste landen gewoon kwaliteit om de ballen erin te schieten, geef je v. Nistelrooij bijvoorbeeld zulke kansen, dan had ie nu topscorer van de kwalificatie geweest. Dat de middenvelders de bal moeten komen halen is de schuld van diezelfde middenvelders, heeft niet met gebrek aan kwaliteit te maken, maar met gebrek aan beweging en vrijlopen op het middenveld. Jaliens en Steinsson bij AZ zijn opbouwend bijvoorbeeld veel zwakker dan Ooijer en Melchiot, maar doordat er altijd beweging is op dat middenveld gaat de opbouw bij AZ wel snel en soepel.quote:Dat we kwalitatief niet de beste verdedigende linie ooit hebben staan ben ik met je eens, maar tóch hebben we nog nooit zó weinig tegendoelpunten gehad. We scoren misschien niet zo heel veel, maar we krijgen er nóg minder om onze oren. Ik vind de zwakte van de verdedigende linie dat de middenvelders té vaak de bal moeten gaan halen en dat áls een verdediger in het huidige Oranje de bal een keer krijgt in de buurt van het vijandige doel er dan vaak te weinig uitkomt, maar dat dus vooral in rebound situaties en dan weer vooral na dode spelmomenten.
Ben misschien wat harder in mijn commentaar, maar overdrijven? Niet bewust in elk geval.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:42 schreef Tennessee het volgende:
[..]
ik zeg niet dat je overdrijft, ik vraag je of je zélf vind dat je overdrijft... maakt niet uit waarmee
Kan je je herinneren wanneer je voor het laatst van mening bent veranderd door iets dat iemand tegen je zei?quote:Op donderdag 13 september 2007 10:51 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ben misschien wat harder in mijn commentaar, maar overdrijven? Niet bewust in elk geval.
En wie is er te eigenwijs om het systeem te veranderen? Wie denkt dat hij gezichtsverlies lijdt, als hij concessies doet aan de opstelling? Wie zal dus nog tot aan het EK dit systeem hanteren? Wie haalt dus niet het maximale uit de beschikbare spelers? Wie verneukt dus door zijn eigenwijze gedrag ons interlandvoetbal?quote:Op donderdag 13 september 2007 10:49 schreef DRD het volgende:
Goedemorgen!![]()
[..]
Ik zie dat je mijn post van gister hebt behandeld?![]()
Ga nu nog 1 stap verder in het denken (waarom creëren we weinig kansen --> verkeerde veldbezetting. Waarom verkeerde veldbezetting? --> verkeerd systeem. Wie verantwoordleijk voor dit systeem dat al 3 jaar niet functioneerd (wat betreft het creëren van kansen) --> Marco.) en je snapt mijn visie volledig.
Gisterenavond nog, toen ik wilde gaan slapen, maar ik werd overgehaald nog even wakker te blijven.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:56 schreef Tennessee het volgende:
[..]
Kan je je herinneren wanneer je voor het laatst van mening bent veranderd door iets dat iemand tegen je zei?
Nee nee hij gaat echt na het EK. Als ze kampioen worden (quote:Op donderdag 13 september 2007 10:46 schreef Barca het volgende:
Van Basten stapt niet op. Die blijft tot zijn 99e bondscoach.
Hij blijft, ongeacht het resultaat. Al zouden we de komende kwalificatie alleen maar verliezen dan nog blijft hij tot zijn dood bondscoach.quote:Op donderdag 13 september 2007 11:00 schreef Longmen het volgende:
[..]
Nee nee hij gaat echt na het EK. Als ze kampioen worden () dan is zn taak volbracht en tijd voor iets nieuws en als ze falen dan haalt Marco zn doelstellingen niet en is t ook tijd om te gaan....
Dat grapje was de eerste keer al niet leuk, laat staan de 4.765.333ste keer.quote:Op donderdag 13 september 2007 10:58 schreef Barca het volgende:
http://sport.marktplaats.(...)scoach-te-koop.html?
Mwoah......misschien heb je wel naast Derksen gezeten en ben je hem gaan nalullen. Weten wij veel......kan je nog steeds best een papegaai zijn hoor!quote:Op donderdag 13 september 2007 10:38 schreef M0NTANA het volgende:
Dat ik blij ben dat ik als één van de eerste mijn bek opentrok en achteraf niet als papegaai kan worden betiteld.
Als hij nu zou wijzigen dan lijdt hij wel groot gezichtsverlies hoorquote:Op donderdag 13 september 2007 10:57 schreef M0NTANA het volgende:
Wie denkt dat hij gezichtsverlies lijdt, als hij concessies doet aan de opstelling?
Gaat het als bondscoach zijnde om gezichtsverlies of om een goed functionerend elftal de wei in te sturen?quote:Op donderdag 13 september 2007 11:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Als hij nu zou wijzigen dan lijdt hij wel groot gezichtsverlies hoor
Niet meer dan terecht daar niet van maar hij kan nu niet meer terug, dan wordt hij helemaal gezien als incompetent. Nog meer dan nu.
quote:Op donderdag 13 september 2007 11:08 schreef DRD het volgende:
[..]
Gaat het als bondscoach zijnde om gezichtsverlies of om een goed functionerend elftal de wei in te sturen?
Als dat de reden zou zijn om het niet te doen, is het wederom een argument waarom hij ongeschikt is.
't Is mijn 1e advertentie! En als er al zo veel advertenties zijn geweest waarom is 'ie dan nog niet verkocht?quote:Op donderdag 13 september 2007 11:04 schreef knnth het volgende:
[..]
Dat grapje was de eerste keer al niet leuk, laat staan de 4.765.333ste keer.
Dat eerste, of hij is gewoon echt oerstom. Dat laatste is natuurlijk een niet te onderschatten mogelijkheid als je ziet dat van Basten gisteren beweerde dat Nederland verdiend heeft gewonnenquote:Op donderdag 13 september 2007 11:08 schreef DRD het volgende:
Gaat het als bondscoach zijnde om gezichtsverlies of om een goed functionerend elftal de wei in te sturen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |