abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2007 @ 08:43:53 #126
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53138411
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:40 schreef Tennessee het volgende:

[..]

heb ik een keer kritiek op Oranje, is het wéér niet goed...
Hoe kan ik jou nog serieus nemen als jij de achterste linie verwijt dat ze niet scherp genoeg zijn voor het doel van de tegenstander? Kom op, zeg! Misschien moet je eens kritisch naar Oranje durven kijken, dat is echt geen zonde. Jij houdt Marco van Basten de hand boven het hoofd, maar waarom?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53138416
Maar wat ik niet zo goed snap...bijna alle spelers hebben met grote coaches samengewerkt, ze weten van zichzelf waar ze goed kunnen presteren, zou er vanuit de spelers wel eens een weerwoord komen naar Marco toe? En dan niet van zure Bommel, maar gewoon in de kleedkamer. Ben ik wel benieuwd naar, hoe dat gaat.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_53138417
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:39 schreef Longmen het volgende:

[..]

zelfs DEELS slaat nergens op....
om maar een voorbeeld te noemen... Alle 20 veldspelers staan weer eens in of vlakbij het strafschopgebied van de tegenstander, schot op doel, redding, bal komt in onze laatste linie op zo'n 35 meter van het doel... dan kan je gaan passen, maar met 16 man tussen jou en het doel heb je meer aan een poeier op doel... en in die spelsituatie (die regelmatig voorkomt) hebben we op dit moment helaas geen spelers die erg recht schieten. In het verleden werden vrij veel goals op die manier gemaakt.
  donderdag 13 september 2007 @ 08:46:49 #129
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53138439
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:39 schreef Tennessee het volgende:

[..]

wat dramatisch is, letterlijk én figuurlijk, is dat grenzeloze overdrijven hier...
Nee, dat is gewoon zo. Vroeger wonnen we makkelijk van dit soort C-landen, maar sinds Marco van Basten van Nederland hoogstpersoonlijk een B-land heeft gemaakt, weten ze dat er wat te halen valt.

Wesley Sneijder denkt/dacht dat het voor die jongens de wedstrijd van het jaar, misschien wel van hun leven was. Maar tegen Nederland wordt allang niet meer zo opgekeken als vroeger en waarom? Omdat het voor geen meter loopt, omdat je makkelijk standhoudt en met een beetje geluk nog wint ook.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53138441
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:43 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Hoe kan ik jou nog serieus nemen als jij de achterste linie verwijt dat ze niet scherp genoeg zijn voor het doel van de tegenstander? Kom op, zeg! Misschien moet je eens kritisch naar Oranje durven kijken, dat is echt geen zonde. Jij houdt Marco van Basten de hand boven het hoofd, maar waarom?
Omdat het allemaal helemaal niet zo slecht gaat met Oranje en we qua resultaat het gewoon uitstekend doen... Jij bent degene die al drie jaar oogkleppen op heeft, ik niet.
pi_53138456
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:44 schreef Tennessee het volgende:

[..]

om maar een voorbeeld te noemen... Alle 20 veldspelers staan weer eens in of vlakbij het strafschopgebied van de tegenstander, schot op doel, redding, bal komt in onze laatste linie op zo'n 35 meter van het doel... dan kan je gaan passen, maar met 16 man tussen jou en het doel heb je meer aan een poeier op doel... en in die spelsituatie (die regelmatig voorkomt) hebben we op dit moment helaas geen spelers die erg recht schieten. In het verleden werden vrij veel goals op die manier gemaakt.
Oke je bent definitief niet geloofwaardig meer...
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_53138464
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:39 schreef Tennessee het volgende:

[..]

wat dramatisch is, letterlijk én figuurlijk, is dat grenzeloze overdrijven hier...
Tel de topspelers maar dan. Bij Oranje: Sneijder, Robben, v. Nistelrooij(Real Madrid), v. Persie(Arsenal), Babel en Kuijt(Liverpool), v.d. Sar(Manchester United), Seedorf(AC Milan), v. Bommel(Bayern), v.d. Vaart(HSV), en dan heb je nog een zooi spelers die uitblinken bij clubs als Feyenoord, AZ, Ajax, PSV. Dan komen we bij Roemenië: Chivu(Inter), Mutu(Fiorentina) en bij Bulgarijë: Berbatov(Tottenham). Dat zijn de enige spelers in de hele kwalificatie-poule die af en toe bij Nederland, opgeroepen zouden worden, waarvan Mutu en Berbatov ook nog is een aantal spelers voor zich zouden hebben. De rest van die landen zelfs al, bestaat uit local heroes, en dan heb ik het nog niet eens over semi-prof teams als Albanië, Luxemburg, Wit-Rusland etc. Daartegen heb je over de hele kwalificatie zowat geen kans gecreëerd. Gisteren en Zaterdag bij elkaar bijvoorbeeld maar 2 kansen gecreeërd. En dat geef jij af op de verdedigers? Terwijl je op het middenveld internationale toppers als Seedorf, v. Bommel, v.d. Vaart, Sneijder op kunt stellen, en het in de aanval met supersterren als v. Persie en v. Nistelrooij kunt doen?
  donderdag 13 september 2007 @ 08:50:22 #133
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53138475
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:44 schreef Suijk het volgende:
Maar wat ik niet zo goed snap...bijna alle spelers hebben met grote coaches samengewerkt, ze weten van zichzelf waar ze goed kunnen presteren, zou er vanuit de spelers wel eens een weerwoord komen naar Marco toe? En dan niet van zure Bommel, maar gewoon in de kleedkamer. Ben ik wel benieuwd naar, hoe dat gaat.
Wat denk je dat er gebeurt als ze dat doen? Dan worden die spelers de volgende interland niet meer opgeroepen. Marco van Basten is zó trots en eigenwijs, dat tegenspraak niet wordt geduld. 4-3-3 is er niet meer uit te ramme, Van Basten ziet het als gezichtsverlies lijden, als hij concessies moet doen aan (bijvoorbeeld) de opstelling. Hij wordt nog liever in de groepsfase van het EK uitgeschakeld, dan dat hij zijn systeem veranderd, dat totaal niet functioneert.
pi_53138507
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:44 schreef Suijk het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat elke speler van Oranje je precies kan vertellen wát Van Basten wil en waarom Van Basten dat zo wil omdat Van Basten ze dat precies heeft uitgelegd en dat als Van Basten er niet van overtuigd was dat ze het begrepen en het er mee eens waren ze niet zouden spelen.. Zie bijvoorbeeld Van Bommel. De spelers van Oranje staan in hun mening denk ik allemaal achter Van Basten. Het zijn professionals die zien dat de behaalde resultaten prima zijn en die meteen na een wedstrijd nog een beetje veel adrenaline in hun systeem hadden, maar als ze allemaal tegen Van Basten waren was hij echt al lang weggeweest...
pi_53138530
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:50 schreef M0NTANA het volgende:

.... dan dat hij zijn systeem veranderd, dat totaal niet functioneert.
en dit bedoel ik dus met grenzeloze overdrijving... met een systeem dat totaal niet functioneert haal je echt geen 18 5 1
  donderdag 13 september 2007 @ 08:55:47 #136
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53138550
quote:

[..]

Ziektewet knaagt wel aan je zeker?
pi_53138560
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:55 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Ziektewet knaagt wel aan je zeker?
gefeliciteerd, dit is je domste opmerking van de week...
  donderdag 13 september 2007 @ 08:57:22 #138
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53138569
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:54 schreef Tennessee het volgende:

[..]

en dit bedoel ik dus met grenzeloze overdrijving... met een systeem dat totaal niet functioneert haal je echt geen 18 5 1
Dacht al, waar blijft die update qua cijfertjes?

Denk je dat Oranje, als het spel hetzelfde blijft, ook na het EK zulke cijfers kan overleggen?
  donderdag 13 september 2007 @ 08:59:00 #139
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53138588
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:56 schreef Tennessee het volgende:

[..]

gefeliciteerd, dit is je domste opmerking van de week...
Nope, die maakte jij om 8.32 uur.
pi_53138600
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:48 schreef Longmen het volgende:

[..]

Oke je bent definitief niet geloofwaardig meer...
je laat je wel kennen zo... niemand begrijpt er ook maar iéts van tenzij ze het helemaal met jou/jullie eens zijn... daar is een woord voor, kan er even niet opkomen....
pi_53138616
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:59 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Nope, die maakte jij om 8.32 uur.
Gaan we het vandaag nog over Van Basten hebben of niet?
  donderdag 13 september 2007 @ 09:03:10 #142
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53138643
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:01 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Gaan we het vandaag nog over Van Basten hebben of niet?
Wil best discussiëren over het functioneren van Marco van Basten, maar dat kan niet met iemand die zich blindstaart op de cijfers en die altijd weer erbij haalt, als er terechte kritiek komt op zijn oogappeltje.
pi_53138664
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:27 schreef ShaoliN het volgende:
Onbegrijpelijk dat er niet ingegrepen wordt. Dit NL'se elftal speelt het zwakste voetbal in minstens 50 jaar . Dit is toch geen resultaat. Een jaar of 10 terug waren we teleurgesteld als we dergelijke landjes met slechts 4-0 opzij zetten. Een defensief team is lastig tegen te spelen, maar hoe verklaar je in godesnaam dat dit defensieve team betere kansen krijgt?? Diep, diep triest.
Triest idd

Ik snap ook al dat gedoe niet "ja ze speelden verdedigend en groeven zich in". Leuk verhaal hoor maar als jij 90 minuten goed voetbal speelt dan speel je Albanie helemaal stuk en dan vliegt er zeker weten ergens wel een balletje in. Nu kom je met heel veel geluk nog met een overwinning weg.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53138701
quote:

[..]

Dat is ook het probleem, 4-3-3 is ontworpen zodat alle 20 veldspelers per definitie niet in de 16 meter van de tegenstander staan. Het hele doel van 4-3-3 is dat vleugelspelers het veld breed houden waardoor d'r ruimte komt in het midden voor de spits en de opkomende middenvelder om in te bewegen. Als je echte vleugelspelers hebt trek je de links en de rechtsback naar buiten, waardoor je 2 of tegen een land als Albanië 3 centrale verdedigers over hebt. Daar kun je dan met bewegende spitsen of middenvelders tussenkomen terwijl de buiten z'n man voorbij gaat en voorzet.

De manier waarop v. Basten het speelt is eigenlijk van alles niets. De buitenspelers hebben zogenaamd vrijheid, om onvoorspelbaar te blijven, maar ze moeten wel iedere keer naar binnen om voor hun goede been te komen, waardoor d'r erg weinig verrassing meer in zit, en zelfs een land als Albanië zich daar op in kan stellen. D'r komt verder geen voorzet van af.

De kracht van de middenvelders is normaal in het 4-3-3 systeem dat ze van positie wisselen en in de 16 meter opduiken, nou, je hebt gezien wat er gebeurt, de buitens komen naar binnen zodat er zo weinig ruimte in het midden van het veld is, dat het waanzin is om de 16 meter binnen te komen. De ruimte om door het midden van het veld te combineren is er gewoon niet, en de kans om op een voorzet van de flanken te wachten heb je ook niet, waardoor je het middenveld eigenlijk al uitschakeld. En van positie wisselen kan met dit materiaal gewoon niet, stel dat Sneijder bijvoorbeeld de positie van rechtshalf overneemt en Melchiot komt mee op en raakt de bal kwijt, dan zou Sneijder zijn positie moeten overnemen, dan ben je dus nat, en staat de tegenstander praktisch al voor je goal.

Dan de backs of centrale verdedigers, in het 4-3-3 van Cruijff waren het de backs die op kwamen, in het 4-3-3 van van Gaal de centrale verdedigers die inschoven. Eerst met de backs beginnen, ten eerste heb je geen Krol en Suurbier meer, die een mannetje voorbij kwamen en dan voorzetten. Ten tweede is die ruimte er ook niet, normaal als die backs op kwamen maakten de rechtsbuiten en de rechtshalf ruimte door terug te zakken, waardoor de back 1:1 met de andere back kwam, die hij dan uitkapte en voorzette. Dit gebeurt bij dit Nederlands elftal meestal helemaal niet, en als het wel gebeurt is de timing helemaal verkeerd. Waardoor de back aardig simpel afgeschermd wordt van de voorzet. Centrale verdedigers die doorschuiven bestaan in dit systeem niet meer, daar heb je geen spelers voor trouwens(misschien Ooijer), en wordt ook geen ruimte voor gemaakt, doordat je met de punt naar achteren speelt.
pi_53138704
quote:
Op donderdag 13 september 2007 08:57 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Dacht al, waar blijft die update qua cijfertjes?

Denk je dat Oranje, als het spel hetzelfde blijft, ook na het EK zulke cijfers kan overleggen?
Voor de zoveelste keer, ik ben niet helderziend, ik ben geen voetbalcoach en ik kan niet in het hoofd van Van Basten of wie dan ook kijken...

Van Basten heeft een taak op zich genomen, die is van het begin af duidelijk geweest, opbouwen naar het EK08 en van het WK06 geen hoge verwachtingen hebben. Van mij krijgt hij alle vertrouwen, in ieder geval tot ná EK08, jij loopt hem al vanaf dag één onderuit te halen.

We zullen allemaal nog tot volgende zomer moeten wachten om te zien of Oranje zich uiteindelijk kwalificeert en hoe ze het dan vervolgens op het EK doen. En ik zie het EK persoonlijk met veel vertrouwen, goede hoop en goede zin tegemoet.
pi_53138736
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:07 schreef Solstice het volgende:

...
dankjewel voor deze post... ik ga hem even goed lezen!
  donderdag 13 september 2007 @ 09:11:04 #147
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53138747
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:07 schreef Tennessee het volgende:

[..]

Voor de zoveelste keer, ik ben niet helderziend, ik ben geen voetbalcoach en ik kan niet in het hoofd van Van Basten of wie dan ook kijken...

Van Basten heeft een taak op zich genomen, die is van het begin af duidelijk geweest, opbouwen naar het EK08 en van het WK06 geen hoge verwachtingen hebben. Van mij krijgt hij alle vertrouwen, in ieder geval tot ná EK08, jij loopt hem al vanaf dag één onderuit te halen.

We zullen allemaal nog tot volgende zomer moeten wachten om te zien of Oranje zich uiteindelijk kwalificeert en hoe ze het dan vervolgens op het EK doen. En ik zie het EK persoonlijk met veel vertrouwen, goede hoop en goede zin tegemoet.
Nee, hoor. Vanaf dag één had ik mijn twijfels, maar gunde hem een kans. Maar al snel werd duidelijk dat Marco van Basten niet geschikt is als bondscoach, hij is veel te trots en eigenwijs, consessies aan de opstelling zal hij nooit doen. Ook hij ziet toch al drie jaar dat het voor geen meter loopt?
  donderdag 13 september 2007 @ 09:14:47 #148
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53138808
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:07 schreef Solstice het volgende:

[..]

Dat is ook het probleem, 4-3-3 is ontworpen zodat alle 20 veldspelers per definitie niet in de 16 meter van de tegenstander staan. Het hele doel van 4-3-3 is dat vleugelspelers het veld breed houden waardoor d'r ruimte komt in het midden voor de spits en de opkomende middenvelder om in te bewegen. Als je echte vleugelspelers hebt trek je de links en de rechtsback naar buiten, waardoor je 2 of tegen een land als Albanië 3 centrale verdedigers over hebt. Daar kun je dan met bewegende spitsen of middenvelders tussenkomen terwijl de buiten z'n man voorbij gaat en voorzet.

De manier waarop v. Basten het speelt is eigenlijk van alles niets. De buitenspelers hebben zogenaamd vrijheid, om onvoorspelbaar te blijven, maar ze moeten wel iedere keer naar binnen om voor hun goede been te komen, waardoor d'r erg weinig verrassing meer in zit, en zelfs een land als Albanië zich daar op in kan stellen. D'r komt verder geen voorzet van af.

De kracht van de middenvelders is normaal in het 4-3-3 systeem dat ze van positie wisselen en in de 16 meter opduiken, nou, je hebt gezien wat er gebeurt, de buitens komen naar binnen zodat er zo weinig ruimte in het midden van het veld is, dat het waanzin is om de 16 meter binnen te komen. De ruimte om door het midden van het veld te combineren is er gewoon niet, en de kans om op een voorzet van de flanken te wachten heb je ook niet, waardoor je het middenveld eigenlijk al uitschakeld. En van positie wisselen kan met dit materiaal gewoon niet, stel dat Sneijder bijvoorbeeld de positie van rechtshalf overneemt en Melchiot komt mee op en raakt de bal kwijt, dan zou Sneijder zijn positie moeten overnemen, dan ben je dus nat, en staat de tegenstander praktisch al voor je goal.

Dan de backs of centrale verdedigers, in het 4-3-3 van Cruijff waren het de backs die op kwamen, in het 4-3-3 van van Gaal de centrale verdedigers die inschoven. Eerst met de backs beginnen, ten eerste heb je geen Krol en Suurbier meer, die een mannetje voorbij kwamen en dan voorzetten. Ten tweede is die ruimte er ook niet, normaal als die backs op kwamen maakten de rechtsbuiten en de rechtshalf ruimte door terug te zakken, waardoor de back 1:1 met de andere back kwam, die hij dan uitkapte en voorzette. Dit gebeurt bij dit Nederlands elftal meestal helemaal niet, en als het wel gebeurt is de timing helemaal verkeerd. Waardoor de back aardig simpel afgeschermd wordt van de voorzet. Centrale verdedigers die doorschuiven bestaan in dit systeem niet meer, daar heb je geen spelers voor trouwens(misschien Ooijer), en wordt ook geen ruimte voor gemaakt, doordat je met de punt naar achteren speelt.
Bespaar je de moeite, Solstice. Het systeem is perfect, want de cijfers zijn geweldig.

Tennessee zal nooit toegeven dat Marco van Basten iets fout doen, want er gaat toch niets fout?
pi_53138872
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:11 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Nee, hoor. Vanaf dag één had ik mijn twijfels, maar gunde hem een kans. Maar al snel werd duidelijk dat Marco van Basten niet geschikt is als bondscoach, hij is veel te trots en eigenwijs, consessies aan de opstelling zal hij nooit doen. Ook hij ziet toch al drie jaar dat het voor geen meter loopt?
ik kan niet anders dan weer persoonijk worden, sorry. Luister nou... Dat JIJ iets als waar en werkelijkheid ZIET, betekent niet per definitie dat dat ook waar en werkelijkheid IS. Jij bent niet de maat van alle dingen, je bent een mens, je kan het ook mis hebben. Dat Johan Derksen het in dit geval met je eens is, of andersom, doet er niets toe, ook Johan Derksen is niet de maat der dingen. De enige meetbare werkelijkheid die we hebben is het behaalde resultaat. En die was op het WK06 helemaal in overeenstemming met wat er vantevoren door o.a. de Bondscoach over was gezegd (geen hoge verwachtingen hebben) en nu zijn we op weg naar de EK08 (met prima cijfers) en moeten we afwachten wat Marco the Magician allemaal voor ons uit zijn hoed gaat toveren. En mensen als Derksen moeten gewoon niet meer op de televisie komen, die man is een sfeerverpestende clown, al moet ik toegeven dat het wel grappig is, vooral ook die reacties van Van Hanegem op hem...
  donderdag 13 september 2007 @ 09:22:46 #150
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53138921
quote:
Op donderdag 13 september 2007 09:19 schreef Tennessee het volgende:

[..]

ik kan niet anders dan weer persoonijk worden, sorry. Luister nou... Dat JIJ iets als waar en werkelijkheid ZIET, betekent niet per definitie dat dat ook waar en werkelijkheid IS. Jij bent niet de maat van alle dingen, je bent een mens, je kan het ook mis hebben. Dat Johan Derksen het in dit geval met je eens is, of andersom, doet er niets toe, ook Johan Derksen is niet de maat der dingen. De enige meetbare werkelijkheid die we hebben is het behaalde resultaat. En die was op het WK06 helemaal in overeenstemming met wat er vantevoren door o.a. de Bondscoach over was gezegd (geen hoge verwachtingen hebben) en nu zijn we op weg naar de EK08 (met prima cijfers) en moeten we afwachten wat Marco the Magician allemaal voor ons uit zijn hoed gaat toveren. En mensen als Derksen moeten gewoon niet meer op de televisie komen, die man is een sfeerverpestende clown, al moet ik toegeven dat het wel grappig is, vooral ook die reacties van Van Hanegem op hem...
OK, even geen meningen dan.

Het is toch een feit dat het spel dramatisch is? Het is toch een feit dat de meeste spelers beter funcioneren in 4-4-2? Het is toch een feit dat Marco van Basten zó eigenwijs is, dat hij nooit concessies zal doen? Het is toch een feit dat Oranje onder Van Basten over geluk niets te klagen heeft?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')