Ik vind het echt vervelend. Als je dan zonodig kond moet geven van je artistieke groei of experimenteringsdrang, doe het dan aan het eind van het album, zodat ik weet dat het tijd is om naar iets anders te luisteren.quote:Op vrijdag 7 september 2007 15:55 schreef LangeTabbetje het volgende:
Industrial disease op Love over Gold van de Dire Straits. Het is wel een grappig nummer, daar niet van, maar past totaal niet tussen de rest van de nummers.
Coolquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:17 schreef katerwater het volgende:
TVP
Ik ga eens pluizen in mijn collectie naar irritaties, hehe
Formeel gezien wel, maar dat is niet waar ik in dit topic geinteresseerd in benquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:21 schreef TNA het volgende:
Valt een nummer ook uit de toon als het het enige nummer is wat je waardeert van een plaat?
Huh? Ik heb 'm meteen even opgezet, maar ik snap niet helemaal wat het probleem is. Toegegeven, op teksten let ik nooit, maar verder hoor ik gewoon een leuke energieke popsong met een prettig meeneuriebare melodie.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:29 schreef placebeau het volgende:
"please don't rock me tonight" van fountains op wayne op hun debuutalbum. Staat vol leuke energieke popsongs en dan zo'n melig gedoe, met dramatische tekst en ontbrekende melodie.
je hebt gelijk. ik bedoelde het laatste nummer waarvan ik dus de titel vergeten was omdat ik de plaat steeds voortijdig onderbrak.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:32 schreef Frollo het volgende:
[..]
Huh? Ik heb 'm meteen even opgezet, maar ik snap niet helemaal wat het probleem is. Toegegeven, op teksten let ik nooit, maar verder hoor ik gewoon een leuke energieke popsong met een prettig meeneuriebare melodie.
Everythings's Ruined dus? Vind ik ook niet slecht, maar het is een zeer rustige ballad, misschien dat je het daarom niks vindt?quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:42 schreef placebeau het volgende:
[..]
je hebt gelijk. ik bedoelde het laatste nummer waarvan ik dus de titel vergeten was omdat ik de plaat steeds voortijdig onderbrak.
Vind ikjuist 1 van de juweeltjes van die CD. Prachtig met dat Inca-geluidquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:36 schreef Croupouque het volgende:
Ah, het herkenbare lichte paniekmoment waarop je niet weet hoe snel je het nummer over moet slaan. "El condor pasa" van Simon and Garfunkel op het album "Bridge over troubled water" is er zo eentje, alsof BZN een slechte dag had (kun je nagaan!) en op een willekeurige jaarmarkt twintig panfluitinca's de studio in heeft getrokken.
Geniaal toch juist? Precies even knallen tussen het jazzy Supermarketsong en Guilty Pleasures.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:49 schreef Plastic_Power het volgende:
Memory of a Festival van dEUS mag ook genoemd worden...
Ja, ik weet het niet. Muzikaal staat het me niet eens zo tegen, maar de tekst en de voordracht ervan doen me naar de skipknop reiken.quote:Op vrijdag 7 september 2007 19:14 schreef methodmich het volgende:
[..]
Geniaal toch juist? Precies even knallen tussen het jazzy Supermarketsong en Guilty Pleasures.
Je moet eens proberen een keer mee te brullen. Denk dat je hem dan leuker vindt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 19:18 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Ja, ik weet het niet. Muzikaal staat het me niet eens zo tegen, maar de tekst en de voordracht ervan doen me naar de skipknop reiken.
schitterend nummer, als ik toch een zwakkere moet opnoemen op sgt pepper dan is dat 'when i'm sixty four' maar ik vind dat er geen nummer uit de toon valt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:47 schreef starla het volgende:
I Like Dirt - Californication Ik houd in ieder geval niet van deze troep![]()
Within You Without You - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Wat een zweverige-hare-krishna-kots![]()
Nou ja, elk nummer van Heather Nova valt uit de toon toch.quote:Op zaterdag 8 september 2007 11:15 schreef SevenWonders het volgende:
Gloomy Sunday op het album South van Heather Nova. Had ze opgenomen voor een film, was op CD-single verschenen en had ze beter niet ook op het album moeten zetten.
die vind ik gaafquote:Op zaterdag 8 september 2007 10:05 schreef Magereheinus het volgende:
Alabama Song op Self Titeld van The Doors. Ik vind het niet tussen alle kwalitaiteve nummers passen en ook het enige nummer van de hele GENIALE cd die ik standaart skip.
Dat had ik vroeger met Backdoor Man, nu niet meer.quote:Op zaterdag 8 september 2007 10:05 schreef Magereheinus het volgende:
Alabama Song op Self Titeld van The Doors. Ik vind het niet tussen alle kwalitaiteve nummers passen en ook het enige nummer van de hele GENIALE cd die ik standaart skip.
Idem op Bedtime for democracy van de Dead Kennedys, alles 1 tot 2 minuten en dan Chickenshit conformitist van 5 minuten met allerlei tempowisselingen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 19:45 schreef Magereheinus het volgende:
Comeback op Static Age van de Misfits. Heel het album is snel met niet al te lange nummers, maar Comeback is 4 minuten zoveel en is ook nog eens super traag, schijt irritant.
uhm dat is juist het beste nummer van die plaat, nou ja misschien op het eerste nr. na.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:24 schreef Frollo het volgende:
Electronic Renaissance, uitermate beroerd nummer inderdaad.
ook niet mee eens.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:47 schreef starla het volgende:
Within You Without You - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band Wat een zweverige-hare-krishna-kots![]()
Electioneering - OK Computer Paniekaanval van Thom Yorke...![]()
Ik vind sometimes persoonlijk 1 van de mooiste nummers ooit gemaakt.quote:Op zaterdag 8 september 2007 13:53 schreef spacemangraig het volgende:
[..]
ook niet mee eens.
Sometimes op Loveless. Wel een mooi nummer, maar lijkt er toch niet helemaal bij te horen.
Arme David Gilmour. Het is volgens mij het enige nummer dat hij zingt op die plaatquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:54 schreef fripper het volgende:
Not Now John van Pink Floyd past totaal niet bij de rest van het album The Final Cut
Ja het is ook een mooi nummer. Maar een stuk minder abstract dan de rest van Loveless. Vergelijking met Soon zie ik niet helemaal. Behalve dan dat die ook een beetje anders is dan de rest van het album, maar als afsluiter vind ik 'm perfect. Misschien is Sometimes ook wel gewoon een mooi intermezzo tussen al het gitaar geweldquote:Op zaterdag 8 september 2007 14:00 schreef Batsnek het volgende:
[..]
Ik vind sometimes persoonlijk 1 van de mooiste nummers ooit gemaakt.Verder vind ik 'm qua stijl wel op soon lijken.
dat dit nummer zo gehaat wordt, begrijp ik echt niet. Op dit album vind ik dat rap-nummer veel slechterquote:Op zaterdag 8 september 2007 16:41 schreef xTomer het volgende:
Out of TIme - Shiny Happy People
fitter happier valt mij nog wel meer uit de toon. Dat hoefde niet.quote:Op zondag 9 september 2007 01:45 schreef De-oneven-2 het volgende:
Electioneering valt natuurlijk wel uit de toon, maar daar is ook alles mee gezegd.
eensquote:Op zondag 9 september 2007 10:34 schreef placebeau het volgende:
[..]
fitter happier valt mij nog wel meer uit de toon. Dat hoefde niet.
Erg jammer dat ze dat nummer er op hebben gezet inderdaad ....quote:Op zondag 9 september 2007 11:40 schreef peaceman het volgende:
Industriel Disease op Love over gold - Dire Straits
Precies. best een aardig nummer, maar niet op dat album. De andere 4 passen stuk voor stuk bij elkaar.quote:Op zondag 9 september 2007 12:04 schreef fripper het volgende:
[..]
Erg jammer dat ze dat nummer er op hebben gezet inderdaad ....
Valt inderdaad uit de toon, maar ik vind 'm nog net kunnen. FoW mogen van mij veel flikken trouwensquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:29 schreef placebeau het volgende:
"everything's ruined" van fountains op wayne op hun debuutalbum. Staat vol leuke energieke popsongs en dan zo'n melig gedoe, met dramatische tekst en ontbrekende melodie.
Valt totaal niet uit de toon. Dat je het niet trekt is iets anders.quote:Op zondag 9 september 2007 01:08 schreef StupidByNature het volgende:
Kid A - Kid A van Radiohead
ik haat het ook niet, het is best een lekker nummer. maar het valt wel uit de toon.quote:Op zaterdag 8 september 2007 18:58 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
dat dit nummer zo gehaat wordt, begrijp ik echt niet. Op dit album vind ik dat rap-nummer veel slechter
okquote:Op maandag 10 september 2007 00:05 schreef xTomer het volgende:
[..]
ik haat het ook niet, het is best een lekker nummer. maar het valt wel uit de toon.
Juist wel, dat hele album gaat over de natuur van de mens. Materialisme (en daardoor dus ook geld) hoort daar dan zeker bij.quote:Op zaterdag 8 september 2007 07:18 schreef rebel6 het volgende:
Money op Dark side of the moon (Pink Floyd): leuk nr, maar past helemaal niet bij de sfeer van het album.
Die twee openers horen bij zijn beste werk ooit wat mij betreft!quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:20 schreef Arn0 het volgende:
De eerste twee nummers op "I see a Darkness" van Bonnie 'Prince' Billy, echt veel slechter/anders dan de rest van het album. Best zonde.
Met de eerste kei hard oneens. Prachtige plaat.quote:Op vrijdag 7 september 2007 20:47 schreef starla het volgende:
Lotus Europa - Dagen Van Gras, Dagen Van Stro 11:02...gepraat...![]()
Die vind ik wel meevallen.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:39 schreef Frollo het volgende:
O ja, en 'Alfie' van Lily Allen. Echt zoeen kermisnummer, terwijl het voor de rest een superalbum is.
Dit.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:59 schreef Plastic_Power het volgende:
De beslissing Sloop John B op Pet Sounds te zetten doet me trouwens ook hoofdschudden. Een album vol geniale, thematisch consistente Wilson-originals en dan zo'n oubollige traditional erbij![]()
En dit.quote:Op maandag 31 januari 2011 10:37 schreef Sequencial het volgende:
Yellow Submarine op Revolver. Een album van krap 35 minuten blijkt nog een nummer te veel te kunnen hebben...
De openers vind ik ook zonder veel moeite tot de sterkere nummers van de prachtige plaat behoren.quote:Op woensdag 5 januari 2011 19:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die twee openers horen bij zijn beste werk ooit wat mij betreft!
Helemaal mee eens, vooral het laatste nummer is tenenkrommend en totaal overbodig.quote:Op woensdag 2 februari 2011 00:16 schreef psychedelicate het volgende:
Verder haalt Blue Condition de vaart er behoorlijk uit op Cream's Disraeli Gears. En laat ik het al helemaal niet hebben over Mother's Lament.
Toffe nummers, maar vallen helaas heel erg uit de toon inderdaad op dat album. Was ook nergens voor nodig, album heeft 14 nummers, 2 minder had prima gekund.quote:Op zondag 9 september 2007 12:08 schreef shakaboem het volgende:
The Small Print en Thoughts of a Dying Atheist op Aboslution van Muse.![]()
Zijn dat dan niet toevallig de nummers van Ringo? Hij mocht namelijk volgens mij voor ieder album ook een liedje schrijven. Meestal was dat bagger...quote:Op woensdag 2 februari 2011 10:26 schreef Gillingham het volgende:
Elk van dé vier grote Beatles albums (Revolver, Sgt. Pepper's, The Beatles (een per cd) en Abbey Road) heeft wel een matig (of eerder slecht) nummer, maar ik ben er nog niet over uit of ze wel of niet heel erg uit de toon vallen.
Mwah, ben ik het niet mee eens. Om te beginnen vind ik de nummers van Ringo vaak gewoon goed, ten tweede zal ik altijd Don't Pass Me By over Revolution #9 kiezen en Octopus Garden over Maxwell Silver Hammer, om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zijn dat dan niet toevallig de nummers van Ringo? Hij mocht namelijk volgens mij voor ieder album ook een liedje schrijven. Meestal was dat bagger...
ja precies, volgens mij zijn er dan 2 opties bij dat soort nummers:quote:Op donderdag 10 november 2011 00:33 schreef On het volgende:
Deep Water op Portishead's Third, maar alsnog wel tof.
Nee, eigenlijk niet. Op Revolver is het Yellow Submarine (wel gezongen door Starr, maar geschreven door Lennon/McCartney); op Sgt. Pepper's is het When I'm Sixty-Four; op The Beatles Ob-la-di, Ob-la-di (CD1) en Revolution #9 (CD2); en op Abbey Road Maxwell's Silver Hammer.quote:Op woensdag 31 augustus 2011 12:35 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zijn dat dan niet toevallig de nummers van Ringo? Hij mocht namelijk volgens mij voor ieder album ook een liedje schrijven. Meestal was dat bagger...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |