abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zondag 9 september 2007 @ 21:44:32 #1
17893 Forno
pi_53059403
Op 30 augustus hebben Mereltje en ik de sleutel van ons eerste (koop)huisje gekregen.

Het is een oude schipperswoning zoals dat in Groningen wordt genoemd, uit het jaar 1896.
Een karakteristiek huisje met veel originele elementen. De gevel, de kozijnen en het dak zijn prima, het interieur is 'licht' gedateerd. We willen de boel gaan verbouwen, en zo veel mogelijk zelf doen. We hebben beide weinig kluservaring, maar veel zin (en ik hoop dat ik twee rechterhanden heb). Aanleiding van de aankoop van de kluswoning is de ervaring van collega's die eerder een klusser hadden gekocht en natuurlijk dit het klus-forum op fok. We hebben een bouwdepot boven op de hypotheek genomen om de materialen te kunnen kopen.

Thing to do;

- Alles slopen tot het casco over blijft. Dat betekent alle wandjes schoonbikken, plafonds eruit trekken, keuken en toilet verwijderen, asbest vinylvloertje er voorzichtig uit halen, oude houten wandjes weg, alle radiatoren en stalen elektrabuizen eruit en de lijst gaat door.
- Elektra-, gas- en waterleidingen vernieuwen, ventilatie, verse radiatoren en een nieuwe convectorput. Nu is het een samenraapsel van loden, stalen en koperen leidingen. Ik denk dat ik hier wat werkuitbesteed om tijd te besparen, we willen er eind december in (dat hopen we in ieder geval).
- Houten vloertje in keuken vernieuwen, 1e verdiepingsvloer versterken met extra balken.
- Wanden stuccen.
- Keuken en badkamer plaatsen.
- Dakraam vervangen en enkele ramen die nog enkelglas zijn, vervangen door dubbelglas.
- Het opknappen van bestaande deuren en kozijnen, schilderen van alles.

De plattegrond

Voorgevel

Tuintje

Entree

Gang

Keuken

Toilet

De originele schouw

Een krant uit 1891, die op de juten wandjes zat geplakt

De 1e verdieping uitbreken

Een oud bijennest achter het stuc-op-riet plafond

De wand tussen gang en woonkamer gone

De stapel hout (die nu bijna de hele tuin inneemt)

Ik hou jullie up to date met foto's. We zijn nog wel even bezig met de gehele verbouwing. Ik hoop dat we over ongeveer een jaar klaar zijn.
  PR/Manusje van alles zondag 9 september 2007 @ 21:57:12 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_53059769
Leuk zeg! Dit wil ik graag volgen
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_53059826
Leuk huisje Succes!
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_53059869
wat een mooi huis zeg.
ik ga dit volgen, want zo te zien zijn jullie voorlopig nog niet klaar.
succes, en gefeliciteerd met zo`n prachtexemplaar.
  zondag 9 september 2007 @ 22:06:28 #5
52636 M2theC
You designed yourself
pi_53060000
Dat gaat zeker een grote verbouwing worden. Heel veel succes
There's a valuable lesson learned, so it evens it up for me. When the grass is cut, the snakes will show.
pi_53060040
Niks meer aan doen!
pi_53060487
Wat een bekend verhaal is dit.

Een goeie klus om te ervaren of je twee rechterhanden hebt - of vier ?
Dat jaar lang klussen heb je aardig gepland.
Heel veel succes !
  zondag 9 september 2007 @ 22:24:02 #8
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_53060520
Geweldig! die krant!
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_53060549
Mooi huis, maar wel veel werk .
pi_53060774
quote:
asbest vinylvloertje er voorzichtig uit halen
Hoop dat er geen ijverige ambtenaar meeleest, heb je vergunning aangevraagd?
I wear my sunglasses at night
So I can, So I can
Watch you weave then breathe your story lines
  FOK!fotograaf zondag 9 september 2007 @ 22:36:49 #11
17893 Forno
pi_53060925
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:23 schreef AnneX het volgende:
Wat een bekend verhaal is dit.

Een goeie klus om te ervaren of je twee rechterhanden hebt - of vier ?
Dat jaar lang klussen heb je aardig gepland.
Heel veel succes !
Dank (aan allen die ons succes wensen).

Ik hoop vier gouden handjes te hebben, een mens kan dromen. Maar ik verwacht de grootste klussen over een jaar af te hebben, de afwerking zal nog wel iets langer duren denk ik.
  FOK!fotograaf zondag 9 september 2007 @ 22:41:51 #12
17893 Forno
pi_53061090
quote:
Op zondag 9 september 2007 22:32 schreef Livedeejay het volgende:

[..]

Hoop dat er geen ijverige ambtenaar meeleest, heb je vergunning aangevraagd?
Dat ga ik wel doen ja.

Maar het vinylvloertje is nog in redelijke staat, dus ik hoop dat het asbest nog goed is gebonden. Maar ik ga er natuurlijk voorzichtig mee om. Vochtig houden en verpakken in dubbele folie.
pi_53061118
quote:
Op zondag 9 september 2007 21:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Leuk zeg! Dit wil ik graag volgen
pi_53061143
Wauw wat een geweldig huis! Ik ben !

Dat bijennest lijkt trouwens echt enorm!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_53061183
Leuk zo'n grote verbouwing; ook ik volg dit graag. Succes!!!
  zondag 9 september 2007 @ 23:01:43 #16
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_53061623
Geweldig karakteristiek huis zeg.

En wat een gaaf project gaat het zijn. Ik neem aan dat jullie de originele kenmerken gaan behouden he?
Mijn huis is iets jonger maar nav de foto's voelde ik me al meteen bij jullie thuis.

* ondeugend gaat dit op de voet volgen.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  zondag 9 september 2007 @ 23:02:08 #17
103793 kozakken
Living the life
pi_53061638
Wat een leuke stek!
Ben benieuwd naar jullie avon(d/t)uren
pi_53064100
Ziet er een heel erg tof project uit. BTW, het is waarschijnlijk een wespennest, bijen maken normaal gezien hun nesten van was, wespen van houtvezels(papier achtig)
pi_53067563
Leuk huisje zeg! Leuke aankoop.
Veel succes
  maandag 10 september 2007 @ 13:13:28 #20
215 misterDre
Paint it black!
pi_53071550
Ik kijk gezellig mee, succes!
  Moderator maandag 10 september 2007 @ 17:47:47 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_53076623
Apart huisje

Heel benieuwd wat er gemaakt van gaat worden; al kun je dat licht gedateerd wel met een korreltje zout nemen; het is gewoon echt oud en aan vervanging toe
  maandag 10 september 2007 @ 18:11:51 #22
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53077109
Wow, wat een project. Niet verkeerdr opvatten, maar waarom hebben jullie dit in vredesnaam gekocht?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  FOK!fotograaf maandag 10 september 2007 @ 18:32:31 #23
17893 Forno
pi_53077563
quote:
Op zondag 9 september 2007 23:01 schreef ondeugend het volgende:
Geweldig karakteristiek huis zeg.

En wat een gaaf project gaat het zijn. Ik neem aan dat jullie de originele kenmerken gaan behouden he?
Mijn huis is iets jonger maar nav de foto's voelde ik me al meteen bij jullie thuis.

* ondeugend gaat dit op de voet volgen.
We willen de originele kenmerken zo veel mogelijk behouden ja, dat zijn de smaakmakers. Maar de oude troep moet worden vervangen door nieuw materiaal. Zoals het gescheurde stuc-op-riet plafond vervangen door gipsplaat met strakke stuclaag en inbouwspotjes. Eventueel met de sierlijstjes en rozetjes, conform het originele beeld (als ons budget dat toelaat).

Niks zo lelijk als weggemoffelde details achter plavuizen of gips in een oud huisje. Koop dan een nieuwbouwwoning.

[ Bericht 1% gewijzigd door Forno op 10-09-2007 18:52:09 ]
  FOK!fotograaf maandag 10 september 2007 @ 19:07:13 #24
17893 Forno
pi_53078369
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Apart huisje

Heel benieuwd wat er gemaakt van gaat worden; al kun je dat licht gedateerd wel met een korreltje zout nemen; het is gewoon echt oud en aan vervanging toe
Yup, daarom zijn we nu bezig om het huisje te strippen tot op het bot.
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:11 schreef wonderer het volgende:
Wow, wat een project. Niet verkeerdr opvatten, maar waarom hebben jullie dit in vredesnaam gekocht?
Heel simpel, omdat ik zin heb in een uitdaging. Daarnaast heeft de fysieke inspanning van de verbouwing een geestelijk ontspannende uitwerking op me. Gewoon lekker bezig zijn.
  maandag 10 september 2007 @ 19:42:56 #25
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53079227
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:07 schreef Forno het volgende:

[..]

Yup, daarom zijn we nu bezig om het huisje te strippen tot op het bot.
[..]

Heel simpel, omdat ik zin heb in een uitdaging. Daarnaast heeft de fysieke inspanning van de verbouwing een geestelijk ontspannende uitwerking op me. Gewoon lekker bezig zijn.
Okee Ben erg benieuwd hoe het gaat worden, en of het inderdaad ontspanning is Ik gluur lekker mee!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_53079521
Ik ben er ook erg blij mee, mooi huisje van buiten maar van binnen moet er een hoop gebeuren.
Ondanks dat ik nog geen echte kluservaring heb, heb ik er wel veel zin in.. Eind van het jaar hopen we beneden te kunnen 'wonen'.
pi_53080061
Forno en Mereltje, wat een fantastische aankoop hebben jullie gedaan. Veel werk, dat wel maar het is wel een ontzettend authentiek huisje en dan heeft altijd wel wat.

Ik ben benieuwd naar al jullie klusperikelen en zal tussen de onze door proberen jullie te volgen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_53088379
Gefeliciteerd! Succes met klussen.
  dinsdag 11 september 2007 @ 11:08:20 #29
62913 Blik
The one and Only!
pi_53092016
huis is echt top, maar wat een werk zeg
pi_53093787
Och wat een snoezig huisje! Geweldig!

Succes met het klussen!
  woensdag 12 september 2007 @ 18:01:22 #31
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_53126450
Prachtig huisje!
Gefeliciteerd Forno & Mereltje!

laat ik eindelijk eens ff uit de lurkstand komen
Geluk is een richting, geen punt
  woensdag 12 september 2007 @ 19:59:49 #32
153009 maedel
Licht uit, spot ook
pi_53129619
wat een gaaf huisje!
En die krant, dat is ook leuk! Wij hebben hier kranten achter het behang gevonden van in de 30-er jaren, dat vond ik al heel bijzonder!
Du weißt alles ganz genau, Hältst dich für wahnsinnig schlau
Aber einmal werd ich ganz gelassen, An dir vorbeigehn ohne dich zu hassen
  FOK!fotograaf woensdag 12 september 2007 @ 22:33:27 #33
17893 Forno
pi_53133921
quote:
Op woensdag 12 september 2007 18:01 schreef Yvonnetje het volgende:
Prachtig huisje!
Gefeliciteerd Forno & Mereltje!

laat ik eindelijk eens ff uit de lurkstand komen
Hee Yvonnetje, dank je. Lang geleden trouwens, leuk dat je het topic volgt.
pi_53136895
Leuk project, en uiteraard TVP
Er zit een haar in mijn glas
pi_53137108
Leuk huis forno !!! Huis met potentie als je het mij vraagt. Maak er wat moois van!
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_53137122
tvpwaardig.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  Moderator donderdag 13 september 2007 @ 17:46:17 #37
92034 crew  Vonkenboer
  donderdag 13 september 2007 @ 18:10:07 #38
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_53151061
quote:
Op woensdag 12 september 2007 22:33 schreef Forno het volgende:

[..]

Hee Yvonnetje, dank je. Lang geleden trouwens, leuk dat je het topic volgt.
Ben jaloers Houd echt van oude huisjes maar helaas niet van klussen!
Leuk dat Mereltje & jij nog bij elkaar zijn, jullie hebben elkaar toch via fok leren kennen als ik het goed onthouden heb?
  FOK!fotograaf donderdag 13 september 2007 @ 18:18:14 #39
17893 Forno
pi_53151210
quote:
Op donderdag 13 september 2007 17:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Eigenlijk willen we natuurlijk ook wel foto's zien van de vorderingen
Rustig aan joh, ik ben net bijgekomen van het hakken van afgelopen weekend. Vanavond kan ik eindelijk weer aan de slag, en hoop zondag nieuwe fotootjes te plaatsen hier.

Ik weet niet of ik nog toekom aan het grove sloopwerk. Dit weekend gaan we de berg puin in de tuin en op de 1e verdieping naar het grofvuil brengen.
pi_53151483
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:18 schreef Forno het volgende:

[..]

Rustig aan joh, ik ben net bijgekomen van het hakken van afgelopen weekend. Vanavond kan ik eindelijk weer aan de slag, en hoop zondag nieuwe fotootjes te plaatsen hier.

Ik weet niet of ik nog toekom aan het grove sloopwerk. Dit weekend gaan we de berg puin in de tuin en op de 1e verdieping naar het grofvuil brengen.
Proficiat (was ik vergeten)
Leuke, heel leuk.
Ik heb een soortgelijk project achter de rug. Nou ja rug ik heb eigenlijk geen rug meer over.
Maar dit is idd een opject waar jullie je uit kunnen leven.
Probeer wel de authentieke karakters te behouden.
En je moet eens weten wat je allemaal zelf kunt.
Wel goed isoleren. Liefts zoveel mogelijk als het kan.
En ja. Foto's natuurlijk. Wij op Fok! zijn wdb nog al zeer ongeduldig.

BTW een van onze dochters heet ook Merel.
pi_53152489
Leuk

Ik heb ook zo'n schipperswoninkje gehad in Groningen (Noorderplantsoenbuurt)

Succes en sterkte met opknappen!
  FOK!fotograaf donderdag 13 september 2007 @ 22:41:31 #42
17893 Forno
pi_53158776
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:10 schreef Yvonnetje het volgende:

[..]
Ben jaloers Houd echt van oude huisjes maar helaas niet van klussen!
Leuk dat Mereltje & jij nog bij elkaar zijn, jullie hebben elkaar toch via fok leren kennen als ik het goed onthouden heb?
We kennen elkaar van fok ja, heb je goed onthouden.
Je kunt natuurlijk altijd een opgeknapt huisje kopen, dat kost alleen wat meer.
quote:
Op donderdag 13 september 2007 18:27 schreef Solingjan het volgende:

[..]

Proficiat (was ik vergeten)
Leuke, heel leuk.
Ik heb een soortgelijk project achter de rug. Nou ja rug ik heb eigenlijk geen rug meer over.
Maar dit is idd een opject waar jullie je uit kunnen leven.
Probeer wel de authentieke karakters te behouden.
En je moet eens weten wat je allemaal zelf kunt.
Wel goed isoleren. Liefts zoveel mogelijk als het kan.
En ja. Foto's natuurlijk. Wij op Fok! zijn wdb nog al zeer ongeduldig.

BTW een van onze dochters heet ook Merel.
Mereltje is haar nickname. Ik weet niet of ze haar naam hier wil noemen, dus ik zeg maar even niets.

Ik wil het huisje wel gaan isoleren, hoewel geen Rc-waarde van 2,5 . Een paar centimetertjes isolatie vind ik voldoende. Dit ook om grote koudebruggen te vermijden. Ik stook liever wat extra dan dat het stucwerk er na een half jaar afbrokkelt door inwendige condensatie.
Zondag hoop ik weer nieuwe pics te plaatsen. Vanavond heb ik een aantal radiatoren afgekoppeld. Na een paar keer weet je ongeveer hoe je het water moet opvangen. De eerste radiator veroorzaakte een kleine vloedgolf, ondanks alle voorbereidingen.
pi_53160342
Wow!! Wat een ontzettend mooi lief leuk huisje!!
Ben heel benieuwd wat jullie ervan gaan maken!

Succes met alles
  FOK!fotograaf zondag 16 september 2007 @ 19:47:58 #44
17893 Forno
pi_53226210
Dit weekend zijn we weer aardig opgeschoten. Drie aanhangers vol met puin en hout naar de milieudienst gebracht. Dat leverde weer een beetje ruimte op. Die inmiddels weer is opgevuld met een nieuwe lading puin en hout. Dit is nog niet het einde van de sloop, maar we zijn zeker over de helft. Hier weer nieuwe pics;

Vanuit de woonkamer, die nu een stuk breder lijkt omdat de wand tussen het halletje en de woonkamer is verdwenen. De trap lijkt bijna te zweven in de lucht, maar die zit vast aan de balken in het plafond.

Verborgen achter de radiator en hardboard; de orginele vensterbank.

De sloop van het plafond op de 1e verdieping, waar een enorme hoeveelheid stof achter zat.

Uiteindelijk willen we de nok in het zicht houden.

Waardoor ons net opgeruimde tuintje opnieuw vol ligt met hout.

De schoonsteen nu zichtbaar.

Zoals het was.

Zoals het is.

Zo en nu de komende dagen even bijkomen.
pi_53238467
Aardige vorderingen zo, je zal wel spierpijn hebben denk ik
pi_53241375
Mooie (klus)woning!

Ik blijf dit topic volgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_53251514
Leuk project!

Lijkt erg op ons huis, qua indeling en leeftijd

Je bent al aardig bezig zie ik. Bij ons was de indeling ooit ook zo.
Je kan door de trap te verplaatsen een heleboel ruimte winnen. Hiervoor hoef je de trap alleen maar los te halen en op te schuiven, makkelijk gezegd, maar is wel behoorlijk veel werk, maar het levert heel veel ruimte op. Bij ons is de trap naar links verplaatst. Hierdoor komt de trap in de woonkamer. Onder de trap in de hal kan je dan een toilet maken en in de kamer kan je van de rest van de onderkant van de trap een trapkast maken. Op deze manier krijg je meer vierkante meters in je woonkamer en krijg je boven meer ruimte voor de badkamer. Je houd wel een kleinere hal over, maar dat boeit niet zo.
  FOK!fotograaf maandag 17 september 2007 @ 22:08:25 #48
17893 Forno
pi_53256932
quote:
Op maandag 17 september 2007 19:38 schreef Quaap het volgende:
Leuk project!

Lijkt erg op ons huis, qua indeling en leeftijd

Je bent al aardig bezig zie ik. Bij ons was de indeling ooit ook zo.
Je kan door de trap te verplaatsen een heleboel ruimte winnen. Hiervoor hoef je de trap alleen maar los te halen en op te schuiven, makkelijk gezegd, maar is wel behoorlijk veel werk, maar het levert heel veel ruimte op. Bij ons is de trap naar links verplaatst. Hierdoor komt de trap in de woonkamer. Onder de trap in de hal kan je dan een toilet maken en in de kamer kan je van de rest van de onderkant van de trap een trapkast maken. Op deze manier krijg je meer vierkante meters in je woonkamer en krijg je boven meer ruimte voor de badkamer. Je houd wel een kleinere hal over, maar dat boeit niet zo.
Alle tips en adviezen zijn welkom.

De gang vinden we juist mooi met oude granito vloer, trap en toog. Ik vind de woonkamer ruim genoeg, en bergruimte hebben we meer dan genoeg. Het toilet ligt in feite buiten de gang en woonkamer, daar hoeft niks aan te veranderen.

Je hebt gelijk dat iets makkelijker gezegd is dan gedaan. Hoewel. Zo dacht ik aanvankelijk dat het wandje tussen gang en woonkamer een halfsteens wandje was. Bleek voor een deel te bestaan uit paar planken. Huppa! Was zo verdwenen met de crowbar. Wat dat betreft gaat het slopen makkelijker dan gedacht. Ik hoop alleen dat we binnen budget kunnen blijven, met behulp van mijn ruwe begroting. Zo valt het afvoeren van hout en puin mee, kunnen we dat geld weer voor andere zaken gebruiken.
pi_53263365
lompe vraag misschien, maar wat betaal je nu voor zo;n opknappertje in groningen?
en dank u meneer Dood,
dat u af en toe wat neemt.
Ik weet nu wat verdriet is,
en onze tijd is maar geleend.
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:13:26 #50
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_53264605
ben heel benieuwd hoe dit gaat worden
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_53268059
tvp

Echt gaaf zo´n huis! Superstoer dat jullie dit aanpakken
pi_53268563
'T Verbouwings Project wat een gigantisch leuk huis, maar wat een klus. Veel sterkte en plezier bij het verbouwen.
Is it wrong to talk to myself even when there’s nobody else?
It's just a state of mind.
pi_53268595
Mooi project man / vrouw .

Wat ik persoonlijk erg mooi vind aan oude huizen is dat je altijd verborgen dingetjes kan ontdekken .
zoals bijvoorbeeld een kranteknipsel zoals jij en oude verloren muntjes of sieraden .

Ik ben ook erg benieuwd hoe het worden gaat , en wens je veel voldoening toe

Maar als je iets leuks vinden gaat hoop ik dat je dat ook gaat delen met ons .

Ik heb ooit een oud nonnen ziekenhuis in beesd aan het slopen geweest ( renovatie ) en heb daar veel gevonden van mensen die daar hebben gelegen in de oorlogstijd
dingen zoals , persoonsbewijzen , voedsel bonnen , ringen , geld enz enz .
van dat soort dingen ben ik helemaal weg en bewaar ze nog beter dan mijn eigen goud , het is iets wat je zelf hebt ondekt .

Maar veel succes en veel sterkte met de aankomende spierpijnen en zal dit blijven volgen dus TVP
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 18:54:09 #54
17893 Forno
pi_53277163
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:00 schreef freak1 het volgende:
lompe vraag misschien, maar wat betaal je nu voor zo;n opknappertje in groningen?
Laat ik zeggen ergens tussen de 180.000 en 190.000 euro.
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 19:15:00 #55
17893 Forno
pi_53277963
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 12:47 schreef Inu het volgende:
tvp

Echt gaaf zo´n huis! Superstoer dat jullie dit aanpakken
Niet nadenken, gewoon doen.

Natuurlijk hebben we vantevoren de afweging gemaakt, of de enorme klus opweegt tegen het aantal jaren dat je verwacht in het huisje te wonen. Je gaat zoiets niet doen om het na een jaar weer te verkopen. En die afweging hangt natuurlijk ook samen met je persoonlijke zaken, maar was en is voor ons positief.
pi_53278025
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:15 schreef Forno het volgende:

[..]

Niet nadenken, gewoon doen.

Natuurlijk hebben we vantevoren de afweging gemaakt, of de enorme klus opweegt tegen het aantal jaren dat je verwacht in het huisje te wonen. Je gaat zoiets niet doen om het na een jaar weer te verkopen. En die afweging hangt natuurlijk van een hoop persoonlijke zaken af, maar was en is voor ons positief.
Ik wil het zelf graag ook nog een keertje doen Zoals het er nu naar uitziet, gaan mijn vriend en ik, als we eindelijk gaan samenwonen, in Dordrecht wonen en daar staat het ook vol met zulke huisjes
  FOK!fotograaf dinsdag 18 september 2007 @ 22:35:06 #57
17893 Forno
pi_53285818
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 19:16 schreef Inu het volgende:

[..]

Ik wil het zelf graag ook nog een keertje doen Zoals het er nu naar uitziet, gaan mijn vriend en ik, als we eindelijk gaan samenwonen, in Dordrecht wonen en daar staat het ook vol met zulke huisjes
Leuk. En zo'n verbouwing is meteen een goede relatietest.
  FOK!fotograaf vrijdag 28 september 2007 @ 20:34:44 #58
17893 Forno
pi_53553534
Internet ligt er hier geregeld uit, daarom nu snel even een updatje.

Bonte verzameling radiatoren.

De meterkast in de woonkamer.

In de toog zitten een paar scheurtjes.

De originele vensterbank die ooit is afgezaagd om er een stukje hardboard voor te plakken.

De 1e verdieping is helemaal gestript.

Onder een paar lagen plafond en hout de dakkapel met gordingen en spanten in het zicht.

De schoorsteen. Vanaf de grijze laag die je ziet, begint het gedeelte dat ooit is vernieuwd.

Vandaag ben ik aan de keuken begonnen.
pi_53562197
heee, dat ik dit topic niet eerder heb gezien !!! zal ik blijven volgen ..
en wat gaan jullie snel? je zou mee kunnen doen in het programma " bouwval gezocht"
je schreef dat je in december er in wilde gaan wonen? ik neem aan dat dit volgend jaar december zal zijn
pi_53562578
Wow, wat een enorme klus nemen jullie op je. Ik ga het volgen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  zaterdag 29 september 2007 @ 16:06:18 #61
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_53569531
Oh, wat een lief huis; en wat een klus ook.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
pi_53570351
Gaaf project, ik hoop ook zo'n huisje te kunnen kopen over een aantal jaar
"Do me a favor, try not to think, you're going to hurt yourself"
"You go to heaven for the climate and hell for the company"
  FOK!fotograaf vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:24:50 #63
17893 Forno
pi_53893719
quote:
Op zaterdag 29 september 2007 08:18 schreef Charisma het volgende:
heee, dat ik dit topic niet eerder heb gezien !!! zal ik blijven volgen ..
en wat gaan jullie snel? je zou mee kunnen doen in het programma " bouwval gezocht"
je schreef dat je in december er in wilde gaan wonen? ik neem aan dat dit volgend jaar december zal zijn
Als we er een paar mille voor zouden krijgen, mag "Bouwval Gezocht" langskomen. Hoewel het natuurlijk geen bouwval is. Mijn enige angst is dat ik over een jaar in "Help, mijn man is een klusser" zit.

We liggen iets achter op 'schema'. Maar het woord schema is een ruim begrip. Het komt meer aan op mijn intuitie. Ik had ongeveer een maand in gedachte om de woning te strippen. Dat heeft ons anderhalve maand gekost. Geen drama, het was soms een verrassing wat er achter vandaan kwam. Soms wel drie lagen over elkaar heen; hardboard, zachtboard, karton en hout zaten in alle mogelijke combinaties in het huisje. Ros, hak, sloop, flex, breek en wik. Weg!

Natuurlijk hebben we wel een plan van aanpak. Eerst de keuken, dan het toilet en dan de badkamer en slaapkamers en tenslotte de woonkamer. De keuken en het toilet wil ik in december af hebben, in ieder geval werkende. Er zit nog een douche in. Dus dan kunnen we er in principe wonen. Als we eenmaal daar wonen, zit er automatisch meer druk achter wat de voortgang iets zal versnellen. Maar voordat de woonkamer af is, zitten we wel ergens in december 2008 denk ik.
  FOK!fotograaf vrijdag 12 oktober 2007 @ 20:47:29 #64
17893 Forno
pi_53894285
Even een updatje. Sommige details zijn het melden waard:

Deze vloerbalk steunde op de kozijnstijl.

Hier liep ooit de schouw doorheen en is later ooit gesloopt. "De vloerdelen zijn dik genoeg", zal de gedachte hier wel zijn geweest.

Dit raampje zat achter hardboard gespijkerd om er een keukenkastje te kunnen ophangen. Logisch! Toch?

Afvoerpijpje van de oude gaskachel.

Linksachter in de hoek is een half toogje tegen de vloerbalk aan gemetseld. Dit was de fundering van de reeds gesloopte schouw.

En de keuken en kelder kaal. Linksonderin de loden waterleiding, die door koper wordt vervangen. De wanden zijn alleen niet helemaal waterdicht, er ligt soms een klein plasje water. Daar moet ik nog iets op zien te vinden.

Vanaf nu kunnen we weer gaan opbouwen!! Het plan is om het kelderraampje te slopen, beton ertussen te storten met een brede ventilatiesleuf erin. Het bestaande kozijn en koekoek zijn zo rot als wat. Daarna gaan we de vloer plaatsen; houten balken met een staalplaatbetonvloertje. Leidingen erin, isoleren afwerken en dan kan de keuken erin. Maar goed, dat duurt nog even.
pi_53897512
Wow, ik heb veel verbouwingen gezien, 8 jaar geleden t huis van mn ouders nog grotendeels verbouwd incl alle water, electra, gas, muren, enz. Maar daarbij zijn we lang niet zover gegaan als jullie

Je hebt echt alleen nog maar de buitenmuren staan of niet?
pi_53898900
WOW!! respect.. ik ga dit even met veel interesse volgen. het is echt vanaf nul opbouwen van het huis..
  FOK!fotograaf zaterdag 13 oktober 2007 @ 11:08:49 #68
17893 Forno
pi_53903932
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 23:07 schreef PeuRac het volgende:
Wow, ik heb veel verbouwingen gezien, 8 jaar geleden t huis van mn ouders nog grotendeels verbouwd incl alle water, electra, gas, muren, enz. Maar daarbij zijn we lang niet zover gegaan als jullie

Je hebt echt alleen nog maar de buitenmuren staan of niet?
Yup, en het dak. Mijn motto van de verbouwing is dat, je doet het goed of je doet het niet.

Voor de sloop was het niet veel meer hoor.
  zondag 14 oktober 2007 @ 10:02:50 #69
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_53921190
De foto's doen inderdaad errrg denken aan 'bouwval gezocht' of 'help mijn man is klusser'.
Ik hoop niet dat je ooit in dat laatste programma moet verschijnen

Leuk om alles te volgen, maar man, wat een klus!
  Moderator zondag 14 oktober 2007 @ 12:17:34 #70
92034 crew  Vonkenboer
pi_53922592
Poeh; ik neem mijn petje er nu al voor af
Je moet het aandurven, je moet het ook willen maar hier is zeker een heel mooi huisje van te maken

Ik ben ook een voorstander van de uitspraak; of je doet iets goeds of je doet het gewoon niet
  zondag 14 oktober 2007 @ 12:22:25 #71
141482 Q.
JurassiQ
pi_53922668
Tering wat een boel werk.
For great justice!
pi_53923721
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 12:22 schreef Q. het volgende:
Tering wat een boel werk.
Inderdaad, wat veel werk zeg!

Maar wel leuk om te volgen Succes!
pi_53924495
Wat een leuk klustopic Benieuwd naar de vorderingen en het uiteindelijke resultaat
pi_53941872
Wow, wat een immens project!!! Ben echt supersuperbenieuwd naar het eindresultaat!
I had a signature once. It was awful.
  Moderator maandag 15 oktober 2007 @ 17:41:10 #75
92034 crew  Vonkenboer
pi_53951204
Willen jullie eigenlijk alles in eigen beheer doen ? Met eventueel gebruik van handige vrienden/familie/kennisen ?

Of willen jullie bij bepaalde dingen wel een bouwbedrijf / installateur inschakelen ?
  maandag 15 oktober 2007 @ 18:10:32 #76
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_53951655
Volgens mij weet ik wel waar dit huisje staat!
Leuk zeg! En ik heb veel bewondering voor jullie montere aanpak. Geweldig!
Snobs have more fun!
KLIK!
  FOK!fotograaf maandag 15 oktober 2007 @ 19:23:59 #77
17893 Forno
pi_53952856
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 17:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Willen jullie eigenlijk alles in eigen beheer doen ? Met eventueel gebruik van handige vrienden/familie/kennisen ?

Of willen jullie bij bepaalde dingen wel een bouwbedrijf / installateur inschakelen ?
Alleen de plaatsing van de meterkast en het kozijn laten we doen.

De rest willen we zelf doen, met af en toe hulp van vrienden en familie.
  maandag 15 oktober 2007 @ 22:00:58 #78
72820 3st
immer besser
pi_53955812
geweldig dit. ZOu ik nooit aan beginnen, maar ik heb dan ook twee linker handen!
A dirty mind is a joy forever
  FOK!fotograaf maandag 15 oktober 2007 @ 23:19:33 #79
17893 Forno
pi_53957985
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 18:10 schreef Duderinnetje het volgende:
Volgens mij weet ik wel waar dit huisje staat!
Leuk zeg! En ik heb veel bewondering voor jullie montere aanpak. Geweldig!
Danke danke schon.

Kun je de verbouwing live volgen.
  FOK!fotograaf zondag 28 oktober 2007 @ 21:58:08 #80
17893 Forno
pi_54232269
De eerste uitdaging heeft zich aangediend. In een iets te ijverige bui heb ik het pleisterwerk in de kelder afgebikt. Met als doel om een nieuwe waterdichte laag aan te brengen, want het lekte zo nu en dan een beetje. Helaas was het bestaande pleisterwerk daar veel beter toe in staat dan onze waardeloze kelderbezetting. Met als gevolg dat het grondwater door de bakstenen heen komt sijpelen. Maar goed, de kelder lekte zo nu en dan toch al een beetje dus het had toch een keer gemoeten. Nu ontkomen we er niet meer aan. Hiervoor moeten we een specialistisch bedrijf inschakelen. Deze tegenslag kost minimaal drie weken.

In de tussentijd kan ik wel doorgaan met andere dingen zoals het leidingwerk, lateien plaatsen en zaagwerk in metselwerk voor de meterkast en bredere deurkozijnen. Maar de keuken krijgen we niet meer voor december af. Ben trouwens ook een week bezig geweest om de loden waterleiding onder de gang te vervangen. Er loopt een stalen buis in de grond die verstopt zat. Man-o-man wat een ergernis als niets erdoorheen lijkt te komen. Maar het is gelukt, na heel heel veel geklooi.

Ik was even een paar dagen goed misselijk van de vertraging en extra kosten. Maar ik heb het weer helemaal verwerkt met steun en adviezen van anderen.
pi_54234549
Zitten jullie wel vorstvrij tijdens het wachten op de specialist.

Vertraging valt toch wel mee - duh ? - je kunt ondertussen doen wat je kunt doen.

Altijd but bij tegenvallers. Vaak ontkom je er niet aan bij deze maat van klussen.
Succes.

* blijft volgen...
  maandag 29 oktober 2007 @ 08:47:17 #82
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_54238061
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:13 schreef ook_gek het volgende:
ben heel benieuwd hoe dit gaat worden
Ik ook!
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  Moderator maandag 29 oktober 2007 @ 08:52:49 #83
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_54238126
Wow!

Volgen!!!

Schippeswoninkjes in Groningen !!! Vliefd !!!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  maandag 29 oktober 2007 @ 08:59:14 #84
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_54238206
damn wat een werk...
ik geef liever iets meer uit en doe zelf wat minder
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  FOK!fotograaf maandag 29 oktober 2007 @ 18:18:11 #85
17893 Forno
pi_54248396
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 23:25 schreef AnneX het volgende:
Zitten jullie wel vorstvrij tijdens het wachten op de specialist.

Vertraging valt toch wel mee - duh ? - je kunt ondertussen doen wat je kunt doen.

Altijd but bij tegenvallers. Vaak ontkom je er niet aan bij deze maat van klussen.
Succes.

* blijft volgen...
We hebben een elektrisch kacheltje voor als het echt gaat vriezen.

De hoop is alleen dat het nog even boven nul blijft, die kacheltjes zijn niet de meest energiezuinige units.
pi_54265073
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 18:18 schreef Forno het volgende:

[..]

We hebben een elektrisch kacheltje voor als het echt gaat vriezen.

De hoop is alleen dat het nog even boven nul blijft, die kacheltjes zijn niet de meest energiezuinige units.
Kan je niet tijdelijk de CV ketel aansluiten en daar dan 1 of 2 radiatoren aanhangen?

Bij nader inzien, dat kost waarschijnlijk weer 1 of 2 dagen dan
pi_54278993
Geweldig leuk huis en het wordt vast erg mooi. Veel succes!
Heb je niet een gaskacheltje? Desnoods aangesloten op een grote gasfles zoals je die ook bij kamperen gebruikt? Ik denk dat een electrisch kacheltje klauwen met geld gaat kosten.

Verita is ook aan het zoeken naar een leuk huis
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_54293548
TVP, leuk huisje, maar wat een werk! Succes met alles!
Mama van Floris, Leonore en ?
  vrijdag 9 november 2007 @ 14:38:45 #89
91233 Dhr.Swinckels
Het is De Heer voor jou!
pi_54482247
Gewelig... ik zou het niet durven...

Succes en blijf het volgen !!!
Vertrouwend u hiermede naar behoren geïnformeerd te hebben verblijf ik,
met vriendelijke groet,
Dhr. Swinckels
pi_54499035
Mooie klus en een mooi huis

Voor de verwarming kan je ook een bouwdroger regelen, je hebt geen grote nodig en het werkt imho beter dan een gewone electrische verwarmig.
Ze zijn niet eens gek duur, of je huurt er een voor een paar euro per dag.

Succes!
pi_54500224
tvp
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  FOK!fotograaf zaterdag 10 november 2007 @ 11:05:34 #92
17893 Forno
pi_54500856
quote:
Op dinsdag 30 oktober 2007 16:06 schreef PeuRac het volgende:

Kan je niet tijdelijk de CV ketel aansluiten en daar dan 1 of 2 radiatoren aanhangen?

Bij nader inzien, dat kost waarschijnlijk weer 1 of 2 dagen dan
Te veel werk momenteel als tijdelijke oplossing. Ik moet eerst de gas- en waterleidingen aanleggen. Zodra de CV weer is aangesloten plaats ik er een grote radiator aan die ik heb bewaard.
quote:
Op woensdag 31 oktober 2007 09:56 schreef verita het volgende:
Geweldig leuk huis en het wordt vast erg mooi. Veel succes!
Heb je niet een gaskacheltje? Desnoods aangesloten op een grote gasfles zoals je die ook bij kamperen gebruikt? Ik denk dat een electrisch kacheltje klauwen met geld gaat kosten.

Verita is ook aan het zoeken naar een leuk huis
Daar hebben we ook nog aan gedacht, een gaskacheltje. We hebben nu een elektraradioatortje, misschien kopen we er een gaskacheltje bij als het een hele koude winter wordt. We houden het weer goed in de gaten.

Succes met zoeken! Dat is de leukste fase in het kopen van een huis.
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 04:06 schreef PPaulus het volgende:
Mooie klus en een mooi huis

Voor de verwarming kan je ook een bouwdroger regelen, je hebt geen grote nodig en het werkt imho beter dan een gewone electrische verwarmig.
Ze zijn niet eens gek duur, of je huurt er een voor een paar euro per dag.

Succes!
Een bouwdroger is iets te veel van het goede, maar bedankt voor de tip.

Het huis is momenteel 1 gatenkaas. Dus je stookt jezelf arm. Het gaat er meer om dat leidingen niet kapot kunnen vriezen, dus de temperatuur net boven nul. Het hoeft niet comfortabel te zijn, we wonen er nog niet.
Dan werk ik liever wat harder zodat ik het niet koud krijg.
  woensdag 28 november 2007 @ 13:06:50 #93
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_54890380
en en en hoe is het nu verder?
  Moderator woensdag 28 november 2007 @ 17:09:41 #94
92034 crew  Vonkenboer
pi_54897397
Ben inderaad ook wel nieuwsgierig hoe het een en ander gaat
Je gaat natuurlijk qua weer de slechte maanden in en dan wil je wel graag in een droge wind dichte woning kunnen werken
  FOK!fotograaf woensdag 28 november 2007 @ 18:09:17 #95
17893 Forno
pi_54898983
quote:
Op woensdag 28 november 2007 13:06 schreef becky27 het volgende:
en en en hoe is het nu verder?
Ik heb weer nieuwe fotootjes!
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:09 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben inderaad ook wel nieuwsgierig hoe het een en ander gaat
Je gaat natuurlijk qua weer de slechte maanden in en dan wil je wel graag in een droge wind dichte woning kunnen werken
De woning is droog en redelijk winddicht, op de tientallen kieren na.

De nieuwe waterleiding ter vervanging van de loden leiding. Zoals je ziet stopt de leiding abrupt na de kogelkraan, maar we hebben in ieder geval weer water. Wel zo handig voor het mixen van beton en cement. Deze foto is in de kelder genomen, die eerst nog waterdicht moet worden gemaakt. Dan kunnen we de boel pas verder doortrekken.

Omdat de kelder nog niet is afgedicht door het ingeschakelde bedrijf, zijn we begonnen aan het toilet en de berging. We moesten eerst de bestaande vloer verwijderen met behulp van de sloophamer, want er zaten ook hier drie soorten tegelwerk in op een dubbele laag baksteen en puin.

De oude gietijzeren afvoerleidingen tot bovenkant deksel afgegraven, om het verloop te achterhalen.

Deze staande gietijzeren leiding zat in de weg voor het nieuw te plaatsen hangtoilet. Die heb ik met een slijpschijf ter plaatse van de onderste flens doorgeflext. De rest van de gietijzeren leiding heb ik laten liggen, omdat er geen aankoeking in de leiding zichtbaar was.

Tada! De nieuwe pvc-afvoerleiding en de verse geisoleerde betonvloer op zand. Met hangtoiletje op zijn toekomstige plaats.

En de nieuwe geisoleerde betonvloer op zand ernaast in de toekomstige berging. Tussen het toilet en de berging komt uiteraard nog een wand. Rechtboven ben ik begonnen om de deuropening gedeeltelijk dicht te metselen. Daarna kap ik er aan de andere kant weer stenen af. Om de deur naar de berging te verplaatsen en te vergroten.

De sparing in de betonvloer om de deksel op de gietijzerenbuis bereikbaar te houden, mocht het ooit verstopt raken.

Er is vooruitgang.
  FOK!fotograaf zondag 9 december 2007 @ 21:41:27 #96
17893 Forno
pi_55154833
Afgelopen week zijn ze eindelijk begonnen met het afdichten van de lekke kelderwanden.
De eerste dag hebben ze het resterende pleisterwerk op verwijderd. En ze hebben geprobeerd om de door ons aangebrachte kelderbezetting eraf te stralen. Dat bleek niet te gaan omdat het spul goed hechtte (maar niet waterdicht was). Daarna hebben ze in twee dagen, enkele lagen waterkerende mortel aangebracht.

Nog niet helemaal waterdicht.

En eindelijk waterproof. Hier is de aanbrandlaag aangebracht. Dat moet een paar dagen uitharden en dan worden de wanden afgestuct met een speciale mortel.

Helaas blijkt de vloer toch niet helemaal waterdicht te zijn. Omdat de wanden nu zo goed als waterdicht zijn, zoekt het water een andere route.

Gelukkig valt het mee. Het is eigenlijk niet eens nat, maar op kleine plekjes vochtig. We zitten nu een beetje in een dilemma wat te doen. Laten we de vloer repareren, of accepteren we die plekjes. Het is nu extreem nat buiten en dan valt het eigenlijk nog mee. Ik durf er zelf in ieder geval niets aan te doen, die les heb ik na de kelderwanden wel geleerd. En om er nu weer een paar duizend euro tegenaan te gooien is ook weer zo wat. Een hoop geld.
  zondag 20 januari 2008 @ 15:12:32 #97
141482 Q.
JurassiQ
pi_56178709
Wat een godsgruwelijke hoeveelheid werk.
For great justice!
  Moderator zondag 20 januari 2008 @ 15:38:14 #98
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_56179312
quote:
Op zondag 20 januari 2008 15:12 schreef Q. het volgende:
Wat een godsgruwelijke hoeveelheid werk.
Thanx voor de kick!!! Ik zocht deze al een heeeele tijd !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  Moderator zondag 20 januari 2008 @ 17:33:18 #99
92034 crew  Vonkenboer
pi_56182087
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de vorderingen zijn; bij deze een kleine kick
  zondag 20 januari 2008 @ 17:47:44 #100
141482 Q.
JurassiQ
pi_56182446
quote:
Op zondag 20 januari 2008 17:33 schreef Vonkenboer het volgende:
Ben eigenlijk wel benieuwd wat de vorderingen zijn; bij deze een kleine kick
Ja, ik ook. Lijkt me wel een project waar je een flink lange adem voor nodig hebt.
For great justice!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')