quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
de Vuelta is altijd al de minste van de grote rondes geweest, sinds die verplaatst werd naar het najaaur, is het al helemaal gedevalueerd met een half peloton dat bij voorbaat al weet dat ze niet gaan uitrijden.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:13 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, ik vind de Vuelta leuker om naar te kijken dan de Giro. Veel internationeler deelnemersveld enzo.
Vind je dat ? In de bergen werden dat hele internationale deelnemersveld anders eigenlijk wel al naar huis gereden door zo'n Giro-Italiaan die niet eens in vorm was ...quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:13 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ben ik het niet mee eens, ik vind de Vuelta leuker om naar te kijken dan de Giro. Veel internationeler deelnemersveld enzo.
Deze ronde hebben ze er in gedaan in het kader van internationalisering.quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:01 schreef SaintOfKillers het volgende:
Polen hoort sowieso niet in de Pro-Tour,
quote:
quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:26 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Vind je dat ? In de bergen werden dat hele internationale deelnemersveld anders eigenlijk wel al naar huis gereden door zo'n Giro-Italiaan die niet eens in vorm was ...
Bij de UCI hebben ze lak aan historie. Dat is die organisatie die er tegen de Tourdirectie mee dreigde dan maar in de Pro Tour de "Ronde van Europa" te organiseren in juli. Waarna het ASO ze bijna in hun gezicht moet hebben zitten uitlachen ...quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:36 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Deze ronde hebben ze er in gedaan in het kader van internationalisering.
Maar als ze dan toch naar het voormalige Oostblok willen, waarom dan niet gewoon de Vredeskoers tot een Pro Tour-koers maken?
Dat is ten minste een wedstrijd met de nodige historie en bovendien heeft men daar de ervaring van het organiseren.
Of waarom anders geen koers in Rusland? Dat heeft toch vele meer wielren-historie dan Polen.
Tjah, zelfs de grote Indurain kon vaak tegen de Italianen in de Giro niet op hé. Het is ook doodgewoon het nr 1 wielerland natuurlijk. Overigens, als we nu even Heras ipv Menchov voor 05 nemen en Vino vergeten dan is de vorige niet-spaanse Vuelta-winnaar ook al Ullrich uit '99. En die reed net als Menchov twee jaar terug en Vino vorig jaar enkel mee omdat hij de Tour had gemist (door blessure toen) ...quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:42 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ja okee ik bedoel natuurlijk niet qua natuur of landschap
[..]
Ja maar het feit dat de Giro al 12 jaar achterelkaar door een Italiaan is geworden zegt toch wel genoeg.
De Vuelta 12 jaar of zo na elkaar door een dopingzondaarquote:Op zaterdag 15 september 2007 18:42 schreef Remzz het volgende:
Ja maar het feit dat de Giro al 12 jaar achterelkaar door een Italiaan is geworden zegt toch wel genoeg.
Njah, da's dan ook weer zo.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:42 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Bij de UCI hebben ze lak aan historie. Dat is die organisatie die er tegen de Tourdirectie mee dreigde dan maar in de Pro Tour de "Ronde van Europa" te organiseren in juli. Waarna het ASO ze bijna in hun gezicht moet hebben zitten uitlachen ...
Ook zoiets raars.quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:48 schreef -skippybal- het volgende:
De UCI liet laatst zelfs weten dat de Ronde van Langkawi eigenlijk ook wel op de Pro-Tour kalender kan![]()
quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:50 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ook zoiets raars.
Van mij mogen ze best buiten Europa kijken.
Maar doe dan maar de Tour of California ofzo. Of blaas die Coors Classic in de Colorado Rockies nieuw leven in.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 18:58 schreef Leatherface het volgende:
Om op die posting van Remzz terug te komen:
De Giro heeft een hoger niveau en een mooier parcours, maar het nadeel is het feit dat het een door de Italianen gedomineerde ronde is geworden.
Voor mij persoonlijk geen nadeel, maar met weinig buitenlandse toppers is het wel moeilijker om er je als niet-Italiaan mee te identificeren.
niet alleen in Huize Skippy hoorquote:Op zaterdag 15 september 2007 19:05 schreef -skippybal- het volgende:
De Giro is in Italië (en huize Skippy) belangrijker dan de Tour.
Jahh!!quote:Op zaterdag 15 september 2007 19:06 schreef Bartoli het volgende:
[..]
niet alleen in Huize Skippy hoor![]()
Italia![]()
en dan wint Garzelli achter een brommerquote:Op zaterdag 15 september 2007 20:30 schreef -skippybal- het volgende:
Zioals Savoldelli dit jaar in die overgangsetappe waarvan iedereen zei dat het niet veel zou worden, die zich toen met Mazzoleni, Simoni, Ricco en nog wat als een baksteen de afdaling ingooide en toen 60 km vol gas doorreden voor een minuutje winst op Di Luca![]()
heb je ook nietquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:17 schreef DutchSL het volgende:
(al heb ik deze Vuelta veel minder gezien omdat ik nu een baan heb en toen nog op school zat en lekker thuis kon blijven, maar heb niet de indruk iets gemist te hebben)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |