Hoop dat er geen ijverige ambtenaar meeleest, heb je vergunning aangevraagd?quote:asbest vinylvloertje er voorzichtig uit halen
Dank (aan allen die ons succes wensen).quote:Op zondag 9 september 2007 22:23 schreef AnneX het volgende:
Wat een bekend verhaal is dit.
Een goeie klus om te ervaren of je twee rechterhanden hebt - of vier ?
Dat jaar lang klussen heb je aardig gepland.
Heel veel succes !
Dat ga ik wel doen ja.quote:Op zondag 9 september 2007 22:32 schreef Livedeejay het volgende:
[..]
Hoop dat er geen ijverige ambtenaar meeleest, heb je vergunning aangevraagd?
quote:Op zondag 9 september 2007 21:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Leuk zeg! Dit wil ik graag volgen![]()
We willen de originele kenmerken zo veel mogelijk behouden ja, dat zijn de smaakmakers. Maar de oude troep moet worden vervangen door nieuw materiaal. Zoals het gescheurde stuc-op-riet plafond vervangen door gipsplaat met strakke stuclaag en inbouwspotjes. Eventueel met de sierlijstjes en rozetjes, conform het originele beeld (als ons budget dat toelaat).quote:Op zondag 9 september 2007 23:01 schreef ondeugend het volgende:
Geweldig karakteristiek huis zeg.
En wat een gaaf project gaat het zijn. Ik neem aan dat jullie de originele kenmerken gaan behouden he?
Mijn huis is iets jonger maar nav de foto's voelde ik me al meteen bij jullie thuis.
* ondeugend gaat dit op de voet volgen.
Yup, daarom zijn we nu bezig om het huisje te strippen tot op het bot.quote:Op maandag 10 september 2007 17:47 schreef Vonkenboer het volgende:
Apart huisje![]()
Heel benieuwd wat er gemaakt van gaat worden; al kun je dat licht gedateerd wel met een korreltje zout nemen; het is gewoon echt oud en aan vervanging toe![]()
![]()
Heel simpel, omdat ik zin heb in een uitdaging. Daarnaast heeft de fysieke inspanning van de verbouwing een geestelijk ontspannende uitwerking op me. Gewoon lekker bezig zijn.quote:Op maandag 10 september 2007 18:11 schreef wonderer het volgende:
Wow, wat een project. Niet verkeerdr opvatten, maar waarom hebben jullie dit in vredesnaam gekocht?
Okeequote:Op maandag 10 september 2007 19:07 schreef Forno het volgende:
[..]
Yup, daarom zijn we nu bezig om het huisje te strippen tot op het bot.![]()
[..]
Heel simpel, omdat ik zin heb in een uitdaging. Daarnaast heeft de fysieke inspanning van de verbouwing een geestelijk ontspannende uitwerking op me. Gewoon lekker bezig zijn.
Hee Yvonnetje, dank je. Lang geleden trouwens, leuk dat je het topic volgt.quote:Op woensdag 12 september 2007 18:01 schreef Yvonnetje het volgende:
Prachtig huisje!
![]()
Gefeliciteerd Forno & Mereltje!![]()
laat ik eindelijk eens ff uit de lurkstand komen
Ben jaloersquote:Op woensdag 12 september 2007 22:33 schreef Forno het volgende:
[..]
Hee Yvonnetje, dank je. Lang geleden trouwens, leuk dat je het topic volgt.![]()
Rustig aan joh, ik ben net bijgekomen van het hakken van afgelopen weekend. Vanavond kan ik eindelijk weer aan de slag, en hoop zondag nieuwe fotootjes te plaatsen hier.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:46 schreef Vonkenboer het volgende:
Eigenlijk willen we natuurlijk ook wel foto's zien van de vorderingen![]()
Proficiatquote:Op donderdag 13 september 2007 18:18 schreef Forno het volgende:
[..]
Rustig aan joh, ik ben net bijgekomen van het hakken van afgelopen weekend. Vanavond kan ik eindelijk weer aan de slag, en hoop zondag nieuwe fotootjes te plaatsen hier.
Ik weet niet of ik nog toekom aan het grove sloopwerk. Dit weekend gaan we de berg puin in de tuin en op de 1e verdieping naar het grofvuil brengen.
We kennen elkaar van fok ja, heb je goed onthouden.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:10 schreef Yvonnetje het volgende:
[..]
Ben jaloersHoud echt van oude huisjes maar helaas niet van klussen!
![]()
Leuk dat Mereltje & jij nog bij elkaar zijn, jullie hebben elkaar toch via fok leren kennen als ik het goed onthouden heb?
Mereltje is haar nickname. Ik weet niet of ze haar naam hier wil noemen, dus ik zeg maar even niets.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:27 schreef Solingjan het volgende:
[..]
Proficiat(was ik vergeten)
Leuke, heel leuk.
Ik heb een soortgelijk project achter de rug. Nou ja rug ik heb eigenlijk geen rug meer over.
Maar dit is idd een opject waar jullie je uit kunnen leven.
Probeer wel de authentieke karakters te behouden.
En je moet eens weten wat je allemaal zelf kunt.
Wel goed isoleren. Liefts zoveel mogelijk als het kan.
En ja. Foto's natuurlijk. Wij op Fok! zijn wdb nog al zeer ongeduldig.
BTW een van onze dochters heet ook Merel.
Alle tips en adviezen zijn welkom.quote:Op maandag 17 september 2007 19:38 schreef Quaap het volgende:
Leuk project!
Lijkt erg op ons huis, qua indeling en leeftijd![]()
![]()
Je bent al aardig bezig zie ik. Bij ons was de indeling ooit ook zo.
Je kan door de trap te verplaatsen een heleboel ruimte winnen. Hiervoor hoef je de trap alleen maar los te halen en op te schuiven, makkelijk gezegd, maar is wel behoorlijk veel werk, maar het levert heel veel ruimte op. Bij ons is de trap naar links verplaatst. Hierdoor komt de trap in de woonkamer. Onder de trap in de hal kan je dan een toilet maken en in de kamer kan je van de rest van de onderkant van de trap een trapkast maken. Op deze manier krijg je meer vierkante meters in je woonkamer en krijg je boven meer ruimte voor de badkamer. Je houd wel een kleinere hal over, maar dat boeit niet zo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |