abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 september 2007 @ 13:19:00 #151
103881 icebliss
Krabsalade & Kebab
pi_53216703
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 20:57 schreef Ereinion het volgende:
De Giro is over het algemeen inderdaad een stuk leuker, maar bijvoorbeeld vorig jaar was er ook geen zak aan, terwijl de Vuelta toen juist wel erg leuk was. Toch heerst er in de Vuelta meestal een wat depressieve sfeer, met wat mensen die nog hun seizoen willen redden, of rondrijden omdat ze toch wel een goede vorm hebben, en thuiszitten ook niet veel zin heeft.
De Vuelta is vooral depressief omdat de renners door 199 kilometer woestijn rijden en de laatste kilometer in een trieste Spaanse betonstad eindigen. Dit itt de Giro waar men dwars door kastelen rijdt, kasseien erin gooit, onmenselijke stijgingspercentages zoekt en altijd het meest levensgevaarlijke parcours in de wijde omgeving uitpikt
Tranquillo
  zondag 16 september 2007 @ 13:46:08 #152
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_53217402
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 19:03 schreef Remzz het volgende:

[..]

Het is meer dat je de Italianen verder in de grote rondes nauwlijks ziet, volgensmij was de eerste Italiaan in de tour 42ste ofzo.

En het is natuurlijk zo dat er door de media wat meer aandacht aan de Vuelta word gegeven. De NOS zond alleen maar kleine samenvattingen van de Giro uit, de Vuelta is elk weekend live.
Dat is gewoon omdat in Italië niet de Tour maar de Giro het wielerhoogtepunt van het jaar is. Er zijn jaren geweest dat ze naar de Tour soms maar een journalist of vijf stuurden ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 16 september 2007 @ 14:23:14 #153
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_53218325
De enige die in beide geïnteresseerd leek, was Basso en zonder zaak Puerta had Basso waarschijnlijk de laatste 2 Tours met een straatlengte voorsprong gewonnen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_53218514
Zonder Puerto had Ullrich er ook nog in gezeten, en had Basso minder hard gereden dan hij deed tijdens de Giro toen.
pi_53218812
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:29 schreef thijsdetweede het volgende:
Zonder Puerto had Ullrich er ook nog in gezeten, en had Basso minder hard gereden dan hij deed tijdens de Giro toen.
Hoezo had Basso dan minder hard gereden dan tijdens de Giro?

Anyway, zonder Puerto hadden Mancebo, Sevilla, Garcia Quesada, Plaza, Scarponi, Beloki, Osa (2x), etc. nog meegedaan deze Vuelta, reden Santos Gonzalez en Santi Perez wel wat harder en had Valverde met gemak de Tour gewonnen
pi_53220112
De Zoncolan in de Giro dit jaar was ook mooi vond ik .
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_53221333
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:40 schreef DutchSL het volgende:

[..]

Hoezo had Basso dan minder hard gereden dan tijdens de Giro?
Omdat (ik geef toe, aannames) ik ervan uit ga dat zo'n Fuentes kuurtje zin had, en het verhaal dat hij alleen maar zou willen gaan gebruiken in de Tour mij ietwat onwaarschijnlijk voorkomt.
pi_53222801
Als Basso Fuentes-klant was, had hij gewoon dat Fuentes kuurtje kunnen nemen en de Tour kunnen rijden zoals hij dat de jaren ervoor al deed. Als Basso geen Fuentes-klant was, is Puerto niet relevant en had hij ook zoals de vorige jaren kunnen rijden.

Either way, ik zie geen logica in de stelling dat Basso zonder de Puerto affaire minder hard zou gaan rijden. Zonder Puerto was er gewoon niks veranderd..
pi_53222877
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:26 schreef DutchSL het volgende:

Either way, ik zie geen logica in de stelling dat Basso zonder de Puerto affaire minder hard zou gaan rijden. Zonder Puerto was er gewoon niks veranderd..
True maar zonder Fuentes was Basso wellicht ook niet die renner die hij was op dat moment
pi_53222901
Ah, natuurlijk, de discussie ging over Puerto, niet over Fuentes. Dan heb je gelijk natuurlijk.
pi_53222921
quote:
Op zondag 16 september 2007 17:30 schreef thijsdetweede het volgende:
Ah, natuurlijk, de discussie ging over Puerto, niet over Fuentes. Dan heb je gelijk natuurlijk.
Puerto = Fuentes of Fuentes = Puerto het is maar hoe je het bekijkt
pi_53222936
Oke, zonder Fuentes.
Nee, dan was hij misschien wel gewoon de onzichtbare Basso geweest die hij bij Fassa Bortolo was.
  zondag 16 september 2007 @ 18:17:58 #163
67640 SaintOfKillers
pi_53223932
Basso zou Landis/Pereiro, Di Luca en Rasmussen/Contador gewoon op een hoopje hebben gereden. Als je de klim- en tijdrijtcapaciteiten van Basso combineert, dan komt geen enkele van die 5 ook maar in zijn buurt.

De cleanheid van Basso vind ik niet echt relevant, alsof die 5 zo proper zijn .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 16 september 2007 @ 18:19:07 #164
67640 SaintOfKillers
pi_53223958
Maar okay, Ronde van Polen en zo, hup Summie.
pi_53224680
Gesink wordt gewoon wereldkampioen, wat een held.
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_53227318
Wanneer wordt de nederlandse selectie bekend? Of loop ik achter...
Goed-Beter-Best-Vaffanculo
pi_53227434
De Nederlandse selectie voor het WK in Stuttgart is bekend. Joost Posthuma, die zowel de tijdrit als wegrit kon rijden, liet weten uitsluitend de tijdrit te willen rijden. De andere tijdrijder is nationaal kampioen Stef Clement.

Door de beslissing van Posthuma om de wegrit te laten schieten is Egon van Kessel klaar met zijn werk. De voorselectie van tien zakt zo namelijk tot negen, het aantal deelnemers voor Nederland. Maarten den Bakker, Michael Boogerd, Laurens ten Dam, Thomas Dekker, Robert Gesink, Karsten Kroon, Sebastian Langeveld, Koos Moerenhout en Bram Tankink zullen Nederland vertegenwoordigen in Stuttgart tijdens de wegwedstrijd.
pi_53247069
quote:
Op zondag 16 september 2007 20:36 schreef _Ardjen_ het volgende:
De Nederlandse selectie voor het WK in Stuttgart is bekend. Joost Posthuma, die zowel de tijdrit als wegrit kon rijden, liet weten uitsluitend de tijdrit te willen rijden. De andere tijdrijder is nationaal kampioen Stef Clement.

Door de beslissing van Posthuma om de wegrit te laten schieten is Egon van Kessel klaar met zijn werk. De voorselectie van tien zakt zo namelijk tot negen, het aantal deelnemers voor Nederland. Maarten den Bakker, Michael Boogerd, Laurens ten Dam, Thomas Dekker, Robert Gesink, Karsten Kroon, Sebastian Langeveld, Koos Moerenhout en Bram Tankink zullen Nederland vertegenwoordigen in Stuttgart tijdens de wegwedstrijd.
Zeer sterke selectie, zeker voor dit parcours , alleen buiten Dekker en misschien kroon geen echte afmakers, maar we gaan zeker wel een rol spelen vermoed ik
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  maandag 17 september 2007 @ 16:51:02 #169
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_53247327
Dan moet er bij Dekker toch nog serieus wat procenten bij. Die "aanval" bij Parijs-Brussel
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')