abonnement Unibet Coolblue
pi_53130717
Welkom in het Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic.

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers! In de Wiki! van Klussen en Wonen kun je jezelf in de OP van dit topic in de lijst zetten met 'klussers met voorpret'

Geef even aan in welke stage van het klussen je zit.. Wacht je nog op je hypotheek? Doet de aannemer nog moeilijk? Of zijn alle data al rond?


Eigen topics van klussers met voorpret:

  • Bloempjes huis(je) in Arnhem - Huur - Oplevering: 27 juli 2007 - Verhuizing: 11 augustus
  • Lieksepiek's bijna nieuwe (t)huisje!
  • Nanook24 gaat groter wonen
  • Brusselspruitjes appartement in Brussel
  • Het mini-huis van m@x
  • Sandertje21 en Appelsap gaan samenwonen in Vlissingen! Oplevering 24 september
  • Het nieuwe Kozakkenhuis Oplevering 28 september, is zwaar in de zenuwen
  • wonderer gaat verhuizen! Oplevering 26 oktober, bezig met hypotheek

    Nog-niet-klussende, eigen-topic-loze FOK!kers met Verhuis/Klus/Woon voorpret en kriebels:

  • phluphy: verhuisplannen voor 2008. Mag pas op Funda kijken vanaf december 2007
  • leonieke: bouwplannen voor als het eindelijk eens zomer wordt Plan: check! Vergunning: check! Krediet: check! Aannemer: door regenweer achter op schema, maar we houden hoop! Onze eigen blog
  • snoopy: Heeft een nieuwbouwhuis gekocht dat eind 2007/begin 2008 klaar is.

    Vorige topic:

    Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 4

    [ Bericht 6% gewijzigd door BE op 23-09-2007 09:02:46 ]
  • pi_53130733
    Iemand heeft de Wiki verwijderd!

    Ik heb de Wiki weer teruggezet en Kozakken ook bij de linkjes gezet!

    [ Bericht 43% gewijzigd door appelsap op 12-09-2007 20:42:56 ]
      woensdag 12 september 2007 @ 21:06:53 #3
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_53131742
    Mag ik je hartelijk danken, appelsap!

    Kleine update: hypotheek is nu vestuurd voor een definitief akkoord van de hypotheekverstrekker zelf. (zat een soort tusseninstantie tussen die nu akkoord is)
    Pff... zenuwen zijn eht echt!!
      woensdag 12 september 2007 @ 21:27:20 #4
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53132451
    Alweer een nieuw topic. Zou dit mijn laatste zijn?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53133136
    Tjee, je gaat even wat dozen inpakken en er is zomaar weer een nieuw topic.

    Appelsap, Hoe durven ze, ons zomaar uit de wiki gooien.

    Kozakken, Als die tusseninstantie het goedgekeurd heeft dan kan het bijna niet meer mis zou je denken. Lekker hoor, jullie kunnen straks ook aan de gang in jullie paleisje.

    Wonderer, Zou het!?! Ik vond die biedingsperiode wel altijd het spannendst van alles. Daarna is het alleen een kwestie van de dingen regelen en met die pre approval is de hypotheek voor jullie volgens mij alleen nog maar een formaliteit, of niet?

    Ik ga hier in elk geval ondanks dat we overmorgen (!) de sleutel krijgen af en toe nog wel terug komen hoor. We kunnen Phluphy en Leonieke toch niet achterlaten met al die vreemden.

    Het inpakken van nog weer wat dozen heeft in elk geval wel voor weer wat rust gezorgd. Het zijn nu alleen nog wat spullen van de meiden die ingepakt moeten worden en morgen als de meiden in bed liggen kan ik me volledig op de benedenverdieping storten en hoef ik niet meer na te denken wat er wel en niet nodig is en ik moet zeggen dat dat wel een heel prettig idee is.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 12 september 2007 @ 22:15:36 #6
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53133657
    Nou ja, formaliteit... Het is volgens mij niet bindend en we kunnen ook gewoon naar een andere verstrekker enzo. Het is meer van "ja, deze mensen kunnen het betalen, dus je hoeft niet bang te zijn dat het misschien alsnog niet doorgaat".
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 13 september 2007 @ 00:31:50 #7
    50442 DaMook
    Lonely together ( Miss u Caro)
    pi_53136326
    ik ga morgen kijken naar een huurhuis . Ligt in echt een goede wijk enzo. Als het er ook goed uitziet woon ik mischien al snel op mezelf,.want per maandag is het dan van mij .
    The only easy day, was yesterday. (USMC)

    Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
    I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
    pi_53137967
    Dit zal hier alleszins niet mijn laatste topic zijn

    Ik lees straks met meer tijd helemaal bij Maar ik kan al zeggen dat ik akkoord ga met Nanook24: jullie mogen phluphy en mij niet achterlaten
    pi_53138169
    Ik ben er ook nog hoor
    Maar hoe kan ik in de openingspost komen !?
    pi_53138551
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 08:20 schreef linebear het volgende:
    Ik ben er ook nog hoor
    Maar hoe kan ik in de openingspost komen !?
    Maar voor hoe lang nog?

    Alleszins toevoegen op de wiki en vragen aan een modje om jouw tekst toe te voegen (hem hier even plaatsen is daarvoor wel handig )
      donderdag 13 september 2007 @ 09:10:59 #11
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53138745
    Welkom DaMook! Dat zou wel erg snel zijn dan. Hoe kan dat zo?
    En vergeet vooral niet foto's te maken!

    Nanookje, wat een rommelige dagen zijn dit hé?! Heb je erg veel chaos overal of valt het mee?

    Leoniekje ik blijf nog wel een tijdje bij je hoor.
    Ik kom nog wel eens in Tongeren, is dat ver bij jou vandaan? Dan kom ik eens op de koffie!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53140587
    Zo het één na laatste wasje zit in de machine en ik ben vanmorgen met onze jongste voor het laatst hier in bad geweest. Ik vind het heel raar al die voor het laatst dingen moet ik zeggen maar ik kijk zo uit naar dat grotere huis dat ik het allemaal niet vreselijk erg vind.

    Phluph, Je kunt wel zeggen dat het hier een chaos is ja. Ik ben al dagen druk met opruimen maar toch is het iedere keer weer een rommeltje. Daarom kijk ik ook erg uit naar vanavond als alles definitief in dozen kan verdwijnen en het dus niet meer in huis rond kan slingeren.

    Leonieke, Ik ga hier van het begin tot het eind met je mee jompelen hoor als ze straks met de bouw gaan beginnen. Van het afgraven van de grond voor de onderkeldering tot dat jullie de sleutel krijgen en er echt kunnen gaan wonen.

    DaMook, Succes met kijken morgen. Maandag is wel héél snel maar dat is het voordeel met huurhuizen waarvan de huurders al weg zijn.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53146824
    4,5 doos verder en de eerste slaapkamer is volledig verhuis klaar.

    Heerlijk om even echt productief bezig te kunnen zijn.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53147177
    Wauw Damook dat zou snel zijn! Veel plezier met kijken.

    Leonieke ik ga het ook allemaal volgen hoor. Ben reuze benieuwd wanneer ze nou eens gaan beginnen.

    Nanook wat een tijd neemt dat nog in beslag he dozen inpakken! Dan denk je, ik heb pas 4 dozen gedaan maar je bent soms zo een paar uur verder! En vreselijk irritant dat je nog niet alles kan inpakken omdat je nog dingen nodig hebt. Wel fijn dat je zo uitkijkt naar het nieuwe huis. Wat vinden je kinderen er eigenlijk van? Hebben die er ook wel zin in?
    pi_53148339
    Inpakken neemt inderdaad ongemerkt een hoop tijd in. Je wilt de dingen toch een beetje bij elkaar houden en de ergste rommel weggooien en vooral dat uitzoeken vraag de meeste tijd maar ik ben gelukkig al een heel eind op weg.

    Wat de kinderen ervan vinden? De oudste is 4 en die is dinsdag op haar nieuwe school wezen kijken en leek daar direct als een vis in het water dus dat was wel prettig. Of ze het verder écht begrijpt weet in niet. We hebben wel een boekje over verhuizen dat we regelmatig voorlezen dus ze begrijpt wel waarom alle spullen in dozen gaan en ze wil de muur in haar kamer groen met gele stippen net als het meisje in het boekje (dat gaat dus écht niet gebeuren! Het wordt aqua blauw met lime groen voor deze stoere meid )

    De jongste is 11 maanden dus die maakt het allemaal nog niet zo bewust mee. Dit weekend gaan ze naar mijn schoonmoeder en als we ze zondag ophalen gaan we eerst langs het oude huis (zodat ze kunnen zien dat dat leeg is) en dan daarna naar het nieuwe waar hun kamertjes zo veel mogelijk klaar moeten zijn en dan zullen we wel zien hoe ze het gaan vinden.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 13 september 2007 @ 16:22:38 #16
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53148885
    Ze wilden die 3000 niet teruggeven, maar vullen wel de olie- en gastank af, dat scheelt weer ruim 1000 piek.

    We hebben het bod dus geaccepteerd, nu is het wachten op de andere gegadigden of ze het alsnog kunnen financieren of dat ze pech hebben.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 13 september 2007 @ 17:35:55 #17
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53150560
    Spannend wonderer! Hoe lang hebben ze ook alweer om het te laten weten?

    Nanook, heb je genoeg verhuisdozen, tape en zo op voorraad? Dat was altijd mijn grootste angst, dat ik wel wilde opschieten, maar op een gegeven moment niet meer zou kunnen.
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 13 september 2007 @ 19:35:16 #18
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53153219
    Tweeenzeventig uur. Ik weet alleen niet wanneer die ingaat. Officieel pas wanneer we allemaal het contract hebben getekend, maar ik geloof onofficieel gisteravond al.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53153862
    Oooooh Wonderer wat goed!!! Ik duim nog even door voor jullie!

    Phluphy, Of ik genoeg dozen heb...ik begin er aan te twijfelen. Ik heb net even geteld en er staan er nog 22. Er zijn nu 2 slaapkamers zo goed als leeg dus daar zullen niet heel veel dozen meer voor nodig zijn maar de laatste spullen moeten nog uit de keuken en pannen e.d. vreten natuurlijk ruimte in zo'n doos. Ik ga dus maar prioriteiten stellen en in elk geval de kasten die uit elkaar moeten leeg maken en dan moeten de laatste spullen maar ingepakt worden als er weer dozen uitgepakt zijn aan de andere kant. (Er gaan er morgen alweer een stel mee dus dat scheelt wel.

    Nu eerst even het nieuws kijken en dan vol aan de gang om die laatste spullen ingepakt te krijgen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53157100
    Het wil maar niet opschieten. Ik heb de afgelopen uren hooguit 5 dozen ingepakt. Ik ben met de keuken bezig maar dan bedenk je je ineens dat je morgen dus nog wel brood moet smeren dus het beleg kan je niet inpakken. Borden en pannen ook niet want daar staat nog een deel van schoon te worden in de vaatwasser.

    Ik ga er maar even mee stoppen, morgen weer een dag.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      donderdag 13 september 2007 @ 22:14:53 #21
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53157898
    quote:
    Op donderdag 13 september 2007 21:51 schreef Nanook24 het volgende:
    Het wil maar niet opschieten. Ik heb de afgelopen uren hooguit 5 dozen ingepakt. Ik ben met de keuken bezig maar dan bedenk je je ineens dat je morgen dus nog wel brood moet smeren dus het beleg kan je niet inpakken. Borden en pannen ook niet want daar staat nog een deel van schoon te worden in de vaatwasser.

    Ik ga er maar even mee stoppen, morgen weer een dag.
    Als ik dat allemaal zo hoor ben ik blij dat ik op vakantie ben de weken voor de overdracht
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53163636
    We zijn 14 september vandaag Eindelijk

    Ik herinner mij ergens vaag in mijn achterhoofd dat ik hier gepost heb dat we op 14 september gingen beginnen met de grondwerken!

    Maar laat ik maar direct stoppen met happy joy joy te doen want er wordt nog altijd niet gesproken over de bouw van ons huis Geen woord is er over gezegd geweest sinds mijn post dat het dan toch op 14 september ging zijn.. Niets, nada, niks..

    Nog altijd geen grondwerken dus Nog altijd geen stenen die geleverd zijn Nog altijd geen sprake van funderingen of de bekisting

    Ik hoop dat jullie nog veel geduld hebben om nog te wachten op de eerste werken

    Maar er is wel één voordeel dat ik heb ten opzichte van jullie. Dat inpakken zal zich bij ons beperken tot kleren en boeken (veel boeken ) inpakken en zaken die sowieso al in dozen zitten (waterkoker, koffiezet, ...) omdat we ze nog nooit hebben gebruikt Maar hey... aan dit tempo zit ik hier volgend jaar dezen tijd nog steeds, niet ingepakt...
    pi_53163868
    Leonieke, Ik dacht echt dat je ging vertellen dat ze begonnen waren maar helaas...er gebeurd dus gewoon nogsteeds niks.

    Maar er valt wel iets te jompelen vandaag hoor!!!

    Wij vertrekken over een half uurtje richting ons nieuwe huis voor een laatste ronde en gaan daarna tekenen bij de notaris en dan zijn we voor 2 weeken groot grond bezitters.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53163954
    Daar mag inderdaad voor gejompeld worden Nanook

    Fantastisch gewoon Nog 2 weekjes geduld
    pi_53164084
    Nee hoor, we gaan hier alleen nog terug komen om spullen in te pakken.

    Vanaf maandag wonen we daar.

    We gaan zo dus tot later.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      vrijdag 14 september 2007 @ 10:28:48 #26
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53165849
    Nanook! Have Fun!!

    Leonieke.
    Ik begrijp niet dat je het volhoudt. En ik vind het echt een rare situatie. Er zijn blijkbaar afspraken gemaakt cq. toezeggingen gedaan, niemand houdt zich eraan maar meldt zich ook niet? Dat is toch raar? Om niet te zeggen onbeschoft?
    Jullie zijn zo afhankelijk van anderen, ik vraag me af of die mensen zich dit realiseren. Zij bepalen hoe jullie moeten leven, en doen blijkbaar niet echt hun best voor jullie. Word je daar nu niet vreselijk boos om?
    Wat vind je man hier eigenlijk van?

    Ik vind het echt rot voor je. En ik word er kwaad om!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53167956
    Gisteren de hypotheek adviseur weer op bezoek gehad. Bleken er een aantal grote fouten in de offerte te zitten. Flink balen dus... maar die fouten zouden hersteld worden. Hopelijk komt het allemaal toch nog rond op tijd. Het is zo 5 oktober...
    pi_53169731
    Nanook veel plezier! Al ben je waarschijnlijk al geweest.

    Jee Leonieke wat rot zeg. Ik kan heel goed begrijpen dat je het zat bent! Kan je er anders niet zelf over beginnen hoe het nou zit? Net als Phluphy vraag ik me ook af wat je man ervan vindt.. en of hij het eventueel wat meer kan sturen bij je schoonouders? Want zo is het echt niet leuk meer. Die mensen moeten ook maar eens gaan begrijpen dat jullie nu eindelijk je eigen plekje wel willen.
    Het lijkt erop dat ze het zo allemaal wel prima vinden en daarom weinig tot geen moeite doen.

    He linebear wat rot, ik hoop voor je dat het allemaal op tijd in orde is!
    pi_53171663
    Komt allemaal wel goed... heb ik nog wel vertrouwen in...
      vrijdag 14 september 2007 @ 15:37:53 #30
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53174048
    Onbegrijpelijk, Leonieke. Ik kan er echt niet met mijn hoofd bij.

    Linebear, die Wii is al vergeven, je kunt weer een normale avatar gebruiken
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53179487
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 10:28 schreef phluphy het volgende:
    Nanook! Have Fun!!

    Leonieke.
    Ik begrijp niet dat je het volhoudt. En ik vind het echt een rare situatie. Er zijn blijkbaar afspraken gemaakt cq. toezeggingen gedaan, niemand houdt zich eraan maar meldt zich ook niet? Dat is toch raar? Om niet te zeggen onbeschoft?
    Jullie zijn zo afhankelijk van anderen, ik vraag me af of die mensen zich dit realiseren. Zij bepalen hoe jullie moeten leven, en doen blijkbaar niet echt hun best voor jullie. Word je daar nu niet vreselijk boos om?
    Wat vind je man hier eigenlijk van?

    Ik vind het echt rot voor je. En ik word er kwaad om!
    Ah, ik hou het de ene dag makkelijker vol dan de andere dag. De laatste tijd is het vooral opletten dat ik niet opeens uitbarst in tranen ofzo. Maar het is gigantisch druk op het werk tegenwoordig, dus zo kan ik toch een beetje mijn gedachten verzetten.

    Was het een andere aannemer geweest, had ik al verschillende keren aan de telefoon gehangen, maar ja, ik kan nu niet veel doen he. We wonen trouwens bij mijn schoonouders dus ze zouden het ons aan tafel kunnen zeggen. Maar helemaal niets... Ik vraag er ook niet meer naar aangezien ik toch geen antwoord krijg.

    Mijn man vindt het even verschrikkelijk als ik en hoopt ook gewoon niet meer dat het op een bepaalde dag zal gebeuren. Probleem is dat mijn man en ik totaal anders zijn opgevoed. Ik mocht thuis openlijk spreken, mijn gedacht zeggen, op mijn strepen staan, ... hier wordt niet tegengesproken, wordt er nooit een toon hoger of lager gesproken (toch niet door de kinderen), dit gebeurt hier gewoon niet. Stiekem hoop ik nog op begin volgende week, maar aangezien dat er nog niets is verteld geweest over het beginnen aan de bouw, begin ik ook daar voor te vrezen. Ik zou gewoon, net zoals mijn man, er minder mijn zinnen moeten op zetten.

    En ik wil het echt niet dramatisch doen overkomen hoor. Want we hebben nog altijd een dak boven ons hoofd, kunnen heel veel sparen. De ene dag gaat het al wat beter dan de ander. Deze week zijn we altijd na 21u thuis gekomen, dus heb ik mijn schoonouders niet echt onder ogen moeten komen. Maar meer dan een "hallo" en "slaapwel" kan er momenteel niet meer vanaf... Maar het wordt gewoon tijd dat ze beginnen. Eind december compromis getekend, bouwvergunning binnen van eind april en nu zijn we half september en zijn we nog geen stap verder.

    Zij realiseren zich denk ik inderdaad niet echt wat er voor ons allemaal van af hangt. Elke maand dat er later wordt begonnen, is een maand langer de pil nemen. Ik probeer deze maand mijn hospitalisatieverzekering nog in orde te krijgen. Dat is dan nog een jaar wachttijd voor zwangere vrouwen en dan zou ik nog altijd in januari/februari kunnen stoppen (ook al zal het waarschijnlijk later worden...) en geloof het of niet (en dit is er idd het topic niet voor) maar dit uitstel maakt het allemaal nog 10x zwaarder voor mij.

    En eigenlijk wil ik het gewoon zo vlug mogelijk af hebben dat we ons eigen thuis hebben, ook al is het nog voor enige tijd gewoon onder ons tweetjes. Ik wil ons huisje, onze thuis
    pi_53179535
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 13:04 schreef appelsap het volgende:
    Nanook veel plezier! Al ben je waarschijnlijk al geweest.

    Jee Leonieke wat rot zeg. Ik kan heel goed begrijpen dat je het zat bent! Kan je er anders niet zelf over beginnen hoe het nou zit? Net als Phluphy vraag ik me ook af wat je man ervan vindt.. en of hij het eventueel wat meer kan sturen bij je schoonouders? Want zo is het echt niet leuk meer. Die mensen moeten ook maar eens gaan begrijpen dat jullie nu eindelijk je eigen plekje wel willen.
    Het lijkt erop dat ze het zo allemaal wel prima vinden en daarom weinig tot geen moeite doen.

    He linebear wat rot, ik hoop voor je dat het allemaal op tijd in orde is!
    Dat laatste denk ik ook... En dat maakt het natuurlijk nog moeilijker om te beginnen zeuren...

    Linebear het is idd bijna 5 oktober En sowieso komt die offerte helemaal in orde. Ben ik zeker van Die overdracht moet gewoon doorgaan
      vrijdag 14 september 2007 @ 20:14:26 #33
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_53180542
    Leonieke, waarom gaan jullie niet zo lang op een leuk flatje zitten samen? Jullie zijn nota bene getrouwd, dan wil je toch samenwonen (als in: zonder ouders erbij )? Waarom jullie zelf dit aandoen zo?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
      zaterdag 15 september 2007 @ 02:46:06 #34
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53190220
    Ik wil een topic openen, dammit. We hebben vandaag hetzelfde contract nog een keer getekend (vijf keer) omdat de agent toch vond dat die fouten echt niet konden. Dus nu weer wachten op de verkopende partij om te tekenen... *zucht* Nou ja, wel goed dat ze het doet, maar wel irritant.

    Afspraak gemaakt met een home-inspector, lijkt me wel tof om daar bij te zijn.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zaterdag 15 september 2007 @ 08:58:43 #35
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53191204
    Wonderer, dan maak je je topic toch vast helemaal 'startklaar' in zoiets banaals als MSWord of zo?
    Kun je toch je ei vast kwijt en hoef je straks alleen nog maar te copy-pasten!

    Ach Leonieke wat is het toch een gecompliceerde situatie. Ik ben het aan de ene kant ook wel met Duderinnetje eens, huur zo lang iets voor jezelf, dat moet toch niet zo moeilijk te realiseren zijn. Maar ja, volgens mij heb je niet de makkelijkste schoonouders, en zit je een beetje klem. Toch zou ik het nog eens overwegen, ik waardeer jullie geduld en opoffering ten behoeve van de lieve vrede, maar het is wel jullie leven hoor.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53192361
    quote:
    Op vrijdag 14 september 2007 20:14 schreef Duderinnetje het volgende:
    Leonieke, waarom gaan jullie niet zo lang op een leuk flatje zitten samen? Jullie zijn nota bene getrouwd, dan wil je toch samenwonen (als in: zonder ouders erbij )? Waarom jullie zelf dit aandoen zo?
    We hebben het er regelmatig ook al over gehad, maar het probleem is dat ik geen ruzie wil maken en dat ik weet dat als we verhuizen het er zal van komen.
    Is het niet goed genoeg meer hier? Wat hebben we verkeerd gedaan? En ik wil ook gewoon niet ondankbaar overkomen.

    Financieel zou het geen probleem zijn. We hebben al genoeg gespaard om ons huis te bouwen en anders duurt de afwerking gewoon wat langer. I don't care... Maar nu verhuizen zal zeker niet geapprecieerd worden en dan is het maar zien wanneer er dan eens zal begonnen worden.

    Ginder intrekken was een tijdelijke oplossing, alleen duurt ze nu al 3 jaar en komt er zeker nog 10 maand bij (alhoewel ik toch nog ga zeggen dat de afspraak echt was dat we er voor het groot verlof van 2008 zouden intrekken)

    Oorzaak van dit alles is eigenlijk gewoon dat we altijd van het ene aantrekkelijke huis (of grond) op het andere zijn gevallen. En dat het op die manier altijd maar een paar maand meer ging duren. Alleen is er altijd iets tussengekomen (verkopers die niet meer wilden verkopen, verkopers die na een maand opeens kwamen melden dat ze toch meer wilden voor hun huis, ...). En die paar maand leek altijd wel makkelijk te overbruggen
      maandag 17 september 2007 @ 02:04:55 #37
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53234702
    Jullie mogen ophouden met duimen, het is gelukt

    Vanmiddag, op het allerallerlaatste moment lregen we te horen dat de andere partij de "release" zou gaan tekenen.

    Nou nog even betalen
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 17 september 2007 @ 02:55:07 #38
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53235088
    wonderer gaat verhuizen!

    Niet echt een geweldig originele titel maar soit
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53235734
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 02:04 schreef wonderer het volgende:
    Jullie mogen ophouden met duimen, het is gelukt

    Vanmiddag, op het allerallerlaatste moment lregen we te horen dat de andere partij de "release" zou gaan tekenen.

    Nou nog even betalen
    Wauw Wat een nieuws
    Jullie hebben een huis!! Jullie hebben een huis!!

    Fantastisch
    pi_53237927
    Jaa wat fijn wonderer gefeliciteerd!
      maandag 17 september 2007 @ 13:13:46 #41
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53242001
    Gefeliciteerd wonderer!


    Leonieke, ik ga je niet elke dag vragen of er nieuws is. Maar alleen als je belooft dat je het meteen meldt als er iets bekend is, ok?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53242121
    Phluphy hoe staat het er nu mee bij jou? Kan je jezelf nog inhouden of ben je zo nu en dan al stiekem aan het kijken?
      maandag 17 september 2007 @ 13:24:05 #43
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53242217
    Ik ben heel braaf geweest, appelsap!
    Al een paar keer heb ik 'funda' ingetypt in de adresregel, maar niet op enter gedrukt.
    Een tijd lang was ik er extra huiverig voor, omdat ik mijn man er nog een beetje van verdacht dat hij nog twijfels had. Dat is gelukkig nu een heel stuk minder.

    Vorig weekend hebben we het oostelijk deel van Zuid Limburg al een beetje verkend. Over een paar weken gaan we het westelijke deel bekijken. Hopelijk krijgen we dan een beeld van de geschikte plekjes. Dan kunnen we (over een maand of 2) wat gerichter gaan kijken op funda.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53242766
    Leuk zeg, dus jullie zijn toch al wel een beetje begonnen met de zoektocht.
    Fijn dat je man een stuk minder twijfels heeft. Straks als jullie echt een paar plekjes hebben gevonden waar jullie het huis gaan zoeken zal hij vast nog positiever zijn als hij leuke huizen tegenkomt. Zo was het hier ook. Ik had mijn twijfels om naar Zeeland te gaan verhuizen en ik heb altijd geroepen dat ik zeker daar nooit zal gaan wonen. Maar toch besloten om eens rond te gaan kijken en dan wordt het stiekem toch wel erg leuk.
    pi_53242875
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 13:13 schreef phluphy het volgende:
    Gefeliciteerd wonderer!


    Leonieke, ik ga je niet elke dag vragen of er nieuws is. Maar alleen als je belooft dat je het meteen meldt als er iets bekend is, ok?
    Ik sta er desnoods voor op moest ik het vergeten hebben en het schiet me te binnen als ik nog eens lig te woelen in mijn bed

    pi_53251120
    Update

    En nu echt met serieuze jompels erbij

    Er wordt waarschijnlijk in de laatste week van september begonnen aan het uitgraven van de kelder.

    En de laatste week van september is *trommelgeroffel* volgende week al

    Stel je maar eens voor dat het nu serieus is
      maandag 17 september 2007 @ 19:29:57 #47
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53251260
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 19:25 schreef leonieke het volgende:
    Update

    En nu echt met serieuze jompels erbij

    Er wordt waarschijnlijk in de laatste week van september begonnen aan het uitgraven van de kelder.

    En de laatste week van september is *trommelgeroffel* volgende week al

    Stel je maar eens voor dat het nu serieus is
    Woei! En gewoon klop geven (zo heet dat toch in het vlaams? ) als ze het weer uitstellen
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53251308
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 19:29 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Woei! En gewoon klop geven (zo heet dat toch in het vlaams? ) als ze het weer uitstellen
    Zo stoer ben ik nou ook weer niet

    Maar dat laat ik mijn man dan wel doen
      maandag 17 september 2007 @ 19:44:40 #49
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53251728
    Leonieke Yes ! Yes ! Yes !
    Mijn man wil jouw man wel komen helpen om klop te geven hoor! En ik ook!

    Appelsap, het geeft inderdaad veel rust dat manlief wat bijtrekt. En potverdikke, nou beginnen opeens allemaal mensen te suggereren dat we dan net zo goed in Duitsland kunnen gaan wonen want dat is nog eens véél goedkoper!
    Maar gelukkig ziet hij dat niet zitten, pfew!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53252221
    Whaaa Leonieke wat zou dat tof zijn! Ik duim echt heeeel hard voor je!

    Phluphy waar bemoeien mensen zich mee! Dat je in Limburg wilt gaan wonen wil nog niet zeggen dat je het land uit wilt.
      maandag 17 september 2007 @ 20:01:02 #51
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53252273
    Maar als het misschien 20 kilometer en een ton scheelt...

    Waarom willen jullie het niet dan?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 17 september 2007 @ 20:32:46 #52
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53253482
    Nou, een ton zal het niet schelen, anders zou ik het wel weten inderdaad. Ik denk dat het zo'n 20-30 K zou kunnen schelen.

    We willen graag in een typisch Limburgs durp gaan wonen (zo ééntje met de kroeg naast de kerk). Waar de mensen gezellig zijn en je het gevoel hebt in een gemeenschap te wonen, met veel (locale) evenementen en zo.

    Als we in Duitsland zouden gaan wonen, doe je dat bij voorkeur vlak over de grens i.v.m. je werk, en kom je bijna zeker in een Nederlandse enclave te wonen. Van velen heb ik gehoord dat men erg op zichzelf is. Niet echt gezellig in elk geval, en dat vind ik het prijsverschil niet waard.

    Edi- ter verduidelijking: ik ben in die regio opgegroeid, en sinds ik er weg ben mis ik die typische sfeer best wel.
    ... ♥ ik mis je ♥
      maandag 17 september 2007 @ 20:37:59 #53
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53253678
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 20:32 schreef phluphy het volgende:
    Nou, een ton zal het niet schelen, anders zou ik het wel weten inderdaad. Ik denk dat het zo'n 20-30 K zou kunnen schelen.

    We willen graag in een typisch Limburgs durp gaan wonen (zo ééntje met de kroeg naast de kerk). Waar de mensen gezellig zijn en je het gevoel hebt in een gemeenschap te wonen, met veel (locale) evenementen en zo.

    Als we in Duitsland zouden gaan wonen, doe je dat bij voorkeur vlak over de grens i.v.m. je werk, en kom je bijna zeker in een Nederlandse enclave te wonen. Van velen heb ik gehoord dat men erg op zichzelf is. Niet echt gezellig in elk geval, en dat vind ik het prijsverschil niet waard.

    Edi- ter verduidelijking: ik ben in die regio opgegroeid, en sinds ik er weg ben mis ik die typische sfeer best wel.
    Ahh Ja, dat zijn wel goeie redenen ja.
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      maandag 17 september 2007 @ 20:47:34 #54
    60908 G1ml1
    Keep falling......
    pi_53254040
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 20:32 schreef phluphy het volgende:
    Nou, een ton zal het niet schelen, anders zou ik het wel weten inderdaad. Ik denk dat het zo'n 20-30 K zou kunnen schelen.

    We willen graag in een typisch Limburgs durp gaan wonen (zo ééntje met de kroeg naast de kerk). Waar de mensen gezellig zijn en je het gevoel hebt in een gemeenschap te wonen, met veel (locale) evenementen en zo.

    Als we in Duitsland zouden gaan wonen, doe je dat bij voorkeur vlak over de grens i.v.m. je werk, en kom je bijna zeker in een Nederlandse enclave te wonen. Van velen heb ik gehoord dat men erg op zichzelf is. Niet echt gezellig in elk geval, en dat vind ik het prijsverschil niet waard.

    Edi- ter verduidelijking: ik ben in die regio opgegroeid, en sinds ik er weg ben mis ik die typische sfeer best wel.
    Ik dacht dat jij rasDuitse was
    Gravitation cannot be held responsible for people falling in love
    It is better to keep a friend from falling than to help him up
      maandag 17 september 2007 @ 21:17:02 #55
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53255238
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 20:47 schreef G1ml1 het volgende:

    [..]

    Ik dacht dat jij rasDuitse was
    Half dan toch. En daar ben ik voor in therapie geweest en nu is het over!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53269407
    quote:
    Op maandag 17 september 2007 21:17 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Half dan toch. En daar ben ik voor in therapie geweest en nu is het over! [afbeelding]
    Haha, die smiley .
    I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
      dinsdag 18 september 2007 @ 14:52:37 #57
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_53271235
    Ik kom nog even snel mijn gezicht hier laten zien voordat ik morgen officieel in mijn nieuwe huisje mag gaan klussen en wat zie ik: wonderer Gefeliciteerd
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_53273886
    Volgende week maandag mag ik me melden bij de notaris om het koopcontract te ondertekenen.. Ik ga van een 2-kamerappartement naar een 4-kamerappartement toe, en ik denk dat er relatief weinig werk aan zit.. Er moet schoongemaakt en geschilderd worden. Ik heb wel wensen om nog wat te gaan verbeteren (ik denk aan een nieuwe keuken/badkamer) maar dat komt later pas.

    Frappant detail: het is precies een maand geleden dat ik het voorlopig koopcontract heb ondertekend.. Wat kan dat ineens zo snel gaan..
      dinsdag 18 september 2007 @ 17:06:32 #59
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53274169
    Inderdaad snel, weerdo! En een heerlijk vooruitzicht!

    Heb je geen foto's?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53277183
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 17:06 schreef phluphy het volgende:
    Inderdaad snel, weerdo! En een heerlijk vooruitzicht!

    Heb je geen foto's?
    Alleen van de makelaar; maandag schiet ik wel een/ander en zet ik het wel online.
    pi_53279729
    Weerdo gefeliciteerd! Dat is ook snel gegaan dan!
    Zal wel lekker zijn van 2 naar 4 kamers!
    pi_53288518
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 20:07 schreef appelsap het volgende:
    Weerdo gefeliciteerd! Dat is ook snel gegaan dan!
    Zal wel lekker zijn van 2 naar 4 kamers!
    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met die vierde kamer aanmoet.

    Maar goed: het is met name de garage waarvoor ik het gedaan heb. Mijn motor die nu nog buiten staat heeft straks een uiterst mooie beschermde omgeving om te overwinteren.. Het is inderdaad heel snel gegaan, als het aan de verkoper lag had ik nu al eigenaar kunnen zijn, maar dat was voor mij niet goed uitgekomen. Ik heb geluk gehad dat alles zo soepel verliep..

    (En straks klussen en verhuizen!)
    pi_53297544
    quote:
    Op dinsdag 18 september 2007 23:50 schreef weerdo het volgende:

    [..]

    Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met die vierde kamer aanmoet.

    Maar goed: het is met name de garage waarvoor ik het gedaan heb. Mijn motor die nu nog buiten staat heeft straks een uiterst mooie beschermde omgeving om te overwinteren.. Het is inderdaad heel snel gegaan, als het aan de verkoper lag had ik nu al eigenaar kunnen zijn, maar dat was voor mij niet goed uitgekomen. Ik heb geluk gehad dat alles zo soepel verliep..

    (En straks klussen en verhuizen!)
    Een mooie logeerkamer maken.
    Voor je motor is het inderdaad lekker! Het had dus nog sneller gekund.
    pi_53307618
    Heel even melden dat we hier nog leven. Ik ben nu via een van de onbeveiligde internetverbindingen hier in de buurt online maar heb wel de spullen van Orange al binnen en ga zo proberen die aan te sluiten. Volgens Orange zou de boel alleen pas vanaf de 25ste moeten gaan werken dus het is even afwachten of ik straks ook echt via mijn eigen internetlijn online kan.

    Later wellicht meer dus.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 19 september 2007 @ 20:01:00 #65
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53309162
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 19:06 schreef Nanook24 het volgende:
    Heel even melden dat we hier nog leven. Ik ben nu via een van de onbeveiligde internetverbindingen hier in de buurt online maar heb wel de spullen van Orange al binnen en ga zo proberen die aan te sluiten. Volgens Orange zou de boel alleen pas vanaf de 25ste moeten gaan werken dus het is even afwachten of ik straks ook echt via mijn eigen internetlijn online kan.

    Later wellicht meer dus.
    Succes! Meesurfen op de buren is wel leuk, maar een eigen verbinding is toch het meest ideaal knutsel ze
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53309246
    De boel is aangesloten maar helaas nog niet actief.

    Ik zal dus nog even tot a.s. dinsdag geduld moeten hebben voor ik op onze eigen lijn kan surfen en bellen. Het zij maar even zo.

    Ik zag trouwens even vluchtig dat ik je mag feliciteren! Ik ga gauw even terug zoeken wat er allemaal in de tussentijd gebeurd is en daarna aan de afwas.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 19 september 2007 @ 20:06:39 #67
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53309325
    Ben benieuwd hoe dat straks bij ons gaat, ja... In ieder geval krijg je hier een maand gratis als je een klacht indient dus dat scheelt weer.

    Klantenservice bestaat hier nog!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53309463
    Dat is met recht klantenservice zeg! Dat doen ze hier in Nederland echt niet!!! Sterker nog, je mag blij zijn als de klantenservice begrijpt waar je het over hebt. Maar ze hebben nu eenmaal toegezegd dat het volgende week zou werken dus dan zal dat ook wel zo zijn...alleen jammer dat ze me dan blij maken met een dode mus door nu al die spullen op te sturen.

    Maar ik las even snel nog een nieuwtje!!!

    Leonieke, zou het dan toch echt gaan gebeuren! Heeft je schoonvader toegezegd dat ze echt gingen bouwen? Onafhankelijk van het weer!?! Ik hoop het zo voor jullie.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 19 september 2007 @ 21:13:53 #69
    114177 Diaan73
    Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
    pi_53310965
    Ik zal me hier ook eens melden. Wij hebben 31 augustus de sleutel gekregen van ons nieuwe koophuis uit 1935. Sindsdien is er al veel gedaan en moet er ook nog wel wat gebeuren. Zo hebben we o.a. de badkamer helemaal gesloopt en zijn nu bezig met opbouwen.

    In PeaceDiaanwoning kun je de ontwikkelingen volgen.

    De bedoeling is dat we 6 oktober a.s. gaan verhuizen en 12 oktober hebben we de sleuteloverdracht van ons oude huis.

    Zo langzamerhand beginnen we spullen in te pakken... voor mn gevoel hebben we nog wel even de tijd, maar het is zo 6 oktober en er is meer te doen dan alleen inpakken.
    pi_53313039
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 20:12 schreef Nanook24 het volgende:
    Maar ik las even snel nog een nieuwtje!!!

    Leonieke, zou het dan toch echt gaan gebeuren! Heeft je schoonvader toegezegd dat ze echt gingen bouwen? Onafhankelijk van het weer!?! Ik hoop het zo voor jullie.
    Nou, mijn schoonmoeder heeft gezegd dat ze in de laatste week van september gaan beginnen... Dat was wel nog voor het slechte weer, maar ik blijf hopen
    pi_53313170
    Oh, dus jouw schoonmoeder is de uiteindelijke uitvoerder die bepaald wanneer er begonnen gaat worden.

    Ik duim heel hard met je mee dat het allemaal goed gaat komen. (Alleen waar blijft toch dat droge weer dat ze bij jullie beloofden een poosje terug???)
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53313319
    Ik denk dat het voor het begin van september was en niet voor heel september
      woensdag 19 september 2007 @ 22:20:16 #73
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53313432
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 21:13 schreef Diaan73 het volgende:
    Ik zal me hier ook eens melden. Wij hebben 31 augustus de sleutel gekregen van ons nieuwe koophuis uit 1935. Sindsdien is er al veel gedaan en moet er ook nog wel wat gebeuren. Zo hebben we o.a. de badkamer helemaal gesloopt en zijn nu bezig met opbouwen.

    In PeaceDiaanwoning kun je de ontwikkelingen volgen.

    De bedoeling is dat we 6 oktober a.s. gaan verhuizen en 12 oktober hebben we de sleuteloverdracht van ons oude huis.

    Zo langzamerhand beginnen we spullen in te pakken... voor mn gevoel hebben we nog wel even de tijd, maar het is zo 6 oktober en er is meer te doen dan alleen inpakken.
    Welkom!
    Al is dit topic eigenlijk voor mensen die nog niet in de klusfase zijn, oftewel: hier kun je je ei kwijt voordat je je eigen topic kunt/mag openen.

    Evengoed nog veel voorpret op het uiteindelijke woonplezier gewenst!
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 19 september 2007 @ 22:22:31 #74
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53313518
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 22:10 schreef leonieke het volgende:
    Nou, mijn schoonmoeder heeft gezegd dat ze in de laatste week van september gaan beginnen... Dat was wel nog voor het slechte weer, maar ik blijf hopen
    Als je schoonmoeder het (ook) al zegt, wordt het toch al wat waarschijnlijker, toch? Blijkbaar is er toch echt over gesproken dan!
    Klinkt hoopvol hoor, al blijf ik het wennen vinden, deze vorm van informatievoorziening!

    Toi toi toi!
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 19 september 2007 @ 22:29:21 #75
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53313782
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 22:17 schreef leonieke het volgende:
    Ik denk dat het voor het begin van september was en niet voor heel september
    Toch wel jammer dat je niet hier woont dan. Hier is het al een maand droog of zo (op twee dagen na)
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53314809
    Ik beloof trouwens plechtig dat ik binnenkort alles hier en in de topics ga nalezen, maar momenteel is het gigantisch druk op het werk. Nog 8u werken deze week en ik heb weeral mijn uren gedaan, maar het ziet er eerder naar uit dat ik er nog 18u zal moeten presteren.

    Maar als het rustig wordt, ben ik weer helemaal terug hoor want ik heb het gevoel dat ik heel veel mis momenteel. Dus voldoende updaten, he hier

    En nu ga ik slapen, ik ben echt doodop
      donderdag 20 september 2007 @ 17:19:19 #77
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53332062
    Leonieke lief kneusje.

    Ik kom regelmatig in Tongeren, woon je daar een beetje in de buurt? Dan kan ik eens gaan kijken naar jullie bouwstekkie.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53339266
    We bouwen in Ninove. Is blijkbaar nog een serieuze afstand, maar we zouden eventueel eens in de helft ofzo kunnen afspreken als we al een berg foto's hebben van de bouw

    Er is trouwens weer een update. Volgende week zal niet lukken Bij goed weer de week erop Een beeeetje frustrerend maar
    pi_53339819
    Verdorie Leonieke, weer een loze belofte dus. Wat een tegenvaller weer joh!!!

    Ik weet het je zult je er inmiddels wel enigszins op voorbereiden bij iedere belofte die gedaan wordt maar ze geven je toch steeds hoop en dat is op zijn zachtst gezegd niet leuk!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53339864
    Aah Leonieke alweer niet!
    Hebben ze ook gezegd waarom?
    pi_53339971
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 21:35 schreef appelsap het volgende:
    Aah Leonieke alweer niet!
    Hebben ze ook gezegd waarom?
    Twee zieke personeelsleden.

    Maar ik heb wel gevraagd of hij het haalbaar ziet om het bewoonbaar te hebben tegen het groot verlof 2008 en daarop werd "waarschijnlijk wel" geantwoord...

    Positief bekijken zeker?
    pi_53340374
    Waarschijnlijk wel...dat is ook echt zo'n antwoord waar je iets aan hebt (maar niet heus!) ik ga nogmaals duimen voor een zachte winter zodat er in elk geval weinig dagen uitvallen vanwege de vorst.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53340421
    thx
    Het moet toch één keer meezitten he? Toch?
    pi_53340503
    Natuurlijk, na slechte tijden komen er altijd weer goede.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53340711
    Pff waarschijnlijk wel, ik zou echt boos worden met zo een antwoord! Belofte is belofte toch.
    Nou het wordt wel eens tijd dat jullie goed nieuws te horen krijgen hoor.
      donderdag 20 september 2007 @ 22:58:43 #86
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53342686
    Da's balen
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      vrijdag 21 september 2007 @ 13:08:12 #87
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53354281
    quote:
    Op donderdag 20 september 2007 21:16 schreef leonieke het volgende:
    We bouwen in Ninove. Is blijkbaar nog een serieuze afstand, maar we zouden eventueel eens in de helft ofzo kunnen afspreken als we al een berg foto's hebben van de bouw
    Da's bijna helemaal aan de andere kant des lands! (Van "mij" uit gezien dan).
    Stom hé, maar ik heb altijd het idee dat alle Nederlands (Vlaams)-talige Belgen in Belgisch Limburg wonen.
    quote:
    Er is trouwens weer een update. Volgende week zal niet lukken Bij goed weer de week erop Een beeeetje frustrerend maar
    Niet te geloven. Maar ik vind het wel positief dat ze zeggen dat ze de termijn voor volgende jaar denken te halen.
    Met Groot Verlof zul je wel bedoelen wat wij "Bouwvak" noemen?
    Als ze 'straks' bezig zijn op de bouwplaats, kun je toch zelf ook zo nu en dan eens met die mensen babbelen?
    Dan hoef je de informatie niet meer via-via te krijgen.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53375800
    quote:
    Op vrijdag 21 september 2007 13:08 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Da's bijna helemaal aan de andere kant des lands! (Van "mij" uit gezien dan).
    Stom hé, maar ik heb altijd het idee dat alle Nederlands (Vlaams)-talige Belgen in Belgisch Limburg wonen.
    Haha, andere kant is veel gezegd hoor Toen ik nog in West-Vlaanderen woonde, tegen de Franse grens, had ik een lief in Limburg, dat was pas de andere kant. Nu is het van het midden van het land naar de grens
    quote:
    Niet te geloven. Maar ik vind het wel positief dat ze zeggen dat ze de termijn voor volgende jaar denken te halen.
    Met Groot Verlof zul je wel bedoelen wat wij "Bouwvak" noemen?
    Als ze 'straks' bezig zijn op de bouwplaats, kun je toch zelf ook zo nu en dan eens met die mensen babbelen?
    Dan hoef je de informatie niet meer via-via te krijgen.
    Groot verlof is voor mij 1 juli als phille zijn vakantie begint, maar idd, ik heb me verkeerd uitgedrukt. Mijn schoonvader zal waarschijnlijk ook wel bouwverlof bedoelen. Soit, dat is 2 weken later denk ik. En dan moet het echt af of ik zie niet in hoe we het nog gaan kunnen inrichten tegen dat we weer moeten gaan werken.

    Die 'mensen' zijn natuurlijk werknemers van mijn schoonvader. Die komt het te weten
    pi_53389684
    Ik wil echt positief blijven denken en helemaal niet negatief overkomen en er de moed inhouden Maar nu ik het weerbericht gehoord heb, begin ik toch alle moed te verliezen

    Vanaf maandag begint er een lange periode met écht herfstweer: lage temperaturen en vooral elke dag regen
    pi_53389926
    Och meid, als we toch het weer maar voor jullie konder beïnvloeden om de bouw voor jullie extra snel te kunnen laten beginnen...

    Maar helaas zijn we afhankelijk van wat we krijgen en dat ziet er voor jullie helaas niet al te rooskleurig uit en dan mag je de moed af en toe best even verliezen hoor! Dat zou iedereen doen in jouw situatie.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zondag 23 september 2007 @ 00:56:46 #91
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53396159
    Tent opzetten?
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      zondag 23 september 2007 @ 08:18:05 #92
    114177 Diaan73
    Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
    pi_53399405
    quote:
    Op woensdag 19 september 2007 22:20 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Welkom!
    Al is dit topic eigenlijk voor mensen die nog niet in de klusfase zijn, oftewel: hier kun je je ei kwijt voordat je je eigen topic kunt/mag openen.

    Evengoed nog veel voorpret op het uiteindelijke woonplezier gewenst!
    Ooops ik had het nog niet als zodanig opgevat..... maar nu ik het beter lees, is het inderdaad zo.
      zondag 23 september 2007 @ 08:40:19 #93
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_53399455
    quote:
    Op zaterdag 22 september 2007 21:03 schreef leonieke het volgende:
    Ik wil echt positief blijven denken en helemaal niet negatief overkomen en er de moed inhouden Maar nu ik het weerbericht gehoord heb, begin ik toch alle moed te verliezen

    Vanaf maandag begint er een lange periode met écht herfstweer: lage temperaturen en vooral elke dag regen
    Misschien helpt het als je hier even flink je frustraties op uitleeft:





    En even gillen wil ook wel eens helpen:







    [ Bericht 3% gewijzigd door m@x op 23-09-2007 10:24:10 ]
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      zondag 23 september 2007 @ 08:41:13 #94
    12913 GreatWhiteSilence
    Bite me! (Not you, Annicka!)
    pi_53399460
    Is het iemand al opgevallen dat het link naar het 'vorige deel' een link naar dit deel is?
    Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
      zondag 23 september 2007 @ 08:49:25 #95
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53399492
    Goed gezien GWS! Ik heb een verzoekje tot aanpassing gedaan in het SC topic.

    Leonieke... we hopen er gewoon het beste van. Misschien dat het bij jullie bouwplaats droog blijft.
    Het voordeel van herfst is trouwens wel dat het hard waaien kan, en dan droogt de bodem ook weer sneller (hopelijk!)

    m@x, wat lief dat je Leonieke zoveel afreageermogelijkheden biedt. Je kunt haar natuurlijk ook een verfkwast in de hand geven, daar kun je je ook aardig mee uitleven. Voor haar meteen een goede oefening!
    ... ♥ ik mis je ♥
      zondag 23 september 2007 @ 10:25:28 #96
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_53400090
    Goed plan Fluf

    Joehoe, Leonieke!!!!!!! Wil je even oefenen?

    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_53400163
    quote:
    Op zondag 23 september 2007 10:25 schreef m@x het volgende:
    Goed plan Fluf

    Joehoe, Leonieke!!!!!!! Wil je even oefenen?

    [afbeelding]


    Heb je bij jou daar ook zo'n boksbal staan? Ik heb nog nooit een muur geschilderd, dus het zou wel eens kunnen dat er nog extra door gefrustreerd raak
      zondag 23 september 2007 @ 10:33:21 #98
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_53400189
    Die boksbal heb ik niet maar we hebben geloof ik wel nog een loodzware bokszak in de schuur staan. Zal ik trouwens maar eens gaan beginnen met inpakken?
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_53400217
    Voor mij hoef je dat niet te doen hoor
      zondag 23 september 2007 @ 13:53:56 #100
    9760 zwahiel
    keihard de lekkerste
    pi_53404398
    * zwahiel heeft gewoon geen tijd om alles te doen

    * zwahiel frustie is!

    Moet nog de badkamer verven, maar dat schiet niet zo op (alleen de anti-schimmellaag zit er deels al op) Huiskamer is klaar qua verf, maar nog geen meubels behalve de bank, tv en rommel.

    Overal rommel, argh! Wordt er gek van! Maar heb gewoon geen tijd om alles te doen...
    As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
    pi_53414654
    Zo heb nu 3 weken de sleutel van mijn eigen huisje.
    Zaterdag de meubels verhuist en de volgende week alle kleine rommel.
    Volgend weekend wil ik er echt intrekken.
    Bijna klaar alleen nog een heleboel van die kleine klusjes :S
    Fuck with a Hooker, get rucked.
      zondag 23 september 2007 @ 21:15:39 #102
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_53415563
    Och leonieke.... Wat een stress allemaal zeg!

    We zijn nog maar een paar dagen 'huis-vrij". Tenminste... van ons nieuwe huis.;)
    pi_53420173
    Morgen mag ik gaan tekenen, en dan aan de slag.. Er staat al het een/ander klaar en in mijn huidige appartement zijn de eerste volle verhuisdozen al gesignaleerd.. Nu nog een leuke kleur verf voor de muren gaan uitzoeken.. Moeilijk! (en ja, foto's volgen!)
      maandag 24 september 2007 @ 13:05:12 #104
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53430220
    Zwahiel, de enige manier om er mee om te gaan in jouw geval lijkt me om het dan maar te accepteren zoals het is en te leven met de dag. Met kleine stapjes kom je er ook!

    Weerdo, veel plezier morgen! Ga je een eigen topic maken?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53445514
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 13:05 schreef phluphy het volgende:
    Weerdo, veel plezier morgen! Ga je een eigen topic maken?
    Ik denk het niet, gezien het gebrek aan werk dat ik aan mijn woning hoef te besteden. Alleen beneden ga ik wat schilderen, de bovenverdieping is in werkelijk perfecte staat en ik heb niet de behoefte om daar nu iets aan te gaan veranderen.

    Wel veel kleine klusjes, maar om daarvoor een topic aan te maken..
      maandag 24 september 2007 @ 23:22:21 #106
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53447644
    quote:
    Op maandag 24 september 2007 22:09 schreef weerdo het volgende:

    [..]

    Ik denk het niet, gezien het gebrek aan werk dat ik aan mijn woning hoef te besteden. Alleen beneden ga ik wat schilderen, de bovenverdieping is in werkelijk perfecte staat en ik heb niet de behoefte om daar nu iets aan te gaan veranderen.

    Wel veel kleine klusjes, maar om daarvoor een topic aan te maken..
    In dat geval zien we je foto's wel in dit topic verschijnen!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53514131
    Na mijn melding in een vorig deel van dit topic een paar maanden geleden de trotse huurder te worden van dit huisje:



    wonen we er inmiddels echt! We hebben veel gedaan in twee weken tijd, behang en verf op de muren, nieuwe vloer boven en beneden en aangezien we van 2 naar 5 kamers gepromoveerd zijn moesten we een hoop nieuwe meubels kopen

    Hierbij een paar fotootjes hoe het er inmiddels uitziet. Excuses voor de donkere foto's!

    voor:



    na:





    voor:



    na:



    voor:



    na:



    voor:



    na:



    voor:



    na:



    voor:



    na:

      donderdag 27 september 2007 @ 17:50:45 #108
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53521810
    Juweel, wat gigantisch mooi!
    Echt, hele leuke stijl heb je.

    De foto's zijn inderdaad wat donker, best jammer.
    Misschien heb je nog eens gelegenheid om wat betere foto's te maken en plaatsen?

    Nogmaals, ik vind het er prachtig uitzien. Veel woonplezier gewenst!
    ... ♥ ik mis je ♥
      donderdag 27 september 2007 @ 17:52:48 #109
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53521849
    Heb je ook een foto van de badkamer? Ik ben benieuwd naar de badkamer De rest ziet er flink opgeknapt uit!
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
      donderdag 27 september 2007 @ 18:37:31 #110
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_53522835
    Moooooooooooi. Echt heel knus.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_53527595
    Ziet er heel mooi uit Juweel! Wat een verbetering zeg
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53527921
    Ziet er zeker goed uit! Jammer van de wat donkere foto's

    Ben sinds een half jaar ook opzoek naar een huis maar het wil nog niet zo vlotten
    pi_53538105
    Thanks allemaal

    De badkamer is heel simpel en klein, dus daar hebben we behalve wat nieuwe kit en goed schoonmaken niet veel aan veranderd:



    De wc zit ook in de badkamer.
      vrijdag 28 september 2007 @ 17:18:34 #114
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53548579
    Uit de OP:
    quote:
    Op woensdag 12 september 2007 20:36 schreef appelsap het volgende:
    Welkom in het Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebelstopic.
    Nog-niet-klussende, eigen-topic-loze FOK!kers met Verhuis/Klus/Woon voorpret en kriebels:

  • phluphy: verhuisplannen voor 2008. Mag pas op Funda kijken vanaf december 2007

  • Ik heb niet op Funda gekeken hoor! Echt niet!
    Maar wel op woonpleinlimburg.nl.
    ... ♥ ik mis je ♥
      vrijdag 28 september 2007 @ 17:27:05 #115
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53548773
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53553139
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 17:18 schreef phluphy het volgende:
    Uit de OP:
    [..]


    Ik heb niet op Funda gekeken hoor! Echt niet!
    Maar wel op woonpleinlimburg.nl.


    En wanneer begin je op Funda te kijken?
      vrijdag 28 september 2007 @ 21:23:22 #117
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53554855
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 20:21 schreef leonieke het volgende:
    En wanneer begin je op Funda te kijken?
    Ik stel het zo lang mogelijk uit. Ik probeer solidair te blijven met mijn mede-kneusje.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53554953
    quote:
    Op vrijdag 28 september 2007 21:23 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Ik stel het zo lang mogelijk uit. Ik probeer solidair te blijven met mijn mede-kneusje.
    Oh jij lieverd
    pi_53563869
    Ik heb zoiets opgevangen dat er vandaag van werf verhuisd wordt

    En ze gaan blijkbaar richting Terrasstraat

    Laat ik nu net weten wie daar gaat bouwen Het schijnt iemand te zijn die van West-Vlaanderen afkomstig is

      zaterdag 29 september 2007 @ 12:12:44 #120
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53564627
    Ik ik ik ... snap het niet!

    Van werf verhuizen?
    Terrasstraat zegt me niks!
    Weet ik veel wie er allemaal uit West-Vlaanderen afkomstig zijn!

    Maar als dit betekent dat er komende week begonnen wordt met jullie huis, dan vind ik het fantastisch nieuws!

    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53565176
    Ik denk het

    Ik dacht dat jullie meer wisten over mij

    * leonieke is dus eigenlijk afkomstig van het verre verre West-Vlaanderen
    En we gaan bouwen in de Terrasstraat

    Dus als mijn schoonvader niet voor een andere Westvlaamse griet in de Terrasstraat gaat bouwen, dan gaat het over onze bouw

    En dat van werf verhuizen is het materiaal van de werf waar de werken af zijn verplaatsen naar de werf waar er binnenkort zal begonnen worden.

    Maar ik hoop er nog niet op dat het volgende week zal zijn, maar toch de komende weken (yeah right alsof ik niet hoop dat er gewoon maandag begonnen wordt bij ons )
    pi_53575852
    Ooooh Leonieke wat een goed nieuws!!!

    Hopelijk kunnen ze dan ook echt snel gaan beginnen met bouwen en zit het weer verder niet al te veel tegen. Maar als ze de werf daar op gaan zetten dan lijkt het me toch niet dat ze daar met slecht weer niets gaan zitten doen dus ze moeten gewoon gaan beginnen weer of geen weer dan pompen ze al dat overtollige water maar weg.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53575877
    Oh enne Pluph...heb je daar nog iets leuks gezien op woonplein limburg???
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53577296
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 20:58 schreef Nanook24 het volgende:
    Ooooh Leonieke wat een goed nieuws!!!

    Hopelijk kunnen ze dan ook echt snel gaan beginnen met bouwen en zit het weer verder niet al te veel tegen. Maar als ze de werf daar op gaan zetten dan lijkt het me toch niet dat ze daar met slecht weer niets gaan zitten doen dus ze moeten gewoon gaan beginnen weer of geen weer dan pompen ze al dat overtollige water maar weg.
    Ik heb vandaag "woensdag of donderdag" horen vallen En "we kunnen niet blijven wachten tot het goed weer wordt he" Daar heb ik volmondig "nee, idd niet" op geantwoord
      zaterdag 29 september 2007 @ 22:01:07 #125
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_53577313
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 22:00 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik heb vandaag "woensdag of donderdag" horen vallen En "we kunnen niet blijven wachten tot het goed weer wordt he" Daar heb ik volmondig "nee, idd niet" op geantwoord
    Jippie
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_53577383
    En als de put gegraven is (dat zal blijkbaar een dag duren want ze gaan ook al direct de garage mee uitgraven ook al staat die pas later (lees: met meer geld) op de planning ) dan zou het bekisten en betonneren een drietal dagen duren. Maar dan moet het wel droog zijn natuurlijk aangezien ze de fundering niet in de regen kunnen gieten. Stel je voor dat we binnen 14 dagen al op de funderingen kunnen lopen ik word gek denk ik
    pi_53577424
    Wat lekker dat ze komende week echt gaan beginnen, en dan ook nog bijna onafhankelijk van het weer!!!

    Gefeliciteerd!!!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      zondag 30 september 2007 @ 01:29:03 #128
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53581093
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 22:00 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik heb vandaag "woensdag of donderdag" horen vallen En "we kunnen niet blijven wachten tot het goed weer wordt he" Daar heb ik volmondig "nee, idd niet" op geantwoord
    Ik ga pas voor je juichen als ze zijn begonnen, goed? Maar ik durf wel vast een joepie
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53583495
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 01:29 schreef wonderer het volgende:

    [..]

    Ik ga pas voor je juichen als ze zijn begonnen, goed? Maar ik durf wel vast een joepie
    Ik begrijp perfect wat je bedoelt! Zelf wil ik het liefst ook nog niet juichen maar ik kon me gisteren niet inhouden en heb mijn ma al gesmst

    En uiteraard nog eens (tot philles grote frustratie) de financiële kant grondig bekeken
    pi_53597290
    Na bijna 4 jaar ingeschreven te hebben gestaan samen met m'n vriendin voor een huurwoning heb ik vorige week donderdag eindelijk de sleutel gekregen. Nu net iets meer dan een week later is er al veel gebeurt. Morgen beginnen we met inrichten waar ik wel naar uit kijk, want een verfroller of kwast kan ik niet meer zien.

    Afgelopen week gedaan:
    5 kamers muren en plafonds geschilderd
    11 deurkozijnen geschuurd en geschilderd
    11 deuren geschuurd en geschilderd
    8 raamkozijnen geschuurd, in de grondverf en geschilderd
    1 open trap naar zolder geschilderd
    3 hallen muren en plafonds geschilderd
    2 plafonds wc en badkamer geschilderd
    8 verwarmingen geschilderd

    Morgen worden alle meubels afgeleverd en dan post ik wel before en after plaatjes
    pi_53597397
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 19:25 schreef McGilles het volgende:
    Na bijna 4 jaar ingeschreven te hebben gestaan samen met m'n vriendin voor een huurwoning heb ik vorige week donderdag eindelijk de sleutel gekregen. Nu net iets meer dan een week later is er al veel gebeurt. Morgen beginnen we met inrichten waar ik wel naar uit kijk, want een verfroller of kwast kan ik niet meer zien.

    Afgelopen week gedaan:
    5 kamers muren en plafonds geschilderd
    11 deurkozijnen geschuurd en geschilderd
    11 deuren geschuurd en geschilderd
    8 raamkozijnen geschuurd, in de grondverf en geschilderd
    1 open trap naar zolder geschilderd
    3 hallen muren en plafonds geschilderd
    2 plafonds wc en badkamer geschilderd
    8 verwarmingen geschilderd

    Morgen worden alle meubels afgeleverd en dan post ik wel before en after plaatjes
    Jullie hebben hard gewerkt .

    Wij hebben meubels gekocht, ge-luk-kig . Je moet toch best snel wat uitzoeken wil je het aardig op tijd in huis hebben vanwege levertijd enzo. Dus elke keer weer naar meubelzaken gaat ook vervelen, past 't bij de vloer, past het wel in huis, vinden we het allebei mooi, etc . Nu de meubels uitgezocht zijn heb ik wel wat meer rust. De kleinere dingen aanschaffen vind ik véél leuker .
    I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
    pi_53597790
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 19:29 schreef Mikani het volgende:

    [..]

    Jullie hebben hard gewerkt .

    Wij hebben meubels gekocht, ge-luk-kig . Je moet toch best snel wat uitzoeken wil je het aardig op tijd in huis hebben vanwege levertijd enzo. Dus elke keer weer naar meubelzaken gaat ook vervelen, past 't bij de vloer, past het wel in huis, vinden we het allebei mooi, etc . Nu de meubels uitgezocht zijn heb ik wel wat meer rust. De kleinere dingen aanschaffen vind ik véél leuker .
    Wij hebben alle meubels van dezelfde houtsoort uitgekozen in 1 zaak, gelijk klaar. Er ligt een kersenhouten vloer in de woonkamer, lichte meubels, donkerbruine banken en groene en witte accesoires. Elke keer wel een stukje vloer mee om de kleur te matchen

    Ben beniewd of ze morgen alles netjes afleveren, 2 banken, tv meubel, salontafel, barkast, dressoir, eetkamertafel, 4 stoelen en een kledingkast. Dan de dag erna accesoires shoppen
    pi_53608979
    McGilles ik kijk al uit naar de foto's

    We hebben het gisteren nog eens gehad over de termijn voor de bouw van ons huis. Gisteren viel opeens de termijn van één jaar en dat we er op 1 oktober 2008 wel in konden gaan.

    Zowel phille als ik hebben heel duidelijk aangegeven dat dit voor ons niet de juiste termijn is en dat we in de grote vakantie willen verhuizen. Ik heb zelfs gezegd dat ik mijn verjaardag (27 juni) wil vieren in ons huis. Toen kwam natuurlijk de reactie dat er voor ons geen haast was omdat we geen huur moeten betalen en wat was ik blij toen ik phille hoorde zeggen dat we echt wel onze leeftijd hebben om alleen te gaan wonen en dat ze dit echt moeten begrijpen. Ik heb er nog aan toegevoegd dat we volgend jaar 2 jaar getrouwd zijn en dat alleen wonen voor ons echt wel moet op dit moment.

    Uiteraard kwam de reactie toen ik zei dat we dan 27 en 28 jaar zijn dat we nog zo jong zijn en "waarom al die haast?". Ik heb er niet echt kunnen op reageren aangezien ik op dat moment begon te wenen. Zo erg vind ik het als mensen niet begrijpen wat er nog in ons omgaat. Ik heb een paar jaar geleden gehoord dat ik echt voor mijn 30e zou moeten proberen om kinderen te hebben (en dat het niet van een leien dakje zal lopen) omdat de kans groot is dat ik vervroegd in menopauze ga gaan. Dit is uiteraard helemaal niet zeker, maar ik wil geen onnodige risico's lopen. Dit kon ik gisteren niet vermelden omdat er nog buitenstaanders bij ons aan tafel zaten, dus heb ik het maar gehouden op het feit dat we echt wel alleen willen wonen.

    Ik heb er ook bijgezegd dat we perfect begrijpen dat een ambetante winter heel wat roet in het eten kan gooien. Maar dat het voor ons belangrijk is om nu te weten dat we er mits de juiste omstandigheden voor de vakantie in kunnen en dat het niet is dat als alles goed loopt we er pas op 1 oktober in kunnen. Want een slechte winter of veel zieke werknemers stellen het sowieso uit. Ik hoop zo hard dat ze het begrepen hebben en niet verkeerd opnemen.
    pi_53609356
    Leonieke, ik hoop het zo voor je!

    Wat een rotgesprek, maar heel fijn dat jullie eens goed hebben kunnen zeggen hoe het voor jullie is. Ik hoop ook echt dat ze het begrijpen. Zijn ze het er nu wel mee eens dat het eerder af moet zijn dan oktober 2008? En ziet het er nog steeds naar uit dat ze deze week gaan beginnen?
    pi_53609511
    quote:
    Op maandag 1 oktober 2007 09:03 schreef appelsap het volgende:
    Leonieke, ik hoop het zo voor je!

    Wat een rotgesprek, maar heel fijn dat jullie eens goed hebben kunnen zeggen hoe het voor jullie is. Ik hoop ook echt dat ze het begrijpen. Zijn ze het er nu wel mee eens dat het eerder af moet zijn dan oktober 2008? En ziet het er nog steeds naar uit dat ze deze week gaan beginnen?

    Ik denk wel dat het duidelijk was dat we ten laatste in de vakantie willen verhuizen en liefst zelfs voor mijn verjaardag. Of ze het er mee eens zijn, dat is natuurlijk een andere zaak. Het belangrijkste is dat ze weten hoe we er tegenover staan (denk ik, hoop ik).

    Normaalgezien beginnen ze nog steeds deze week (hout vasthouden ) en werd ons verteld dat we de beste grondwerker zullen krijgen die echt op de kleinste details let (ik wist niet dat het zo'n precisiewerk was, ik dacht dat het precisiewerk voor de man van de funderingen was, niet voor de puttendelver). En hij heeft normaalgezien deze week tijd

    Er werd ons zelfs gezegd dat als het weer goed mee zit het metselwerk binnen de 3 maand af zou moeten kunnen zijn. Vol ongeloof heb ik zitten kijken want het gaat over drie verdiepen.
    pi_53613215
    quote:
    Op zondag 30 september 2007 19:44 schreef McGilles het volgende:

    [..]

    Wij hebben alle meubels van dezelfde houtsoort uitgekozen in 1 zaak, gelijk klaar. Er ligt een kersenhouten vloer in de woonkamer, lichte meubels, donkerbruine banken en groene en witte accesoires. Elke keer wel een stukje vloer mee om de kleur te matchen

    Ben beniewd of ze morgen alles netjes afleveren, 2 banken, tv meubel, salontafel, barkast, dressoir, eetkamertafel, 4 stoelen en een kledingkast. Dan de dag erna accesoires shoppen

    Ja, wij hebben de meubels ook in 1 zaak uitgezocht, de banken wel in een andere zaak. We zijn er wel ontzettend blij mee hoor, maar de weg erna toe, dat uitzoeken en bij elkaar passen, ik vond het maar niks .
    I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
      maandag 1 oktober 2007 @ 22:04:14 #137
    114177 Diaan73
    Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
    pi_53628163
    Jeetje Leonieke, wat een tegenslag hebben jullie toch.... Dikke knuffel van mij en hopelijk kun je je verjaardag in je nieuwe huis vieren.
    pi_53631017
    Ik wil ook in de OP!

    Wij (my love and me) hebben vandaag het koop contract getekend van ons nieuwe droomhuis

    We zijn zo happy! Ik ga zo een topic openen met info EN foto's.
    Krijgen pas 1 Juni volgend jaar de sleutel maar dat mag de pret niet drukken, zo hebben wij ruim de tijd ons eigen appartement te verkopen en ideeën op te doen! Wauw ik ben verliefd!!!!!!!!!

    ff topic aanmaken jeej
    pi_53632079
    Ik ben ook bezig met de renovatie van mijn eerste eigen stulp. Werkje van nogal lange adem dus ik wacht even met het posten van foto's enzo tot er al heel wat gebeurd is. Begin augustus is huisje gestript tot alleen de (meeste) muren nog rechtstonden. Volgende 2 weken komen ze de leidingen leggen voor electra en sanitair/verwarming. Nieuwe ramen zijn voor december, daarna gaat het richting bewoonbaar
      dinsdag 2 oktober 2007 @ 00:55:46 #140
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_53632135
    Dit was toch voor mensen die nog moeten wachten, of vergis ik me nu?
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    pi_53632225
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 00:55 schreef Duderinnetje het volgende:
    Dit was toch voor mensen die nog moeten wachten, of vergis ik me nu?
    Sorry dan maar vond het nog niet echt waard om een topic aan te maken als er niet veel te zien is. Denk niet dat mensen houden van langdradige threads waar niks in gebeurd.
    pi_53632524
    Ik moet nog heul lang wachten
    pi_53633090
    Woei ik ga volgende week woensdag bij een appartementje kijken
    pi_53638674
    Wat een hoop nieuwe mensen met een nieuwe woning komen er zo langzamerhand bij zeg! Allemaal heel veel klus en woon voorpret gewenst in elk geval.

    Loenieke, Het klinkt alsof het best wel een heftig gesprek is geweest tussen jullie en je schoonouders maar jullie hebben in elk geval je standpunt even goed kunnen neerzetten. Ik hoop voor jullie dat ze jullie verhaal een beetje ter harte nemen en dat er snel gaat worden begonnen met de bouw.

    Ik ga me even op een afwasje storten en dan hoop ik nog wat tijd te hebben om nog wat dozen uit te pakken.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53640200
    Jeetje Leonieke ik ken je verder niet maar wat een verhaal zeg!
    Veel sterkte en hopelijk gaat alles voorspoedig met het huis. Misschien slaat dit nergens op maar is het geen idee om zolang jullie huis nog niet klaar is, samen in een huurhuisje te gaan wonen? Hoeft niet te duur te zijn en heb je toch je privacy en de tijd en ruimte voor elkaar.

    Je zal hier vast al aan gedacht hebben en een goe argument hebben het niet te doen maar wilde toch even meedenken! Sterkte!
      woensdag 3 oktober 2007 @ 13:32:44 #146
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53666763
    Nu ben ik het spoor in dit topic een beetje bijster ! Leuk, nieuwe "gezichten".
    Diegene die het nodig hebben wens ik veel succes met geduld hebben, en de anderen alvast veel klusplezier!

    Leonieke, het lijkt me wel goed dat nu een beetje het hoge woord eruit is. Blijf voor jezelf opkomen, hoor!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53667208
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 13:32 schreef phluphy het volgende:
    Nu ben ik het spoor in dit topic een beetje bijster ! Leuk, nieuwe "gezichten".
    Ik lurk al een poosje mee in heel k&w en was al een half jaartje een beetje aan het rondkijken. Sindskort salarisverhoging + vast contract gehad dus nu vond ik het wel tijd om echt eens objecten te gaan bekijken
    pi_53671204
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 13:32 schreef phluphy het volgende:
    Nu ben ik het spoor in dit topic een beetje bijster ! Leuk, nieuwe "gezichten".
    Diegene die het nodig hebben wens ik veel succes met geduld hebben, en de anderen alvast veel klusplezier!

    Dank .
    quote:
    Leonieke, het lijkt me wel goed dat nu een beetje het hoge woord eruit is. Blijf voor jezelf opkomen, hoor!
    Idd, ik heb het zo even gelezen Leonieke, maar volgens mij is je geduld al lang getest, hopelijk komt er nu meer vaart in de bouw!
    I know everything changes / All the cities and faces / But I know how I feel / About you
    pi_53671748
    quote:
    Op zaterdag 29 september 2007 22:00 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Ik heb vandaag "woensdag of donderdag" horen vallen En "we kunnen niet blijven wachten tot het goed weer wordt he" Daar heb ik volmondig "nee, idd niet" op geantwoord
    En, en, en, en, zijn ze vandaag begonnen? Of staat er anders voor morgen al iets op de planning?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53675216
    Ik vind jullie allemaal zo lief Zo leuk dat jullie gewoon zo hard met ons meeleven Het moest er inderdaad gewoon eens uit, alles eens duidelijk op tafel gooien en zeggen waar het voor ons op staat en hoe we er ons bij voelen. Ik voel me momenteel alleszins wat rustiger, alleen weet ik niet of dat daardoor komt of niet
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 17:28 schreef Nanook24 het volgende:

    [..]

    En, en, en, en, zijn ze vandaag begonnen? Of staat er anders voor morgen al iets op de planning?
    Vandaag niet begonnen en voor morgen: dat weet ik niet... er wordt momenteel (opnieuw) niet over gesproken. Straks eens polsen (we zijn maandag en dinsdag pas thuisgekomen als ze lagen te slapen, 's morgens niemand gezien en nu zijn we ook nog maar 45min thuis). Ik heb wel schrik om het te vragen eigenlijk
    pi_53676077
    Fijn dat onze steun je helpt Leonieke, daar zijn forums als Fok! voor gelukkig.

    Ik kan me je angst om het te vragen wel voorstellen want...wat nou als je weer te horen krijgt dat ze weer niet kunnen beginnen om de een of andere reden. Ik hoop dat het allemaal meevalt en ze toch echt binnenkort gaan beginnen. (Ze voorspelden hier redelijk droog weer voor de komende dagen maar of dat in België ook zo gaat zijn???)
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53677468
    Misschien dat hier iemand een snel antwoord heeft :
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 20:54 schreef EnactedChaos het volgende:
    Even een kort vraagje:

    Met welke software worden hier die interieur-ontwerpen gemaakt (dus de plattegronden en de 3D ontwerpen)? Is dit een gratis programma?

    Alvast bedankt.
    pi_53677671
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 21:14 schreef EnactedChaos het volgende:
    Misschien dat hier iemand een snel antwoord heeft :
    [..]
    Floorplanner, maak zelf een plattegrond

    Ik durf het trouwens niet te vragen
    pi_53678982
    Ik zou het ook nog even laten Leonieke. Jullie hebben nog niet zo lang geleden een behoorlijk zwaar gesprek gehad en ik neem aan dat jullie standpunt nu toch wel duidelijk is. Zo niet dan kun je altijd aan het eind van de week nog eens vragen hoe het er nu eigenlijk voor staat.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
      woensdag 3 oktober 2007 @ 22:00:11 #155
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_53679010
    Leonieke, mss een wat boute vraag hoor. Maar je betaalt toch voor de woning?
    Ik bedoel, op welke wijze moet ik me eigenlijk de opdracht voor me zien? Of is het geen echt bedrijf waar geld moet binnen komen?

    Veel succes in ieder geval!
    Je zou eens kunnen overwegen of je geen aanspreekpunt binnen het bedrijf kan krijgen die geen familie is? (als dat kan)
    pi_53679024
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 21:59 schreef Nanook24 het volgende:
    Ik zou het ook nog even laten Leonieke. Jullie hebben nog niet zo lang geleden een behoorlijk zwaar gesprek gehad en ik neem aan dat jullie standpunt nu toch wel duidelijk is. Zo niet dan kun je altijd aan het eind van de week nog eens vragen hoe het er nu eigenlijk voor staat.
    Dat was ook mijn idee. Ik heb schrik dat ik nu te veel zou aandringen aangezien ze nu idd weten hoe we er tegenover staan en hoe we er over denken.
    Misschien komt mijn schoonvader morgen wel met het nieuws dat de put gegraven is
    pi_53679159
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 22:00 schreef kozakken het volgende:
    Leonieke, mss een wat boute vraag hoor. Maar je betaald toch voor de woning?
    Ik bedoel, op welke wijze moet ik me eigenlijk de opdracht voor me zien? Of is het geen echt bedrijf waar geld moet binnen komen?

    Veel succes in ieder geval!
    Je zou eens kunnen overwegen of je geen aanspreekpunt binnen het bedrijf kan krijgen die geen familie is? (als dat kan)
    We betalen idd voor de woning (veel mensen denken dat het bouwen voor ons makkelijk is want "het is jouw schoonvader die het bouwt". Maar hij heeft ook een firma draaiende te houden natuurlijk en geen enkele firma wil met verlies werken, ook al is het voor familie ). Ik vind het trouwens geen rare vraag hoor. Ik vertel het liever dan dat mensen denken dat we ons huis krijgen. Maar ik moet ook geen onzin verkopen natuurlijk en zoals mijn schoonouders zeiden: het is niet de bedoeling dat ze hun jaar goed maken met ons huis. Een laag winstpercentage is voor hen voldoende

    De opdracht? Mijn schoonvader heeft een bvba en die bvba bouwt ons huis, wij betalen rechtstreeks aan de bvba. Maar aangezien hij de enige eigenaar is, is er geen ander aanspreekpunt mogelijk binnen de firma. Wat inderdaad wel jammer is.

    Werken met familie is geen aanrader, maar werken met familie waar je bij inwoont... laat ik eerlijk zijn, ik zou het niemand aanraden (ook al hadden wij het probleem dat we moeilijk voor een andere firma konden kiezen natuurlijk..)
    pi_53679329
    quote:
    Op dinsdag 2 oktober 2007 14:15 schreef Suuz_ het volgende:
    Jeetje Leonieke ik ken je verder niet maar wat een verhaal zeg!
    Veel sterkte en hopelijk gaat alles voorspoedig met het huis. Misschien slaat dit nergens op maar is het geen idee om zolang jullie huis nog niet klaar is, samen in een huurhuisje te gaan wonen? Hoeft niet te duur te zijn en heb je toch je privacy en de tijd en ruimte voor elkaar.

    Je zal hier vast al aan gedacht hebben en een goe argument hebben het niet te doen maar wilde toch even meedenken! Sterkte!
    En een post waarop ik vergeten had te reageren: een huurhuis zou idd ideaal zijn. Het zou het voor ons allemaal minder dringend maken. Probleem is gewoon dat we dit (na 3 jaar hier wonen) echt niet verkocht krijgen. Ik ben er zeker van dat ze het zouden zien alsof het hier niet meer goed genoeg is.
    En dat weet ik jammergenoeg zeker na ons gesprek van zondag toen we duidelijk maakten dat voor ons volgende grote vakantie het laatste tijdstip is waarop we willen verhuizen en als reactie kregen dat het toch niet presseerde voor ons want we woonden hier toch goed en konden toch niet klagen? Ik heb toen heel vriendelijk proberen duidelijk te maken dat we ondertussen al meer dan een jaar getrouwd zijn en dat we onze leeftijd hebben om alleen te gaan wonen. Een echt overtuigende bevestiging heb ik niet gehoord
      woensdag 3 oktober 2007 @ 22:21:11 #159
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_53679782
    Oh my.. ik kan me de situatie nu helemaal voorstellen.
    Dus je betaalt wel, je hebt een opdracht gegeven maar de 'sense of urgency' ligt niet helemaal duidelijk.
    En ach... jullie wonen toch goed dus andere opdrachten gaan voor? zoiets? daar lijkt het op.
    Ik snap ze ook wel een beetje. Na 3 jaar minder tegengas is nu alle gas wel heel erg tegen.

    Idd wel goed dat je even wacht met vragen. De boodschap zal vast nog even moeten bezinken.
    pi_53680396
    quote:
    Op woensdag 3 oktober 2007 22:21 schreef kozakken het volgende:
    Oh my.. ik kan me de situatie nu helemaal voorstellen.
    Dus je betaalt wel, je hebt een opdracht gegeven maar de 'sense of urgency' ligt niet helemaal duidelijk.
    En ach... jullie wonen toch goed dus andere opdrachten gaan voor? zoiets? daar lijkt het op.
    Ik snap ze ook wel een beetje. Na 3 jaar minder tegengas is nu alle gas wel heel erg tegen.

    Idd wel goed dat je even wacht met vragen. De boodschap zal vast nog even moeten bezinken.
    Andere opdrachten hebben inderdaad voorrang en de planning is nog steeds niet opgemaakt bv. Als ik vraag hoeveel onze kelder nu precies zal kosten, krijg ik als antwoord: "denk je nu echt dat ik die prijzen vanbuiten weet?" Nee, dat verwacht ik helemaal niet, ik zou het alleen heel leuk vinden als je eens naar jouw bureau stapt (in dit huis trouwens) en de berekening zoekt en ons het bedrag zegt. Ik moet dat helemaal niet binnen de paar minuten weten, maar ik heb het ondertussen al meerdere keren gevraagd en nog steeds geen antwoord. Zo'n kleine zaken maken het allemaal zo frustrerend

    We zijn op zoek achter een huis/bouwgrond sinds mei 2005 ofzo. Ondertussen hebben we de compromis voor onze bouwgrond getekend in december 2006 (we hebben heel wat pech gehad in de aanloop van deze aankoop, het heeft namelijk 4 maand geduurd voor de compromis getekend is geraakt), onze bouwvergunning was binnen in april 2007. Er was ons eerst beloofd dat ze in juni gingen beginnen met de bouw van ons huis, ondertussen zijn we oktober. Ik denk echt dat we al heel wat geduld hebben opgebracht en er zijn al twee projecten 'voorgekropen' en er is nu al sprake van een derde (ze zullen namelijk onze bouw stilleggen als de bouwvergunning voor de andere mensen binnen is). Ik verwacht niet dat alles nu in het teken van ons huis moet staan ik zou het gewoon leuk vinden als ze gewoon eens begonnen en we niet constant te horen kregen dat het weer niet voor de komende week zal zijn.

    Mijn schoonouders weten trouwens hoe we er tegenover staan. Ik heb al meerdere keren gemeld dat ik me niet goed voel in deze situatie, zeker omdat het altijd de bedoeling was geweest om het heel tijdelijk te houden. Het feit dat ik het gevoel heb dat we ter plaatse blijven trappelen, heb ik al verschillende keren aangehaald, maar dan krijg ik altijd dzelfde reactie: "je bent nog jong". Moesten ze zich nu eens een paar minuten willen inleven in onze situatie he... maar ze weten natuurlijk niet waarover ik spreek aangezien al deze zaken voor hen van een leien dakje zijn gelopen En verhuizen is echt geen optie meer. Ik denk dat er dan een serieuze ruzie zou van komen en dat wil ik mijn man niet aandoen. Het blijven nog steeds zijn ouders.

    (deze post is trouwens totaal niet aanvallend bedoeld, maar ik heb de indruk als ik hem nalees dat de toon misschien niet rustig/vriendelijk is, maar dat zou hij wel moeten zijn )
    pi_53680755
    Leonieke, Ik vind je ondanks alles wat er al gebeurd is ontzettend rustig en vriendelijk naar je schoonouders toe. Je hebt zo langzamerhand wel een keer het recht om boos en teleurgesteld te zijn! En dat ben je hier ook af en toe wel maar over het algemeen blijf je rustig en vriendelijk en daarvoor heb ik alle respect!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53690670
    Ik bedenk me altijd dat het nog steeds mijn schoonouders zijn en vooral de ouders van mijn man en aangezien ze tegenspreken niet tolereren moet ik me ook wel inhouden

    Vandaag zijn ze dus niet begonnen We zijn daarnet naar de bouwgrond gaan zien en er is nog niets veranderd Vanavond komen we pas laat thuis en gaan we mijn schoonouders niet meer zien, maar morgenavond gaan we na het werk weer gaan kijken. Is er dan nog geen put, gaat mijn man eens zeggen dat het zo echt niet meer kan en dat we het beu zijn om altijd uitstel te krijgen zonder dat we er dan nog eens van op de hoogte gebracht worden. Dat wordt dan waarschijnlijk een herhaling van het gesprek van zondag, maar met nog eens heel duidelijk te stellen dat het moet veranderen.
    pi_53691101
    beste leonieke,

    met stijgende verbazing volg ik al enige tijd hoe jij / jullie aan het lijntje worden gehouden, afgezien van wat tegenslag tot het hebben van de bouwvergunning.

    allereerst stel ik voor om - kneusje - eens te veranderen in - solid as a rock - en dat jullie je ook als zodanig opstellen.
    Het zou mij hogelijk verbazen als vandaag wel begonnen is, terwijl er gister nog geen activiteit te zien was.

    Als je man er net zo onder lijdt als jij - al zijn het zijnouders - dan kunnen jullie samen een daad stellen en wegwezen.
    Al ga je in een zomerhuis zitten of in een caravan naast de bouwplaats.
    Ms. gaan ze dan eens beseffen en schamen hoe zij met jullie spelen.

    Dit is zo ongelooflijk lomp en dom om te spelen met jullie wensen en toekomstdromen.

    Heel veel sterkte gewensd in het (nogmaals) aangaan van de confrontatie.
    pi_53739498
    AnneX thx voor het compliment maar ik vrees dat ze niet zouden beseffen wat de reden is waarom we vertrekken en gewoon heel kwaad zouden zijn.

    En qua update: volgende week woensdag of donderdag als het natuurlijk goed weer blijft Moet ik het nog eens zeggen dat ik het uitstel beu ben? Soit, ik heb behalve "tot zondag" geen woord meer gezegd sinds ik hoorde dat het nog een week gaat duren voor ze beginnen en dan moeten ze maar eens uitvissen waarom ik niet meer tegen ze spreek (en dat blijft ook zo volgende week, wees gerust, ik verspil er geen woord meer aan)
    Ik verdenk mijn schoonvader er trouwens van dat hij nog helemaal niets geregeld had voor de grondwerken en vorige week zondag gewoon die "woensdag of donderdag" heeft uitgevonden om ons te paaien.
    pi_53751918
    Het blijft wel woensdag of donderdag hè Leonieke. Ik vind het echt zo vervelend voor jullie dat er steeds maar niets gebeurd. Je schoonouders moeten toch ook begrijpen dat jullie die valse beloftes een keer beu worden?!?

    Ik heb daarnet een inductiekookplaat besteld ter vervanging van de keramische die er nu in zit. Het koken is voor mij tot nu toe één grote ergernis, ik kan er maar niet aan wennen dus op zoek naar een andere en er één gevonden voor een schappelijke prijs. Ik kan nu al niet wachten tot ze hem komen brengen.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53752835
    Ook inductiekookplaat dus Wij gaan daar ook voor kiezen, ook al kost het een pak meer dan een keramische.
    pi_53753048
    Het hoeft niet veel meer te kosten hoor Leonieke. Die van ons komt hier vandaan voor een heel schappelijke prijs.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53753088
    amai dat is goedkoop

    Is dat zo'n speciale winkel?
    pi_53758929
    Ik weet ook niet hoe ze het kunnen doen voor die prijs maar ik weet wel dat ik er heel blij mee ben dat ik voor dat geld weer op inductie kan koken.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53769141
    Ok, wilde eerst een nieuw topic openen maar ik zal het eerst hier eens proberen

    Ik ga dus binnenkort toch ook maar het huis uit (jeej!). Maar die prijzen van alles Nou ken ik de IKEA wel, maar dat is toch veel van allemaal "net niet". En de spullen die "net wel" zijn kosten dan vaak toch weer veel geld. Nou ben ik laatst bij Loods5 geweest maar ik heb daar het gevoel dat je belazerd wordt waar je bij staat (al is dat misschien helemaal niet zo?). Alles is daar voor de helft maar volgens mij kloppen die prijzen van geen kant

    Maar wat zijn nou (leuke) "woonwinkels" (banken, stoelen, kasten, tafels...) waar je niet te veel betaald maar waarvan de kwaliteit wel gewoon ok is? is Goossens zo'n winkel bijvoorbeeld?
    pi_53770060
    quote:
    Op zaterdag 6 oktober 2007 23:04 schreef leonieke het volgende:
    Ook inductiekookplaat dus Wij gaan daar ook voor kiezen, ook al kost het een pak meer dan een keramische.


    Niks is fijner dan op gas koken vind ik. Keramisch of inductie is allebei leuk maar niks gaat boven het gas.
    pi_53772237
    Nog 1 week en 1 dag dat ik de sleutel krijg.
    pi_53778612
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 17:33 schreef EnactedChaos het volgende:
    Maar wat zijn nou (leuke) "woonwinkels" (banken, stoelen, kasten, tafels...) waar je niet te veel betaald maar waarvan de kwaliteit wel gewoon ok is? is Goossens zo'n winkel bijvoorbeeld?
    Loods5 heeft wel degelijk de reputatie goedkoop te zijn. Ja echte kwaliteit is altijd nieuw in de winkel duurder. Uiteindelijk zul je compromissen moeten sluiten. Zoals een journalist ooit in een krant schreef over Ikea "Men kleed zich ook niet van top tot teen in Hennes en Mauritz, maar het is wel noodzakelijk voor een paar basics"
    Kortom een lamp of kleed van Ikea zal je interieur niet schaden, maar besluit van te voren welk meubelstuk het meest dominant in de kamer zal zijn en besteed daar extra moeite aan om die in jouw smaak te vinden.
    pi_53788111
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 22:59 schreef Dual.Flipflop het volgende:

    [..]

    Loods5 heeft wel degelijk de reputatie goedkoop te zijn. Ja echte kwaliteit is altijd nieuw in de winkel duurder. Uiteindelijk zul je compromissen moeten sluiten. Zoals een journalist ooit in een krant schreef over Ikea "Men kleed zich ook niet van top tot teen in Hennes en Mauritz, maar het is wel noodzakelijk voor een paar basics"
    Kortom een lamp of kleed van Ikea zal je interieur niet schaden, maar besluit van te voren welk meubelstuk het meest dominant in de kamer zal zijn en besteed daar extra moeite aan om die in jouw smaak te vinden.
    Natuurlijk, de "basics" kun je zeker wel bij IKEA kopen maar erg opvallen moet t dan niet Tenminste, bij mij niet. Aan de andere kant heb ik ook het geld niet voor het echte design spul. Terecht dus dat ik dat niet kan kopen. Daarom zoek ik ook een winkel die daar een beetje tussenin zit. (en proberen 2e hands spul te kopen en er zelfs iets leuks van te maken)

    Maar ik bedoel meer zoiets als seats en sofa's. Dat kost volgens mij geen drol maar de kwaliteit is dan ook dramatisch (en iets leuks hebben ze ook niet maar dat terzijde), dat is wat ik denk tenminste.

    En bij Loods5 had ik een beetje het gevoel van: Kast A is 300 euro waard (verkoopwaarde) maar we plakken er een sticker op dat ie van 1000 voor 500 euro is. Wow, 500 euro korting! Maar in feite betaal je dus 200 teveel Nou is dit nergens op gebaseerd hoor maar dat gevoel kreeg ik een beetje. Maar dat is dus niet waar? Iets van 1000 dat voor 500 te koop is was/is ook echt 1000 euro?
      woensdag 10 oktober 2007 @ 17:48:00 #175
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53843041
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 19:34 schreef enter het volgende:
    Nog 1 week en 1 dag dat ik de sleutel krijg.
    Nice !
    Waarvan? Kun je het voor ons ook spannend maken?

    .
    quote:
    Op zondag 7 oktober 2007 17:33 schreef EnactedChaos het volgende:
    Ok, wilde eerst een nieuw topic openen maar ik zal het eerst hier eens proberen

    Ik ga dus binnenkort toch ook maar het huis uit (jeej!).
    -knip-
    Idem! wat, waar, waarom en zo.

    Met name foto's vinden we leuk.
    ... ♥ ik mis je ♥
      woensdag 10 oktober 2007 @ 17:51:06 #176
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53843099
    Enneh Leonieke, ik durf het bijna niet te vragen, zo bang ben ik voor een teleurstelling, voor jullie dan...

    Hier zijn trouwens wel wat ontwikkelingen/veranderingen gaande m.b.t. onze verhuisplannen. Maar het verandert allemaal nog zo vaak dat ik er zelf gek van wordt. En echt concreet iets melden lijkt dan zo zinloos, het kan morgen weer anders zijn.
    Op zich niks negatiefs, gelukkig. Behalve dan dat ik soms gek wordt van het geheen-en-weer.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53846831
    Ik heb vandaag ook een paar keer aan Leonieke en de eventuele bouw gedacht. Het is (hier althans) de laatste dagen toch redelijk weer geweest maar ik durfde er eigenlijk ook niet naar te vragen maar als jij het doet Phluph dan sluit ik me aan.

    Voor jullie zelf, zijn jullie er al uit waar jullie precies willen gaan wonen (omdat jullie laatst verschillende streken hebben verkend...)? Succes in elk geval met de laatste 'wacht'-loodjes. Ze maken op Jetix als reclame voor het feest van Sinterklaas dus dan is het jaar bijna om toch?

    Enter, De week en één dag zijn al bijna om.

    McGilles, Ik kan me voorstellen dat een 'echte' kok zweert bij gas, maar qua kooksnelheid zweer ik toch echt bij inductie hoor! Een grote pan met water kookt op inductie nu eenmaal stukken sneller dan op gas.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53849070
    Mag ik even heel erg pronken met onze put?

    De kraan is vandaag toegekomen en heeft ons putje gegraven. Resultaat: een diepe put en ernaast een berg aarde

    De foto's zijn wel wat donker of fuzzy (te donker om met flits te trekken en zonder flits was het allemaal wat schemerig) maar er zijn wel wat foto's

    Zo zag het er vanmorgen nog uit: een veld onkruid


    Zo ziet het er nu uit: onze put met wat stabilisé in






    Onze berg aarde


    Morgen zullen ze de bekisting maken (ook die van de garage onmiddellijk) en maandag komen ze betonneren

    10 oktober 2007: een historische dag
    pi_53849247
    JAAAAAAAAAAAAAAAA, eindelijk...ze zijn begonnen.

    Gefeliciteerd joh , je mag inderdaad wel zeggen dat dit een historische dag is.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53849330
    Sooooooooo! nooit gedacht ! wel (toe)gewenst...

    En nu de vaart erin houden.

    NB je bent geen kneus, verander dat maar eens.
    pi_53849524
    Zo gevraagd, zo gedaan AnneX

    Ik ben zo blij ZO gigantisch blij dat er eindelijk begonnen is

    En ik heb er ook maar onmiddellijk een nieuwe look aan toegevoegd voor mezelf: totaal ander kapsel
      Heeft over alles een mening 2022 woensdag 10 oktober 2007 @ 21:56:16 #182
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_53849554
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 21:49 schreef AnneX het volgende:

    NB je bent geen kneus, verander dat maar eens.
    ja Leonieke, doe daar eens wat aan.

    Of moet ik soms even een fietsenhok gaan bouwen hmm?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Heeft over alles een mening 2022 woensdag 10 oktober 2007 @ 21:58:00 #183
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_53849625
    Bobette de Bouwster dus hmm

    vorige keer was je nog een meisje tenminste

    kapselfoto ook posten

    Gaan ze nu echt iets doen voordat de boel weer bevriest en er weer 4 maanden niks mogelijk is?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_53849661
    Nou ik heb vandaag m'n eerste bezichtiging gehad!

    Wat een drama Op internet zag het er wel redelijk uit maar er stonden geen foto's op van de badkamer of keuken. Had me dus al wel ingesteld op dat het er niet perfect uit zou zien maar dit brak toch m'n klomp

    De badkamer was klein, donker en gewoon niet netjes.. De keuken was gewoonweg een ramp.. en ben er nu ook achter dat 62 m2 echt te klein is voor mij... Mn tweepersoonsbed + klerenkast zouden al niet eens in de slaapkamer passen en de woonkamer was ook echt megaklein. Mede doordat de grootste muur een grote schuifpui was naar een balkon van 42 m2 waar je dus niets tegenaan kan zetten..

    Het appartement stond ook nog eens een jaar tekoop en ondertussen leeg. De makelaar durfde daarom ook nog te stellen dat ze met de vraagprijs van 150K een erg scherpe vraagprijs hadden en dat ze er dus niet de hoofdprijs voor hoefde te hebben Even voor het beeld.. er staan meerdere vergelijkbare appartementen tekoop maar dan zonder groot balkon maar wel met redelijke keuken en badkamer voor 130K.

    Ach dit was de eerste! Vrijdag mn tweede bezichtiging. Dit keer een huis van 80 m2. Op de foto's staat een redelijk nette keuken (niet mijn smaak maar prima te doen. Alleen verwacht ik van de 2!!! badkamers niet veel soeps. 1 ervan is eigenlijk alleen een douche en wastafel en de andere is met bad waarin je kan douchen + wc.

    Zodra ik die gezien heb (vrijdagmiddag) zal ik weer verslag uitbrengen
    pi_53849673
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 21:56 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    ja Leonieke, doe daar eens wat aan.

    Of moet ik soms even een fietsenhok gaan bouwen hmm?
    Kun je misschien gewoon naast ons huis bouwen
    pi_53849740
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 21:58 schreef Dr_Flash het volgende:
    Bobette de Bouwster dus hmm

    vorige keer was je nog een meisje tenminste

    kapselfoto ook posten

    Gaan ze nu echt iets doen voordat de boel weer bevriest en er weer 4 maanden niks mogelijk is?
    Bobette dan, als dat niet te lang is

    Kapselfoto is nog niet gemaakt, maar phille vindt het nogal kort en fel

    De kelder moet alleszins zo vlug mogelijk af zijn aangezien het risico dat de wanden (aarde dus) instorten vermeden moet worden. Dan komt er misschien nog iemand tussen, maar dan moet het echt weer aan ons zijn.
    pi_53849800
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 21:55 schreef leonieke het volgende:
    Zo gevraagd, zo gedaan AnneX

    Ik ben zo blij ZO gigantisch blij dat er eindelijk begonnen is

    En ik heb er ook maar onmiddellijk een nieuwe look aan toegevoegd voor mezelf: totaal ander kapsel
    Aha, had je die al in je gedachten ?

    Laat het ook even weten aan de schoonouders. smile
    Gewoon aan tafel of bij de koffie lekker hardop dromen en delen met schoonmama hoe jullie je verheugen op... en ms. voor iets (on) belangrijks haar mening vragen en erbij betrekken.
      Heeft over alles een mening 2022 woensdag 10 oktober 2007 @ 22:06:21 #188
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_53849874
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 22:01 schreef leonieke het volgende:
    De kelder moet alleszins zo vlug mogelijk af zijn aangezien het risico dat de wanden (aarde dus) instorten vermeden moet worden.
    Loopgraven bouwen kunnen ze goed daar hoor
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_53849892
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 22:04 schreef AnneX het volgende:

    [..]

    Aha, had je die al in je gedachten ?

    Laat het ook even weten aan de schoonouders. smile
    Gewoon aan tafel of bij de koffie lekker hardop dromen en delen met schoonmama hoe jullie je verheugen op... en ms. voor iets (on) belangrijks haar mening vragen en erbij betrekken.
    Bwa, in gedachten is veel gezegd. Ik zit al heel de dag met het liedje in mijn hoofd: Boooooooooooooooooooooob the builder, CAN WE FIX IT?

    De schoonouders zullen het wel merken. Voorlopig moeten we niets beslissen. Maar ze heeft mjn haarkleur helpen kiezen, moet ook goed genoeg zijn
    pi_53849944
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:

    [..]

    Loopgraven bouwen kunnen ze goed daar hoor

    Ik wil wel geen zandzakjes zien in mijn kelder
    pi_53850560
    Het lukt me trouwens niet om mijn kapsel deftig gefotografeerd te krijgen Met flits: bijna zwart, zonder flits: fuzzy foto.

    Binnenkort eens bij daglicht proberen.
      woensdag 10 oktober 2007 @ 22:38:53 #192
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53851010
    Lieve Leonieke, lief ex-kneusje,
    Dat is echt de mooiste bouwput die ik ooit gezien heb!
    Hij is van jou/jullie! Hoera !!


    Dash-X, wat k*t, gelijk zo'n slechte eerste ervaring.
    Laat je niet ontmoedigen hoor, jouw huisje wacht ergens op je.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53851160
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 22:38 schreef phluphy het volgende:
    Lieve Leonieke, lief ex-kneusje,
    Dat is echt de mooiste bouwput die ik ooit gezien heb!
    Hij is van jou/jullie! Hoera !!


    Dash-X, wat k*t, gelijk zo'n slechte eerste ervaring.
    Laat je niet ontmoedigen hoor, jouw huisje wacht ergens op je.
    Ey ey, ik blijf nog lekker met jou kneuzen hoor. Wij zullen hier samen een reeks van maken om U tegen te zeggen

    Dash-X ik heb over jouw post gelezen Vrijdag weer bezichtigingen Ik hoop met je mee dat deze beter verlopen dan de eerste. En phluphy heeft gewoon helemaal gelijk, hoor
      † In Memoriam † woensdag 10 oktober 2007 @ 23:28:46 #194
    43556 miss_dynastie
    pi_53852663
    Hiep hiep hoera, Leonieke !
    pi_53855270
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 22:38 schreef phluphy het volgende:
    Dash-X, wat k*t, gelijk zo'n slechte eerste ervaring.
    Laat je niet ontmoedigen hoor, jouw huisje wacht ergens op je.
    Ach ik laat me inderdaad niet direct uit het veld slaan. Het is zoiezo slim om te kijken wat er allemaal te krijgen is. Mijn enige probleem is dat ik een overdekte ruimte wil voor m'n motor en dat is vrij lastig.
    pi_53855284
    quote:
    Op woensdag 10 oktober 2007 22:43 schreef leonieke het volgende:

    [..]
    Dash-X ik heb over jouw post gelezen Vrijdag weer bezichtigingen Ik hoop met je mee dat deze beter verlopen dan de eerste. En phluphy heeft gewoon helemaal gelijk, hoor
    Haha maakt niet uit! Ik had van tevoren zoiezo al meer hoop op het huis van vrijdag. Scheelt zoiezo 1/3 in ruimte en de keuken ziet er in ieder geval op de foto netjes uit. Het enige wat er niet opstaat is de bovenverdieping dus daar ben ik benieuwd naar. En dan natuurlijk of de motor via achter de tuin in te krijgen valt..
      donderdag 11 oktober 2007 @ 07:32:32 #197
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53855313
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 07:25 schreef Dash-X het volgende:
    Ach ik laat me inderdaad niet direct uit het veld slaan. Het is zoiezo slim om te kijken wat er allemaal te krijgen is. Mijn enige probleem is dat ik een overdekte ruimte wil voor m'n motor en dat is vrij lastig.
    Wat wij vaak deden, en zeker weer gaan doen, is langs de huizen rijden. Vaak krijg je dan al een goede indruk.
    En de motor(en), in manlief's geval zijn het er 3, maken het zoeken voor ons ook altijd moeilijker, want een garage is een absolute must, liefst één aan het huis vast.

    Nog liever zou hij ze binnen zetten
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53855337
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 07:32 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Wat wij vaak deden, en zeker weer gaan doen, is langs de huizen rijden. Vaak krijg je dan al een goede indruk.
    En de motor(en), in manlief's geval zijn het er 3, maken het zoeken voor ons ook altijd moeilijker, want een garage is een absolute must, liefst één aan het huis vast.

    Nog liever zou hij ze binnen zetten
    Heb ik ook wel gedaan hoor! Daarom zijn er al een paar huizen afgevallen Dat appartement had een grage eronder waar ik em kwijt kon.. Bij het huis wat ik vrijdag ga bekijken zit wel een brandgang achter.. maar afgeschermd met een poort zodat ik niet zo 1 2 3 kon zien wat voor ruimte ik daar had. Daar ga ik dus vrijdag achter komen. En helaas heb ik in m'n eentje geen budget voor een huis met garage
    pi_53855342
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 07:39 schreef Dash-X het volgende:

    [..]
    quote i.p.v. edit
    pi_53861894
    Dash-X welkom in de wondere wereld van het huizen kijken. Wij hebben ook heel wat huizen bekeken voor we dit huis uiteindelijk kochten en heel wat tegenvallers gezien onderweg. Keukens die er niet uit zagen, badkamers uit het jaar kruik, je zult het allemaal misschien ook nog wel zien maar zoals Phluphy al zei, er is ergens voor jou ook dat droomhuisje te koop. Succes met het kijken bij het andere huis morgen.

    Leonieke, Eindelijk kneusje af en er gelijk maar een felle nieuwe look tegenaan geplakt. Je bent goed op weg dame.

    Phluph, Zijn jullie al iets gerichter aan het kijken nu het einde van het jaar in zicht is?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53881860
    quote:
    Op donderdag 11 oktober 2007 13:20 schreef Nanook24 het volgende:
    Leonieke, Eindelijk kneusje af en er gelijk maar een felle nieuwe look tegenaan geplakt. Je bent goed op weg dame.
    Al veel rare blikken gekregen, maar ook heel wat complimentjes, dus altijd wel leuk op die manier

    Ze zijn vandaag nog bezig met de bekisting en het ijzer in de put aan het leggen. Blijkbaar moet er meer dan 3000kg ijzer aan de funderingen toegevoegd worden De helft lag er gisteren ongeveer in zei mijn schoonvader.
    De betonnering staat nog altijd op maandag gepland Ik blijf gewoon positief denken en hoop maandagavond of dinsdag een foto te kunnen nemen van onze funderingen Kleine stapjes, maar o zo leuk dat het vooruitgaat

    Ik denk dat ik me momenteel zo trots voel dat het bijna te vergelijken is met een tweede streepje (om maar verder te rammelen )


    Phluphy, hoe gaat het nu bij jullie? Zijn de plannen nog steeds aan het wijzigen?
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:14:27 #202
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53883335
    Oh Leonieke wat heerlijk dat het nu echt "ongoing" is. Dat het kleine stapjes zijn, vind ik niet zo erg. Kleine stapjes moeten tenslotte ook genomen worden, zodat de grote stappen het straks makkelijker hebben.

    Ik heb inderdaad nieuws! Ik wilde het niet eerder vertellen, omdat ik vond dat ik op zijn minst eerst mijn familie op de hoogte moest brengen ...

    We gaan definitief niet verhuizen naar Zuid Limburg, maar blijven in de huidige regio (Gelderland).
    Jeroen heeft het op zijn moment gigantisch naar zijn zin bij de huidige unit, en er zijn ook wat ontwikkelings-mogelijkheden in het verschiet. Zonde om op te geven, zeker wanneer je het moet inruilen voor iets, waarvan je absoluut niet zeker is of het überhaupt leuk gaat worden.

    Oftewel: iets positiefs, en stabiliteit, opgeven voor veel onzekerheden, zagen we niet zitten.

    Ik vind het aan de ene kant wel jammer, want ik had me er erg op verheugd om dicht bij mijn familie, en dichter bji Danyel's grafje te wonen. Gelukkig komt volgend jaar de A73 af, dat gaat veel reistijd schelen!


    Nieuwe situatie: rustig aan rond gaan kijken in de regio waar het ons leuk lijkt om te gaan wonen en vervolgens Funda'en, Funda'en en nog eens Funda'en!!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53884054
    Jaaaaaa Leonieke eindelijk zijn ze begonnen! Ik ben zo blij voor jullie!
    Na lang wachten wordt jullie geduld nu toch eindelijk eens beloond. Echt fijn, ben nu al heel erg benieuwd naar de foto's hoor.

    Phluphy dat is nog eens een omslag. Vind je het zelf wel fijn om gewoon in de huidige regio te blijven wonen? Wel leuk dat jullie nu kunnen gaan rondkijken voor een huisje! Veel plezier ermee!
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 13:01:49 #204
    71919 wonderer
    Hung like a My Little Pony
    pi_53884367
    Jahoor, ik ben er even niet en Leo heeft meteen succes. Ik had eerder weg moeten gaan!

    Proficiat, Leonieke. Dat er maar snel een huis mag staan
    "Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
    "My brain is too smart for me."
    "We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
    pi_53889493
    Spannend Leonieke!

    En ik hoop dat je een droomhuisje gaat vinden Phluphy
    pi_53894332
    Phluph, En ik van de week maar denken, waarom reageert ze nou niet op mijn vraag??? Maar je laatste berichtje verklaart een hoop.

    Hebben jullie al enig idee in (de buurt van) welke stad jullie willen gaan wonen of willen jullie je echt opnieuw gaan orienteren? en was het een moeilijke beslissing om toch niet dichter bij Danyel te gaan wonen?

    Leonieke, We willen meer foto's!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53894411
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 13:01 schreef wonderer het volgende:
    Jahoor, ik ben er even niet en Leo heeft meteen succes. Ik had eerder weg moeten gaan!

    Proficiat, Leonieke. Dat er maar snel een huis mag staan

    Toen ik jouw eerste zin begon te lezen, dacht ik van: "hoor hem eens, meteen " maar toen vond ik het wel grappig

    Stand van zaken: het meeste ijzer ligt al klaar, morgen nog heel wat gefoefel zodat ze maandag kunnen betonneren. Dinsdag moeten ze daar dan nog iets mee doen (ik weet niet meer zo goed wat) en dan anderhalve week tot twee weken wachten om te beginnen metsen (iets met helemaal drogen van beton en nog geen gewicht op plaatsen).

    Maar ik mag er wel opstaan om foto's te nemen
    pi_53894440
    Phluphy wat een ommezwaai Maar toch binnenkort op zoek achter een nieuw plekje Hoe voel jij je bij de hele beslissing?
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 21:30:14 #209
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53895220
    Ik heb er best snel in berust. Ik woon natuurlijk al heel lang in deze regio, dus het voelt best als een "thuis". Praktisch gezien is het wel vele malen makkelijker, ik kan nu al gewoon solliciteren vanuit de huidige locatie bijvoorbeeld. (Werk nu part-time, wordt full time).
    Dat ik toch niet echt dichterbij Danyel's grafje kom te wonen is natuurlijk alleen een praktisch ongemak. Ik zal er niet minder door gaan, ik moet alleen verder rijden. Maar dat heeft me er tot nu toe nog nooit van weerhouden, dus zal het in de toekomst ook wel niet doen.

    We gaan eerst kijken in de buurt van Jeroen's werk (Velp, Dieren, Doesburg, Rhenen* Rheden en omgeving). Er zijn wel mooie stukjes, met name bij de IJssel. Maar .... de huizenprijzen zijn aanzienlijk hoger dan in Limburg, da's wel echt balen!

    * Met dank aan Reese

    [ Bericht 1% gewijzigd door phluphy op 12-10-2007 23:03:57 (Topografische misser) ]
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53896743
    quote:
    Op vrijdag 12 oktober 2007 21:30 schreef phluphy het volgende:
    in de buurt van Jeroen's werk (Velp, Dieren, Doesburg, Rhenen).
    Rheden dan toch zeker?

    Hoe dan ook, het is een prachtige omgeving, Fluf, veel plezier met de zoektocht naar jullie droomplek!
    Eeuwig vijfentwintig
      vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:05:02 #211
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53897452
    Thanks, ook voor de correctie. Ik leer die 2 nooit uit mekaar te houden.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53897839
    RheNen ligt aan de RijN en Rheden, nou ja, Rheden niet.

    Rhenen is trouwens óók een leuk stadje!
    Eeuwig vijfentwintig
    pi_53907772
    Het ijzer ligt er allemaal in Maandag komen de funderingen er normaalgezien (ze geven toch goed weer op )

    Foto's staan op onze blog

    En dit had ik jullie ook nog beloofd
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:48:41 #214
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53908082
    De weersverwachtingen zijn inderdaad goed Leonieke! Sjonge, dat zou echt gaaf zijn als de fundering er dan al helemaal ligt!

    En je haar vind ik heel mooi, staat je erg goed
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53908226
    Phluph, Ik ben erg benieuwd waar jullie uiteindelijk terecht gaan komen. Wij hebben ook ooit wel eens gekeken op de Veluwe wat de huizen daar kosten maar dat is inderdaad allemaal niet weinig helaas. Maar er is vast ergens een huisje in jullie prijsklasse te koop dat helemaal jullie ding is.

    Leonieke, voor alle foto's (ook die van je haar!)

    Ik vind het echt leuk, niks te fel ofzo, gewoon lekker vlot
    En het weer lijkt inderdaad helemaal mee te gaan zitten de komende tijd. Dat de bouw maar hard moge vorderen!!!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53908350
    Thx voor de complimenten

    We hopen op een goeie novembermaand Zodat ze inderdaad gewoon kunnen doorbouwen. Het zou alleszins leuk zijn als we rond nieuwjaar al iets van een huis herkennen op onze grond. Ik vind het namelijk nog steeds moeilijk om mij een huis in te beelden op die kilo's ijzer. Ik heb muren nodig om mij dat echt goed te kunnen voorstellen

    En prijsverschillen zijn echt zo groot afhankelijk van de locatie he Jammer Phluph dat je nu niet in de goedkopere streek kan gaan kiezen. Ik vind het altijd jammer om de prijs van een huis rond Brussel te vergelijken met hetzelfde soort huis in Limburg of West-Vlaanderen. Je hebt in die uithoeken zoveel meer voor dezelfde prijs.
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:34:21 #217
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_53914356
    Leonieke, ik vind het mooi (je put en je haar)

    Wat lees ik nu Flufske? Zijn de plannen helemaal omgegooid? Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

    Nieuwe huizenzoekers/verhuizers: succes! ik ben blij dat ik het hier achter de rug heb
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
      zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:59:30 #218
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53915937
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 21:34 schreef m@x het volgende:
    Leonieke, ik vind het mooi (je put en je haar)

    Wat lees ik nu Flufske? Zijn de plannen helemaal omgegooid? Ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden.

    Nieuwe huizenzoekers/verhuizers: succes! ik ben blij dat ik het hier achter de rug heb
    Anders ik wel, m@xi, anders ik wel!!!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53916903
    Leuk topic Wij zijn op zoek naar een eensgezinswoning, maar we willen eerst ons appartement verkopen. Anderhalf jaar geleden hebben we ons appartementje in Beverwijk gekocht, midden in het centrum. Verder flink opgeknapt, alles eruit, alles er weer in. En toen kwam het heugelijke nieuws dat mijn vriendin een andere baan kreeg waarbij zij wel uitzicht heeft op een vast contract, een werkgeversverklaring met intentieverklaring tot een vast contract en waar zij het veel meer naar haar zin heeft dan bij haar vorige baan .

    Dat betekent dus dat we verder kunnen gaan met de levensplannen (huisje, boompje beestje en kinders), maar daar hebben we wat meer ruimte voor nodig dan 2 slaapkamers (computer neemt veel ruimte in ) Ons appartement is anderhalve maand geleden in de verkoop gezet, maar de appartementen gaan niet zo heel snel weg meer in Beverwijk...dus dat wordt even wachten.

    [Verkoopmodus] En ik zag trouwens dat Dash-X op zoek is...misschien op zoek naar iets in Beverwijk? Lekker dicht bij Amsterdam (half uurtje voordat ik op mijn werk zit bij Amsterdam Sloterdijk in de buurt. De motor kan makkelijk in de box welke vanaf buiten bereikbaar is, 1 stoepje op en je zit er in. Met een lift naar de 3e (en tevens bovenste) verdieping. Verder zijn de keuken en de badkamer zeer netjes en de woonkamer is zeer zonnig. Het gehele appartement is voorzien van een goede laminaatvloer en alles zit goed in de verf. [/Verkoopmodus]

    Verder zijn we lekker aan het kijken bij huizen (bezichtigen en openhuisroutes) en weten we wel wat we willen, maar er is wel ontzettend veel aanbod in onze buurt. Altijd prettig voor de prijs Maar het is straks wel moeilijk kiezen.
    Everyone says i have a split personality, me and myself don't agree.
    pi_53923019
    Hankiepankie, Veel plezier met huizen zoeken. Beverwijk is vooral niet goedkoop als je op zoek bent naar een koophuis. Wij hebben gekeken maar zijn uiteindelijk uitgeweken naar Alkmaar omdat we daar veel meer huis hadden voor hetzelfde geld. Maar je hebt wel gelijk, er is véél aanbod daar dus het moet goed komen. Ik ben vooral heel benieuwd waar jullie terecht gaan komen. Al enig idee naar welke buurt jullie voorkeur uit gaat?
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53923211
    Hankiepankie succes met het zoeken van een huis.

    Leonieke mooie foto's. En het nieuwe kapsel staat je echt goed! Volgens mij ben jij nu de gelukkigste van de wereld, nu ze begonnen zijn.
    Over de hoogglans keuken die ik heb. Het schoonmaken valt me echt 100% mee. Ik moet de tegels vaker schoonmaken dan de deurtjes zelf, dus ik denk dat dat al genoeg zegt. De deurtjes zijn ook heel makkelijk schoon te maken! Even met een doekje erover, met een droge doek navegen en het glanst weer als voorheen, zonder vinger en vetvlekken.
    pi_53923452
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 22:59 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Anders ik wel, m@xi, anders ik wel!!!
    Je kijkt er nog niet heel gelukkig bij Phluph? Of moet je gewoon nog wennen aan het idee?
    Betekent het ook dat je nu al op Funda 'mag' kijken?


    Sorry dat ik zo door alle verhalen heen kom walsen Ik moet het topic nog helemaal doorlezen.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_53923806
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 12:55 schreef appelsap het volgende:
    Hankiepankie succes met het zoeken van een huis.

    Leonieke mooie foto's. En het nieuwe kapsel staat je echt goed! Volgens mij ben jij nu de gelukkigste van de wereld, nu ze begonnen zijn.
    Thx en idd, ik ben heel blij dat ze begonnen zijn
    quote:
    Over de hoogglans keuken die ik heb. Het schoonmaken valt me echt 100% mee. Ik moet de tegels vaker schoonmaken dan de deurtjes zelf, dus ik denk dat dat al genoeg zegt. De deurtjes zijn ook heel makkelijk schoon te maken! Even met een doekje erover, met een droge doek navegen en het glanst weer als voorheen, zonder vinger en vetvlekken.
    En zo'n nieuwtjes hoor ik héél graag Alleen weet ik niet of ik mijn man overtuigd ga krijgen, maar ik ga hem dat wel eens doorgeven als de tijd er rijp voor is
    pi_53924554
    Leonieke. ik heb je hele verhaal in dit topic nu gelezen en kan je nu dus van harte feliciteren met jullie prachtige kuil/fundering
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_53924689
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 14:18 schreef snoopy het volgende:
    Leonieke. ik heb je hele verhaal in dit topic nu gelezen en kan je nu dus van harte feliciteren met jullie prachtige kuil/fundering
    aiaia al mijn gezeur ook gelezen?

    Thx voor de felicitaties Ik blijf het nog altijd onwerkelijk vinden dat ze écht begonnen zijn

    En ik heb mijn buurjongen een half jaar geleden gek verklaard (niet in zijn gezicht natuurlijk ) dat hij om de paar dagen naar zijn werf wou gaan kijken om foto's te nemen, maar ik ben momenteel goed op weg om dezelfde richting in te slaan Maar dat zal wel beteren als ze eens aan het metsen zijn, dan verandert het wel nog enorm, maar toch niet zoveel dat je er constant foto's kunt van nemen
    pi_53924961
    Wacht maar tot Damian straks groter wordt Appelsap dan moet je vanzelf vaker je keukendeurtjes boenen omdat hij er weer met zijn vieze handjes aan gezeten heeft.

    Zo kan ik hier als het aan de kinderen ligt wekelijks de ramen lappen. Ze zijn niet gewend dat ze rechtstreeks naar buiten kunnen kijken dus daar maken ze nu dankbaar gebruik van.

    Snoopy, zijn er bij jullie al vorderingen te melden?

    Leonieke, Gewoon lekker veel foto's maken hoor! Altijd leuk voor later...en voor ons.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53925393
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 14:42 schreef Nanook24 het volgende:
    Snoopy, zijn er bij jullie al vorderingen te melden?
    Niet echt heel erg nog. Het enige dat we weten is dat het huis niet dit jaar klaar zal zijn.

    Verder hebben we de eerste Vereniging van Eigenaren vergadering gemist
    Daar is volgens mij niet veel nieuws verteld.

    Verder zijn we een beetje aan het kijken naar houten vloeren en lezen we bergen woonbladen om ideeën op te doen. We hebben zo'n beetje besloten pas nieuwe meubels te kopen als we er eenmaal wonen. Ik denk dat we dan pas het beste kunnen bepalen wat er past.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_53930621
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 12:44 schreef Nanook24 het volgende:
    Hankiepankie, Veel plezier met huizen zoeken. Beverwijk is vooral niet goedkoop als je op zoek bent naar een koophuis. Wij hebben gekeken maar zijn uiteindelijk uitgeweken naar Alkmaar omdat we daar veel meer huis hadden voor hetzelfde geld. Maar je hebt wel gelijk, er is véél aanbod daar dus het moet goed komen. Ik ben vooral heel benieuwd waar jullie terecht gaan komen. Al enig idee naar welke buurt jullie voorkeur uit gaat?
    Alkmaar is iets te ver voor ons, qua reistijd naar het werk, Amsterdam en Velserbroek. De A9 en vooral het stuk op de ring bij Alkmaar is te druk. We kijken nu vooral naar Beverwijk, Heemskerk, Castricum, Uitgeest, maar vooral Akersloot heeft ons interesse. Het is niet druk en je zit overal binnen 5 minuten. Het is nu wel vooral wachten en niet te veel kijken, voordat ons 'droomhuis' straks al verkocht is voordat wij ons appartement hebben verkocht.

    Gaat weer verder Klussen & Wonen doorspitten
    Everyone says i have a split personality, me and myself don't agree.
    pi_53931504
    Schandalig Snoop de eerste vergadering van de VvE gemist. Ik kan me ook eigenlijk niet voorstellen dat je veel gemist zult hebben hoor. De echte belangrijke dingen moet toch iedereen weten dus daar zou je dan toch post over moeten krijgen.

    Hankiepankie, Akersloot is wel leuk maar ook wel echt dorps, daar moet je wel iets mee hebben. En bedenk je ook dat er qua openbaar vervoer zijn beperkingen zijn. Mijn voorkeur zou uit gaan naar een plaats met op zijn minst een eigen treinstation. (Castricum is leuk maar ook duur! ) daar heb ik van mijn geboorte tot mijn 23ste gewoond, daarna ben ik naar Beverwijk verhuisd. Maar je moet de dingen natuurlijk voor jezelf afwegen en bekijken wat het beste bij jullie past.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53941549
    quote:
    Op zaterdag 13 oktober 2007 23:40 schreef Hankiepankie het volgende:
    [Verkoopmodus] En ik zag trouwens dat Dash-X op zoek is...misschien op zoek naar iets in Beverwijk? Lekker dicht bij Amsterdam (half uurtje voordat ik op mijn werk zit bij Amsterdam Sloterdijk in de buurt. De motor kan makkelijk in de box welke vanaf buiten bereikbaar is, 1 stoepje op en je zit er in. Met een lift naar de 3e (en tevens bovenste) verdieping. Verder zijn de keuken en de badkamer zeer netjes en de woonkamer is zeer zonnig. Het gehele appartement is voorzien van een goede laminaatvloer en alles zit goed in de verf. [/Verkoopmodus]
    Ik ben wel opzoek.. maar dan wel iets in dordrecht Wat moet je nou beverwijk

    Vrijdag was dus mijn tweede bezichtiging en die was al een stuk beter dan de eerste. Het huisje zag er redelijk uit maar als je overal goed keek zat er al met al toch nog wel wta werk in. Het onderhoud was slecht (niets lekker in de verf binnen of buiten), alle laminaatvloeren waren versleten (2 grote honden), vochtplekken in de badkamer en oude ketel. Dat is dan alleen nog het broodnodige.. als ik het over het mooimaken heb moet er ook nog heel wat gestuckt worden en heel de tuin worden aangepakt.

    Allemaal niet heel erg maar voor die prijs en de tijd dat ik erop moet gaan wachten (ze hebben nog geen huis gekocht) vind ik het allemaal net niks zegmaar

    Maarrrr schuin tegenover stond nog zo'n huisje tekoop Deze staat leeg, heeft een nieuwere ketel, een mooiere tuin (zuiden!) en vraagprijs ligt 8 k lager Hier moet ook wel wat aan gebeuren (wenteltrap eruit , lelijke openhaart eruit, en nieuwe keuken en vloeren erin) maar omdat het huis een stuk goedkoper is kan ik dat makkelijker financieren.. en kan er waarschijnlijk ook sneller in Vandaag een afspraak maken voor bezichtiging

    [ Bericht 1% gewijzigd door Dash-X op 15-10-2007 08:14:43 ]
    pi_53941610
    waw Dash-X dat laatste huis klinkt veelbelovend Ben je er al in geweest dat je zo goed weet wat er precies moet veranderen? Je weet het al allemaal zo goed terwijl je nog een afspraak moet maken
    pi_53941706
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 07:56 schreef leonieke het volgende:
    waw Dash-X dat laatste huis klinkt veelbelovend Ben je er al in geweest dat je zo goed weet wat er precies moet veranderen? Je weet het al allemaal zo goed terwijl je nog een afspraak moet maken
    Nee ik moet er nog gaan kijken maar heb het van buitenaf kunnen zien en de foto's die op funda staan. Ik weet gewoon heel goed wat ik wil en dat zijn geen hele gekke dingen maar gewoon een net huisje

    Trouwens mooie nieuwe coupe weet niet hoe de oude eruit zag maar de foto's zagen er leuk uit
    pi_53941736
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 08:13 schreef Dash-X het volgende:

    [..]

    Nee ik moet er nog gaan kijken maar heb het van buitenaf kunnen zien en de foto's die op funda staan. Ik weet gewoon heel goed wat ik wil en dat zijn geen hele gekke dingen maar gewoon een net huisje

    Trouwens mooie nieuwe coupe weet niet hoe de oude eruit zag maar de foto's zagen er leuk uit
    Ah het staat ook op een immosite Die link had ik niet direct gelegd

    Bij ons wordt het ook gewoon een net huis hoor Geen overdreven gedoe. Als ik sommige mensen soms bezig hoor over de afmetingen van hun huis Ik verschiet me een ongeluk en vraag me altijd af of ze wel de helft van hun huis gaan gebruiken

    Thx trouwens voor het compliment En klik voor een foto van een tijdje geleden met mijn oud kapsel. En onze bouwgrond
    pi_53941814
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 08:18 schreef leonieke het volgende:

    [..]
    Bij ons wordt het ook gewoon een net huis hoor Geen overdreven gedoe. Als ik sommige mensen soms bezig hoor over de afmetingen van hun huis Ik verschiet me een ongeluk en vraag me altijd af of ze wel de helft van hun huis gaan gebruiken

    Thx trouwens voor het compliment En klik voor een foto van een tijdje geleden met mijn oud kapsel. En onze bouwgrond
    Ach grote ruimte kan ook lekker zijn.. overal omheen lopen.. veel glas.. lekker licht.. maargoed.. dat budget dat is er nu nog niet Ik ga er nu gewoon iets leuks en nets van maken en hoop er over een paar jaartjes een leuke overwaarde uit te halen. Bijna makelaar bellennnn

    Ah! Nu heb ik wel vergelijkingsmateriaal en vind het wel een verbetering hoor
    pi_53941895
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 08:30 schreef Dash-X het volgende:

    [..]

    Ach grote ruimte kan ook lekker zijn.. overal omheen lopen.. veel glas.. lekker licht.. maargoed.. dat budget dat is er nu nog niet Ik ga er nu gewoon iets leuks en nets van maken en hoop er over een paar jaartjes een leuke overwaarde uit te halen. Bijna makelaar bellennnn
    Spannend
    Voor grote ruimtes is er bij ons ook geen budget hoor Er zal wel serieus wat glas in onze achter- en zijgevel zitten, maar dan weer weinig in de andere twee gevels.
    Wat klinkt dat nu als een raar huis eigenlijk Beetje verduidelijken met een paar schetsen dus

    En kwestie van budget: het is ook maar wat je er voor over hebt, voor een groot deel. Mijn man en ik reizen niet echt graag (een paar daagjes weg is voldoende), uitgaan doen we heel uitzonderlijk en we willen allebei wel een aantal jaar voor ons huis werken Maar ik ken meer mensen die daar helemaal anders over denken. Ieder zijn ding dus

    Maar wel een goed idee om het eventueel binnen een paar jaartjes met winst te verkopen We hebben ook een tijd met dat idee gespeeld toen het vinden van een huis een onoverkomelijke zaak leek voor ons (we zijn sinds juni/juli 2005 op zoek ). Gelukkig op het juiste moment toch nog een bouwgrond gevonden.
    quote:
    Ah! Nu heb ik wel vergelijkingsmateriaal en vind het wel een verbetering hoor
    Thx Veel mensen lijken wel wat geshockeerd als ze me de eerste keer terugzien maar dat komt natuurlijk door de hele ommezwaai. En die mensen hadden me nog nooit zo fel gekleurd gezien (vroeger was het vaker zo )
    pi_53941952
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 08:41 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Spannend
    Voor grote ruimtes is er bij ons ook geen budget hoor Er zal wel serieus wat glas in onze achter- en zijgevel zitten, maar dan weer weinig in de andere twee gevels.
    Wat klinkt dat nu als een raar huis eigenlijk Beetje verduidelijken met een paar schetsen dus

    En kwestie van budget: het is ook maar wat je er voor over hebt, voor een groot deel. Mijn man en ik reizen niet echt graag (een paar daagjes weg is voldoende), uitgaan doen we heel uitzonderlijk en we willen allebei wel een aantal jaar voor ons huis werken Maar ik ken meer mensen die daar helemaal anders over denken. Ieder zijn ding dus

    Maar wel een goed idee om het eventueel binnen een paar jaartjes met winst te verkopen We hebben ook een tijd met dat idee gespeeld toen het vinden van een huis een onoverkomelijke zaak leek voor ons (we zijn sinds juni/juli 2005 op zoek ). Gelukkig op het juiste moment toch nog een bouwgrond gevonden.
    De linker zuidgevel zitten wat weinig ramen in naar mijn idee, maar ik hou dan ook erg van licht.

    Wat budget betreft heb je gelijk. Ik moet het nu ook volledig alleen finnancieren (vriendin studeert nog en woont op kamers 100 km verderop) maar ben ook geen uitgaansbeest maar hou wel van een lekkere vakantie en heb toch op 1 of andere manier een dure (Design) smaak. Dit zal in het begin wat lastig worden misschien maar dat zie ik dan wel weer.

    Maar vandaar dus ook na een aantal jaar verkopen. Over een jaar is mijn vriendin afgestudeert en gaat dan opzoek naar werk. Zelf heeft ze nog geen idee waar dat is dus ook niet waar ze komt te wonen. Als we dan over een aantal jaartjes gaan trouwen willen we toch samen een leuk huisje kopen waar wat meer ruimte is voor kids enzo. Dat is met z'n 2 dan ook zeker wel goed te doen.
    pi_53942135
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 08:49 schreef Dash-X het volgende:

    [..]

    De linker zuidgevel zitten wat weinig ramen in naar mijn idee, maar ik hou dan ook erg van licht.
    Die linkergevel is voor ons ook een zware bevalling geweest Maar het is gelukkig geen gevel op het zuiden. Het zuiden zit deels op de achtergevel en deels op de rechtergevel.
    Probleem is dat we een berging wilden (die zit aan het raam in het midden van de gevel) en daarnaast zit de keuken. Maar aangezien we met een open keuken zitten, is dit de enige muur waar we eigenlijk kasten konden plaatsen. Dus: geen ramen mogelijk. De rest van de keuken is gelukkiglijk bijna één groot raam, dus qua licht zal dat wel meevallen. En we leven voor de rest niet op die gevel.
    quote:
    Wat budget betreft heb je gelijk. Ik moet het nu ook volledig alleen finnancieren (vriendin studeert nog en woont op kamers 100 km verderop) maar ben ook geen uitgaansbeest maar hou wel van een lekkere vakantie en heb toch op 1 of andere manier een dure (Design) smaak. Dit zal in het begin wat lastig worden misschien maar dat zie ik dan wel weer.
    Dat laatste heb ik ook ontdekt bij mezelf: een dure smaak En het probleem is dat je bij de bouw van een huis sommige dure dingen direct moet kopen. Ik denk maar aan een vloer bv, die breek je binnen een paar jaar niet zomaar uit.
    Maar als het nodig is, besparen we wel op een aantal andere dingen.
    quote:
    Maar vandaar dus ook na een aantal jaar verkopen. Over een jaar is mijn vriendin afgestudeert en gaat dan opzoek naar werk. Zelf heeft ze nog geen idee waar dat is dus ook niet waar ze komt te wonen. Als we dan over een aantal jaartjes gaan trouwen willen we toch samen een leuk huisje kopen waar wat meer ruimte is voor kids enzo. Dat is met z'n 2 dan ook zeker wel goed te doen.
    Het lijkt me een heel goed plan alleszins En met z'n tweeën moet dit zeker haalbaar zijn 100km.. ik ben blij dat we deze tijd reeds voorbij zijn. Mijn man en ik woonden ook zo ver uit elkaar. Ik heb mijn werk toen opgezegd en de verplaatsing gemaakt en nu zitten we tenminste samen
    pi_53942798
    Yess.. morgen 9:00 bezichtiging van het andere huisje Helaas dan wel laat op het werk maar de eerste mogelijkheid na half 4 smiddags was pas vrijdag.. en dat duurt me te lang
      maandag 15 oktober 2007 @ 14:30:54 #239
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53948697
    quote:
    Op zondag 14 oktober 2007 13:14 schreef snoopy het volgende:
    Je kijkt er nog niet heel gelukkig bij Phluph? Of moet je gewoon nog wennen aan het idee?
    Betekent het ook dat je nu al op Funda 'mag' kijken?
    Toen ik dit schreef, was ik nog niet helemaal zeker ervan of we met ons huidige budget wel iets leuks kunnen vinden in die regio. Inmiddels al wat rondgekeken op Funda, en er zijn wel plekjes waar leuke huisjes nog betaalbaar zijn. Morgen gaan we die plaatsjes "effe checke". Als de omgeving ons aanspreekt, gaan we denk ik wel één of twee huizen bezichten.

    Hoeveel is de verwachte vertraging bij de oplevering van jullie huis? Vind je het heel erg vervelend?

    @Dash-X. Leuk, zo snel al weer een bezichtiging. Klinkt goed! Succes en plezier!

    @Leonieke. Ik neem aan dat ze vandaag/morgen nog wel effe flink tekeer gaan, het is prachtig weer, toch?
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53948993
    Phluphje, jullie vinden vast iets heel moois. Speciaal voor jullie

    Officieel is er nog geen vertraging in de oplevering. Ze hebben steeds gezegd: eind dit jaar of begin volgend jaar en dat is een rekbaar begrip natuurlijk.
    Ik krijg wel steeds meer zin om in het nieuwe huis te wonen. We beginnen nu echt wat ruimte te missen hier.
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_53952417
    Oi... zojuist te horen gekregen dat ons huis eindelijk verkocht is... ben er nog wat beduust van
    Per 1 maart moeten we er uit en dan is hopelijk ons huis klaar. Maar denk het nog niet. We gaan bouwen in DLD.

    Ieuw... nu hopen dat ze het financieel gaat lukken, durf nog niet echt blij te zijn! Spannend!

    Sorry dat ik hier zomaar binnenval maar ik moet het ff kwijt
    Screw them.
    We're going home.
    pi_53953025
    Ik zag dat je als laatste gepost had en dacht "Hey, zou CarOnline haar huis verkocht zijn?" en ja hoor. Gefeliciteerd!!!!

    Ik ga heel hard duimen dat de financiering snel rond komt zodat jullie snel kunnen gaan bouwen.

    Phluph, Veel plezier morgen op jullie rondje Veluwe. Jullie vinden vast een plekje naar jullie zin.

    Snoop, Ze hebben jullie inderdaad een ruime termijn gegeven, ik ben benieuwd wanneer het zo ver is.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53954459
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 14:30 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    Toen ik dit schreef, was ik nog niet helemaal zeker ervan of we met ons huidige budget wel iets leuks kunnen vinden in die regio. Inmiddels al wat rondgekeken op Funda, en er zijn wel plekjes waar leuke huisjes nog betaalbaar zijn. Morgen gaan we die plaatsjes "effe checke". Als de omgeving ons aanspreekt, gaan we denk ik wel één of twee huizen bezichten.
    Betekent dit dan dat je vlugger huisjes mag gaan kijken? Dat is ook wel positief nieuws
    quote:
    Hoeveel is de verwachte vertraging bij de oplevering van jullie huis? Vind je het heel erg vervelend?

    @Dash-X. Leuk, zo snel al weer een bezichtiging. Klinkt goed! Succes en plezier!

    @Leonieke. Ik neem aan dat ze vandaag/morgen nog wel effe flink tekeer gaan, het is prachtig weer, toch?
    De funderingen liggen er Momenteel zijn ze nog met twee het beton aan het polieren (op die manier moeten we geen vloer leggen in de kelder of garage). Dit moet gebeuren op het moment dat het beton nog niet helemaal droog is, dus dit kan niet wachten tot morgenochtend. Voor die mannen dus zeker nog tot middernacht werken.

    Maar we hebben uiteraard voor een aantal foto's gezorgd Morgenochtend of woensdag gaan we wel nog eens overdag foto's gaan nemen
    pi_53955001
    Goed nieuws Caronline!

    Leonieke, nu gaat het inene opschieten zeg
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_53955285
    Jullie mogen er morgen al op lopen?!? Dan kun je morgen dus de eerste stappen zetten 'in' jullie nieuwe paleisje.

    Als het weer zich gedraagt, wanneer kunnen ze dan beginnen met metselen???
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53955402
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 21:01 schreef leonieke het volgende:
    Maar we hebben uiteraard voor een aantal foto's gezorgd Morgenochtend of woensdag gaan we wel nog eens overdag foto's gaan nemen
    Dat ziet er al goed uit! Wat gaat dat ineens vlug van "niets" naar fundering
    pi_53956415
    Inderdaad morgen de eerste stappen Dat het zo vlot is gegaan nu hebben we heel erg aan het goede weer te danken. En de fundering moest vlug gaan. Het was sowieso de bedoeling om zo weinig mogelijk tijd te laten tussen het graven van de put en de funderingen. Kwestie van de wanden zo weinig mogelijk kans/tijd te geven om in te storten. Want dit ging nu wel een kleine ramp geweest zijn (stel je maar voor: al het ijzerwerk in de put en dan een wand van de put die instort, mochten ze vandaag eerst alle aarde uit het ijzerwerk peuteren vooraleer ze konden betonneren)

    Maar je stelt wel moeilijke vragen hoor, Nanook Er moet sowieso eerst nog een stuk buitenmuur gebetonneerd worden (de eerste 50cm van de kelder zal in beton zijn tegen het grondwater), dan moet dit nog drogen en dan moet het heel goed weer blijven Misschien volgende week? Ik weet het niet zo goed eigenlijk. Alleen weet ik niet zo goed wat voor weer ze opgeven. Ik vrees wel minder dan nu eigenlijk.
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 06:16:41 #248
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53961576
    CarOnline gefeliciteerd! Hoe lang heeft het nu geduurd in totaal, de verkoop?
    En is de bouw van jullie nieuwe huis al wel begonnen?
    En hoe ga je de eventuele overbruggingsperiode oplossen?
    Vragen, vragen, vragen. Sorry!

    Dash-X (nogmaals) veel plezier straks!

    Leonieke, wat gaat het snel opeens! Ik geloof dat het weer eerst een kleine terugslag krijgt, en daarna weer iets opknapt, al wordt het wel kouder (maar wel redelijk droog). Hopelijk houden ze dit tempo er een beetje in bij jullie.
    Wat ons betreft: theoretisch zou het snel kunnen gaan natuurlijk, maar voor hetzelfde geld zijn we echt een heul dik half jaar of zo verder eer we kunnen verhuizen.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53962115
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 06:16 schreef phluphy het volgende:

    Dash-X (nogmaals) veel plezier straks!
    Thnx! Ik stap nu in de auto en rond 11 uur ben ik dan weer op de zaak. Dan zal ik kort verslag uitbrengen
    pi_53963267
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 06:16 schreef phluphy het volgende:
    Wat ons betreft: theoretisch zou het snel kunnen gaan natuurlijk, maar voor hetzelfde geld zijn we echt een heul dik half jaar of zo verder eer we kunnen verhuizen.
    Maar je gaat nu al beginnen zoeken dan? Dat is toch iets vroeger dan voorzien? Leuk
    pi_53965842
    Nou bij deze het verslag in verkorte vorm :p Heb het hier namelijk een beetje druk

    Alles zag er goed uit eigenlijk :p Meterkast redelijk netjes (wel beetje weinig groepen maar dat komt wel goed) Woonkamer ruim genoeg Keuken was al bekend dat die aan vervanging toe was.. en dat werd ook bevestigd door de makelaar. Ik kan met de motor achterom als ik een klein muurtje wegbreek wat vast zit aan de schuur en er dan een bredere poort inzet De trap is te vervangen voor een normaal model (wenteltrap eruit) en er zijn gewoon wat dingetjes zoals wat plafonds boven die netjes afgewerkt moeten worden. Buitenschilderwerk is voorlopig goed genoeg. Hoef ik het eerste jaar iig niets aan te doen.

    Morgen komen er weer bezichtigers en ik denk erover om morgenochtend voor dat de bezoekers komen een bod neer te leggen. Heb net wat hypotheekadvies ingewonnen en het gaat allemaal wel lukken (op nhg na w.s.).

    Al met al ben ik nu op men werk flink aan het rondbellen voor hypotheekadvies en mensen die eventueel nieuwe trappen kunnen maken/plaatsen om de waarde van het bouwdepot enigzins in te kunnen schatten.

    Schatting nu:
    Keuken + plaatsing 5000
    Trap + plaatsing 3000
    Open haard slopen en opnieuw opbouwen 1000
    Eventuele overige kosten 1000

    Spannundddddd
    pi_53967146
    Dash-X: wat fijn dat het zo goed is meegevallen Hopelijk brengen de hypotheekadviseurs goed nieuws Heb je momenteel een optie op het huis of wacht je nog af tot je meer nieuws hebt?

    Welke keuken wil je precies? (ik vraag het gewoon omdat ik zelf heel hard geschrokken ben van de prijzen van keukens en de prijs van onze keuken een pak hoger ligt dan die 5000 euro)
    pi_53967504
    Heb eindelijk mijn financiën rond. Heeft me echt 10 jaar van mijn leven gekost. Wat een stress was dat zeg...
    Elke keer kwamen ze weer met andere vragen. Nu maar hopen dat ik de passeerdatum van 31 oktober haal
    pi_53967681
    Linebear wat fijn! Bij ons duurde het ook zo lang, wat een spanning en stress he. En zo te horen ben je er nog niet helemaal klaar mee! Maar die passeerdatum zal toch wel lukken?
    Bij ons was het op een vrijdag echt rond en de dinsdag erna hadden we de sleuteloverdracht! Met een beetje gepush kom je ver hoor! Mij is verteld dat het normaal ongeveer een week duurt.

    Dash-X spannend hoor, ben benieuwd naar je plannen voor de keuken inderdaad. Onze keuken zat qua prijs ook nog onder de 5000 inclusief plaatsing maar ik ben er zelf erg tevreden mee voor dat geld. Al hebben we wel een aantal dingen moeten laten.
    pi_53967825
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 12:55 schreef leonieke het volgende:
    Dash-X: wat fijn dat het zo goed is meegevallen Hopelijk brengen de hypotheekadviseurs goed nieuws Heb je momenteel een optie op het huis of wacht je nog af tot je meer nieuws hebt?

    Welke keuken wil je precies? (ik vraag het gewoon omdat ik zelf heel hard geschrokken ben van de prijzen van keukens en de prijs van onze keuken een pak hoger ligt dan die 5000 euro)
    Ja het gaat erg snel ineens allemaal In princiepe kan ik het huis gewoon betalen dus daar maak ik me niet zo'n zorgen. Helaas op 1 salaris en kom ik net 10k te hoog voor nhg. helaas maar daar had ik al rekening mee gehouden. Een optie was helaas geen optie (leuke woordspeling ) omdat ze erg snel van het huis af willen. De ouders van de koper doen ook de onderhandelingen.. en het staat al leeg.. volgens mij zijn die mensen uit elkaar of zoiets. De makelaar vertelde me ook dat er een speciaal schoonmaak bedrijf is geweest om het hele huis te reinigen.. denk dat ze er een puinhoopje van gemaakt hebben.. Nu rook de badkamer iig naar chemicalien

    Over de keuken, dat wordt waarschijnlijk een showroomkeuken. De prijzen liggen inderdaad hoog! Ik heb aan een recht blok en eventueel nog een kort los blokje genoeg. Dus het hoeft niet op maat.. en dat scheelt dan.. Als jij een ruimte hebt waar hij precies op pas gemaakt moet worden dan wordt een showroomkeuken niks want dat zijn vaste maten. Mijn lievelingskeukens liggen ook meer rond de 20K maar ik moet het nu ook helaas met iets minder doen. Maar voor 5K heb ik nog wel een mooie keuken.
    pi_53967826
    Klinkt goed allemaal Dash-X heb je niet een linkje voor ons zodat we met je mee kunnen kijken?

    Ik ben het wel met Leonieke eens dat 5000 Euro voor een keuken niet heel veel is maar bij Ikea moet je voor dat geld wel redelijk goed kunnen slagen.

    Leonieke, Ze zijn nu begonnen met bouwen dus zullen ze zo lang het weer het toe laat doorgaan lijkt me. Ik leef helemaal met jullie mee en kijk uit naar de vervolg foto's.

    Phluph, Succes met het huizen zoeken. Neem gewoon lekker jullie tijd om diverse huizen te kijken en een keuze te maken. Het gaat vast allemaal goed komen.

    Linebear, Financiën regelen is altijd een spannende tijd maar het is nu rond dus nu is het afwachten tot het passeren zodat je aan de klus kunt.
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53967966
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 13:25 schreef Dash-X het volgende:

    Over de keuken, dat wordt waarschijnlijk een showroomkeuken. De prijzen liggen inderdaad hoog! Ik heb aan een recht blok en eventueel nog een kort los blokje genoeg. Dus het hoeft niet op maat.. en dat scheelt dan.. Als jij een ruimte hebt waar hij precies op pas gemaakt moet worden dan wordt een showroomkeuken niks want dat zijn vaste maten. Mijn lievelingskeukens liggen ook meer rond de 20K maar ik moet het nu ook helaas met iets minder doen. Maar voor 5K heb ik nog wel een mooie keuken.
    Wij hebben een hoogglans keuken, oven, 5 pits gasstel, ingebouwde koel/vries combinatie, carousselkast, een kast waar in de toekomst de vaatwasser in kan. En wij hebben ook nog een hoekkeuken dat is echt een stuk duurder dan een recht blok en wij waren voor 4000 klaar. Wel 400 euro korting op het plaatsen gekregen.
    Maar je moet er wel rekening mee houden dat je bijvoorbeeld geen granieten blad zal kunnen nemen.
    Verder is het voor 5000 dan best te doen, zeker als je een recht blok hebt waar standaard maten in kunnen. En dan hoef je niet eens bij Ikea te kijken of een showroomkeuken.
    pi_53967999
    Ben nu druk aan het pakken. Klussen hoef ik eigenlijk niet echt, want kan er zo intrekken. Alleen ene muurtje schilderen....

    Werd echt gek van de hypotheek. ALs een gek allerlei jaaropaves zoeken en dan een dag later melden oh nee is toch niet nodig. Vorige week, ja alles komt alles komt goed... en dan vrijdagmiddag om 4 uur nog bellen over een briefje over mijn tantieme. Gek werd ik er van... maar goed dat ik toen geen gezondheidstest hoefde af te nemen, want volgens mij had ik een enorme hoge bloeddruk
    pi_53968159
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 13:19 schreef appelsap het volgende:
    Dash-X spannend hoor, ben benieuwd naar je plannen voor de keuken inderdaad. Onze keuken zat qua prijs ook nog onder de 5000 inclusief plaatsing maar ik ben er zelf erg tevreden mee voor dat geld. Al hebben we wel een aantal dingen moeten laten.
    Zeker spannend! Waar hebben jullie de keuken gekocht voor die prijs? Ook showroom? Ik zal ook wle het een en ander moeten laten maargoed.. je kan niet alles willen.
    pi_53968184
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 13:42 schreef Dash-X het volgende:

    [..]

    Zeker spannend! Waar hebben jullie de keuken gekocht voor die prijs? Ook showroom? Ik zal ook wle het een en ander moeten laten maargoed.. je kan niet alles willen.
    Kijk even de post hierboven van mij!

    Wij hebben onze keuken gekocht bij: Van belle wonen in Vlissingen en dus geen showroom keuken.



    Dat is onze keuken. Alleen komt er nog een ander werkblad op want dat hebben ze verkeerd gedaan.

    [ Bericht 9% gewijzigd door appelsap op 16-10-2007 13:52:55 ]
    pi_53968374
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 13:25 schreef Nanook24 het volgende:
    Klinkt goed allemaal Dash-X heb je niet een linkje voor ons zodat we met je mee kunnen kijken?

    Ik ben het wel met Leonieke eens dat 5000 Euro voor een keuken niet heel veel is maar bij Ikea moet je voor dat geld wel redelijk goed kunnen slagen.
    Voorproefje:





    [ Bericht 10% gewijzigd door Dash-X op 16-10-2007 17:44:47 ]
    pi_53968491
    Leuk huis hoor, alleen ben ik ook niet zo weg van die open haard. Wel een leuke tuin!
    pi_53968575
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 13:58 schreef appelsap het volgende:
    Leuk huis hoor, alleen ben ik ook niet zo weg van die open haard. Wel een leuke tuin!
    Ik ook niet. Wordt ongeveer zoals die van jullie. Recht en compleet gestuckt en dan alleen het binnenwerk van de oude open haard erin. Dat zag er redelijk goed uit.. en heb geen geld voor een hele mooie nieuwe moderne
    pi_53969018
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 14:02 schreef Dash-X het volgende:

    [..]

    Ik ook niet. Wordt ongeveer zoals die van jullie. Recht en compleet gestuckt en dan alleen het binnenwerk van de oude open haard erin. Dat zag er redelijk goed uit.. en heb geen geld voor een hele mooie nieuwe moderne
    Mooi! Nee, die zijn duur.
    pi_53969195
    Ik moet nu wel toegeven dat de prijs van onze keuken enorm is opgedreven omdat we heel veel lades willen in onze keuken. Ik wist niet dat het zo'n groot prijsverschil ging zijn.
    Maar als je inderdaad een model kunt nemen uit de showroom kost het véél minder. Ik dacht dat we er ook redelijk gingen van afkomen toen ik in de toonzaal rondliep. Heel mooie keukens van 4000 euro maar die passen jammergenoeg niet in onze keuken Prijskaartje x 3 dus (en we hebben hem nog niet besteld omdat ik me er helemaal niet goed bij voel )
    pi_53969213
    Maar het huis ziet er wel heel goed uit Mooi groot raam in de living. Veel licht
    pi_53969326
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 14:31 schreef leonieke het volgende:
    Maar het huis ziet er wel heel goed uit Mooi groot raam in de living. Veel licht
    het is een heel licht huis, grote ramen aan de voor en achterkant
    pi_53970122
    Leuk huis Dash, en wat gaat het snel! Hadden wij maar zulke snelle kopers
    Qua keuken kan je ook heel goed bij IKEA terecht trouwens. Wij hebben echt een goeie mooie keuken voor een prikkie!

    Appelsap wat een prachtige keuken! Wij hebben momenteel ook hoogglans wit, en dat bevalt hartstikke goed, is echt zo schoon! (Zelfs met 3 kids)

    Phluphy, het huis heeft te koop gestaan vanaf juli '06. In Enschede is het gewoon heel erg moeilijk verkopen momenteel, omdat er gewoon compleet nieuwe wijken uit de grond gestampt worden, een flat met 700 woningen, en achter Enschede (Glanerbrug) komt de ene wijk na de andere. Dus dat valt niet mee. Maar het is gelukt! Nu nog wachten op het seintje dat de financiering rond is, van de tegenpartij en dan kunnen we de bouw starten.
    Ook spannend voor jullie dus? Waar woon je nu dan, dat je gaat verhuizen?

    Het huis is al ontworpen, tekeningen enzo moeten nog even een kleine aanpassing, en dan kan het EINDELIJK gaan gebeuren!
    Leonieke, wat dat betreft kan ik me goed voorstellen hoe blij je bent met je kuil
    Ik kan niet wachten tot ik mn eigen kuil heb
    Screw them.
    We're going home.
    pi_53970308
    CarOnline, ik heb helemaal over jullie bericht heen gelezen. Wat goed dat jullie huis eindelijk is verkocht. Dat heeft even geduurd zeg maar als ik het zo lees is dat inderdaad niet gek. En nu is het maar te hopen dat ze de financiering rond krijgen, maar dat zal toch wel?
    Wat gaan jullie doen als het huis nog niet af is, tijdelijk iets huren?
    Het valt me inderdaad heel erg mee hoe snel de keuken schoon is!
    pi_53970435
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 15:33 schreef appelsap het volgende:
    CarOnline, ik heb helemaal over jullie bericht heen gelezen. Wat goed dat jullie huis eindelijk is verkocht. Dat heeft even geduurd zeg maar als ik het zo lees is dat inderdaad niet gek. En nu is het maar te hopen dat ze de financiering rond krijgen, maar dat zal toch wel?
    Wat gaan jullie doen als het huis nog niet af is, tijdelijk iets huren?
    Het valt me inderdaad heel erg mee hoe snel de keuken schoon is!
    We moeten er per 1 maart uit en de makelaar vroeg of dat een probleem was. Nou nee, mocht het nog niet klaar zijn, zoeken we wel een oplossing. Maar daar kwam ie zelf al mee aan, hij kon wel voor vervangende woonruimte zorgen dan. Stond vast nog wel ergens een huis leeg. Nou prima toch! De bouw duurt ongeveer 12 - 16 weken. Mocht het nou heel snel gaan met de kopers, dan kan het misschien net
    Screw them.
    We're going home.
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:39:04 #271
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_53971303
    Hallo allemaal,

    Ook wij hebben een huis gekocht. 4 februari volgend jaar is de overdracht en dan moet er heel wat gebeuren. Ik heb de wiki aangepast en zal binnenkort wat meer tikken hier!!
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 16:43:08 #272
    114177 Diaan73
    Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
    pi_53971376
    Hee CarOnline... jullie huis verkocht jippie!! Eindelijk........ wel jammer dat je nu uit Enschede vertrekt
    pi_53971502
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 15:39 schreef CarOnline het volgende:

    [..]

    We moeten er per 1 maart uit en de makelaar vroeg of dat een probleem was. Nou nee, mocht het nog niet klaar zijn, zoeken we wel een oplossing. Maar daar kwam ie zelf al mee aan, hij kon wel voor vervangende woonruimte zorgen dan. Stond vast nog wel ergens een huis leeg. Nou prima toch! De bouw duurt ongeveer 12 - 16 weken. Mocht het nou heel snel gaan met de kopers, dan kan het misschien net
    Een medebouwer

    Maar begrijp ik het goed als een volledig huis er zal staan op 16 weken? Met elektriciteit en sanitair enzo in? Mij werd verteld dat we al zeker 3 maand op de ruwbouw-winddicht moeten wachten Ik wil in Nederland bouwen

    En binnenkort dus foto's van jullie kuil Ter informatie: onze plannen werden vorige week zaterdag voor de (hopelijk) laatste keer gewijzigd
    pi_53971545
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 16:39 schreef Diesz het volgende:
    Hallo allemaal,

    Ook wij hebben een huis gekocht. 4 februari volgend jaar is de overdracht en dan moet er heel wat gebeuren. Ik heb de wiki aangepast en zal binnenkort wat meer tikken hier!!
    Proficiat 4 februari zal er heel vlug zijn

    Zijn er al foto's die we even kunnen bekijken?
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:08:13 #275
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53971814
    Linebar, gefeliciteerd. Weliswaar nog een paar weekjes stress, maar we duimen allemaal mee voor een goede - tijdige- afloop!

    Dash-X: ziet er netjes uit, hoeft niet zo heel veel te gebeuren aan schilderwerk en zo geloof ik?
    Leuk huissie!!

    CarOnline, hoe lang moet je wachten op de zekerheid dat de kopers de financiering rond hebben? Trek je dan de champagnefles open? Ik kan me voorstellen dat je heel heel blij bent om eindelijk van het huis af te zijn, als je zo lang hebt moeten wachten. Dit klinkt een beetje oneerbieding ten opzichte van je huidige huis, maar zo bedoel ik het natuurlijk niet!
    Wij wonen momenteel overigens in Otterlo, al anderhalf jaar, in een tijdelijke woonruimte, wachtend op ... erachter komen wat we willen, en waar, en zo.

    Welkom Diesz! Fowtow's motte we inderdaad!
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:13:43 #276
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53971872
    Wij zijn vanmiddag gaan touren door Gelderland. De volgende plaatsen hebben we gezien en inmiddels geschrapt van de lijst:
    Didam (is waarschijnlijk alleen leuk als je er geboren bent)
    Zevenaar (te “forensisch”)
    Drempt (schattig heur, maar te afgelegen)
    Angerlo (echt te klein)
    Velp (amper leuke buurten/straten, of gewoon te weinig aanbod)

    Blijft over:
    Dieren / Spankeren
    Laag Soeren
    Doesburg-met-een-groot-vraagteken

    De huizen die ons meteen aanspraken vallen niet binnen ons budget.
    Toch hebben we één huis gezien waar we willen gaan kijken. Dit is a.s. donderdagmiddag al.
    Een huis uit 1900 in het oude gedeelte van Dieren. Vlakbij de IJssel en uiterwaarden.
    Ik geloof dat het een hele rare indeling heeft, maar het heeft heel veel potentie. Is overigens geheel opgeknapt, in elk geval de benedenverdieping.
    Spannend.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53972112
    oeh Phluph, deze week al kijken
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_53972199
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 16:49 schreef leonieke het volgende:

    [..]

    Een medebouwer

    Maar begrijp ik het goed als een volledig huis er zal staan op 16 weken? Met elektriciteit en sanitair enzo in? Mij werd verteld dat we al zeker 3 maand op de ruwbouw-winddicht moeten wachten Ik wil in Nederland bouwen

    En binnenkort dus foto's van jullie kuil Ter informatie: onze plannen werden vorige week zaterdag voor de (hopelijk) laatste keer gewijzigd
    De bouw duurt in totaal iderdaad 12-16 weken. We bouwen in duitsland trouwens
    Dat gaat inderdaad heel snel, maar het schijnt wel te kunnen, de nieuwe buren van ons hebben in oktober hun huis verkocht en in februari zaten ze er al in
    Onze plannen zijn ook al weer aan een wijziging toe, we willen geen branddeur in de keuken! Dus de bijkeuken moet van enkelsteens naar een spouwmuur getekend worden.
    Wel veilig natuuk, maar ook bijzonder lelijk

    Ja Diaan, je zal me nog missen in Enschede he
    Maar nou kom ik ook elke zaterdagmorgen naar de markt, vis eten, zoals een goed duitser betaamd

    Ohhh Phluphy je zit nu dus in een tijdelijk huis, dat was me even ontgaan. Ik weet nog dat je zei dat je 2 huizen moest verkopen, die zijn verkocht dus? En dan nu in een tijdelijk huis, moet die ook verkocht worden? Spannend joh, en vooral leuk, kijken naar andere huizen! Das echt voorpret. En nee, je bent niet oneerbiedig naar dit huis toe hoor, zo voelde het voor ons ook!
    Screw them.
    We're going home.
    pi_53972367
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 15:22 schreef CarOnline het volgende:
    Leuk huis Dash, en wat gaat het snel! Hadden wij maar zulke snelle kopers
    Haha tja nu ik iets gevonden heb binnen het budget waar ik ook nog zelf wat aan kan laten doen en waar mn motor kan staan en wat geen achterbuurt is ben ik bijna bang dat die andere bezichtigers morgen meteen een bod doen ofzo. Zeker omdat er al eens een bod is geweest maar wat is afgeketst.
    pi_53972742
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 17:08 schreef phluphy het volgende:
    Dash-X: ziet er netjes uit, hoeft niet zo heel veel te gebeuren aan schilderwerk en zo geloof ik?
    Leuk huissie!!
    Nee niet enorm veel gelukkig. Wel wat afwerken, verven, vloeren, keuken, trap, open haard en eventueel nog wat muurtjes breken. Maar dat valt dus erg mee volgens mij.

    Zeker een leuk huisje!! Langzamerhand dringt dat ook steeds verder tot me door :p Het gaat allemaal zo snel dat mijn gevoelens nog moeten komen geloof ik :p Ik zie mezelf er wel wonen in ieder geval
    pi_53972837
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 17:13 schreef phluphy het volgende:
    De huizen die ons meteen aanspraken vallen niet binnen ons budget.
    Toch hebben we één huis gezien waar we willen gaan kijken. Dit is a.s. donderdagmiddag al.
    Een huis uit 1900 in het oude gedeelte van Dieren. Vlakbij de IJssel en uiterwaarden.
    Ik geloof dat het een hele rare indeling heeft, maar het heeft heel veel potentie. Is overigens geheel opgeknapt, in elk geval de benedenverdieping.
    Spannend.
    huizen uit 1900

    Indeling kan je inderdaad vaak wel wat aan doen. En als je wat geld over hebt om het een beetje te verbouwen dan kan je er echt iets van maken wat je mooi vindt!
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:17:44 #282
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53972895
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 17:40 schreef CarOnline het volgende:
    Ohhh Phluphy je zit nu dus in een tijdelijk huis, dat was me even ontgaan. Ik weet nog dat je zei dat je 2 huizen moest verkopen, die zijn verkocht dus? En dan nu in een tijdelijk huis, moet die ook verkocht worden? Spannend joh, en vooral leuk, kijken naar andere huizen! Das echt voorpret. En nee, je bent niet oneerbiedig naar dit huis toe hoor, zo voelde het voor ons ook!
    Huis 1 is vorig jaar november verkocht, huis 2 afgelopen januari. Huidige behuizing is geen koop. Gelukkig!
    .
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 18:11 schreef Dash-X het volgende:
    Zeker een leuk huisje!! Langzamerhand dringt dat ook steeds verder tot me door :p Het gaat allemaal zo snel dat mijn gevoelens nog moeten komen geloof ik :p Ik zie mezelf er wel wonen in ieder geval
    Pas je wel op voor teleurstellingen? Ik bedoel: je moet er nog uit zien te komen qua bod en acceptatie, dat is natuurlijk nog best een hele "hindernis". Ik zou het rot voor je vinden als je er al echt helemaal op rekent, en het lukt dan opeens niet meer...
    ... ♥ ik mis je ♥
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 18:21:11 #283
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53972963
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 18:15 schreef Dash-X het volgende:
    huizen uit 1900

    Indeling kan je inderdaad vaak wel wat aan doen. En als je wat geld over hebt om het een beetje te verbouwen dan kan je er echt iets van maken wat je mooi vindt!
    De (rare) indeling is niet zo lang geleden ontstaan na een renovatie/verbouwing. Qua breekwerk of zo ga ik daar niets aan veranderen. Volgens mij zit er een nieuwe badkamer in, op de benedenverdieping. Die zou ik daar dan mooi laten! Rondom het huis kan er volgens mij wel heel wat verbeterd worden, qua aanzicht. Ziet er nu echt niet uit.

    Maar goed, ik loop erg op de feiten vooruit. Ik heb het huis nog niet eens echt gezien.

    Somebody stop me!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53973572
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 18:21 schreef phluphy het volgende:

    [..]

    De (rare) indeling is niet zo lang geleden ontstaan na een renovatie/verbouwing. Qua breekwerk of zo ga ik daar niets aan veranderen. Volgens mij zit er een nieuwe badkamer in, op de benedenverdieping. Die zou ik daar dan mooi laten! Rondom het huis kan er volgens mij wel heel wat verbeterd worden, qua aanzicht. Ziet er nu echt niet uit.

    Maar goed, ik loop erg op de feiten vooruit. Ik heb het huis nog niet eens echt gezien.

    Somebody stop me!
    Hmm ok.. nou ja wie weet is het in het echt gewoon goed te doen! Het huis waar ik nu voor ga, had ik in eerste instantie gezien op funda en er niks mee gedaan tot mn moeder me erop attendeerde
    pi_53973595
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 18:17 schreef phluphy het volgende:

    Pas je wel op voor teleurstellingen? Ik bedoel: je moet er nog uit zien te komen qua bod en acceptatie, dat is natuurlijk nog best een hele "hindernis". Ik zou het rot voor je vinden als je er al echt helemaal op rekent, en het lukt dan opeens niet meer...
    Ja ik weet het. Ik wil er ook gewoon niet meer voor betalen dan een bepaald bedrag. Als dat niet uitkomt dan is dat "gewoon" jammer en ga ik verder zoeken.
    pi_53974875
    Pff mn ouders zeggen beide dat ik vandaag nog een bod moet uitbrengen dat gaat me toch allemaal wel erg snel
    pi_53975069
    Gewoon lekker wachten tot morgenochtend hoor Dash, je wilt ook weer niet te gretig overkomen moet je maar denken. En het klinkt misschien wat cliché maar als dit huis het niet wordt dan komt er wel weer iets anders wat misschien zelfs nog weer net even wat meer naar je zin is. (Ik heb het zelf ook heel wat keren moeten horen en achteraf hadden die mensen toch echt gelijk)

    Phluph, Rustig aan, jullie moeten nog gaan kijken en je weet natuurlijk niet waar je dan nog tegenaan gaat lopen. Ze vergeten tenslotte altijd wel iets op de foto te zetten. Maar ik herken het gevoel wel hoor!
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53975770
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 18:17 schreef phluphy het volgende:
    Pas je wel op voor teleurstellingen? Ik bedoel: je moet er nog uit zien te komen qua bod en acceptatie, dat is natuurlijk nog best een hele "hindernis". Ik zou het rot voor je vinden als je er al echt helemaal op rekent, en het lukt dan opeens niet meer...
    Dit kan ik jammergenoeg alleen maar beamen Ik had een huis al helemaal ingericht in mijn gedachten, we hadden een mondeling akkoord over de prijs en gingen de compromis gaan tekenen... Tot mevrouw de eigenaar zei dat ze het huis toch niet wou verkopen.
    4 maand zijn we bezig geweest met het zien/overeenkomen wat dat huis betreft en dan was het opeens niets meer. Op dat moment heb ik écht gedacht dat we nooit iets gingen vinden.
      dinsdag 16 oktober 2007 @ 20:52:25 #289
    102174 Diesz
    Stuiterbal
    pi_53975774
    4 februari begint al aardig op te schieten ja We zijn in juli wezen kijken en hebben een paar weken later een bod uitgebracht. Na 2 dagen onderhandelen waren we het eens.

    Hier wat foto's, deze zijn door de makelaar gemaakt. ik heb zelf ook wel al foto's gemaakt, maar beloofd dat deze alleen op de pc blijven staan. Dus zodra we de sleutel hebben komen er andere foto's!!!

    De voorkant, deze willen we, mits het budget het toelaat, net zoals de buren laten opknappen.


    De keuken, hoogglans en zwart, niet onze smaak, maar hier gaan we niet meteen mee aan de slag


    De badkamer, deze is niet echt goed afgewerkt, maar ook hier gaan we niet meteen mee aan de slag


    De woonkamer, er komt in elk geval een andere vloer in, verder nog even kijken wat we precies willen


    De achterkant, ook dit willen we meteen laten opknappen, mits het binnen het budget valt


    De kleinste slaapkamer, deze blijft leeg, voor als we samen nog een ukkie mogen krijgen


    De grootste slaapkamer, deze wordt voor de oudste


    Ernaast ligt een bijna even grote slaapkamer, dat wordt de slaapkamer van de jongste. Op zolder komt zowel voor als achter een dakkapel en worden er 2 slaapkamers gemaakt. Voor ons en voor de 3 kinderen van mijn vriend die elke 2 weken een weekend bij ons zijn. Verder komt er een CV/washok.

    Dit zijn de plattegrondjes van het huis, alleen hebben wij alles in spiegelbeeld

    Begane grond


    1e verdieping


    Zolder


    Zo, dit was het voor nu even. Ik ga morgen even zitten om het topic helemaal te lezen
    Creativity is inventing, experimenting, growing, taking risks, breaking rules, making mistakes, and having fun
    Druifje!!
    pi_53975836
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 20:12 schreef Nanook24 het volgende:
    En het klinkt misschien wat cliché maar als dit huis het niet wordt dan komt er wel weer iets anders wat misschien zelfs nog weer net even wat meer naar je zin is. (Ik heb het zelf ook heel wat keren moeten horen en achteraf hadden die mensen toch echt gelijk)
    Het maakt plaats voor iets beters...

    Heb ik zo vaak gehoord en ben ik zo vaak kwaad voor geweest (in mezelf dan toch ) maar het is inderdaad wel zo. Na die koop die niet doorging (zie hierboven) zijn we op de bouwgrond gevallen en nu kunnen we een huis bouwen zoals we het zelf willen
    pi_53976030
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 20:12 schreef Nanook24 het volgende:
    Gewoon lekker wachten tot morgenochtend hoor Dash, je wilt ook weer niet te gretig overkomen moet je maar denken. En het klinkt misschien wat cliché maar als dit huis het niet wordt dan komt er wel weer iets anders wat misschien zelfs nog weer net even wat meer naar je zin is. (Ik heb het zelf ook heel wat keren moeten horen en achteraf hadden die mensen toch echt gelijk)

    Phluph, Rustig aan, jullie moeten nog gaan kijken en je weet natuurlijk niet waar je dan nog tegenaan gaat lopen. Ze vergeten tenslotte altijd wel iets op de foto te zetten. Maar ik herken het gevoel wel hoor!
    Ja ik ga ook zeker wachten Ik blijf er wel het beste van hopen maar als ik het niet krijg voor de prijs die ik in gedachten heb dan is dat ook geen ramp. Dan blijven we gewoon zoeken naar een volgend stulpje. Het is niet dat ik mn huis uit moet ofzo.. dus ik heb alle tijd.
    pi_53976074
    Diesz, Wel een leuk huis en lekker ruim ook (maar jullie moeten ook wel met al die gezelligheid aan kinderen waar je het over hebt ) Alleen die badkamer, ik ga helemaal wazig kijken als ik naar de foto kijk met dat zware mozaik en die lichte voegen. Maar ik kan me goed voorstellen dat de dakkapellen nu even voorrang hebben. Ik ben benieuwd hoe alles gaat zijn als de boel straks leeg is en jullie er je eigen draai aan gegeven hebben.

    Leonieke, Precies wat jij zegt ja. Iedereen wist het allemaal zo goed terwijl ik wist dat ik precies dat huis wilde hebben want dat was het helemaal...tot we dit huis zagen, dát was het pas helemaal. (En het had al die tijd al te koop gestaan alleen moesten we eerst een soortgelijk huis zien (dat veel duurder was) voor we wisten wat voor mogelijkheden er eigenlijk aan zaten.)
    "De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
    pi_53978077
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 21:09 schreef Nanook24 het volgende:
    Diesz, Wel een leuk huis en lekker ruim ook (maar jullie moeten ook wel met al die gezelligheid aan kinderen waar je het over hebt ) Alleen die badkamer, ik ga helemaal wazig kijken als ik naar de foto kijk met dat zware mozaik en die lichte voegen. Maar ik kan me goed voorstellen dat de dakkapellen nu even voorrang hebben. Ik ben benieuwd hoe alles gaat zijn als de boel straks leeg is en jullie er je eigen draai aan gegeven hebben.
    Exact mijn gevoel en idee over het huis Maar ik zou direct iets aan de badkamer doen eigenlijk. De keuken daarentegen vind ik
    quote:
    Leonieke, Precies wat jij zegt ja. Iedereen wist het allemaal zo goed terwijl ik wist dat ik precies dat huis wilde hebben want dat was het helemaal...tot we dit huis zagen, dát was het pas helemaal. (En het had al die tijd al te koop gestaan alleen moesten we eerst een soortgelijk huis zien (dat veel duurder was) voor we wisten wat voor mogelijkheden er eigenlijk aan zaten.)
    Zo bedoel ik het inderdaad En ik heb nochtans heel erg in de put gezeten dat dat ene huis niet was doorgegaan want dat was het gewoon

    Maar uiteraard hoop ik ook gewoon dat de koop gewoon supergoed lukt
    pi_53978399
    Even pronken met de gepolierde beton:


    Meer foto's en wat uitleg op onze blog.
    pi_53979264
    Ziet er goed uit Dash-x Wel wat werk, maar dat zul je altijd hebben in een nieuw huis. Moet altijd naar je eigen smaak gemaakt worden.

    Leonieke, volgens mij gaat het nu echt wat worden Ben even gaan terug lezen en wat een verhaal... eindelijk wat schot in de zaak!
    Everyone says i have a split personality, me and myself don't agree.
    pi_53982038
    quote:
    Op dinsdag 16 oktober 2007 23:22 schreef leonieke het volgende:
    Even pronken met de gepolierde beton:
    [ afbeelding ]

    Meer foto's en wat uitleg op onze blog.
    mooie bak beton
    pi_53982042
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 00:03 schreef Hankiepankie het volgende:
    Ziet er goed uit Dash-x Wel wat werk, maar dat zul je altijd hebben in een nieuw huis. Moet altijd naar je eigen smaak gemaakt worden.
    Zeker! Zometeen de makelaar bellen voor een bod de spanning
      woensdag 17 oktober 2007 @ 07:52:11 #298
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_53982108
    Knoop in je maag, Dash-X? Herkenbaar hoor. Sterkte! Wij leven op de achtergrond met je mee.
    Na het uitbrengen van het bod begint Het Verschrikkelijk Lange Wachten!

    Leonieke! Weer een stap! Wat heerlijk voor je!


    Leuke foto's Diesz! Ik vind die keuken ook best prima eigenlijk.
    De badkamer, dat is een goed voorbeeld van "te veel van het goeie". Ik word er ook duizelig van.
    Jammer, want mozaïek kan zo leuk zijn!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_53982191
    quote:
    Op woensdag 17 oktober 2007 07:52 schreef phluphy het volgende:
    Knoop in je maag, Dash-X? Herkenbaar hoor. Sterkte! Wij leven op de achtergrond met je mee.
    Na het uitbrengen van het bod begint Het Verschrikkelijk Lange Wachten!
    Inderdaad ja Ook hebben we gisteren besloten geen bouwtechnische keuring te doen (m'n pa heeft er wel enigzins verstand van) maar ook dat gaat nu aan me knagen terwijl eigenlijk alles in orde was bij bezichtigen Ik moet gewoon bij mijn beslissingen van gisteren blijven
    pi_53982512
    Dash, succes met bieden!

    Diesz, ben benieuwd wat jullie uiteidnelijk allemaal zullen/kunnen veranderen aan het huis. Succes ook.

    Leonieke, mooi hoor dat gepolierd beton
    Toevallig was ik aan het kijken naar gepolierde betonvloeren maar dan voor in de hal en keuken!
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_53982565
    Afgelopen maandag heb ik de sleutel van mijn nieuwe huisje gekregen! Werd wel tijd, want ik had een hoop gezeik met de hypotheek. Ik ga daar samenwonen met Kimsalabim.

    Eind deze week ga ik het behang eraf halen en een muur schuren, daarna schilderen en misschien nog twee muurtjes stukken (hoe schrijf je dat?). Volgende week woensdag komen de grote witgoedapparaten en vanmiddag ga ik vloerbedekking en gordijnen kopen!

    Het behang eraf halen zie ik wel een beetje tegenop, maar het komt vast goed!!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')