Jewel hoor. Gewoon hier morgenmiddag. Je kan zelfs terugkijken. Golly!1quote:Op zondag 9 september 2007 22:07 schreef ScottTracy het volgende:
Ik heb geen Eurosport2 dus geen live beelden dit jaar![]()
Thanks!! En die Karpacz staat inderdaad heel stoer aangegeven op dat kaartje jaquote:Op zondag 9 september 2007 22:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Jewel hoor. Gewoon hier morgenmiddag. Je kan zelfs terugkijken. Golly!1
of hier:quote:Op zondag 9 september 2007 22:13 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Jewel hoor. Gewoon hier morgenmiddag. Je kan zelfs terugkijken. Golly!1
Wat een verschillenquote:Op zondag 9 september 2007 21:27 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Uitslag 1ste ritje :
1 Lampre-Fondital 3.36.0 (50 km/h)
2 T-Mobile Team 0.02.7
3 Astana 0.08.0
4 Bouygues Telecom 0.10.3
5 Unibet.com 0.10.7
6 Predictor-Lotto 0.12.1
7 Quickstep-Innergetic 0.13.7
8 Intel - Action 0.15.7
9 Euskaltel-Euskadi 0.15.8
10 Crédit Agricole 0.16.2
11 Team Milram 0.16.4
12 Discovery Channel Pro Cycling Team 0.16.9
13 Gerolsteiner 0.18.6
14 Rabobank 0.23.7
15 Ceramica Flaminia 0.24.0
16 Liquigas 0.24.4
17 AG2r Prévoyance 0.28.6
18 Caisse d'Epargne 0.30.6
19 Saunier Duval-Prodir 0.31.5
20 Française des Jeux 0.32.1
21 Cofidis-Le Crédit par Téléphone 0.37.9
22 Team CSC 0.49.4
En dat al voor minstens het derde jaar op rijquote:Op zondag 9 september 2007 23:40 schreef Cootz het volgende:@ die profielen!
Hebben ze één bergje waar een verharde weg overheen loopt in Polen? Ze rijden er in de laatste twee dagen wel 10 keer overheen!
De klim naar Karpacz is volgens mij al enkele decenia de belangrijkste helling in de Ronde van Polen. Ze hebben het nog wat verandert met een paar jaar geleden, toen had je op de voorlaatste dag de aankomst op de beklimming in Karpacz, de ochtendetappe erna de aankomst op Karpacz, en die middag de afsluitende tijdrit die aankwam op, jawel, Karpacz. Overigens heeft Contador op 20 jarige leeftijd in die tijdrit het absolute record gereden.quote:Op zondag 9 september 2007 23:45 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
En dat al voor minstens het derde jaar op rij![]()
Wat je vertelt was in 2005, tenminste dat is de eerste Ronde van Polen die ik heb gevolgd en toen was er op de laatste dag wel een ochtend en een middagetappe. 's Middags was inderdaad die tijdrit die Thomas Dekker toen won. Maar toen was het ook al Pro Tour, of zijn de regels dan inmiddels veranderd??quote:Op maandag 10 september 2007 00:46 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De klim naar Karpacz is volgens mij al enkele decenia de belangrijkste helling in de Ronde van Polen. Ze hebben het nog wat verandert met een paar jaar geleden, toen had je op de voorlaatste dag de aankomst op de beklimming in Karpacz, de ochtendetappe erna de aankomst op Karpacz, en die middag de afsluitende tijdrit die aankwam op, jawel, Karpacz. Overigens heeft Contador op 20 jarige leeftijd in die tijdrit het absolute record gereden.
Omdat je nu met de ProTour geen ochtend en middag etappes meer mag hebben, hebben ze nu die tijdrit eruit gehaald, wat wel erg jammer is, nu lijkt het er vooral op aan te komen die ene aankomst bergop als eerste aan te komen.
Ronde van Polen was in 2005 ook al ProTour.quote:Op maandag 10 september 2007 01:23 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Wat je vertelt was in 2005, tenminste dat is de eerste Ronde van Polen die ik heb gevolgd en toen was er op de laatste dag wel een ochtend en een middagetappe. 's Middags was inderdaad die tijdrit die Thomas Dekker toen won. Maar toen was het ook al Pro Tour, of zijn de regels dan inmiddels veranderd??
quote:Minął limit czasu. Spróbuj ponownie lub zgłoś problem.
mja renners zaten op verkeerde weg, was road blockquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:25 schreef -skippybal- het volgende:
Omg, die politie die midden op de weg z'n auto psrkeer![]()
kijk dan ook de Franse Eurosport. Die hebben Jacky Durand als co commentatorquote:Op dinsdag 11 september 2007 16:28 schreef spruud het volgende:
Wie wint er nu? Slecht commentaar zeg op ES 2.
Dan nog. Die hele finale sloeg nergens op. Peloton zat steeds in stukken door die stoepranden die ineens willekeurig midden op de weg lagen.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:26 schreef Bartoli het volgende:
[..]
mja renners zaten op verkeerde weg, was road block
Zag er leuk uit.quote:Op dinsdag 11 september 2007 16:25 schreef -skippybal- het volgende:
Omg, die politie die midden op de weg z'n auto psrkeer![]()
quote:
quote:Op woensdag 12 september 2007 12:13 schreef -skippybal- het volgende:
Vandaag dé Milaan - San Remo van Polen!
242 km, met een heuse klim in het midden ala de Turchino en in de slotfase drie heuveltjes die uiteraard de Capo Berta, Cipressa en Poggio moeten voorstellen.
Denk daarbij de onnatuurlijke obstakels in de altijd hectische finale van Polen en we hebben gewoon een kopie maar dan voor n00bs![]()
de renners zaten duidelijk op de verkeerde weg als je een gedeelte van het peloton ineens van de andere kant ziet komenquote:Op woensdag 12 september 2007 13:37 schreef Roberto258 het volgende:
http://www.dailymotion.co(...)007-2eme-etape_sport
Grappig is trouwens ook dat die commentatoren niet verder komen dan "Quick-step" en "Gerolsteiner" bij het noemen van wie er gaat winnen ...quote:Op woensdag 12 september 2007 13:37 schreef Roberto258 het volgende:
Inderdaad!quote:Op woensdag 12 september 2007 13:42 schreef Bartoli het volgende:
[..]
de renners zaten duidelijk op de verkeerde weg als je een gedeelte van het peloton ineens van de andere kant ziet komen
die van eurosport 2 zagen net wegmann 3e worden bij de tussensprint is het een Raboquote:Op woensdag 12 september 2007 13:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Grappig is trouwens ook dat die commentatoren niet verder komen dan "Quick-step" en "Gerolsteiner" bij het noemen van wie er gaat winnen ...![]()
Zelfs ik herkende ze, op een klein kutschermpje nog welquote:Op woensdag 12 september 2007 13:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Grappig is trouwens ook dat die commentatoren niet verder komen dan "Quick-step" en "Gerolsteiner" bij het noemen van wie er gaat winnen ...![]()
kwam dat nu omdat Ciolek die poolse PMU handjes raakte? of raakte hij wat anders waardoor hij viel?quote:Op woensdag 12 september 2007 16:19 schreef Ereinion het volgende:
Napolitano wint, behoorlijke valpartij op de finish.
Volgens mij raakte hij de hekken, hij ging in 1 klap onderuit, lijkt me niet dat dat door zo'n handje zou komen.quote:Op woensdag 12 september 2007 16:20 schreef Bartoli het volgende:
[..]
kwam dat nu omdat Ciolek die poolse PMU handjes raakte? of raakte hij wat anders waardoor hij viel?
Ik zag toch wel degelijk zo'n ding de weg opvallen toen Ciolek viel maar goedquote:Op woensdag 12 september 2007 16:22 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Volgens mij raakte hij de hekken, hij ging in 1 klap onderuit, lijkt me niet dat dat door zo'n handje zou komen.
quote:Op woensdag 12 september 2007 13:37 schreef Roberto258 het volgende:
quote:Op donderdag 13 september 2007 16:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wat is er nu weer gebeurd daar ?
als je die rondjes rijdt weet je hoe het parcours eruit ziet dus tsja om nu alleen af te geven op het parcours gaat ook te ver. Dat de wedstrijd voor de rest waardeloos is mag duidelijk zijn.quote:Op donderdag 13 september 2007 16:42 schreef -skippybal- het volgende:
Hoppa, daar heb je 't al.
Valpartij
Jij weet zelf ook wel dat er in de laatste ronde altijd harder wordt gereden en als je in de remmen knijpt of gaat inhouden dat je dan je plaats kwijt bent.quote:Op donderdag 13 september 2007 17:08 schreef Bartoli het volgende:
[..]
als je die rondjes rijdt weet je hoe het parcours eruit ziet dus tsja om nu alleen af te geven op het parcours gaat ook te ver. Dat de wedstrijd voor de rest waardeloos is mag duidelijk zijn.
dat weet ik maar als te goed maar dan nog om zoiets op alleen de organisatie af te schuiven gaat ook wat te ver. Als renner weet je dat zoiets ook bij wielrennen hoort. De renners nemen tegenwoordig vaker onverantwoorde risico's kijk maar toen in de Eneco met die winkelende vrouw wat bijna omver gereden werd op het trottoirquote:Op donderdag 13 september 2007 17:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Jij weet zelf ook wel dat er in de laatste ronde altijd harder wordt gereden en als je in de remmen knijpt of gaat inhouden dat je dan je plaats kwijt bent.
Op het WK in Madrid eindige hij ook kort vooraan.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat is iemand die ik straks in Stuttgart toch ook maar niet zou onderschatten als die terug in vorm komt en er een groepsspurt is. Die Fischer won een paar jaar terug toch ook op die manier een paar van die lastige Italiaanse semi-klassiekers ...
quote:Op donderdag 13 september 2007 21:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dat is iemand die ik straks in Stuttgart toch ook maar niet zou onderschatten als die terug in vorm komt en er een groepsspurt is. Die Fischer won een paar jaar terug toch ook op die manier een paar van die lastige Italiaanse semi-klassiekers ...
Hij was in 2005 toch 2de in de Giro del Lazio (210 km) , won Milaan-Vignola (200km) en was zelfs 5de op het WK toen (280 km)quote:Op donderdag 13 september 2007 21:26 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Mja, maar die heuvels icm met 280 km is weer wat anders.
quote:Op donderdag 13 september 2007 21:35 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Hij was in 2005 toch 2de in de Giro del Lazio (210 km) , won Milaan-Vignola (200km) en was zelfs 5de op het WK toen (280 km)
.
De Italianen zijn in staat hem de eerste vijf ronden van het WK op kop te laten zeulen ...quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Pozzato wereldkampioen wordt.
De eerste vijf ronden huren ze toch gewoon de Iraniers en Armenen om op kop te rijden?quote:Op vrijdag 14 september 2007 16:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
De Italianen zijn in staat hem de eerste vijf ronden van het WK op kop te laten zeulen ...
Die starten dit jaar niet , dacht ikquote:Op vrijdag 14 september 2007 17:04 schreef Ereinion het volgende:
[..]
De eerste vijf ronden huren ze toch gewoon de Iraniers en Armenen om op kop te rijden?
Zou mooi zijnquote:Op vrijdag 14 september 2007 16:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik denk dat Pozzato wereldkampioen wordt.
Dat klopt inderdaad weer als een zwerende bus.quote:Op vrijdag 14 september 2007 18:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
Pozzato is op zijn best als schaduwkopman, laat Bettini (of Cunego of Di Luca of weet ik veel) maar in de aandacht staan.
Vansummeren, iedereen stond nog in dezelfde tijd, en dit was de laatste rit.quote:Op zaterdag 15 september 2007 14:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wie wint nu eigenlijk de ronde hier ?
We hebben onze BelgischeWK kopman gevondenquote:Op zaterdag 15 september 2007 14:43 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Vansummeren, iedereen stond nog in dezelfde tijd, en dit was de laatste rit.
peloton heeft te lang gewacht maar goed tock knap van Summie en Gesinkquote:Op zaterdag 15 september 2007 14:54 schreef TheArt het volgende:
Echt ongelofelijk. Gesink maakte nog 40 sec. goed op de slotklim op Vansummeren, maar kwam net te laat. Mooie ontsnapping van Vansummeren en knap afgemaakt.
het is elk jaar nagenoeg hetzelfde parcours. Voorgaande jaren was het misschien wel wat spannender maar qua parcours stelt het weinig voor. Dat Karpacz rondje is wel leuk om ooit een WK te houdenquote:Op zaterdag 15 september 2007 15:23 schreef DutchSL het volgende:
Leuk voor Vansummerne/België, maar deze ronde is toch wel diep gezonken dit jaar. Elke dag sprinten (paar keer met valpartij) terwijl er geen echte topsprinters aanwezig waren en die ene dag dat er verschil gemaakt wordt, laten ze een vluchter te ver weg rijden.
Dan was het de afgelopen twee jaar een stuk beter hier.
Nou, vorige jaren was het toch echt veel zwaarder. In 2005 had je drie aankomsten 'bergop', en dan nog een klimtijdrit. De toppers hebben dit jaar zich letterlijk 1 kilometer ingespannen.quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:27 schreef Bartoli het volgende:
[..]
het is elk jaar nagenoeg hetzelfde parcours. Voorgaande jaren was het misschien wel wat spannender maar qua parcours stelt het weinig voor. Dat Karpacz rondje is wel leuk om ooit een WK te houden![]()
ja dat is wel weer zo, net ff gekeken vorig jaar hadden ze 2 aankomsten boven op Karpacz, en dan de dag ervoren ook nog die rit naar Jelenia Gora.quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:36 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nou, vorige jaren was het toch echt veel zwaarder. In 2005 had je drie aankomsten 'bergop', en dan nog een klimtijdrit. De toppers hebben dit jaar zich letterlijk 1 kilometer ingespannen.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
de Vuelta is altijd al de minste van de grote rondes geweest, sinds die verplaatst werd naar het najaaur, is het al helemaal gedevalueerd met een half peloton dat bij voorbaat al weet dat ze niet gaan uitrijden.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:13 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, ik vind de Vuelta leuker om naar te kijken dan de Giro. Veel internationeler deelnemersveld enzo.
Vind je dat ? In de bergen werden dat hele internationale deelnemersveld anders eigenlijk wel al naar huis gereden door zo'n Giro-Italiaan die niet eens in vorm was ...quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:13 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, ik vind de Vuelta leuker om naar te kijken dan de Giro. Veel internationeler deelnemersveld enzo.
Deze ronde hebben ze er in gedaan in het kader van internationalisering.quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Polen hoort sowieso niet in de Pro-Tour,
quote:
quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vind je dat ? In de bergen werden dat hele internationale deelnemersveld anders eigenlijk wel al naar huis gereden door zo'n Giro-Italiaan die niet eens in vorm was ...
Bij de UCI hebben ze lak aan historie. Dat is die organisatie die er tegen de Tourdirectie mee dreigde dan maar in de Pro Tour de "Ronde van Europa" te organiseren in juli. Waarna het ASO ze bijna in hun gezicht moet hebben zitten uitlachen ...quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Deze ronde hebben ze er in gedaan in het kader van internationalisering.
Maar als ze dan toch naar het voormalige Oostblok willen, waarom dan niet gewoon de Vredeskoers tot een Pro Tour-koers maken?
Dat is ten minste een wedstrijd met de nodige historie en bovendien heeft men daar de ervaring van het organiseren.
Of waarom anders geen koers in Rusland? Dat heeft toch vele meer wielren-historie dan Polen.
Tjah, zelfs de grote Indurain kon vaak tegen de Italianen in de Giro niet op hé. Het is ook doodgewoon het nr 1 wielerland natuurlijk. Overigens, als we nu even Heras ipv Menchov voor 05 nemen en Vino vergeten dan is de vorige niet-spaanse Vuelta-winnaar ook al Ullrich uit '99. En die reed net als Menchov twee jaar terug en Vino vorig jaar enkel mee omdat hij de Tour had gemist (door blessure toen) ...quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:42 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja okee ik bedoel natuurlijk niet qua natuur of landschap
[..]
Ja maar het feit dat de Giro al 12 jaar achterelkaar door een Italiaan is geworden zegt toch wel genoeg.
De Vuelta 12 jaar of zo na elkaar door een dopingzondaarquote:Op zaterdag 15 september 2007 18:42 schreef Remzz het volgende:
Ja maar het feit dat de Giro al 12 jaar achterelkaar door een Italiaan is geworden zegt toch wel genoeg.
Njah, da's dan ook weer zo.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bij de UCI hebben ze lak aan historie. Dat is die organisatie die er tegen de Tourdirectie mee dreigde dan maar in de Pro Tour de "Ronde van Europa" te organiseren in juli. Waarna het ASO ze bijna in hun gezicht moet hebben zitten uitlachen ...
Ook zoiets raars.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:48 schreef -skippybal- het volgende:
De UCI liet laatst zelfs weten dat de Ronde van Langkawi eigenlijk ook wel op de Pro-Tour kalender kan![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ook zoiets raars.
Van mij mogen ze best buiten Europa kijken.
Maar doe dan maar de Tour of California ofzo. Of blaas die Coors Classic in de Colorado Rockies nieuw leven in.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:58 schreef Leatherface het volgende:
Om op die posting van Remzz terug te komen:
De Giro heeft een hoger niveau en een mooier parcours, maar het nadeel is het feit dat het een door de Italianen gedomineerde ronde is geworden.
Voor mij persoonlijk geen nadeel, maar met weinig buitenlandse toppers is het wel moeilijker om er je als niet-Italiaan mee te identificeren.
niet alleen in Huize Skippy hoorquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:05 schreef -skippybal- het volgende:
De Giro is in Italië (en huize Skippy) belangrijker dan de Tour.
Jahh!!quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
niet alleen in Huize Skippy hoor![]()
Italia![]()
en dan wint Garzelli achter een brommerquote:Op zaterdag 15 september 2007 20:30 schreef -skippybal- het volgende:
Zioals Savoldelli dit jaar in die overgangsetappe waarvan iedereen zei dat het niet veel zou worden, die zich toen met Mazzoleni, Simoni, Ricco en nog wat als een baksteen de afdaling ingooide en toen 60 km vol gas doorreden voor een minuutje winst op Di Luca![]()
heb je ook nietquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:17 schreef DutchSL het volgende:
(al heb ik deze Vuelta veel minder gezien omdat ik nu een baan heb en toen nog op school zat en lekker thuis kon blijven, maar heb niet de indruk iets gemist te hebben)
De Vuelta is vooral depressief omdat de renners door 199 kilometer woestijn rijden en de laatste kilometer in een trieste Spaanse betonstad eindigen. Dit itt de Giro waar men dwars door kastelen rijdt, kasseien erin gooit, onmenselijke stijgingspercentages zoekt en altijd het meest levensgevaarlijke parcours in de wijde omgeving uitpiktquote:Op zaterdag 15 september 2007 20:57 schreef Ereinion het volgende:
De Giro is over het algemeen inderdaad een stuk leuker, maar bijvoorbeeld vorig jaar was er ook geen zak aan, terwijl de Vuelta toen juist wel erg leuk was. Toch heerst er in de Vuelta meestal een wat depressieve sfeer, met wat mensen die nog hun seizoen willen redden, of rondrijden omdat ze toch wel een goede vorm hebben, en thuiszitten ook niet veel zin heeft.
Dat is gewoon omdat in Italië niet de Tour maar de Giro het wielerhoogtepunt van het jaar is. Er zijn jaren geweest dat ze naar de Tour soms maar een journalist of vijf stuurden ...quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:03 schreef Remzz het volgende:
[..]
Het is meer dat je de Italianen verder in de grote rondes nauwlijks ziet, volgensmij was de eerste Italiaan in de tour 42ste ofzo.
En het is natuurlijk zo dat er door de media wat meer aandacht aan de Vuelta word gegeven. De NOS zond alleen maar kleine samenvattingen van de Giro uit, de Vuelta is elk weekend live.
Hoezo had Basso dan minder hard gereden dan tijdens de Giro?quote:Op zondag 16 september 2007 14:29 schreef thijsdetweede het volgende:
Zonder Puerto had Ullrich er ook nog in gezeten, en had Basso minder hard gereden dan hij deed tijdens de Giro toen.
Omdat (ik geef toe, aannames) ik ervan uit ga dat zo'n Fuentes kuurtje zin had, en het verhaal dat hij alleen maar zou willen gaan gebruiken in de Tour mij ietwat onwaarschijnlijk voorkomt.quote:Op zondag 16 september 2007 14:40 schreef DutchSL het volgende:
[..]
Hoezo had Basso dan minder hard gereden dan tijdens de Giro?![]()
True maar zonder Fuentes was Basso wellicht ook niet die renner die hij was op dat momentquote:Op zondag 16 september 2007 17:26 schreef DutchSL het volgende:
Either way, ik zie geen logica in de stelling dat Basso zonder de Puerto affaire minder hard zou gaan rijden. Zonder Puerto was er gewoon niks veranderd..
Puerto = Fuentes of Fuentes = Puerto het is maar hoe je het bekijktquote:Op zondag 16 september 2007 17:30 schreef thijsdetweede het volgende:
Ah, natuurlijk, de discussie ging over Puerto, niet over Fuentes. Dan heb je gelijk natuurlijk.
Zeer sterke selectie, zeker voor dit parcoursquote:Op zondag 16 september 2007 20:36 schreef _Ardjen_ het volgende:
De Nederlandse selectie voor het WK in Stuttgart is bekend. Joost Posthuma, die zowel de tijdrit als wegrit kon rijden, liet weten uitsluitend de tijdrit te willen rijden. De andere tijdrijder is nationaal kampioen Stef Clement.
Door de beslissing van Posthuma om de wegrit te laten schieten is Egon van Kessel klaar met zijn werk. De voorselectie van tien zakt zo namelijk tot negen, het aantal deelnemers voor Nederland. Maarten den Bakker, Michael Boogerd, Laurens ten Dam, Thomas Dekker, Robert Gesink, Karsten Kroon, Sebastian Langeveld, Koos Moerenhout en Bram Tankink zullen Nederland vertegenwoordigen in Stuttgart tijdens de wegwedstrijd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |